Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 16
(Read 60412 times)
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #165 - 15.11.2005 at 16:08:27
 
ARS wrote on 15.11.2005 at 10:37:24:
Kar si navedla za Ljubljano, Pariz in Bruselj je zaprmej ekstremno bosa, ne sam mal.
Prav za nobeno od treh ne mores rect, da je usrano mesto.
Na primer, v Parizu celo pasje kakce s posebni enotami & napravami naokol pobirajo ...
Pa ceprav je hkrati res, da sem najbolj usrane domace (ne javne) koticke prav v Franciji spoznala; pri "klenih domorodcih", da ne bo natolcevanja.

Moras pa v eni zlo cudni, odrocni ljubljanski soseski zivet, da vam nihce "javen & placan" javnih povrsin ne puca ...
... pa tvoja teta zaprmej ni v 16. pariski cetrti zivela ... pa ti se v Bruslju ocitno tut nisi po Ucclu najvec gibala ...

Roll Eyes
ARS


očitno Rakova Jelša ne spada v "čisto" Ljubljano. Čeprav rade volje priznam, da se Ljubljana po umazaniji z Bruslejm in Parizom ne more primerjati.


Moja teta je med drugim stanovala tudi v Saint-Denisu (moja tetka je za razliko od mojega fotra hard core umetnica, ki pa ji je sociala po francosko v sredini 90ih zasmrdela in se je vrnila v Slovenijo z željo po nadaljnem uživanju brezskrbnega in brezplodnega umetniškega življenja v Sloveniji (pri 50ih ima samo 2 leti delovne dobe). Seveda smo danes vsi krivi, ker ne dobi službe. Pa v Bruslju ti kaj dlje od Botanique in Gare du Nord ali pa Midi-a ni treb prav daleč iti, da vidiš svinjarijo. Celo v Oudergemu in Etterbeeku je zadosti svinjarije, da bi imelo 10 ljudi kaj početi vsaj en teden.

Ljubljani sem zamenjala prebivališče 4x in glede na to, da trenutno bivam le 500 m od glavnega parkirišča Snage se res čudim, zakaj nobenega pometača ni k nam. (Seveda se lahko tolažim da okoli Ljubljanskih Žal in v Zgornji Šiški ni bilo nikoli drugače).

p.s. Mogoče pa imam samo jaz zamaknjeno percepcijo kaj je svinjarija.  Grin  Grin  Grin  Grin  Roll Eyes

Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #166 - 15.11.2005 at 17:24:07
 
sinjeoka wrote on 15.11.2005 at 16:08:27:
Ljubljani sem zamenjala prebivališče 4x in glede na to, da trenutno bivam le 500 m od glavnega parkirišča Snage se res čudim, zakaj nobenega pometača ni k nam. (Seveda se lahko tolažim da okoli Ljubljanskih Žal in v Zgornji Šiški ni bilo nikoli drugače).

Jest pa verjetno živim par 100m od hiše kakšnega sedanjega ali bivšega direktorja Snage, ker vidim, da včasih tudi dvakrat tedensko sesajo  in ometajo robnike ob cesti, kljub temu, da vsaj v naši ulici  ni kakšnih omembe vrednih robnikov.  Lips Sealed

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
ARS
5
*****
Offline

Preveč dobrega je lahko
... čudovito. (Mae West)

Posts: 2510
daleč od rodne barjanske grude
Gender: female
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #167 - 15.11.2005 at 21:15:41
 
sinjeoka wrote on 15.11.2005 at 16:08:27:
Pa v Bruslju ti kaj dlje od Botanique in Gare du Nord ali pa Midi-a ni treb prav daleč iti, da vidiš svinjarijo. Celo v Oudergemu in Etterbeeku je zadosti svinjarije, da bi imelo 10 ljudi kaj početi vsaj en teden.

