Svet pogovorov
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
General >> Verstva,  religije,  filozofije,  kulture >> Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovini.
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1084214899

Message started by Andres on 10.05.2004 at 20:48:19

Title: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovini.
Post by Andres on 10.05.2004 at 20:48:19

Na tem mestu bom poskusil ublažiti kreganje zaradi topica o krščanstvu, saj vse to se vleče že kot kurja čreva, mnogi med nami pa smo ostali samo še občasni opazovalci.

Samson.  Kako gleda cerkev na vse mogoče spolne akte, ki se danes zdijo kot novost, v resnici pa se vse to izvaja že tisočletja.
S tem ne mislim samo na seks one to one, tudi na grupnega, na skoke čez plot, na lezbijštvo in homoseksualnost.
In če se vrnemo sploh ne tako daleč v preteklost, ko je zemljo v pretežni meri tvorilo vaščansko prebivalstvo in s tem več druženja kot danes se težko prepričan, da grupnega pa niso poznali +++++.


Exco. Tvojega odgovora v tem topicu ne bom upošteval. Razlogi. Si hudo limitiran, brez prakse, samo z neko teoretično osnovo, ki ima pogosto majava tla.  Predvsem se tvojim teorijam majejo tla v današnjem času. V času ko kilometrina plačaš Darsu.  ;D ;D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 11.05.2004 at 00:44:40

Tudi vprašanje za Samsona.

Zakaj Vatikan ne dovoljuje porok duhovnikom, da morajo sexati naskrivaj?

Kako naj zaupam duhovniku, ki mi s prižnice pridiga o družini, o njenih vrednotah, če s tem nima praktičnih izkušenj?

Hvala za odgovore, Samson.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 12.05.2004 at 23:12:41


Andres wrote on 10.05.2004 at 20:48:19:
Samson.  Kako gleda cerkev na vse mogoče spolne akte, ki se danes zdijo kot novost, v resnici pa se vse to izvaja že tisočletja.
S tem ne mislim samo na seks one to one, tudi na grupnega, na skoke čez plot, na lezbijštvo in homoseksualnost.

Hvala za zaupanje, Andres!

Prva stvar, v kateri se vsekakor zelo strinjava, je dejstvo, da se razne ekstremne prakse na spolnem področju v bistvu dogajajo skozi vso zgodovino do dandanašnji. Vsekakor to velja za sleherno izmed naštetih ekstremističnih, bolje povedano, popačenih seksualnih praks, ki jih navajaš. Še najbolj popačen bi se lahko gledal grupni seks, ki nekako izniči vrednost seksualnega doživljanja kot dela človekovega intimnega dostojanstva, in ga profanizira, v resnici umaže, izpostavi nekakšnemu umazanemu posmehu. V nobenem primeru krščanstvo ne more in nikoli ni odobravalo takšno spolno prakso. Prav tako velja, da krščanstvo ne odobrava lezbijštva in homoseksualnosti. Tudi skok čez plot ni v skladu s temeljnimi normativi krščanske moralke. Isto velja za tako imenovano svobodno ljubezen ?prosto po Prešernu', kot radi pravimo. V skladu z moralko Katoliške Cerkve je zares dovoljeno in celo priporočeno in blagoslovljeno le spolno življenje poročenega para moža in žene, vse kar ni v teh okvirih, ni v skladu z razodetjem, ki nam ga prinaša že stara zaveza, še bolj jasno pa ga zakoliči Jezus Kristus.

Res pa je, da je krščanstvo  v različnih razdobjih svoje zgodovine precej različno obravnavalo "težo greha" na področju spolnega življenja. Tudi sam nauk se je v določenih pogledih s stoletji razvijal, praksa pa je seveda nihala precej po svoje, - po meri ljudi. Pogosto je bila liberalna, kot je liberalna dandanes, pogosto pa je bila zares preveč omejujoča in je pomenila celo v določenih primerih razvrednotenje spolnosti kljub pozitivnemu odnosu do nje. Razumljivo, saj nobeno pretiravanje ni dobro.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 12.05.2004 at 23:35:40


wrote on 11.05.2004 at 00:44:40:
Tudi vprašanje za Samsona.

Zakaj Vatikan ne dovoljuje porok duhovnikom, da morajo sexati naskrivaj?

Hvala, Iga!

Vatikan ne dovoljuje porok duhovnikom zato, ker sodi, da bi naj bili duhovniki v Katoliški Cerkvni le tisti, ki imajo tudi karizmo celibata. Torej moški, ki se prostovoljno odpovedo skupnemu življenju z ženo, torej za zdržno in samsko življenje. Če se za duhovnika zares odloči moški, ki se obenem zavestno odloči tudi za samski stan brez spolnega življenja v smislu ljubezensko spolnih odnosov z žensko, potem običajno ni bojazni, da bi takšen duhovnik tudi moral sexati. Mnogo jih poznam ki vse življenje srečno živijo svoje duhovniško  življenje, s tem da nikoli niso prakticirali spolnega življenja v smislu medčloveških spolnih odnosov ali kako drugače v fiziološkem pogledu. Napačno je torej tvoje pojmovanje v tem oziru, ker misliš, da zaradi prepovedi oženjenosti pa preprosto morajo živeti spolno življenje nekako "na šverc". To si mnogi sicer mislijo, vendar zadeva ne drži. Je pa vsekakor res, da je clibat v Katoliški Cerkvi za duhovnika zapovedan, kakor je res, da obstaja v sami Katoliški Cerkvi vse močnejši odpor zoper to prepoved.


Quote:
Kako naj zaupam duhovniku, ki mi s prižnice pridiga o družini, o njenih vrednotah, če s tem nima praktičnih izkušenj?

Ne vidim, kaj bi naj imelo kar na lepem samo zaupanje tu zdraven. Lahko mu verjameš ali ne, s tem da mu mogoče zaupaš, da govori iz svojega osebnega prepričanja. Vsekakor pa ne vidim, kako da duhovnik nebi mogel imeti celo zelo izgrajeno mnenje o družinskem življenju, o vrednotah družinskega življenja in o prakticiranju tega življenja, saj je vendar v neprestanem stiku s poročenimi. Res da ga neprakticiranje osebno omejuje pri pristnem doživljanju družinskega življenja, toda njegovi stiki s poročenimi so še zlasti v spovednici tako intimni in pogostni, da bi moral biti kaj nenadarjen, če se ga nebi prav nič prijelo. Osebno mislim, da je ustrezno nadarjen duhovnik v družinskih zadevah zelo vešč, saj mu družinski možje in žene neprestano predstavljajo celo mavrico praktičnih primerov družinskega življenja. Celo prepričan sem, da ima na ta način marsikakšen duhovnik globljo izkušnjo družinksega življenja, kot nekdo, ki sicer dobro pozna svoj lastni primer takega življenja, pa nič več.

Torej zadeva sploh ni tako preprosta, še manj tako sama po sebi umevna, kot bi si človek mogel predstavljati, ko bere tvoje kar lakonične ugotovitve o duhovnikovi "nerazgledanosti" v družinksem življenju.

Poskusi se zamisliti nad mojimi besedami, mogoče ti pa povedo tudi kaj novega in uporabnega!

In lep pozdrav.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 13.05.2004 at 00:17:54

samson, hvala za odgovor.

Glede pridiganja o družini. Sem razmislil in bo menda držalo, da duhovniki v spovednici marsikaj zvedo.

Glede celibata, pa mi še vedno ni jasno, zakaj je le ta potreben. Sploh če vemo, da cerkev zagovarja družinsko življenje, poudarja vrednote družine. Saj vidimo, da v drugih verah čisto lepo delujejo poročeni duhovniki.
Glede seksualnega življenja pa nisem ravno prepričan, da je tako kot praviš. Tudi če duhovnik priseže k celibatu, je še vedno krvav pod kožo in mu tudi s prisego ne zamrejo nagoni. In ko nagoni postanejo nevzdržni, potem se mora nekaj storiti. Sem čital v predzadnjem Nedeljcu ravno o tej temi. Piše o tem, da je veliko duhovnikov v sloveniji odpovedalo službo, ker so se zaljubili. V mariborski škofiji imajo tudi v neki vasi, ki jo ne navajajo duhovnika, ki živi pri ženski in ima z njo tri otroke. In pišejo, da živi čisto normalno zakonsko življenje, le v cerkev hodi maševat in opravljat svoje službene dolžnosti.

In še vprašanje zate, Samson. Ko navajaš, da je vedno več nasprotnikov celibata, kaj ti meniš o celibatu? Ali ga podpiraš ali si proti?

LP Iga

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 13.05.2004 at 08:26:29

Jaz imam pa vprašanje glede ločitve ...

