Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 ... 8
(Read 40591 times)
Petra.
Global Moderator
p
*****
Offline

All IS Full Of Love
Posts: 10693

Gender: female
Verniki II.
23.05.2003 at 12:28:49
 
Back to top
 

you cant look in the mirror and expect it to smile first
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #1 - 25.05.2003 at 14:05:12
 
Quote:
Nobenmu muslimanu, ki se identificira za muslimana v religioznem smislu,  to ne more pozročit kulturnega nelagodja, ker bo ta koj najdu stik religioznim hidujcem, židom, krščanom... Prav sufiji so živ dokaz ene filozofske pa tud praktične dojemljivosti muslimanstva za vse pojavene oblike religij. Nelgodje pa muslimanu ziher tko kot vsakemu drugemu verniku vzbujajo kulture, ki so religioznosti zarad slabih izkušenj z idelogizacijo svojih religij sploh niso sposone jasno in nedvoumno artikulirat pri posamezniku.


Jest ne mislim, da nas bi moral kulturnega nelagodja, v katerega so  nas  po sili prilik (zarad reformacije in reakcije nanjo)  pripeljale verske vojne,  odrešit muslimani ali hindijci ali busisti ali židje ali taki in drugačni  kristjani. Jest samo pravim, da nas  razsvetjenstvo ni odrešlo, da nam je samo nardilo življnje na en pragmatičen način znosno in da to ni trajna edina veljavna odrešilna kulturna formula niti za nas, kaj šele, da bi moral skoznjo   pošiljat druge  religiozne kulture.



Titud,

na Indijsko-Pakistanski meji lahko si ogledaš, kako navezujejo medsebojne stike muslimani in hindujci, ali pa pogledaš kako uspevajo medsebojni stiki med vernimi Židi in muslimani na bližnjem vzhodu.

Sicer ne vem od kje si pobral to "kulturno nelagodje", vendar pa je o tem prvi pisal Freud, in pri njemu ne gre za nelagodje, ki bi bilo povzročeno zgodovinsko, temveč za nelagodje, ki je v vsakem človeku kot posamezniku. Gre za nelagodje v (vsaki) kulturi, ki izhaja iz razkola med posameznikovimi željami in zahtevami družbe - to je nelagodje v kulturi v pravem pomenu koncepta.

Prav tako je nesmiselno govoriti, da mora kultura pri posamezniku (oziroma, da naj bi)  religioznost artikulirati - svojo vero mora in lahko artikulira samo vsak posameznik sam. In tu smo "zahodnjaki" v veliki prednosti, saj imaš popolno pravico in svobodo, da artikuliraš svojo religioznost in vero vse dokler s tem nikogar ne ogrožaš.

In ko si bodo nekateri fanatiki religij pripravljeni priznati, da je svet postal samo globalna vas in da se na žalost ne da živeti izolirano od ostalega sveta, se bo potrebno "pomeniti" tudi z ostalimi religijami, katerim "zahodna" prevladujoča kultura postavlja takšno "kulturno nelagodje". In najbrž se bo izkazalo, da je "pragmatično znosno" in njegova univerzalnost največ, kar se na globalnem nivoju lahko doseže.



lp
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Jst
Guest




Re: Verniki II.
Reply #2 - 25.05.2003 at 22:58:17
 
Kreden,

Se dober, da nisi vsemogocen, ker bi jaz se isti trenutek, ko bi to spoznal, postal nevernik  Wink.

Drgac pa jest tud ne stekam prevec vsega tega nelagodja o katerem pises, Titud.

Kolikor jest poznam situacijo, se ljudem dobesedno jebe kaj je blo pred 300 leti, za npr. 30. letno vojno pa itak, razen studentov zgodovine, pa posameznih ljubiteljev, ni nihce slisal. Tko, da res ne vem od kje te ideje o nelagodju.

Sploh pa, ce je npr. siroko sprejemanje vzhodnih religij in takih in drugacnih vzhodnih duhovnih praks na zahodu znamenje kaksnega nelagodja itd., itd., kaj bi potem lahko sele rekli za Kitajce, pa Korejce, kjer je krscanstvo v silnem razmahu? Pa poglej Filipine? Kolk je potem sele njim bad?