Ljubljani sem zamenjala prebivališče 4x in glede na to, da trenutno bivam le 500 m od glavnega parkirišča Snage se res čudim, zakaj nobenega pometača ni k nam. (Seveda se lahko tolažim da okoli Ljubljanskih Žal in v Zgornji Šiški ni bilo nikoli drugače).

p.s. Mogoče pa imam samo jaz zamaknjeno percepcijo kaj je svinjarija.  Grin  Grin  Grin  Grin  Roll Eyes

Ma, že daleč nazaj so imel navado rečt,
da je tisti, ki skoz neki dol gleda, pa v kotke,
zaprmej žalosten, nesrečen, al pa kej temu podobnga.
Za take so izjemneži tanajmanjše, za srečo kovance po tleh metal,
da so se nasmehnil vsaj takrat, ko so kakega ugledal in pobral.

O tem, da bojda "zunaj" vidmo predvsem tist,
kar je navznoter, pa tule ne bi, anede?
Ali pa celo kaj tretjega.
Na primer, da praviloma vidmo itak tist, kar čmo.
No, al pak kej četrtega na isto temo ...

Wink
ARS
Back to top
 

Knowing what's right doesn't mean much unless you do what's right. (neznan(a)
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #168 - 15.11.2005 at 21:49:02
 
Quote:
Jest pa verjetno živim par 100m od hiše kakšnega sedanjega ali bivšega direktorja Snage, ker vidim, da včasih tudi dvakrat tedensko sesajo  in ometajo robnike ob cesti, kljub temu, da vsaj v naši ulici  ni kakšnih omembe vrednih robnikov.  Lips Sealed

bp



res in katera ulica je to?

(da si grem daj pogleta to čudo in da jim prišepnem, da nobena moja cesta javnega ometala že dolgo ni videla)

thanx  Grin
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #169 - 16.11.2005 at 11:11:25
 
titud wrote on 15.11.2005 at 09:40:49:
Bi se dalo oba primera tud tko obravnavat, da odobravaš smrt/rojstvo samo kot hrepenjenje po nečem nobstoječem/odostnem, ko pa  pride na 'tvoje dvorišče', ju ne odobravaš (več) in s tem tud ne sprejemaš. Samo si nisem izbral smrti/rojstva  po naključju, ker to sta pojava, ki ju nimamo v podzavesti kot lastni (potlačeni)izkušnji, ki bi ju bo  potrebno pred sprejemom  še ozavestit oz. zavestno odobrit.  To so ultimativne izkušnje, ki same po seb niso niti vezane na predhodno odobravnje oz. se le to se lahko  izkazuje samo  obliki  hrepenenja.  


Hrepenenje in odobravanje nista na istem področju, ker je hrepenenje stvar želje - predstav in fantazem, vsako fantazmo načeloma odobravamo, problem pa je v tem, da se fantazme nikoli ne morejo spraviti v realnost - zato nikoli ne dobimo nihovega celotnega uresničanja (zmeraj nekaj več ali manj - česar ne dajemo zraven in si načeloma ne želimo).


titud wrote on 15.11.2005 at 09:40:49:
Tle gre za uskladitev ontološke  s psihološko ravnijo.  Maš prov, ko  nekaj sprejemeš na  ontološki  ravni  kot dejstvo, šele pol lahko do tega oblikuješ   tud čustven odnos (odobravanje/zavraćanje). Če pa oblikuješ do nečesa psihološki odnos pred ontološkim, lahko z zavračanjem  obstoj nekega ontološkega dejstva zanikaš, z  odobravnjem pa vzpostaviš, čeprav realno ne obstaja.


U bistvu ne moremo govoriti o uskladitvi, saj je ontološka raven pred psihološko - zato lahko v psihološkem smislu govorimo o sprejemanju, čustveni odnos, ki se nato izoblikuje v ničemer ne more oblikovati ontološke realnosti, temveč je lahko v skrajni meri samo poskus tiščanja glave v pesek. Seveda lahko izgradiš neko fantazmo in do nje vzpostaviš svoj psihološki odnos, vendar ima tudi ta fantazma svoj ontološki okvir oziroma svojo bit, ki je v njeni fantazmatskosti - njen obstoj je lahko popolnoma duhoven, fantazijski, hipotetičen...



