Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 4 5 6 7 8 
(Read 36405 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #75 - 29.11.2005 at 13:07:54
 
t wrote on 29.11.2005 at 11:55:30:
Pa tudi drugače so protestanti vse prej kot zgled poudarjanja osebne svobode (vsaj kar se nemcev tiče): 30 letna vojna pa ni bila verska (u bistvu niti tridesetletna ni bila - v resnici je trajala 1609-1659 ne pa samo 1618-1648 ), kot se jo rado razglaša, temveč je bila je bila u bistvu vojna proti združitvi nemčije (za prevlado v Evropi med Habsburžani in Francijo), saj so se proti Nemcem borili tako protestanti (Švedi, Danci) kot katoličani (Francozi) in za Habsburžane se je borila katoliška liga, ki so jo podpirali Španci. U bistvu so se naveze spreminjale, v osnovi pa lahko rečemo, da so se bali Velike Nemčije in da so se na momente katoličani složno skupaj s protestanti borili proti drugim katoličanom in protestantom.

uživajte!


Kolikor se jest spomnim je za šlo tud za vojno znotraj (bodočih) nemških  kneževin in med njimi, katero vera bo uradna v kateri od kneževin. Ker so se pa očitno v evropi že takrat bal močne združene nemčije, je bla 'tridesteltna 'vojna vsesplošna katastrofa, ki je sovpadaa tud z naravno katastrofo (malo ledeno dobo) in s tem rodila potrebo po drugačnem (toleratnejšem) odnosu med verami, nacijami in posamezniki ter s tem tud potrebo po novi socialni občutljivosti.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #76 - 29.11.2005 at 13:45:47
 
titud wrote on 29.11.2005 at 13:07:54:
Kolikor se jest spomnim je za šlo tud za vojno znotraj (bodočih) nemških  kneževin in med njimi, katero vera bo uradna v kateri od kneževin. Ker so se pa očitno v evropi že takrat bal močne združene nemčije, je bla 'tridesteltna 'vojna vsesplošna katastrofa, ki je sovpadaa tud z naravno katastrofo (malo ledeno dobo) in s tem rodila potrebo po drugačnem (toleratnejšem) odnosu med verami, nacijami in posamezniki ter s tem tud potrebo po novi socialni občutljivosti.



Večkrat se tridesetletno vojno jemlje kot vojno med protestanti in katoličani, čeprav je bila to vojna za in proti združeni nemčiji (čeprav je res, da je na mikro nivoju šlo tudi za versko poenotenje), kjer so se na obeh straneh borili vsi - u bistvu je bila to vojna za prevlado v Evropi med Francozi in Habsburžani. Francozi so do takrat že dobro popucali svoje protestante in so bili katoliška država - tako kot Habsburžani - zanimivo je tudi to, da so Francozi sodelovali s protestanti (Švedi, Danci): do česar bi le težko prišlo, če bi bila to verska vojna. Tako da to še vedno ostaja predvsem bitka za prevlado v evropi ne pa toliko medverska, kot se je to rado prikazovalo (res pa je, da bi Nemci zmagali ziroma bi si vsaj močno povečali možnosti za zmago, če bi bili zmožni preseči svoje notranje probleme, ki so bili predvsem verske narave).


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #77 - 29.11.2005 at 14:32:57
 
Mene je v tem obdobju najbolj presnetu podatek o  množičnem  sežiganju čarovnic v protestantskih mestih. Baje so jih v kratek času enem mestu skurli okrog 200, pri čemer naj bi šlo za to, da je folk čist zgubu socilano empatijo do šibkejših/nezaščitenih  slojev prebivalstva, v tem primeru starejših žensk. Tko da izguba emaptije do socialno nezščitenih slojev (otrok, starejših, žensk, bolnih, hendikepiranih, brezposelnih, revnih, etničnih manjšin, manjših narodov  ...) je po po moje  najhujš, kar se eni družbi lahko zgodi, v  čemer  prav protestantska nemčija zgodovinsko  izstopa.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #78 - 29.11.2005 at 14:44:20
 
