Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 13 14 15 16 17 
(Read 47115 times)
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #210 - 28.03.2011 at 13:50:10
 
Saj ugodje ni nek ideal vsakemu. Ti ves čas govoriš o nekih primitivnih oblikah življenja in mentalno omejenih ljudeh, ki poznajo le materialnost in se o neskončnem, večnem, niti ne sprašujejo in vse to pripisujejo nagonu v katerem se vidi sled po neskončnem. Sled po neskončnem se vidi v nagonu po ohranjanju vrste, torej v lastnem preživetju na podlagi potomcev. Verjetno še o zasaditvi drevesa in napisanju knjige. To je ves domet ljudi, ki operirajo s čutili, pa naj jih bo pet ali štirinajst.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #211 - 28.03.2011 at 14:22:26
 
V glavnem ... če poskušam nerediti nek rezumen te teme Trdi determinizem:

"Človek je toliko determiniran kot se hoče čutiti determiniranega".

Oziroma: "Človek je toliko determiniran kolikor se identificira z umskim ustrojem, ki samega sebe determinira na podlagi umskih determinant, katerim sledi".

Lp
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #212 - 28.03.2011 at 14:27:39
 
Poet wrote on 28.03.2011 at 14:22:26:
V glavnem ... če poskušam nerediti nek rezumen te teme Trdi determinizem:

"Človek je toliko determiniran kot se hoče čutiti determiniranega".

Oziroma: "Človek je toliko determiniran kolikor se identificira z umskim ustrojem, ki samega sebe determinira na podlagi umskih determinant, katerim sledi".

Lp

Ni čisto tako. Hoče ali noče ga v pogojenost vzgojijo. Um, ki povezuje in se razvija v razum bo odprtega duha, ostali pač ne.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #213 - 28.03.2011 at 15:03:56
 
T.i. šestega čuta ni mogoče reducirat na kateregakoli od predhodnih petih čutov ni ti ga ni mogoče  zreducirat  na vulgarno psiho (dušo) kot  upravni center, ki bi bil zgolj upravljal s temi čuti na način, da bi bilološkem telesu dajal neko samozadovljno semiavtomnost.

Brez razvitega t.i. šestega čuta   (ki ugodje postavlja v kontekst realizacije socialnega ozadja, katero  pogojuje tudi dojemanje t.i. kozmičnega ozadja, saj se kozmično vedno dojema  v nekem  oblikovanem  mitološko/religizonem ali razumsklem kontekstu) vsaj  človeku ugodja ni več dano trajno občutit. Tu ne gre za nek ideal, ampak za evolucijsko pogojeno empirično dokazano dejstvo.


To, da gre za čut, še ne pomeni, da je kot čut omejen zgolj na precepcijo nekih fizičnih/materialnih produktov  socilanega okolja (npr. inštitucij) po vzoru fizičnega/materialnega okolja, ampak za refleksijo/zavedanje nekih posebnih  odnosov/zakonitosti, ki tako ali drugačno socilano okolje oblikujejo.

T.i. šesti čut lahko zmistificiram  v  nadčutno sposbnost, vendar bi s tem tako kot nekatere okultne tradicije to splošno človekovekovo sopobnost odrgal od izvornega  gnezdneja v čutilih samo zato, da bi  nasproti nestreznemu  'botton up' redukcionizmu postavil  ravno tako neustrezen 'top down' redukcionizem.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #214 - 28.03.2011 at 15:14:48
 
Quote:
Poet wrote on 28.03.2011 at 14:22:26:
V glavnem ... če poskušam nerediti nek rezumen te teme Trdi determinizem:

"Človek je toliko determiniran kot se hoče čutiti determiniranega".

Oziroma: "Človek je toliko determiniran kolikor se identificira z umskim ustrojem, ki samega sebe determinira na podlagi umskih determinant, katerim sledi".

Lp

Ni čisto tako. Hoče ali noče ga v pogojenost vzgojijo. Um, ki povezuje in se razvija v razum bo odprtega duha, ostali pač ne.
Ja, seveda, človek je vzgojen v pogojenost, potem pa lahko pride do določene točke, ko zavestno prepozna vzorce pogojenosti in jim več ne sledi. To potem lahko pomeni, da ima razum odprtega duha, kot si se izrazil.

