Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 33
(Read 102243 times)
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #60 - 24.08.2005 at 14:54:59
 
Toni_Zamene wrote on 24.08.2005 at 07:43:04:
Občutek imam, da je celotna slovenska družboslovna znanost prežeta s tem duhom intelektualne morale. Ko  slovenski sociologi opredeljujejo nek družbeni pojav gredo preprosto na ulico, naredijo anketo in ... tisto  kar  ljudje večinsko mislijo je resnica o tem..ali onem.... Konec koncev, vsi se spotikamo ob RKC, ko govorimo o Galileu in njegovem, da se Zemlja vrti okoli Sonca in ne obratno, pozabimo pa na to, da če bi takrat naredili anketo med ljudmi bi rezultati gotovo potrdili stališče RKC, da se Sonce giblje okoli Zemlje. Glupost od gluposti.



Tule si nekoliko zajebal z metodo raziskovanja: če te zanima, kaj mislijo ljudje, je edina pravilna metoda ta, da jih vprašaš ali vsaj natančno opazuješ vzorce njihovega obnašanja. Lahko jih sicer tudi režeš ali se posvetiš študiju kemije, toda če hočeš res zvedeti, kaj mislijo je zaenkrat to edina prava pot.

Medtem ko se je, kar se tiče vesolja kot boljša metoda izkazalo natančno opazovanje in matematika ne pa prebiranje svetih spisov ali anketiranje.

Vsaj kar se razsvetljenja ali spoznanj tiče, pa mislim da o čemerkoli takšnem ne moremo govoriti mimo resničnosti ali če hočeš realnosti.




uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Lilith
5
*****
Offline

..to be more like me and
less like you...
Posts: 1554

Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #61 - 24.08.2005 at 16:03:28
 
t wrote on 24.08.2005 at 14:54:59:
Tule si nekoliko zajebal z metodo raziskovanja: če te zanima, kaj mislijo ljudje, je edina pravilna metoda ta, da jih vprašaš ali vsaj natančno opazuješ vzorce njihovega obnašanja.


Tule pa t sprevrača ali pa noče razumeti sporočilnosti.
Saj ni sporno, kaj večina ljudi misli. Sporno je, da ta večina skozi svojo večinskost predstavlja moralni imperativ. Tako naenkrat bolna družba postane sinonim normalnosti.
Ali če hočeš po kmečko - ker imajo v nekem firtlu vsi ljudje gnilo zobovje, je to potem tisto pravo? I don't think so.

Meni je pa še posebej smešno, da se (v prenesenem pomenu seveda) ta večina zelo bori za svojo pravico do gnilih zob in je na to ponosna. Ker... kako že - nihče jim nima pravice določati, naj negujejo zobe, a ne? Grin
Back to top
 

... Sometimes I feel that I should go and play with the thunder...
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #62 - 24.08.2005 at 16:27:12
 
Lilith wrote on 24.08.2005 at 16:03:28:
Tule pa t sprevrača ali pa noče razumeti sporočilnosti.
Saj ni sporno, kaj večina ljudi misli. Sporno je, da ta večina skozi svojo večinskost predstavlja moralni imperativ. Tako naenkrat bolna družba postane sinonim normalnosti.




Če ostanemo pri zobeh, se mi zdi še najbolj ustrezna primerjava s tistim plemenom iz amazonije, ki ima tako zdravo zobovje, da morajo sedaj izsekavati pragozdove, ker si vsi hočejo umivati zobe samo še z zobno pasto narejeno iz zelišč, katera žvečijo tisti domordci.

Mene je zmotil samo tisti tvoj stavek, da hrepenimo po nežnosti, dobimo pa seks.

Po moje je hrepenenje skupaj z vso ljubeznijo, zaljubljenostjo in ostalim kar poteka med dvema osebama različnih spolov samo trik, ki zagotavlja nadaljevanje vrste.

Hrepeniš in hrepeniš ter si prizadevaš, nato pa dobiš nekaj česar u bistvu nočeš in ni zavedno konstitutivni del hrepenenja, vendar pa je vseeno vse lepo in prav (tako pač je, na nas je, ali bomo trpeli, ali pa bomo poskušali pobrati čim več medu in čim manj pikov usode).