titud wrote on 29.11.2005 at 14:32:57:
Mene je v tem obdobju najbolj presnetu podatek o  množičnem  sežiganju čarovnic v protestantskih mestih. Baje so jih v kratek času enem mestu skurli okrog 200, pri čemer naj bi šlo za to, da je folk čist zgubu socilano empatijo do šibkejših/nezaščitenih  slojev prebivalstva, v tem primeru starejših žensk. Tko da izguba emaptije do socialno nezščitenih slojev (otrok, starejših, žensk, bolnih, hendikepiranih, brezposelnih, revnih, etničnih manjšin, manjših narodov  ...) je po po moje  najhujš, kar se eni družbi lahko zgodi, v  čemer  prav protestantska nemčija zgodovinsko  izstopa.




Protestanti so bili fundamentalisti do konca - (konec koncev je vrnitev k Bibliji fundamentalizem). Tudi Lutrova obsoba RKC je bila predvsem moralno fundamentalistično utemeljena. Je zanimivo, da so protestanti tudi v odnosu do žensk po svojem sovraštvu prekašali ali pa vsaj zgledno hodili v korak z RKC ekipco. Pri čemer so nemci tudi precej bolj omejevalni, saj je bila pri njih svoboda gibanja najmanjša (za navadno večino).

Problem lova na čarovnice pa je bil predvsem ta, da se nikoli ni vedelo, kje se bo končal - zato je tudi empatija v navezi s tem izključena (jebeš empatijo, če si lahko naslednji na vrsti ti..).


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #79 - 29.11.2005 at 16:21:09
 
t wrote on 29.11.2005 at 11:55:30:
Kapitalizem ima svojo idejno oporo v lastnini - u bistvo je celotna ideologija kapitalizma eno samo upravičevanje lastnine oziroma nepravične porazdelitve lastnine (tega da si 4% prebivalstva lahko lasti celoten svet).

Pa tudi tržni mehanizmi niso nekaj samo po sebi umevnega niti univerzalnega (univiverzalni niso že zato, ker ne delujejo univerzalno po neki univerzalni logiki) temveč se jih zgolj poskuša kot take predstaviti tako kot se skuša kapitalizem predstaviti kot edini možni sistem: u bistvu se poskuša predstaviti tržne mehanizme kot najbolj pravičen način porazdeljevanja dobrin, kapitalizem pa kot najpravičnejši sistem, znotraj katerega naj bi se vse skupaj dogajalo.



da je kapitalizem najpravičnejši sistem, je tvoja vrednostna sodba, ki je zgrešila bistvo polemike.

Preprosto zato, ker tržnih mehanizmov na splošnone razumeš.

Oziroma, moje razmišljanje je šlo v smer, da katerikoli družbeni sistem postane krvoločen, ko se družbeni skupini zgodi "kriza vrednot".

Edina vrednostna sodba, ki sem jo dala je, da je v stanju krize družbenih vrednot liberalizem (ne kapitalizem!) najcenejši sistem za posameznika, ki ne sodi v neko elito časa in prostora.

Protestantizem je krščanstvo berz monopolnega establishmenta - zato pa je toliko ločin.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #80 - 29.11.2005 at 16:46:37
 
t wrote on 29.11.2005 at 11:55:30:
Pa tudi tržni mehanizmi niso nekaj samo po sebi umevnega niti univerzalnega (univiverzalni niso že zato, ker ne delujejo univerzalno po neki univerzalni logiki) temveč se jih zgolj poskuša kot take predstaviti tako kot se skuša kapitalizem predstaviti kot edini možni sistem:

Tega trditve o (ne)univerzalnosti tržnih regulacijskih mehanizmov pa ne razumem. (Zame univerzalno pomeni brez omejitev in ne edino mogoče, kar se ravnokar dogaja, omejitve izginjajo. Kaj naj zdaj to pomeni, da se bodo tržni mehanizmi sami izničili, da ne morejo ostati na dolgi rok? (In morda mi z njimi?)).

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #81 - 29.11.2005 at 17:12:13
 
sinjeoka wrote on 29.11.2005 at 16:21:09:
da je kapitalizem najpravičnejši sistem, je tvoja vrednostna sodba, ki je zgrešila bistvo polemike.

Dvom navadno ni vrednostna sodba, če ne gre ravno za kaj preveč očitnega.