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #170 - 16.11.2005 at 13:32:57
 
t wrote on 16.11.2005 at 11:11:25:
Hrepenenje in odobravanje nista na istem področju, ker je hrepenenje stvar želje - predstav in fantazem, vsako fantazmo načeloma odobravamo, problem pa je v tem, da se fantazme nikoli ne morejo spraviti v realnost - zato nikoli ne dobimo nihovega celotnega uresničanja (zmeraj nekaj več ali manj - česar ne dajemo zraven in si načeloma ne želimo).


U bistvu ne moremo govoriti o uskladitvi, saj je ontološka raven pred psihološko - zato lahko v psihološkem smislu govorimo o sprejemanju, čustveni odnos, ki se nato izoblikuje v ničemer ne more oblikovati ontološke realnosti, temveč je lahko v skrajni meri samo poskus tiščanja glave v pesek. Seveda lahko izgradiš neko fantazmo in do nje vzpostaviš svoj psihološki odnos, vendar ima tudi ta fantazma svoj ontološki okvir oziroma svojo bit, ki je v njeni fantazmatskosti - njen obstoj je lahko popolnoma duhoven, fantazijski, hipotetičen...

uživaj!


Po moje je obstoj psihološke/duhovne realnosti  ontološko paralelen  čutno/fizični realnosti. V ontološkem smsilu med njima ni odnosa  pred/za, nad/pod, ker  gre za paralelizem 'biti', pri čemer je vsaj men  jebeno psihološki realnosti priznat ontološki  status biti ne da bi se jo hkart  izenačl  s čutno/fizično realnostjo, katere bit se mi zdi bolj samoumevna in v tem smsilu laže sprejemljiva. Tko da jeba je po mojem psihično vsebino dojemat kot bit s svojo lastno dujhovno  topografijo ne da bi s tem zanikal bitnost  čutne realnosti znotraj topografije fizičnega (in obratno -  kakor kdo).
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #171 - 16.11.2005 at 13:53:20
 
titud wrote on 16.11.2005 at 13:32:57:
Po moje je obstoj psihološke/duhovne realnosti  ontološko paralelen  čutno/fizični realnosti. V ontološkem smsilu med njima ni odnosa  pred/za, nad/pod, ker  gre za paralelizem 'biti', pri čemer je vsaj men  jebeno psihološki realnosti priznat ontološki  status biti ne da bi se jo hkart  izenačl  s čutno/fizično realnostjo, katere bit se mi zdi bolj samoumevna in v tem smsilu laže sprejemljiva. Tko da jeba je po mojem psihično vsebino dojemat kot bit s svojo lastno dujhovno  topografijo ne da bi s tem zanikal bitnost  čutne realnosti znotraj topografije fizičnega (in obratno -  kakor kdo).



Lahko sicer govorimo tudi o paralelizmu (nasploh), vendar pa ne moremo mimo tega, da imata popolnoma različne zakonitosti in sestavne dele - zato ne gre za vprašanje, kaj je prej, kura ali jajce, ker psihološka jajca vali neka popolnoma drugačna vrsta ptičkic.

Lep primer so tisti, ki jih je njihova psihološka realnost popolnoma prevzela in se jim pravi težki duševni bolniki.

In če smo na čutnem, je še vedno dejstvo, da ni nikakršne psihološke dejavnosti brez telesa (seveda lahko forsiramo platonistilno varijanto - vendar pa s tem nikamor ne pridemo). Kot taka je tudi vsa naša "duhovna dejavnost" še vedno del čutne realnosti - vedno sicer obstaja upravičen dvom v vse, vendar pa če ne bi bilo ničesar, tudi dvomiti ne bi mogli.




uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #172 - 16.11.2005 at 14:43:05
 
t wrote on 16.11.2005 at 13:53:20:
Lahko sicer govorimo tudi o paralelizmu (nasploh), vendar pa ne moremo mimo tega, da imata popolnoma različne zakonitosti in sestavne dele - zato ne gre za vprašanje, kaj je prej, kura ali jajce, ker psihološka jajca vali neka popolnoma drugačna vrsta ptičkic.

