M.L.
|
Skrivnost življenja nosi v sebi sedem lastnosti, tako bi moralo biti tudi v človeku, toda žal ni tako. Ta sposobnost je že dana vsakemu človeku, vendar ni bila nikoli povsem izoblikovana in uresničena. Le redki ljudje dosežejo, da deluje v njih vseh sedem lastnosti življenja polno in enakomerno ter s tem postanejo tudi resnično enaki Bogu. Toda, kot rečeno, mnogi se od tega odvrnejo in jim je to kaj malo mar, in zato sploh ne spoznajo resnične skrivnosti življenja v sebi. Takšni slepi in na pol mrtvi ljudje potem ne morejo spoznati namen življenja, ki tiči v njih, ker se pustijo voditi in oblikovati samo enemu ali drugemu od sedmerih lastnosti.
Tako živi nekdo samo iz lastnosti ljubezni in sploh ne upošteva drugih lastnosti. Kaj je potem tak človek, kakor požrešna zver, ki nima nikoli dovolj? Takšni ljudje so vedno polni samoljubja, nevoščljivi in skopi ter trdosrčni do vseh ljudi.
Drugi spet premorejo razsvetljeno ljubezen in so zato tudi prav modri ter lahko svojim soljudem dajejo prav dobre nauke, toda njihova volja je slabotna in zato ne morejo ničesar do konca izpeljati.
Pri nekaterih pa so lastnosti ljubezni, modrosti in volje povsem dejavni, toda lastnosti reda in prave resnosti še slabo delujeta. taki ljudje postanejo prav pametni in včasih prav modro govorijo in tu in tam tudi kaj posameznega izpeljejo; toda človek, ki je moder na podlagi prav vseh sedmerih lastnosti, bo še prekmalu iz besed, govorjenja in dejanj takšnih ljudi spoznal, da v vsem ni reda in povezave.
In spet so ljudje, ki imajo ljubezen, svetlobo, voljo in red, manjka pa jim lastnost resnosti. Zato so strahopetni in boječi in lahko svoja dela le redko v celoti izpeljejo.
Spet drugi so poleg tega tudi polni resnosti in poguma, toda s potrpežljivostjo pri njih slabo kaže. Takšni ljudje se navadno prenaglijo in z nepotrpežljivo vnemo pogosto več pokvarijo kakor dobro opravijo. Torej brez prave potrpežljivosti ni nič; kdor namreč nima prave potrpežljivosti, samemu sebi izreka neke vrste smrtno obsodbo. Če hoče človek imeti dober pridelek, mora namreč čakati, dokler grozdje ne dozori. Če dela nasprotno, mora nazadnje vendarle samemu sebi pripisati, če namesto najžlahtnejšega vina pridela le neužitno kislico.
Potrpežljivost je torej v vsemu in vsakemu potrebna lastnost; prvič za obvladovanje in uravnavanje lastnosti, ki pogosto hoče kar v neskončno in se imenuje resnost - ker se ta lastnost v povezavi z ljubeznijo, modrostjo in voljo sprevrže v največji napuh, ki, kot je znano, potem pri človeku nima nobene meje -, in drugič ker je potrpežljivost mati lastnosti usmiljenja; šele ta lastnost, ker deluje povratno, daje vsem prejšnjim lastnostim božje-duhovno popolnost in človeški duši pomaga, da se v duhu povsem in resnično prerodi.
Zato nam je Bog vsem položil na srce predvsem ljubezen do Boga in bližnjega ter ob tem rekel: "Bodite usmiljeni, kot je usmiljen tudi vaš Oče v nebesih, in bodite krotki in ponižni, kot sem tudi Jaz od vsega srca krotak in ponižen."
Bog je ljudem, torej zapovedal, da izoblikujemo sedmo lastnost predvsem zato, ker so prav v tej zadnji lastnosti vsebovane in se izoblikujejo vse prejšnje. Kdor torej to zadnjo lastnost z vso vnemo oblikuje in krepi, oblikuje in krepi tudi prejšnje lastnosti in bo s tem najprej in najzaneslivejše dosegel popolnost. Kdor pa se začne oblikovati z enim ali nekaterimi prejšnjimi lastnostmi, težko doseže celotno in polno življensko popolnost ali jo pogosto sploh ne doseže, ker te prve lastnosti same po sebi ne vsebujejo sedme lastnosti, ta pa v sebi nujno vsebuje vse prejšnje.
V tem je potem tudi nenehen padec v človeku samem - in to traja vse dotlej, dokler se v človeškem bitju ne pripelje sedme lastnosti do resnične in najvišje popolnosti. Vse prejšnje lastnosti so deloma dane skoraj vsem ustvarjenim bitjem bolj ali manj svobodno, toda sedmo lastnost mora človek pridobiti šele s svojo lastno pridnostjo in prizadevanjem
In tako kakor vseh šest prejšnjih lastnosti šele s to pridobitvijo sedme lastnosti doseže svoj resnični pomen in življenski namen, tako tudi celoten človek šele z njo doseže popolno življensko svobodo in samostojnost.
No, pa lep pozdrav.
|