Tisti, ki pa ne prepozna pogojenosti, ki jih je sprejel njegov um od zunaj, je pa seveda še naprej "determiniran" ravno s temi pogojenostmi, katere ni presel v smislu, da bi jih ozavestil in se jim odrekel.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Devi
5
p
*****
Offline

ravno prav
Posts: 5471
Dolenjska
Gender: female
Re: Trdi determinizem
Reply #215 - 28.03.2011 at 16:03:26
 
Poet wrote on 28.03.2011 at 15:14:48:
Tisti, ki pa ne prepozna pogojenosti, ki jih je sprejel njegov um od zunaj, je pa seveda še naprej "determiniran" ravno s temi pogojenostmi, katere ni presel v smislu, da bi jih ozavestil in se jim odrekel.

zavedanje nečesa še ne pomeni tud avtomatsko ozavestitve al pa ozdravljanje le-tega.
maš določene čustvene travme al pa pogojenosti (like fobije), ki jih zgolj razumsko ne moreš rešit.
Back to top
 

Nobena čarovnija ne more ničesar spremeniti v kaj drugega, tega ni; sprememba v predstavi v srcu čarovnije je spoznanje, ne ustvarjanje.&&(S. Palwick)
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #216 - 28.03.2011 at 16:19:47
 
Poet wrote on 28.03.2011 at 15:14:48:
Quote:
Poet wrote on 28.03.2011 at 14:22:26:
V glavnem ... če poskušam nerediti nek rezumen te teme Trdi determinizem:

"Človek je toliko determiniran kot se hoče čutiti determiniranega".

Oziroma: "Človek je toliko determiniran kolikor se identificira z umskim ustrojem, ki samega sebe determinira na podlagi umskih determinant, katerim sledi".

Lp

Ni čisto tako. Hoče ali noče ga v pogojenost vzgojijo. Um, ki povezuje in se razvija v razum bo odprtega duha, ostali pač ne.
Ja, seveda, človek je vzgojen v pogojenost, potem pa lahko pride do določene točke, ko zavestno prepozna vzorce pogojenosti in jim več ne sledi. To potem lahko pomeni, da ima razum odprtega duha, kot si se izrazil.

Tisti, ki pa ne prepozna pogojenosti, ki jih je sprejel njegov um od zunaj, je pa seveda še naprej "determiniran" ravno s temi pogojenostmi, katere ni presel v smislu, da bi jih ozavestil in se jim odrekel.

Za takšno ozvestitev umske determiniranosti mora obstajat hkrati predpostavka, da je posameznik v nekem biloškem smislu prepoznan  kot avtonomen subjekt, če ne se nima na kaj naslonit pri odločitvi, da se se odreče ravno tej tej lastni umski pogojenosti. Ta predpostvka sama pa je spet umsko pogojena, kar se lepo izkaže v npr.  primeru, ko bi starši z prenatalnim genskim inženirigom želeli spremeniti določene genske lastnosti svojemu potomcu (npr. poudarit genetsko nagnjenost k neki umetniški dejavnosti, npr. izboljšat glasbeni posluh ker so sami glasbeniki). Potomca bi tako genetsko predisponirali za nekaj, kar bi postala njegova biloška danost in se je ne bi mogel odrečt (tako kot bi se recimo lahko uprl privzgojeni vadbi inštrumenta), tudi ko (če) bi ozavestil, da je ta biološka  danost prazparav posledica umskih vzorcev njegovih staršev....
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #217 - 28.03.2011 at 16:26:10
 
titud wrote on 28.03.2011 at 15:03:56:
T.i. šestega čuta ni mogoče reducirat na kateregakoli od predhodnih petih čutov ni ti ga ni mogoče  zreducirat  na vulgarno psiho (dušo) kot  upravni center, ki bi bil zgolj upravljal s temi čuti na način, da bi bilološkem telesu dajal neko samozadovljno semiavtomnost.

Brez razvitega t.i. šestega čuta   (ki ugodje postavlja v kontekst realizacije socialnega ozadja, katero  pogojuje tudi dojemanje t.i. kozmičnega ozadja, saj se kozmično vedno dojema  v nekem  oblikovanem  mitološko/religizonem ali razumsklem kontekstu) vsaj  človeku ugodja ni več dano trajno občutit. Tu ne gre za nek ideal, ampak za evolucijsko pogojeno empirično dokazano dejstvo.