Lep primer so tisti, ki jih je njihova psihološka realnost popolnoma prevzela in se jim pravi težki duševni bolniki.

In če smo na čutnem, je še vedno dejstvo, da ni nikakršne psihološke dejavnosti brez telesa (seveda lahko forsiramo platonistilno varijanto - vendar pa s tem nikamor ne pridemo). Kot taka je tudi vsa naša "duhovna dejavnost" še vedno del čutne realnosti - vedno sicer obstaja upravičen dvom v vse, vendar pa če ne bi bilo ničesar, tudi dvomiti ne bi mogli.


uživajte!


Ozaveščanje je zihr enako čutni psihološki proces  če gre  za priznavanje biti vsebin psihične realnosti (npr. poosebljenih psihičnih vsebin v obliki demonov)   ali ogrožujočih fizično čutnih  objektov (npr. konkretnih ljudi,  narave, tehnike...). Sprejetje psihične  ali fizične realnosti pa vsaj jest smaram za nadčutno enost biti, ki presega čustveno opredljevanje do biti na ravni odobravanja/zavračanja. Seveda je to hrepenenje po enosti biti lahko tud smrtonosna past, v katero se ujame psiha ali fizično telo,  v  to past se ni mogoče ujet le pod pogojem, da sprejetje vključuje tud smrt samo.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #173 - 16.11.2005 at 15:42:27
 
titud wrote on 16.11.2005 at 14:43:05:
Ozaveščanje je zihr enako čutni psihološki proces  če gre  za priznavanje biti vsebin psihične realnosti (npr. poosebljenih psihičnih vsebin v obliki demonov)   ali ogrožujočih fizično čutnih  objektov (npr. konkretnih ljudi,  narave, tehnike...). Sprejetje psihične  ali fizične realnosti pa vsaj jest smaram za nadčutno enost biti, ki presega čustveno opredljevanje do biti na ravni odobravanja/zavračanja. Seveda je to hrepenenje po enosti biti lahko tud smrtonosna past, v katero se ujame psiha ali fizično telo,  v  to past se ni mogoče ujet le pod pogojem, da sprejetje vključuje tud smrt samo.


Kaj pomaga miški njena genialnost, potem ko se je enkrat že ujela v past Wink

- v tem smislu, da enost sprejmemo ali ne: dejstvo je, da smo že v pasti...
- spet je vprašanje, če je tisto, po čemer se hrepeni, zares enost, lai je mogoče samo neka fantazma: - enost ni toliko stvar eksistence, kot stvar pogleda...




uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #174 - 17.11.2005 at 09:22:56
 
t wrote on 16.11.2005 at 15:42:27:
Kaj pomaga miški njena genialnost, potem ko se je enkrat že ujela v past Wink

- v tem smislu, da enost sprejmemo ali ne: dejstvo je, da smo že v pasti...
- spet je vprašanje, če je tisto, po čemer se hrepeni, zares enost, lai je mogoče samo neka fantazma: - enost ni toliko stvar eksistence, kot stvar pogleda...

uživajte!


Al pa jo je ravno njena genialnost  pripeljala v to past, ker lahko da je izčrpala vse druge možnosti učenja sprejemanjain se je zavestno pustila ujet.   Kar seveda ni isto kot počnejo religije, ki vernike spravijo past, da bi jim pol ponudle rešitve, s katerimi je mogoče smrt   premagat al pa vsaj nafintirat, samo da je ne bi blo treba sprejet.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #175 - 17.11.2005 at 10:12:38
 
titud wrote on 17.11.2005 at 09:22:56:
Al pa jo je ravno njena genialnost  pripeljala v to past, ker lahko da je izčrpala vse druge možnosti učenja sprejemanjain se je zavestno pustila ujet.   Kar seveda ni isto kot počnejo religije, ki vernike spravijo past, da bi jim pol ponudle rešitve, s katerimi je mogoče smrt   premagat al pa vsaj nafintirat, samo da je ne bi blo treba sprejet.  


