Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6
(Read 32035 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #30 - 08.09.2003 at 16:07:59
 
Quote:
No, jaz pa mislim, da zelo obstajajo univerzalni zakoni. Vsak pa si jih seveda prevaja na svoj način (resničnost, razumevanje, besede...).

Verjamem tudi, da obstajajo napačne poti. Seveda pa so s stališča univerzuma del kozmičnega reda oz. tudi v redu.  


Spoznanje nujnosti, kar  bistvu zakon je, nima samo po seb nobene veze z resničnostjo. Nujnosti zakonitosti se pokoravamo samo  dokler za to obstajata bodisi interes bodisi prisila. Če pa  je človeštvo čemerkoli podložno, je to zavesti o lastni zavesti, t.j. samozavedanju, ki mu nalaga odgovornost  tako zase kot za vse objekte te zavesti. Temu pa človk želi ubežat  nazaj  v animalno/infantilno zavest, ki se sebe še ne zaveda al pa se zatečt pod okrilje   transcedentne/objektivne/božje zavesti, ki je  svojo človeškost presegla. Edina človeška resničnost pa je v zavest o seb, zavest o tem, da je hrati obejkt in subjekt te zavesti. Poseduje čist vse, kar rab, pa se  ves čas obnaša, kot da mu ne vem kaj manjka pa kot da je za ne vem kaj prikrajšan. Kot da je resničnost zunaj in si jo mora šle prisvojit al pa se ji uklonit.
Back to top
 
 
IP Logged
 
st
Guest




Re: Resnica in resničnost 2
Reply #31 - 08.09.2003 at 22:21:24
 
Titud,

Ce mene vprasas zakoni v duhovnem smislu so resnicnost. Ce govoris o zakonih v nekem druzboslovnem smislu, potem dejansko ni potrebe, da imajo ti zakoni zvezo z resnicnostjo, ampak
kot ti pravis z nujnostjo, potrebo.
Recimo, potrebo po obvladovanju, potrebo po organizaciji, potrebo po oblasti, potrebo po osnovnem prezivetju itd., itd. Ti zakoni ni nujno, da so usklajeni s resnicnostjo, ampak se jim pokoravamo zato ker je to v danih okoliscinah pac potrebno.

Tako kot je v druzboslovno/pravnem smislu zakon enak za vse ljudi znotraj neke skupnosti, tako je tudi v duhovnem smislu zakon enak za vse ljudi znotraj posameznega clovestva, ce se lahko tako izrazim.

Tko, da govort, da je resnicnosti vec, ali pa da ima vsak clovek svojo resnicnost itd., itd. pomeni z drugimi besedami, da se znotraj neke dane situacije pogovarjamo o npr. korupciji, gospodarskem kriminalu, manipuliranju, iskanju lukenj "vse kar ni strogo prepovedano je dovoljeno" itd., itd.,  oz. v duhovnem smislu o iluzijah, ki jih potem tolmacimo kot resnicnost posameznih ljudi. Navsezadnje imajo tudi shizofreniki svojo resnicnost, ce grem lahko v skrajnost.

Sam si v bistvu dobr povedal tisto o odgovornosti. Clovek zbezi v animalno/infaltilno zavest, po moje,
zaradi lastne nesposobnosti biti odgovoren za karkoli znotraj lastne zavesti. Kdo pa terja od otroka odgovornost? Na drugi strani pa imamo ljudi, ki bi zeleli resiti cel svet, ko zbezijo v transcendenco.

Povedano na kratko:
Cesar ne vem ne boli/resi druge in resil bos sebe

Dve plati istega novcica, gonilna sila pa je obcutek krivde. Bull shit v glavnem…


Lp
Jst
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #32 - 09.09.2003 at 09:18:26
 
Quote:
Titud,

Ce mene vprasas zakoni v duhovnem smislu so resnicnost.

Tko, da govort, da je resnicnosti vec, ali pa da ima vsak clovek svojo resnicnost itd., itd. pomeni z drugimi besedami, da se znotraj neke dane situacije pogovarjamo o npr. korupciji, gospodarskem kriminalu, manipuliranju, iskanju lukenj "vse kar ni strogo prepovedano je dovoljeno" itd., itd.,  oz. v duhovnem smislu o iluzijah, ki jih potem tolmacimo kot resnicnost posameznih ljudi. Navsezadnje imajo tudi shizofreniki svojo resnicnost, ce grem lahko v skrajnost.

