Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 ... 68
(Read 151881 times)
ja in
2
**
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 63

Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #30 - 21.04.2009 at 13:13:20
 
...torej, svobodna volja - glih en tolk kot pri sranju (pa se pri marsi cem drugem)
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #31 - 21.04.2009 at 13:16:00
 
titud wrote on 20.04.2009 at 12:04:45:
Quote:
Titud
v tem razmišljanju govoriš o birokratskem sistemu. Nadzoru in
ekskluzivnem plačevanju davkov doma. Revščina bi se še
povečala.

Lp,Igor


Nadzor/birokracija/revščina

Kapitalististični sistem učinkovitosti je pripeljal do tega, da ima sistem  vsaj  pri meni  osebno 100% vseh mojih  dohodkov pod nadzorom. Po drugi strani gre več 90 % mojih odhodkov prek plačilnih kartic neposredno na razne položnice in nakupe in da je le okrog 10 prometa opravim z gotovino, pa še od tega skor  100% za stroške, ki so legalni in bi jih lahko plačal elektronsko. Drgač povedano: mojo prihodki in od dohodki so 100% pod nazorom davkarije in finačno/trgovskih ustanov, hkrati pa nimam prek skupnosti  skor nobenega vpliva na to, kaj kdo delaa s temi podatki. Večinoma gredo po moje za komercialne potrebe 'pospeševanja prodaje' tako blaga kot finačnih storitev in za državno-birokratske  statistitične potrebe. V bistvu sem 100% vpet v nadzor in birokracijo, le da sam nimam  nobenga nadzora nad tem nadzorom. Če bi vse take tokove vsakogar nadzorovala skupnost, jaz pa bi imel omogočen nadzor nad to skupnostjo, kako in kaj naj določa kot prioriteto pri obdavčitvi moje/naše porabe (dohodki bi bili do ravni dvakratenega UTD itak neobdavčeni), me takšen birokratski nadzor ne bi prav nič nič motil. V bistvu se samo ne zavedamo, kako popolnoma smo pod nadzorom že zdaj...

Glede revščine... ta ne obstaja zaradi premjhne produktivenosti ali zaradi prevelike  lenobe/nemotiviranosti za delo, ampak nepravične distibucije proizvedenega. Zato bi blo pravično, da če en afričan legalno dela v evropi, ta odvede del dobička od njegovega dela in od nejgove porabe skupnosti, iz katere prihaja. Seveda je kot pripadnik neke afrišlke skupnosti upravičen samo do višine UTD, ki ga je sposobna ustvrait in razdelit njegova primrana skupnost (in ne do višine, ki smo jo sposobni iz produkcijskih razlogov  razdelit med sabo pripadniki skupnosti v EU), ampak razlike  se bodo s časoma prav zaradi odliva preko davkov iz razvith držav počasi zmanjševale ne pa povečevale kot se sedaj...  

Kot sem rekel, v takšnem modelu ne vidim nobene pravičnejše razdelitve ustvarjenega.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #32 - 21.04.2009 at 13:36:18
 
Quote:
Kot sem rekel, v takšnem modelu ne vidim nobene pravičnejše razdelitve ustvarjenega.

Lp,Igor


Ne od mene pričakovat, da bom jest vedel, kakšen je pravičen model razdelitve ustvarjenega. Noben posamezno tega ne ve, to vedenje se lahko poraja samo iz skupnosti, v kateri vsak pri sebi prizna, da tega ne ve in zarad tega tud drugemu ni niti prostovoljno niti  pod prislo  pripravljen  priznat, da drugi to vejo boljš kot jest sam.

Keč  je v tem, da je to vedenje lahko samo skupno in da model mora omogočat, da se to skupno vedenje sploh izrazi do novija, da mu je mogoče vsakič sprot osebno  zaupat in ga vsakič sprot osebno  korigirat z namenom, da se bo to zaupanje vsakič sprot utrjevalo....
Back to top
 
 
IP Logged
 
ajgor
Ex Member




Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #33 - 21.04.2009 at 13:52:49
 
titud wrote on 21.04.2009 at 13:36:18:
Ne od mene pričakovat, da bom jest vedel, kakšen je pravičen model razdelitve ustvarjenega. Noben posamezno tega ne ve, to vedenje se lahko poraja samo iz skupnosti, v kateri vsak pri sebi prizna, da tega ne ve in zarad tega tud drugemu ni niti prostovoljno niti  pod prislo  pripravljen  priznat, da drugi to vejo boljš kot jest sam.