To kar danes muslimanom dogaja glede zahoda po moje ni izraz duhovne nadmoci, temvec prej izraz politicne, pa tudi gospodarske nemoci.
V vseh ozirih nesposobni politicni voditelji v muslimanskih drzavah, kjer je npr. cca. 40% prebivalstva mlajsega od 20 let, pa v bistvu ravnajo precej modro, ko preusmerjajo pozornost v bistvu precej brezdelnega naroda na "bogokletni" zahod, sami pa se hkrati npr. ne branijo mercedesov.

Da pa dajes za primerjavo sufije, ki so iz druzbenega stalisca prav nepomembni, pa tud ni glih neki pravi dokaz teze.

Po moje te tvoje teze vsaj v praksi ne zdrzijo prevec. Lohk pa tud, da se motim.

Bi prej rekel, da je tako, kot pravi Ten-nej, sam to je druga varianta, o kateri smo ze govoril in tudi nakazal resitve. Vsaj kolikor se spomnim.


Lp
Jst
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Verniki II.
Reply #3 - 26.05.2003 at 10:13:08
 
Quote:
Takole, če bi bil jaz vsemogoč in neskončno dober, tako kot naš Bogec, otroci ne bi umirali zaradi raka, aidsa in lakote.

sej nben ne umira zarad raka, aidsa in lakote. to je naravni proces ki doleti vsako umrljivo materialno telo (za razliko od duse, ki je vecna), al na tak al pa drgacn nacin. razlika je da trpimo sam zarad tega ker se zmotno poistovecamo s temi nasimi telesi. pozabl smo na naso pravo izvorno identiteto in se izgubljamo tuki notr v tej iluziji in ob tem trpimo.

ce nekdo nekoga v gledaliski drami na odru ubije, mi pa ob tem jokamo (zarad neznanja) je to le nas problem.

Quote:
Ne bi bilo toliko vojn, nesreč, trpljenja in krivic.

to je takrat kadar se vec oseb grebe za nekaj kar je omejenga, in to sam zato ker vsak zase misli da je on edini avtoriziran uzivalec in gospodar tega sveta. cajt nam vsakmu posebi zmeri pokaze da to lih ni tko kot si mi predstavljamo. vedanta pa nam pove se nekaj vec od te indirektne resnice, ki se ji btw. nben ne more izognit. kreganja za nekaj omejenga (materija, ta svet, itd.) je v trenutku konc za tistega in tiste ki imajo moznost dosezt nekaj neomejenga.

Quote:
Porihtal bi vse tako, da bi bilo vsem prav.

pol pa razloz ljudem njihovo izvorno vecno naravo in vecno dolznost katera lahko zdruzi in pomiri vse. sam preden lahko komu to dopoves ali razlozis bos moral sam to dojet in tud prakticno pocet.

Quote:
Res, vse bolj me srček boli, ko gledam kam gre vse skupaj.

no, se prav cajt je ze primeren.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #4 - 26.05.2003 at 10:53:54
 
Quote:
Sicer ne vem od kje si pobral to "kulturno nelagodje", vendar pa je o tem prvi pisal Freud, in pri njemu ne gre za nelagodje, ki bi bilo povzročeno zgodovinsko, temveč za nelagodje, ki je v vsakem človeku kot posamezniku. Gre za nelagodje v (vsaki) kulturi, ki izhaja iz razkola med posameznikovimi željami in zahtevami družbe - to je nelagodje v kulturi v pravem pomenu koncepta.  
 


Tole definicijo 'kulturnega nelgodja'  sem se v topiku o dogmi  sposopdu pri jungu in mal po svoje obrnu:

Quote:
Samozavedanje nas plaši, ker se počutmo samotne nasprot odrešujoče potopljenosti v eno 'kolektivnega nezavednega'. To 'kulturno nelagodje' sodobne religije pridno izkoriščajo in nas v obliki vzbujanja 'slabe vesti', ki se vzpostvalja ob kršenju dogem, z inštrumentom 'krivde' zato opominjajo na našo podtalno povezanost vsega z vsem, ki ima svoj  izvor v nezavednem. Vse bistvene frustracije in posledično trpljenje torej ne prihajajo iz zavedanja,  ampak iz  samozavedanja kot pojavne  oblike zvedanja.  


