Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 
(Read 17422 times)
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #45 - 14.03.2005 at 12:51:37
 
indigo wrote on 14.03.2005 at 12:33:00:
Tuki bom jaz malce vpadla... imam nekaj vprašanj, ne zamerite če sem kaj narobe razumela..
Razumela sem da je od Gospoda Šri Krišne prišel nauk da ni mogoče iz večne lile ''dol pasti'', torej v okove iluzije materijalnega sveta.  Ne morem dobro primerjati kaj bi lila pomenila v nivojim in terminologiji katere jaz rabim, pak mislim da se dovolj razume, da se more nekako splošno primerjat.. Mislim da če duša more biti v lili da je tedaj duša toliko razvijena da ji ni več možno pasti v grobo materijalno ker je že njeno bistvo popolnoma spiritualnega karaktera.

Vprašala bi kako je vse možno na tem nivoju vpadat v odvojenost od Vira, ali je dovolj da spiritualna duša ni aktivna v službi Šri Krišne da zapade v odvojenost? (ali je možno biti nekako 'pasivna' duša, neutralna, in zarad le te svoje pasivnosti vpade duša v odvojenost? )
Ali vecno osvobojena spiritualna duša katera se  (zavestno?!)  odvojila od resničnog Vira dela v tej svoji odvojenosti nekako proti temu Viru, ali pač sovraži proti Gospoda Šri Krišne, proti namena in delovanja katere Gosp

individualna spiritualna dusa je delcek ene izmed energij Šri Krišne, ki je Absolutna resnica, Energetik, gospodar vseh svojih neomejenih energij.

te individualne duse so bodisi osvobojene ali pa pogojene.

osvobojene sluzijo Šri Krišno v trancendentalnem svetu in okusajo neomejeno zadovoljstvo.

pogojene se zmotno-poistovecajo z materijo (grobo in subtilno materialno telo) in stalno trpijo trojne nadloge.

osvobojene duse so tiste, ki so prostovoljno naklonjene Šri Krišni, pogojene duse so tiste, ki so prostovoljno nenaklonjene Šri Krišni.

tiste individualne duse, ki so osvobojene so v transcedentalni "lili" (lila je aktivnost znotri transcendenta) in nikol niso pod vplivom iluzije.

tiste individualne duse, ki so pogojene so pod vplivom iluzije.

duse iz trancedentalne "lile" (vecno osvobojene) nikol ne morjo bit pod vplivom iluzije, se prav ne morjo nikol "padet dol".

mi, ki smo zdej pogojene duse izhajamo iz mejne energije Boga in imamo relativno svobodno voljo. na zacetku nismo aktivni ne na eni ne na drugi strani. trenutno smo pogojeni zarad nase lastne odlocitve, da hocemo bit nenaklonjeni Bogu. ampak, ce se zdaj odlocmo Mu bit naklonjeni, pol se lahko postopoma osvobodimo po milosti Šri Krišne in njegovih intimnih slug (enote njegove notranje energije) in vstopmo v trancedentalno lilo iz katere ni mogoce padet nazaj v iluzijo.

upam, da sem ti lahko kej pomagu.
Back to top
 
 
IP Logged
 
lalit
1
*
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 2

Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #46 - 14.03.2005 at 13:48:40
 
mal me prevec spominja na misljenje, da lahko nekdo iz vecne lile "dol pade" in da je Šri Krišna kriv za naso pogojenost in da je izkljucno On zdej tist, ki nas more osvobodit oz. da je nam dovolj le cakat na Njegov blagoslov. [/quote]

oh no, če pa na to spominja pol je pa res zanič pesem, saj se nikakor nočem znajti med tistimi, ki podpirajo filozofijo 'padanja' iz duhovnega sveta.

veš , zaradi lastnega nagnjenja k izražanju v verzu, pogosto padem v sentimentalizem...

