[quote]
Tukaj vidiš hudiča večjega, kot je: teror je vedno utemeljen s ciljem, katerega naj bi dosegel. Če to nekateri to počnejo z veseljem je to bolj njihov problem - čeprav je dejstvo, da so nekaj takšnega v opoju zmage počele (in še počnejo) vse vojske. Lep takšen primer so tudi mučenja, ki so jih Ameriški vojaki izvajali nad ujetimi Iračani. Čeprav tu lahko najdemo tisto pravo sistematizacij - vzpodbudo iz vrha - ki so jo kasneje tako vehementno zanikali, čeprav ostaja dejstvo, da takšnega mučenja nikjer niso preprečevali.
Quote:
Če naj bi bil teror utemeljen s ciljem, ki naj bi ga dosegel in če ta cilj določajo tisti, ki jim cilj užitek, ki ga prinaša teror, pol se krog (samo)uničevalno sklene. Kdor teror dopušča oz. ga ne prepreprečuje iz ideloških razlogov, ta tvega, da teror kot idelogija zasenči druge cilje.
Teror je tako zelo dober indikator trdnosti neke idelogije oz. trdnosti zastavljenih ciljev, ki si se jih nameniš doseči z naslinimi sredstvi. Če dosežen cilj v obliki zmage ne vsebuje elemntov za razgradnjo nasilja, pol se je boljš ne lotevat uporabljat nasilje sploh. Uparba nasilja v obrambne namene je zato manj podložna prevladi terorja, ker je cilj uprabe nasilja oz. zmage odsotnost terorja oz. mir. Nasilje, uporabljeno za zavojavanje, pa je podložno prevladi terorja zato, ker je tudi po zmagi za vzdrževanje miru potrebeno ustrahovanje.
Quote:U bistvu si zapadel v ločevanje prave/neprave vojske, menim, da kaj takega ni mogoče - še en lep primer takšnega uničevanja je lahko rušenje Sadamovih spomenikov po Iraku, ki so ga izvajali Američani (in seveda nekaj iraških statistov) skupaj z znašanjem nad Sadamovi pripadniki, ki se takorekoč ne razlikuje od ostalih primerov, čeprav je res, da za razliko od Rdečih Kmerov niso postrelili vseh z očali, so pa postrelili kar nekaj ljudi s kamerami.
Po moje obstaja nekaj takega kot je pravi bojevnik v nasprotju z nasilnežem in teroristom, če že ne na sistemski ravni v obliki vojske/organizacije pa vsaj na osebni, ko se vojak/bojevnik znajde v situaciji ali bo nasilno deloval kot bojevnik ali pa se bo zaradi neskladnosti uporabe nasilja z bojevniško etiko odpovedal uporabi nasilja sploh. Ta etična dilema bojevnika je enako legitimna tako v legalni vojaski kot v nelegalni celici.