Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17
(Read 47504 times)
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #180 - 24.03.2011 at 10:37:14
 
Titud,

na tem mestu bi ti lahko dal ene par imen ljudi, pri katerih se je "samo-zavedanje" stopilo v nič in so videli, da je ego samo še ena dodatna stvar, ki je pripopana na življenje. V smislu, da se življenje odvija tako kot se odvija, potem pa znotraj tega vznikne ego in kukr komentira to kar se odvija.

No, in ti ljudje katerim se je "samozavedanje" odstranilo ne govorijo o tem, da potem ko samozavedanja več ni tudi ni dobrega stika z realnostjo - še več, oni so videli, da je ego že sam po sebi precej klavrna tvorba, ki v bistvu ne podpira življenja, in da potem ko se ego umakne šele lahko življenje začne teči spontano in harmonično in podporno živlejnju samemu. Ker kot vidiš to naše "samo-zavedanje" se vendarle ne izkazuje kot neko fino preživetveno orodje, ampak bolj kot sredstvo lastne destrukcije.

Torej ti ljudje katerim se je "samo-zavedanje" stopilo so: Tony Parsons, Richard Sylvester, Jeff Foster, David Bingham ... Njihove filmčke lahko najdeš na youtubu. Oglej si kakšnega in jim prisluhni, še posebej Tony PArsons to nazorno predstavi, te pa seveda lahko do temeljev pretrese.

Lp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #181 - 24.03.2011 at 11:33:36
 
Poet, a je mentalni trik samozavedanje  s svojim občutkom 'dualizma' 'separacije' in 'tujosti' ali pa je mentalni trik mistična enost s svojim občutjem  'nedualizma', stika z 'izvorom' in 'vrnitvijo domov'?

Po moje je ta mentalni trik tisto drugo, ker če to želim/hočem/rabim/iščem  zaradi svojega občutja dualizma/separacije/tujosti,  bom to tud našel, bolje rečeno mentalno proizvedel. Ne vem pa zakaj za vraga bi, če je ta enost  res tako izvorno domačna in zadovoljujoča želel/hotel/rabi/iskal  oz. mentalno poustvarjal nekaj tako potvorjenega kot je samozavedanje, če bi me izvorna enost tako brezpogojno zadovoljila?

Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #182 - 24.03.2011 at 13:11:03
 
titud wrote on 24.03.2011 at 11:33:36:
Poet, a je mentalni trik samozavedanje  s svojim občutkom 'dualizma' 'separacije' in 'tujosti' ali pa je mentalni trik mistična enost s svojim občutjem  'nedualizma', stika z 'izvorom' in 'vrnitvijo domov'?

Po moje je ta mentalni trik tisto drugo, ker če to želim/hočem/rabim/iščem  zaradi svojega občutja dualizma/separacije/tujosti,  bom to tud našel, bolje rečeno mentalno proizvedel. Ne vem pa zakaj za vraga bi, če je ta enost  res tako izvorno domačna in zadovoljujoča želel/hotel/rabi/iskal  oz. mentalno poustvarjal nekaj tako potvorjenega kot je samozavedanje, če bi me izvorna enost tako brezpogojno zadovoljila?

Hja, iz istega razloga kot dualnost na koncu več ne zadostuje se enost najbrž naveliča enosti. In potem prehaja iz enega v drugega ad infinitum. Po mojem je to. Ko se pač človek naveliča dualnosti začne stremeti k enosti. In ko se enost naveliča enosti, ustvari dualnost. Sicer pa dualnost tako ali tako (verjetno) traja samo do smrti, po smrti pa dualnost več ne more obstajati.