To, da gre za čut, še ne pomeni, da je kot čut omejen zgolj na precepcijo nekih fizičnih/materialnih produktov  socilanega okolja (npr. inštitucij) po vzoru fizičnega/materialnega okolja, ampak za refleksijo/zavedanje nekih posebnih  odnosov/zakonitosti, ki tako ali drugačno socilano okolje oblikujejo.

T.i. šesti čut lahko zmistificiram  v  nadčutno sposbnost, vendar bi s tem tako kot nekatere okultne tradicije to splošno človekovekovo sopobnost odrgal od izvornega  gnezdneja v čutilih samo zato, da bi  nasproti nestreznemu  'botton up' redukcionizmu postavil  ravno tako neustrezen 'top down' redukcionizem.        

Z analizo lahko pridemo še do t.i. nadaljnih čutov kot so intuicija, jasnovidnost, čutenje zla itd.
Pač logičen pogled na stvari, ki se dogajajo v razvoju. Vendar z analizo z iskanjem vzroka, ne najdemo pomen, ki ga vsebuje življenje. Lahko se nadejamo udobja, užitka, ki ga zaobjamemo s čutili, temi ali onimi, in trajajo določen čas, so omejene, so časovne.
Veselje, radost prihaja z resnico, ki je zahteva ljubezni in to je stopnja brezčutnosti in tudi ni le čustvo.

Ljubezen do udobnosti je samoprevara. Enako kot pohlep in poželenje človeka razvrednotijo-pocenijo. Civilizacijo, ki jo vodijo te želje zadanejo revščina, prostitucija, izkoriščanje, maščevalnost, krivice. To je pogled, ki gleda po koristi in v katerem je tudi udobje. Kot sem že napisal je to le delni pogled na človeka in zato obsojen propadu.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #218 - 28.03.2011 at 16:33:22
 
Poet wrote on 28.03.2011 at 15:14:48:
Quote:
Poet wrote on 28.03.2011 at 14:22:26:
V glavnem ... če poskušam nerediti nek rezumen te teme Trdi determinizem:

"Človek je toliko determiniran kot se hoče čutiti determiniranega".

Oziroma: "Človek je toliko determiniran kolikor se identificira z umskim ustrojem, ki samega sebe determinira na podlagi umskih determinant, katerim sledi".

Lp

Ni čisto tako. Hoče ali noče ga v pogojenost vzgojijo. Um, ki povezuje in se razvija v razum bo odprtega duha, ostali pač ne.
Ja, seveda, človek je vzgojen v pogojenost, potem pa lahko pride do določene točke, ko zavestno prepozna vzorce pogojenosti in jim več ne sledi. To potem lahko pomeni, da ima razum odprtega duha, kot si se izrazil.

Tisti, ki pa ne prepozna pogojenosti, ki jih je sprejel njegov um od zunaj, je pa seveda še naprej "determiniran" ravno s temi pogojenostmi, katere ni presel v smislu, da bi jih ozavestil in se jim odrekel.

Prepoznaš pa z razumevanjem delovanja psihološkega časa. Razumevanje te popelje iz nevednosti. Upanišade pravijo: ne razume, kdor ne ljubi in obratno, ne ljubi, kdor ne razume.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #219 - 29.03.2011 at 09:39:56
 
Quote:
Z analizo lahko pridemo še do t.i. nadaljnih čutov kot so intuicija, jasnovidnost, čutenje zla itd.
Pač logičen pogled na stvari, ki se dogajajo v razvoju. Vendar z analizo z iskanjem vzroka, ne najdemo pomen, ki ga vsebuje življenje. Lahko se nadejamo udobja, užitka, ki ga zaobjamemo s čutili, temi ali onimi, in trajajo določen čas, so omejene, so časovne.
Veselje, radost prihaja z resnico, ki je zahteva ljubezni in to je stopnja brezčutnosti in tudi ni le čustvo.

Ljubezen do udobnosti je samoprevara. Enako kot pohlep in poželenje človeka razvrednotijo-pocenijo. Civilizacijo, ki jo vodijo te želje zadanejo revščina, prostitucija, izkoriščanje, maščevalnost, krivice. To je pogled, ki gleda po koristi in v katerem je tudi udobje. Kot sem že napisal je to le delni pogled na človeka in zato obsojen propadu.