Prav zaradi tega v tem modelu ne vidim pravičnosti. Model se naslanja na neke skupnosti in s tem že razdvaja. Človeka avtomatično pogojuje ta ozka, pogojena skupnost in ga postavlja v primerjavo z drugo skupnostjo. S tem se vzpostavi tekmovalnost, kar pa je le lepši izraz za zavist.

Lp,Igor
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #34 - 21.04.2009 at 14:41:33
 
Quote:
titud wrote on 21.04.2009 at 13:36:18:
Ne od mene pričakovat, da bom jest vedel, kakšen je pravičen model razdelitve ustvarjenega. Noben posamezno tega ne ve, to vedenje se lahko poraja samo iz skupnosti, v kateri vsak pri sebi prizna, da tega ne ve in zarad tega tud drugemu ni niti prostovoljno niti  pod prislo  pripravljen  priznat, da drugi to vejo boljš kot jest sam.

Prav zaradi tega v tem modelu ne vidim pravičnosti. Model se naslanja na neke skupnosti in s tem že razdvaja. Človeka avtomatično pogojuje ta ozka, pogojena skupnost in ga postavlja v primerjavo z drugo skupnostjo. S tem se vzpostavi tekmovalnost, kar pa je le lepši izraz za zavist.

Lp,Igor


Če je model kolikor toliko realen, ne more mimo pripadnosti posameznika skupnosti, v kateri uresničuje svoje oz. njemu prilagojen ekonomske, kulturne, socialne... potrebe. Če naj bi se  vzostavla neka enotna pravična globalna skupnost, bi se po moje morala vzpostavljat med sposmeznimi skupnostnmi na podoben način, kot se vzpostvlja odnos med  posameznikom in njegovo  skupnostjo (v principu nobena od skupnosti ne bi smela drugi vsilit svojega modela, ker ne more vedet, kakšen je najboljši model zanjo oz. za vse skupaj...)
Back to top
 
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #35 - 23.04.2009 at 19:13:59
 
Samo samospoznani smo lahko samoodgovorni in samoosveščeni ter s tem pravičniki in ne telebani kakršni smo.

Lp Alojz Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
Robi
5
p
*****
Offline

I love to love
Posts: 5749
Dolenjska
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #36 - 23.04.2009 at 20:43:36
 
Res je, če ima človek zavedanje, da na nekaj vpliva, lahko za tisto sprejme odgovornost.


Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #37 - 24.04.2009 at 11:43:14
 
Robi wrote on 23.04.2009 at 20:43:36:
Res je, če ima človek zavedanje, da na nekaj vpliva, lahko za tisto sprejme odgovornost.


Imperialni model graditve skupnosti, ki so zda uporable znotraj svojih meja (za graditev lastne federlane države),se je izkazal v 20. stoletju zaradi svoje ekonomske učinkovitovitosti (in tudi politične, ker  se je ves ostali svet zapletel v dve svetovni vojni) za zelo primeren globalni imperialni model (še posebej po padcu železne zavese). Lahko bi celo rekli, da se je zda doslej zaradi svojega vpliva na svet te svoje odgovornosti dobro zavedala in posegala v odnose med skupnostmi (seveda selektivno in v zgolj interesu širitve imperijapo lastnem modelu) glede na ta svoj vpliv dokaj odgovorno, dokler se v 21. stoletju ni izkazalo, da je ta imperialni model izčrpan predvsem zato, ker z njim neodgovorno rešujejojo ( bolje rečeno  nanj širijo),  krizo modela lastne skupnosti.    
Back to top
 
 
IP Logged
 
David
Ex Member




Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #38 - 26.04.2009 at 20:47:44
 
titud wrote on 21.04.2009 at 11:34:56:
Quote:
...zato pa mi dobro laufa "market sistem", kmetje prodajajo svoje sveze pridelke, folk prodaja stvari ki jih ne potrebujejo, prodajajo vse in se vec da jim pac pade kak evro v zep, brez racuna ponavadi in brez cudnih vprasanj.
Od tehnike do solate....


Ja, taka svoboda je stvar zgolj stvar tolerance legalnega nadzornega sistema, t.i. siva ekonomija, ki jo večina kontrolira organiziran kriminal (npr. 'zelena mafija') in deluje skoraj po istih principih nadzora in kontrole za pridobivanje profita kot legalna ekonomija. Skratka tak 'market sistem ' iz  socilano prijznega ventila hitro izrodi v 'isto sranje, drugo pakovanje', še posebej če gre za ukradeno robo in trgovino z drogo ...