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Lilith
5
*****
Offline

..to be more like me and
less like you...
Posts: 1554

Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #63 - 24.08.2005 at 16:52:36
 
titud wrote on 24.08.2005 at 16:26:55:
Lilith, če prav razumem tvojo uvodno kandučevo opredlitev monogamnosti v pomenu 'zdravosti', te v njej moti predvsem  pomanjkljiva opredlitev te 'zdravosti' v konkretni kulturi. Zdi se ti zdi, da jo je potegnil nekje iz 'zraka', višje resničnosti,  iz katoliškega duha  današnjega časa, ki dopušča in podpira tudi takšno, na višjih resnicah utemljeno  avtoritranost izjave. Če te  prav razumem, se s kundučevo izjavo sicer strinjaš in se ti zdi resnična, samo  te moti to, da je neustrezno umeščena  v komplesksen splet etičnega/moralnega/estetskega, kar prav  tako zahteva  duh modernega  časa (zapuščina razsvetljenstva), da bi jo mogla tudi ti brezrezervno šerati s kundučem in z nami?    


Titud, jaz te tule ne zastopim najbolje.
Meni se Kandučev odnos do partnerstva ne zdi nič kaj zdrav, niti katoliški, pač pa navadna oslarija, obrambni mehanizem pred življenjem kot takim.
Za razliko od njegove filozofije pa zelo cenim filozofijo tega drugega avtorja (pozabila priimek), ki je napisal knjigo Hrepenenje po nežnosti.

Kar me je še posebej zbodlo, je Kandučeva samoumevnost, s katero svoj pogled prodaja kot edino resnico o življenju, pri tem pa nima pojma, kakšno bedo in neumnost želi prezentirati  kot  "obče dobro za ljudi".
(Me je spomnil na ars, ki mi je zaželela tri poroke -če bi bila takšna potreba, pa sposobnost menjave baterije na vibratorju. )

Zdaj bi te pa prosila, da me malo bolj konkretno vprašaš, kar želiš, ker včasih abstraktnosti tvojih misli enostavno ne dohajam.
Back to top
 

... Sometimes I feel that I should go and play with the thunder...
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #64 - 24.08.2005 at 17:06:49
 
Quote:
"Problematično pa je, če posameznik s takšnim moralnim ali modrostnim idealom mori druge (v dobesednem in prenesenem pomenu) oziroma megalomansko in narcisistično predpostavlja, da ima v rokah (pa še kje višje ali nižje) absolutno resnico, ki jo kaže z ognjem in mečem vsiliti še drugim (ki pač niso imeli te sreče, da bi poljubili žarek moralnega ali modrostnega razodetja, in torej živijo v temi, bedno nerazsvetljeni)."


Kanduč v tem citau  enako polemizira z nasprotniki svojega pogeda  kot polemizira tomc s perušem o tem, ali je mistično razodetje lahko  legeitimna oblika  spoznanja. Kolikor sem jest  razumu tomčeve kritike peruševih misitičnih spoznavnih metod, jim ni vzel vse (predsevem znanstvene) legitimnosti, pač jim jim je oporekal višjo spoznavno vrednost od razumskih. Misticizem torej ja, ampak kot ena od mnogih oblik spoznanja in ne kot ekskluzivna, ki izključuje druge. Kadunčev protiekskuzivizem spoznaj, utemlejnih v mističnem razodetju, je tako po moje uparvičen, ni pa uprivičeno zavaračanje razsvetljenja kot argumenta, na katerem bi blo  utemljeno spoznaje nasplošno in kar počez samo zato, ker je razsvetljenje.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #65 - 24.08.2005 at 17:09:32
 
Lilith wrote on 24.08.2005 at 16:52:36:
Titud, jaz te tule ne zastopim najbolje.


Nč čudnega, sem sam opazu svojo zmotno interpretacijo  in ga popravu v prejšnjem postu, qotan post sem pa kar zbrisov, da mi ne dela sramote. Roll Eyes



Quote:
Zdaj bi te pa prosila, da me malo bolj konkretno vprašaš, kar želiš, ker včasih abstraktnosti tvojih misli enostavno ne dohajam.


