Jst
Guest
|
Titud;
Podajam ti odgovor iz knjige Klasiki Daoizma. V bistvu je ta filozofija edina iz Vzhoda, ki se me je res dotaknila. Zgodbica je na mestu, ker nekako podpira tudi filozofijo, ki jo crpam iz Zahodne tradicije in sem jo navedel tudi zgoraj, ko sem govoril o odvisnosti. Gre pa takole:
Med ljudmi iz Weija je zivel moz iz Tong Mena po imenu Wu. Ko mu je umrl sin, se ni zalostil. Njegov hisni oskrbnik mu je dejal: "Na vsem svetu ni bilo nikogar, ki bi imel svojega sina tako rad kot vi. Kako da sedaj, ko vam je sin umrl, niste zalostni?" Wu iz Tong Mena je dejal: "Bil je cas, ko sem bil vedno brez sina. V tistih casih, ko se nobenega sina nisem imel, nisem bil zalosten. Sedaj mi je sin umrl in spet je tako, kot je bilo prej, ko sina se nisem imel. Cemu naj bi bil sedaj zalosten?"
Namrec, ce dobro preberes zgodbico bos lahko videl, da v bistvu ne izkljucuje custvene odvisnosti med ocetom in sinom, saj mu oskrbnik rece: : "Na vsem svetu ni bilo nikogar, ki bi imel svojega sina tako rad kot vi…." Pa vendar, ko je sin umrl, temelja za to naravno ljubezen ni bilo vec, zato je morala ljubezen umreti. S sinom ni umrl tudi Wu, samo njegova ljubezen do sina je umrla, saj ni imela od nicesar vec ziveti. Temu mozakarju se na misel ni prislo, da bi se pokoncal. Zivel je naprej.
Razumem kaj hoces povedati in se s tabo tudi strinjam. Ampak samo do tocke izgube. Pa se tako velika custvena odvisnost Romeo/Julija, pa njuna ljubezen itd., itd. je cool in zelo super. Vsakdo si zeli kaj takega. Jst tud. Ampak s tabo se pa strinjam samo do tocke izgube Julije. Kaj ni v bistvu Romeo s tem, ko se je ubil v bistvu prelozil odgovornost za svoje zivljenje na ramena mrtve Julije? Saj, on se je ubil, ker je bila Julija mrtva. Torej zaradi nje…
Zgodbici o Wu-ju iz Tong Mena in Romeo/Julija sta si v svojem bistvu povsem nasprotni in obe s svojima primeroma enako extremni. Ce pa njuno simboliko preneses v realno vsakdanje zivljenje, kjer nam ljubljene osebe ne umirajo kar tako, pa lahko ugotovis, da ti Wu iz Tong Mena pravi, zivi naprej, Romeo pa ti pravi, obupaj in se predaj.
Poudarjam pa, da je obema zgodbicama skupna brezpogojna ljubezen, pa tudi custvena odvisnost, ce ze hocemo.
Namrec, zgodbica o Wu-ju iz Tong Mena je na prvi videz precej kruta, brezsrcna, pa vendar ima v sebi globoko modrost. Stvari se spreminjajo, mi pa zivimo kot da se ni spremenilo popolnoma nic, ali pa zalujemo za stvarmi, ki jih ni. Potem pa tem custvom recemo vrlina. Bull shit pa vrlina. Vecinoma gre za samopomilovanje ali pa custveno izsiljevanje povezano s trajno (poudarjam trajno) nesposobnostjo prevzeti odgovornost na lastne rame v novonastalih okoliscinah.
Naj za konec se nekrat recem, da razumem kaj hoces povedati. Se strinjam s tabo. To si jst tud zelim doziveti.
Ampak, vsaka stvar ima svoj rok uporabe. Ko rok potece jo moramo vreci stran, pa ce se tako boli. Tako je zivljenje. Crpati energijo iz stvari, ki jim je rok uporabe pretekel pa je malce bolno… Tega pa decko Romeo zagotovo ni razumel.
Lp
|