Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 17
(Read 47385 times)
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #45 - 14.03.2011 at 10:36:01
 
titud wrote on 14.03.2011 at 09:42:28:
Quote:
Govoril sem o pričujoči zavesti. V tem trenutku. Zavest se ne organizira, ampak je sestavljena tudi iz tvojega jaza, katerega organizirajo tvoje misli.

Zavest ni neka entiteta odtujena od tebe. Odnos (povezava) je v pričujoči zavesti.

Lp,Igor

Tudi iz tvojega jaza, ne pa povsem. Povzema nejgovo strukturo, način samorganiziranja, vendar ne tudi vsebine (jedro zavesti  je prazno, se ne organitira okrgog jaza). Je jazu znana/domača, a hkrati je jaz le njen gost, ki ga zavest lahko vrže ven, če se ne obnaša do nje spoštljivo, če skuša npr. opravit 'sovražni prevzem' iz kakršenga koli (npr. narcisoidnopatološkega) razloga.

Ti imaš Zavest (pišem z veliko začetnico, ker jo tako dojemaš) na piedestalu, kot nekakšen nadzor, neko entiteto, samostojno, luč božjo. Jaz ne, pravim, da temu pogledu botruje zgolj neznanje.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #46 - 14.03.2011 at 11:36:35
 
Igor, odvisno od tega kako pojmuješ zavest. Krišnamurti jo je pojmoval kot celoto človekovega mišljenja, čustvovanja, izkušanja, itd. In potem je imel za Zavest z veliko začetnico besedo Um (Mind), in je rekel če se prav spomnim: ko so možgani tihi, lahko pridejo v stik z Umom (Mindom).

In bi zato jaz rekel: ko tvoja zavest utihne, torej ne dela več problemov in hrupa, se ne ukvarja več sama s sabo in s svojimi problemi katere vedno znova producira, lahko pride v stik z Umom, ki je brezmejen (tudi po Krišnamurtiju).

Tako da je samo stvar besede, ker Alojz tudi uporablja besedo zavest v tem smislu kot jo ima Krišnamurti, torej nekaj osebnega, ki je del telesa in mišljenja, itd.

Samo vem pa tudi, da se beseda "zavest" lahko uporabi v drugem kontekstu, bolj v kontekstu Krišnamurtijevega Uma, kot tisto onkraj kar sploh omogoča zavedanje življenja in ne sodeluje pri nobenem procesu, temveč vse procese sploh omogoča, ampak mi smo vse preveč zapičeni v dogajanje, da bi sploh registrirali to večno polje zavedanja v ozadju.

Lp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #47 - 14.03.2011 at 11:37:05
 
Quote:
titud wrote on 14.03.2011 at 09:42:28:
Quote:
Govoril sem o pričujoči zavesti. V tem trenutku. Zavest se ne organizira, ampak je sestavljena tudi iz tvojega jaza, katerega organizirajo tvoje misli.

Zavest ni neka entiteta odtujena od tebe. Odnos (povezava) je v pričujoči zavesti.

Lp,Igor

Tudi iz tvojega jaza, ne pa povsem. Povzema nejgovo strukturo, način samorganiziranja, vendar ne tudi vsebine (jedro zavesti  je prazno, se ne organitira okrgog jaza). Je jazu znana/domača, a hkrati je jaz le njen gost, ki ga zavest lahko vrže ven, če se ne obnaša do nje spoštljivo, če skuša npr. opravit 'sovražni prevzem' iz kakršenga koli (npr. narcisoidnopatološkega) razloga.

Ti imaš Zavest (pišem z veliko začetnico, ker jo tako dojemaš) na piedestalu, kot nekakšen nadzor, neko entiteto, samostojno, luč božjo. Jaz ne, pravim, da temu pogledu botruje zgolj neznanje.