Se bom potrudu drugič, dons nism v formi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #66 - 24.08.2005 at 18:17:46
 
Lilith wrote on 24.08.2005 at 16:03:28:
Saj ni sporno, kaj večina ljudi misli. Sporno je, da ta večina skozi svojo večinskost predstavlja moralni imperativ.

Večina lahko predstavlja zelo realen pritisk, ki pa ga ne povzroča nujno moralni imperativ.
Moralnemu imperativu pa se približaš kvečjemu sama, če ti harmonični odnosi z okolico res zelo veliko pomenijo in če misliš, da se moraš za dosego teh nujno podredit oz. obnašat na določen način.

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #67 - 25.08.2005 at 08:36:41
 
Lilith wrote on 24.08.2005 at 16:52:36:
Kar me je še posebej zbodlo, je Kandučeva samoumevnost, s katero svoj pogled prodaja kot edino resnico o življenju, pri tem pa nima pojma, kakšno bedo in neumnost želi prezentirati  kot  "obče dobro za ljudi".

Zdaj bi te pa prosila, da me malo bolj konkretno vprašaš, kar želiš, ker včasih abstraktnosti tvojih misli enostavno ne dohajam.


Evo še en poskus.

Kot razumem tvojo opredelitev   'sodobenega  duha časa',  na  katerega naj bi  se opiral  kanduč v kritiki zagovornikov monogamnega življenja, je ta kritika utemljena na  emprično dokazljivi stvarnosti, v kateri so trajne in upešne monogamne partnerske skupnosti prej izjema kot pravilo. Tebe moti, da je  kanduč  (vsaj v omenjenem citatu) nestrpen do tistih  zagovornikov monogamne skupnosti, ki jim je bilo dano razsvetljenje o možnostih trajnega uspešnega monmogamnega partnerstva, naj tega razvestljenja ne visljujejo drugim kot edino zveličavno resnico, ki jo je treba izvajati v praksi.  Tebe moti kandučeva  'nestrpnost do nestrpnih' predvsem zato, ker je  ta nestrpnost utemljena  v argumentih sodobne prakse, ki  statistično zanika možnost uspešne/zrave/trajne monogamne skupnosti. Toni se ti je pridružil v obosodbi te njegove nestrpnosti, saj po njegovem menju  argument 'statistično ugotovljene relanosti' ne vzdrži pred resnico, ki je nad njo.

Ključno tema tega topika je torej po moje nestrpnost kot taka. Po moje je nestrpnost 'nedeljiva':  enako nestrpno je  visljevat drugim izkušnjo monogamne skupnosti kot edino legitimno in  zveličavno življensko prakso  kot v imenu večinske življenjske praske nemonogamnih skupnosti zanikat  legitimnost monogamne skupnosti. Pravi problem je po moje edino v tem, kako najt način, da obe  življenjski izkušnji/prepričanji/praksi obstajata   na med sabo  neizključujoč način, tako, da se obema  prizna legitimnost.

Po mojem prepričanju  se  napačno predpostvlja, da prizanje legitimnosti poligamnosti ogroža monogamnost in obratno. V partnerski skupnosti, kjer oba partnerja 'doživljata izskušnjo rasvetjenja' izključno  drug skozi drugega, po moje legtimizacija poligamnosti ne bi smela bit problem, saj ju ta poligamnost v ničemer ne ogroža, ker se ju ne tiče, saj  itak prakticirajo le drugi. Enako ne bi smela bit monogmanost problem za  partnerje v poligamnih skupnostih, ki se parijo med sabo, saj med njimi ni pripadnikov monogamnih skupnosti. Problem nestrpnosti in netolrance pa seveda izbije v partnerskih skupnosti, kjer so konkretna izkušnja razlikuje od vnparejšnjih pričakovanj partnerjev (na katera seveda tudi vpliva prevdajujoče prakse  in prepričanja v okolici). Toda tudi v tem primeru sta možnosti  izhoda vedno dve, zato je po moje tudi v tem primeru nestrpnost nepotrebna: ali slediti izkušnji ob upoštevnju možnosti, da se bo treba odreči takim pričakovanjem ali pa vztrajati na pričakovanjih  in se sprijazniti s tem, da se odreče  takim praksam, ki ne izpolnjujejo  pričakovanj. Seveda pa  pri tem velja zaupati  modrosti, da resnica sicer obstaja, venar  je ne  poznamo in da je vse kar lahko storimo le  to, da smo  pozorni na znammenja, preko  katerih  se nam induvidualno razodeva.        
Back to top
« Last Edit: 25.08.2005 at 09:45:05 by titud »  
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #68 - 25.08.2005 at 08:44:22
 