tudi moj guruji me večkrat opozarja, da sem se sicer kar nekaj vaisnavske filozofije naučil a da sem kot umetnik preveč podvržen sentimentalizmu....

tudi med vaisnavami nisem dolgo, bhakti yogo sem začel prakticirati šele leta 1992 in zato so moje samskare še precej materijalne. iskreno prosim, da oprostiš moje vsiljevanje.
lalit
Back to top
 
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #47 - 14.03.2005 at 13:55:12
 
lalit wrote on 14.03.2005 at 13:48:40:
veš , zaradi lastnega nagnjenja k izražanju v verzu, pogosto padem v sentimentalizem...

tudi moj guruji me večkrat opozarja, da sem se sicer kar nekaj vaisnavske filozofije naučil a da sem kot umetnik preveč podvržen sentimentalizmu....

tudi med vaisnavami nisem dolgo, bhakti yogo sem začel prakticirati šele leta 1992 in zato so moje samskare še precej materijalne. iskreno prosim, da oprostiš moje vsiljevanje.

dragi lalit. jaz nisem obcutil nobenga vsiljevanja iz tvoje strani tko da se ti sploh ni treba opravicevat.

za sadhake (praktikante) je primerno, da si prijateljsko en drugmu pomagajo na poti do siddhe (perfekcije) in cisti Vajšnave so nam zmeri na voljo, da nam pomagajo, ce si to zares zelimo. Vsa slava jim.

zelje po materialnem kopicenju (denarja itd.), zelje po cutnem uzivanju (neprimerni seks itd.) in zelje po posvetni slavi so najvecje prepreke na poti do perfekcije, ciste vdanosti do Šri Krišne. ce se druzimo s cistimi Vajšnavami, ki imajo v srcu le eno zeljo, tj. po sluzenju Šri Krišni in njegovim bhaktam (castilcem) se lahko postopoma odresmo vseh teh anarth (nepotrebnih stvari) in takrat se lahko tud le po njihovi milosti v nas prebudi cista vdanost do Šri Krišne in vseh tistih, ki so mu dragi (pancam purushartha - prema).
Back to top
 
 
IP Logged
 
indigo
4
****
Offline

Brez ljubezni resnica
je le senca Resnice
Posts: 456
 SouthCroatia
Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #48 - 14.03.2005 at 14:33:48
 

hvala ti
ne razumem še to vprašanje svobode,  pa bivstvo ''življenja'' v transcendentu, in še...

Vprašanje obstoja želja..  možnost obstoja transcendentalnih želja individualne oslobođene duše..? Impuls, želja v materijalnem svetu so nujna naj bi počeli neku aktivnost. Le impuls, želja nas pogojene spodbujajo nekaj izbirati, odlučiti. Ali kaj od tega, ali podobno nekaj morda  spodbuja in osvobođenu dušu v transcendentalnem svetu?  
razmem da mi ki smo zdej pogojene duse smo trenutno pogojeni zarad nase lastne odlocitve in mi imamo le relativno svobodno voljo (malo sem kombinirala kar si napisal, upam da je ok)  Zanimivo je da mi s takšnom našom relativnom slobodnom voljom imamo še vedno dovolj svobodne volje naj bi naredili odlučitev biti naklonjeni Gospodu ali ne!
Ne vem pak kakšna je tedaj ta popolna svobodna volja in izbira na nivoju oslobođene duše? V čem je razlika?
Ali ta duša sploh ima takšen individualitet naj bi sama določala kaj naj dela?  Zdi se mi da po učenju Šri Krišne Chaitanya ni treba duši več delat nikakšno odlučitev ker je itak v enosti, le je delček brez lastne volje ki samo posluša (kot ruka ki posluša in sledi kaj ji glava zapovedi )?
Vem da so težka vprašanja, če moreš odgovori in ne zameri ...
Back to top
 

Resnica, resnica, Resnica, resnica... bolje resnica kot nič.&&Res Zavest ali pripomočki ??
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #49 - 14.03.2005 at 14:46:55
 
indigo wrote on 14.03.2005 at 14:33:48:
Vprašanje obstoja želja..  možnost obstoja transcendentalnih želja individualne oslobođene duše..?

dokoncno osvobojene individualne duse imajo transcedentalno zeljo, tj. sluziti Bogu v ljubezenskem odnosu.