Lp
Jst


Tle odpirava eno staro dilemo, a se človekova zavest pokorava eni zunanji resnici a je sama seb izvor resnice. Jest še zmeraj trdim, da je bistvo človekove zavesti, da je sama sama seb izvor resnice, kakršnakoli že je, tud če je patološka, shizofrena, infantilana, transcedentna...

Saj kako pa določit njeno zdravost/pravilnost/resničnost? Evolucijski zakon, karmični zakon, zakon akcije in rekacije,  zakon trga,  kazenski zakonik? A niso vsi ti zakoni produkti lastne zavesti oz. abstrakcije enih procesov, ki smo smo jih sami razglasl za zunanje, da bi se jih v strahu pred njihovo 'neodvisno' 'zunajo' intervencijo bolj s strahospoštovanjem držal, od 10 zapovedi naprej? Vsi ti zakoni so ena oblika animalnosti v nas samih, z njimi živalske nagonskosti pa infantilnosti nismo z ničemer presegl, samo v eni bolj abstraktni formi se gremo naprej čredništvo in  prenašamo odgovornost za lastno ekistenco na razne avtoritete do samega  boga, v vsakem primeru nečemu  'nad' nami.

Bistvo tega, da je naša zavest  družben produkt, ni v tem, da se losa odgovornosti zase, ampak v tem, da se je zave. Psihični procesi, ki so nam bli skriti in tajni, dokler smo bli na človeški  stopnji predzavedanja oz. so nam to  še vsakič znova v obdobju osebnega odraščanja/otroštva, so se nam pokazal vidne skoz socialne interakcije, skoz naše družbene odnose in šele na ta način smo jih splohlahko ozavestl. V tem smislu je družbena resničnost naša edina resničnost, ker nam je hkrat tud omogočla osebno zavest o tej psihično pogojeni resničnosti. Ravno zato nam je tud dano, da vsak zakon, ki naj bi veljal  v tej resničnosti, spregledamo kot produkt naše lastne psihe in da se nam kot taki razkrirejo tud  vsi 'zakoni narave', duhovni zakoni', 'božje zapovedi', ki jih vlečemo za sabo iz svoje predzvedne/infantilne dobe.  V tem smilsu tud jest razumem budnost kot  osvobojensot podrejanju  karšnih koli zunanjih zakonov in v zaupanju svoji zavesti, da je opremljena s čist vsem, za kar si v svoji infantilnosti/neprebujenosti cvika  da ni in si se zato v bojazni pred pomanjkljivostjo  lastne zavesti mora zatekat pod okrilje  zakonov.

Seveda pa je tle not vgrajena ena varovalka: ker je človekovo  samozvedanje socialna kategorija, je možno samo skoz sočutje pa solidarnost do drugih. Ker smo ravno zarad interakcije drug z drugmu (ki se začne že z interakcijo med mamo in otrokom) razvil psiho do sposobnosti samozvedanja, tud lastnega samozavedaqnja brez tkorekoč kozmičnega občutka medsebojne enosti ne moremo dosečt. Se pa pogosto dogaja en paradoks, da do tega spoznaja še laže pridemo v totalni izolaciji, ker nam ravno pomanjkanje socilanih interakcij razkrije njihovo pomembnost, tko kot magično moč ljubezni najbolj občutmo takrat, ko po njej hrepenimo.          
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Resnica in resničnost 2
Reply #33 - 09.09.2003 at 09:42:30
 
titud wrote on 09.09.2003 at 09:18:26:
Tle odpirava eno staro dilemo, a se človekova zavest pokorava eni zunanji resnici a je sama seb izvor resnice. Jest še zmeraj trdim, da je bistvo človekove zavesti, da je sama sama seb izvor resnice, kakršnakoli že je, tud če je patološka, shizofrena, infantilana, transcedentna...

od, ti trdis, da je clovekova zavest sama seb izvor resnice in ni v povezavi z nbeno zunanjo resnico. oz. ce je, je to skodljivo (neprijetno). ce prav razumem bi radi bli mi izkljucno neodvisni, po drugi strani pa nam to nekak ne rata (se tega bojimo). a si ocitno to premal zelimo, al smo sam v dvomih v te nase trditve, da pol ko bomo pa neodvisni od vsega in vsakogar bomo pa zadovoljni, tj. tisto po cemer stalno hrepenimo?