Kulturno nelagodje je po moje treba jemat v pomenu, kako konkretna kultura uspe reševat razmerje med nezadvednim in zavednim, med enimi arhetipsikimi vsebinami v posamezniku in njihovo realizacijo v praksi oz. določa način, kako se te vsebine iduvidualirajo skoz posmeznika.


Quote:
Prav tako je nesmiselno govoriti, da mora kultura pri posamezniku (oziroma, da naj bi)  religioznost artikulirati - svojo vero mora in lahko artikulira samo vsak posameznik sam. In tu smo "zahodnjaki" v veliki prednosti, saj imaš popolno pravico in svobodo, da artikuliraš svojo religioznost in vero vse dokler s tem nikogar ne ogrožaš.


Po mojem ni to tko enostavno, da bi lahko prepustil razreševanje tega procesa posamezniku brez da bi ga opremli z določenim orodjem. Ta proces se lahko razrešuje preko korespondiranja arhetipskih   psihičnih  vsebin z zavednim, te načine  korespondence pa se lahko vzpostavi le skoz določeno kulturo. Če se iz kulture črta religiozno dimenzijo, ti je po moje  onemogočena artikuliranje tistih arhetipskih psihičnih vsebin, ki vsebujejo v seb univerzalne kode kolektivnega nezavednega. Ker se ti znotraj take korespondence  kulturno nelogadje niti vzpostavlja, se je kultura na tak način izognila tud nalogi, da bi ga odpravljala. V zahodni kulturi tako arhetipske vsebine zlivajo v posmeznikovo zavest stihijsko,  neartikulirano, brez izgrajenga mehanizma korespondence, iz njih se fila induvidualni in kolektivni egoizem,  povzročeno nelagodje pa utapljamo v pijači, drogi, nasilju in skoz vse oblike kulture dela in potrošništva.  Zahodna kultura je problem kulturnega nelagodja rešuje na način, da ga ignorira oz. ga potiska v sfero zasebne artikulacije. Tam za njo nima kaj počet, zato se oprijema idelogij, ki so po definiciji kolektivne in nemenjene temu, da orožajo drugega z drugačnim ideloškim  nazorom.

Kulturno nelgodje so nase sposobne vzet le  kulture, ki gredo v celostno  korespodenco z arhetipskimi vsebinami. Jest ne trdm, da je to sposben nardit samo tak ali drugačen religiozen sistem, vtkan v določeno določeno kulturo. Jest samo pravm, da mora zahodna kultura breme kulturnega nelagodja vzet nazaj nase, da se bo posameznik sam s sabo lahko bolj celovito sooču, ne pa, da mu jemlje en celovit dostop pa zaupanje  do svoje notranjosti in  da je to celovitost pol prisljen vzpostavljat  skoz takšne ali drugačne povnanjene oblike kolektivizma, ki z njim osebno nimajo nobene zveze.

Ko se kot zahodnjak soočim s sabo, sem  na to praviloma tko nepripravljen in je pri tem tako nebogljen, da kar kličem po tem,  bi me kdo, ki je v  odpravljanja tega nelagodja  bolj vešč,  oderšu. Ko pa ga prikličem, magari muslimana, ga mam pa koj  za primitivca, fanatika pa kar je še tega, kar naj bi jest kot prosvetljen in civiliziran zahodnjak že zdavnaj  presegu.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #5 - 26.05.2003 at 11:11:25
 
titud,


Lepo napisano, vendar pa moraš najprej pokazati in dokazati, da imajo ostali za razliko od nas "zahodnjakov" zadeve ressnično bolje rešene.

Po moje jih nimajo!

Še vedno pa mi ne gre v račun kako si predstavljaš, da naj bi naše osebne probleme reševala kultura. Vsak posameznik je namreč enota zase, naše potrebe pa se v mnogočem razlikujejo.

Prav tako, kot mi ni jasno, kaj naj bi bila tista "religiozna dimenzija", katero naj bi črtali iz kulture.



lp
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Verniki II.
Reply #6 - 26.05.2003 at 11:43:40
 
t wrote on 26.05.2003 at 11:11:25:
Lepo napisano, vendar pa moraš najprej pokazati in dokazati, da imajo ostali za razliko od nas "zahodnjakov" zadeve ressnično bolje rešene.