Quote:
Preprosto zato, ker tržnih mehanizmov na splošnone razumeš.

A si lahko pri takšnih navedbah tudi kaj bolj specifična?

Quote:
Oziroma, moje razmišljanje je šlo v smer, da katerikoli družbeni sistem postane krvoločen, ko se družbeni skupini zgodi "kriza vrednot".

Sistem postane navadno najbolj krvoločen, ko so ogroženi kakšni privilegiji. Če drži tvoja trditev takrat ko drži moja trditev, potem morda velja,  da je kriza vrednot hkrati kriza privilegijev. Vrednote so torej v sorazmerju s privilegiji?
(Zadeva celo logično zdrži, če pomeni kriza zanikanje privilegijev in  vrednot)

Quote:
Edina vrednostna sodba, ki sem jo dala je, da je v stanju krize družbenih vrednot liberalizem (ne kapitalizem!) najcenejši sistem za posameznika, ki ne sodi v neko elito časa in prostora.

Verjetno je res najcenejši, vprašanje je, če je najboljši.

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #82 - 29.11.2005 at 22:22:14
 
sinjeoka wrote on 29.11.2005 at 16:21:09:
da je kapitalizem najpravičnejši sistem, je tvoja vrednostna sodba, ki je zgrešila bistvo polemike.

Preprosto zato, ker tržnih mehanizmov na splošnone razumeš.

Oziroma, moje razmišljanje je šlo v smer, da katerikoli družbeni sistem postane krvoločen, ko se družbeni skupini zgodi "kriza vrednot".

Edina vrednostna sodba, ki sem jo dala je, da je v stanju krize družbenih vrednot liberalizem (ne kapitalizem!) najcenejši sistem za posameznika, ki ne sodi v neko elito časa in prostora.



Ravno to je tvoj problem -  liberalizem (v tem smislu, kot ga prodajajo sedaj) je samo do konca izpeljani kapitalizem.

Liberalizem tako nastopi samo kot opravičevalec kapitalizma skupaj z "tržnimi mehanizmi", ki pa niso nič drugega kot kapitalističen način porazdeljevanja (kjer je pravičnost prepuščena trgu) dobrin.

In seveda, ko pridejo kapitalistične vrednote in vrednostni sistem pod vprašanje bodo kapitalistki vedno začeli cviliti, da je kriza vrednot pri tistih, ki se počutijo nategnjene...

Quote:
Tega trditve o (ne)univerzalnosti tržnih regulacijskih mehanizmov pa ne razumem. (Zame univerzalno pomeni brez omejitev in ne edino mogoče, kar se ravnokar dogaja, omejitve izginjajo. Kaj naj zdaj to pomeni, da se bodo tržni mehanizmi sami izničili, da ne morejo ostati na dolgi rok? (In morda mi z njimi?)).

bp


Problem mehanizmov je v tem, da ne morejo nikoli biti univerzalni, temveč so vedno podvrženi določenim omejitvam - čeprav jih lahko vidimo povsod, so samo način kapitalističnega gospostva - tisti, ki obvladuje večji del trga si z lahko podredi tudi več mehanizmov.

U bistvu se univerzalnost mehanizmov ruši sama vase, s tem, da je v svoji najbolj okleščeni obliki še vedno omejena na dve strani (če seveda odmislimo stvar za katero gre) - če se zadeva prevesi na eno stran se pač sistem lahko sesuje (ali pa ga morajo mehanizmi postaviti nazaj..).

(in seveda če govorimo o regulaciji univerzalnih mehanizmov smo nekako že v protislovju - ali mehanizmi niso dovolj univerzalni, da bi delovali univerzalno, ali pa je nekaj hudo narobe z njihovo univerzalnostjo)



lp
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #83 - 29.11.2005 at 23:18:01
 
Quote:
Dvom navadno ni vrednostna sodba, če ne gre ravno za kaj preveč očitnega.

dvom ? ? ? Mi boš moral razložiti kako lahko dvomiš v nekaj kar ne kdo ne trdi?