Lp,Igor


Če se  strinjam, da je  radost/lveselje brezčutno ali bolje rečeno občutenjsko nadčutno/nadosebno/nadčasovno stanje,  in se hkrati strinjam, da se njena resničnost (to je, da ne gre za občutenjsko smoprevaro)  lahko verificira edino skozi ljubezen, to še ne pomeni, da sama ljubezen ni čustvo. Je pač edino tako celovito čustvo, ki prav s svojo celovitostjo (pokriva vse odnose tako individulanega kot koleketivnega življenja),  edino  lahko ustvarja take zunanje okoliščine, v katerih  lahko realizira to svojo čustveno celovitst,  ki ji na tak način povratno v celoti  potrjujejo njeno resničnost. Skratka, resničnost ljubezenskega čustva  se lahko verificira  le  pogijih in okoliščinah, ki jih je sposobno  samo skreirat.

Radost/veselje, ki obstaja  ne zgolj kot neko z nečim pogojeno   občutje,  ampak kot trajno življensko stanje,  se lahko verificira kot resnično le, če se realizira skozi  ljubezenski (čustven)  odnos do drugega/drugih, pa če se to sliši še tako paradoskalno.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #220 - 29.03.2011 at 10:37:47
 
V bistvu se ne gre za strinjanje ali nestrinjanje. Z razumevanjem določene zadevec sprejmeš ali zavržeš, kot balast. Poznavanje samega sebe se prične z razumevanjem psihološkega časa, ki ga npr. Tolle (kot ga jaz razumem) imenuje Zdaj.

Ljubezen ni le čustven odnos saj nima svojega vzroka v neki potrebi. Radost je tista, ki razdvaja in ljubezen združuje. Radost je tista, ki nas oddalji od samega sebe (jaz se razširi) in v ljubezni združi v popolnost. In tu je ta paradoks, ko se odvojitev jaza (temu pravijo maya-navidezno) v dvojnost v resnici spreminja v enost. Ljubezen ima element ločitve in združitve, vidi se v dvojnosti in vendar je resnica enost. Je v nenehnem uresničevanju in zato se pravi v nenehnem umiranju. Resnica je zmeraj nova, ker se nenehno združuje.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Trdi determinizem
Reply #221 - 29.03.2011 at 10:57:16
 
imho pa ljubezen ni čustvo
ampak je stanje

mogoče bi lahko reku da dokler je čustvo ni brezpogojna
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #222 - 29.03.2011 at 11:06:12
 
gape wrote on 29.03.2011 at 10:57:16:
imho pa ljubezen ni čustvo
ampak je stanje

mogoče bi lahko reku da dokler je čustvo ni brezpogojna

Sem napisal;

Ljubezen ni le čustven odnos saj nima svojega vzroka v neki potrebi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #223 - 29.03.2011 at 11:37:02
 
Quote:
gape wrote on 29.03.2011 at 10:57:16:
imho pa ljubezen ni čustvo
ampak je stanje

mogoče bi lahko reku da dokler je čustvo ni brezpogojna

Sem napisal;

Ljubezen ni le čustven odnos saj nima svojega vzroka v neki potrebi.


Ljubezen ima potrebo (oz. je potreba)  po (samo)realizaciji, pa naj bo to  kozmičnih ali v zgolj antropolških dimenzij.  V vsaki od njih se ljubezen raelazira  na svoj način, pač  v skladu z zakoniostmi ki jih  sama vzpostavi z namenom, da bi v njih verificirala svojo resničnost....
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #224 - 29.03.2011 at 12:09:31
 
titud wrote on 29.03.2011 at 11:37:02:
Quote:
gape wrote on 29.03.2011 at 10:57:16:
imho pa ljubezen ni čustvo
ampak je stanje

mogoče bi lahko reku da dokler je čustvo ni brezpogojna

Sem napisal;

Ljubezen ni le čustven odnos saj nima svojega vzroka v neki potrebi.


Ljubezen ima potrebo (oz. je potreba)  po (samo)realizaciji, pa naj bo to  kozmičnih ali v zgolj antropolških dimenzij.  V vsaki od njih se ljubezen raelazira  na svoj način, pač  v skladu z zakoniostmi ki jih  sama vzpostavi z namenom, da bi v njih verificirala svojo resničnost....    

Potrebo vidiš zato, ker vedno gledaš iz ločenosti to je iz svojega jaza. Jaz bo vedno vzpostavil nek odnos. In to je ta iluzija o kateri govorijo filozofi. Narediš platno in si na beli strani platna, resnica je na poslikani strani v enosti.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 13 14 15 16 17