Po moje jih nimajo!

niti zahodnjaki niti vzhodnjaki nimajo stvari resenih. ker dokler se imas za zahodnjaka ali vzhodnjaka si se zelo delec od svoje spiritualne biti.

eni se majo za slovence, eni se majo za indijce, eni se majo za americane, eni se majo za zenske eni za moske itd. to so vse oznacbe teles (glede na geografsko podrocje) ali kulturno ali pa mentalno stanje.

jaz predlagam da se mal spravte meditirat in se poglobite vase, takrat vam bojo vsa ta oznacevanja odpadala po vrst. problem bo le, ker samo vedt kdo nism ni se dost, ker se nimam kaj prijet in spet pridem vn iz transa in se zmotno poistovetim s tem telesom, le da ga zdej bolj gledam le kot "opazovalec" ne kot dam sem jaz telo, ali um. tko kot ce ti vidis svojo srajco pa ves da ti nisi to. vprasanje se pol zastav, ce nismo mi to, nismo tist, nismo un in tko naprej (tega je na tone) ne bomo nikol prsli do konca samo z nasim trudom in meditacijo. treba je sprejet "znanje" ki nam bo dal tocno vedt kdo smo, in hkrati bomo takoj ugotovil kdo nismo. iluzija bo sla stran in s tem tud trpljenje ki prihaja od zmotnega poistovecanja.

Quote:
Še vedno pa mi ne gre v račun kako si predstavljaš, da naj bi naše osebne probleme reševala kultura. Vsak posameznik je namreč enota zase, naše potrebe pa se v mnogočem razlikujejo.

ce gledamo iz vidika nase pogojenosti v obliki grobega in subtlilnega telesa in ekstenzij imamo res raznorazne potrebe. ampak ce gledamo iz vidika spirita (duse) imamo vsi isto potrebo, ceprav jo razlicno lahko izvajamo. zavedanje te potrebe in hkrati nase zelje in vecne dolznosti lahko pomiri vse.

ce imamo vec razlicnih centrov interesa ki se zmeri bolj grebejo (ker niso nikol zadovolni) za nekaj kar je omejenga, bojo kroznice enga centra slej k prej udarle v kroznico drugega centra in bo prslo do kreganja, vojn, vznemirjenja itd. ce pa imamo en center, okol njega pa lahko tud neomejeno kroznic z vecjim ali mansjim radijem se le te ne bojo nikol sekale.

vsi mi smo pod enim soncem (bogom). ne obstaja amerisko, ali slovensko sonce, ceprav si nekateri tko hocjo predstavljat. ce bi se zavedal nase vecne enotnosti in povezanosti med sabo in bogom (ki je nad vsemi nami) se ne bi vec kregal kot otroc znotri peskovnika , ampak bi sli nazaj domov k nasemu skupnemu ocetu, vzdrzevalcu vseh nas.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #7 - 26.05.2003 at 11:59:07
 
Aryan,


To, kar si najbrž nima nobene veze s tem, kar je tvoja spiritualna rit.


Kajti spiritualne riti so čiste biti

In šele ko si popolnoma v riti, se lahko zaveš svoje biti

saj spiritus ni v biti temveč v riti



lp

(le prdni)
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: Verniki II.
Reply #8 - 26.05.2003 at 12:36:22
 
Pa si ti že bil kdaj toliko v riti,
da bi se lahko zavedal svoje biti  ???
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #9 - 26.05.2003 at 13:03:27
 
vida wrote on 26.05.2003 at 12:36:22:
Pa si ti že bil kdaj toliko v riti,
da bi se lahko zavedal svoje biti  ???





Itak.
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #10 - 26.05.2003 at 14:18:49
 
Religioznost  potreba po tem, da vsaka posamezna misel/dejanje, ki ima izvor v mikrokozmosu, deluje  na način, da ne bo povzračila nasprotja/konflikta z zakonitostmi  makrozmosa in obratno.  Religioznost  je način vzdrževnja vedenja/vere/upanja, da je to njuno razmerje ne samo možno, temveč nujno in večno.  Tega odnosa ni mogoče zreducirat niti  npr. protestanstko etiko dela in kopičneja materiallnih dobrin niti na odpoved vskršnemu delu in materialnim dobrinam oz. posvečanju t.i. spiritualnosti.