Quote:
Večina lahko predstavlja zelo realen pritisk, ki pa ga ne povzroča nujno moralni imperativ.
Moralnemu imperativu pa se približaš kvečjemu sama, če ti harmonični odnosi z okolico res zelo veliko pomenijo in če misliš, da se moraš za dosego teh nujno podredit oz. obnašat na določen način.

bp


Jap,  morala je vsaj od kristusa dalje notranji imeprativ, zaradi katerga  pritisik ali sugestija okolice kot zunanje resničnosti   ni več zadosten kriterij resnice.  
Back to top
 
 
IP Logged
 
Lilith
5
*****
Offline

..to be more like me and
less like you...
Posts: 1554

Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #69 - 25.08.2005 at 11:07:53
 
titud wrote on 25.08.2005 at 08:36:41:
Evo še en poskus.

Kot razumem tvojo opredilitev   'sodobenega  duha časa',  na  katerega naj bi  se opiral  kanduč v kritiki zagovornikov monogamnega življenja, je ta kritika utemljena na  emprično dokazljivi stvarnosti, v kateri so trajne in upešne monogamne partnerske skupnosti prej izjema kot pravilo. Tebe moti, da je  kanduč  (vsaj v omenjenem citatu) nestrpen do tistih  zagovornikov monogamne skupnosti, ki jim je bilo dano razsvetljenje o možnostih trajnega uspešnega monmogamnega partnerstva, naj tega izskustva razvestljenja ne vzisljujeujejo drugim kot edino zveličavno resnico, ki jo je treba izvajati v praksi.  Tebe moti kandučeva  'nestrpnost do nestrpnih' predvsem zato, ker je  ta nestrpnost utemljena  v argumentih sodobne prakse, ki  statistično zanika možnost uspešne/zrave/trajne monogamne skupnosti. Toni se ti je pridružil v obosodbi te njegove nestrpnosti, saj po njegovem menju  argument 'statistično ugotovljene relanosti' ne vzdrži pred resnico, ki je nad njo.


Tako nekako, ja.
Moja dilema je namreč ta, da večina predstavlja - če že ne moralni, pa vsaj bivanjski imperativ. Bivanjski imperativ oz. statistična normalnost pa je vzor odraščanja novih in novih  generacij.  

titud wrote on 25.08.2005 at 08:36:41:
Ključno tema tega topika je torej po moje nestrpnost kot taka. Po moje je nestrpnost 'nedeljiva':  enako nestrpno je  visljevat drugim izkušnjo monogamne skupnosti kot edino legitimno in  zveličavno življensko prakso  kot v imenu večinske življenjske praske nemonogamnih skupnosti zanikat  legitimnost monogamnih skupnosti. Pravi problem je po moje edino v tem, kako najt način, da obe  življenjski izkušnji/prepričanji   praksi obtsjata  v na med sabo  neizključujoč način, tako, da se obema  prizna legitimnost.

Po mojem prepričanju  se po napačno predpostvlja, da prizanje legitimnosti poligamnosti ogroža monogamnost in obratno. V partenrski skupnosti, kjer oba partnerja 'doživljata izskušnjo rasvetjenja' izključno  drug skzi drugega, po moje legtimizacija poligamnosti ne bi smela bit problem , saj ju ta poligamnost v ničemer ne ogroža, saj se ju ne tiče, ker itak velja  za druge. Enako ne bi smela bit monogmanost problem za  partnerje v poligamnih skupnostih, ki se parijo med sabo, saj med nimi ni pripadnikov monogamnih skupnosti. Problem nestrpnosti in netolrance pa seveda izbije v partnerskih skupnosti, kjer so konkretna izkušnja razlikuje od vnparejšnjih pričakovanj partnerjev (na katera seveda tudi vpliva prevdajujoče prakse  in pšrepričanja v okolici). Toda tudi v tem primeru sta možnosti  izhoda vedno dve, zato je po moje tudi v tem primeru nestrpnost nepotrebna: ali slediti izkušnji ob upoštevnju možnosti, da se bo treba odreči takim pričakovanjem ali pa vztrajati na pričakovanjih  in se sprijazniti s tem, da se odeče  takim praksam, ki ne izpolnjujejo  pričakovanj. Seveda pa  pri tem velja zaupati  modrosti, da resnica sicer obstaja, venar  je ne  poznamo in da je vse kar lahko storimo le  to, da smo  pozorni na znammenja, preko  katerih  se nam razodeva.        