Quote:
Impuls, želja v materijalnem svetu so nujna naj bi počeli neku aktivnost. Le impuls, želja nas pogojene spodbujajo nekaj izbirati, odlučiti. Ali kaj od tega, ali podobno nekaj morda  spodbuja in osvobođenu dušu v transcendentalnem svetu?

v transcedentalnem svetu imajo vse osvobojene duse le eno zeljo, sluziti oz. zadovoljiti Šri Krišno v ljubezenskem odnosu (jih je vec moznih).
 
Quote:
razmem da mi ki smo zdej pogojene duse smo trenutno pogojeni zarad nase lastne odlocitve in mi imamo le relativno svobodno voljo (malo sem kombinirala kar si napisal, upam da je ok)  Zanimivo je da mi s takšnom našom relativnom slobodnom voljom imamo še vedno dovolj svobodne volje naj bi naredili odlučitev biti naklonjeni Gospodu ali ne!

mi individualne duse imamo vecno le relativno svobodno voljo, ko smo pogojeni ali pa osvobojeni. relativna svobodna volja pomeni, da so nam moznosti izbire omejene.

ja, ta relativna svobodna volja je vzrok nase pogojenosti (trpljenja) in pa pa vzrok nase osvobojenosti (neomejenega zadovoljstva).

Quote:
Ne vem pak kakšna je tedaj ta popolna svobodna volja in izbira na nivoju oslobođene duše? V čem je razlika?

ce se osnovno odlocmo bit nenaklonjeni Bogu, pol nas prekrije iluzija. znotri delovanja v iluziji se odlocamo glede aktivnosti, ali to ali ono, ampak vse nas v koncni fazi pripelje do trpljenja.

ce se osnovno odlocmo bit naklonjeni Bogu pol dobimo svoje mesto v transcendentu. tam se se vedno odlocamo med tem in onim, ampak nikol ne gremo izven naklonjenosti Bogu. lahko ga naklonjeno sluzimo na tak ali drugacen nacin, ampak vse nam v koncni fazi da neomejeno zadovoljstvo.
 
Quote:
Ali ta duša sploh ima takšen individualitet naj bi sama določala kaj naj dela?  Zdi se mi da po učenju Šri Krišne Chaitanya ni treba duši več delat nikakšno odlučitev ker je itak v enosti, le je delček brez lastne volje ki samo posluša (kot ruka ki posluša in sledi kaj ji glava zapovedi )?

osvobojena individualna dusa ima vedno svojo identiteto in tudi svobodno voljo v transcendentu. ona sama se odloca kaj dela, ampak vsako njeno delovanje je znotri enega principa, prinipa ljubezni oz. sluzenja Šri Krišni.

enost za nas ne pomen izgubo identitete in s tem delovanja (kot za katere druge spiritualiste), ampak sprejem prave/naravne/vecne identitete in delovanja s katerim smo "eno" (v harmoniji) z Bogom.
Back to top
 
 
IP Logged
 
indigo
4
****
Offline

Brez ljubezni resnica
je le senca Resnice
Posts: 456
 SouthCroatia
Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #50 - 14.03.2005 at 20:54:27
 

Hvaležna sem za tvoj odgovor Madan Gopal Das.  Lepo je to, odlučitev za naklonjenost, ljubezen, za vedno, nespremenjiva odločitev...
Čeprav ne morem nikjer tu najti prostora za obstoj nekakšne visoko spiritualne sovražne duše (kot Satan) zanimljivo je da je še dalje zame nauk precej lep in ima lastnu nekakšnu logiku.
lep pozdrav!
Back to top
 