Nastala je jebena sitaucija, pri kateri ne gre za spopad enega religioznega koncepta proti drugemu (tko kot križarskeih vojnah ali  kolonilaziranju  poganskih dežel z križem in mečem), ali za spopad  ene produkcijske  prakse proti drugi (kapitalzem:komunizmu, urbano:agrarnemu ... )ampak za zlo agresiven napad na posmeznika v tradicilonalnih religioznih družbah, ki se počut kot da ga želimo sploščit na eno samo dimenzijo. Ni čudno, da čut paničen odpor do tega, ker se počut, kot da bi ga hotl odrezat od svojga bistva. Kako se približno počutj nam hoče pokazat na način, da nas hoče simboločino amputirat od našga bistva, ki ga ne simolizira cerku, ampak WTC.

Aryan, če se bomo  drug drugmu trudl dokazovat  napačnost njegovih poistovečanj, pol bomo najdl skupno bistvo, le če sebomo poistovečal z ničemer. Ampak če bomo  hotl bit tud tle  do konca dosledni, tud z ničemer ne.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #11 - 26.05.2003 at 14:41:06
 
titud wrote on 26.05.2003 at 14:18:49:
Religioznost  potreba po tem, da vsaka posamezna misel/dejanje, ki ima izvor v mikrokozmosu, deluje  na način, da ne bo povzračila nasprotja/konflikta z zakonitostmi  makrozmosa in obratno.  Religioznost  je način vzdrževnja vedenja/vere/upanja, da je to njuno razmerje ne samo možno, temveč nujno in večno.  

Nastala je jebena sitaucija, pri kateri ne gre za spopad enega religioznega koncepta proti drugemu (tko kot križarskeih vojnah ali  kolonilaziranju  poganskih dežel z križem in mečem), ali za spopad  ene produkcijske  prakse proti drugi (kapitalzem:komunizmu, urbano:agrarnemu ... )ampak za zlo agresiven napad na posmeznika v tradicilonalnih religioznih družbah, ki se počut kot da ga želimo sploščit na eno samo dimenzijo. Ni čudno, da čut paničen odpor do tega, ker se počut, kot da bi ga hotl odrezat od svojga bistva. Kako se približno počutj nam hoče pokazat na način, da nas hoče simboločino amputirat od našga bistva, ki ga ne simolizira cerku, ampak WTC.



Potemtakem religioznost, kot si jo predstavil, nima ničesar (ali pa le zelo zelo malo) skupnega z današnjimi verstvi. Vsaj kolikor jih poznam, bi to religioznost lahko pripisovali samo najprimitivnejšim panteističnim verstvom in določenim mistično-gnostičnim kultom - ostala verstava pa z religioznostjo, kot si jo predstavljaš, nimajo nobene zveze.

Ravno tako, ne verjamem, da so posamezniki tisti, ki se sedaj počutijo napadeni - po moje so to prej tiste vladajoče in verske elite, ki čutijo, kako jim oblast uhaja iz rok in nato posledično pritiskajo na posameznike. Če recimo pogledaš Osamo Bin Ladna, ga nikakor ne moreš uvrstiti med te posameznike v tradicionalnih religioznih družbah, temveč prej med verske fanatike, ki izhajajo neposredno iz vladajoče elite.



lp
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #12 - 26.05.2003 at 15:52:46
 
Religioznost nima skor nobene veze s tistimi sodobnimi  verstvi, ki so se reducirale na dimenzijo parcialnih ideologij. Tud pri muslimanih je en zanimviv pojav, ko  so se elite, ki so svoj deružben položaj gradile na materialnem bogastvu, sorazmerno zlahka positovetle tako s protestanstko etiko dela in kapitala kot komunistično idelogijo protiimperilazma in državnega centralizma.