Da torej še odgovorim na tvoje vprašanje: vsi realizirani modreci zatrjujejo, da je dualizem mentalni trik. Ki lahko odpade za par trenutkov in dejansko tekom življenja v določenih momentih odpada, če pa ne odpade je pa to tudi del vsega, tako da ... zmagaš v vsakem primeru, in zgubiš v vsakem primeru. No, pa še to zatrjujejo (nekateri): enosti ne moreš ti sam 'povzročiti' na noben način. Spet drugi pravijo, da lahko sediš pri miru in obrneš pozornost navznoter. Go figure.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #183 - 24.03.2011 at 14:13:09
 
Poet, če mene vprašaš, omenjeni sodobni razskikovalci duhovnosti itak izhahjajo iz nekih religioznih tradicij, bolje rečeno religiozne mistike, katere namen je bil skozi lastno mistično izkušnjo (po)oživit oz. reformirat skupnost, ki jo zgolj zunanja obredna religioznoznost ni več zadovoljivo držala skupaj njenjih pripadnikov oz. ni več zadovoljevala njihovih življenskih potreb (večinoma zaradi spremenb zunanjih okoliščin).

Zadnje čase študiram zgodovino judovske mistike (http://www.nova-revija.si/vmchk/zgodovina/poglavitni-tokovi-v-judovski-mistiki.h...), katere  avtor je zaključil, da je judovska mistika končana: s koncem mistike oziroma njene zgodovine se začne njeno zgodovinopisje. Judovski srednjeveški kabalisti so v bistvu  postavili temelje razsvetljenstvu ravno s tem, ko so v goreči želji, da bi preko osebne izkušnje božjega oživili vero v svojih skupnostih in so zato tako psiholizirali in desakralizirali izkušnjo božjega, da je bila ta izkušnja dostopna ne več samo ožjemu krogu posvečenih, ampak tudi nejudom. Se je zgodil en paradoks, da  ta individualizirana mistična izkušnja sploh ni več prispevala toliko k utrjevanju tradicionalnih židovskih skupnosti, ampak je prebivalce visoko urbaniziranih (in atomiziranih) evropskih mest na splošno prilgajala dejstvu, da se v takih skupnostih pritisk socialnega okolja na posmeznika  rahlja in da je občuje enosti notranje (imanetno) čustvo in ne nekaj zunaj (nad) posameznikom, ki se ji ta moral podrejat.  V skladu z rastočim samozavedanjem so opustli so tudi za jude tradicionalno tretjeosebno izpoved  mistične izkušnje in prevzeli prvoosebno, s čimer so tvegali celo izobčenje iz judovskih skupnosti,   nihilizem (brezboštvo, čisti psihologizem, zanost), prestop v drugo vero, osebno  mesijanstvo, osamo in blaznost.

Novodobni nereligizni mistiki (realizirani modreci) imajo podobno funkcijo: adaptirat atomiziranega posamaznika v visoko urbanizem okolju na dejstvo, da ta zrahljana skupnost ne zadovoljuje več njegove, zadaj že  čisto osebno izoblikovane potrebe po občutenju enosti.  Seveda se tako osebno pogojene potrebe po  enosti lahko zadovoljujejo le v nekih, za zadovoljevanje teh potreb oblikovanih skupnostih, ki pa samozavedanja ne ukinjajajo ampak ga nasprotno še utrjujejo, saj je samozavedanje pač postalo predpogoj za ustvarjanje osebne potrebe po občutenju enosti.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #184 - 24.03.2011 at 15:22:01
 
titud wrote on 24.03.2011 at 14:13:09:
Poet, če mene vprašaš, omenjeni sodobni razskikovalci duhovnosti itak izhahjajo iz nekih religioznih tradicij, bolje rečeno religiozne mistike, katere namen je bil skozi lastno mistično izkušnjo (po)oživit oz. reformirat skupnost, ki jo zgolj zunanja obredna religioznoznost ni več zadovoljivo držala skupaj njenjih pripadnikov oz. ni več zadovoljevala njihovih življenskih potreb (večinoma zaradi spremenb zunanjih okoliščin).

