Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 ... 17
(Read 46549 times)
Aravinda
2
**
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 67

Re: Trdi determinizem
Reply #15 - 10.03.2011 at 23:12:51
 
titud:
Quote:
Princip 'predaje'  označuje situacijo, ko  ozadje pretirano strukturira posameznikovo delovanje  bodisi zaradi problemov osebnega ali socialnega ozadja.


jaz bi namesto "pretirano" tukaj uporabil izraz "ravnoprav". problem (ki je eksistencionalne narave) v tem kontekstu ne predstavlja več problema v klasičnem smislu, ampak je neke vrste pripomoček, pomagalo, vzpodbuda.

nižja bitja (živali, rastline) teh (takšne vrste) "problemov/pomagal" nimajo, čeprav so v popolnoma enakem (eksistenčnem) položaju. razlika je torej samo v sposobnosti zavedanja oz. ovrednotenja "težave".

pretirane osebnostne ali socialne težave v klasičnem smislu ("slaba karma"), kakor tudi pretirano blagostanje ("dobra karma"), so bolj ovira kot situacija, ki vodi v predajo. kaj je pristni "predajni princip" sem že opisal...če tega principa ni v praktičnem življenju (kakršnokoli navzven že je), ne gre za predajo, ampak gre kvečjemu samo za eno obliko klasičnega "raziskovanja" v nekoliko bolj "idealani/religiozni" preobleki. ponavadi je še celo slabše in sploh ne gre za raziskovanje eksistence ampak le za govor o predaji. (npr. občasno (če sploh) obiskovanje religioznih programov kot družbena/družinska navada).
 
Hare Krishna
Back to top
 
 
IP Logged
 
Aravinda
2
**
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 67

Re: Trdi determinizem
Reply #16 - 10.03.2011 at 23:31:37
 
Quote:
Kaj je to princip predaje in relativna svobodna volja?


osnovni princip predaje je nesebičnost. relativna svobodna volja pa pomeni možnost odločanja, znotraj omejenih možnosti.

Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #17 - 11.03.2011 at 07:54:39
 
Aravinda wrote on 10.03.2011 at 23:31:37:
Quote:
Kaj je to princip predaje in relativna svobodna volja?


osnovni princip predaje je nesebičnost. relativna svobodna volja pa pomeni možnost odločanja, znotraj omejenih možnosti.


Navadno se človek preda zaradi sebičnosti (izboljšanje življ. situacije) in si s tem omeji možnost odločanja. Ali pa je vzrok strah, kakršenkoli.
Besedna zveza "relativna svobodna volja" torej pomeni omejitev izbire za odločanje. V bistvu to pomeni discipliniranje pod določenim idealom.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
M.L.
5
*****
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 1728

Re: Trdi determinizem
Reply #18 - 11.03.2011 at 08:05:57
 
Vsak človek ima povsem svobodno voljo, po kateri lahko svobodno počne, kar hoče, zato mora nujno ubogati le pogojno. Bog sam ne more in ne sme človeka nikoli in nikdar s svojo vsemogočnostjo prisiliti,ampak ga lahko samo usmerja v takšne položaje, iz katerih bo sam iz sebe jasneje spoznaval, si nabiral izkušnje in bo nato lahko usmerjal svojo voljo s svojim razumom.

Če bi Bog s svojo vsemogočnostjo iz svoje modrosti usmerjal človekovo voljo, potem človek ne bi bil nič boljši od živali, bil bi celo slabši od nje, kajti celo živali je dodeljeno malo svobodne volje, da ima, kot vemo iz izkušenj, tudi nekaj razuma in spomina, čuti lakoto, žejo in bolečino, ter zato tudi, čeprav še tako otopelo, lahko misli, presoja in s svojim glasom, razpoloženjem in gibi tudi sporoči, kaj potrebuje in hoče.