titud, po eni strani si ne zelis bit sam, po drugi strani si pa zelis bit sam. po eni strani hoces bit v dvoje, po drugi pa noces bit v dvoje. kaj bos zdej naredu v tej dilemi?
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #34 - 09.09.2003 at 10:05:16
 
»Kaj je resnica?« je dejal šaljivi Pilat, in ni čakal na odgovor. Pilat je bil pred svojim časom. Saj je »resnica« sama po sebi abstrakten samostalnik, neverjetna reč, se pravi, logična konstrukcija, ki ne more niti mimo očesa slovničarja. K njej pristopamo s kategorijami in s kozarcem v roki: sprašujemo se ali je Resnica substanca (Resnica – Telo znanja), ali kvaliteta (nekaj takega kot rdeča barva, neločljivo zvezana z resnicami), ali relacija (»korespondenca«). [ Dovolj očitno je, da je »resnica« samostalnik, »resničen« pridevnik in »od« v »resnica od« predlog. ] Vendar pa filozofi morali za svoje čudenje vzeti nekaj, kar se bolje ujema z njihovimi zmožnostmi. To o čemer je potrebno razpravljati je prej uporaba ali različne rabe besede »resničen«. In vino, mogoče je, »veritas«, toda v treznem razpravljanju »verum«.

2
Kaj je to, za kar rečeno, da je resnično ali neresnično? Ali, kako se fraza »je resničen« pojavlja v slovenskih stavkih? Odgovor se sprva pojavi v različni oblikah. Pravimo (ali govorijo, da se govori), da so prepričanja resnična, da so opisi ali razlage resnične, da so propozicije ali trditve ali izjave resnične in da so beseda ali stavki resnični: in to je omemba zgolj izbora najbolj očitnih kandidatov. Spet, pravimo (ali govorijo, da se govori) »Res je, da je mačka na predpražniku,« ali »Res je, če rečemo, da je mačka na predpražniku,« ali »´Mačka je na predpražniku` je res.« Prav tako pa ob priložnostih, ko je nekdo drug rekel nekaj, pripomnimo: »Zelo resnično.« ali »To je res« ali »Precej resnično«.

Večina (čeprav ne vsi) teh in ostalih izrazov, se zagotovo pojavlja dovolj spontano. Vendar se zdi razumno, da se vprašamo, ali ne obstajajo tudi kakšna uporaba »je resničen«, ki je osnovna, ali kakšno splošno ime, za katerega na koncu koncev vedno rečemo »je resničen«. Katerega, če sploh katerega, od teh izrazov lahko jemljemo au pied de la lettre? Odgovora na to vprašanje nam ne bo treba iskati in čakati: vendar je v filozofiji noga črke tudi noga lestve. Predlagam, da so naslednje oblike osnovni izrazi:

Res je (če rečemo), da je mačka na predpražniku.
Ta izjava (njegova, itd.) je resnična.
Izjava, da je mačka na predpražniku je resnična.

Najprej pa konkurenčni kandidati:
a. Nekateri pravijo, da je resnica prvotno lastnost prepričanj. Vendar pa bi se lahko vprašali, ali se izraz »resnično prepričanje« sploh uporablja izven filozofije in teologije: in precej očitno se zdi, da je nekdo rekel, da ima resnično prepričanje kadar je na nek način prepričan (v) nekaj kar je resnično, ali je prepričan, da je nekaj kar je resnično, resnično. Poleg tega pa, če ima prepričanje, kot nekateri pravijo »naravo slike«, potem po svoji naravi ne more biti resnično, čeprav je lahko, na primer, zvesti posnetek. [  Podobnost je resnična do življenja, ni pa resnična od njega. Beseda slika je lahko resnična samo zato, ker ni slika.  ]