Zadnje čase študiram zgodovino judovske mistike (http://www.nova-revija.si/vmchk/zgodovina/poglavitni-tokovi-v-judovski-mistiki.h...), katere  avtor je zaključil, da je judovska mistika končana: s koncem mistike oziroma njene zgodovine se začne njeno zgodovinopisje. Judovski srednjeveški kabalisti so v bistvu  postavili temelje razsvetljenstvu ravno s tem, ko so v goreči želji, da bi preko osebne izkušnje božjega oživili vero v svojih skupnostih in so zato tako psiholizirali in desakralizirali izkušnjo božjega, da je bila ta izkušnja dostopna ne več samo ožjemu krogu posvečenih, ampak tudi nejudom. Se je zgodil en paradoks, da  ta individualizirana mistična izkušnja sploh ni več prispevala toliko k utrjevanju tradicionalnih židovskih skupnosti, ampak je prebivalce visoko urbaniziranih (in atomiziranih) evropskih mest na splošno prilgajala dejstvu, da se v takih skupnostih pritisk socialnega okolja na posmeznika  rahlja in da je občuje enosti notranje (imanetno) čustvo in ne nekaj zunaj (nad) posameznikom, ki se ji ta moral podrejat.  V skladu z rastočim samozavedanjem so opustli so tudi za jude tradicionalno tretjeosebno izpoved  mistične izkušnje in prevzeli prvoosebno, s čimer so tvegali celo izobčenje iz judovskih skupnosti,   nihilizem (brezboštvo, čisti psihologizem, zanost), prestop v drugo vero, osebno  mesijanstvo, osamo in blaznost.

Novodobni nereligizni mistiki (realizirani modreci) imajo podobno funkcijo: adaptirat atomiziranega posamaznika v visoko urbanizem okolju na dejstvo, da ta zrahljana skupnost ne zadovoljuje več njegove, zadaj že  čisto osebno izoblikovane potrebe po občutenju enosti.  Seveda se tako osebno pogojene potrebe po  enosti lahko zadovoljujejo le v nekih, za zadovoljevanje teh potreb oblikovanih skupnostih, ki pa samozavedanja ne ukinjajajo ampak ga nasprotno še utrjujejo, saj je samozavedanje pač postalo predpogoj za ustvarjanje osebne potrebe po občutenju enosti.  

Nezadovoljstvo z obstoječim stanjem je vsekakor v ozadju tega. Hmm, samo a se ti ne zdi, da je poglavitni vzrok tega nezadovoljstva ravno v nečem na kar to ciljamo? Da samo-zavedanje že samo po sebi onemogoča kakršno koli sprejetje in zadovoljstvo s svetom, ker je že v osnovi popolnoma neharmonično? Jaz to bolj tako vidim, napram tezi, da poskušamo z izkušnjo enosti samo revitalizirati družbo kot celoto, katere posamični deli jo pač občutijo kot nekaj obremenjujočega. To da je družba v "razsulu" je morda ravno zaradi principa samo-zavedanja, oz. ega ki si želi svet ustrojiti po svojih sebičnih željah in nebroju patetičnih in irrealnih strahov, ne pa zaradi nečesa drugega kar naj bi izkušnja enosti zdravila, sama naj bi bila pa kot sredstvo vnešena od zunaj in povsem potvorjena, t.j. kot nek umski trik.  
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #185 - 24.03.2011 at 16:08:33
 
Poet wrote on 24.03.2011 at 15:22:01:
Nezadovoljstvo z obstoječim stanjem je vsekakor v ozadju tega. Hmm, samo a se ti ne zdi, da je poglavitni vzrok tega nezadovoljstva ravno v nečem na kar to ciljamo? Da samo-zavedanje že samo po sebi onemogoča kakršno koli sprejetje in zadovoljstvo s svetom, ker je že v osnovi popolnoma neharmonično?