Resnica, resnica, Resnica, resnica... bolje resnica kot nič.&&Res Zavest ali pripomočki ??
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #51 - 15.03.2005 at 08:42:09
 
indigo wrote on 14.03.2005 at 20:54:27:
Hvaležna sem za tvoj odgovor Madan Gopal Das.  Lepo je to, odlučitev za naklonjenost, ljubezen, za vedno, nespremenjiva odločitev...

tud ce se odlocis za naklonjenost Bogu (in s tem posledicno tudi vsem zivim bitjem v povezavi z Njim) imas se vedno svobodno voljo znotri te osnovne odlocitve, zato se individualna identiteta nikol ne opusti. taka identiteta je nasa prava, vecna, naravna.

Quote:
Čeprav ne morem nikjer tu najti prostora za obstoj nekakšne visoko spiritualne sovražne duše (kot Satan)

Satan bi lahko bila "Maya" oz. iluzorna energija, energija neznanja. vse pogojene duse so pod njenim vplivom. Maya je vecna oseba, ki ima od Boga dano posebno nalogo, da se ukvarja s pogojenimi dusami, da jih "poboljsa" preko trpljenja. ampak tudi Maya je iz Absolutnega gledisca cista milost Boga, ki je Vse-dober.

Bog nas ne sovrazi, ampak nas ima vse neizmerno rad. zato nam da moznost svobodne volje in ucenja. ucenje pa je dveh vrst. prijazno in malo manj prijazno.

Tudi mama v tem svetu vcasih otroka udari, ne iz sovrastva ampak iz ljubezni. za dobro otroka.

na podobn nacin nas Bog iz svoje neizmerne ljubezni vcasih ljubece/socutno "kaznuje", da bi se zavedli dolocenih stvari. seveda pa nas tudi ljubece "nagrajuje". Njegova direktna milost pride v obliki osebne Svete pojave, Svetih spisov, Svetih oseb in Svetega imena. tej milosti/ljubezni se lahko odzovemo ali pa tudi ne. pametno je, ce se. da pa je to res, pa mora izkusit vsak sam.
Back to top
 
 
IP Logged
 
indigo
4
****
Offline

Brez ljubezni resnica
je le senca Resnice
Posts: 456
 SouthCroatia
Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #52 - 15.03.2005 at 12:39:12
 

Žal nimam dovolj vedenja o velikim obstoječim religijam in naukim...  Že sem vedela da je med hinduizmom in krščanstvom ena različnost v stališču o obstoju Hudobnega duha. Hudobni huh je meni posebej zanimiva tema a ti
praviš da je iluzija Maye zaprav oseba, to nisem vedela, zanimivo... pa niso besede Bagavad Gite in Svetega pisma tolik daleč..
res je da krščanski Spisi svet 'Maye' tako ne imenuju, pak je to to,  prema besedam Biblije tuki na Zemlji duhovno deluju več ali manj spiritualne, 'duhovno negativne' duše katerim ni več možno pasti v grobo materijalno, oz ''osvobojene'' (?) so reinkarnacije
(ne najdem da v Bibliji prav kje piše da reinkarnacije ni )  
Aktivnost teh bitij bi bila vglavnem nasprotna namenu kakšnega Bog ima sa pogojenim dušam v materijalnem svetu. Vendar bi in ta bitja bila in v službi Boga (Maya oseba v službi Šri Krišne) ker Bog hoče naj človek ima in rabi svobodnu volju, in za to je nujna 'druga strana'?  Sledi izbira - ali impulsi ki prihajajo od Hudobnih duhov, ali zagoni bitij ki so v ljubezni, harmoniji z Virem... (A zagon bi ljudim prihajal in direktno od Vira..)
Še eno,   uh...  komplicirano vprašanje..
 more li se Biblija in Bagavad Gita primerjat in najti podobnosti?
Back to top
 