Krepko tiskan tekst je po moje zmoten, ko govorimo o dozorevanju novih generacij. Ni vseeno, v kakšen okolju oz. v kakšnem duhu odraščamo. Ker nas hočeš nočeš sooblikuje.
Saj meni je jasno, da grem s svojimi prepričanji marsikomu na živce - že po odzivih tule je to več kot očitno.
Ampak tule je še moj lasten problem - da je svet samo en in meni ter mogoče še komu ni možno najti azila na kakšnem drugem, bolj zdravem svetu. Obstoječe razmere pa je zelo težko zraven gledati - sploh ko se temu priključi še par kljukcev, ki bi iz pozicije večine, torej statistične normalnosti radi pametovali in uničevali ter preprečevali še tisto malo, kar je v naši narcisistični družbi sploh še zdravega.
Back to top
 

... Sometimes I feel that I should go and play with the thunder...
 
IP Logged
 
X
4
****
Offline

Vsa moja družina je narejena
iz mesa.
Posts: 407

Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #70 - 25.08.2005 at 11:44:57
 
In kaj predlagaš za rešitev te tvoje vedno bolj nevzdržne situacije? S Tonijem in mečem in ognjem očistit vso to statistično prevladujočo bolanost družbe?

Se ti ne zdi, da bi v tem primeru šlo ravno za isto početje, ki te tako moti pri drugih kljukcih, namreč to, da bi ti drugim pamet solilla in svoje subjektivne vrednote oznanjala za edine prave in zveličavne?

Bad, bad, baaad... Zaradi takega razmišljanja je v zgodovini preteklo že ogromno krvi, vodi pa, če se človek ob tem ne opazuje in primerno zavira, v mišljenje totalitarizma. Prvi znak, da si na tej poti, je običajno 'skrb za odraščajoče generacije', kar pomeni, da bi si rad prilastil primat šolstva in vzgoje (RKC je en tak očiten primer). Age old tendencies of conservatives...

Skratka, kar je dobro zate in Tonija ni nujno dobro za koga drugega, niti za vse osebke odraščajoče generacije. Če sta se vidva odločila za učenje in rast le skozi knjige (čeprav zate bolj dvomim, al dobro), drugim pač bolj ustreza izkustveno učenje. In v tem ni nič slabega, še manj pa, da je izkustvena metoda kaj slabša od teoretične (kot je Toni dal med vrsticami vedet). Preseneljivo je, da različne metode učenja lahko pripeljejo do enakih zaključkov, zato... chill out.

Live and let live.

Lepo, da si izrazila svoj pogled na predzakonski seks (le drži se ga, živi po tem načelu, če ti je tak super, a ne), vzet je na znanje kot ena izmed mnogih možnosti, predstavi (ampak samo predstavi) ga tudi odraščajoči generaciji, če hočeš (jaz bi jim sicer raje predstavil kondome). Kako se bo kdo potem odločil, je pa človekova osebna stvar.

(Nekje je t omenil prvo čarovnikovo pravilo, v temle primeru pa pride bolj do izraza drugo: največ gorja povzročijo najboljši nameni. Recimo, kadar hoče glasna manjšina 'rešit' družbo.

In včasih je prav neverjetno kako so v teh naporih širjenja 'pravih vrednot' ljudje neomajni in zagreti - da velja že tretje čarovnikovo pravilo: strast nadvlada zdrav razum.)