Samozavedanje ni vzrok problema, ampak način razreševanja problema, ki nastane z rahljanjem socilanega ozadja. Je pač način (samo?)zadoveljevanja tistih potreb, ki od zunaj ne morejo več bit zadovoljene.
Quote:
Jaz to bolj tako vidim, napram tezi, da poskušamo z izkušnjo enosti samo revitalizirati družbo kot celoto, katere posamični deli jo pač občutijo kot nekaj obremenjujočega. To da je družba v "razsulu" je morda ravno zaradi principa samo-zavedanja, oz. ega ki si želi svet ustrojiti po svojih sebičnih željah in nebroju patetičnih in irrealnih strahov, ne pa zaradi nečesa drugega kar naj bi izkušnja enosti zdravila, sama naj bi bila pa kot sredstvo vnešena od zunaj in povsem potvorjena, t.j. kot nek umski trik.  



Družba ni v razsulu zaradi samozavedanja, ampak je samozvedanje odgovor na 'razsulo' družbe,  v katerem se je izgubila organska povezanost med posmeznikom in skupnostjo (kolikor je posmeznik v taki organski skupnosti sploh bil izdefernciran kot posmeznik glede na to, da ni imel zavesti o lastni individulanosti).

Samozavedanja jest ne bi enačil z egom, saj se samozavedujoč človek svojega ega zaveda, ga lahko 'upravlja', ga instrumetalizira magari v na način, da ga se ga želi zavestno znebit prav z notranjo/imanetno (psihično) potrebo po krepitvi občutja  enosti, ki pa je lahko le posledica rahljanja pritsika socialnega okolja. Ego se krepi prazprav s krepitvijo pritiska socialnega okolja, je reakcija nanj bodisi s krepitvijo njegove želje po prilagoditvi bodisi z uporom/zavrnitvijo.    
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #186 - 24.03.2011 at 16:53:16
 
titud wrote on 24.03.2011 at 16:08:33:
Družba ni v razsulu zaradi samozavedanja, ampak je samozvedanje odgovor na 'razsulo' družbe,  v katerem se je izgubila organska povezanost med posmeznikom in skupnostjo (kolikor je posmeznik v taki organski skupnosti sploh bil izdefernciran kot posmeznik glede na to, da ni imel zavesti o lastni individulanosti).

Hja, s tem v bistvu sporočaš, da je tebi nekaj vsiljeno od zunaj. Da ti nisi avtonomna entiteta, ki živi svoje življenje, ampak živiš svoje življenje prek drugih, ki ti ne omogočajo, da bi ti živel kot ... avtonomna oseba. To je po mojem bolj iskanje izgovorov zakaj se jaz ne počutim tako kot mislim, da bi se moral, in te izgovore iščeš tam zunaj - da ti v bistvu zunanji svet ne priznava tega kar naj bi ti priznaval.

titud wrote on 24.03.2011 at 16:08:33:
Samozavedanja jest ne bi enačil z egom, saj se samozavedujoč človek svojega ega zaveda, ga lahko 'upravlja', ga instrumetalizira magari v na način, da ga se ga želi zavestno znebit prav z notranjo/imanetno (psihično) potrebo po krepitvi občutja  enosti, ki pa je lahko le posledica rahljanja pritsika socialnega okolja. Ego se krepi prazprav s krepitvijo pritiska socialnega okolja, je reakcija nanj bodisi s krepitvijo njegove želje po prilagoditvi bodisi z uporom/zavrnitvijo.    

Ne vem, ego je lahko tak ali drugačen. Tudi če ni nekih velikih pritiskov z okolja ego že najde način kako uveljaviti svoj prav, torej tu ni neke formule, da določen pogoj razvije določen ego, ampak lahko močan ihtav ego zraste tudi sredi zelo ljubečih in pozitivnih pogojev, še več - bolj kot okolje otroku vse dovoljuje večji ihtav in upravičen-do-vsega ega se bo razvil.