Ali jo Cerkev kdaj sploh odobrava ...

kdaj je upravičena ...

primeri : nasilje v družini, alkoholizem, postopaštvo, narkomanija, impotenca, prikrita homoseksualnost, neplodnost....

predvsem pa zakaj Cerkev razveljavi zakonske zvezo predvasem raznoraznim VIP-om

koliko časa traja postopek za razveljavitev ... povprečno

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by titud on 13.05.2004 at 09:09:24

Včeraj sem gledov sveto in svet, v katerem so debatiral o odnosu modernih (odrešilnih) religij, predvsem krščanske, do tradicionalnih plemenskih verstev (animizma).  Dr. ocvirk pa slo misijinoar v zambiji sta se  trudila prikazat, da je krščanstvo v svetu popularno zarad svoje modernosti in da je  afriška katoliška   cerku vitalnejša prav zarad tega, ker je sposobna vkomponirat  živost tradicijonalnih verstev. Me zanima, kam je zginla ta vitalnost cerkve na zahodu? Ocvirk je namreč  z levo roko zamahnu nad vsemi (newagevskomi/poganskimi/šanmanskimi) poskusi vitalizaicije verovanja na zahodu, ki je (kot je po moje ovirk prav ugotovu) posledica izgube vitalnosti odrešenjskega katolicizma, ki je moral bit še kako vitalen v eropskem prostoru v drugi polovici prvega tisočletja, da je uspel modernizirat in absorbirat  poganska verstva od slovanov do geramnov, saxov  ilirov  in keltov. Jst je na tem forumu dostkrat izpostavu to sposbnost krščanstva, ki jo imenuje zhodna tradicija in ki je očitno še živa, vendar je krščanska cerku iz men nezanega razloga ne aktivira, da bi  se na tak način  vitalizirala  tud v evropskem prostoru. Kaj jo v tem pogledu šteka, samson? Jest sem od vseh na forumu edin pa tud nasploh v lajfu edin v jst-u razpozanal eno persono, ki mi je znala predastavit to kapaciteto krščanstva, pa še on on je nekašna opozicja trenutno vladajoči krščanski doktrini, pa hkart tud vsem  newagovskim neoprimitivizmom.                

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 13.05.2004 at 09:27:40

aja pa še to Samson

ali se pogovarjamo o Krščanstvu ali Katolicizmu? Da sploh lahko naprej debatiramo o celibatu ...

Zakaj RKC žensk ne jemlje za duhovnice?



Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 13.05.2004 at 10:36:10


wrote on 13.05.2004 at 00:17:54:
Glede celibata, pa mi še vedno ni jasno, zakaj je le ta potreben.


Jaz sem vedno mislila, da naj bi bil celibat nekako povezan z globoko duhovnostjo, pač z duhovnim delovanjem, ki je že na tako visokem nivoju, da bi prakticiranje spolnosti predstavljalo motnjo, energetsko motnjo pri zaznavanju in dojemanju mističnosti. Tako postopa veliko duhovnih praks. Samo ne vem, če se gre za to pri vaškem župniku.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by t on 13.05.2004 at 10:38:37

če kdo sploh še vedno bere mu na to temo v branje priporočam knjigo doktorice teologije Ute Ranke-Heinemann,

Katoliška cerkev in spolnost


Knjiga lepo poda odnos Cerkve do spolnosti, žensk skozi zgodovino in teološko dogmatiko in odgovori na vse zgornje zakaje in kakoje.



uživajte!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 13.05.2004 at 11:00:47


Ten, lahko preberemo knjigo, seveda. Ampak mene v bistvu bolj zanima, kje se oni motijo, kako je lahko bolje zastavljena zadeva.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by t on 13.05.2004 at 11:44:31


Valentinaa wrote on 13.05.2004 at 11:00:47:
Ten, lahko preberemo knjigo, seveda. Ampak mene v bistvu bolj zanima, kje se oni motijo, kako je lahko bolje zastavljena zadeva.



seveda vendar pa je zalo pomembno, da pri tem vemo, s čim imamo opravka in zakaj ali kako je do tega prišlo,

kje se oni motijo pa je popolnoma stvar spraševalca, če vptašaš njih bodo povedali, da se ne morejo motiti - konec koncev jim je tak sistem ustrezal precej časa

kje pa ti misliš, da se motijo?

uživaj!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by t on 13.05.2004 at 11:55:29

dober članek, ki se deloma dotakne tudi pričujoče teme:


http://www.zofijini.net/online_avgustin.htm


par odlomkov:

Prisotnost t.i. poželenja v človeku je bila zadnji dve tisočletji domena Cerkve, ki je vedela kje poprijeti, da si nad ljudmi pridobi moč, vendar se je v tem primeru lotila skrajno težavnega primera. Spolnost je lahko orožje kadar je v oblasti individuma, še toliko bolj pa, kadar je v oblasti skupine ljudi ali organizacije. Orožje je na žalost lahko prav zato, ker je spolnost nekaj, kar v sebi nosi atribute vsega prvinsko človeškega in prav ta njena pomembnost (v sebi nosi človekov nastanek kot njegovo fizično komponento, ki ga opozarja, da je minljiv) je nekaj, česar se človek boji.


Konec koncev, kot rečeno je spolnost sredstvo našega nastanka in obstanka, in je kot taka zavestno ali podzavestno vsem v mislih, ljudi, kot le malo tega druži v eno, ter nas medsebojno preodicira. Če nadziraš nekaj tako vplivnega, ti je pot do oblasti odprta, česar se je Cerkev, predvsem pa njeni graditelji, med katerimi izstopa sv. Avguštin, še kako dobro zavedala.


V zakonskem stanu so tri dobre stvari: otrok, zvestoba in zakrament, in to so tudi vodila za zkonsko življenje slehernega človeka, kar se telesnega poželjenja v okviru tega tiče, je le to nekaj, kar je sicer zlo, a ga v zakonu po sili razmer moramo dopostiti. "Vse kar je v svetu, je telesno poželjenje, poželjenje oči in ošabno vedenje - ni od očeta, ampak od sveta. Svet je minljiv, kdor pa izpolnjuje, kar hoče bog, bo živel večno." (ne vem zakaj me to tako zelo spominja na Aryana - da ni v igri kakšna reciklaža  ;))


uživajte!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by exorcist on 13.05.2004 at 11:57:56


titud wrote on 13.05.2004 at 09:09:24:
Včeraj sem gledov sveto in svet, v katerem so debatiral o odnosu modernih (odrešilnih) religij, predvsem krščanske, do tradicionalnih plemenskih verstev (animizma).  Dr. ocvirk pa slo misijinoar v zambiji sta se  trudila prikazat, da je krščanstvo v svetu popularno zarad svoje modernosti in da je  afriška katoliška   cerku vitalnejša prav zarad tega, ker je sposobna vkomponirat  živost tradicijonalnih verstev. Me zanima, kam je zginla ta vitalnost cerkve na zahodu? Ocvirk je namreč  z levo roko zamahnu nad vsemi (newagevskomi/poganskimi/šanmanskimi) poskusi vitalizaicije verovanja na zahodu, ki je (kot je po moje ovirk prav ugotovu) posledica izgube vitalnosti odrešenjskega katolicizma, ki je moral bit še kako vitalen v eropskem prostoru v drugi polovici prvega tisočletja, da je uspel modernizirat in absorbirat  poganska verstva od slovanov do geramnov, saxov  ilirov  in keltov. Jst je na tem forumu dostkrat izpostavu to sposbnost krščanstva, ki jo imenuje zhodna tradicija in ki je očitno še živa, vendar je krščanska cerku iz men nezanega razloga ne aktivira, da bi  se na tak način  vitalizirala  tud v evropskem prostoru. Kaj jo v tem pogledu šteka, samson? Jest sem od vseh na forumu edin pa tud nasploh v lajfu edin v jst-u razpozanal eno persono, ki mi je znala predastavit to kapaciteto krščanstva, pa še on on je nekašna opozicja trenutno vladajoči krščanski doktrini, pa hkart tud vsem  newagovskim neoprimitivizmom.                


Priporočam, da si prebereš kakšno knjigo o Vekoslavu Grmiču ! Poi moje je najbolj pameten na človek na RKC sceni, čeprav ga višji krogi prezirajo in mu mečejo naprej, da jw rdečkar in podobe nemsile. TO JE OBVEZA; ČE HOČEŠ DOBITI PRAVI VPOGLED, KAJ POMENI BITI PRAVI KRISTJAN!!!!!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 13.05.2004 at 11:57:56


t wrote on 13.05.2004 at 11:44:31:
kje pa ti misliš, da se motijo?

uživaj!


Ne vem, še. Naj tudi ta debata pokaže.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by titud on 13.05.2004 at 12:14:19


exorcist wrote on 13.05.2004 at 11:57:56:
Priporočam, da si prebereš kakšno knjigo o Vekoslavu Grmiču ! Poi moje je najbolj pameten na človek na RKC sceni, čeprav ga višji krogi prezirajo in mu mečejo naprej, da jw rdečkar in podobe nemsile. TO JE OBVEZA; ČE HOČEŠ DOBITI PRAVI VPOGLED, KAJ POMENI BITI PRAVI KRISTJAN!!!!!


Mene ne zanima, kako bit pravi kristjan. Mene zanima, kako mi lahko krščanska tradicija  pomaga boljš vzpodbujat  pa integrirat mojo življenjsko vitalnsot (vključno s spolnostjo, če smo že pri tej temi),  
kot pa mi to lahko storijo druge duhovne tradicije in prakse oz.  njihovi moderni rimejki .    