Lp,Igor

Zavesti ne pojmumem kot neko samostojno entiteto, centralni nadzor itd.:
Quote:
Že Dennett ugotavlja, da si zavesti ne smemo predstavljati kot aktivacije nekega središča v možganih, ampak  kot  trenutek,  ko reprezentacije  presežejo  neki  aktivacijski  prag  v asociacijskem predelu možganskega korteksa. Nekaj skratka postane predmet zavesti, ko spremeni svoje stanje tam, kjer je, ne pa morda s tem, ko vstopi v neki anatomsko lociran sistem.


vendar to ne pomeni, da je zavest povsem determinirana z nezavednimi procesi oz. da je svobodna volja zgolj iluzija. Zavest gnezdi v  zapletenih  nezavednih  procesih in  vsaki  zavestni odločitvi predhodi kompleksno nezavedno procesiranje, verndar
Quote:
pa bi bila redukcija zavesti na  nezavedno  zgrešena.  Zavest  predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo.


Če se človekovo avtonomijo  opredelili kot tista razmerja, ki jih bitje določa samo ( ki mu niso vsiljena od zunaj),  potem potencialno omejitev njegove avtonomije lahko predstavlja le ozadje (bodisi socialne strukture ali kulturne vsebine), ki omejuje njegove želene interakcije z drugimi. Zavest kot kognitiven proces je tisto (prazno) mesto (nima anatomsko določene lokacije), kjer so  ljudje kot  semiavtonomne enote v interakciji s socialnimi ozadji  tako z njimi določeni in v njih avtonomni...

Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #48 - 14.03.2011 at 12:07:25
 
Poet wrote on 14.03.2011 at 11:36:35:
Igor, odvisno od tega kako pojmuješ zavest. Krišnamurti jo je pojmoval kot celoto človekovega mišljenja, čustvovanja, izkušanja, itd. In potem je imel za Zavest z veliko začetnico besedo Um (Mind), in je rekel če se prav spomnim: ko so možgani tihi, lahko pridejo v stik z Umom (Mindom).

In bi zato jaz rekel: ko tvoja zavest utihne, torej ne dela več problemov in hrupa, se ne ukvarja več sama s sabo in s svojimi problemi katere vedno znova producira, lahko pride v stik z Umom, ki je brezmejen (tudi po Krišnamurtiju).

Tako da je samo stvar besede, ker Alojz tudi uporablja besedo zavest v tem smislu kot jo ima Krišnamurti, torej nekaj osebnega, ki je del telesa in mišljenja, itd.

Samo vem pa tudi, da se beseda "zavest" lahko uporabi v drugem kontekstu, bolj v kontekstu Krišnamurtijevega Uma, kot tisto onkraj kar sploh omogoča zavedanje življenja in ne sodeluje pri nobenem procesu, temveč vse procese sploh omogoča, ampak mi smo vse preveč zapičeni v dogajanje, da bi sploh registrirali to večno polje zavedanja v ozadju.

Lp

Sam si pojmujem zavest kot celoto. Zavest je kot popoln zakon, ki omogoča obliko in je univerzalna. Ti jo s svojo mislijo pač omejiš in jo lahko imenuješ lastno Zavest.

Če prevedeš mind kot um (se mi dozdeva, da nas ta izraz omeji), lahko prideš do teh predstav. Sam se bolj nagibam k prevodu kot psiha celotnega sveta, katere del si tudi ti, kot delček, dokler se tako dojemaš z neko identifikacijo.

Zavest tako lahko dojemaš tudi (po Jiddu) kot Um (osebni), dokler je v delovanju (življenje). Zavest (z malo) obsega tudi nedelovanje in tisto onkraj se dosežez Umom v nedelovanju, kar bi rekli, da se transformira v um (z malo). Ali ko se Jaz preoblikuje v individualnost (pojmujem jo kot širitev, pridobivanje znanja in je v delovanju), kar ti omogoča zaznavanje zavesti, ki združi delovanje in nedelovanje. Oba principa.

Lp,igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #49 - 14.03.2011 at 12:14:44
 
titud wrote on 14.03.2011 at 11:37:05:
Quote:
pa bi bila redukcija zavesti na  nezavedno  zgrešena.  Zavest  predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo.

Če se človekovo avtonomijo  opredelili kot tista razmerja, ki jih bitje določa samo ( ki mu niso vsiljena od zunaj),  potem potencialno omejitev njegove avtonomije lahko predstavlja le ozadje (bodisi socialne strukture ali kulturne vsebine), ki omejuje njegove želene interakcije z drugimi. Zavest kot kognitiven proces je tisto (prazno) mesto (nima anatomsko določene lokacije), kjer so  ljudje kot  semiavtonomne enote v interakciji s socialnimi ozadji  tako z njimi določeni in v njih avtonomni...