b. Resnični opisi in resnične razlage so preprosto različice resničnih izjav ali zbirk resničnih izjav, tako kot resnični odgovori in podobno. Isto velja tudi za propozicije, vsaj dokler se izvorno reče, da so resnične (in ne kot, bolj pogosto, zdrave, obranljive in tako naprej). [  Uporabno tudi za »argumente«, za katere ponavadi ne rečemo, da so resnični, temveč, na primer, veljavni. ] Propozicija je v pravu ali v geometriji nekaj drugega, ponavadi generalizacija, katero naj bi sprejeli in je bila vpeljana z argumentom: ne more biti neposredno poročanje o trenutnem opazovanju – če pogledaš in me obvestiš, da je mačka na predpražniku, to ni propozicija, čeprav je izjava. Vsekakor se »propozicija« v filozofiji uporablja na posebne načine za »pomen oziroma smisel stavka ali sklopa stavkov«: vendar pa ne glede na to, ali mislimo močnejšo oziroma šibkejšo takšno uporabo, propozicija v tem smislu na noben način ne more biti tisto, za kar rečemo, da je resnično ali napačno. Saj nikoli ne rečemo: »Pomen (ali smisel) tega stavka (ali teh besed) je resničen«: kar pravimo je to, kar pravi sodnik ali porota, torej, da »So resnične besede, vzete v tem smislu, ali če jim pripišemo tak in tak pomen, ali tako interpretirane, ali razumljene.«

c. Vsekakor se za besede in stavke pogosto reče, da so resnične, za prve pogosto, za slednje redkeje. Besede, kakor jih obravnavajo filologi, leksikografi, lingvisti, fonetiki, tiskarji, kritiki (stilistični ali besedilni) in tako naprej, niso resnične ali neresnične: besede so narobe formulirane, dvoumne, popačene, neprevedljive, neizgovorljive, narobe črkovane, arhaične, slabšalne in še kaj. Stavki v podobnih kontekstih so eliptični, vključeni, aliterativni ali negramatični. Vsekakor pa lahko pristno rečemo: »Njegove zaključne besede so bile zelo resnične« ali »Tretji stavek na 5. strani njegovega govora je precej neresničen«; vendar se tu, kot je razvidno iz kazalnih zaimkov (lastniški pridevniki, časovnimi glagoli, določnimi opisi, itd.), ki ju v tej uporabi spremljajo, »besede« in »stavek« nanašata na besede ali stavke kakor jih je uporabila določena oseba ob določeni priložnosti. Se pravi, nanašajo se (kakor se »Mnogo resnične besede govorečih za šalo«) na izjave.  

Izjava je podana, njeno podajanje pa je zgodovinski dogodek, izreka določenega govorca ali pisatelja določenih besed (stavek) določenemu občinstvu z referenco na zgodovinsko situacijo, dogodek in drugo.

Stavek je narejen iz besed, izjava je podana v besedah. Stavek ni Slovenščina ali dobra Slovenščina, izjava ni v Slovenščini ali v dobri Slovenščini. Izjave so podane, besede ali stavki se uporabljajo. Govorimo o moji izjavi, ne pa o Slovenskem stavku (če je stavek moj, sem si ga izmislil, vendar pa si ne izmišljam izjav). Isti stavek se lahko uporabi pri podajanju različnih izjav (jaz rečem: »To je moje.«, ti praviš: »To je moje.«): prav tako pa ga lahko ob različnih priložnostih uporabita različni osebi pri podajanju iste izjave, vendar pa mora za to biti izreka izražena z referenco na isto situacijo ali dogodek.
[ »Isto« pa ne pomeni vedno isto. Pravzaprav nima nobenega pomena na način, kot ga ima »običajna« beseda kot »rdeče« ali »konj«: je (značilna) naprava za vzpostavljanje in ločevanje pomenov običajnih besed. Podobno kot »pravi« je del naših naprav pri besedah za določanje in prirejanje semantike od besed..   ] Govorimo o »izjavah, da S«, toda o »s stavku »S««, ne pa o »stavku, da S«.

Ko smo razpravljali o izjavah smo postali obsedeni z »resnico«, podobno kot smo postali obsedeni s »svobodo«, ko smo razpravljali o vladanju. Vse dokler bomo mislili, da je to, o čemer se je vedno in samo odločalo, ali je bilo določeno dejanje izvedeno prostovoljno ali ne, ne bomo prišli nikamor: kakor hitro pa se namesto tega obrnemo k mnogim drugim predlogom uporabljenim v isti zvezi (»naključno«, »nehote«, »nenamerno« itd.) pa stvari postanejo jasnejše in lažje, mi pa počasi spoznavamo, da ni potrebne nobenega zaključujočega sklepanja oblike »Ergo je bilo narejeno svobodno (ali nesvobodno). Podobno kot svoboda je resnica goli minimum ali iluzorni ideal (resnica, celotna resnica in nič drugega kot resnica o nečem, recimo o Waterlooju ali Primaveri).