Tako da jaz še vedno zagovarjam tezo, da sta ego in samo-zavedanje eno, in da sta pravzaprav mehanizem enosti s katerim se enost razbije na dva - torej mene in svet, ki me obdaja. In da je že v osnovi ta premik vzrok za "razrahljanost" družbe, ki tako ali tako nikoli ne more biti harmonična, ker sredstvo s katerim ustvarjamo družbo ni harmonično ampak je že v osnovi shizofreno, razcepljeno v sebi, saj ta občutek samo-zavedanja stalno nekaj ogroža - kako je lahko potem družba tolerantna in harmonična, če je pa že osnovni gradnik totalno netoleranten in prestrašen za svoj lasten obstoj? Nemogoče.

Zato odgovor ne more biti v družbi, t.j. svetu tam zunaj, ki naj se spremeni zato, da se bom jaz počutil bolje. Tisti, ki vidi svet in tisti kateremu je svet v breme in strah se mora spremeniti, da bi bil tudi svet kot ga izkuša fundamentalno drugačen.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Robi
5
p
*****
Offline

I love to love
Posts: 5749
Dolenjska
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #187 - 24.03.2011 at 21:11:41
 
Poet
Quote:
Ja, samo odzivanje na zunanje dražljaje ni isto kot samo-zavedanje. Živali se odzivajo na zunanje dražljaje isto kot mravlja, saj se mravlja tudi odziva, pa a to pomeni, da se zaveda? Po mojem ne.

In tako bi lahko bilo, da se vse v živalskem svetu odvija spontano - spontano odzivanje na zunanje dražljaje, in to je vse.

Na nek način je podobno.
Saj se zavedamo svojih odzivov na zunanje dražljaje.
Tu živali primerjaš z računalnikom. Računalnik ima fiksni program in se vedno odzove isto.
Vsako živo bitje pa ima neko inteligenco in sposobnost učenja, ki se odraža kot evolucija in prilagajanje na okolje. Če teh sposobnosti ne bi bilo, bi živa bitja izumrla.
Zato se ne gre le za odzivanje, ampak se živa bitja zavedajo okolja in svojih odzivov, ki se sčasoma prilagajajo.
Marsikatero živo bitje uporablja orodja...Na primer tudi opice se dajo marsičesa naučiti....

Quote:
In je potem čloevk ujet v samo-zavedanju, kjer se svet dogaja meni, ampak se ne zgolj dogaja, jaz lahko celo vplivam nanj in preprečim, da bi se dogajalo to kar se dogaja. Ergo, rojen je ego, ki misli, da lahko vpliva na okolico, pa je morda tudi on sam del avtomatizma vesolja, kot nek program, ki misli, da vse odloča sam, pa v resnici vesolje/life odloča vse zanj, in mu obenem daje občutek, da odloča on sam!

Ujet je zato, ker je še vedno živo bitje z omejenimi sposobnostmi zavedanja in s tem izbire, s katerimi bi lahko manipuliral z okoljem.
Tudi živali čutijo in se odzivajo....A problem je, da tega človek ne razume, zato meni, da zavedanja pri živalih ni.
Quote:
In je potem čloevk ujet v samo-zavedanju,

Bistveno kar človeka loči od živali, je naš notranji svet, ki je zgrajen na podlagi spomina.
In človek ni ujet v samo-zavedanju, ampak v svojem notranjem iluzornem svetu. Ki temelji na spominu.
Zato naše delovanje v veliki meri temelji na spominu, ne pa na trenutnem vzgibu, kot pri živalih.
Quote:
Ne vem, ego je lahko tak ali drugačen. Tudi če ni nekih velikih pritiskov z okolja ego že najde način kako uveljaviti svoj prav,

To je to. Zato pa je človek ujet.
Zaradi spomina in vzorcev razmišljanja.
In to me bolj spominja na spontano- programirano odzivanje, kot pa pri živalih. Smiley

No ja...Saj tudi živali se. A človek se ima za nekaj veliko več.... Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
Robi
5
p
*****
Offline

I love to love
Posts: 5749
Dolenjska
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #188 - 24.03.2011 at 21:30:04
 
Quote:
Žival ima prav tako strah, ki ga jemlje kot osebno obrambo. Ene živali so pać bolj razvite, druge manj. Mravlje celo s svojimi telesi zgradijo most čez potoček, tako, da se zavedajo, da je tam potok in namerno tako ukrepajo.

