M.L.
|
Človek, če hoče doseči notranjo življenjsko popolnost se mora povsem odpovedati vsem prejšnjim slabostim, navadam skominam in močnim strastem, ki se iz nezrelih in in zelo nečistih naravnih duhov njegovega mesa dvigajo v njegovo dušo, jo onesnažujejo in uničujejo.
Človek mora zbrati najtrdnejšo voljo, da lahko vse to opusti in sledi Božji volji. Človek zmeraj zbere dojolj volje, da greši, ker ga v tem močno podpirajo miki in strasti njegovega mesa; voljo do dobrega pa v njegovem mesu ne podpira nič, podpira jo samo vera in misel v ljubezni do bližnjega, zaupanje in neomajana ljubezen.
Kdor torej s trdno in živo mislijo, z ljubeznijo do bližnjega in z neomajanim zaupanjem zmore premagati vse slabe strasti svojega mesa in tako postati gospodar samega sebe, bo kmalu postal tudi gospodar vse zunanje narave; s tem ko postane popoln gospodar nad seboj, je že tudi na prvi stopnji resnične notranje življenske popolnosti, čeprav bo še zmeraj pogosto izpostavljen vsakovrstnim skušnjavam, ki ga bodo napeljevale k temu ali onemu grehu.
Na tej stopnji je za takšnega človeka značilna tudi takšna krepost in življenjska svoboda, ko ne more več grešiti, ker je njegova duša povsem prežeta z Božjo voljo in se po njej lahko ravna; kajti ker je sam postal čist, mu je tudi vse čisto.
Toda čeprav je takšen človek že popoln gospodar vse narave in tudi v sebi najjasneje prepričan, da se nikakor ne more več pregrešiti, ker vse njegovo ravnanje usmerja resnična modrost iz Boga, je kljub temu šele na drugi stopnji notranje življenske poponosti.
Obstaja pa še tretja in najvišja stopnja notranje življenjska popolnosti. Kakšna je ta stopnja in kako jo človek doseže??
Na tej stopnji popolni človek, čeprav dobro ve, da lahko kot mogočni gospodar vse narave brez greha naredi, kar koli želi. ponižno in blago obvladuje moč svoje volje in oblasti in pri vsakem svojem ravnanju iz čiste ljubezni do Boga ne stori ničesar, ne da bi mu bil Bog to neposredno naročil, kar je celo za popolnega gospodarja narave dokaj zahtevna naloga, ker v svoji polni modrosti ves čas ve, da lahko zaradi v njem prebivajoče volje iz Boga ravna samo pravilno.
Tisti, ki se še bolj poglobi, spozna, da obstaja še velika razlika med posebno Božjo voljo v njem in najsvobodnejšo in neskončno najsplošnejšo voljo v Bogu, in zato svojo posebno voljo povsem podredi najsplošnejši Božji volji in samo tedaj kaj stori iz lastne moči, ko mu to neposredno naloži izključna volja v Bogu., Kdor ravna tako, je dosegel najbolj notranjo in najvišjo življensko popolnost, ki je življenjska popolnost tretje stopnje.
Kdor je na tej stopnji je tudi povsem eno z Bogom in ima tako kot Bog največjo moč in oblast nad vsem v nebesih in na zemlji, in tega mu nikoli več nihče ne more odvzeti, ker je eno z Bogom.
Toda te najvišje življenjska izpopolnitve, ki je značilna za nadangele, ne more doseči nihče, če prej ne doseže prve in druge stopnje življenjske izpopolnitve.
Pa lep pozdrav.
|