Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 33
(Read 102747 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #210 - 05.09.2005 at 09:38:23
 
Quote:
Imo, če že kje, se kaže butastost prav tu. Da če nečesa ne razumemo, potem to za nas ne obstaja.

Lovec je bil pravzaprav bog, ki je le preizkušal puščavnika in je vedel, kje je srna, kot je nekdo v tej debati že razmišljal. Iz tega je spoznanje, ki se je puščavniku porodilo ob molitvi: "O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti", popolnoma v kontekstu in resnično. Grin (for the last time)


Ta predpostavka  ne spremeni ničesar: če je starec vedel, da je lovec bog, ki ga preizkuša, se je sprenevnededal, da ne ve,  da je bog in hkrati  iskal odgovor,  ki bi zadovoljil tako  lovca, ki  ne bi bil bog in hkrati lovca, ki bi bil bog. Stračev odgovor je za tako predpostvljen kontekst morda  blazno moder, ampak resničen  samo  v kontekstu, ki si ga  starec  sam predpostvlja. Tu pa smo že v različnih  kulturnih  konceptih, v katerih vsak išče  odgovore na svoje lastne predpostvke.    

Quote:
O resnično videnem ni moč govoriti razen v prispodobi.


Ta izjava bi lahko bila tud resnična, toda tudi prispodoba mora biti govorjena, da je lahko prisodoba.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #211 - 05.09.2005 at 09:41:51
 
Tista zgodbica je zanimiva zaradi sprevrženega pogleda na resnico in govorjenje resnice, ki ga očitno še vedno precej dobro prodaja tudi v teh časih. Pokže nam namreč, kako se pod imenom resnica lahko prodajajo tudi največje neumnosti in kako jih ljudje z lahkoto kupujejo.

Govoriti resnico ni nič drugega kot določen način govorjenja, kjer se izjave skladajo z dejstvi.
1. dejstvo: puščavnik se odloči, da bo vedno govril resnico;
2. dejstvo: pride srna in se skrije, puščavnik pa vidi, kam se skrije
3. dejstvo: lovec vpraša puščavnika, kje je srna
4. dejstvo: Puščavnik v sebi premišljuje, ali naj pove resnico in tvega, da bo s tem srna najebala, ali kaj drugega in se odloči za odgovor: »O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«

Vendar pa je ta odgovor že sam pri sebi na dejstveni strani neresničen, saj imamo dejstvo, da je puščavnik videl srno (imamo celo dejstvo, da vidi nasploh - nikjer niti ni poudarka na tem, kaj vidi, ali o čem govori), z odgovorom pa dobimo tudi drugo dejstvo, da puščavnik lahko govori (oziroma odgovarja). Pravzaprav bi bil takšen stavek na dejstveni ravni resničen samo, če bi ga izrekel nekdo, ki je slep oziroma nekdo, ki ne bi videl.

Puščavnik tako dvakrat krši svoje lastne zaveze: najprej s tem, da prekrši osnovna pravila, ki določajo način govorjenja resnico (ko se zavestno odloči, da ne bo podal pravilnega in resničnega odgovora na vprašanje; in seveda ne izbere možnosti, da bi bil tiho), nato pa še tedaj, ko se odloči za popolnoma neresničen odgovor, ki celo njega samega postavi v očitno paradoksno situacijo, katero pestro opiše slovenski rek: "Laž ima kratke noge.".

Zato lahko mirne duše ugotovimo, da puščavnik ne govori resnice, in da namerno zavaja lovca - mu laže. (to da mu laže z neresničnim odgovorom, ki ne ustreza dejstvom, ga samo še potisne proti čisti laži, tako kot je definirana v SSKJ).


Zgodbica pa je zanimiva še zato, ker lepo prikazuje, da je resnica (resnica kot način govorjenja) nad moralističnim nasprotjem dobrega in slabega ali lepega in grdega, kar je običajna teološka napaka, ki "pravo resnico" predstavlja samo kot dobro in lepo, in seveda tu se je naš puščavnik tudi ujel v svoje lastne zanke svoje (ne)morale - seveda predvsem zaradi svojega predolgega jezika.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Loops of Infinity
Ex Member




Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #212 - 05.09.2005 at 10:01:30
 
titud wrote on 05.09.2005 at 09:38:23:
Ta predpostavka  ne spremeni ničesar: če je starec vedel, da je lovec bog, ki ga preizkuša, se je sprenevnededal, da ne ve,  da je bog in hkrati  iskal odgovor,  ki bi zadovoljil tako  lovca, ki  ne bi bil bog in hkrati lovca, ki bi bil bog. Stračev odgovor je za tako predpostvljen kontekst morda  blazno moder, ampak resničen  samo  v kontekstu, ki si ga  starec  sam predpostvlja. Tu pa smo že v različnih  kulturnih  konceptih, v katerih vsak išče  odgovore na svoje lastne predpostvke.    


Ta izjava bi lahko bila tud resnična, toda tudi prispodoba mora biti govorjena, da je lahko prisodoba.



Puščavnik ni vedel, da je lovec bog. (Ne bi bilo narobe po moje, če bi si dejansko prebral zgodbo).

In zakaj puščavnik = starec po tvoje?
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #213 - 05.09.2005 at 10:15:14
 
lola wrote on 05.09.2005 at 08:43:09:
Navzven zavzeti držo npr. železne device, jo zagovarjati, povzdigovati v vrednoto in častiti z vsemi možnimi sredstvi, živeti pa v  za današnji čas čisto  običajnem partnerskem odnosu je neizmerna dvoličnost. Takšna drža ni samo izmikanje ali prikrivanja, je čista laž.