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 13.05.2004 at 12:14:56

Meni je nekdo iz vrst RKC celibat objasnil takole ...
da niti nima tok veze s samo spolnostjo kot pa s premoženjem ...

celibat (brez ženstvo in brez otroštvo) duhovnika prisili, da dela samo za cerkev

Kdor ima otroke in ženo, ki jo ljubi, ta nosi v sebi tudi željo, zagotoviti svojim otrkom tudi prihodnost (torej tudi materialnost)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by t on 13.05.2004 at 12:22:07


sinjeoka wrote on 13.05.2004 at 12:14:56:
Meni je nekdo iz vrst RKC celibat objasnil takole ...
da niti nima tok veze s samo spolnostjo kot pa s premoženjem ...

celibat (brez ženstvo in brez otroštvo) duhovnika prisili, da dela samo za cerkev

Kdor ima otroke in ženo, ki jo ljubi, ta nosi v sebi tudi željo, zagotoviti svojim otrkom tudi prihodnost (torej tudi materialnost)



seveda so dokazi popolnoma na njihovi strani - s takšnim sistemom jim je uspelo uspešno preživeti kar lepa stoletja; zato bi za njihov sistem le težko dejali, da je neuspešen, lahko se samo nestrinjamo z njim, vendar pa s tem ničesar ne spremenimo

(poleg tega, da so tisti, ki so se v ta sistem uključevali ponavadi vse svoje "posvetne dobrine" zapustili kar Cerkvi)


uživajte!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 13.05.2004 at 12:34:07


t wrote on 13.05.2004 at 12:22:07:
(poleg tega, da so tisti, ki so se v ta sistem uključevali ponavadi vse svoje "posvetne dobrine" zapustili kar Cerkvi)


uživajte!



...nune pa kot Kristusove neveste svojo doto.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 13.05.2004 at 12:42:04


sinjeoka wrote on 13.05.2004 at 12:14:56:
Meni je nekdo iz vrst RKC celibat objasnil takole ...
da niti nima tok veze s samo spolnostjo kot pa s premoženjem ...

celibat (brez ženstvo in brez otroštvo) duhovnika prisili, da dela samo za cerkev

Kdor ima otroke in ženo, ki jo ljubi, ta nosi v sebi tudi željo, zagotoviti svojim otrkom tudi prihodnost (torej tudi materialnost)


Tale odgovor mi dokaj sede. Čeprav bi to lahko rešili s pogodbo o zaposlitvi. Duhovniku plačo, ostalo kar je nafehtano ostane cerkvi.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 20:34:08


wrote on 13.05.2004 at 00:17:54:
In še vprašanje zate, Samson. Ko navajaš, da je vedno več nasprotnikov celibata, kaj ti meniš o celibatu? Ali ga podpiraš ali si proti?

Življenje v celibatu vsekakor ni lahko. Saj niti zvestoba eni ženi včasih ni lahka. Res je, da mnoge ljudi marsikdaj goni tako močno preplavijo, da se počutijo skoraj v suženjskem odnosu do njih. Pa vendar, kar pri človeku ni mogoče, je pri Bogu mogoče. Zato pa tudi mnogi duhovniki resnično živijo svoj celibat veselo in rodovitno, ne da bi zares pogrešali praktično spolno življenje. Se pa dogajajo stvari, o katerih pišeš, to je res, vendar to ne pomeni, da pa zaradi tega mnogi celibata nebi zmogli. Vsekakor za takšno obsojanje ni razloga.

Ali sem proti celibatu? Ne! Celibat kot svobodna izbira mož in žena, ki v sebi čutijo ta klic, da bi se tako bolj celovito posvetili kakšni veliki življenjski plemeniti stvari je vendar dokaj pogost pojav, ki niti ni vezan samo na krščanstvo in niti ne samo na čas po Kristusu. Seveda institut celibata podpiram, vkolikor gre za svobodno izbiro. Glede cerkvenega predpisa pa tako nimam kaj ukreniti, nesmiselno pa je govoriti v prazno. Če bi bilo odvisno od mene, celibat ne bi bil pogoj za duhovništvo in to vedno in povsod glasno povem. Je pa stvar vodstva Cerkve, da zakon, ki je bil sprejet, nadomesti z drugim, ki bo v tem pogledu mogoče bolj primeren za vse, ki bi sicer želeli delovati v duhovniški službi. Trenutno je gotovo diskriminatoren, in nobena skrivnost ni, da mnogi v Cerkvi to vse bolj glasno govorimo.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 20:48:49


sinjeoka wrote on 13.05.2004 at 08:26:29:
Jaz imam pa vprašanje glede ločitve ...

Ali jo Cerkev kdaj sploh odobrava ...

kdaj je upravičena ...

primeri : nasilje v družini, alkoholizem, postopaštvo, narkomanija, impotenca, prikrita homoseksualnost, neplodnost....

predvsem pa zakaj Cerkev razveljavi zakonske zvezo predvasem raznoraznim VIP-om

koliko časa traja postopek za razveljavitev ... povprečno
Katoliška Cerkev vprašanja ločitve kot take ne pozna. To pomeni, da zakon, ki je veljavno sklenjen, ne more biti razveljavljen v smislu, da bi postal ničen v nobenem primeru. Pozna pa tako imenovano ločitev "od mize in postelje", ki bi naj bila sporazumna. Seveda takšna "ločitev" ne dovoljuje, da se "ločeni" ponovno poroči.

Drugo pa je ugotavljanje  ničnosti zakona. V tem primeru ustrezni pravni strokovnjaki na osnovi izpovedi prizadetih zakoncev in izbranih prič ugotovijo, ali so sploh bili ob sklenitvi zakona dani vsi pogoji, da je bil zakon zares veljavno sklenjen. Pri tem je postopek zelo natančen in zahteven, čeprav ne traje zelo dolgo, če so ustrezne priče in če je sodelovanje prizadetih dobro. Za ničnost zakona obstaja vrsta razlogov. Eden od zelo pogostih razlogov je prisila v zakon, ali s strani ljudi ali s strani situacije. Prisila vsekakor pomeni, da ni bilo ustrezne svobodne volje za polno privolitev v zakon, kar ima nujno za posledico ničnost zakona.

Gotovo bi mogel biti razlog za ničnost zakona težka goljufija ( zamolčanje nesposobnosti spolnega življenja enega od partnerjev, težka duševna bolezen, ki bi se prikrila,....). Ne sodijo pa v te razloge razne barabije, slabo obnašanje, naknadno nasilje v družini... Za ničnost zakona je bistveno, da se razlog ničnosti pojavlja in je resničen ob času sklepanja ženitne pogodbe.

Če kdo sodi, da ima razloge za ugotavljanje ničnosti svojega zakona, mu vsekakor priporočam, da se tega postopka čimprej posluži. Postopek traja, kolikor je meni znano, od nekaj mesecov (šest do dvanajst) do več let. Pač dokler ni povsem jasno, ali je zakon zares ničen ali pa sploh ni ničen in v tem zadnjem primeru pač zakon ostaja kot je, pa bi bila mogoče le še ločitev "od mize in postelje".

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 20:56:19


sinjeoka wrote on 13.05.2004 at 09:27:40:
aja pa še to Samson

ali se pogovarjamo o Krščanstvu ali Katolicizmu? Da sploh lahko naprej debatiramo o celibatu ...

Zakaj RKC žensk ne jemlje za duhovnice?
Pogovarjamo se o Katoliški Cerkvi. Saj je dobro znano, da večina drugih Cerkva celibata ne prakticira kot nujen pogoj za sprejem duhovniškega posvečenja. Torej je to vprašanje predvsem vprašanje RKC.

RKC ne jemlje žensk za duhovnice predvsem zato ne, ker sam Kristus ni poklical med apostole niti ene same ženske ne, pa v tem nekako vidijo mnogi v Cerkvi njegovo voljo, da so duhovniki samo moški. Prav tako tudi katoliška tradicija močno zagovarja le moško duhovništvo. Koliko je to gledanje teološko utemeljeno, bi težko tukaj govorili. Jaz sam se nebi prav nič zgražal, če bi bile med duhovniki tudi ženske, nasprotno, prav vesel bi jih bil. Vendar za zdaj mislim, da ima Cerkev v tem določilu zelo močne in utemeljene razloge.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by bp on 13.05.2004 at 21:14:43


Samson wrote on 13.05.2004 at 20:56:19:
Vendar za zdaj mislim, da ima Cerkev v tem določilu zelo močne in utemeljene razloge.

Ni mi cisto jasno kaj trdis s tem stavkom. Da so svetopisemski razlogi, ki jih navajas, tisti, ki so zadostni za uvedbo celibata, ali obstajajo se kaksni drugi razlogi, ki so zadosti mocni in utemeljeni?

bp

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:15:31


titud wrote on 13.05.2004 at 09:09:24:
Jst je na tem forumu dostkrat izpostavu to sposbnost krščanstva, ki jo imenuje zhodna tradicija in ki je očitno še živa, vendar je krščanska cerku iz men nezanega razloga ne aktivira, da bi  se na tak način  vitalizirala  tud v evropskem prostoru. Kaj jo v tem pogledu šteka, samson? Jest sem od vseh na forumu edin pa tud nasploh v lajfu edin v jst-u razpozanal eno persono, ki mi je znala predastavit to kapaciteto krščanstva, pa še on on je nekašna opozicja trenutno vladajoči krščanski doktrini, pa hkart tud vsem  newagovskim neoprimitivizmom.

No, če si pozorno sledil izvajanjem dr. Ocvirka, si vsekakor lahko mnogo zvedel. Saj je prof. Ocvirk predvsem glede misijonskih vprašanj zelo na tekočem in njegova beseda na tem področju nekaj velja.

Torej v Afriki tako, tu pri nas drugače... Hmm, Afrika je daleč, pa jo bolj malo poznamo. Res je, po nekaterih prostranstvih črnega kontinenta je krščanstvo zares v izjemnem razcvetu, je nekako "popularno", ljudje ga imajo radi, se mu odpirajo, ga sprejemajo v samo srce svoje kulture. Tam se dogaja ta čas nekaj podobnega, kot se je dogajalo v Evropi pred tisoč in več leti, kot si to že sam pravilno ugotovil.