Zavesti (z malo) se ne da definirati, ker ona je vsa oblika, definicija. Tako kot oko ne more gledati samega sebe.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #50 - 14.03.2011 at 12:38:00
 
Quote:
titud wrote on 14.03.2011 at 11:37:05:
Quote:
pa bi bila redukcija zavesti na  nezavedno  zgrešena.  Zavest  predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo.

Če se človekovo avtonomijo  opredelili kot tista razmerja, ki jih bitje določa samo ( ki mu niso vsiljena od zunaj),  potem potencialno omejitev njegove avtonomije lahko predstavlja le ozadje (bodisi socialne strukture ali kulturne vsebine), ki omejuje njegove želene interakcije z drugimi. Zavest kot kognitiven proces je tisto (prazno) mesto (nima anatomsko določene lokacije), kjer so  ljudje kot  semiavtonomne enote v interakciji s socialnimi ozadji  tako z njimi določeni in v njih avtonomni...


Zavesti (z malo) se ne da definirati, ker ona je vsa oblika, definicija. Tako kot oko ne more gledati samega sebe.

Lp,Igor


Lahko pa se jo definira negativno, kaj ni. Npr. tako, da se ne da zreducirat na nezavedno determinirane kognitvne procese kot to poskušajo naredit 'trdi deterministi'. Zavest namreč   predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo. Če upoštevamo takšno definicijo zavesti (čeprav teh kognitivnih procesov ne  poznamo), potem lahko zavrnemo 'teleskpsko' teorijo,  da bo  evolucija postala 'individualno osrediščen proces, ki izhaja iz potreb in želja posameznika, ne pa zunanji proces, pasiven proces, v katerem je posameznik prepuščen na milost in nemilost kolektiviteti.' Zaenkrat mi to zadošča...
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #51 - 14.03.2011 at 12:46:43
 
titud wrote on 14.03.2011 at 12:38:00:
Quote:
titud wrote on 14.03.2011 at 11:37:05:
Quote:
pa bi bila redukcija zavesti na  nezavedno  zgrešena.  Zavest  predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo.

Če se človekovo avtonomijo  opredelili kot tista razmerja, ki jih bitje določa samo ( ki mu niso vsiljena od zunaj),  potem potencialno omejitev njegove avtonomije lahko predstavlja le ozadje (bodisi socialne strukture ali kulturne vsebine), ki omejuje njegove želene interakcije z drugimi. Zavest kot kognitiven proces je tisto (prazno) mesto (nima anatomsko določene lokacije), kjer so  ljudje kot  semiavtonomne enote v interakciji s socialnimi ozadji  tako z njimi določeni in v njih avtonomni...


Zavesti (z malo) se ne da definirati, ker ona je vsa oblika, definicija. Tako kot oko ne more gledati samega sebe.

Lp,Igor


Lahko pa se jo definira negativno, kaj ni. Npr. tako, da se ne da zreducirat na nezavedno determinirane kognitvne procese kot to poskušajo naredit 'trdi deterministi'. Zavest namreč   predstavlja  novo  emergentno  kvaliteto,  ki  jo  moramo opazovati samostojno, na ravni kognitivnih procesov, ki jo definirajo. Če upoštevamo takšno definicijo zavesti (čeprav teh kognitivnih procesov ne  poznamo), potem lahko zavrnemo 'teleskpsko' teorijo,  da bo  evolucija postala 'individualno osrediščen proces, ki izhaja iz potreb in želja posameznika, ne pa zunanji proces, pasiven proces, v katerem je posameznik prepuščen na milost in nemilost kolektiviteti.' Zaenkrat mi to zadošča...