Lp,Igor

Pa še marsikaj drugega so živali sposobne....
Na primer bobri gradijo jezove...In kako bi lahko to vedeli, če se ne bi zavedali okolja in svoje vloge v samem okolju.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Devi
5
p
*****
Offline

ravno prav
Posts: 5471
Dolenjska
Gender: female
Re: Trdi determinizem
Reply #189 - 24.03.2011 at 21:54:01
 
če bi bla naša zveza med instinkti in intelektom mal boljša, ne bi verjetno na samo-zavedanju nič izgubili, kvečjemu obratno
Back to top
 

Nobena čarovnija ne more ničesar spremeniti v kaj drugega, tega ni; sprememba v predstavi v srcu čarovnije je spoznanje, ne ustvarjanje.&&(S. Palwick)
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #190 - 25.03.2011 at 10:35:14
 
Quote:
Na nek način je podobno.
Saj se zavedamo svojih odzivov na zunanje dražljaje.
Tu živali primerjaš z računalnikom. Računalnik ima fiksni program in se vedno odzove isto.
Vsako živo bitje pa ima neko inteligenco in sposobnost učenja, ki se odraža kot evolucija in prilagajanje na okolje. Če teh sposobnosti ne bi bilo, bi živa bitja izumrla.
Zato se ne gre le za odzivanje, ampak se živa bitja zavedajo okolja in svojih odzivov, ki se sčasoma prilagajajo.
Marsikatero živo bitje uporablja orodja...Na primer tudi opice se dajo marsičesa naučiti....

Seveda uporabljajo orodja, nekatere celo instrumente (intelekt), le zavedajo se ne, da je to le del njih. Tako kot večina ljudi. Z njim se identificirajo (intelektualci), ne da bi vedeli, da ta del ni celost njih samih, ki je v neskončnosti. Tega se bojijo (neskončnega v sebi) in se zaradi strahu odvrnejo od misterijev, ki so v tem.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #191 - 25.03.2011 at 10:42:56
 
Poet wrote on 24.03.2011 at 16:53:16:
Hja, s tem v bistvu sporočaš, da je tebi nekaj vsiljeno od zunaj. Da ti nisi avtonomna entiteta, ki živi svoje življenje, ampak živiš svoje življenje prek drugih, ki ti ne omogočajo, da bi ti živel kot ... avtonomna oseba. To je po mojem bolj iskanje izgovorov zakaj se jaz ne počutim tako kot mislim, da bi se moral, in te izgovore iščeš tam zunaj - da ti v bistvu zunanji svet ne priznava tega kar naj bi ti priznaval.


Socialno okolje  tako kot je nikol ne more bit v celoti determinirano s tem posameznikom niti v celoti ne more determinirat tega posameznika. Je pač kvalitativno nekaj drugega od takrat, ko je človeška družba postala tako kompleksna, da se eden na drugega ne moreta več zreducirat. Da pa kljub temu (boljš rečeno prav zaradi tega) človeštvo lahko funkcionira kot vrsta, je  ta posameznik pač oblikoval mehanizem, ki tako funkcionalnost omogoča. Ker socialno  kot nova/drugačna kvaliteta 'gnezdi' v biološko/kognitivni osnovi posameznika (ni nekaj posvesm avtonomnega in od posameznika odtujenega, čeprav jo pozameznik predvsem v prelomnih obdobjih to občuti kot odtujenost), ne gre samo na njen  povraten vpliv na posameznika ampak se (samozavedajoč) posameznik zaveda te povratne zanke in skuša vsaj predviditi posledice  njegove osebne interkacije s tem okoljem.      