In zakaj naenkrat krščanstvo v Evropi nima več prvotne moči? Vprašanje v bistvu niti ni tako preprosto, kajti mnogi trdijo, da niti nima tako malo moči, le da to ni tako vidno, kot je bilo nekoč. Je pa vendarle očitno, da se Evropa "poganizira" v smislu prevzemanja bodisi prastarih, bodisi nekih povsem novih verskih vzrocev in s tem odklanjanja tradicionalnega krščanstva.  To odklanjanje krščanstva vsaj jaz vidim kot nekakšno zgodovinsko nujo, ki pomeni reakcijo tistih, ki so jih nekdanji "krščanski" vladarji in mogočniki le preveč izsesavali in poniževali. Pri tem mnogi predstavniki uradne Cerkve še malo niso bili nedolžni, pa si je na ta način Cerkev v Evropi za dalj časa zapravila dobršen del svojega moralnega ugleda in s tem vplivnosti. Zato mislim, da dandanes Cerkev na področju revitalizacije evropskega krščanstva skoraj ne more storiti več, kot zares stori. Ali je to, kar stori, dovolj, pa bodo pokazala prihajajoča stoletja. Sam sem optimist. Kajti vidim in doživljam neznansko duhovno moč, ki vse bolj živahno in vse bolj toplo žari iz prenovljenega krščanstva. Toda potreben je še čas, in v tem procesu gotovo ni glavna ovira novodobnost (new age). Nasprotno, v mnogočem prav novodobnost pripomore k bolj dejavnemu pristnemu krščanstvu in se v mnogočemu kaže celo komplementarna. Tak primer je npr. delo na dobrodelnosti, naglašanje enakopravnosti, svobode misli, duha, iskanje čistosti misli in duše... Torej jaz vendarle mislim, da se nekje prikrito revitalizacija evropskega krščanstva že dogaja.

Je pa tako, da so bili dobri, zgledni kristjani vedno v manjšini. V tej populaciji preprosto ne moremo pričakovati pretirane množičnosti.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by en_bk on 13.05.2004 at 21:21:14


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:15:31:
Je pa tako, da so bili dobri, zgledni kristjani vedno v manjšini. V tej populaciji preprosto ne moremo pričakovati pretirane množičnosti.


Kakšen pa je dober, zgleden kristjan?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:24:51


Valentinaa wrote on 13.05.2004 at 10:36:10:
Jaz sem vedno mislila, da naj bi bil celibat nekako povezan z globoko duhovnostjo, pač z duhovnim delovanjem, ki je že na tako visokem nivoju, da bi prakticiranje spolnosti predstavljalo motnjo, energetsko motnjo pri zaznavanju in dojemanju mističnosti. Tako postopa veliko duhovnih praks. Samo ne vem, če se gre za to pri vaškem župniku.
Hehe, zanimivo razmišljanje. In moram reči, da takšno razmišljanje pogosto srečujem. Doma je tudi v samem teološkem razglabljanju nekaterih smeri katoliške teologije. No, mene je to vedno motilo. Duhovnost, mističnost, ni tipična lastnost celibata. Nekdo, ki je poročen, ki živi zakonsko življenje in ima kopico otrok, je prav tako lahko duhoven in se poglablja do skrajnih meja mistike. Urejena spolnost duhovnemu življenju nikoli ni ovira, ampak ga prav tako spodbuja, kot ga spodbuja celibat.

Pri celibatu gre predvsem za odločitev, da bo celibater z vsemi silami delal za neko dobro stvar, pa se zato odpove zakonskemu življenju in spolnosti. S tem pa ni avtomatično rečeno, da bo samo zato dosegel višjo duhovno popolnost in bo iz tega naslova poklican k globljemu mističnemu doživljanju Boga. To dvoje je zelo osebna izkušnja, ki po mojem mnenju sploh nima povezave s samskim oziroma z nesamskim življenjem, ampak predvsem pomeni kvaliteto osebnega odgovora na klic Božanstva, ki nas vse kliče v naši nostranjosti, pa naj živimo v celibatu ali ne.

Zato je predvsem pomembno, da je človek tam, kjer svoje duhovne in ostale sposobnosti maksimalno izkoristi. Vse ostalo je manj pomembno.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:27:39


wrote on 13.05.2004 at 21:14:43:
Ni mi cisto jasno kaj trdis s tem stavkom. Da so svetopisemski razlogi, ki jih navajas, tisti, ki so zadostni za uvedbo celibata, ali obstajajo se kaksni drugi razlogi, ki so zadosti mocni in utemeljeni?

bp
Mislim na tiste druge. Nekateri sicer "prisegajo" na svetopisemske razloge, toda meni jih doslej ni bilo dano videti, oziroma razumeti. Odgovor prepupščam vodstvu CErkve, ki navsezadnje odgovarja za pravo smer  te naše ladje. Pač nisem vseveden, pa pogosto tudi komu marsikaj kar verjamem.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:30:34


t wrote on 13.05.2004 at 10:38:37:
če kdo sploh še vedno bere mu na to temo v branje priporočam knjigo doktorice teologije Ute Ranke-Heinemann,

Katoliška cerkev in spolnost


Knjiga lepo poda odnos Cerkve do spolnosti, žensk skozi zgodovino in teološko dogmatiko in odgovori na vse zgornje zakaje in kakoje.


uživajte!
Se strinjam, knjiga je zanimiva. Je pa zelo tendenciozna, pa nepoučenim povzroča nepotrebne težave, oziroma jih lahko zavaja. Je pa eden od odličnih prikazov na temo Cerkev in spolnost. Vsekakor jo je vredno prebrati.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:32:07


Valentinaa wrote on 13.05.2004 at 11:00:47:
Ten, lahko preberemo knjigo, seveda. Ampak mene v bistvu bolj zanima, kje se oni motijo, kako je lahko bolje zastavljena zadeva.

Valentina,

Kateri in kje se motijo?
Če misliš Cerkev, - Cerkev se ne moti...

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 13.05.2004 at 21:38:51


en_bk wrote on 13.05.2004 at 21:21:14:
Kakšen pa je dober, zgleden kristjan?

Dober kristjan je tisti, ki živi Kristusov nauk. Če pogledaš nauk blagrov in ga primerjaš s konkretnim kristjano, mu boš do neke mere znal določiti težo. Seveda pa težko ocenjujemo, zato ni dober kristjan samo redko, ampak je tudi zalo skrito blago...

Zgleden kristjan, hm, to je pogojeno z okoljem, v katerem je. Bil bi tisti, ki bi znal izžarevati Kristusov nauk v konkretno okolje v takšni interpretaciji, da bi ga okolje razumelo. Seveda ga niti pod razno nebi sprejemalo, kajti zgledne kristjane ljudje običajno na ta ali oni način preganjajo. Tudi tu izjeme potrjujejo pravila.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by en_bk on 13.05.2004 at 21:44:18


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:38:51:
Dober kristjan je tisti, ki živi Kristusov nauk. Če pogledaš nauk blagrov in ga primerjaš s konkretnim kristjano, mu boš do neke mere znal določiti težo. Seveda pa težko ocenjujemo, zato ni dober kristjan samo redko, ampak je tudi zalo skrito blago...

Zgleden kristjan, hm, to je pogojeno z okoljem, v katerem je. Bil bi tisti, ki bi znal izžarevati Kristusov nauk v konkretno okolje v takšni interpretaciji, da bi ga okolje razumelo. Seveda ga niti pod razno nebi sprejemalo, kajti zgledne kristjane ljudje običajno na ta ali oni način preganjajo. Tudi tu izjeme potrjujejo pravila.


Oprosti Samson moji neukosti...najbrže ne poznam Kristusovih naukov, kajti nimam občutka, da bi bili ljudje, ki živijo po božjih zapovedih, preganjani. Pravzaprav...so zelo cenjeni.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Andres on 13.05.2004 at 22:10:55

Samson!

Tam zgoraj si napisal, da je cerkev zapravila moralni  ugled zaradi preteklosti. Res je.
Topic govori o seksu  skozi zgodovino ki je ostal nespremenjen. Vse se lifra not in ven, pa naj si gre za vernike ali nevernike.
V islamskem svetu je ženska veliko manj veljavna, seksajo tudi tam, toda Islam nekako pridobiva na veljavi predvsem zunaj svojih zgodovinskih meja. Torej Islam kot kaže ni zapravil  moralnega ugleda, medtem, ko ga krščanska cerkev je.  Mar na ručun prevlade bele rase, ki je po večini krščanska?

Andres

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 14.05.2004 at 01:18:54


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:32:07:
Valentina,

Kateri in kje se motijo?
Če misliš Cerkev, - Cerkev se ne moti...


Kako to misliš? Cerkev se nikoli ne moti? Daj to malo bolj razloži.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Kr_eden on 14.05.2004 at 04:25:12

Cerkev se ne moti, Iga, Iga, cccc.

Cerkev je dala samo pregnati ali pobiti pogane, pogani pa ja menda niso bili ljudje v očeh cerkve, tako, da cerkev se ne moti pa bilokakšen sklep sprejme.

Cerkev je slepa in gluha, kakor so nekateri ali vsaj v večini njeni verniki.

