t wrote on 23.02.2004 at 09:38:46:ok, upam, da TA obsega tudi kaj več kot zgolj analizo početja drugih, recimo analizo početja analitika samega
in tu tudi ti ponujaš kar nekaj lepih paradoksov: najprej si se borila proti vsakršnim osebnim obračunavanjem, nato pa si sama odprla topic za svoj osebni obračun
ne vem kakšna je definicija igre, s strani TA, ena najbolj splošnih pa je ta, ki pravi, da je igra vse, kar se dogaja zaradi dogajanja samega: v tistem trenutku, ko se igra ne dogaja več zaradi same sebe to ni več igra, temveč nekaj drugega
uživaj!
Tale po moje zlo luciden odgovor od t-ja sem nekak spregledov oz. sem ga jemal v luči lilthinige reakcije, da, se t-spušča na njeno osebno raven, da bi se izognu odgovoru.
Po moje je t. v redu zadel bistvo TA kot igranje iger zaradi igranja samega in da ko se igra ne dogaja več zradi igre same to čisto nekaj drugega.
Razlika med transkacijjsmim odnosi, na katerih gradi TA, in medosbenimi odnosi , ki so po moje tisto 'čisto nekaj drugega' (in iz česa se želi lilith s prpripmbo pod p.s. izvzet), je dobro prikazana v zako imenovani zapornikovi dilemi:
Dva slepraj so ujeli in izprašali. Če eden priča proti drugemu, si lahko prisluži zmanjšano kazen, toda drugega bodo zaradi tega bolj verjetno obsodili. Za oba skupaj bi bilo bolje, če bi si ostala zvesta, vendar se lahko vsak okoristi na račun drugega. V primeru posmezne transakcije je morda prevara racionalna, v primeru trajnega odnosa seplača biti zvest. Jeba transakcijskega gledanja na medčloveške odnose je v tem, da nadomeščanjo odnose s transakcijami, ki lahko spodkopljejo sodelovanje in zvestobo. Transakcijsko obravnavnaje medseojnih odnosov zanemarja vlogo družbenih vrednost ki implicirjo, da posameznik pripada skupnosti, pa naj bo to družina, pleme narod ali človeštvo, katerega interesi morajoi imeti prednost pred posemeznikovimi osebnimi interesi. Na transakcijskih odnosih utemljena skupnost je vse kaj drugega kot skupnost. V njej mora vsak paziti na svoje interese, moralni premisleki pa v tako krutem svetu postanejo breme. V trasnsakcijski družbi se ljudje ne obremejujejo s pomisleki drugih, njihovo osrednje etično načelo pa je preračunljivost.
Kje je zdaj pardoks, na katerga opozarja lilith? Po moje v tem, da tisti, ki smo po njenem zagovorniki medsebojnih odnosov, utemljenih na skupni vrednosti kot je ljubezen, ne obnašamo v skladu s to vrednoto ampak bolj v skaldu s pragmatičnimi načeli transakcijske skupnosti.
Jest bi še enkrat skušov poglobit v ta paradoks. Po moje je v tem, da se od skupnsti, ki deluje na podlagi temeljnih vrednost in medsebojnih odnosov, pričakuje, da bo zaprta oz. da bo branila svoje člane, če so te vrednote napadene. Od transkacijske/preačunljive skupnosti pa se pričakuje, da bo odprta in da se je v njej dolžan svoje interese uveljavljat in zavarovat sam. Paradoks skupnosti na tem forumu pa je v tem, da želi bit utemljena na temeljnih vrednotah (ljubezen) in medsobenih odnosih (strpnost), a kjub temu ostat odprta. V bistvu zgleda, kot da izumljamo obrazec za kvadraturo kroga in ravno to eksperimentiranje vsaj mene to na tem forumu najbolj privlač, čeprav zna bit za marsikoga neetično, nelogično, kaotično in nerazrešljivo.