titud
5 p
Offline
Zaznavanje mističnega je vir vsake prave znanosti.
Posts: 6736
Markomur
Gender:
|
Tole sem pravkar v kjižici Alfonza Rosenberga o prasimbolih in njihovem spreminjanju prebral (mi je padlo v roke kot naročeno):
Duša ima neposreden dostop do temeljev naravnega sveta, istočasno pa sili nad to izkušnjo, v kraljestvo idej, arhetipov, vsega, kar deluje v delujočem. Duša je uposobljena za neposredno in nadlogično izkušnjo resnice, kot posredovalka simbolov. Svet simbolov in mitov ustreza področju naravno religioznega, iz katerega se gotovo oblikuje vsako razodetje. K vzrokom za našo duhovno katastrofo in k zatonu religioznih sil , ki so oblikovale človeško skupnost, sodi tudi to, da se nam je podrla povezava med razodetjem božje besede in med naravno religioznostjo. Vsaka religija ima duhovne korenine, korenine v duhovno religioznem. Če se te posekajo v kake t.i. "čiste božje besede" , ali sama notranjost z druge, ali v korist takoimenovane "čiste religije", tedaj se zruži sama božja beseda v prepad razuma in nezavednosti in se zgubi. Toda človek živi od besede in od kruha, od smiselnega doživetja podobe in duha. V protestantzmu, in v novejšem času pod njegovim vplivom tudi v katoliški religiji, se je ta proces duhovnega izkoreninjenja religioznega intenzivno in usodepolno uresničil: posledica je bila izkoreninjenje človeka. Jung o tem pravi naslednje : "Ko so protestanti podrli obrabni zid Cerkve (proti svobodnemu ravnanju arhetipičnih moči), so izgubili svete podobe kot izraz pomembnih nezavednih dejavnikov, skupno z obredom, ki je bil že v sivi davnini gotova pot, kako razložiti neizračunljive moči nezavednega. Velika količina energije se je sprostila in istočasno izlila v stare kanale radovednosti in želje po osvajanju. Tako je postala Evropa mati zmajev, ki so požrli večji del zemeljske oble. Od tistega dne je protestantizem postal poganjek shizem, istočasno pa je soudeležen pri hitrem razvoju znanosti in tehnike, ki je vregla človeško zavest v tako, da je le-ta pozabila na neizračunljive moči nezavednega. ... Ta celoten razvoj je usoden.... Moderni človek, protestant ali ne, je daljnosežno izgubil zavetje cerkvenih zidov in zaradi te izgube se je približal območju svetovno razdirajočega in svetovno uničujočega ognja. Življenje je postalo hitrejše in intenzivnejše. Naš svet je pretresen in presunjen od valov nemira in strahu." Globine duše se ne da na hitro spremeniti. V trajni predstavni sposobnosti so skupne korenine duševne in religiozne izkušnje. V tem območju duše, ki je zakladnica simbolov, je utemeljena pomenljiva možnost človeka, da v svojem življenju po eni starni pusti, da svet deluje nanj, po drugi pa, da predokuša božjo resničnost in življenje kot sveto celovitost, v kateri deluje Bog.
|