Pa brez občutka krivde.  :D

Aleluja  ;D

Sve je naše  ;D Vaš Kr_eden  ;D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by stoychi on 14.05.2004 at 11:08:42

:)
Kdor misli, da se nikoli ne moti,
ali pa da se recimo papež ne moti,
je v glavo malo, ali pa veliko bolan.


moje mnenje.
 :-* :-* :-*

p.s komaj čakam samsonovo nezmotljivo razlago,
kako se cerkev nikoli ne moti. ;D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 14.05.2004 at 11:10:03


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:24:51:
Pri celibatu gre predvsem za odločitev, da bo celibater z vsemi silami delal za neko dobro stvar, pa se zato odpove zakonskemu življenju in spolnosti.
...
Zato je predvsem pomembno, da je človek tam, kjer svoje duhovne in ostale sposobnosti maksimalno izkoristi. Vse ostalo je manj pomembno.


Meni se od vseh razlag tale zdi še najmanj logična. Ne rečem, da ni legitimna, ampak mi je pa nelogična, ali pa samo izgovor za  nekaj, kar itak mi navadni smrtniki nismo sposobni dojet.

Mogoče je nekako logična, če enačiš celibat in samskost, kar pa nedvomno je postavka cerkve.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 14.05.2004 at 11:11:58


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:32:07:
Valentina,

Kateri in kje se motijo?
Če misliš Cerkev, - Cerkev se ne moti...



He, he, Samson, ti pa imaš argumente!


P.S.: BTW, kdaj je cerkev že rehabilitirala Kopernika?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 14.05.2004 at 11:15:48


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:32:07:
Valentina,

Kateri in kje se motijo?
Če misliš Cerkev, - Cerkev se ne moti...


argument, ki bi podprl to trditev?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 14.05.2004 at 11:18:47


Samson wrote on 13.05.2004 at 20:48:49:
Katoliška Cerkev vprašanja ločitve kot take ne pozna. To pomeni, da zakon, ki je veljavno sklenjen, ne more biti razveljavljen v smislu, da bi postal ničen v nobenem primeru.

Drugo pa je ugotavljanje  ničnosti zakona.


???

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 14.05.2004 at 11:20:11


Samson wrote on 13.05.2004 at 20:56:19:
Pogovarjamo se o Katoliški Cerkvi. Saj je dobro znano, da večina drugih Cerkva celibata ne prakticira kot nujen pogoj za sprejem duhovniškega posvečenja. Torej je to vprašanje predvsem vprašanje RKC.

RKC ne jemlje žensk za duhovnice predvsem zato ne, ker sam Kristus ni poklical med apostole niti ene same ženske ne, pa v tem nekako vidijo mnogi v Cerkvi njegovo voljo, da so duhovniki samo moški. Prav tako tudi katoliška tradicija močno zagovarja le moško duhovništvo. Koliko je to gledanje teološko utemeljeno, bi težko tukaj govorili. Jaz sam se nebi prav nič zgražal, če bi bile med duhovniki tudi ženske, nasprotno, prav vesel bi jih bil. Vendar za zdaj mislim, da ima Cerkev v tem določilu zelo močne in utemeljene razloge.


kaj pa nune?

Nunstvo je kasnejša iznajdba in ne izvra iz časa Kristusa ... ali je potem nunstvo prevara?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 14.05.2004 at 11:30:49


Samson wrote on 13.05.2004 at 20:48:49:
Katoliška Cerkev vprašanja ločitve kot take ne pozna. To pomeni, da zakon, ki je veljavno sklenjen, ne more biti razveljavljen v smislu, da bi postal ničen v nobenem primeru. Pozna pa tako imenovano ločitev "od mize in postelje", ki bi naj bila sporazumna. Seveda takšna "ločitev" ne dovoljuje, da se "ločeni" ponovno poroči.

Drugo pa je ugotavljanje  ničnosti zakona. V tem primeru ustrezni pravni strokovnjaki na osnovi izpovedi prizadetih zakoncev in izbranih prič ugotovijo, ali so sploh bili ob sklenitvi zakona dani vsi pogoji, da je bil zakon zares veljavno sklenjen. Pri tem je postopek zelo natančen in zahteven, čeprav ne traje zelo dolgo, če so ustrezne priče in če je sodelovanje prizadetih dobro. Za ničnost zakona obstaja vrsta razlogov. Eden od zelo pogostih razlogov je prisila v zakon, ali s strani ljudi ali s strani situacije. Prisila vsekakor pomeni, da ni bilo ustrezne svobodne volje za polno privolitev v zakon, kar ima nujno za posledico ničnost zakona.

Gotovo bi mogel biti razlog za ničnost zakona težka goljufija ( zamolčanje nesposobnosti spolnega življenja enega od partnerjev, težka duševna bolezen, ki bi se prikrila,....). Ne sodijo pa v te razloge razne barabije, slabo obnašanje, naknadno nasilje v družini... Za ničnost zakona je bistveno, da se razlog ničnosti pojavlja in je resničen ob času sklepanja ženitne pogodbe.

Če kdo sodi, da ima razloge za ugotavljanje ničnosti svojega zakona, mu vsekakor priporočam, da se tega postopka čimprej posluži. Postopek traja, kolikor je meni znano, od nekaj mesecov (šest do dvanajst) do več let. Pač dokler ni povsem jasno, ali je zakon zares ničen ali pa sploh ni ničen in v tem zadnjem primeru pač zakon ostaja kot je, pa bi bila mogoče le še ločitev "od mize in postelje".



Takole ...
prvič nisem pričakovala, da se bom kdaj v temi "katolištvo" debatirala o "pravu"

zdaj mi pa prosim povej še to, kajkšne posledice prinese za par, ki se loči od mize in postelje. Jaz namreč poznam ta koncept samo iz časa Henrika VIII Angleškega.

Torej kako je s premoženjem, otroci, dolžnostjo "v dobrem in slabem" ?



Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 14.05.2004 at 11:46:39

hm

celibat je dokaj nova pogruntavščina, če se še dobro spomnim, je uzakonjen šele od leta 1054. In ravno celibat je bil jabolko spora med pravoslavno cerkvijo in RKC.

Torej so se lahko duhovniki 1054 let poročali.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by titud on 14.05.2004 at 12:16:19


Samson wrote on 13.05.2004 at 21:15:31:
Je pa vendarle očitno, da se Evropa "poganizira" v smislu prevzemanja bodisi prastarih, bodisi nekih povsem novih verskih vzrocev in s tem odklanjanja tradicionalnega krščanstva.  To odklanjanje krščanstva vsaj jaz vidim kot nekakšno zgodovinsko nujo, ki pomeni reakcijo tistih, ki so jih nekdanji "krščanski" vladarji in mogočniki le preveč izsesavali in poniževali. Pri tem mnogi predstavniki uradne Cerkve še malo niso bili nedolžni, pa si je na ta način Cerkev v Evropi za dalj časa zapravila dobršen del svojega moralnega ugleda in s tem vplivnosti. Zato mislim, da dandanes Cerkev na področju revitalizacije evropskega krščanstva skoraj ne more storiti več, kot zares stori.



Potrebe zahodnega folka po eni bolj vitalni zadovoljitvi duhovnih potreb katoliško krščanstvo na zahodu preprosto ni sposobno zadovljit, ker ne dopušča pluralnosti. Dopušča se pluralnost po celinah (kolikor sem razumu ocvirka), ne dopušča pa se znotraj evropskega prostora. V nasprotju s katolicizmom je bil protestantizem   tud navzoter  prisiljen  priznavat in clo razvijat pluralno doktrino   in ljudsksot, da se je med folkom sploh prijel (primer našga trubarja). Krščanstvo kot vera pa je nasplošno izgubila na svoji vitalnosti prav zarad protestantizma, ki je vero najbolj  'moderniziral' in  naredu skor da čist za posvetno zadevo. Katolištvo se  je namreč, če  je hotelo ostat konkurenčno, prav tako moralo modernizirat/sprofanirat, ni pa se hkrat tud pluraliziralo tko kot protestantizem in to katolištvo zdaj jebe, ker  kljub svoji modernosti ni sposobno integrirat vase množice raznovrstnih prebujenih duhovnih potreb zahodnega folka, ki jih zdaj ta  folk zadovoljuje skoz množično duhovno/religiozno ponudbo iz vzhoda in raznolike  domače ljudske/poganske duhovne zakladnice.  Evangeličanska cerku je v  smislu modernosti  spet korak pred katoliško, ker s svojo pragmatičnostjo in  pluralnostjo bolj vitalno odraža duha časa kot katoliška, čeprav ima katolištvo po moje   večjo zakaldnico duhovne tradicije.   Tle gre za en pardoks, da  protestantizem, ki je bil vedno zastavonoša modernosti, zna prav zarad tega posluha za modernost boljš ven potegnt svojo krščansko duhovno tradicijo in stem  inetgrirat vase  razne oblike  newagoveske duhovnosti zahodnega človeka, vključno z vraževerjem in   'arhaičnimi primitivizmi', ki jih je protestantizem sam očital katolištvu.  Odpor proti tovrstnemu  tradicionalizmu katoliške cerkve  je bil pravzaparv razlog, da se je protestantizem v 16. stoletju sploh pojavu.  Glih zadnjič sem gledal eno oddajo, da clo latinoameriški katoličani množično prestopajo k evangeličanskim cerkvam, ker jim katolištvo ne nud dovolj možnosti pri induvidualnem/pluralnem  prakticiranju vere, torej tud regionalini pluralizem katolištva ni zadosten. Katoliška cerku se bo po moje morala znotraj sebe odpret, folku zaupat pa mu raztalt v induvidolano preverko  svoje tradicionalno duhovno bogastvo in na ta način preverit, če ga sploh ima, a stoletja samo blefira da ga ma, a je v evropi kršačnstvo  res sploh kdaj blo avtohtona religija a ni bla morda folku 'od zgoraj' vsiljena. Folk mora v enkrat po moje v živo preverit, a se iz krščanske tradicije  da vitalno napajat al pa se krščanstvo, če hoče sploh bit vitalno, mora samo napajat v  enih starejših, a bistvu človeka bližjih duhovnih  tradicijah.  

