titud wrote on 25.10.2004 at 08:54:37:V igro moči se zapletata, ker verjameta, da imata načeloma enake možnosti za zmago. Ker verjameta v to, da jima bo sistem v to tekmo moči pravično omogočal in da bo podpru tistga, ki se mu bo uspelo izkazat za neenakopravnega v odnosu. Zato se tud moški želi izkazat za žrtu, ker bo s tem skoz prizmo sistemske zaščite pridobu na moči. Sistemska zaščita žrtve vse dela žrtve, da majo v njem lahko potem enakopravne možnosti za zmago eden nad drugmu. V partnerskih/ družinskih odnosih tak sistem pravičnosti odpove. Tam bi se moralo izhajat iz zaščite interesa skupnosti in ne zaščite posameznika (katergakoli, tud najšibkejšega, ker po tej logiki se vsak želi prikazat kot žrtu), ker ravno ta zaščita posameznika dela iz družinskih članov tekmece v igri moči in ne solidrano celoto sodeljujočih. V tem smislu iduvidulistično/liberalistično pojmovanje 'enakih štartnih možnosti', 'svobodne izbire ob enaki svobodni izbiri drugega' po moje vsaj na ravni primarnih skupnosti ni za aplicairat brez nevarnosti, da se naruši ravnovesje primarne skupnosti, ki je 'višji' interes od interesa vsakega posameznika in ki tud ni enostavna vsota vseh posameznih, ker je v njem 'neenakost' posameznika vključena in se v celotni skupnosti tudi skompenzira brez bojazni, da je 'šibkeši' avtomatotsko potencialna žrtu in bi zarad tega rabu posebno sistemsko zaščito. Če kdo, pol sistemsko zaščito rab primarna skupnost pred intervencijo induvidualistično/liberalistično pojmovanja pravičnosti kot celota in ne posameznik v njej.
pa ne titud, da si tudi ti ugotovil, da obstaja tudi agresor, ki se "preobleče" v vlogo žrtve.
em, načeloma je problem pri ločitvi zmeraj "problem" v tistem zakoncu, ki noče izstopit iz odnosa. Vsi fajti v zvezi z otroci in skupno lastnino pa so le sredstvo za "ohranjanje" odnosa ... četudi za ceno stanja vojne med zakoncema.
Če država ne poseže pravočasno v to vojno in jo konča (več načinov: prepoved približevanja, razdelitev premoženja in basta, doslednega uveljavljanja pravic stikov in še bolj dosledno sankcioniranje odstopov, dosledno izvrševanje plačevanja preživnine)
potem taka vojna ne degradira v spor tipa perpetum mobile .. vsak odklon se razreši sproti ... ne pa tako kot pri nas, ko se v kakšnio sodni dvorani razčiščujejo problemi stari 30 let (kdo hudiča se pa še točno spomni, kaj je bilo 30 let nazaj)
em, problem v družinah so med drugim tudi patriarhalni vzorci, in patriarhalni vzorec per se pomeni tudi boj za notranjo moč ... saj morda poznaš izraz pater familias ... tega ni izumila država
seveda pa je država tista, ki mora najprej zdefinirat kdo je jebena stranka ... žrtev ... včasih so bile to skoraj izključno ženske, danes pa se tudi to obrača in se sistemska zaščita ponekod spreminja v matriarhalno hegemonijo čist neupravičeno... in tudi take anomalije bi bilo treba popravit
... seveda s tem ne mislim zagovarjati tistega občutka pri moških, ki se počutijo ogrožene zaradi žensk, ki imajo to moč, da same odločajo ali ostanejo ali grejo
titud wrote on 25.10.2004 at 08:54:37: Ideal induvidualističnega/atomističnega/liberalističnega koncepta pravic posameznika, utemljenih na njegovi pravici do svobodne izbire in ki ima prednost pred splošnim dobrim, je utemljen na svobodi razpolaganja z lastnino (svobodi trga), ki je omejena samo z enako svobodo drugega (temu služi družbnena pogodba) in tle me bo težko prepričat, da temu ni tko.
za razliko od tebe, jaz ne verjamem v absolutne rešitve (torej rešitve, ki bi dale najbolši in edino zveličaven odgovor za vse življenjske primere)
jaz verjamem, da je življenje tehtnica in vsakokratno ugotavljanje linije med družbenim in individualnim interesom
aja pa še to ... pri tebi se vedno zalomi na isti točki, kako definirat pravico žrtve nasproti pravici agresorja ... torej kje bi ti postavil mejo