V starih časih sta imela deviški pas in železna devica povsem druge namene. Glede na rabo besede, pa je v modernih časih to zgleda drugače.  Undecided

Deviški pas je bil namenjen predvsem večji prepričanosti v očetovstvo otrok. Železna devica pa je bila včasih mučilna naprava, namenjena doseganju različnih drugih ciljev. Je oklep, ki naj bi na zunaj deloval kot človek in v katerega se zapira živa človeška bitja. Na notranji strani pa se nahaja več špic in izboklin, katerih namen je na silo preoblikovat človeka, če se ne bo prej sam vdal in postal poslušen in dosledno govoril in počel tistega, kar se od njega zahteva in pričakuje. Če je človek v železni devici preveč trmast ali samosvoj, pa ji železna devica na koncu prebode srce. Osebi, ki zapre človeka v železno devico, ne moremo reči človek, saj ni v njem nič človeškega, ne ozira se na prošnje, opzorila, krike, da je kalup železne device mučenje in tortura, slepo vztraja v stremljenju za svojimi cilji. V stripih takim bitjem, v katerih ni razen podobe ostalo nič človeškega, navadno rečejo zombiji, cilj zombija, ki operira železno devico pa je, da naredi še enega sebi enakega zombija. Nekoga, ki bo prav tako sledil in se poslušno odzival na ukaze, kot se odzivajo vsi  zombiji.

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #214 - 05.09.2005 at 10:25:38
 
t wrote on 04.09.2005 at 11:15:35:
Zgornje velja samo, če popolnoma zanemarimo kontekst - kar bamby s svojo polpismenostjo počne že ves čas.

Očitno prihaja do težav (ali “težav”) pri komunikaciji med menoj in t. Kje je vzrok?. Če “stopim iz sebe” in skušam skrajno objektivno in v skladu z logiko preveriti vzrok, kaj vidim?

Imam trditev t-ja:

“... kar bamby s svojo polpismenostjo počne že ves čas.”

t pravi, da je bamby polpismen. Obstajata samo dve varianti:

#1 trditev je resnična (True)
ali
#2 trditev je  napačna (False)

*** #1:

Predpostavim, da je trditev pravilna, torej varianta #1:

Kaj pomeni biti polpismen? Kaj pravi o tem SSKJ?:

SSKJ polpismen  -a -o [up] prid. (o-i)  ki zna samo brati, ne pa pisati

Torej po definiciji iz SSKJ t sporoča, da zna bamby samo brati  ne pa tudi pisati.

*** #2:
Predpostavim, da je trditev napačna, torej varianta #2:

To lahko pomeni, da:

# t zavestno govori neresnico, torej LAŽE.
# t ne ve kaj govori, z drugimi besedami, t je NEVEDEN ali bolje kar NEUMEN ZARUKAN CEPEC.


Iz variante #1 je videti, da bamby zna brati.  Kako lahko torej pride do motnje v komunikaciji. Torej, če bamby zna brati to lahko pomeni samo, da t ne zna pisati.

Kaj pravi o tem SSKJ:

V SSKJ ne obstaja pojem za primer, da bi nekdo znal samo pisati ne pa tudi brati. Res se zdi trapasto, da bi obravnaval to varianto, saj se zdi, da tisti, ki zna pisati, zna tudi brati. Vendar, ker sem že na začetku rekel, da bom “stopil iz sebe” in skušal čimbolj objektivno obravnavati ta problem, bom logiki na ljubo obravnaval tudi to varianto. Kaj pravi o tem SSKJ:  V SSKJ ne obstaja pojem za primer, da bi nekdo znal samo pisati ne pa tudi brati.
Torej se pri svojem logičnem sklepanju ne morem opreti, na to varianto in jo moram v skladu s SSKJ zavreči. Ostane mi torej samo še ena možnost,  ki pa jo SSKJ obravnava in to je:

SSKJ nepismen  -a -o prid. (e-i) ki ne zna pisati in brati


Torej če zavržem varianto #2 in sprejmem, da t NE LAŽE in, da t ni NEUMEN ZARUKAN CEPEC mi ostane samo še ena in edina takorekoč zadnja možnost in to je:

bamby je polpismen (zna samo brati), t pa je nepismen (ne zna niti pisati niti brati)  .

Sedaj ko je pojasneno zakaj prihaja do motenj v komunikaciji med t-jem in bambyjem, bom obravnaval še en drug vidik: Da bamby ne zna brati v kontekstu mu očita t. Torej polpismeni bamby (ki naj bi znal samo brati ne pa tudi pisati) po mnenju t-ja (ki je nepismen, kot je bilo že pokazano) ne zna pravilno brati. Samo tako si lahko razložim, zna brati po definiciji SSKJ, ne pa tudi pravilno, kot pravi t. Kot argument navaja t : KONTEKST, to priljubljeno besedo, ki vedno odreši napadalca, če nima kaj bolj pametnega za očitati. Ker t za to svojo trditev ni navedel nobenega primera lahko rečem, da je ta očitek hkrati tudi edini argument. Torej, ko očitek postane argument per se. Kaj pravi o tem SSKJ:


kontekst  -a m (e) besedilo, v katero spada
obravnavani del teksta, sobesedilo: citat so
prilagodili kontekstu; iz konteksta se da sklepati,
na kaj je avtor mislil / stavke je nasilno trgal iz
konteksta // publ. kar z določeno stvarjo nastopa,
je z njo povezano: urbanizem ne more rasti brez
svojega konteksta / iztrgati koga iz družbenega,
zgodovinskega konteksta; idejni, miselni kontekst
• knjiž. to ga je spravilo iz konteksta ravnotežja,
ravnovesja

Torej tudi iz SSKJ ne morem dobiti nobenega primera za to kaj naj bi pomenilo, navaja samo trganje iz konteksta ne navede pa nobenega primera. Prav tako kot SSKJ, tudi t ne navaja na čem temelji njegov očitek, ki je obenem tudi njegov edini argument, bolje “argument”.