Resnica, resnica, Resnica, resnica... bolje resnica kot nič.&&Res Zavest ali pripomočki ??
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #53 - 15.03.2005 at 12:53:31
 
indigo wrote on 15.03.2005 at 12:39:12:
Žal nimam dovolj vedenja o velikim obstoječim religijam in naukim...  Že sem vedela da je med hinduizmom in krščanstvom ena različnost v stališču o obstoju Hudobnega duha. Hudobni huh je meni posebej zanimiva tema a ti
praviš da je iluzija Maye zaprav oseba, to nisem vedela, zanimivo... pa niso besede Bagavad Gite in Svetega pisma tolik daleč..

men se zdi, da mas ti ene zmotne oz. nepopolne informacije o "Hinduizmu" oz. Vedskem nauku.

ja, Maya-devi, iluzorna energija Boga, Šri Krišne je oseba, vecna oseba, s posebno nalogo.

Quote:
res je da krščanski Spisi svet 'Maye' tako ne imenuju, pak je to to,  prema besedam Biblije tuki na Zemlji duhovno deluju več ali manj spiritualne, 'duhovno negativne' duše katerim ni več možno pasti v grobo materijalno, oz ''osvobojene'' (?) so reinkarnacije
(ne najdem da v Bibliji prav kje piše da reinkarnacije ni )

individualno zivo bitje (mi) se lahko inkarnira in tudi reinkarnira. Bog je vecno onkraj tega. On se lahko, ce se hoce le pojavi v tem svetu in ne sprejme materialne oblike (tako kot jo mormo mi pod prisilo nasih prejsnih aktivnosti), ceprav se nekaterim vid/zdi, da je tko... pa v bistvu ni.

materija ni iluzija. materija je resnicnost. ampak ima svojo specificno naravo. stalno se ciklicno spreminja. iluzija je to, da se cista zavest (spirit) zmotno-poistoveti z materijo. ampak to velja le za individualne duse, ne za Boga. On ni nikol pod iluzijo. ena izmed vecnih razlik med nami in Bogom je ta, da On lahko svoje energije kontrolira, mi pa Njegovih ne. zato je edini nacin za nas za pridt ven iz iluzije ta, da se brezpogojno predamo Bogu.

Quote:
Aktivnost teh bitij bi bila vglavnem nasprotna namenu kakšnega Bog ima sa pogojenim dušam v materijalnem svetu. Vendar bi in ta bitja bila in v službi Boga (Maya oseba v službi Šri Krišne) ker Bog hoče naj človek ima in rabi svobodnu volju, in za to je nujna 'druga strana'?  Sledi izbira - ali impulsi ki prihajajo od Hudobnih duhov, ali zagoni bitij ki so v ljubezni, harmoniji z Virem... (A zagon bi ljudim prihajal in direktno od Vira..)

mi, ziva bitja imamo vecno relativno svobodno voljo dano od Boga. brez nje ljubezen med nami in Bogom ne bi bila mogoca. kjer je svobodna volja mora biti tudi vec moznosti izbire. ce se mi odlocmo bit nenaklonjeni Bogu pol nas prekrije iluzija, Maya in trpimo. ce se odlocmo bit naklonjeni Bogu se osvobodimo Maye in vecno sluzimo Bogu v transcendentu in smo stalno popolnoma izpolnjeni.