..zaenkrat so to prijazni strici in tete ki prodajajo svoj pridelek,  in vsi prodajajo Bio in Eco ipd...  Wink
Vem kaj imas v mislih a zaenkrat je vsaj tu cist ok

(..upam da ne kupujejo jajc in mesa in vsega ostalega na Kitajskem in ga tu prodajajo - Joke)

Moram povedat da meso zelenjava jajca in vse ostalo, ce primerjas te zadeve iz Leclerca, SuperU-ja in podobnih trgovin velikih trgovskih verig s temi tu iz marketa, jim ne sezejo niti do kolen, razen po ceni  Wink

v Slo se imamo, mislim vsaj, kr kr okej zadeve v trgovinah ce primerjam s temi tukaj, tu je vecina zadev "slabsa", ce hoces kolikor tolikor podobno hrano kot si jo bil navajen v Slo pa moras sect malo globje v zep...
Tak da, ce ni cvenka jes .....    - jes pac    
Back to top
 
 
IP Logged
 
David
Ex Member




Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #39 - 26.04.2009 at 20:54:21
 
...za neke hudo dobre modele pravicnejse druzbe je se mejbi malo prehitro kr je vecina folka se vedno prevec taksna kot pac je, mogoce bi laufalo v manjsih skupnostih, upam pa da bo hitro prisel cas ko bo kaj taksnega zazivelo in zivelo na tem nasem Planetku
Back to top
 
 
IP Logged
 
Robi
5
p
*****
Offline

I love to love
Posts: 5749
Dolenjska
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #40 - 26.04.2009 at 21:14:03
 
Ljudi se da tudi v marsikaj prisiliti in tako pospešiti nek sistem.

Pobuda bi morala priti od oblasti.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #41 - 28.04.2009 at 13:51:31
 
Quote:
...za neke hudo dobre modele pravicnejse druzbe je se mejbi malo prehitro kr je vecina folka se vedno prevec taksna kot pac je, mogoce bi laufalo v manjsih skupnostih, upam pa da bo hitro prisel cas ko bo kaj taksnega zazivelo in zivelo na tem nasem Planetku


Problem majnših  skupnosti na tem našem globaliziranem planetu je v tem, da so različni sloji  teritorilno ločeni. Revni se getoiziramo, bogati pa bivajo in gibljejo v posebnih varnostno zaščitenih conah znotraj mest ali na za običjne smrtnike  komunikajsko težje dostopnih elitnih lokacijah.  Ni 'mešanja', vsak se giblje v svojih statusno pogojenih  krogih, zato  tudi manjše skupnosti niso jamstvo za izoblikovanje čuta za pravičanost njenih članov. Množični mediji ne opravlajo funkcije mobilizitorjev idej pravičnosti, ker so večinioma v lasti kapitala in opravljajo funkcijo pasvizacije množic oz. jim prodajajo vrednote bogatih kot njihove vrednote. Nekaj upanja daje le mreženje po intenetu, po katerem se ustvarjajo in povezujejo  skupnosti že ozavščenih kot reakcija na mreženje, ki ga ustvarjajo lastniki kapitala...      


   
Quote:
Ljudi se da tudi v marsikaj prisiliti in tako pospešiti nek sistem.

Pobuda bi morala priti od oblasti.


No, temu bi se drugače reče revolucionarna osvojitev oblasti, ki naj bi izpeljala t.i. avandgarda. Problem revolucionarnega prevzema oblasti je v tem, da ne omogoča nadzora nad tistimi, ki prezamejo oblast. Problem je tudi v tem, da ni enotnega mesta oblasti, ki bi ga bilo mogoče zavzeti. Oblastne strukture se ne najajajo več klasično v političnih strukturah, ampak so distribuirane tako, da izvajajo oblastne funkcije (nadzor, discipiniranje...) tako v državni in nadnacionalni administraciji kot v nadnacionalnih  korporacijah, strokovnih/profesionalnih združenjih in celo preko  t.i. civilne družbe...  



Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #42 - 27.07.2009 at 10:42:45
 
Trg dela in univerzalni temeljni dohodek


V - Dnevniku, 11. julija 2009, sta bila objavljena dva pogleda priznanih ekonomistov, dr. Mencingerja in dr. Saša Polanca, o potrebnih spremembah na trgu dela, ki naj bi prispevale k lažjemu premagovanju in izhodu iz krize. Iz povedanega je mogoče izluščiti dva povsem različna pogleda. Dr. Mencinger vidi delavca kot nosilca znanj in ustvarjalca dodane vrednosti. Človek je zanj subjekt v družbeni reprodukciji in ta naj bi bila tudi namenjena njemu, Človeku. Dr. Polanec obravnava delavca kot objekt, kot strošek, ki se ga je treba, ko za podjetje ni več donosen in dela škodo dobičku, kar najhitreje znebiti. Zanj je cilj družbene reprodukcije ustvarjanje čim višjega družbenega proizvoda in dobičkov; dobiček naj bi bil gonilo razvoja. Ekonomski odnosi v svetu so zgrajeni na takem pogledu (finančni sistem, sistem javne porabe, socialni sistem in vsi drugi podsistemi kapitalistične družbe). Iz tega izvira ta kriza.

Tudi če pristanemo na tezo, da so cilj družbene reprodukcije visoka rast in visoki dobički in so nizki stroški dela pogoj za izhod iz krize, teorija ne zdrži, kajti zmanjšanje stroškov dela pomeni manjšo osebno potrošnjo, ta pa je edina osnova za financiranje javne porabe, dobičke kapitala in investicije. Gradnjo cest ali nakup oklepnikov vedno plačamo davkoplačevalci skozi osebno porabo, tudi investicije v gospodarstvu se povrnejo le z osebno potrošnjo in kapital ustvari dobiček šele, ko kupimo avtomobile (ko pade osebna potrošnja, propade tudi GM, in ni razlog v potratnih avtomobilih, taki so bili že od rojstva GM).

Ta problem in neravnovesje v delitvi družbenega proizvoda je ekonomska teorija, ki jo narekuje kapital in spoštuje oblast, reševala z zadolževanjem in ohranjanjem potrošnje na osnovi kreditiranja (iz kitajskih presežkov in zaslužkov naftnih šejkov). Kriza pa je pokazala, da je tudi tej teoriji v praksi prišel neizbežen konec.

Teorija nizkih cen dela velja kratkoročno in na zaprtem lokalnem trgu, ki je sposobno presežke izvoziti. Na globalnem trgu, na katerem smo danes že vsi, pa ta teorija pade in pripelje v krizo, v kateri smo danes.

Na svet in življenje pa lahko gledamo tudi tako, da je družbena reprodukcija namenjena človeku in ne zgolj kapitalu. Da lahko le ravnovesje med njima pelje k izhodu iz krize.

Kriza ne izhaja iz tega, da bi ustvarjali prenizek BDP ali da bi ta padal, pač pa je kriza v delovanju sistema delitve in organizaciji vseh drugih podsistemov kapitalistične družbe, ki so zgrajeni po principu rasti družbenega proizvoda.

V Sloveniji ustvarimo skoraj 30.000 evrov BDP na prebivalca na leto. V Evropi še bistveno več. Tudi če BDP pade za 20 odstotkov in več, to samo po sebi ni razlog za strah za dostojno življenje in krizo, če bi imeli drugačne modele urejanja odnosov v družbi. Leta 2000 smo imeli nižji družbeni proizvod, kot bo letos, pa smo živeli brez krize, varno in smo se šteli med uspešne ekonomije.

Rešitve, ki jih išče ta svet, žal so med njimi tudi naši politiki, so naravnane le v to, da se vrnejo stari dobri časi, zaživi gospodarska dejavnost s starim modelom, čeprav nam je kriza pokazala, da gonilo razvoja ni več denar in kapital s svojo močjo, pač pa le človek z znanjem, razumom in inovativno ustvarjalnostjo, ki jo lahko zagotovijo le temu primerni odnosi v družbi, tako v delitvi kot pri upravljanju družbe in gospodarskih sistemov. Danes poznamo uspešna nova podjetja, veliko jih je tudi pri nas, ki so nastala na osnovi znanja, novih idej in inovativnega pristopa. Podjetnikova ideja ne potrebuje kapitala, da se mu proda, pač pa človek z idejo potrebuje denar, da ideja zaživi v uspešno podjetje; če idejo kupi kapital, ne bo nikoli zaživela. Tista podjetja, ki so se prodajala in kupovala, gradila na kapitalu in moči oblastnih elit, žalostno propadajo. Slovenija je v krizi, ker je bilo teh preveč in je kapital iskal dobičke v trgovini s podjetji.

In prav spreminjanje odnosov je druga in edina prava pot za premagovanje krize. Razvoj, ko je bil na oltarju čaščenja bog kapital s sinom dobičkom, je minil. Ko bo na njem Človek, bomo krizo rešili brez velikih problemov.

