titud wrote on 17.11.2005 at 17:09:08:O dogmah smo že enkrat ugotovli, da so način razrešitve paradokskov, ki jih logično/izkustveno ni mogoče zadovoljivo razrešit. Zdej al se boš sprijaznil (boš sprejel) stalno nezadovljstvo ob nerazrešljivosti al pa boš sprejel dogmo ob zvedanju, da je tud ta dogma samo opora/bergla/nadomestilo za nezmožnost trajne razrešiteve. Po mojem prepričanju v bistvu med obema opcijama ni razlike, saj sta si eno po sprejetju.
Dogme niso rešitev ničesar - če imaš glavobol in si začneš pomagati z berglami nisi ničesar rešil, čeprav te mogoče prime placebo efekt, ali pa te navije v roke...
Bistvo dogme je v tem, da jo lahko sprejmeš samo v celoti - ne moreš je vzemati po potrebi, saj jo s tem že zanikaš. Osnova vsake dogme je v tem, da je postavljena izven kritične refleksije ali preverjanja. O dogmi se tudi ne premišljuje, saj je dvom že odklon (izvirni greh je v razmišljanju - v tem, da se je jedlo od drevesa spoznanja).
Zato po moje je velika razlika med gornjima pristopoma, saj eden sprejme realnost, drugi pa na vsak način išče rešitve, kako bi se tej realnosti izognil (pri čemer je tvoja zmota v tem, da predpostavljaš, da sprejetje paradoksov pomeni trpljenje, sprejetme neke dogmatične rešitve pa pomiritev - napaka je že v tem, da vidiš edino (čeprav začasno in pomožno) rešitev v dogmatizmu in ne dopuščaš možnosti, da bi se morda nekoč lahko vse skupaj razrešilo na popolnoma drugačen način).
titud wrote on 17.11.2005 at 17:09:08:Fundamentlalsita spoznaš po fascinaciji nad sprejetjem, saj fundamentalist ve, da je finta zadovljstva v sprejetju, ne pozna pa ozadja, ki nujnost tega sprejetja generira, torej sprejetje nerazrešljivosti in s tem konstantnega nezadovoljstva. Vernik bo tud kot dogmatik, ki verjame, da je nerazrešljivost nekega problema zanj zadovoljivo zakodirana v dogmi, po moje bliže skeptiku kot fundamentalistu.
Vernik je dogmatik: čeprav ne postavlja dogem pa vanje verjame, in vsak odmik od njegovih dogem razume kot napad na njegovo vero. Fundamentalisti so samo bolj (do konca) dosledni v tem dogmatizmu, seveda ga ozadje niti ne zanima, ker končno ozadje je Bog, on pa si ga je zagotovil s tem, da dosledno sledi njegovi besedi...
uživajte!