(L. Austin vas pusti pozdravt   Roll Eyes)

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
ixtlan
5
*****
Offline


Posts: 1130
Jesenice
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #35 - 09.09.2003 at 11:00:10
 
Dojemanje resničnosti je povsem odvisno od prednaloženih sociološko-psiholoških programov (shem), potemtakem je resnic verjetno ravno toliko kot je ljudi, če se omejimo na ljudi.

Včasih nam je ravnanje drugega povsem nerazumljivo (kako je mogla!?) iz konteksta lastne resničnosti.

Vendar, resnica je, da se sleherno ravnanje da razumeti (kar pa ne pomeni, da nam je potem tudi sprejemljivo) z razumevanjem shem obnašanja. Na ta način se lahko postavimo v resničnost drugega na mentalni ravni, če pa njegovo resničnost še občutimo, potem je to super, saj imamo sposobnost empatije (kar ni isto kot sočutje).

Zanimivi časi so pred nami ker počasi prehajamo v obdobje empatije in telepatije. S tem bo večina problemov človeštva izginila. Kar pomisli kako bo bilo Smiley Resničnosti in resnice bodo postale Eno?

Kako pa lahko ti pospešiš prehod?
S poznavanjem delovanja možganov in delovanja shem obnašanja. Ljudje smo kot nekakšni računalniki hehe

In predvsem z resnico do samega sebe. To ni tako lahko kot se zdi. Smiley

Nehal sem kaditi. Sem res?
Saj sploh ne kadim, samo sem in tja kakšnega. Smiley
Jutri bom dokončal seminarsko. Jo bom res?
Nisem naredil tega in tega ker je bilo to in to. A res? ali pa sem samo našel izgovor?
Pridem čez 15min. (razen, če se ne bo zavleklo)
Sej sploh ni bila tako zanimiva... Itak ne bilo dobro tam...

To je laganje samemu sebi ane? Najdem izgovor, potem sem pomirjen, potolažen. Čeprav vem, da je resnica drugačna oz. da bo morda drugačna kot obljubljam.

In potem se delam, da sem tak in tak, da bi me drugi imeli rajši... v resnici sem pa malo drugačen. Joj, nastane zmeda v dojemanju resničnosti. Morda grem celo tako daleč, da pri govorenju ne pomislim več na resnico, ampak govorim tisto, za kar mislim, da bi drugi najraje slišali, da bi bilo najbolj zanimivo... katastrofa. Čutiš, kot da ti nekaj težkega obdaja grlo?
Back to top
 

Do what thou wilt shall be the whole of the Law. Love is the law, love under will.&&Acknowledging all truths, I express mine with healing intention.
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Resnica in resničnost 2
Reply #36 - 09.09.2003 at 11:52:03
 
gape postulira vec resnic in absolutno resnico, ki se jo lahko doseze z vero in navede nekaj zanj posebej pomembnih primerov spoznanj, ki so del te absolutne resnice

harry zatrdi, da so zakonitosti v druzbi taksne, kot jih je opisal Karl Marx

mind pozna eno samo absolutno resnico, ki pa jo iz vec razlogov ves cas vidi samo delno in popaceno

robi in n. poznata mnogotere resnicnosti in eno resnico, pri cemer mnogotere resnicnosti izvirajo iz drugacnosti ki jo dopusca vesolje, v primerjavi z izvornim stanjem enosti in enakosti

amstel postavi svojo vero in svoja prepricanja za svojo resnicnost in navede nekaj primerov spoznanj, ki se njej zdijo resnicna tudi cez mejo posamezne osebnosti

bp obravnava resnico kot kontekst, sporazum, ki je nujno potreben in omogoca kakrsnokoli komunikacijo, kar omogocca, da ima celo vsak posameznik vec resnic. integriteta, mu nadomesca absolutno resnico.