Če imata s Tonijem občutek, da sta edina na tem svetu, ki imata takšna stališča, pa kaže na to, da se očitno družita z napačnimi ljudmi in hodita ven na napačne kraje.
Back to top
 

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #71 - 25.08.2005 at 12:23:41
 
Lilith wrote on 25.08.2005 at 11:07:53:
Tako nekako, ja.
Moja dilema je namreč ta, da večina predstavlja - če že ne moralni, pa vsaj bivanjski imperativ. Bivanjski imperativ oz. statistična normalnost pa je vzor odraščanja novih in novih  generacij.  


Krepko tiskan tekst je po moje zmoten, ko govorimo o dozorevanju novih generacij. Ni vseeno, v kakšen okolju oz. v kakšnem duhu odraščamo. Ker nas hočeš nočeš sooblikuje.


Poligamnost bi hendikepirala  potomce, rojene v takih  skupnostih po moje le v primeru, da v teh skupnostih ravno zaradi njihove poligamnosti ne bi dobili zadostnih osnov za čustveno varnost in druge pogoje osebnostni razvoj. Ampak po istem  kriteriju bi lahko tud v monogmnih skupnostih odrkrival razloge, zarad katerih ravno  ta monogamnost   onemogoča zadostno osnovo za za čustveno varnost in druge pogoje za zdrav otrokov osebnostni razvoj.  Na tak način kmalu pridemo do rugljevskih tez, da so otroci samohranilk, ločencev itd. nestabilneži in potencialni odvisniki delikventi sami po sebi in otroci iz tradicionalnih  družin osebnostno trdni gradniki bodoče stabilne in zdrave družbe.

Se strinjam, da se vrednote in čustvovanja prejšnjih genarcij odražajo na  prihodnjih, ravno zato je vsaka sedanja generacija sama dožna najti odgovore na svoje izzive časa. Če jih najde uspešno, s tem ne obrenjuje naslednje. Poligamnost je oblika partnerske skupnosti, ki hkarti ustrezno in neustrezno odgovraja duhu našega časa (+:spolni enakopravnosti, ekonomski samostojnosti, sistemu  sociale, induvidualizaciji in osebenem razvoju;-: izgubi  spolne identitete, vpetosti v proizvodno-potrošniško kolesje, socilani odtujenosti, atomizaciji in egoizmu).  Enako ustrezno/neustrezno  bi po moje lahko rekli, da na sodobni duh časa odgovarja  monogamna skupnost... V bistu  po moje obe obliki družbene reprudukcije nista na različnih vrednsotnih polih, amapak sta v bistvu obe v krizi in obe obupno iščeta inovativne oblike, v okviru katerih  bomo kot družba motivirani za lastno reprodukcijo sploh. Medsebojno obsojanje togega  nazadnjaštva ali neodgvornega naprednjaštva nima nobenga smisla, ker  z ničemer bolj kot s tem medsebojnim obsojanjem ne načenjamo bivanjsekga imeprativa naslednjih generacij (parvzapravše bolj  nastajanje  neslednje generacije same). Namesto da bi  jim bila vzor inovativnost/kreativnost naše, v kateri bi sami iskali lastne odgovore na njihov duh časa, bodo primorani caplajt za njihovim duhom v iskanju odgovorov na že  preživeliga duha našega časa.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #72 - 25.08.2005 at 13:21:38
 
X wrote on 25.08.2005 at 11:44:57:
Bad, bad, baaad... Zaradi takega razmišljanja je v zgodovini preteklo že ogromno krvi, vodi pa, če se človek ob tem ne opazuje in primerno zavira, v mišljenje totalitarizma. Prvi znak, da si na tej poti, je običajno 'skrb za odraščajoče generacije', kar pomeni, da bi si rad prilastil primat šolstva in vzgoje (RKC je en tak očiten primer). Age old tendencies of conservatives...


Grin resnično (mogoče samo z eno pripombo - ne gre zgolj za tendenco konservativnežev, ampak za tendenco tistih, ki želijo vladati)


X wrote on 25.08.2005 at 11:44:57:
Skratka, kar je dobro zate in Tonija ni nujno dobro za koga drugega, niti za vse osebke odraščajoče generacije. Če sta se vidva odločila za učenje in rast le skozi knjige (čeprav zate bolj dvomim, al dobro), drugim pač bolj ustreza izkustveno učenje. In v tem ni nič slabega, še manj pa, da je izkustvena metoda kaj slabša od teoretične (kot je Toni dal med vrsticami vedet). Preseneljivo je, da različne metode učenja lahko pripeljejo do enakih zaključkov, zato... chill out.