Toda človek, ki bi bil v svojem hotenju povsem odvisen od Božje vsemogočnosti, bi bil skoraj kakor dervo, ki mora rasti in obstajati, kot mu je zastavila Božja volja. Potem bi v človeku Bog sam hotel in tudi sam deloval. Kaj pa bi v takšnih okoliščinah nastalo iz človekove najsvobodnejše življenske samostojnosti?

Bog ni ustvaril ljudi zato, da bi bili nekakšne lutke, temveč njemu povsem podobna bitja, in jih ni postavil iz sebe v življenje kot zgolj stvaritve svojega vsemogočnega dobrega ali slabega razpoloženja, temveč kot resnične otroke svoje večne Očetovske ljubezni, ki naj bi bili obdarjeni z njemu povsem podobnimi stvariteljskimi lastnostmi in se povsem svobodno, s svojo življensko močjo sami od sebe po svoji svobodni volji izoblikovali do najpopolnejše bogupodobnosti. Zato pri oblikovanju človeka ne gre za to, da bi njegovo svobodno voljo ovirala kakršna koli Božja prisila, temveč mora biti ljudem dopuščena svobodna volja tudi v najhujših razmerah in grozodejstvih.

Toliko ljubezni čuti božanska modrost do ljudi, ki jih je nekoč postavila na ta svet kot svoje otroke, da bi preizkusila dano jim najsvobodnšo voljo. Zato je treba dojeti in razumeti, kajti Bog je iz sebe postavil red za večno in takšen bo tudi za večno ostal.

Je pa tudi res da je danes človeška volja zelo slabotna in se ne zgodi vse po človekovi volji, kar bi hotel. To pa ravno zato, ker je človek prekršil večni red univerzuma in ne deluje več po večno nespremenljivem Božjem redu. Vsak, ki hoče in deluje po redu univerzuma prebudi v sebi vseh sedem Božjih lastnosti, tako postane njegova volja mogočna in zgodi se po njegovi volji vse kar hoče.

Pa lep pozdrav.
Back to top
 

Vrnimo Življenju življenje.

 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #19 - 11.03.2011 at 08:31:58
 
M.L. tebi svobodna volja pomeni svobodno početje, ne.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
M.L.
5
*****
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 1728

Re: Trdi determinizem
Reply #20 - 11.03.2011 at 08:45:45
 
Quote:
M.L. tebi svobodna volja pomeni svobodno početje, ne.

Lp,Igor

Neumnost je filozofirati kaj pomeni svobodna volja, saj se brez volje ne zgodi prav nič, tudi početi ne moreš nič, če nimaš volje, pa tudi izbirati, odločati, delovati kakor koli, in še veliko takega bi lahko naštel.

Volja je pač volja in to pogojna ali pa svobodna, z voljo se vse zgodi ali pa nič. Torej je volja samo ena iz katere vse izhaja, tudi početje, izbira, odločanje, itn.

Pa lep pozdrav.
Back to top
 

Vrnimo Življenju življenje.

 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #21 - 11.03.2011 at 09:05:35
 
Ne seri M.L.. Prav brez volje se dogaja. A se ti staraš zaradi svoje volje, drevo raste zaradi volje, vreme se apreminja zaradi volje, počneš neumosti zaradi volje, itd.

Svoboda je ali je pa ni. Tako kot mir je ali ga pa ni. Delna svoboda ali delni mir je brezvezna skovanka, ki naj bi olepšala imenovano stanje, ki to ni.

Lp,igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #22 - 11.03.2011 at 09:30:09
 
Quote:
Ma ja, zadeve ni razdelal in vse pomalo pomešal. Pri takšnih razlagah je zelo pomembna terminologija in to je Tomc povzel bolj po domače, ker drugače ne bi prišel do rezultata, katerega je imel namen dokazati s to terijo. Tako kot Sosa. Najprej predvidijo cilj in potem na njega speljejo neko teorijo z dejstvi, ki se lahko zdijo resnica površnemu opazovalcu. Vendar dejszvo nikoli ni resnica, ker o isti stvari obstaja toliko dejstev, kot je opazovalcev s svojim zavednim ali nezavednim.
Prav tako so ti teoretiki družbene psihologije uporabili besedo zavest za misel, zavedno in nezavedno. Zavest enačijo z mislijo.