Kot zadnjo rešitev tega problema sem se oprl še na bamby-jev SSN (Slovar Slovenskega novoreka), ki sem ga predčasno že ponujal v prodajo na teh straneh. Kaj pravi SSN na to temo:

kontekst -a m  => “MOJE BISTVO JE PRAVO NE TVOJE”; Če nekdo podvomi v naš DVOM, ga moramo takoj diskvalificirati in poudariti, da je naš DVOM postal naše BISTVO in ne njegov DVOM v naš DVOM. Tako lahko v nedogled manipuliramo saj lahko vsak NAŠ DVOM spremenimo v NAŠE BISTVO in vsako TUJE BISTVO v NAŠ DVOM. Tako nam ne more nihče in nikdar do živega!! In končno, če ne uspe popolnoma, ga še vedno lahko proglasimo za nepismenega ali vsaj polpismenega.

t wrote on 04.09.2005 at 11:15:35:
Vsaka posamezna izjava ali izrečen stavek je resničen  znotraj svojega konteksta, v katerem je bil izrečen. Zato puščavnikov odgovor ni resničen (čeprav je mogoče resničen kot neka njegova osebna resnica, ali mogoče kot stavek neke teorije).

Aha, zopet kontekst, glej bamby-je SSN. Razlika je edino v tem, da je sedaj ta kontekst “znotraj konteksta” prej pa je bilo navedeno: “če zanemarimo kontekst”, kar pa je praktično enako.kot “izven konteksta”. Torej enkrat znotraj konteksta, drugič pa izven konteksta. Ta kontekst je res pripravna zadeva. Pravi “dečko” za vse prilike slovenskih ljubiteljev novoreka. Ta t-jev kontekst mi sporoča, da puščavnikov odgovor ni bil resničen ker je puščavnika zajebal kontekst. Če ne bi bilo tega nebodigatreba konteksta  bi bil odgovor puščavnika resničen.
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #215 - 05.09.2005 at 10:45:32
 
Quote:
Puščavnik ni vedel, da je lovec bog. (Ne bi bilo narobe po moje, če bi si dejansko prebral zgodbo).

In zakaj puščavnik = starec po tvoje?


Puščavnik se postavil v vlogo  boga, s tem da je prevzel nase naloge  tistega tretjega, v katerem je utelešen interes lovca  in srne, ki imata nasprotujoči interes. V bistvu je iskal in odkril tisto v praksi najpogostej  prisotno  'tretjo pot' božjgega  sprenevedanja, po kateri naj bi ostal volk sit in koza cela.
Starec je po moje zato, ker se tako trudi bit hkrati pameten  in moralen, s čimer iritira tiste (mlade), ki pametnosti  ne vežejo tako trdno  na moralo ali pa ji celo postvlajo na  njen kontra pol.    

Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #216 - 05.09.2005 at 10:47:19
 
polpismenost -i [up] ž (o-i)

1. znanje branja, ne pa pisanja:
odpravljati nepismenost in polpismenost

2. ekspr. slabo, nepravilno izražanje,
zlasti pismeno: polpismenost mladih
maturantov

3. slabš., navadno s prilastkom premajhna
razgledanost, izkušenost v kaki stroki: v
tem dejanju se vidi njegova politična
polpismenost


Bom pomagal, zato bom za bambija uporabljal popolnoma novo besedo.

"četrtpisemost"
slabo znanje branja in slabo znanje pisanja, predvsem pa nezmožnost razumevanja predmeta razprave, ki izvira iz tako iz splošne nerazgledanosti, kot tudi nepoznavanja predmeta ali pa iz mentalne nezmožnosti deformiranega kratkoročnega in srednjeročnega spomina.


Bambi ti nisi polpismen, o tebi sem se očitno zmotil, saj ne znaš niti dobro brati, niti pisati.

Zato se ti iskreno opravičujem.


Bamby ti nisi polpismen - ti si četrtpismen.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #217 - 05.09.2005 at 10:51:08
 
t wrote on 04.09.2005 at 11:15:35:
V svoji polpismenosti si spregledal, da lastnost "biti okrogle oblike" ne pomeni isto kot "biti krogla", če rečmo, da je nekaj okroglo ni isto, kot če rečemo, da je nekaj geometrijsko telo "krogla" ali geometrijaki lik "krog".


Ali želiš poudariti, da krogla ni okrogle oblike? In da krog ni krogla? Smiley)) Pameten dečko.  (z majhnim defektom).

Polpismeni bamby te opozarja, da se ne napiše “če rečmo” ampak “če rečemo”, no pa saj to sem že dokazal, da t ne zna pisati in da je nepismen.