Live and let live.




odlično napisano - seveda ko te življenjski stil, ki ga lifraš pripelje do zloma, potem seveda individualno trpi in ne teži drugim, da je tvoja človekova pravica, da ti pomagajo (takrat je fino, da se spomniš na live and let live)

štartna osnova vsakega pa je zmeraj enaka - vzgled doma (ne vem kam bi dala med teorijo ali prakso)

pa modo prosim takoj ukinit  Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #73 - 25.08.2005 at 14:12:32
 
sinjeoka wrote on 25.08.2005 at 13:21:38:
odlično napisano - seveda ko te življenjski stil, ki ga lifraš pripelje do zloma, potem seveda individualno trpi in ne teži drugim, da je tvoja človekova pravica, da ti pomagajo (takrat je fino, da se spomniš na live and let live)


Lilith pa toni v svojo (poklicno) pozornost namenjata  patološkimi primerkom družin in njihovih članov, ki rabijo  trdne/zdrave zglede, da se nanje naslonijo in psihično rehabilitirajo. Nč narobe, ampak paleta teh močnih zgeldov je široka, tako v literaturi (teoriji) kot v dnevni praksi, zato se me zdi pametno omejevat en in univerzalen za vse čase veljaven zgled.       

Quote:
štartna osnova vsakega pa je zmeraj enaka - vzgled doma (ne vem kam bi dala med teorijo ali prakso)

Najboljši domač zgled je takšna oblika  družinske skupnosti, ki potomcu daje vse  osnove za to, da si sam izbere ali oblikuje sebi ustrezno lastno družinsko skupnost. Seveda na način, da si tega zaželi, da to občuti kot kreativen življenski iziv in ne obvezo ali dolžnost, ki se je ne bi počutu sposonega izpeljat in bi zato si zato želu ostat s kupnosti s starši  ali si ne bi želu bit udeležen v nobeni obliki skupnosti sploh.  


Knjige (umetnost, znanost,  religija, mitologija...) nudijo pestro paleto osnov, ki jih kreativna domišlja lahko uporab v vsakem času in priliki, zato  jih je pametno prebirat tud zato, da  lahko lastno izbiro  umestimo v en kontekst, v eno zgodbo, en okvir,  magari teorijo, kar pač  pač rabmo kot bitja, zgrajena na kontinuiteti lastne zgodovine in kulture.
Back to top
 
 
IP Logged
 
X
4
****
Offline

Vsa moja družina je narejena
iz mesa.
Posts: 407

Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #74 - 25.08.2005 at 14:27:44
 
sinjeoka wrote on 25.08.2005 at 13:21:38:
odlično napisano - seveda ko te življenjski stil, ki ga lifraš pripelje do zloma, potem seveda individualno trpi in ne teži drugim, da je tvoja človekova pravica, da ti pomagajo (takrat je fino, da se spomniš na live and let live)


'Live and let live' si jaz ne predstavljam tako, da človeka prepustiš samemu sebi, naj se znajde sam kot ve in zna. Jaz ta angleški pregovor razumem bolj v smislu, da pustiš človeka naj živi tako kot on sam meni, da je zanj najbolje. Če meniš, da ti bolje veš kaj je zanj dobro, mu lahko svoje videnje kvečjemu predstaviš, pa še to samo, če te je on sploh pripravljen poslušat oz. le v primeru, če te za to povpraša. Nikakor ga pa ne silit v karkoli ali celo sodit, češ, ti gnili človek, ker s tem dosežeš kvečjemu nasproten efekt (kar je na tem forumu vidno že milijonkrat, tudi v tem topicu). Vkolikor človek pride do točke, ko meni, da je zavozil, ko ne vidi izhoda in je pripravljen vprašati za in sprejeti pomoč, potem naj to naredi in pomoč bo prejel. Hej, magari celo od mene, če meni, da bi mu znal pomagat... In obratno, če bom kdaj jaz zavozil, bom enostavno zacvilil 'Help me!' Cheesy Cheesy

Ask and ye shall receive.
Back to top
 

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 33