(moja predpostavka je, da nihče noče biti v pasti - past ni nič dobrega za miške, tudi če že vse znajo: ker past ni stopnja učenja temvec konec eksistence)

Sem gledal dokumentarec, The God Who Wasn't There, kjer na koncu tip gre nazaj v svojo fundamentalistično šolo: tam je bil glavni in največji greh definiran kot dvom v svetega duha, s katerim takoj fašeš večno prekletstvo - u bistvu je razmišljanje največji greh fundamentalističnega krščanstva.

In je bilo zanimivo, kako so v šoli breme dokazovanja (recimo znanstvenega) preprosto prevalili na pleča otrok - ker je prva predpostavka to, da je vse, kar piše v Bibliji res...



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #176 - 17.11.2005 at 12:36:27
 
t wrote on 17.11.2005 at 10:12:38:
(moja predpostavka je, da nihče noče biti v pasti - past ni nič dobrega za miške, tudi če že vse znajo: ker past ni stopnja učenja temvec konec eksistence)

Sem gledal dokumentarec, The God Who Wasn't There, kjer na koncu tip gre nazaj v svojo fundamentalistično šolo: tam je bil glavni in največji greh definiran kot dvom v svetega duha, s katerim takoj fašeš večno prekletstvo - u bistvu je razmišljanje največji greh fundamentalističnega krščanstva.

In je bilo zanimivo, kako so v šoli breme dokazovanja (recimo znanstvenega) preprosto prevalili na pleča otrok - ker je prva predpostavka to, da je vse, kar piše v Bibliji res...

uživajte!


Bi moral videt film, ampak fundamentalizem mora, če je  sistematičen,  dopuščat tud dvom, ki pa ga seveda nima motiva sistematizirat (tko kot to dela znanost), amapak ga mora puščat v stihiji (magari otroški). Sistematičen je  fundamentalizem    v tem, da okrog sebe ustvarja okolje, v katerem  dvom deluje kot breme, zato da se sam lahko ponudi kot tisto, kar razbremenjuje. Fundamnetalizem je zato oblika ultimativnega  spoznanja in ne odpoved spoznanju  kot  na fundamentalizem  gledajo sistematični dvomljivci. (mislim, da majo amiši en podoben koncept fundamentalizma)

Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #177 - 17.11.2005 at 13:28:15
 
titud wrote on 17.11.2005 at 12:36:27:
Bi moral videt film, ampak fundamentalizem mora, če je  sistematičen,  dopuščat tud dvom, ki pa ga seveda nima motiva sistematizirat (tko kot to dela znanost), amapak ga mora puščat v stihiji (magari otroški). Sistematičen je  fundamentalizem    v tem, da okrog sebe ustvarja okolje, v katerem  dvom deluje kot breme, zato da se sam lahko ponudi kot tisto, kar razbremenjuje. Fundamnetalizem je zato oblika ultimativnega  spoznanja in ne odpoved spoznanju  kot  na fundamentalizem  gledajo sistematični dvomljivci. (mislim, da majo amiši en podoben koncept fundamentalizma)


Načeloma se sicer dopušča tudi dvom, tako lahko dvomijo v vse - jeba je edino s svetim duhom (najbolj megleno stvarjo).

Fundamentalizem ne more biti oblika nikakršnega spoznanja - ker je njihova sistematičnost predvsem v tem, da preprosto rtečejo, da je nekaj stvar vere, vera pa ni orodje ali nosilka spoznanja.

