Devi wrote on 22.09.2008 at 20:21:50:M.L. wrote on 20.09.2008 at 17:04:56:Kdor se bo pa tudi kljub svojem spoznanju oziral nazaj po posvetnem življenju bo pogubljen skupaj z svetom. Kot navaja duhovni pomen prilike iz stare zaveze o Lotovi ženi, ki se je pri odhajanju iz Sodome in Gomore ozirala nazaj in zaradi tega okamenela v kamniti steber.
Zgodbe o Lotovi ženi v bistvu nikol nisem pozabila, ker sem jo enkrat prebrala v Vonnagutovi Klavnica št. 5.
"Those were vile people in both those cities, as is well known. The world was better off without them.
And Lot's wife, of course, was told not to look back where all those people and their homes had been. But she did look back, and I love her for that, because it was so human.
So she was turned to a pillar of salt. So it goes."
zdele ko sem iskala citat, sem najdla tole razlago, zakaj je ta tip Lotovi ženi v bistvu posvetil celo knjigo.
http://www.flickr.com/photos/12218772@N00/2053492704/ Mislim, da je bistvo duhovnega pomena o Lotovi ženi v Bibliji drugačen, kot pa opisuje Vonnaugut svojo zgodbo. Vonnaugut še tu ne prepozna globine Božje misli o Lotovi ženi, ampak le površinsko poveže primer Lotove žene z svojo izušnjo, ki izvira na sočutju in osebnem čustvovanju do nedolžnih ljudi, ki po krivici nekoga drugega morajo trpeti grozote.
Enaka je zgodba o Orfeju in Evridiki, ki v duhovnem smislu nosi enak pomen, kot zdodba iz Svetega pisma. Gre za prispodobo zvestobe Orfeja do Evridike. Zaradi nezvestobe jo je izgubil in ko je zaradi njene smrti in izgube spoznal svojo nezvestobo do svoje ljubljene Evridike, je obžaloval in bi tisti trenutek dal vse na svetu, da bi jo dobil nazaj.
Njegova prošnja je bila uslišana, pod pogojem neumajane zvestobe, ki izvira iz večne ljubezni. Oblubil je na večnost, vendar še preden bi lahko izkusil pravo ljubezen in dočakal večnost z svojo tako ljubljeno Evridiko, ga je zopet nezvestoba ali stari greh premagala. In v trenutku je bilo vsega konec za vekomaj.
Enako se je dogajalo z Lotovo ženo, ni se mogla ločiti od starega greha, ki je bil zelo razvpit v Sodomi in Gomori, in čeprav je spoznala vse te nepravilnosti, ki jih človek počenja s sabo in drugimi, ni mogla zdržati brez, da se ne bi vrnila nazaj v slabo početje in s tem uničila ali umorila svojo duhovno življenje.
In ravno to je duhovni pomen " oziranja nazaj " v pismu ali mitu o Orfeju. Človek, ki se ne more ločiti od materijalnih zakladov sveta in vsega ponujajočega uživaštva tega sveta je ujet v past in na koncu duhovno umorjen in ne more biti deležen večne ljubezni in zvestobe, ki tako hrepeni po njej.
Zato, če smo spoznali in se odločili za pot ljubezni, zvestobe in duhovnega življenja, se ne smemo ozirati nazaj po materijalnem življenju, sicer ne moremo svobodno, duhovno, nevezano zaživeti, ampak se bomo ujeli nazaj v vezano trdno materijalno smrt, kot jo prispodablja kamniti, solni, vezani, trdni ali v materijalni podobi steber okamenele Lotove žene.
Pa lep pozdrav in ne ozirajmo se nazaj, tisti, ki smo spoznali prevaro materijalnega sveta.
. ( no, tudi prejšnjo si dobro razložil )
Odslej bom samo še bolj zaupal našemu dragemu Stvarniku , ki nam daje vedno samo dobro
.
.
...
.
Pa lep pozdrav iz duhovnih nižav, nekoč višav, čaw ...
...