Quote:
A si lahko pri takšnih navedbah tudi kaj bolj specifična?

prilika o osamljenem otoku ... in trditev, da je vladno razdeljevanje boljše/pravičnejše od tržnega sistema - pri čemer gre argument nekako takole

imamo a in b
če a v danih razmerah deluje na x način in da rezultat n
dokaz: a je boljši od b


če tebe tak dokaz prepriča  ???

Quote:
Sistem postane navadno najbolj krvoločen, ko so ogroženi kakšni privilegiji. Če drži tvoja trditev takrat ko drži moja trditev, potem morda velja,  da je kriza vrednot hkrati kriza privilegijev. Vrednote so torej v sorazmerju s privilegiji?
(Zadeva celo logično zdrži, če pomeni kriza zanikanje privilegijev in  vrednot)


Če so privilegiji vrednota potem ta teza velja. Vrednota enakih možnosti pojmovno izključuje privilegije.


Quote:
Verjetno je res najcenejši, vprašanje je, če je najboljši.

bp




odvisno kaj je zate "najboljši" (kar je per se vrednostna sodba)

a) skupno število cepljenih otrok (oba sistema data enak rezultat, pri čemer se verjetno svojstvo cepljenih osebkov spreminja. Etatističen cepi otroke klientele, tržni otroke najbogatejših)

b) pomrejo otroci smrdljivih revežev

c) pomrejo otroci smrdljivih kapitalistov

d) najcenejši pri učinku enakega števila cepljenih otrok

e) vsi smo enaki, če ni dovolj za vse, ne dobi nobeden


Še vedno čakam junaka, ki bo rešil uboge otroke na mojem otoku. (bp, da vidimo kako deluje najboljši sistem?)

Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #84 - 29.11.2005 at 23:25:33
 
t wrote on 29.11.2005 at 22:22:14:
Ravno to je tvoj problem -  liberalizem (v tem smislu, kot ga prodajajo sedaj) je samo do konca izpeljani kapitalizem.

Liberalizem tako nastopi samo kot opravičevalec kapitalizma skupaj z "tržnimi mehanizmi", ki pa niso nič drugega kot kapitalističen način porazdeljevanja (kjer je pravičnost prepuščena trgu) dobrin.

In seveda, ko pridejo kapitalistične vrednote in vrednostni sistem pod vprašanje bodo kapitalistki vedno začeli cviliti, da je kriza vrednot pri tistih, ki se počutijo nategnjene...



pravičnost je zmeraj prepuščena trgu - vprašanje je samo ali je sončni (liberalni) ali senčni (v katerem velja samo pravilo močnejšega)


Nategnjenega se počuti zmeraj tisti, ki je toliko glup, da se pusti nategniti. Natega je običajno cocktail naivnosti, lenobe (90% ljudi ne prebere tistega kar podpiše, nadaljnih 5% prebranega ne razume) in želje po hitrem zaslužku (najverjetneje na senčnem trgu).

Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #85 - 30.11.2005 at 10:53:15
 
Quote:
Še vedno čakam junaka, ki bo rešil uboge otroke na mojem otoku. (bp, da vidimo kako deluje najboljši sistem?)

Najboljši sistem bo zagotovil največje število cepljenih otrok, kljub predpostavki sebičnosti in zvitosti vseh udeležencev, ki lahko sicer vodi do klientelizma. Najboljši sistem bo tisti, ki bo cepil največje število otrok, pri tem pa vsakega samo enkrat.

Klientelizem ni nujna lastnost vseh netržnih sistemov, ampak je v nekaterih sistemih močno, v drugih pa komaj prisoten. Načelno velja, da se težko razvije v sistemu, ki je
- pregleden
- pregledovan
- kjer se dosledno uveljavlja osebna odgovornost

pregleden pomeni:
- dosledno dokumentiran sistem
- sledljiv sistem, v katerem se lahko ugotovi kje in kdaj je prišlo do anomalije (in kdo je za to odgovoren)
- razumljiv sistem (ne pretirano kompliciran)
- enostavno dostopen vsem, ki želijo preveriti njegovo delovanje

osebna odgovornost pomeni, da oseba, ki je naredila nekaj ali pa ni naredila dovolj, odgovarja za vse posledice svojih (ne)dejanj.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #86 - 30.11.2005 at 12:32:27
 
Quote:
Najboljši sistem bo zagotovil največje število cepljenih otrok, kljub predpostavki sebičnosti in zvitosti vseh udeležencev, ki lahko sicer vodi do klientelizma. Najboljši sistem bo tisti, ki bo cepil največje število otrok, pri tem pa vsakega samo enkrat.

in ta sistem  je možno videti kje? V skandinavskih državah, kjer je plačevanje davkov, kljub njihovi višini vrednota, prostovoljno zavračanje odvečne štipendije ...