Če imamo spoznanje nečesa, ali če nekaj spoznamo, potem to spoznanje u bistvu izključuje vero, ko nekaj spoznamo, to vemo, zato nam za gotovost (resnice) ni več potrebna vera. Seveda pa tudi vera izključuje spoznanje - ker predpostavi, da za spoznane nečesa (kako je, kaj je...) ni potrebno nič drugega kot verjeti, da je to tako in tako (zato fundamentalisti ne potrebujejo nobenih dokazov za kreacionizem - oni pač verjamejo, da je Bog vse skupaj ustvaril v sedmih dneh in nobena količina dokazov jih ne more prepričati v to, da se motijo - konec koncev pa tako piše v Bibliji, ki je od Boga navdihnjena knjiga...).



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #178 - 17.11.2005 at 14:32:35
 
t wrote on 17.11.2005 at 13:28:15:
Načeloma se sicer dopušča tudi dvom, tako lahko dvomijo v vse - jeba je edino s svetim duhom (najbolj megleno stvarjo).

Fundamentalizem ne more biti oblika nikakršnega spoznanja - ker je njihova sistematičnost predvsem v tem, da preprosto rtečejo, da je nekaj stvar vere, vera pa ni orodje ali nosilka spoznanja.

Če imamo spoznanje nečesa, ali če nekaj spoznamo, potem to spoznanje u bistvu izključuje vero, ko nekaj spoznamo, to vemo, zato nam za gotovost (resnice) ni več potrebna vera. Seveda pa tudi vera izključuje spoznanje - ker predpostavi, da za spoznane nečesa (kako je, kaj je...) ni potrebno nič drugega kot verjeti, da je to tako in tako (zato fundamentalisti ne potrebujejo nobenih dokazov za kreacionizem - oni pač verjamejo, da je Bog vse skupaj ustvaril v sedmih dneh in nobena količina dokazov jih ne more prepričati v to, da se motijo - konec koncev pa tako piše v Bibliji, ki je od Boga navdihnjena knjiga...).


uživajte!


Fundamentalizem, tud če je verski, nima z živo vero nobene veze. Njegovo  'orodje spoznanja' je  vera v kreacionizem črke in ne v vera duha besede. Psihloško gre pri fundamentalizmu za t.i. konkretistično zmoto, ko se nekim  sicer simbolnim pomenom daje konkreten pomen. Živa (nefundamentalistična) vera  pa operira s simiboli, ki dopuščajo dvom, iskanje, preizkušanje, nek lasten kraecionizem in sistem, ki vodi k spoznanju.      



Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Tole pa ni nič dobrega
Reply #179 - 17.11.2005 at 15:09:12
 
titud wrote on 17.11.2005 at 14:32:35:
Fundamentalizem, tud če je verski, nima z živo vero nobene veze. Njegovo  'orodje spoznanja' je  vera v kreacionizem črke in ne v vera duha besede. Psihloško gre pri fundamentalizmu za t.i. konkretistično zmoto, ko se nekim  sicer simbolnim pomenom daje konkreten pomen. Živa (nefundamentalistična) vera  pa operira s simiboli, ki dopuščajo dvom, iskanje, preizkušanje, nek lasten kraecionizem in sistem, ki vodi k spoznanju.      



Ne vem, če lahko tako na izi pobegneš. Če ostanemo pri verskem fundamentalizmu je vera njegova osnova - u bistvu ni ničesar po čemer bi lahko ločili med živo in mrtvo vero. Vsekakor bomo pri vsaki veri prišli do točke, ki se ji reče dogma - kjub temu, da je lahko vse ostalo precej bolj ohlapno. Ko si pri dogmi, recimo da obstaja troedini bog, to niso nič manj mrtve črke od tistih, da je bog vse popedenal v enem tednu (fundamentalisti so samo nekoliko bolj trmasto dosledni tako do sebe kot do ostalih).

Kar se mene tiče je vera vedno ubijalka vsega, kar prihaja z njo v navzkrižje (recimo pogovora je ponavadi takoj konec, ko se pride do "stvari vere", argumentacij je zaključena, z verjamem...). Tu so fundamentalisti samo šli do konca (v smislu če že govorimo, da je Biblija naša najsvetejša knjiga, ki jo je navdihnil naš Bog potem moramo verjeti tudi to, da je vse, kar pravi res).



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 16