Tako, da mi je končna Tomčeva misel o avtonomnosti in posledično propadu človeštva zaradi nedruženja zelo za lase privlečena. Avtonomnost še ne pomeni izolacije ne glede na to kakšno potrebo čuti človek po druženju.

Lp,Igor

Posameznikova svobodna volja (avtonomnost) je  determinira/določena (sartrovem smsilu v posameznik v  naprej 'obsojen' na svobodo) in  deluje nepredvidljivo,  vendar kot semiavtonmni (samo nase se naslanjajoč, popolnoma avtonomen) akter ne more obstajat  zunaj konteksta ( socialnega ozadja), ki ga vsakokrat določa (avtonomnost še ne pomeni izolacije kot ti praviš). Tako  določenost  kot nepredvidljivost sta sestavna dela totalitete sveta.  Šele oboje skupaj, določenost in avtonomnost, definira emergenco.

Se pravi, da je še tako  totalna semiavtonomnost človeka (detreminiranost za svobodo in v tem smsilu nepredvidljivost) vedno vzpostvlja nek  socialni kontekst, ki to avtomnost povratno  določa, šele  obe skupaj pa  tvorita totaliteto življenja.

Temu emergentnemu pojavu (gnezdenja enega v drugem) ni mogoče ubežat, vsaj ne način, kot je to storil eamon f. healey (v že omenjenem filmu Richarda Linklaterja Waking Life), ki  takole razmišlja o  radikalno  drugačni  človekovi  prihodnosti,  do  česar  naj  bi  prišlo  z  razvojem  umetne inteligence  in  molekularne  biologije,  za  kar  uporablja  pojem  ‘teleskopska  evolucija’:

» To, kar je pri vsej stvari zanimivo, je, da evolucija postane individualno osrediščen proces, ki izhaja iz potreb in želja posameznika, ne pa zunanji proces, pasiven proces, v katerem je posameznik prepuščen na milost in nemilost kolektiviteti. In tako nastane novi človek (…) z novo individualnostjo in novo zavestjo.« 
http://ieet.org/index.php/IEET/more/waklifeex
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #23 - 11.03.2011 at 09:46:37
 
Tako pač pravi sartre, ki je svoje razmišljanje naslonil na predvidljivost odločitve. Svoboda zame nima nič skupnega s predvidljivostjo ne določitvami in se na nič ne naslanja. Svoboden pomeni namreč prost vsega, tudi usode, ki naj bi ti jo določal bog po nekih razmišljanjih, kot tudi zakonov karme, prav tako vseh identifikacij, ki si jih privzgojil. Zato je onkraj znanega ali onkraj človeške zavesti.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
M.L.
5
*****
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 1728

Re: Trdi determinizem
Reply #24 - 11.03.2011 at 09:52:05
 
Quote:
Ne seri M.L.. Prav brez volje se dogaja. A se ti staraš zaradi svoje volje, drevo raste zaradi volje, vreme se apreminja zaradi volje, počneš neumosti zaradi volje, itd.

Svoboda je ali je pa ni. Tako kot mir je ali ga pa ni. Delna svoboda ali delni mir je brezvezna skovanka, ki naj bi olepšala imenovano stanje, ki to ni.

Lp,igor

Človek je v mesu prav zaradi preizkusa svobodne volje, če bi bil sposoben delovati s svojo svobodno voljo in ob tem ne prekršiti reda univerzuma, potem ne bi rabil vstopiti v meso tega sveta, ampak bi v sebi že imel večno samostojno življenje, katero zmore brez prekrškov delovati po večno nespremenljivem redu univerzma.