Dr. Mencinger ponuja tako spremembo z univerzalnim temeljnim dohodkom (UTD), ki bi korenito spremenil odnose in prispeval k lažjemu izhodu iz krize, Polanec ponuja stari recept, stare odnose, zategnite pas, nam veleva. Pahor pa ne ve kaj početi. Če bi bil socialni demokrat, bi videl rešitev.

V Sloveniji bi morali za UTD nameniti okoli 20 odstotkov BDP, da bi zagotovili slehernemu državljanu prejemek v višini blizu 300 evrov. V denarju to pomeni 6 milijard evrov na leto. To je res več kot polovica današnjega državnega proračuna. Ta denar že obstaja v osebni porabi in prihodkih državljanov. Uvedba UTD bi pomenila le, da se ta del družbenega proizvoda razdeli drugače, in prav nič ne povečuje stroškov dela in proizvodnje ter ne prerazporeja denarja iz investicij (zasebnih in javnih), razvoja, izobraževanja in drugih področij, ki so pomembna za državo in njen razvoj.

Že danes država namenja za socialne transferje več kot milijardo. Znesek se s krizo samo še povečuje. Ko bodo ti, ki so danes na čakanju ali skrajšanem delovnem času, prešli na borzo dela, bo znesek znatno višji in višji bo v prihodnje tudi primanjkljaj pokojninske blagajne.

Milijardi evrov se država odpove z davčnimi olajšavami za državljane iz naslova socialnih kriterijev. To pomeni, da imamo že v današnjem državnem proračunu slabo polovico potrebnih sredstev.

Že v naslednjem proračunu država ne bo imela več denarja, da bi pokrila te z zakoni zagotovljene izdatke. Prisiljena bo, ker tudi deficita in zadolževanja ne bo mogla več povečevati, povečati davke, in to tiste, ki ne bodo povečevali stroškov dela ali zmanjševali konkurenčnosti gospodarstva. Tega pa ne bo mogoče storiti linearno, pač pa le tako, da se vzame tam, kjer je kaj vzeti, kjer se je akumuliralo bogastvo v času razcveta, da se popravi krivica.

To pomeni, da bo položaj javnih financ pripeljal državo v resno razmišljanje o uvedbi UTD, kar ji že danes predlaga dr. Mencinger.

V bistvu bi bil UTD vzajemni sklad državljanov (ne državna subvencija ali pomoč), v katerega vsak državljan (ali prebivalec s stalnim bivališčem) plačuje del (v odstotkih) svojega mesečnega prihodka in iz njega prejema nominalni znesek ves čas od rojstva do smrti.

Nihče ne ve, ali bo njegov "konto" na koncu življenja v plusu ali minusu. Ve pa, da bo vedno prejemal neki znesek in tudi odvajal del svojih prihodkov; ko danes odvaja davke, ne ve, za kaj jih bo država porabila - za preplačane predore, bolnišnice, ceste ali nepotrebne tanke. Pričakovati je, da bo državljan plačeval več, kot bo prejemal, v času, ko bo na vrhu ustvarjalnosti. Ve pa tudi, da bodo UTD prejemali njegovi otroci in ga zato ne bo strah za stalno zaposlitev in bo fleksibilen na trgu dela. UTD prinaša korenite premike pri zagotavljanju socialne varnosti, katere težišče se od zaposlitve in stalnega delovnega mesta preveša na pripadnost širši skupnosti.

Mesečna (letna) višina UTD bi bila odvisna od tekoče zbranih sredstev. To pomeni, da bi se z nižanjem družbenega proizvoda, osebne potrošnje in osebnih dohodkov ta nižal ali pa, v nasprotnem primeru, višal. Bil bi v ravnovesju z družbenim proizvodom.

Vira UTD bi bila poleg obstoječih proračunskih (socialni transferji in davčne olajšave) povečana dohodnina (za okoli 10 odstokov) in DDV iz končne potrošnje (v podobnem odstotku dražja mleko in kruh), del pa bi se črpal iz povečanih trošarin in koncesij. Kdo služi z izkoriščanjem naravnih virov? Državljani nikakor.

V praksi to pomeni, da bi uvedba UTD državljana s 500 evri mesečnih dohodkov "stala" 100 evrov, prejel pa bi 250 evrov vsak mesec. Nekdo s prihodki 1000 evrov bi vplačal mesečno 200 evrov, prejel pa bi 250 evrov. Tisti s 3000 evri mesečnih prihodkov bi bil dodatno obremenjen s 600 evri, prejel pa bi 250 evrov.