Quote:
Ne vem, ego je lahko tak ali drugačen. Tudi če ni nekih velikih pritiskov z okolja ego že najde način kako uveljaviti svoj prav, torej tu ni neke formule, da določen pogoj razvije določen ego, ampak lahko močan ihtav ego zraste tudi sredi zelo ljubečih in pozitivnih pogojev, še več - bolj kot okolje otroku vse dovoljuje večji ihtav in upravičen-do-vsega ega se bo razvil.


Oblikovanje ega je nujna stopnja v socialzicaji človeka in se oblikuje pri posamezniku tudi v skupnostih, v katerih je posameznik s socialnim  ozadjem  skoraj povsem determiniran. Take skupnosti pač oblikujejo mehanizme, ki tako oblikovan ego povsem podredijo interesom skupnosti (razne iniciacije), tako da ego sploh ne občuti več ločenosti od sveta. Razvoj ega je vkomponiran oz. izenačen z razvojem skupnosti preko strogih socialnih  mehanizmov/protoklolov, ki preprečujejo egu, da se razvija za skupnost  destruktiven način.
 
Quote:
Tako da jaz še vedno zagovarjam tezo, da sta ego in samo-zavedanje eno, in da sta pravzaprav mehanizem enosti s katerim se enost razbije na dva - torej mene in svet, ki me obdaja. In da je že v osnovi ta premik vzrok za "razrahljanost" družbe, ki tako ali tako nikoli ne more biti harmonična, ker sredstvo s katerim ustvarjamo družbo ni harmonično ampak je že v osnovi shizofreno, razcepljeno v sebi, saj ta občutek samo-zavedanja stalno nekaj ogroža - kako je lahko potem družba tolerantna in harmonična, če je pa že osnovni gradnik totalno netoleranten in prestrašen za svoj lasten obstoj? Nemogoče.
Zato odgovor ne more biti v družbi, t.j. svetu tam zunaj, ki naj se spremeni zato, da se bom jaz počutil bolje. Tisti, ki vidi svet in tisti kateremu je svet v breme in strah se mora spremeniti, da bi bil tudi svet kot ga izkuša fundamentalno drugačen

Jaz pa še vedno trdim da je samozavedanje samo način zavedanja socialnega okolja kot nekaj drugega/drugačnega, s katerim se ego pač ne more več povsem identificirat, ker je to okolje preveč kompleksno, da bi lahko ego tako  funkcionalno uvedlo v skupnost (bolje rečeno tako discipliniralo) kot so to lahko počele npr.  plemenske ali tradicionalne skupnosti. Drugače povedano, samozavedanje je oblika samodisciplinioranja ega, pri katrem  se je ego v večji  meri sam sebi prepuščen, na kašen način se bo umestil  v razmerje do socialnega okolja, ker so mehanizmi zunanjega discipliniranji pač razpuščeni. Dualizem med egom in socilanim okoljem kakor ve in zna pač premošča samozavedanje, ki pač ne daje nobenega trdnega jamstva, ali bo favorizirana prva ali druga stran.

Seveda se tudi v modernih socialnih okoljih, za katera velja, da so 'razpušena', dogaja, da prav to socilano okolje omogoča  nebrzdan razvoj  ega. Vendar jest na to gledam globje: neobrzdan (patološko narciosodni) ego ni posledica toliko rahljanja pritiska socialnega okolja (in s tem 'razsula'), ampak nasprotno izraz strukturnega (v bistvu brez osebnega nosilca in zato manj očitnega/zakamufliranega predvsem ekonomskega) nasilja tega istega okolja,  v katerem ego  le išče in najde oporo za svojo patološko razraščanje. Tudi  novodobno pojmovanje občutenja  mistične enosti, ki naj bi ne bilo več rezervirano zgolj za religiozne ali okultne izbrance in ki je zato dostopno praktično vsakomur (ki se zaveda destruktuvnosti svoejga ega),  je v bistvu  hrbtna palt istega kovanca. Na žalost mnogokrat tudi izraz istega strukturnega nasilja socilanega okolja na ekonomski pogon; najprej prinaša zaslužek pač  bildanje ega, potem pa še njegovo kenslanje.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Poet
4
****
Offline