Drevo raste zaradi pogojne volje Nekoga drugega, človek se stara zaradi svoje slabotne volje, če bi imel moč popolne volje, bi lahko ostal večni mladenič, če bi hotel. Kdor pa doseže neskončno moč popolne volje, pa nima namena prebiti vso večnost v smrdljivem ter nekoč tudi nujno minljivem in okornem mesu, kot v nekakšnem zaporu, ampak ob uspešno opravljeni preizkušnji svobodne volje čimprej zapustiti to trdo determinirano stanje materije, katera mu je služila zgolj kot sredstvo za dosego njegovega cilja in sicer za dosego večno svobodnega samostojnega duhovnega življenja.

Svobodo si ljudje napak predstavljajo, svoboda ni to, da počneš kar se ti zahoče, ampak da deluješ neprisiljeno po določenem redu, kateri se ne sme prekršiti in tudi po svoji svobodni volji tega reda ne moreš in ne boš prekršil. Kršenje tega večnega reda Univerzuma, pa prinaša ujetost in ne moč volje in ne svobodo.

Zaradi kršenja večno nespremenljivega reda Univerzuma je nekoč tudi nastalo iz duhovnega trdno determinirano stanje, kekršnega poznamo danes. Trdno determinirano stanje materije je ujetost nekoč nesamostojnega duhovnega življenja, katero je prekršilo večni red Univerzuma, ki se je moralo zaradi prekršitve po večno nespremenljivem redu Univerzuma ujeti in zgostiti v materijo, kot nekakšno ječo.

Po človeku pa to ujeto determinirano nesamostojno duhovno življenje prehaja nazaj v samostojno duhovno življenje in ravno zaradi človekove svobodne volje lahko dozori in doseže samostojno duhovno življenje, katero po svoji svobodni volji ne bo in ne more prekršiti večno nespremenljivega reda Univerzuma nikoli več.

Pa lep pozdrav.
Back to top
 

Vrnimo Življenju življenje.

 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #25 - 11.03.2011 at 09:59:53
 
M.L. preveč kontradiktoren si v svojih postih in razmišljanjih. Izgleda ne razumevaš pomena osnovnih pojmov o katerih pišeš. Praviš, da je namen vzvišenejši od volje, mešaš delovanje in početje, red in determiniranost, itd.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #26 - 11.03.2011 at 10:07:26
 
Aravinda wrote on 10.03.2011 at 23:12:51:
jaz bi namesto "pretirano" tukaj uporabil izraz "ravnoprav". problem (ki je eksistencionalne narave) v tem kontekstu ne predstavlja več problema v klasičnem smislu, ampak je neke vrste pripomoček, pomagalo, vzpodbuda.


Se bojim, da taka  'pravšnjosti' ni pogojena niti zgolj z  avtonomno  determiniranostjo (oz. osebno nepredvidljivostjo) niti  z določenostjo širšega   socialnega  okolja,  ampak  je totaliteta obojega,  ki je ni mogoče v celoti reducirat niti na eno niti na drugo.      


Back to top
 
 
IP Logged
 
M.L.
5
*****
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 1728

Re: Trdi determinizem
Reply #27 - 11.03.2011 at 10:07:59
 
Quote:
M.L. preveč kontradiktoren si v svojih postih in razmišljanjih. Izgleda ne razumevaš pomena osnovnih pojmov o katerih pišeš. Praviš, da je namen vzvišenejši od volje, mešaš delovanje in početje, red in determiniranost, itd.

Lp,Igor

Že večkrat sem ti povedal, da si še slep za moja razmišlanja, žal ti še tvoja slepota vedno preprečuje jasen pogled po obzorju.

Pa lep pozdrav.
Back to top
 

Vrnimo Življenju življenje.

 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #28 - 11.03.2011 at 10:50:18
 
Quote:
Tako pač pravi sartre, ki je svoje razmišljanje naslonil na predvidljivost odločitve. Svoboda zame nima nič skupnega s predvidljivostjo ne določitvami in se na nič ne naslanja. Svoboden pomeni namreč prost vsega, tudi usode, ki naj bi ti jo določal bog po nekih razmišljanjih, kot tudi zakonov karme, prav tako vseh identifikacij, ki si jih privzgojil. Zato je onkraj znanega ali onkraj človeške zavesti.