Sistem UTD omogoča odpravo vseh socialnih prejemkov in davčnih olajšav iz naslova socialnih kriterijev. To pomeni, da bi se bistveno zmanjšal obseg administrativnega dela državne uprave. Tako bi se lahko delavci v davčni upravi namesto s pisanjem odločb ukvarjali s pobiranjem davkov v sivi ekonomiji, ki utaji kar nekaj milijard davkov. Podobno velja za socialno področje. Socialne službe bi se lahko ukvarjale s socialnimi problemi in ne s papirnato vojno z izdajanjem odločb.

UTD bi bil prihodek vsakega državljana, vendar pod pogojem, da dela nekaj "koristnega" za skupnost, da hodi v šolo, v službo, da se nezaposleni dodatno izobražujejo ali skrbijo za otroke, delajo v humanitarnih ali športnih organizacijah ali pa drugih javno koristnih delih. UTD bi lahko v velikem delu nadomestil subvencije v kmetijstvu, ki so danes ena sama velika birokracija. Evropa daje 40 milijard, več kot polovico porabijo birokrati.

Tisti, ki bi ležali v senci ali se ukvarjali s sivo ekonomijo, UTD pač ne bodo prejemali.

Gospodarstvo poudarja nujnost fleksibilnega trga dela za lažje prilagajanje trgu in hitrejši razvoj. UTD to prinaša. Prinaša pa še več kot lažje odpuščanje po volji delodajalcev, prinaša tudi "odhode iz službe" vseh tistih, ki prejemajo plače neredno, so šikanirani, izpostavljeni mobingu in drugim oblikam izkoriščanja. Trg dela lahko deluje le takrat, ko je tudi ponudnik pri odločitvi svoboden, in ne le takrat, ko je to po godu delodajalca, kot trg dela razume večina mladih ekonomistov.

Včeraj je država namenila 300 milijonov za garancije kreditom državljanov. Z UTD ta intervencijski zakon odpade. Zasebna gradnja in druga potrošnja trajnih dobrin bi skokovito porasli, ker bi vsakdo imel trajen vir za vračanje kreditov in banke varne naložbe. To pa je eden od temeljev izhoda iz krize.

Rešitev Mure bi bila veliko lažja, kot je danes. Delavci Mure bi bili pripravljeni delati z manjšo plačo, če bi videli in verjeli v možnost izhoda iz krize. Tistih pet milijonov, ki jim jih manjka, bi že letos prihranili pri plačah v zameno za lastninske certifikate.

Delavci IUV pa bi z drugačnim modelom upravljanja že zdavnaj pred stečajem napodili Bajukove fante.

Pokojninska reforma bi bila rešljiva enostavno in brez bolečin.

UTD, ki bi ga prejemali mladi, ki so v šolah, je mogoče postaviti tako, da prispeva h kakovosti izobraževanja in skrajšanju časa izobraževanja.

Kdo ima prav, Mencinger ali Polanec, je odvisno od tega, kam postavljamo človeka, ko iščemo prav. Za razumne s srčno kulturo tu ni dileme. Niti ni dileme pri tistih, ki želijo napredek, ki pa se ne bo meril samo po dobičku elit.

Res pa je, da ima UTD dve veliki napaki. Posega v položaj tistih, ki so najbogatejši, ti pa so na mestih, kjer se sprejemajo odločitve v družbi. V tem grmu so skriti vsi politiki in njihovi botri. Vendar brez prerazporeditve bogastva ni izhoda iz krize. Druga slabost pa je ta, da je UTD še velik tabu, ki pri ljudeh odpira vprašanja. Politika ter stroka nanje še nista odgovorili in se branita z izgovorom, da je iluzija. Zato se tudi oglašam, da preženem del megle.


Dnevnikov objektiv - sobota, 25.07.2009 Tekst: Silvo Koprivnikar
http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/objektiv/1042286159
Back to top
 
 
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #43 - 29.07.2009 at 11:14:28
 
to res rabmo
utd

500e bi biu čist nor utd
jest pa bi biu tud z 250 zadovoljen


itaq majo skor usi višje stroše in bi torej še vedno usi moral delat

Smiley
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
D7
Ex Member




Re: Modeli pravičnejše družbe
Reply #44 - 10.04.2010 at 19:08:20
 
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 ... 68