za tituda je resnica spoznavna znotraj druzbenega konteksta in je pomemben del nase zavesti, ki je primarno gibalo tega sveta

za jst-a obstajajo univerzalni duhovni zakoni, ki so absolutni in ga moti postmoderno dopuscanje raznih druzbeno skodljivih dejanj (ki je v nasprotju z absolutno resnico in ne samo s pametjo)

za aryana obstaja bog, ki je (vir) absolutne resnice

ten-nej (mojster za analiticne teorije resnice, ki sicer vcasih resnico isce v vinu), omeni nekaj teorij, in se na koncu obrne v jezik in razdeli resnico na absolutno resnico, kot posvsem abstraktno kategorijo in pa na tisto resnico, ki je potrebna za vsakdanje delovanje

ixtlan se ukvarja s premoscanjem razlik med razlicnimi resnicnostmi, ki jih priznava. zaradi skupne zasnove in zgradbe, kljub vsem individualnim razlikam, bo s pomocjo empatije in telepatije mogoce te razlike premoscati in na neki ravni (pari, skupnosti?) dosegati enost. Kot pomemben faktor pri tem posebej poudari integriteto.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #37 - 09.09.2003 at 11:53:57
 
Quote:
od, ti trdis, da je clovekova zavest sama seb izvor resnice in ni v povezavi z nbeno zunanjo resnico. oz. ce je, je to skodljivo (neprijetno). ce prav razumem bi radi bli mi izkljucno neodvisni, po drugi strani pa nam to nekak ne rata (se tega bojimo). a si ocitno to premal zelimo, al smo sam v dvomih v te nase trditve, da pol ko bomo pa neodvisni od vsega in vsakogar bomo pa zadovoljni, tj. tisto po cemer stalno hrepenimo?



Kaj ti zdaj ne gre skup? Ne govorim o zavesti na splošno, ta ni specifično človekova zadeva. Ene vrste zavest ma vse živo, pa ne samo živo, tud kristali, recimo. Taka  zavest nikomor vir trpljenja, kar je, zato se tud nobenmu ni odveč, se noben ne sprašuje po njeni resničnosti. Problem z resničnostjo je specifično človeški, človeški pa zato, ker je  človekova zavest dosegla zavestnost o lastnem obstoju, ker lahko samo sebe motri in se tud  sprašuje, če je ta zavest  'prava'. Pri živali ne more bit 'neprava', ker se tko kot jst prav, astralno/čustveno direktno zliva v fizično telo, zato  živali nimajo zavestnega dostopa do bolj subtilnih planov, s kakterimi bi zato  utegnile 'napačno' korespondirat.  Človekova zavest o seb kot človeku  je tista zavestna 'napaka', zarad katere se ne more zanest na nač drugega kot na njo samo, kar mu seveda povzroča strah pred njo samo oz . povzroča nezupanje vase. Ravno podpihovanje tega nezaupanje je gradbni kamen vsake kulture/civilizacije, ki posmeznika na ta način drži v 'odvisnosti' od nje, mu na na nov vzpostvlja strah pred njim sammim in mu daje  tisto manjkajočo živalsko gotovost zavesti, ki jo je svojo človeškostjo  kao zgubu. Vsaj prikazano mu je tko, kot da jo je zgubu, v resnic pa dejansko obstaja v človeški skupnosti kot celoti in je v vsakem trentuku brezpogojno dosegljiva tko kot je živalski psihi v vsakem trentku brezpogojno dostopen čustven stik z zunanjo resničnostjo. Če ma človek deformirano/pogojeno/okrnjeno zavest lastni družbeni psihični pogojenosti je to zanj enako usodno kot motnja običajne zavesti pri živali. Take motnje  človeka vodijo v induvidulne in kolektivne blaznosti, za katere so nižje stopnje zavesti prikrajšane in zarad katerih te nižje stopnje zavesti  tud mamo za bolj resnične, jih v tem smsilu idelaiziramo in se k njim  zatekamo, ko teže človeške odgovornosti  ne moremo prenest.

Mi kot ljudje smo dejansko medsebojno soodvisni, smo si drug ob drugem in drug zdrugim skoz evolucijo tud biloško postvli take osnove, da smo sposobni živet smo znotraj  psihične stvarnosti, ki si jo zmeraj znova kreiramo. No, podobno a zdrugimi besedami sta napisala že bp pa ten-nej, ampak jest ne  tolk poudarjam socialne pogojenosti narave človekove  zavesti da bi jo stem želu realtivizirat, ampak da bi na njej njeno resničnost še bolj utrdil.
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Resnica in resničnost 2
Reply #38 - 09.09.2003 at 12:00:51
 
titud wrote on 09.09.2003 at 11:53:57:
Kaj ti zdaj ne gre skup?

kaj mi ne gre skup?