Kolektiv sestavljajo posamezniki in naj bi se zato kolektiv prilagajal posameznikom.
Lažje kot z definicijo je z ogledalom. Tako kot oko ne more gledati samega sebe, lahko pa se gleda v ogledalu. od tega se potem reče, da je vse iluzija, maya.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #52 - 14.03.2011 at 13:18:39
 
Quote:
Kolektiv sestavljajo posamezniki in naj bi se zato kolektiv prilagajal posameznikom.
Lažje kot z definicijo je z ogledalom. Tako kot oko ne more gledati samega sebe, lahko pa se gleda v ogledalu. od tega se potem reče, da je vse iluzija, maya.

Lp,Igor

Ni tko enostavno, kolektiv se ne more nikol do konca in brez ostanka  priglagodit/podredit posamezniku (se zreducirat na posmeznika), niti obratno, ker zarad interkacije med posmazmeznikom  in kolektivom obstaja neka interkcisjka  'slepa pega', na kateri je zgradil svojo teorijo odprte družbe karl popper:
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?action=post;num=1127640480;virboard=;qu...

titud wrote on 29.09.2005 at 09:22:50:
vida wrote on 29.09.2005 at 08:31:12:
ja, saj imamo vsi kdaj slepe pege ... problem je v tem če si to priznamo ali ne. V tej smeri razumem tud tipanje Sorosa v iskanju recepta za odprto družbo.

Zanimivo, da sem termin 'slepa pega' zasledu ravno v njegovi knjigi, povzel pa ga je po popperjevi interakcijski  teoriji realnosti, na kateri je zgrajen finačni trgi in zarad katere  ga noben od akterjev ne more 'preštudirat' brez napake, ga torej niti  obvarovat pred zlomom  niti pripravit, da bi v celoti delal njemu v prid in s tem na tak način zlomit. Soros je pogrutal, tko kot t. pa drugi po moje pravilno ugatavljajo, da je nanj mogoče vplivat samo s strateškimi zavezništvi med seboj povezanih vplivnežev, jeba pa je v tem, da se tud ti vplivneži zavedajo,  da taki strateški napadi sami  popvročajo še večja neravnovesja in nevarnost zlomov in da na tak način kopljejo jamo sami sebi.  Edina zaščita pred neravnovsjem  in ki hkrati finančne trge sili, da opravljajo svojo pozitivno tržno funkcijo alokacije kapitala tja, kjer naj bi  delal v javno korist, je  zato strateški dogovor vseh skupnosti, katere dejavnosti naj trg pokriva in po kakšnem skupno dogovorjenem vrednostnem sistemu naj deluje. Tak dogovor, ki bi hkarati ne pozročal neravnovsja trga finančnega kapitala,  je možen samo v odprti družbi med svobodnimi skupnostmi oziroma bi te morale imeti vsaj globalno prevladojočo vlogo, kar vsaj men zveni  od sorosa  zelo filantropsko ne glede na to, da prihaja od moralno upravičeno oporečne osebnosti.    
 

Ista interkacijska 'slepa pega' se pojavi, ko gledamo samega sebe v ogledalu.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #53 - 14.03.2011 at 13:21:45
 
Quote:
Tako kot oko ne more gledati samega sebe, lahko pa se gleda v ogledalu. od tega se potem reče, da je vse iluzija, maya.

Ampak to predpostavlja pogoj. Da zavest pod nujno potrebuje ogledalo, ker če ne bo joj. V tem smislu to ni več čista iluzija ampak dejanska potreba. Po mojem se gre bolj za "preganjanje dolgčasa" v smislu, da zavest je vse kar obstaja, in potem se zanalašč samopozabi in igra igro "jaz sem človek v relativnem svetu", torej sem le delček tega sveta znotraj mnogoterih delčkov, ne pa celoten svet, ki je.
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #54 - 14.03.2011 at 13:31:48
 
titud wrote on 14.03.2011 at 13:18:39:
Quote:
Kolektiv sestavljajo posamezniki in naj bi se zato kolektiv prilagajal posameznikom.
Lažje kot z definicijo je z ogledalom. Tako kot oko ne more gledati samega sebe, lahko pa se gleda v ogledalu. od tega se potem reče, da je vse iluzija, maya.