Quote:
Klientelizem ni nujna lastnost vseh netržnih sistemov, ampak je v nekaterih sistemih močno, v drugih pa komaj prisoten. Načelno velja, da se težko razvije v sistemu, ki je
- pregleden
- pregledovan
- kjer se dosledno uveljavlja osebna odgovornost

pregleden pomeni:
- dosledno dokumentiran sistem
- sledljiv sistem, v katerem se lahko ugotovi kje in kdaj je prišlo do anomalije (in kdo je za to odgovoren)
- razumljiv sistem (ne pretirano kompliciran)
- enostavno dostopen vsem, ki želijo preveriti njegovo delovanje

osebna odgovornost pomeni, da oseba, ki je naredila nekaj ali pa ni naredila dovolj, odgovarja za vse posledice svojih (ne)dejanj.


klientelizem ni nujna lastnost netržnih sistemov(je exactly my point že od začetka govora o vrednotah). Pri rednih pregledih ... nadzorih bi se moral vprašati ali ima nadzorni enake/drugačne vrednote kot nadzorovani? Oziroma nadzor sam, ne pomeni, da se kršitve odkrijejo in priznajo. Nadzorni lahko kratkomalo reče (če se strinja vrednostno z nadzorovanim), da kršitve enostavno ni. (in dobimo samoreferenčen sistem (,Gospodarske, Zdravniške, Notarske, Sodniške zbornice)

Osebna odgovornost - to je tisto česar kolektivni sistemni nimajo.(zato so socialne pravice tudi neiztožljive)

p.s. še vedno nisem dobila analize dogajanja na mojem otoku (analiza le tega bi ti tudi dala še kakšen dodaten odgovor v smeri, da lahko poješ ravno toliko kot ustvariš, tudi kot skupnost)
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #87 - 30.11.2005 at 12:44:25
 
Quote:
odvisno kaj je zate "najboljši" (kar je per se vrednostna sodba)

a) skupno število cepljenih otrok (oba sistema data enak rezultat, pri čemer se verjetno svojstvo cepljenih osebkov spreminja. Etatističen cepi otroke klientele, tržni otroke najbogatejših)

b) pomrejo otroci smrdljivih revežev

c) pomrejo otroci smrdljivih kapitalistov

d) najcenejši pri učinku enakega števila cepljenih otrok

e) vsi smo enaki, če ni dovolj za vse, ne dobi nobeden


Še vedno čakam junaka, ki bo rešil uboge otroke na mojem otoku. (bp, da vidimo kako deluje najboljši sistem?)


Dala si napačne predpostavke. Družben sistem bi moral bit tolk harmoniziran s posameznimi  člani in okoljem, da ne bi dopučal 'lukenj', ki bi jih blo potrebno zapolnjevat s cepivi, zdravili itd. V takmu sistemu bi bla na voljo takšna pestrost  virov (npr. raznovrstne hrane, zdravilnih zelišč itd..) da bi blo z njimi možno brez omeijetv in selekcij amortizirat vse potencialne stresne situacije (ki si jih seveda posamezniki zavestno in namerno itek ne bi prizadejal drug drugmu). Tko da ni vprašanje, kakšen sistem produkcije/distrubicije dobrin je treba vzpostavit, da  bi bil čim bolj pravičen v primeru stresnih situacij, ki jih itak ustvarja sam sebi, ampak kako vzpostavit tak  sistem, ki mu ne bi blo treba 'pravično' odpravljat posledicstresov, ki jih povzroča samemu seb.

