Quote:Tudi vprašanje za Samsona.
Zakaj Vatikan ne dovoljuje porok duhovnikom, da morajo sexati naskrivaj?
Hvala, Iga!
Vatikan ne dovoljuje porok duhovnikom zato, ker sodi, da bi naj bili duhovniki v Katoliški Cerkvni le tisti, ki imajo tudi karizmo celibata. Torej moški, ki se prostovoljno odpovedo skupnemu življenju z ženo, torej za zdržno in samsko življenje. Če se za duhovnika zares odloči moški, ki se obenem zavestno odloči tudi za samski stan brez spolnega življenja v smislu ljubezensko spolnih odnosov z žensko, potem običajno ni bojazni, da bi takšen duhovnik tudi moral sexati. Mnogo jih poznam ki vse življenje srečno živijo svoje duhovniško življenje, s tem da nikoli niso prakticirali spolnega življenja v smislu medčloveških spolnih odnosov ali kako drugače v fiziološkem pogledu. Napačno je torej tvoje pojmovanje v tem oziru, ker misliš, da zaradi prepovedi oženjenosti pa preprosto morajo živeti spolno življenje nekako "na šverc". To si mnogi sicer mislijo, vendar zadeva ne drži. Je pa vsekakor res, da je clibat v Katoliški Cerkvi za duhovnika zapovedan, kakor je res, da obstaja v sami Katoliški Cerkvi vse močnejši odpor zoper to prepoved.
Quote:Kako naj zaupam duhovniku, ki mi s prižnice pridiga o družini, o njenih vrednotah, če s tem nima praktičnih izkušenj?
Ne vidim, kaj bi naj imelo kar na lepem samo zaupanje tu zdraven. Lahko mu verjameš ali ne, s tem da mu mogoče zaupaš, da govori iz svojega osebnega prepričanja. Vsekakor pa ne vidim, kako da duhovnik nebi mogel imeti celo zelo izgrajeno mnenje o družinskem življenju, o vrednotah družinskega življenja in o prakticiranju tega življenja, saj je vendar v neprestanem stiku s poročenimi. Res da ga neprakticiranje osebno omejuje pri pristnem doživljanju družinskega življenja, toda njegovi stiki s poročenimi so še zlasti v spovednici tako intimni in pogostni, da bi moral biti kaj nenadarjen, če se ga nebi prav nič prijelo. Osebno mislim, da je ustrezno nadarjen duhovnik v družinskih zadevah zelo vešč, saj mu družinski možje in žene neprestano predstavljajo celo mavrico praktičnih primerov družinskega življenja. Celo prepričan sem, da ima na ta način marsikakšen duhovnik globljo izkušnjo družinksega življenja, kot nekdo, ki sicer dobro pozna svoj lastni primer takega življenja, pa nič več.
Torej zadeva sploh ni tako preprosta, še manj tako sama po sebi umevna, kot bi si človek mogel predstavljati, ko bere tvoje kar lakonične ugotovitve o duhovnikovi "nerazgledanosti" v družinksem življenju.
Poskusi se zamisliti nad mojimi besedami, mogoče ti pa povedo tudi kaj novega in uporabnega!
In lep pozdrav.