Jst
Guest
|
Hello,
Da gremo dalje s Plotinom in njegovim vzponom k enemu.
Zacne ga, kot sem ze napisal, pri materiji, ki je sama po sebi brez oblike, neurejena in grda. No, to se za moje pojme slisi malce radikalno, je pa res, da se materija ne oblikuje sama po sebi, temvec le skozi neposredno delovanje sv. duha in tako kot taka odseva skozi sedez duse duha, oz. enost.
Za boljse razumevanje Plotinovega odpora do materije bi morda moral kaj povedati o filozofiji clovekovih teles po njegovi smrti.
Fizicno telo sestavlja pac fizicno telo iz mesa in kosti in njegovo etericno telo. To je tisto telo, ko hudo ponesreceni pravi, da je gledal doktarje, kako ga spravljajo k zivljenju. Potem imamo custveno telo, ki ga formiramo s svojimi custvi, zeljami itd., itd. To je telo, ki ga vec ali manj okusimo v sanjah.
Potem pa imamo se t.i. mentalno telo, ki pa je bistvenega pomena za Plotina. Namrec, ko umremo se prva tri telesa slej ko prej razgradijo, medtem, ko pa je mentalno telo nosilec nase zavesti, ki jo ponese v sfero duha. In ravno to je Plotin mislil, ko je za sferi duha - razlicnost in gibanje - rekel, da omogocata misljenje. Namrec, mentalno telo tekom svojega zivljenja, kot pove ze ime samo, oblikujemo s svojimi mislimi. In bolj ko so te misli vzvisene toliko bolj je to telo fino itd., itd. Da bi to dosegli Plotin povsem ocitno priporoca umetnost. To so v srednjem veku, pa se kasneje, ocitno tudi precej dobro razumeli, saj je bila vsa umetnost nabozne narave. (Bi lahko rekel, da je bila vcasih umetnost tezja po vzponu k bogu - duhu, danes pa je npr. velik del sodobne umetnost zgolj izraz clovekove duse. Brrr....) In ta teza potrjuje mojo trditev, da ti sferi -razlicnost in gibanje - vsebujeta prve ideje oblik, ki jih nato vidimo v fizicnem. Namrec, brez teh idej oblike mentalno telo nebi moglo ponesti nase zavesti iz grobega fizicnega, preko finejsih dus duse in duse v fino duhovno. Naj recem, da se mentalno telo formira v sferi intelekta, ki je sfera magije oz. oblike. Oblike pa zato, ker misli v tej sferi oblikujejo custva, da jim tako dolocijo tok in s tem uporabno vrednost, kot sem rekel ze tolikokrat.
Zato tudi velja ena tistih, za sodoben demokraticen cas, tako hudih krscanskih dogem. Namrec, da je ze ena sama, se tako majhna slaba misel greh, ki je bog ne spregleda. Se spominjam kako mi je bila pred leti ta dogma nekaj totalno nerazumljivega in nesmiselnega. Vendar, na podlagi filozofije zgoraj je to povsem vredu RKC dogma. Ce pa jo uporabis v politicne namene pa je to vsekakor total bull shit dogma. In politicni del RKC rad to pocne. Zal.
Naj se se dotaknem Ten-nejevega prikaza Plotina, ko pravi, da ne pozabi okarati kristjanov, ker ne castijo primerno vmesnih biti med ljudmi in bogom, t.j. demonov itd., itd. No, dejansko ima krscanstvo siroko razpredeno demonologijo in angelologijo. To je dejansko tisti prakticni vidik vere, ki omogoca tudi veliko zlorabo in je izredno nevarna za praktikanta, ki nima svoje volje izurjene do maximuma. V cerkvah lahko npr. opazimo tako nadangele/duh, angele/dusa, pa tud cist navadna elementalna bitija/fizicni plan. Skratka vse tri nivoje nasega bivanja. Pa ce si gremo ogledat kaksno gotsko evropsko katedralo lahko vidimo na njej cel sistem demonologije. Notre-damska (al kako ze) cerkev je odlicen prikaz tega ucenja. Ceprav moram v prid Plotinu reci, da je cist mozno, da je krscanstvo ta sistem razvilo sele v srednjem veku. Je pa res, da vsaj navzven, RKC zasluzi Plotinovo grajo.
Upam, da sem vsaj malce bolj priblizal prakticni vidik filozofske podlage krscanskega verovanja. Namrec, po mocno zgosceno prikazanih formulah zgoraj je Jezus kot Kristus tudi delal svoje cudeze in se v koncni fazi tudi vrnil v svojemu izvoru. In tisto kar je najlepse pri krscanstvu je to, da sicer neuradno, uci da lahko povsem vsak clovek postane to, kar je postal Jezus, se za casa svojega zivljenja in ne sele po svoji smrti.
Kaj jest vem kaj si kdo drug misli, vendar je ta povsem ustrezna primerjava ucenja Plotina s krscanstvom samo se en dokaz, da tukaj v tem okolju resnicno ne potrebujemo budizma, pa hinduizma, joge in ostalih vzhodnih duhovnih vescin itd., itd., saj imamo vsepovsod okoli po dezeli vpet sistem znanja, ki je ze stoletja adaptiran na nas same kot ljudi in nase okolje in tudi na ta nacin kaze, da tisto, kar je zgoraj je enako tistemu kar je spodaj, oz., da mikrokosmos je enak makrokosmosu. Samo pobrati ga je potrebno (evo ze spet malce propagande za krscanstvo).
Lp Jst
|