Ok.naj ti bo. Tu se obešaš za slamico. V šoli smo rekli, da je Zemlja okrogla, celo krogla v nižjih razredih OŠ (ne okrogle oblike kot sem navedel). Idealna okroglina je pač krogla.  Stvari sem samo želel dati še duhovni vidik, glede omejitev materialnega napram duhovnemu, ker je to pač stran z imenom SD in ker je to pomemben vidik tudi, ko gre za pojem LAŽ.
Resnico, ki je nasprotje laži lahko najdemo samo v sebi, Resnice v materialnem svetu ni, tam obstajajo samo resnična DEJSTVA in ne Resnica. Resnica je v tem primeru univerzalni pojem. Pa kaj saj tega tako ali tako ne razumeš, je pa pomebno kot se bo videlo pozneje.
In še bolj za to kje iskati popolnost. To ti zapriseženi ateist in agnostik sovražnik vsega kar naj bi po tvojem togem neinteligentne dogmatičnem mnenju dišalo po bogu verjetno ne razumeš. To sem navedel tukaj iz česar je jasno razvido, da vem kakšna je razlika med kroglo in okroglo obliko:

Bamby wrote on 03.09.2005 at 15:04:20:
V materialnem svetu lahko išče bilo kakšno popolnost samo v okviru toleranc in nikakor ne v tem kar si je on zamislil pa naj je njegova ideja popolnosti še tako “popolna” in logična vedno bo “obvisel” v okviru nekih odstopanj. [...]

Ekvatorski premer je za cca 43 km većji od polarnega.  Vendar smo v okviru te tolerance (omejitve materialnega) zadovoljni., tako zadovoljni, da se nam ta neresnična trditev ne zdi lažniva.
[...]
Prav lahko si zamislimo kroglo  vendar narediti jo npr. iz nekega materiala je nismo sposobni. Popolna okroglost “živi” samo v nas v materialnem svetu ni mogoča. Lahko rečem: Popolnosti ne bomo našli zunaj nas ampak samo v sebi.


t wrote on 04.09.2005 at 11:15:35:
Glede na to, da je puščavnik vedel za pravilni in resnični odgovor pa je njegov odgovor tudi zavajanje in laž.


t wrote on 04.09.2005 at 11:15:35:
Seveda je lagal s pomočjo boga v njemu, mu je uspelo celo nategniti boga izven njega. U bistvu mu je uspelo to, da je lagal tudi samemu sebi.


t wrote on 04.09.2005 at 12:17:17:
Ravno to ti govorim: puščavnik ni govoril resnice. Njegov stavek ni bil resničen, saj ni imel nobene veze s konkretno situacijo. Poleg tega, da je vedel za pravi odgovor, je odgovoril z neresničnim stavkom.


t wrote on 04.09.2005 at 12:17:17:
...Da bi bil njegov izrečeni stavek "O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti." resničen, bi moral biti tiho (ker je videl srno), ker pa je govoril in videl srno se je u bistvu v istem stavku "zmotil" kar dvakrat)


A si se sploh kdaj vprašal kaj puščavnikov stavek sploh pomeni, kaj naj bi z njim sporočil Bogu. Ne nisi se (predvidevam) ampak si kljub vsemu kar naprej gonil lajno, da je puščavnik lagal. No mogoče si se celo vprašal, pa nisi ali razumel ali pa si se sprenevedal LAGAL, ker si to prepozno ugotovil, po tistem ko si po svoji stari  navadi impulzivno takoj reagiral z OBSODBO (to ti gre najhitreje iz ust), da je puščavnik lagal. Po tem si bil prisiljen vztrajati na laži, ker, da bi priznal svojo zmoto ni na tvojem “jedilniku”. Kako si branil svojo tezo. Navedel si te “argumente”, ki naj bi podkrepili tvojo tezo, da je puščavnik lagal (samo tiste, ki sem jih na hitro našel). Prav zanimivo je ko združiš vse te t-jeve “argumente”:

(nadaljevanje sledi)
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #218 - 05.09.2005 at 10:56:04
 
(nadaljevanje)

Quote:
“Po domače rečeno, puščavnik ni bil pripravljen prevzeti odgovornosti za svoje odločitve in njihove posledice.”

“Zato se je "v preblisku" odločil za bulshiting - za blebetanje brez vsakega pomena, vendar pa je še veeno lagal (pri pravem bullshitingu ne bi vedel, kaj je resničen odgovor), saj ni povedal tistega pravega odgovora, za katerega je vedel - ni govoril tistega, kar bi bila resnica (in to je v danem primeru: "Srna je v grmu za mojim hrbtom."). Lahko a bi tudi molčal ali preprosto povedal, da mu srne ne bo izdal.”

“Ni prevzel odgovornosti za to, da bo vedno govoril [b]resnico, zato je moral nadaljevati z lažjo - to je s tem, da zavestno ni odgovoril na vprašanje z resničnim stavkom temveč se je odgovoru (in govorjenju resnice) izognil z odgovorm, ki ni bil odgovor na lovčevo vprašanje.”

“Poleg tega sta še mu vedno ostali dve izbiri, da ne odgovori na vprašanje in je tiho, ali da lovcu pove, da z odgovorom na vprašanje noče ogrožati srne.”

Če bi prevzel popolno odgovornost za svojo izbiro, da bo govoril samo resnico, bi moral izbrati eno od zgornjih [b]dveh izbir in se seveda potem tudi soočiti s posledicami te izbire.

(Če na vprašanje: "kje je srna?"  
Odgovoriš: »O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«  
To vsekakor ni pravi odgovor na vprašanje - tudi če ne bi vedel pravega odgovora - če pa veš pravi odgovor na to vprašanje, potem je vsak drugi odgovor, ki zavestno prikriva resnico, laž.)