Quote:
Mi kot ljudje smo dejansko medsebojno soodvisni, smo si drug ob drugem in drug zdrugim skoz evolucijo tud biloško postvli take osnove, da smo sposobni živet smo znotraj  psihične stvarnosti, ki si jo zmeraj znova kreiramo.

ne gre mi skp to, da kako to, da se zmeri trdno verjames tem pravljicam, obenem pa v rokah drzis sama "gnila jabolka". kje je mir, kje je zadovoljstvo, po cemer tok ocitno hrepenimo? nam bojo dal tvoji "ucitelji" proces s katerim se to prakticno doseze al le obljubljajo? prever. ce se nisi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #39 - 09.09.2003 at 12:53:16
 
titud:
Quote:
Človekova zavest o seb kot človeku  je tista zavestna 'napaka', zarad katere se ne more zanest na nač drugega kot na njo samo, kar mu seveda povzroča strah pred njo samo oz . povzroča nezupanje vase.


in ko to spozna, ni nujno da mu to prinese strah in nezaupanje, ampak lahko to spoznanje uporabi v svojo lastno korist, čeprav na račun same sebe

tud sam si večkrat že dejal, da se je edino skoz odnose možno spoznavat, zakaj se potem v nekaterih primerih tako upiraš temu logičnemu spoznanju, da zavest ni sama sebi namen, ampak da se šele skoz odnos pokaže njen pravi kontekst ?


LP



Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
Amstel
5
p
*****
Offline


Posts: 2844

Gender: female
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #40 - 09.09.2003 at 13:53:22
 
Massimo wrote on 08.09.2003 at 13:14:39:
Amstel!  Wink

Zakaj se obremenjuješ z univerzalno resnico?

Za tebe karma obstaja, za nekega kristjana pa ne!

Materija je minljiva in se zato zakoni spreminjajo in niso konstantni.

Massimo


Massimo,  Wink.
Se ne obremenjujem, ampak razmišljam.

Prišla sem pač do spoznanja, da obstaja Resnica, ki velja za vse.

Četudi ne verjamemo v Karmo, Karma obstaja....  Smiley
Akcija-Posledica... obstaja, četudi ne verjamemo vanjo...

Zakoni, ne v smislu pravil, ampak Resnic - dejstev.

Amstel wrote on 06.09.2003 at 20:45:06:
Vendar, vendar.. obstajajo resnice, ki so objektivne, ki torej veljajo za vse, ne glede na to, ali jih poznamo ali ne, ne glede na to, ali vanje verjamemo, ali jih upoštevamo, ali se jim upiramo....

Resnice, ki so objektivne, ki smo jim podvrženi vsi, lahko imenujemo tudi Zakoni.

Naravni, duhovni... zakoni!


- Zakon refleksije - v meni se zrcali svet (mikrokozmos = makrokozmos)
- Zakon dejavne inteligence
- Zakon duhovne ljubezni
- Zakon kozmične manifestacije - nastanek sveta
- Zakon karme ali kako nas ljubezen uči živeti
- Ritmičnost življenja (faze, cikli)



bp, sam da v miru preberem vse, kar si napisu, pa bom menda še kaj novga pogruntala pa napisala

Back to top
 

Naj se zgodi, kar se mora.
 
IP Logged
 
Amstel
5
p
*****
Offline


Posts: 2844

Gender: female
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #41 - 09.09.2003 at 14:15:16
 
Quote:
za jst-a obstajajo univerzalni duhovni zakoni, ki so absolutni


Vedno bolj verjamem tudi jest v tole zgoraj.

Ma nič hudega, če kdo ne.  Smiley
Back to top
 

Naj se zgodi, kar se mora.
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #42 - 09.09.2003 at 15:58:57
 
mind wrote on 09.09.2003 at 12:53:16:
titud:

in ko to spozna, ni nujno da mu to prinese strah in nezaupanje, ampak lahko to spoznanje uporabi v svojo lastno korist, čeprav na račun same sebe



To razumem tako, kot da  to samozavedanje lahko se ukine/izključi, zamakne, tarnsformira..., če samga sebe ne more prenest. Valjda da se lahko, o tem govorim, ko opozarjam na regreisijo pa infantilnost, samo da se je ob tem dobr zavedat, da je to korak nazaj, da bi  laže naredl korak naprej v samozevadnju. Zavest se ma zmeraj možnost vrnt k svojim koreninam, samo ni na nivoju človeka, će tam tud  ostane.