Religiozen občutek, da so kljub neimetju usmiljenja  vredni,  vedno  najbolj rabijo  sloji, ki so i odvisni od  naklonjenosti narave,   milosti  cesarja ter  solidarnosti sočloveka. Samomorilski  verski fundamentalizem sicer  rekrutira svoje člane  iz najpolj zapostavljenih slojev muslimsnke družbe, ni pa dvoma, da ga za svoje  ideloške  interese izkoriščajo  bogati sloji muslimanske družbe v konkurenčnem boju za oblast. Islam pa svoje vitalnsoti na zahodu  ne črpa niti od prvih niti od drugih ampak iz dejstva,  da sodobna družba posamezniku razen poistovečanja s stistim, kar ima, ne nudi nobenga tehtenega razloga za obstoj. Muslimanska kultura dokazuje, da je posameznika na življnenje spsobna vezat globlje, z monožičnimi samomorilskimi akcijami pa to globino pardoksalno demostrira na način, da ga vera od življenja lahko tudi odpokliče.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #13 - 26.05.2003 at 16:13:41
 
Titud,

predlagam ti, da namesto religioznosti uporabljaš, kakšno drugo besedo, saj si se s svojim poljubnim načinom popolnoma oddaljil od njenega pravega pomena - po tvojem pomenu religije sploh niso več religije, vera pa ni več vera. Tako da se lažje razumemo, ti podam še dva primera iz SSKJ:  

religiozen -zna -o prid. (o) nanašajoč se na religijo, veren: religiozen človek; biti religiozen; globoko religiozen / religiozni pojmi / religiozni obredi verski • knjiž. religiozna ljubezen do zemlje velika, zelo spoštljiva * lit. religiozni ep; sam.: religiozni in ateisti

religioznost -i ž (o) lastnost, značilnost religioznega, vernost: njegova religioznost se je poglobila / budistična, krščanska religioznost / religioznost te pesmi je očitna


V svojem prirejanju tega koncepta si (po mojem mnenju) zašel predaleč, saj si ga popolnoma predrugačil in mu dal tudi popolnoma svoj pomen. Vera ali religija je namreč to, kar je vera in religija tukaj in zdaj - tako kot se prikazuje, ne pa to, kar si v svojih idealiziranjih predstavljaš.

Po moje je nesmiselno govoriti, da sodobne religije niso religije v pravem pomenu in da so kdaj take religije obstajale, ali da bodo kdaj obstajale. Tako, kot je nesmiselna neka kvazi delitev na posvetne in neposvetne religije.

Pri raznih reigioznih občutkih pa se mi še posebej zdi, da je to termin, ki so ga vpeljali razni psihologi in bi mu le težko našel neko konkretno vsebino - čustvo, oziroma to kar religijo tvori je vera, in njej pripadajoči družbeni občutki biti član nečesa več - neke skupnosti. Bistvo religije, religioznega, oziroma bistvo vseh verstev je po moje vera v to, kar tvori določene postavke nekega verstva (pa čeprav je to zlato tele ali pa neskončen Absolut).



lp
Back to top
« Last Edit: 26.05.2003 at 17:35:14 by t »  

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Verniki II.
Reply #14 - 26.05.2003 at 21:04:38
 
Reilgioznost razumem v pomenu značilnosti religioznega,  na karkoi že se ta vernost nanaša. Tle reigioznost pa organizirana religija nimata lahko tud čist nč skupnega,  lahko pa dost. V zahodni družbi je odsotnost religioznosti vrlina in civilizacijska pridobitu, kar v religoznih družbah ne glede na njihove religije po moje upravičeno smatrajo kot duhovno siromaštvo.

Hočem povedat, da ni nujno, da bi blo tko in da bi drugim kulturam pokazal eno religiozno dimenzijo humanizma, če bi seveda sami vanjo iskreno verjel. Komot in brez zadržkov bi zahodni humanist lahko pritrdu mistiku chandidasu, da je 'resnica človeka iznad vsega in nad tem ni ničesar višjega'. Reigiozna je npr. tud izjava  da si 'običajen, preprost, iskren, zavesten človek in da je vsak drug prav tako božanski kot si ti sam. Da moraš ustvarit svojega boga znotraj svojega bitja, da moraš bit bog. in da ta bog ne bo proti tvoji čovečnosti ampak nasprotno, njena popolna izpolnitev, vse njeno najboljše, njena zrelost'( to zadnje sem si sposodu pri ošotu, zanenemu nasprotniku religij in ideogij ter hkrati religiozemu mistiku in po moji trdi veri predvsem humanistu, ki je na zahodu dodal tisto religiozno dimenzijo človečnosti, ki  bi lahko v obliki duhovnega komunizma pomagal premagat odpor ostalga  sveta do zahoda)
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 ... 8