Zanimivo je predvsem to, da se je starec v bistvu vseeno odločil za laž (ob vsaj dveh zelo verodostojnih možnostih, kjer ne bi prekršil nobenega od svojih načel, čeprav mogoče sam ne bi prišel tako ugodno skozi), čeprav jo je zelo uspešno prikril s sranjem, tako uspešno, da je še boga nategnil. (zato je še toliko bolj zanimiva sporočilnost celotne zgodbice in celotnega konteksta, znotraj katerega sta tako zgobica kot tudi tekst)

Če sledimo tekstu, je puščavnik sledil Bogu v sebi, iz njega pa se je na koncu usul kupček sranja, za katerega je bil prepričan, da je Resnica, s katero je najbolj lagal preko Boga v sebi Bogu pred njim in vsi so bili na koncu zelo zadovoljni in srečni. Nauk zgodbe: [b]ko narediš lep kupček so vsi srečni (in tako je našel tudi stik z otrokom v njemu).

Ravno v tem se motiš - puščavnik je lagal, saj namerno ni podal resničnega odgovora.

Kar se zaščite življenja tiče, bi jo lahko izvajal drugače. Na primer z molkom. Na formalno dejstveni ravni je puščavnik lagal.

Predstavljaj si tega puščavnika (v celotni njegovi situaciji) na sodišču, kjer najprej priseže, da bo govoril resnico, potem pa seka takšne neumnosti. Tam je dečko takoj spoznan za krivega.


Naš puščavnik je po božji milosti samo upošteval eno od zlatih bleferskih zapovedi.

Never lie, if you can bullshit the way through!


Glede na to, da se je tega njegovega uspeha veselil celo bog, mu vsekakor ne bi smeli zameriti. (lahko pa se zabavamo nad celotno situacijo)

Vendar pa je vseeno prekšil svojo lastno zavezo, da bo vedno govoril resnico.

Tako kot bi bila še večja resnica tudi, če bi lovcu odgovoril 1+1=2

Problem je v tem, da puščavnik ni pravilno odgovarjal na vprašanje - ni povedal resničnega odgovora, za katerega je vedel.


Gre za dejstvo, da je srna v grmu in za dejstvo, da puščavnik ve, kje je srna. Gre za vprašanje o tem dejstvu in za odgovor, ki ne odgovarja na vprašanje o tem dejstvu. Puščavnik torej s tem, da govori resnico o nečem drugem v danem kontekstu laže, saj njegov odgovor ne ustreza dejstvu po katerem je vprašan.


To sploh ni pomembno, saj je puščavnikov odgovor enako nepravilen, kot če srne sploh nikoli ne bi bilo.

In laž je še vedno prisotna, saj bi v danem primeru puščavnik še vedno mislil, da je srna v grmu in tako še vedno namerno poskušal zavajati lovca (čeprav bi se lahko izkazalo, da se je puščavnik motil, ko je mislil, da je srna še vedno v gmu).


Seveda pa sama situacija sploh ne bi bila tako zelo problematična, če se puščavnik ne bi zavezal temu, da bo govoril samo resnico, saj resničen v danem kontekstu ta odgovor pač ne more biti.

Mogoče je bil puščavnik res resničen in notranje konsistenten, ni pa bil resničen odgovor, s katerim je odgovarjal lovcu, saj ni odgovarjal lovcu na konkretno vprašanje znotraj konkretne situacije, temveč je blebetal mimo vprašanja, na katerega pa je vedel tudi pravilen in resničen odgovor in če bi se to dogajalo na sodišču bi bil puščavnik zagotovo obsojen laganja pod prisego.

Tu ne gre za neko hipotetično situacijo, temveč za konkretno, kjer je puščavnik vedel za resnični in pravilni odgovor na vprašanje pa se je odločil za drugačen (za katerega bi se težko strinjali, da je resničen, vsekakor pa se lahko strinjamo, da ne odgovarja na vprašanje). Zame je to laž, saj se je s svojim odgovorom, izmaknil resničnemu odgovoru, katerega je poznal.

(me resnično zanima, kaj bi mu naredila sodnica sinjeoka, če bi puščavnik tako odgovarjal na njenem sodišču)

Vsaka posamezna izjava ali izrečen stavek je resničen znotraj svojega konteksta, v katerem je bil izrečen. Zato puščavnikov odgovor ni resničen (čeprav je mogoče resničen kot neka njegova osebna resnica, ali mogoče kot stavek neke teorije).

Glede na to, da je puščavnik vedel za pravilni in resnični odgovor pa je njegov odgovor tudi zavajanje in laž.

Seveda je lagal s pomočjo boga v njemu, mu je uspelo celo nategniti boga izven njega. U bistvu mu je uspelo to, da je lagal tudi samemu sebi.

Ravno to ti govorim: puščavnik ni govoril resnice. Njegov stavek ni bil resničen, saj ni imel nobene veze s konkretno situacijo. Poleg tega, da je vedel za pravi odgovor, je odgovoril z neresničnim stavkom. Glede na to, da je sam pri sebi premleval, kaj naj odgovori, je njegov stavek popolna laž (saj je videl in je govoril) - torej je zavajal z neresničnim stavkom: lagal. Da bi bil njegov izrečeni stavek "O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti." resničen, bi moral biti tiho (ker je videl srno), ker pa je govoril in videl srno se je u bistvu v istem stavku "zmotil" kar dvakrat)

In seveda sem tudi večkrat poudaril, da je puščavnik poleg svojega zavajanja in laganja imel tudi druge možnosti: da je tiho, ali pa da pove, zakaj ne bo odgovarjal na vprašanje ali pa da pove, kaj si misli o tem spraševanju; vendar se je zavestno odločil za zavajanje in za laž.