Quote:
Še eno,   uh...  komplicirano vprašanje..
 more li se Biblija in Bagavad Gita primerjat in najti podobnosti?

vse kar najdes v Bibliji najdes v zgosceni obliki tudi v Bhagavad-giti plus se nekaj vec. Jaz ti predlagam, da preberes Bhagavad gito "As it is", "Kakrsna je", "Kakva jeste" od A.C. Bhaktivedanta Swami-ja in sigurno ne bos razocarana, ampak prijetno presenecena in v koncni fazi zadovoljna.
Back to top
 
 
IP Logged
 
indigo
4
****
Offline

Brez ljubezni resnica
je le senca Resnice
Posts: 456
 SouthCroatia
Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #54 - 15.03.2005 at 21:19:58
 

Hvala. Mislim da to pomeni da si mnenja da je Bibliju in Bhagavad-gitu možno primerjat in najti dovolj podobnosti , če je tako zadovoljna sem Wink
Gitu sem že brala in verjetno bom v prihodnosti prebrala še enkrat, tedaj pa bolje.
Back to top
 

Resnica, resnica, Resnica, resnica... bolje resnica kot nič.&&Res Zavest ali pripomočki ??
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #55 - 16.03.2005 at 09:18:07
 
indigo wrote on 15.03.2005 at 21:19:58:
Hvala. Mislim da to pomeni da si mnenja da je Bibliju in Bhagavad-gitu možno primerjat in najti dovolj podobnosti , če je tako zadovoljna sem Wink
Gitu sem že brala in verjetno bom v prihodnosti prebrala še enkrat, tedaj pa bolje.

Bhagavad-gita potrjuje vse tisto kar je opisano v Bibliji, s tem, da ene stvari se bolj v detajle razlozi.

ce bos brala Bhagavad-gito "Kakva jeste" (ali Kakrsna je ali As it is) od A.C. Bhaktivedanta Swamija sigurno ne bos razocarana ampak bos zadovoljna. za druge verzije Bhagavad-git ti tega ne morm zagotovit.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #56 - 23.03.2005 at 12:50:32
 
v glavnem... jz sm povedu tist kar sem mel. ce pa ksnga zanima v tej smeri se kej naprej/vec, pa bo itak zagotovo od Boga dobil odgovor in pomoc preko enga izmed njegovih medijev/instrumentov, ko/ce bo iskren.

tist k je iskren ne bo nikol prevaran.

Haribol.



p.s. jaz se poslavljam od tega foruma. hvala vsem za pomoc in sodelovanje in prosim odpustite mi, ce sem komu vede ali nevede storil kej zalega.
Back to top
 
 
IP Logged
 
indigo
4
****
Offline

Brez ljubezni resnica
je le senca Resnice
Posts: 456
 SouthCroatia
Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #57 - 23.03.2005 at 16:36:05
 


Cry Uh ...  ...

Madan Gopal Das blagoslov in vse dobro ti želim...

  h v a l a
Back to top
 

Resnica, resnica, Resnica, resnica... bolje resnica kot nič.&&Res Zavest ali pripomočki ??
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #58 - 24.03.2005 at 11:07:18
 
new edition...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Madan Gopal Das
Ex Member




Re: Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhu in njegov nau
Reply #59 - 24.03.2005 at 11:26:29
 
Vsa slava Sri Guruju in Gourangi!

Namen GOKUL-a (Globalna Organizacija za Krišna Čaitanjevo Univerzalno Ljubezen) je prakticirati in razširjati sporočilo Transcendentalne Božanske Ljubezni do Boga, ki jo vsem živim bitjem deli Šri Krišna Čaitanja Mahaprabhu, po metodi, ki jo je predstavil njegov najbolj intimni spremljevalec Šrila Bhaktisiddhanta Saraswati Goswami Thakur. Na kratko GOKUL pomeni Ljubezen do Boga, Šri Krišne in Ljubezen do vseh živih bitij v odnosu do Šri Krišne.

