Jst
Guest
|
Titud,
Mislm, da ga je Jung tukaj precej mimo udaril.
Titud quote: Jung ugotavlja, da ni mogoče določit, kje se konča psihična/duhovna in začne fiziološka podlaga arhetipov. Arhetip je v bistvu oboje, v tem je pa tud jamstvo nejgove avtentičnosti. Arhetip je v bistvu v nekaj fizičnega zakodiran duh, ki se ga življenje skozi psihične procese zavednega/nezavednega prebuja nazaj v duha. Je tko v življenju spet duh, tko kot je bil preden se je zakodiral v fiziološko osnovno človeka. Zato je dovzeten na fizičnima pomagala kot simboli in rituali, ki na fiziološki (vizualen, gibalen) način 'obudijo' njegovo duhovno pojavnost. Zato so angeli in druge mitske osebnosti hkrati vizualno telesne, a hkrati nematerialne oz. netipično materialne.
Namrec, ocitno je Jung v svojih teoreticnih izvajanjih izhajal iz predpostavke, da se zivljenje razvijalo iz fizicnega navzgor. Vsaj tako ga ti interpretiras. Dejansko v arhetipih ni popolnoma nic fizioloskega. Ne smes narediti napake, ki jo je Jung in preko njega tudi ti naredil s tem, da je arhetipe poistovetil z njihovo intelektualno obliko. Namrec, moras vedeti, da se je zivljenje razvijalo od enega (Boga) navzdol, do arhetipov pa je prislo, ko se je zacelo zivljenje formirati na svoje posamezne aspekte. To isto zivljenje z vsemi svojimi aspekti, ki jih predstavljajo arhetipi bi lahko obstajalo samo na planu duha, brez fizicnega plana, brez plana dus duse, tudi brez plana duse, ce si lahko zopet izposodim Plotina. Arhetipi niso popolnoma nic odvisni od plana duse, plana dus duse in fizicnega plana.
Arhetipi so predstavljeni na videz kot snovna bitja samo iz popolnoma psiholoskega efekta. Namrec, ker govorimo o religiji kot kolektivnem gibanju je le-ta morala na ta nacin poskrbeti tako za ljudi, ki nimajo popolnoma nic razvite sposobnosti za vsaj malce abstraktnega, pa da imajo vseeno kaksno korist od abstraktnega, saj se vsakemu ze takoj na zacetku pove, da angelcki nimajo ritke in zato ne jejo in potem se vsi smejimo, ceprav je s tem v bistvu povedana velika modrost itd., itd., da dam tak malce smesen primer iz mojega otrostva. Po drugi strani pa je dalo navodila tudi tistim bolj duhovno odprtim, kako narediti prvi intelektualni korak. Namrec, prvi korak do arhetipa naredis v sferi dus duse, kjer so simboli se v tistem osnovnem pomenu se kako pomembni, pa zato rabis njihovo natacno obliko. Ta oblika pa je pac odvisna od tradicije, ki ji posameznik pripada in je znotraj nje absolutna.
Vendar, ce se v svojih teoreticnih naprezanjih razumeti arhetipe naslanjas na njihovo intelektualno obliko v sferi dus duse bos popolnoma zgresil, saj arhetipi po svojem bistvu ne pripadajo tej sferi. Ta oblika je pomembna samo v prakticnem smislu, ki pa Junga ocitno ne zanima prevec.
Lp Jst
|