Če t druge obsoja, da trgajo iz konteksta pa je tu zgoraj moč razbrati zelo veliko “koncentracijo t.i. konteksta”. t je tolikokrat ponovil eno in isto, npr. da je puščavnik lagal, da puščavnik ni govoril resnice, da je puščavnik zavajal, da je puščavnik imel druge možnosti, da je odgovoril z neresničnim stavkom, da je njegov stavek popolna laž, da njegov odgovor ne ustreza dejstvu, ...itd. (glej zgoraj) da se sploh ni imel časa vprašati, KAJ JE BIL RESNIČNI POMEN PUŠČAVNIKOVIH BESED.
Kot lajna je t ponavljal eno in isto, ne da bi razumel puščavnikove besede. t je navedel kopico bolj ali manj enakih trditev v različnih variacijah NE DA BI SE ENKRAT SAMKRAT VPRAŠAL, KAJ SPLOH POMENIJO PUŠČAVNIKOVE BESEDE. t se je odločil za LINČ, to je izgleda v njegovem karakterju.

Puščavnikove besede je t a priori proglasil za laganje, blebetanje in zavajanje ...:

Puščavnik:

“O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«

Kaj vse lahko to pomeni, (kar t-ju ne bo všeč seveda):


Jaz vidim pa ti morem govoriti (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.


Jaz vidim pa ti morem povedati (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.

Jaz vidim pa ti nočem povedati (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.

Kdor ve ne sme povedati (ker bi drugače srna umrla), tistemu, ki sprašuje za srno (in bi jo hotel ubiti)

Op. Vse to zgoraj v KONTEKSTU varovanja življenja srne.

Stavek ima lahko tudi bolj duhoven pomen na kar sem napeljeval s svojim postom o neuspešnem iskanju popolnosti v materialnem. Torej o tem, da Resnica ne biva zunaj nas ampak v nas: Tu ima Resnica univerzalen pomen za človeka pa je to lahko samo stanje popolnosti (meditativne zamaknjenosti, kjer so človekovi čuti “odklopljeni” od okolja (materialnega”), ker se samo v takem stanju človek lahko sooči  tistim kar je očem skrito, ušesom neslišno, občutkom nečutno, okusu neznano in mislim nedoumljivo. V tem primeru velja, bi rekel Stojči, človek, na katerega sem se takoj spomnil in katerega ste  tako “uspešno” nagnali s foruma in je o teh zadevah največ vedel, od vseh na tem forumu. O tem sem prepričan po tem kar je pisal.. On očitno pač ni uporabljal trave in ostalega šita, ki zopet navezuje človeka na materialno, vzbuja dražljaj, (ki ga je v bistvu potrebno eliminirati), kar za posledico povzroča duševno praznino (kot vsi zunanji dražljaji) in posledično potrebo po višji dozi tega dražljaja.

Ko vidim resnico ne morem govoriti, ker če bi začel govoriti bi resnica izginila.

Samo Stojči bi verjetno rekel drugače:

Ko vidim svetlobo ne morem govoriti, ker če bi začel govoriti bi svetloba izginila.
(potrebna je pozornost na znotraj, ki bi jo govorenje zmotilo).

Kdor najde Resnico v sebi ne more lagati, ker ko bi začel z laganjem bi Resnica izginila:

Torej:

“Kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«

(Spet  razlika med duhovnim in materialnim). Kako je rekel Kabir, znani indijski pesnik in popolni učitelj. Ena njegova pesem pravi približno takole:

Ne hodi v cvetlične vrtove, prijatelj moj!
Ne hodi tja,
v tebi je vrt cvetja.
Odpočij se na tisočih listih lotosovega cvetja
in od tam opazuj Neskončno Lepoto.

Prve dve vrstici opozarjajo da v zunanjem svetu ni tistega kar si človek resnično želi (končno smo ljudje duhovna bitja, in tudi vsa živa bitja seveda). Predzadnja vrstica namiguje na samo tehniko in zadnja na notranjo zamaknjenost. Skratka poziv: “Resnica je v tebi”
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #219 - 05.09.2005 at 11:06:55
 
Bamby wrote on 05.09.2005 at 10:51:08:
Ali želiš poudariti, da krogla ni okrogle oblike? In da krog ni krogla? Smiley)) Pameten dečko.  (z majhnim defektom).

Ok.naj ti bo. Tu se obešaš za slamico. V šoli smo rekli, da je Zemlja okrogla, celo krogla v nižjih razredih OŠ (ne okrogle oblike kot sem navedel). Idealna okroglina je pač krogla.  Stvari sem samo želel dati še duhovni vidik, glede omejitev materialnega napram duhovnemu, ker je to pač stran z imenom SD in ker je to pomemben vidik tudi, ko gre za pojem LAŽ.


Četrpismeni bamby, saj ti tudi branje očitno gre zelo slabo (da o razumevanju ne govorimo).