Quote:
tud sam si večkrat že dejal, da se je edino skoz odnose možno spoznavat, zakaj se potem v nekaterih primerih tako upiraš temu logičnemu spoznanju, da zavest ni sama sebi namen, ampak da se šele skoz odnos pokaže njen pravi kontekst ?


Medoseben odnos sam se ponavad začne  skor od  nule, iz ene ćist otroške  pozicije. To se da dobr videt pri zaljubljencih, ki ćebljata drug z drugmu kot dva mulca, ki obvaldata samo nekaj osnovnih besed. Pol se pa razvija in pride do koder pride, lahko da je tud vseobsegajoč, zrel in  totalen na da bi s tem izgubu tisto začetno otročjost. V tem smislu jest razumem so sebe odgovorno in budno človeško zavest, ki tud če se 'vrača' na stopnje pred samozavedanjem, izhaja iz samozvedajoče pozicije in jo 'tam' še zmerom ohranja.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Samson
5
*****
Offline

RKC je zakon!!!
Posts: 627

Re: Resnica in resničnost 2
Reply #43 - 10.09.2003 at 01:42:09
 
Massimo wrote on 04.09.2003 at 12:22:41:
Pa še to! Ni resnice ali laži! So samo poti in vse so pravilne. S tem, ko nekaj opredelimo za laž ali resnico, se to transformira v materialno stanje in vpliva na zakone našega planeta in nas same!



Iskal sem in našel: NESNISELNI POGLED NA SVET S SEDMIMI ZVEZDICAMI! ali preprosteje NEUMNOST MAKSIMO! Govoriti, da v tem našem svetu ni resnice in ne laži je že vprašanje čisto osnovne prisebnosti. Ali se človek s takšnim pogledom sploh zaveda, kje je? Ali ni mogoče v nekem drugem svetu, ki se odvija le v njegovi psihi?

Massimo, če to, kar si zapisal iskreno misliš, ali ti je sploh mogoče razpoznavati, kaj je kaj, kdo je kdo, in ali si ti res ti? Saj v bistvu tukaj nekaj besedičiš brez sleherne osnove v stvarnosti in brez sleherne logike.
Back to top
 

Prijateljski pozdrav!&&&&KRISTUS NAS VSE LJUBI! &&Nikoli ne pozabi tega!&&&&Samson
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Resnica in resničnost 2
Reply #44 - 10.09.2003 at 08:52:49
 
Samson wrote on 10.09.2003 at 01:42:09:
Iskal sem in našel: NESNISELNI POGLED NA SVET S SEDMIMI ZVEZDICAMI! ali preprosteje NEUMNOST MAKSIMO! Govoriti, da v tem našem svetu ni resnice in ne laži je že vprašanje čisto osnovne prisebnosti. Ali se človek s takšnim pogledom sploh zaveda, kje je? Ali ni mogoče v nekem drugem svetu, ki se odvija le v njegovi psihi?

Massimo, če to, kar si zapisal iskreno misliš, ali ti je sploh mogoče razpoznavati, kaj je kaj, kdo je kdo, in ali si ti res ti? Saj v bistvu tukaj nekaj besedičiš brez sleherne osnove v stvarnosti in brez sleherne logike.


Svet vsakega  zavestnega bitja   je omejen naj njegovo latsno psiho, breme in priviligej človeka pa je, da se tega tud zaveda. Ne vem kaj je v tem tolk strašnega, saj psiha je mikrokozmos, ki vsebuje prav vse, kar je potrebno za preživetje v tem al pa za bivanje v kateremkoli drugem svetu. Če bi to lastnost psihe poimenoval 'duša', a bi pol laže to sprejel, samson,  al pa bi trdu, da duša potrebuje zunanje vodstvo, ki mu določa kaj je res in kaj ne ter kaj je  prav in kaj ne. Da je skratka induvidualna duša ovca, ki rab pastirja, če ne je  pa neprisebna. Zakaj pa bi bla pol duša  sploh induvidalna, če nikol ne more odrast in se svetom v celot pokrit? Kako naj pa človek  prevzame  odgovornost za svet, čega  ne more po svoji volji kreirat?      
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6