Posts: 403
Ljubljana
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #192 - 25.03.2011 at 10:57:08
 
Torej če te prav razumem, trdiš da je samo-zavedanje nekaj, kar je, podobno kot v sci-fi filmih pri tehnologiji, vzniklo iz izvorne kode z naključnim združevanjem te iste kode, pri čemer se je ustvarilo nekaj čisto novega - nekakšna umetna inteligenca, katere nihče ne more predvideti. In je potem samo-zavedanje samo odraz dogajanja v družbi, ko so se skozi tisočletja raznični delci človeške hardwarske kode združevali in je posledično nastalo to kar je nastalo.

Samo problem, ki ga jaz vidim pri tej tezi je isti kot pri sci filmih - ne vidim kako bi se lahko računalniška koda, ki je sama po sebi inertna, združila v nekaj čisto novega in se s tem oddelila od "svojega izvora", ter zagospodovala nad sistemov. Ta sci-fi teza predpostavlja, da inertna neživa snov lahko po nekem čudežu dobi zavedanje in se začne zavedati svojega obstoja. To se po mojem ne more zgoditi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Trdi determinizem
Reply #193 - 25.03.2011 at 12:36:37
 
Za samozavedanje je potrebnih cela vrsta predpogojev, saj se ne more pojaviti brez potrebne biološke predpriprave in  kognitivnine razvitosti možganskih funkcij. Vse te so omogočile kreacijo takega socialnega ozadja, ki je  pač spodubjale/nagrajavele  takšne kognitivne operacije,  ki so šle v smeri samorefleksije in  ki  se je evolucijsko pač izkazala za dober odgovor  na spremnejeno socialno ozadje.

Ne gre za nobeno oddaljitev od svojega izvora, saj samozavednaje kot emergentno višje energetsko stanje še vedno gnezdi v (čeprav socilano pogojenem) biološkem ne glede na to, da  emergentno višja stopnja zavedanja. Ne more se 'odtrgat' iz svojega gnezda in  čeprav zapada v skušnjavo, da  bi  z reprodukcijo svoje geneze ustvarila pogoje za 'naselitev' teh svojih produktov,  ji to ne more uspet ravno zaradi kvalitativne različnosti vseh prejšnjih pogojev od svojega trenutnega  emergentnega stanja, iz katerega izhaja.

Pa še ena past se skriva v tem prizadevanju: tud če bi uspela 'umetno' ustvarit oz.  z lastno integenco  naselit (okužit) nek drug že biološko/kognitiven podobno razvit objekt, ta nikol ne bi funkcioniral v skladu z našimi sedanjimi pričakovanji (ga ne bi mogli kao koristno uporabit), saj bi kot tak skreiral svoje lastno socialno okolje, na katero bi se odzival po svoje....

Tko da res inteligintno samozavedajoče bitje bi se takimi projekti sploh ne ukvarjalo, to je je bolj projekt patološko  narcisoidnega nesamozavedajočega ega, ki ga utegne clo poganjat kakšen že omenjen kratoročen  ekonomski interes....        




 
Back to top
 
 
IP Logged
 
x_igor
Ex Member




Re: Trdi determinizem
Reply #194 - 25.03.2011 at 13:39:59
 
Kaj pravzaprav imaš ti v mislih z besedno zvezo, socialno ozadje, ki je po tvoje neki faktor vseh odnosov.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17