Vidim pa, da se učiš, čeprav še vedno premalo uporabljaš SSKJ:

okrogel -gla -o [*u] prid. (o)

1. ki ima obliko kroga: rastlina z
okroglimi listi; plošča je okrogla; deblo je
v prerezu okroglo / ima okrogel obraz,
okrogle oči / pecivo okrogle oblike // ki
ima v prerezu obliko kroga ali dela
kroga: okrogel steber / okrogel šotor /
okrogla soba / okrogli oklepaj oklepaj iz
dveh spodaj in zgoraj navznoter ukrivljenih
črtic // ki ima obliko krogle ali dela
krogle: okrogel kamen, sad; zemlja je
okrogla / ta človek ima okroglo glavo /
okrogel knjižni hrbet / ekspr. zaradi
nepravilnega sedenja ima okrogel hrbet
navzven ukrivljen, zaobljen



Bamby wrote on 05.09.2005 at 10:51:08:
Resnico, ki je nasprotje laži lahko najdemo samo v sebi, Resnice v materialnem svetu ni, tam obstajajo samo resnična DEJSTVA in ne Resnica. Resnica je v tem primeru univerzalni pojem. Pa kaj saj tega tako ali tako ne razumeš, je pa pomebno kot se bo videlo pozneje.
In še bolj za to kje iskati popolnost. To ti zapriseženi ateist in agnostik sovražnik vsega kar naj bi po tvojem togem neinteligentne dogmatičnem mnenju dišalo po bogu verjetno ne razumeš. To sem navedel tukaj iz česar je jasno razvido, da vem kakšna je razlika med kroglo in okroglo obliko:


Resnica je lahko tudi način govorjenja - in naš puščavnik se je zavezal, da bo govoril resnico (k določenemu načinu govorjenja).

Resnica kot način govorjenja (to je govorjenje resnice) je pravilno podajanje dejstev in seveda tudi določen način upoštevanja določenih formalnih konvencij (katerih se je naš puščavnik zavedal, vendar jih zavestno ni upošteval, torej je lagal).

Tu lahko najdemo resnico v povsem materialnem svetu materializiranih besed in dejstev, katera te besede opisujejo.



uživajte!
Back to top
« Last Edit: 05.09.2005 at 12:18:43 by t »  

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #220 - 05.09.2005 at 11:27:20
 
Bamby wrote on 05.09.2005 at 10:56:04:
(nadaljevanje)


Če t druge obsoja, da trgajo iz konteksta pa je tu zgoraj moč razbrati zelo veliko “koncentracijo t.i. konteksta”. t je tolikokrat ponovil eno in isto, npr. da je puščavnik lagal, da puščavnik ni govoril resnice, da je puščavnik zavajal, da je puščavnik imel druge možnosti, da je odgovoril z neresničnim stavkom, da je njegov stavek popolna laž, da njegov odgovor ne ustreza dejstvu, ...itd. (glej zgoraj) da se sploh ni imel časa vprašati, KAJ JE BIL RESNIČNI POMEN PUŠČAVNIKOVIH BESED.
Kot lajna je t ponavljal eno in isto, ne da bi razumel puščavnikove besede. t je navedel kopico bolj ali manj enakih trditev v različnih variacijah NE DA BI SE ENKRAT SAMKRAT VPRAŠAL, KAJ SPLOH POMENIJO PUŠČAVNIKOVE BESEDE. t se je odločil za LINČ, to je izgleda v njegovem karakterju.

Puščavnikove besede je t a priori proglasil za laganje, blebetanje in zavajanje ...:

Puščavnik:

“O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«

Kaj vse lahko to pomeni, (kar t-ju ne bo všeč seveda):


Jaz vidim pa ti morem govoriti (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.


Jaz vidim pa ti morem povedati (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.

Jaz vidim pa ti nočem povedati (ker bi drugače srna umrla), ti pa govoriš (sprašuješ) ker ne moreš videti srne.

Kdor ne sme povedati (ker bi drugače srna umrla), tistemu, ki sprašuje za srno (in bi jo hotel ubiti)

Op. Vse to zgoraj v KONTEKSTU varovanja življenja srne.

Stavek ima lahko tudi bolj duhoven pomen na kar sem napeljeval s svojim postom o neuspešnem iskanju popolnosti v materialnem. Torej o tem, da Resnica ne biva zunaj nas ampak v nas: Tu ima Resnica univerzalen pomen za človeka pa je to lahko samo stanje popolnosti (meditativne zamaknjenosti, kjer so človekovi čuti “odklopljeni” od okolja (materialnega”), ker se samo v takem stanju človek lahko sooči  tistim kar je očem skrito, ušesom neslišno, občutkom nečutno, okusu neznano in mislim nedoumljivo. V tem primeru velja, bi rekel Stojči, človek, na katerega sem se takoj spomnil in katerega ste  tako “uspešno” nagnali s foruma in je o teh zadevah največ vedel, od vseh na tem forumu. O tem sem prepričan po tem kar je pisal.. On očitno pač ni uporabljal trave in ostalega šita, ki zopet navezuje človeka na materialno, vzbuja dražljaj, (ki ga je v bistvu potrebno eliminirati), kar za posledico povzroča duševno praznino (kot vsi zunanji dražljaji) in posledično potrebo po višji dozi tega dražljaja.

Ko vidim resnico ne morem govoriti, ker če bi začel govoriti bi resnica izginila.

Samo Stojči bi verjetno rekel drugače:

Ko vidim svetlobo ne morem govoriti, ker če bi začel govoriti bi svetloba izginila.
(potrebna je pozornost na znotraj, ki bi jo govorenje zmotilo).

Kdor najde Resnico v sebi ne more lagati, ker ko bi začel z laganjem bi Resnica izginila:

Torej:

“Kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.«

(Spet  razlika med duhovnim in materialnim). Kako je rekel Kabir, znani indijski pesnik in popolni učitelj. Ena njegova pesem pravi približno takole:

Ne hodi v cvetlične vrtove, prijatelj moj!
Ne hodi tja,
v tebi je vrt cvetja.
Odpočij se na tisočih listih lotosovega cvetja
in od tam opazuj Neskončno Lepoto.