Šri Krišna Čaitanja Mahaprabhu je sam Gospod Šri Krišna, v razpoloženju svojega najboljšega častilca Šrimati Radharani. V tej dobi prepirov in hinavstva, se je milostno pojavil, da bi vsem trpečim in ne-trpečim živim bitjem tega sveta s svojim zgledom in navodili pokazal pot za dosego njihovega najvišjega pozitivnega zadovoljstva. Njegov nauk govori o iskreni predaji Šri Krišni z izvajanjem »Šri Krišna sankirtana« oz. popolnega petja Svetih imen Boga, Šri Krišne.

cheto darpana marjanam
bhava maha davagni nirvapanam
sreyah kairava chandrika vitaranam
vidha vadhu jivanam
anandambudhi vardhanam
pratipadam purnamritasvadanam
sarvatma snapanam
param vijayate sri krishna sankirtanam


Vsa slava Šri Krišna sankirtanu; ki očisti ogledalo zavesti; ki pogasi žgoč ogenj oz. odstrani vse nadloge materialne eksistence; ki v srcu prebudi najvišje dobro; ki da popolno znanje; ki nenehno povečuje ocean spiritualnega zadovoljstva; ki na vsakem koraku omogoča okušanje tega spiritualnega zadovoljstva; ki v tej transcendentalni blaženosti popolnoma okopa telo, um in spiritualno dušo.


Društvo se zavzema za oživitev, ohranitev in prakticiranje indijske teistične kulture po vsem svetu in še posebej za prakticiranje in razširjanje Svete Resnice Božanske Ljubezni:

- kot je opisana v Vedah, Upanišadah, Šrimad Bhagavatamu, Bhagavad-giti in ostalih  sorodnih razodetih spisih,

- kot je bila predlagana s strani Gospoda Šri Krišnačaitanja Mahaprabhuja,

- kot so jo prakticirali in učili Gaudiya Vaišnava Ačarije (duhovni učitelji) v liniji duhovnega nasledstva, ki sestopa od Mahaprabhuja Samega.

Cilji Društva GOKUL so:

a) pomagati ljudem opaziti temeljno povezanost in enotnost med seboj, ne glede na različnosti in tako podpirati ljubeče in prijateljske odnose med vsemi ljudmi, ne glede na narodnost, veroizpoved, kasto (socialni status), politično opredeljenost, itd. ter tako delovati kot učinkovita protiutež razdiralnim težnjam v družbi, ki se izražajo v obliki nasilja in sovraštva,

b) izvajati in širiti »Yugadharmo« (izgovarjanje in petje Svetih imen Boga) po vsem svetu in organizirati Sankirtan programe (skupinsko petje Svetih imen), dostopne širši javnosti,

c) prakticirati in propagirati nenasilje do vseh živih bitij, ki živijo na zemlji, kot je opisano v Vedah.

NAČIN URESNIČEVANJA CILJEV

Za uresničevanje svojih ciljev društvo:

a) organizira in izvaja srečanja, predavanja in razprave za člane,

b) se povezuje in vzdržuje stike z drugimi sorodnimi društvi v Sloveniji in tujini,

c) izdaja  publikacije v okviru delovanja društva,

d) podpira in pospešuje študij religije in raziskovanje Vaišnavske literature na naslednji način:

- s transkripcijo in prevajanjem Vaišnavskih del in lekcij,
- z objavljanjem in distribucijo knjig in člankov o Vaišnavski filozofiji, primerjalni   religiji, zgodovini in znanosti, v kolikor so povezane z vdanim služenjem,
- omogoča javnosti prost dostop do teh gradiv preko internetne strani,
-  sofinancira pridigarske turneje Vaišnavskih duhovnih učiteljev iz Indije in drugih delov sveta in  omogoča javnosti, da sliši spiritualna predavanja teh duhovnih učiteljev,

e) organizira predavanja v šolah, univerzah, cerkvah in drugih javnih institucijah,

f) organizira deljenje spiritualizirane vegetarijanske hrane,

g) društvo GOKUL ima redna srečanja, ki vključujejo sankirtan, branje iz  svetih spisov, spiritualna predavanja in razdeljevanje prasadama (skupno čaščenje spiritualizirane vegetarijanske hrane).
-------------------

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur se je rodil v svetem romarskem mestu Jagannath Puriju kot sin Šrila Bhaktivinod Thakurja, velikega vajšnavskega duhovnega učitelja iz Šri Čaitanja Mahaprabhujeve linije nasledstva učiteljev. Kljub temu, da je bil zaposlen v vladni službi, je Šrila Bhaktivinod Thakur neutrudno delal za širjenje in vzpostavitev nauka Gospoda Čaitanje v  Indiji. Z vizijo o svetovnem duhovnem gibanju je molil za sina, ki bi mu pomagal uresničiti njegove sanje.  