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 14.05.2004 at 16:49:08


en_bk wrote on 13.05.2004 at 21:44:18:
Oprosti Samson moji neukosti...najbrže ne poznam Kristusovih naukov, kajti nimam občutka, da bi bili ljudje, ki živijo po božjih zapovedih, preganjani. Pravzaprav...so zelo cenjeni.

Če Krisltusovih naukov ne poznaš, kot praviš, potem ne veš, če so tisti cenjeni zares tisti pravi. Ali vendar... ;)
No, Kristusove nauke morda poznaš. le v praksi se očitno ne znajdeš najbolje, mislim v praksi svojega okolja, če že nekaj takega prodajaš za pravilo, kar je v bistvu izjema...

Je pa tudi mogoče, da ti poznaš bolj take, jaz pa tudi drugačne.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 14.05.2004 at 16:55:18


Andres wrote on 13.05.2004 at 22:10:55:
V islamskem svetu je ženska veliko manj veljavna, seksajo tudi tam, toda Islam nekako pridobiva na veljavi predvsem zunaj svojih zgodovinskih meja. Torej Islam kot kaže ni zapravil  moralnega ugleda, medtem, ko ga krščanska cerkev je.  Mar na ručun prevlade bele rase, ki je po večini krščanska?

Andres
O tej trditvi, kako islam pridobiva na veljavi, bi se dalo zelo debatirati. Osebno mislim, da je avtoriteta islama neprimerno bolj v krizi kot avtoriteta krščanstva. Zato se je spet začel zatekati k svojim prvotnim metodam: se pravi k nasilju, izsiljevanju, terorizmu... Ne rečem, da je to doktrina islama kot verstva, je pa to zanesljivo vodilna misel islama kot politične ideologije. Saj menda oba veva, da gre pri islamu prej za politično in sociološko prepajanje človeške družbe, sama religija jim je zgolj pomožnega pomena. Nekako podobno se obnaša kot se je in se še obnaša marksistična religija, ki je tudi izniknila iz krvi, ves čas čofotala po krvi in morda ne bo prej usahnila, kot se bo zadušila v svoji lastni krvi...

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 14.05.2004 at 16:56:30


wrote on 14.05.2004 at 01:18:54:
Kako to misliš? Cerkev se nikoli ne moti? Daj to malo bolj razloži.
Saj menda veš za dogmo o papeževi nezmotnosti, ko gre za verske doktrinalne zadeve. Saj o tem čivkajo že vrabci na strehi...

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 14.05.2004 at 16:59:21


stoychi wrote on 14.05.2004 at 11:08:42:
:)
Kdor misli, da se nikoli ne moti,
ali pa da se recimo papež ne moti,
je v glavo malo, ali pa veliko bolan.


moje mnenje.
 :-* :-* :-*

p.s komaj čakam samsonovo nezmotljivo razlago,
kako se cerkev nikoli ne moti. ;D

Hee, stoychi, jaz mislim, da se papež v zadevah doktrinarne vere ne moti, pa dvomim, da sem bolj bolan ko ti ali kdo drug.

Gre pač za tvoje mnjenje, ki je seveda zmotno.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 14.05.2004 at 17:00:46


Valentinaa wrote on 14.05.2004 at 11:10:03:
Meni se od vseh razlag tale zdi še najmanj logična. Ne rečem, da ni legitimna, ampak mi je pa nelogična, ali pa samo izgovor za  nekaj, kar itak mi navadni smrtniki nismo sposobni dojet.

Ja, držala bo ugotovitev na koncu stavka. Čestitam, dojela si!

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by en_bk on 14.05.2004 at 17:12:42


Samson wrote on 14.05.2004 at 16:49:08:
Če Krisltusovih naukov ne poznaš, kot praviš, potem ne veš, če so tisti cenjeni zares tisti pravi. Ali vendar... ;)
No, Kristusove nauke morda poznaš. le v praksi se očitno ne znajdeš najbolje, mislim v praksi svojega okolja, če že nekaj takega prodajaš za pravilo, kar je v bistvu izjema...

Je pa tudi mogoče, da ti poznaš bolj take, jaz pa tudi drugačne.


Samson, popravi me prosim....meni zgleda dober, pravi kristjan tisti, ki živi nekako čimbolj po tistih desetih božjih zapovedih, ki so nas jih učili enkrat pri verouku...pa če gre kdaj v cerkev ali pa ne...pa četudi sam misli, da je ateist al pa karkoli drugega. In taki ljudje so cenjeni, Samson...povsod po svetu. Tiste zunanje manifestacije...kao dvakrat dnevno k maši, pa polna usta božjih besed, še ne označujejo pravega, dobrega kristjana. In...ja...če v srcu ni dober...takega pač ne cenijo.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by DaBi on 14.05.2004 at 17:20:51


en_bk wrote on 14.05.2004 at 17:12:42:
In...ja...če v srcu ni dober...takega pač ne cenijo.


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by DaBi on 14.05.2004 at 17:26:44


Samson wrote on 14.05.2004 at 16:55:18:
Osebno mislim, da je avtoriteta islama neprimerno bolj v krizi kot avtoriteta krščanstva. Zato se je spet začel zatekati k svojim prvotnim metodam: se pravi k nasilju, izsiljevanju, terorizmu...
..tudi zaradi "aktivne pomoči" krščanstva.  Dela se prava gonja proti Islamu, manipulacija ljudi in strašenje. Žal..

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 15.05.2004 at 18:15:29

mene pa Samson ignorira ...

a sem tok zgubljen primerek, da sem takoj prva na spisku za v večni ogenj kajne Samson?


in še ... Exić, zakaj se ne udeležuješ debat?

Hvala Bogu, da Samson ob Zadnji sodbi ne bo moj sodnik .


Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by stoychi on 15.05.2004 at 20:00:46


Samson wrote on 14.05.2004 at 16:59:21:
Hee, stoychi, jaz mislim, da se papež v zadevah doktrinarne vere ne moti, pa dvomim, da sem bolj bolan ko ti ali kdo drug.

Gre pač za tvoje mnjenje, ki je seveda zmotno.


ja dragi samson:

srčno upam,
da boš tudi ti enkrat ugotovil,
da doktrinarne vere ni,
je nikoli ni bilo,
niti je nikoli ne bo.
Vse kar je doktrinarno
prihaja iz razuma,
vse kar je pa stvar vere,
pa vedno iz srca.

Amen.


lp
       :)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by arelena on 16.05.2004 at 03:09:32

:) ;)hoj Stojči...
prav zares se globoko strinjam s teboj... :D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by exorcist on 16.05.2004 at 12:53:55


sinjeoka wrote on 15.05.2004 at 18:15:29:
in še ... Exić, zakaj se ne udeležuješ debat?


Zato, ker me je v začetku Andres opozoril, naj ne odgovarjam na ta njegov post. Zdaj sem se glih pregrešil, ko sem to storil.
;)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 16.05.2004 at 21:52:15


stoychi wrote on 15.05.2004 at 20:00:46:
ja dragi samson:

srčno upam,
da boš tudi ti enkrat ugotovil,
da doktrinarne vere ni,
je nikoli ni bilo,
niti je nikoli ne bo.
Vse kar je doktrinarno
prihaja iz razuma,
vse kar je pa stvar vere,
pa vedno iz srca.

Amen.


lp
       :)

Dragi stojchi!

Saj v tem se vendar strinjava, namreč, da je vera predvsem stvar srca. Ne strinjava pa se, da so razumevanja verskih resnic izključno stvar srca. Človek je umno bitje in je razum dolžan uporabljati v vsem svojem delovanju, torej tudi v verskih zadevah. Prav je torej, da medtem, ko vero s srcem živimo, vložimo določen napor, da jo tudi razumemo in jo tako moremo pojasnjevati drug drugemu. V tem verjetno niti ti ne vidiš nič nelegitimnega in prav gotovo razumevanje ne more kršiti domene srca.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 16.05.2004 at 21:56:28


sinjeoka wrote on 15.05.2004 at 18:15:29:
mene pa Samson ignorira ...

a sem tok zgubljen primerek, da sem takoj prva na spisku za v večni ogenj kajne Samson?

Eh, Sinjeoka,  :)

ne bo držalo. Ne ignoriram te, to ti zagotavljam. Le res je, da je vprašanj mnogo in ni mogoče prav na vsa redno in dovolj kvaliteno odgovarjati. Pač delam, kar mi čas dopušča.

Tista "ločitev od mize in postelje" seved obstaja v Cerkvi tudi dandanes in se normalno uporablja v določenih primerih. Gre za sporazumne primere, pa tudi za nesporazumne, če gre za kritične situacije. V normalnih pogojih to pomeni, da zakonca ne živita po takšni ločitvi več v skupnem gospodinjstvu, da ugasnejo pravice do skupnega spolnega življenja, dolžnosti za skrb za otroke oziroma za preživljanje nesposobnega za delo pa seveda ostajajo. V bistvu se v tem primeru in civilno in cerkveno pravo v bistvu pokrivata. Navsezadnje imajo te določbe skupen izvor že v rimskem pravu.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 16.05.2004 at 22:05:29


sinjeoka wrote on 14.05.2004 at 11:20:11:
kaj pa nune?