Prve dve vrstici opozarjajo da v zunanjem svetu ni tistega kar si človek resnično želi (končno smo ljudje duhovna bitja, in tudi vsa živa bitja seveda). Predzadnja vrstica namiguje na samo tehniko in zadnja na notranjo zamaknjenost. Skratka poziv: “Resnica je v tebi”




Očitno bom moral dopolniti svojo definicijo četrtpismenosti.
Četrtpismenost je tudi nezmožnost razumeti stavek tako, kot je napisan.

(sicer pa kdor ne zna brati tudi razumeti ne more)

Če se je puščavnik odločil za nek način govorjenja, potem bi lahko vse te mogoče stavke (pomene), ki jih izpeljuješ zgoraj preprosto povedal.
Govorjenje resnice namreč ne podpira skrivanja in prikrivanja pomenov ali izmikanja resnici (tako kot je resnica nekaj drugega od morale). Puščavnik je svojo zavezo k govorjenju resnice pretrgal v trenutku, ko se je odločil, da bo odgovarjal drugače.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
stoychi
5
*****
Offline

Osmisli življenje s tem,
kar od sebe daš
Posts: 1616
Postojna
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #221 - 05.09.2005 at 12:00:43
 

se opravičujem, ker se vmešavam v vaše plemenite razprave.

Po meni je:

Najvišja resnica tisti prav poseben občutek
znotraj srca vsakega človeka,
katerega ne more preseči nobena verbalna
takozvana nižja resnica.

Ta najvišja resnica
kot notranji srčni občutek,
je edina resnica,
ki res ni iluzorna,
kajti to je ta edina resnica,
ki bo z vsakim človekom odšla tudi v njegovo onostranstvo,
in to tudi z onimi,
ki v onostranstvo sploh ne verjamejo.   Smiley

Tako to je in tako to bo.

lp
Back to top
 

Dih ti je dan, dih ti je svet,&&spoznaj ta sveti kraj, &&preden ti bo vzet.&&Le kdor zadiha iz srca,&&njega blaženost spozna. Smiley
 
IP Logged
 
mislec
Guest




Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #222 - 05.09.2005 at 12:17:22
 
t, ni tako zivljenje pusto brez vsakrsnih barvnih odtenkov, brez vsebine, ko clovek funkcionira na podlagi slovarja - tvojega Svetega pisma, tako kot birokrat s svojo zbirko paragrafov.

Na eni strani se zgrazas nad "krscanari", po drugi strani pa funkcioniras na podoben nacin, le da ti namesto iz SP citiras citate iz slovarja in znjimi vsakomur mahas pod nosom, ki te spregleda, tako kot Bamby recimo, ki mu ocitas nepismenost, ceprav to ni tematika, saj si dojel sporocilnost. To je tako, kot bi rekel nekomu, ki te dobi na lazi, da ti ne more ocitati lazi, ker je na eno oko slep ali ker sepa...

Ko bo tvoj majhen sinek pritekel k tebi, pa namesto, da bi ga objel in polozil v narocje, mu bos pred nos pomulil SSKJ, ga odprl na strani toliko in toliko, pa mu zacel citati in razclenjevati, kaj je ali naj bi bila ljubezen. Tongue Grozno...
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #223 - 05.09.2005 at 12:22:18
 
Quote:
t, ni tako zivljenje pusto brez vsakrsnih barvnih odtenkov, brez vsebine, ko clovek funkcionira na podlagi slovarja - tvojega Svetega pisma, tako kot birokrat s svojo zbirko paragrafov.

Na eni strani se zgrazas nad "krscanari", po drugi strani pa funkcioniras na podoben nacin, le da ti namesto iz SP citiras citate iz slovarja in znjimi vsakomur mahas pod nosom, ki te spregleda, tako kot Bamby recimo, ki mu ocitas nepismenost, ceprav to ni tematika, saj si dojel sporocilnost. To je tako, kot bi rekel nekomu, ki te dobi na lazi, da ti ne more ocitati lazi, ker je na eno oko slep ali ker sepa...

Ko bo tvoj majhen sinek pritekel k tebi, pa namesto, da bi ga objel in polozil v narocje, mu bos pred nos pomulil SSKJ, ga odprl na strani toliko in toliko, pa mu zacel citati in razclenjevati, kaj je ali naj bi bila ljubezen. Tongue Grozno...



šmrk, šmrk




uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Zoran Kanduč - Onkraj zločina in kazni
Reply #224 - 05.09.2005 at 13:00:01
 
stoychi wrote on 05.09.2005 at 12:00:43:
se opravičujem, ker se vmešavam v vaše plemenite razprave.

Po meni je:

Najvišja resnica tisti prav poseben občutek
znotraj srca vsakega človeka,
katerega ne more preseči nobena verbalna
takozvana nižja resnica.

Ta najvišja resnica
kot notranji srčni občutek,
je edina resnica,
ki res ni iluzorna,
kajti to je ta edina resnica,
ki bo z vsakim človekom odšla tudi v njegovo onostranstvo,
in to tudi z onimi,
ki v onostranstvo sploh ne verjamejo.   Smiley

Tako to je in tako to bo.

lp


V to, da bo tako tudi z onimi, ki v onostranstvo ne verjamejo,  jest ne verjamem. Bolj verjamem v to, da če  na si na tem svetu ne ustvariš zgradbe  za bivanje v onostranstvu, v katero naj bi se preselu po smrti,  se boš pač preselu   nazaj. Ni tud rečen, da se boš zato naslednjič  lotil zidat to zgradbo, ker kaj pa veš, a ni ravno  to življenje že tisto nasledje, v katerga si se vrnu zato, kerv prejšnjem  nis verjel v onostranstvo.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 33