Lp,Igor

Ni tko enostavno, kolektiv se ne more nikol do konca in brez ostanka  priglagodit/podredit posamezniku (se zreducirat na posmeznika), niti obratno, ker zarad interkacije med posmazmeznikom  in kolektivom obstaja neka interkcisjka  'slepa pega', na kateri je zgradil svojo teorijo odprte družbe karl popper:
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?action=post;num=1127640480;virboard=;qu...

titud wrote on 29.09.2005 at 09:22:50:
vida wrote on 29.09.2005 at 08:31:12:
ja, saj imamo vsi kdaj slepe pege ... problem je v tem če si to priznamo ali ne. V tej smeri razumem tud tipanje Sorosa v iskanju recepta za odprto družbo.

Zanimivo, da sem termin 'slepa pega' zasledu ravno v njegovi knjigi, povzel pa ga je po popperjevi interakcijski  teoriji realnosti, na kateri je zgrajen finačni trgi in zarad katere  ga noben od akterjev ne more 'preštudirat' brez napake, ga torej niti  obvarovat pred zlomom  niti pripravit, da bi v celoti delal njemu v prid in s tem na tak način zlomit. Soros je pogrutal, tko kot t. pa drugi po moje pravilno ugatavljajo, da je nanj mogoče vplivat samo s strateškimi zavezništvi med seboj povezanih vplivnežev, jeba pa je v tem, da se tud ti vplivneži zavedajo,  da taki strateški napadi sami  popvročajo še večja neravnovesja in nevarnost zlomov in da na tak način kopljejo jamo sami sebi.  Edina zaščita pred neravnovsjem  in ki hkrati finančne trge sili, da opravljajo svojo pozitivno tržno funkcijo alokacije kapitala tja, kjer naj bi  delal v javno korist, je  zato strateški dogovor vseh skupnosti, katere dejavnosti naj trg pokriva in po kakšnem skupno dogovorjenem vrednostnem sistemu naj deluje. Tak dogovor, ki bi hkarati ne pozročal neravnovsja trga finančnega kapitala,  je možen samo v odprti družbi med svobodnimi skupnostmi oziroma bi te morale imeti vsaj globalno prevladojočo vlogo, kar vsaj men zveni  od sorosa  zelo filantropsko ne glede na to, da prihaja od moralno upravičeno oporečne osebnosti.    
 

Ista interkacijska 'slepa pega' se pojavi, ko gledamo samega sebe v ogledalu.  

Napisal sem posameznikom ne posamezniku. Kolektiv jemljemo kot družbo in je kot taka stvar nekih analiz raznih ved, ki z analizami ustvarjajo umetno tvorbo. Medtem, ko posamezniki sestavljajo človeštvo, torej celovitost.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #55 - 14.03.2011 at 13:42:59
 
Poet wrote on 14.03.2011 at 13:21:45:
Quote:
Tako kot oko ne more gledati samega sebe, lahko pa se gleda v ogledalu. od tega se potem reče, da je vse iluzija, maya.

Ampak to predpostavlja pogoj. Da zavest pod nujno potrebuje ogledalo, ker če ne bo joj. V tem smislu to ni več čista iluzija ampak dejanska potreba. Po mojem se gre bolj za "preganjanje dolgčasa" v smislu, da zavest je vse kar obstaja, in potem se zanalašč samopozabi in igra igro "jaz sem človek v relativnem svetu", torej sem le delček tega sveta znotraj mnogoterih delčkov, ne pa celoten svet, ki je.

Kdo pa pravi, da moraš biti igralec v igri? Temu, da se oko mora videti botruje neznanje-avidja, kar povzroča mayo.

Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #56 - 14.03.2011 at 14:41:06
 
Quote:
Napisal sem posameznikom ne posamezniku. Kolektiv jemljemo kot družbo in je kot taka stvar nekih analiz raznih ved, ki z analizami ustvarjajo umetno tvorbo. Medtem, ko posamezniki sestavljajo človeštvo, torej celovitost.