Lp,Igor


'Obsojenost' na svobodo po sartrovsko pomeni, da nam naša lastna determiniranost postane breme, da se je zato  skušamo znebit  oz. najt osebno odrešitev v tem, da se odrečeš  osebni svobodi s  totalno podreditvijo socialnemu ozadju, ki ga na tak način sami delamo totalitarnega (tle je bil mišljen prevcej nacizem) . Svoboda posameznika   je tud   po sartru determinirana samo sama s sabo (oz, po posamezniku), zato s svojo nepredidljivostjo lahko zanj  (zaradi vpetosti v socilano ozadje, ki se mu tudi kot posameznik ne more izognit ne da bi se povsem izoliral) lahko  postane tako neznosna, da  jo bo čutil kot obsojenost in se jo  skuša znebit...
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #29 - 11.03.2011 at 11:30:16
 
titud wrote on 11.03.2011 at 10:50:18:
Quote:
Tako pač pravi sartre, ki je svoje razmišljanje naslonil na predvidljivost odločitve. Svoboda zame nima nič skupnega s predvidljivostjo ne določitvami in se na nič ne naslanja. Svoboden pomeni namreč prost vsega, tudi usode, ki naj bi ti jo določal bog po nekih razmišljanjih, kot tudi zakonov karme, prav tako vseh identifikacij, ki si jih privzgojil. Zato je onkraj znanega ali onkraj človeške zavesti.

Lp,Igor


'Obsojenost' na svobodo po sartrovsko pomeni, da nam naša lastna determiniranost postane breme, da se je zato  skušamo znebit  oz. najt osebno odrešitev v tem, da se odrečeč  osebni svobodi s  totalno podreditvijo socailnemu ozadju, ki ga natak način sami delamo totalitarnega (tle je bil mišljen prevcej nacizem) . Svoboda posamaeznika   je tud   po sartru determinirana samo sama s sabo (oz, po posamezniku), zato s svojo nepredidljivostjo lahko zanj  (zaradi vpetosti v socilano ozadje, ki se mu tudi kot posameznik ne more izognit ne da bi se povsem izoliral) lahko  postane tako neznosna, da se jo bočuti kot obsojenost in se jo  skuša znebit...

Vsako članstvo v kakšnem klubu, organizaciji te omejuje. V omejitvi pa ni svobode saj razmišljaš znotraj teh mej.

Človek si postavlja meje zaradi privzgojenega strahu. Nekaj česar ne poznaš, ti je popolnoma neznano, se ne moreš bati, ker sploh ne veš kaj je. Z vzgojo človeku vcepijo meje in ga prepričajo, da je zunaj teh meja kaos in s tem trpljenje. Svobode človek sploh ne pozna a se je boji. Tako kot se boji hudiča ali smrti, ne pozna ju a se ju boji, ker misli, da ju pozna, zaradi vcepljanja predstave o njih. Predaja je prav zaradi tega strahu pred neznanim, o katerem so mu z vzgojo vcepili, da neznano pomeni neko trpljenje.

človeško zavest večinoma sestavlja misel z njo se identificira. Svoboda pomeni onkraj identifikacije z mislijo zato mu je neznana. Umiranje ti omogoča pogled onkraj,  ne sprejemanje in življenjem v nameri, temveč transformacija, opustitev in s tem poznavanje samega sebe. Determinizem je nadgrajevanje, ko se smatraš kot delček in potem pogojuješ svojo rast v celoto. Vendar kot delček nikdar ne moreš videti celote, ki nima meja, le kot celota lahko vidiš delček. In transformacija želje v voljo ti nudi izkustvo širine življenja, ki ni omejeno s pogoji.

Lp,igor

Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 ... 17