Nunstvo je kasnejša iznajdba in ne izvra iz časa Kristusa ... ali je potem nunstvo prevara?

Marsikaj je "kasnejša iznajdbva", večina formalnosti v Cerkvi, kar zadeva oblik in načina izvedbe, se je razvijalo skozi zgodovino Cerkve in so se dopolnjevale, nastajale, se oblikovno tudi spreminjale. Osnovne idejne postavke so res od Kristusa, toda nasledki so se razvijali z živo vero Krščanskih skupnosti. Tako so redovne skupnosti nastale iz priporočil evangeljskih svetov, iz priporočil blagrov, iz znamenitega govora na Gori, in iz ostalih ustreznih Jezusovih izjav..

V tem smislu redovništvo, torej tudi žensko redovništvo, organsko izhaja iz učenja Jezusa Kristusa, kot so ga razumeli kristjani v stoletjih za njim. Navsezadnje tudi dandanes odkrivamo vedno nova bogastva Kristusovega nauka, in to bo šlo v nedogled.

In prav v tem razvoju spoznanja Krisusovega razodetja je ključna vloga Cerkve kot razlagalke Kristusove besede in kot varuhinje celotne resnice, ki je človeštvu v Kristusu razodeta.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Samson on 16.05.2004 at 22:10:00


wrote on 14.05.2004 at 17:26:44:
..tudi zaradi "aktivne pomoči" krščanstva.  Dela se prava gonja proti Islamu, manipulacija ljudi in strašenje. Žal..

Motiš se, draga moja, če vidiš v krščanstu kakršno koli gonjo proti islamu. V bistvu tisti, ki napadajo islam, še tisočkrat bolj napadajo krščanstvo. Malo se ozri, pa boš videla. Vsem je vendar znano, da vodstvo RKC goji tople odnose do islama in ga jemlje kot resnega in spoštovanja vrednega partnerja v pogovorih z drugače verujočimi.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by exorcist on 16.05.2004 at 23:07:17


Samson wrote on 16.05.2004 at 22:10:00:
Motiš se, draga moja, če vidiš v krščanstu kakršno koli gonjo proti islamu. V bistvu tisti, ki napadajo islam, še tisočkrat bolj napadajo krščanstvo. Malo se ozri, pa boš videla. Vsem je vendar znano, da vodstvo RKC goji tople odnose do islama in ga jemlje kot resnega in spoštovanja vrednega partnerja v pogovorih z drugače verujočimi.



Dabi je fant, ki se je prej imenoval David. Si ga prekrstil? ;D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 17.05.2004 at 10:18:40

Samson.

Nekako me tvoj odgovor o tem, da se RKC ne moti, ni zadovoljiv. Bom vprašal spet drugače.

Samson, kaj pa ti misliš o tem, ali se RKC kdaj moti?

In ali cerkev odpušča tudi svoje grehe?

Nekdo je zgoraj omenil tudi opravičilo do Kopernika in zraven dodajam še mnogo znanstvenikov, ki jih je cerkev ovirala in obsojala. Vedno je cerkev bila proti napredku. Kako pa je danes?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Robi in N. on 17.05.2004 at 11:27:46

Če je v bibliji resnica in če delajo po bibiliji, potem se ne morejo motiti.

Biblija je zakon. Tudi vlada se ne moti, ker itak dela vse po zakonu. :)


Sicer pa si lahko biblijo,kot tudi zakone ali ustavo razlagaš na več načinov.

Robi.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by indigo on 17.05.2004 at 13:34:31

Mnenja sem da so hierarhija duhovnikov/ kler + verniki = Crkev
V tej skupnosti je odgovoren kler ker vodi, odloča o tem kaj je resnica, kaj greh, za vse vernike, privržence ki sprejemljajo naj hierarhija namesto njih misli.  
hierarhija odloča skozi lastno interpretacijo Svetega pisma.
Izviren kler v prvi Crkvi je tudi odločal pak on ni bil kot je danes...  Tolik žar spomina na Kristusa..., revščina, skromnost, žrtev  in... čudeži...

Resnično, resnično, povem vam:
kdor vame veruje,
bo tudi sam izvrševal dela,
ki jih izvršujem jaz;
pa še večja ko ta bo izvrševal,
ker odhajam jaz k Očetu.

       Janez 14,12

Po moje Papež bi bil nezmotljiv če res danes vidim dela Svetega Duha, Boga pri njem, kot je to bilo pri 12 učencev...
Tu v tej topiki se povedalo že o različnim napakam in neznanjo hierarhije v preteklosti, po mojem to bi bilo nemogoče če je Papež nezmotljiv!

Vse kar je res dobro je treba priti iz znotraj duše človeka
pak hijerarhiji duhovnikov je danes preveč važen kaj je zunaj... zakaj blesteče obleke, zakaj poudarjanje obreda?

Vendar sreča je da dosti vernikov najde, izbira in sledi kaj je še dobro ostalo.
Ampak kaj z velikim ostankem vernikov in z toliki neverniki ?
So seveda sami odgovorni ampak zanje je tudi odgovoren Papež in njegova hijerarhija -
če sprejmeš oblast sprejel si tudi veliko odgovornost

Samson,  Reply #30 on: 05/13/04 at 21:38:51

Quote:
Zgleden kristjan, hm, to je pogojeno z okoljem, v katerem je. Bil bi tisti, ki bi znal izžarevati Kristusov nauk v konkretno okolje v takšni interpretaciji, da bi ga okolje razumelo.

Se strinjam, ... pak ta želja... interpretiranje... lahko vodi tudi v pogrešek,  pak morda in namerno v laž ..

Koliko skrivnosnega ima v Vatikanski kleti?
Koliko pri duhovnikim?
To ne pride proti 'navadnem' folku, narodu ...

primer - jaz bi rada brala celoten življenjepis Sv. Auguština, Sv Tome Akvinskog, Sv Franje Asiškeg pak se zdi da če sem duhovnik pustim to kar hočem, izbiram delček,
hijerarhija hoče dati ven tisto kaj interpretira da je treba iti ven

Ve kdo nekaj o tem ali je resnica da je v obdobju cara Justinijana car Papežu ukazal če ne bo vrekel iz Svetega pisma stavek (plural) o reinkarnaciji da ne bo hijerarhija dobila oblast, moč (ali kaj drugega kaj je hotela imati v to vreme) ?

Vključivanje ali ne številnih apokrifnih spisov v Biblijo odločalo je o tem kaj kristijani danes berejo kot kristijansko avtoriteto No. 1
Kaj če so o tem odločali tudi zmotljivi kot nezmotljivi Papeži + in svetovni močnici?
Kje je celotna resnica?  Ali morda bo nekaj treslo oblast hijerarhije? Zmanšalo resničnost, verodostojnost, ali kaj... ???

Hoteli oni ali ne priznati- človek se razvija
evolucija, fizička in duhovna, obstaja

Če ne bo več razvoja, več otprtosti, iskrenosti ( tudi ljubezni ) v kristijanskimi hijerarhijami, (a največ je treba to v RKC )  bo manj in manj privrženecev, kot danes, so večinoma tuki samo kot tradicionalen verniki, samo so zunaj tu - to se seveda ne šteje!
Ali samo vernik sam ima krivdo za to? :-/

LP
p.s.
 moje mnenje

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by stoychi on 17.05.2004 at 15:59:11

:)

Papež je,

božji namestnik na zemlji,

točno toliko,

kolikor sva

božja namestnika na zemlji,

ti in jaz.
 



Hierarhija posvetne ali cerkvene moči,

je obratnorazmerna,

z močjo Njegove božanske milosti.



Moč oblasti ni nikoli v zgodovini

imela v sebi moči Njegove milosti,

niti je nima danes.

Tako to je.

Stojčijevo mnenje.


Amen.
   :)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Me&MySelf on 17.05.2004 at 22:41:14


en_bk wrote on 14.05.2004 at 17:12:42:
Samson, popravi me prosim....meni zgleda dober, pravi kristjan tisti, ki živi nekako čimbolj po tistih desetih božjih zapovedih, ki so nas jih učili enkrat pri verouku...pa če gre kdaj v cerkev ali pa ne...pa četudi sam misli, da je ateist al pa karkoli drugega. In taki ljudje so cenjeni, Samson...povsod po svetu. Tiste zunanje manifestacije...kao dvakrat dnevno k maši, pa polna usta božjih besed, še ne označujejo pravega, dobrega kristjana. In...ja...če v srcu ni dober...takega pač ne cenijo.

10 božjih zapovedi je kot zakonik, po katerem naj bi človek vedel kaj je prav in kaj ne. Ker če bi bi bil človek sojen po svojih delih nikoli ne bi bil odrešen.
En tak znan primer iz sv. Pisma je Baraba ke je bil križan zraven kristusa, ki je sprejel vero šele na križu, pred smrtjo. To pomeni da odrešitev ni nek dolgotrajen proces, ampak je odločilni moment ali verjameš v to kaj je kristus zate naredil na križu
Drug primer je ko se je Savel (kasneje Pavel), prej kristusov sovražnik - preganjal je kristusove učence v trenutku preobrazil, sprejel vero in bil odrešen
Tretji primer, kristus odpušča kljub temu če si zgrešil je ko je Peter zatajil Kristusa, rekel je da ga ne pozna pa je bil njegov apostol in to celo eden izmed najbližjih.
Četri primer je pa samo kristusovo trpljenje in križanje, ki kljub temu da je umrl grozovite smrti še vedno neskočno ljubi človeka in je pripravljen oprostiti grehe samo če veruješ vanj.
Takih primerov je še in še...
Med drugim sem hotel povedati tudi to RKC nalaga prevelika bremena svojim vernikom. Ker ko človek sliši čemu vse se mora odreči, ne smeš tega, ne smeš onega se človeku stvar zagabi.



Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Valentina on 18.05.2004 at 11:43:25


Samson wrote on 14.05.2004 at 17:00:46:
Ja, držala bo ugotovitev na koncu stavka. Čestitam, dojela si!


Aha, zdaj vem, zakaj me RKC odbija, Kristus pa privlači. Zdaj sem dojela.  Itak logično.  ::)

Nezmotljivost Cerkve je pa zmota, ena izmed mnogih, nezmotljivost papeža pa sploh. Kakšne sorte ljudje so vse tvorili vrh Cerkve ali bili postavljeni na mesto papeža. Danes bi se jih morala Cerkev, če bi hotela imeti kredibilnost med ljudmi, sramovati, ne pa trditi o nezmotljivosti. Papir itak vse prenese, beseda pa tudi ni konj. Ampak, ti pač to verjameš in to je tvoj edini argument.

P.S.: Kopernik? Aja, Cerkev se ni zmotila, samo preložila je resnico za nekaj stoletij. Aha, zdaj sem dojela.  ::)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 18.05.2004 at 11:53:20

Mene bolj zanima zakaj so nezmotljivi papeži z izjemo današnjega papeža, Italijani?

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by sinjeoka on 18.05.2004 at 12:02:24


Samson wrote on 16.05.2004 at 21:56:28:
Eh, Sinjeoka,  :)

ne bo držalo. Ne ignoriram te, to ti zagotavljam. Le res je, da je vprašanj mnogo in ni mogoče prav na vsa redno in dovolj kvaliteno odgovarjati. Pač delam, kar mi čas dopušča.

Tista "ločitev od mize in postelje" seved obstaja v Cerkvi tudi dandanes in se normalno uporablja v določenih primerih. Gre za sporazumne primere, pa tudi za nesporazumne, če gre za kritične situacije. V normalnih pogojih to pomeni, da zakonca ne živita po takšni ločitvi več v skupnem gospodinjstvu, da ugasnejo pravice do skupnega spolnega življenja, dolžnosti za skrb za otroke oziroma za preživljanje nesposobnega za delo pa seveda ostajajo. V bistvu se v tem primeru in civilno in cerkveno pravo v bistvu pokrivata. Navsezadnje imajo te določbe skupen izvor že v rimskem pravu.


v rimskem pravu instituta ločitve od mize in postelje v družinskem pravu ni bilo. Mož se je lahko čisto legalno ločil, če je na primer 3x zalotil ženo piti nerazredčeno vino

in btw. Rimsko pravo je pravo poganov ... V Rimu je Krščanstvo postalo uradna državna vera šele za časa cesarja Konstantina Velikega od leta 312 n.št.

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by indigo on 18.05.2004 at 23:52:10

Še nekaj,
ne Papeža, ne Auguština, ni druge pobožne ljudje danes in iz preteklosti ni treba zvati 'Sveti'
Kako more bit Papež - sveti oče - ?! Mi imamo samo enega Očeta ki je Svet !

Sem slišala da je Mati Tereza ko sta ji rekli da je sveta ker veliko dela za reven ljudje rekla, z nekaj oštrino v glasu : ' Samo je Bog svet ! '
Auguštin in drugi pobožni so veliki vzor pobožnega življenja, kaj to ni dosti?

Papežu Janezu Pavelu II želim srečen rojstni dan i hvaležna sem vendar za tisto kar je dobro naredil.
 verjamem da je dosti tega dobro mislil/ nameraval pak za ustaviti stari stroj RKC hijerarhije je treba veliko več.

Sinjeoka, ena  prijateljica je povedala mnenje da v RKC še dalj živi Veliko rimsko carstvo...

Ja sem pred 6, 7 leti še bila kot veliko ljudje tudi tradicionalni vernik
zarad tega ne smem in ne želim biti ohola... jaz sem kot vsi, se učimo vsaki dan....

LP :)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Jakob_Ostrjan on 19.05.2004 at 14:03:24

Nu, debata zna biti prav zanimiva... Pa naj pristavim še svoj lonček, kar po vrsti, kot so hiše v Trsti!

Zakaj Cerkev omejuje spolno prakso oziroma, zakaj določene prakse dovoljuje, določene ne odobrava, večino njih pa prepoveduje?

Iz čisto preprostega razloga: če za najbolj osnovno silo v človeku najprej določiš, da je pogojena, omejena in/ali umazana, potem se bo tak človek počutil krivega zaradi tega, kakršen on je. In če se bo počutil krivega, bo hrepenel po odrešeniku. Kakšna sreča, da nam ga ravno taista Cerkev hkrati tudi ponuja...

Zakaj Vatikan za duhovnike predpisuje celibat?

Iz istega razloga, kot sem napisal zgoraj, z dodatkom: čim bolj je spolnost zatrta, večja je krivda in potem tudi večja potreba po odrešeniku. In samo goreči iskalci odrešenika lahko potegnejo za sabo bolj mlačne iskalce...

Ostale zelo praktične razloge ste pa že drugi napisali: imetje se ne deduje, pač pa vse ostaja last ene matere Cerkve...

Kako Cerkev gleda na ločitev?

Ločitev ni dopustna, pač pa zadnje čase pod pritiskom javnosti vse bolj prakticirajo razveljavitev zakonske zveze. Postopek pomeni, da pred cerkvenim sodiščem ugotovljajo, ali je zakrament svetega zakona veljaven ali ne. Če je veljaven, ga ne morejo ločiti, če pa ugotovijo, da ni veljaven, se pa šteje, da ga nikoli ni bilo. Razlogi za razveljavitev so kar pošteni in prilagojeni dani situaciji v svetu: alkoholizem in ostale odvisnosti, prisiljenost od zunaj, homoseksualnost, laganje ipd. Zanimivo je, da predstavniki Cerkve nočejo povedati, koliko takih razveljavitev je bilo razglašenih, kar nakazuje, da jih je verjetno zelo veliko; domnevam da po mnenju ortodoksnih veljakov Cerkve preveč in da zato ni dobro delati reklame o tem. V preteklosti je bilo zelo težko priti do razveljavitve, spomnim se, da je niso odobrili Monaškemu princu.

Kam je izginila vitalnost Cerkve na Zahodu?

Sežgali so jo! Še danes ni znano točno število ljudi, ki so zgoreli na grmadi. Baje naj bi samo v Španiji pobili v nekaj manj kot sto letih okrog 700.000 ljudi!!! Celo pokrajine so ostale brez prebivalcev! Na drugih celinah, kjer nad Cerkvijo ne visi tako strašen dolg, se to zagotovo pozna na njeni vitalnosti in življenjskosti. Hvalabogu, vsaj nekaj...

Zakaj ženske ne morejo biti duhovnice?

Zato, ker če bi bile, bi zelo hitro pogruntale, da je poklic duhovnika nepotreben! Pravi stik z bogom, ki je v srcu, ne potrebuje nobenega posrednika, pač pa samo preprosto tehniko in nekaj volje, kar obvlada vsak otrok, ki je rasel v urejenih razmerah. Ženske bi to s svojo pretežno intuitivno naravo zelo hitro ugotovile. Od tega spoznanja do ugotovitve, da je Cerkev samo ustanova, ki z bogom nima nobenega stika več, pa je samo korak.

Kako biti pravi kristjan?

Bog obvari, da bi to bil! Ker potem svojo pozornost usmerjaš v vestno izpolnjevanje naukov in zapovedi Cerkve, ne pa v iskanje boga. Ki je, ponavljam, v srcu. Če si želiš biti kristjan, potem nisi nič drugega (kot piše v Knjigi vseh knjig) brneč bron, zveneče cimbale. Ali še slabše: pobeljen grob, ki je znotraj ves gnil...

No, pa zdravi ostanite! Predvsem na duhu...

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by lola on 19.05.2004 at 14:16:09

Bravo Jakob, lepo si to napisal in povsem se strinjam s tabo.

Cerkev se na vse načine trudi ohraniti moč in oblast in obvladovanje človekove spolnosti je bil skozi stoletja učinkovit način za to.

Vendar ljudje tudi mislimo s svojo glavo in vsi se ji ne damo  ;)

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by Iga on 20.05.2004 at 01:12:48


lola wrote on 19.05.2004 at 14:16:09:
Cerkev se na vse načine trudi ohraniti moč in oblast in obvladovanje človekove spolnosti je bil skozi stoletja učinkovit način za to.

Vendar ljudje tudi mislimo s svojo glavo in vsi se ji ne damo  ;)


Peljem včeraj z avtom mamo, očeta in taščo. In oni trije modrujejo o raznih zadevah. In pridejo do tega, da se pogovarjajo kdaj je kdo bil nazadnje pri maši. In nekako ugotovijo, da vsi trije bolj kot ne špricajo mašo. In nazadnje ata izgovori tole:

"Saj jaz imam rad boga, le župnika ne maram."

Sem se pri sebi nasmejal in si mislil, ata ti si car. 8) ;D ;D

Title: Re: Krščanstvo in spolnost skozi prakso v zgodovin
Post by DaBi on 20.05.2004 at 09:06:15

Dobro so rekli ata.

Svet pogovorov » Powered by YaBB 2.3!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.