Lp,Igor

Človeštvo kot totaliteta  je človeška skupnost in kot taka emergentna tvorba,  ki strukturira posameznikovo obnašanje, ki  ga vzpostavlja kot vrsto. Če bi prišlo do  konca skupnosti  kot  emergentne  tvorbe,  bi to  to  pomenilo   konec  človeške  vrste in s tem tudi do konca ljudi  kot posameznikov. Se pravi, da smo kot posamezniki (v množini) vpostavljeni  skozi totaliteto vrste (skupnosti) ne glede na to,  ali   takšno skupnost  zgodovinsko gledano vidimo  kot umetno/abstraktno (analitični pogled) tvorbo ali kot na nekaj naravno organskega ( kot so si  to skupnost občutili  člani nekega plemena).
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #57 - 14.03.2011 at 16:16:08
 
titud wrote on 14.03.2011 at 14:41:06:
Quote:
Napisal sem posameznikom ne posamezniku. Kolektiv jemljemo kot družbo in je kot taka stvar nekih analiz raznih ved, ki z analizami ustvarjajo umetno tvorbo. Medtem, ko posamezniki sestavljajo človeštvo, torej celovitost.

Lp,Igor

Človeštvo kot totaliteta  je človeška skupnost in kot taka emergentna tvorba,  ki strukturira posameznikovo obnašanje, ki  ga vzpostavlja kot vrsto. Če bi prišlo do  konca skupnosti  kot  emergentne  tvorbe,  bi to  to  pomenilo   konec  človeške  vrste in s tem tudi do konca ljudi  kot posameznikov. Se pravi, da smo kot posamezniki (v množini) vpostavljeni  skozi totaliteto vrste (skupnosti) ne glede na to,  ali   takšno skupnost  zgodovinsko gledano vidimo  kot umetno/abstraktno (analitični pogled) tvorbo ali kot na nekaj naravno organskega ( kot so si  to skupnost občutili  člani nekega plemena).    

Ne vem kako so skupnost občutili člani plemena in ali so na ta občutek sploh pomislili. Verjetno pa so to skupnost vzpostavljali preko morale. Morala posameznikov je vzpostavljala skupnost in ne da je morala skupnosti vzpostavila posameznike.

Lp,igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #58 - 15.03.2011 at 09:24:35
 
Quote:
Ne vem kako so skupnost občutili člani plemena in ali so na ta občutek sploh pomislili. Verjetno pa so to skupnost vzpostavljali preko morale. Morala posameznikov je vzpostavljala skupnost in ne da je morala skupnosti vzpostavila posameznike.

Lp,igor


Po trdem determinizmu gre za to, da je  skupnost zgolj preslikava  posameznikov, da ni nova/drugačna kavaliteta. Tko kot je npr. trg nepopačena/pristna   odslikava realnih potreb/interesov posameznikov.

Ja, pajade.

In da gre razvoj človeštva evolucijsko itak gre v smeri, da   bo  bodo    posamezniki končno lahko oblikovali tako skupnost, v kateri  bodo lahko dokončno kot posamezniki  živeli vsak svoj  avtonomen lajf, za katerga je itak  induvidulano (kemi/bio/kogni) predeterminiran.    

Ja, pajade.    

To ne bi bil noben razvoj v smislu  evolucije. Pa ne morda zato, ker bi blo konec morale (morala bi bla pač morala determeniranega avtonomizma tko kot bila v času plemensnkih skupnosti pač morala determiniranega kolektivzma), ampak ker evolucija deluje le na nivoju vrste kot celote/totalitete posameznika/skupnosti, ne pa na enem ali drugem ali  celo njunem izenačenju. To pač ni možno, ker skupnost je zaradi zakona emergence vedno drugačna kvaliteta od posameznika: če je ta še tako determiniran,  svoje determinranosti  ne more prenest na skupnost.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #59 - 15.03.2011 at 09:53:43
 
Ni mi jasno, kaj ste deterministi tako obremenjeni s skupnostjo, njeno evolucijo itd. Evolucijo pač ne znamo predeterminirat. Vse kar pišeš je domišljija, ki jo napaja zgodovina, ki je pač napačna. Primerjava rastlinstva in živalstva s človekom je dokaj bebava.
Zaslepljenost s skupnostjo onemogoča rast volje človeka in v bistvu se za skupnostjo skriva lastna šibkost in bojazljivost. Čakaš na skupnost in njene odzive, katerim se boš prilagodil. Deterministično življenje je utopija, stranpot, sicer pa tako ni pomembno saj deluje na zvijačnosti in nezavedanju lastne pogojenosti od nje. Nepomembno je zato, ker je to prazno.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 17