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur se je pojavil v tem svetu 6. februarja 1874 v svetem romarskem mestu Jagannath Puriju, kjer je Šrila Bhaktivinod Thakur služil kot nadzornik slavnega Jagannath templja. Dobil je ime Bimala Prasad.  Že ko je bil star sedem let je Bimala Prasad znal na pamet vseh sedemsto sanskrit verzov Bhagavad-gite, bil pa jih je tudi sposoben razsvetljujoče komentirati. Šrila Bhaktivinod Thakur, avtor mnogih pomembnih knjig in drugih zapisov Gaudija vajšnavske filozofije, je svojega sina izuril tudi v tiskanju in lektoriranju.
 
Pri svojem petindvajsetem letu je Bimala Prasad dosegel prepričljiv sloves učenjaka Sanskrita, matematike in astronomije. S svojo razpravo iz astronomije, imenovano Surya-siddhanta, je kot priznanje njegove visoke učenosti pridobil naziv »Siddhanta Sarasvati«. Po nasvetu svojega očeta je Siddhanta Sarasvati leta 1905 sprejel spritualno iniciacijo od Šrila Gourakišor Dasa Babadžija. Čeprav je bil Šrila Gourakišor Das Babadži nepismen, je bil povsod poznan kot velik svetnik in vajšnavski učitelj. Kljub temu, da je bil Siddhanta Sarasvati velik učenjak, je v prisotnosti Gourkišor Das Babadžija kazal izjemno ponižnost in predanost. Zadovoljen s predanostjo in ponižnostjo svojega visoko izobraženega učenca, je Šrila Gourkišor podaril Siddhanta Sarasvatiju vse svoje blagoslove in ga prosil, naj »pridiga Absolutno resnico in opusti vse druge aktivnosti«. Po odhodu Šrila Bhaktivinod Thakurja, leta 1914, je Siddhanta Sarasvati postal urednik očetovega časopisa Sajjana-tošani in ustanovil založbo Bhagawat Press za izdajanje Gaudija vajšnavske literature. Leta 1918 je Siddhanta Sarasvati sprejel duhovni red odpovedi in dobil naziv Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Gosvami Maharadž. Z namenom širjenja Gaudija Vajšnavizma po Indiji je ustanovil institucijo Gaudija Math s 64-imi podružnicami. Sedež njegove misije, Čaitanja Math, je v Šridham Majapurju, rojstnem mestu Šri Čaitanja Mahaprabhuja.

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur je starodavne duhovne tradicije prilagodil tehnološkemu napredku in socialnim razmeram dvajsetega stoletja. Tiskano besedo je imel za najučinkovitejšo metodo širjenja tega sporočila po vsem svetu in bil sam tudi avtor mnogih pomembnih prevodov, komentarjev  in filozofskih esejev. Bil je tudi prvi duhovni učitelj te linije, ki je dovolil pridigarjem v duhovnem redu odpovedi nositi zahodnjaška oblačila in namesto hoje peš, potovati z modernimi prevoznimi sredstvi. V 30-tih letih prejšnjega stoletja je Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur  razširil in povečal svoje misijonarsko delo in uspel ponovno vzpostaviti Gaudija Vajšnavizem kot vodilno silo indijske duhovne kulture.

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur  je iz tega sveta odšel 1. januarja leta 1937.  
-----------

info : 01 781 00 47, 041 787471, PM na tem forumu, madan_gopal_das@yahoo.com, gokul@linfis.si

Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5