Na to se navezuje debata o virusih, ki smo jo imel na temo alojza kolarja. On trdi,  da  virus sam po seb ni nevaren, da v bistvu sploh ne obstaja kot zunanji povzročitelj bolezni, ampak da obstaja samo problem  imunosti organizma, ki se jo po njegovem da 100 vzdrževat  že zdravo prehrano in življenjskim stilom. Oba pa sta po mojem odvisna ne smo od posameznika, ampak od celotnega družbenega in posledično tud naravnega okolja. Če v tem okolju otroc niso obravnavan tako, da zarad tega obravnavanja  postanejo   imunsko manj odporna družbena skupina in s tem  problem kakršne koli  distribucije cepiv zanje odpade.  Potrebo po distribuciji ustvari namreč stresna situacija, kateri so kot otroci kot posebna depriviligirana skupina  v družbi izpostavljeni. Še drgač povedano: mi jih najprej naredimo za depriviligirane, da bi pol iskal načine, kako jih 'pravično' zaščitit pred posledicami te depriviligiranosti.  
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #88 - 30.11.2005 at 12:52:46
 
titud wrote on 30.11.2005 at 12:44:25:
Dala si napačne predpostavke. Družben sistem bi moral bit tolk harmoniziran s posameznimi  člani in okoljem, da ne bi dopučal 'lukenj', ki bi jih blo potrebno zapolnjevat s cepivi, zdravili itd. V takmu sistemu bi bla na voljo takšna pestrost  virov (npr. raznovrstne hrane, zdravilnih zelišč itd..) da bi blo z njimi možno brez omeijetv in selekcij amortizirat vse potencialne stresne situacije (ki si jih seveda posamezniki zavestno in namerno itek ne bi prizadejal drug drugmu). Tko da ni vprašanje, kakšen sistem produkcije/distrubicije dobrin je treba vzpostavit, da  bi bil čim bolj pravičen v primeru stresnih situacij, ki jih itak ustvarja sam sebi, ampak kako vzpostavit tak  sistem, ki mu ne bi blo treba 'pravično' odpravljat posledicstresov, ki jih povzroča samemu seb.

Na to se navezuje debata o virusih, ki smo jo imel na temo alojza kolarja. On trdi,  da  virus sam po seb ni nevaren, da v bistvu sploh ne obstaja kot zunanji povzročitelj bolezni, ampak da obstaja samo problem  imunosti organizma, ki se jo po njegovem da 100 vzdrževat  že zdravo prehrano in življenjskim stilom. Oba pa sta po mojem odvisna ne smo od posameznika, ampak od celotnega družbenega in posledično tud naravnega okolja. Če v tem okolju otroc niso obravnavan tako, da zarad tega obravnavanja  postanejo   imunsko manj odporna družbena skupina in s tem  problem kakršne koli  distribucije cepiv zanje odpade.  Potrebo po distribuciji ustvari namreč stresna situacija, kateri so kot otroci kot posebna depriviligirana skupina  v družbi izpostavljeni. Še drgač povedano: mi jih najprej naredimo za depriviligirane, da bi pol iskal načine, kako jih 'pravično' zaščitit pred posledicami te depriviligiranosti.  



če prav razumem so ptičja gripa, ebola, črne koze, aids .... posledica strasnega življenja in nezdrave prehrane?
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #89 - 30.11.2005 at 13:58:02
 
sinjeoka wrote on 30.11.2005 at 12:52:46:
če prav razumem so ptičja gripa, ebola, črne koze, aids .... posledica strasnega življenja in nezdrave prehrane?


Po moje so nalezljive bolezni, ki jih omenjaš,   izraz/pokazatelj nakopičenih kolektivnih neuranovteženih/stresnih družbenih razmerij in ne neka zunanja naravna nadloga. Ta drubžena razmerja se kažejo tud kot porušena razmerja človeka do  živali/rastlin ter kot njihova notranja razrušena razmerja, zato teh  t.i. bolezni  ne moremo odpravit brez ponovne vzpostavitve harmoničnih razmerij. Ta kontekst bi moral imet za vodilo/vrednoto pri vsakem druženem inženirigu (tako pri tržnem kot  centralno-planskem, avoritarnem kot  demokratičnem ali  pri njihovem kombiniranju),  zato se  je po moje vrednostno posamično  do njih izven tega konteksta  sploh brez veze opredeljevat.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 4 5 6 7 8