Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 11
(Read 35906 times)
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: dogma II
Reply #45 - 11.02.2003 at 22:11:37
 
mind wrote on 11.02.2003 at 21:50:15:
Zaupanje v avtoriteto pa se mi zdi pomembno predvsem zaradi učinkovitosti. Od učiteljice ki ji zaupam se bom verjetno več naučil kot od tiste ki ji ne.

Več se bom naučil le od učiteljice, ki svoj poklic dobro obvlada in dobro razume snov, ki jo poučuje.

Če je slaba in le nekaj brez veze naklada, mi povečano zaupanje vanjo ne bo nič kaj bolj pomagalo, prej škodovalo.


Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: dogma II
Reply #46 - 11.02.2003 at 22:17:40
 
sej te nben ne sil v sprejemanje slabih avtoritet.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: dogma II
Reply #47 - 11.02.2003 at 22:21:01
 
Quote:
sej te nben ne sil v sprejemanje slabih avtoritet.

Kje si pa spet to pobral, da kdo koga sili?
Tukaj polemiziramo o tem, kako "zelo pomembno je zaupanje" v avtoritete.


Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: dogma II
Reply #48 - 11.02.2003 at 23:05:23
 
Quote:
Več se bom naučil le od učiteljice, ki svoj poklic dobro obvlada in dobro razume snov, ki jo poučuje.

Če je slaba in le nekaj brez veze naklada, mi povečano zaupanje vanjo ne bo nič kaj bolj pomagalo, prej škodovalo.


Točno. Ampak kot smo že ugotovili predavata obe učiteljici enako snov, torej sta lahko s tega vidika obe kompetentni. Najbolj pomembno pri posamezniku pa je kaj se on od nje nauči, in samo to v končni fazi šteje. Iz lastnih izkušenj pa predpostavljam, da bo odnos med uciteljico in učencem uspešnejši če bo v le-tem tudi ljubezen in posledično bo tudi učenec več oz. hitreje znal. V ljubezni pa je med drugim potrebno predvsem medsebojno zaupanje iz obeh strani.
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: dogma II
Reply #49 - 11.02.2003 at 23:12:43
 
mind wrote on 11.02.2003 at 23:05:23:
Iz lastnih izkušenj pa predpostavljam, da bo odnos med uciteljico in učencem uspešnejši če bo v le-tem tudi ljubezen in posledično bo tudi učenec več oz. hitreje znal. V ljubezni pa je med drugim potrebno predvsem medsebojno zaupanje iz obeh strani.  

Ah daj no, če si se zaljubil v učiteljico, (saj razumem, da lahko hormoni orng ponagajajo), si se z "buljenjem v njene joške" verjetno bolj malo naučil.
Bolje bi bilo, če bi se skoncentriral na učno snov ...  8)


Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: dogma II
Reply #50 - 12.02.2003 at 00:35:35
 
Quote:
Ah daj no, če si se zaljubil v učiteljico, (saj razumem, da lahko hormoni orng ponagajajo), si se z "buljenjem v njene joške" verjetno bolj malo naučil.



Če je "buljenje v joške" za tebe ljubezen pol sma si pa res različna.Tud z učiteljem je možno imet ljubezenski odnos tako kot lahko ljubiš očeta ali brata. Spolna privlačnost nima tukaj nikakršnega smisla, še manj paje pogoj za ljubezen.

Cel čas že govoriva o nekakšnih pravilih (družbenih ali dogmatičnih) ne pridema pa do vprašanja s katerim sem se oglasil v tem topiku. In sicer do vprašanja učinkovitosti različnih avtoritet in ta učinkovitost se lahko odrazi le na posamezniku v praktičnem smislu. Gre v bistvu za vprašanje lastne morale in kakšno vlogo lahko odigrajo pri oblikovanju le-te različni dejavniki. Meni se pač zdi, da da družba z svojim zgledom ne daje prave in učinkovite podlage za to. Rezultate tega vidimo v raznoraznih "bushevskih" anomalijah, ki izhajajo iz popolnega nerazumevanja samega smisla pravil, saj jih v eni in isti sapi povdarjajo in hkrati kršijo.  

LP
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
LittleStar
Ex Member




Re: dogma II
Reply #51 - 12.02.2003 at 08:53:45
 
Mislim, da je pomembno zaupanje v avtoriteto, vendar ne nekoga drugega, niti ne toliko svojo v dobesednem smislu. Gre bolj za to, da poslušaš svoj glas, pravi jaz, da zaupaš vesolju, da je sočutno za tvojo duhovno rast in ne toliko posameznim ljudem…, da nekako vidiš skozi. Po moje je zelo smiselno se naučiti pravil, če ne drugače, že za to, da jih lahko primerno kršiš. Če nekemu človeku zaupaš, ker ti pač neki čut to pravi, in če mu priznavaš avtoriteto ni nič slabega, saj je vendar tvoja, ali ne? Zakaj nekdo ob isti osebi čuti avtoritativnost neke osebe, drug pa ne? Wink Vsak se slej ko prej najde pred 'veliko nemo skalo'. Na tem mestu sem se spomnila iniciacije, tudi za to je potrebno popolno zaupanje v znanje in modrost nekoga, al ne?


Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: dogma II
Reply #52 - 12.02.2003 at 09:22:07
 
Quote:
Če je zate kazen v svoji osnovi metafizična, potem bi to držalo, drugače pa ne. Morala pa pomeni samo normiranje obnašanja. Tamelji morale kot norme obnašanja imajo tako kot religija izvor v družbi in ne obratno. In ne boš verjel - vsaka oblast je krojila tako religijo, kot tudi moralo popolnoma po svojih potrebah (poglej si recimo egipčane ali pa grke; poglej si prve zakone - vse skupja je precej človeškega izvora.). Lahko pa si še enkrat prebereš ustavo - tisto o svetem je bila le Hribarjeva pobožna želja.


Valjda da so moralne norme iz družbe, pa ja ne misliš, da jest mislim, da izhajajo iz nebes. Ampak to še ne pomen, da jim družba, tud naša sedanja sekularna, ne samo na religiji utemljena, ne priznava metafizičnega oz. nadnarvanega značaja. Nobena norma, noben  zakon ne bi veljal  v družbi prav nč, če ne bi vsak posmeznik vanjga investiral svoj čustveni  presežek,  na katerga se obešajo tud religiozne dogme. Samo za primer: že v 4. stoletju je grški filozof zarad podobnosti grških bogov z ljudmi razglasu, da smo si te bogove izmislili ljudje sami, pa niti njemu niti  nobenmu drugmu ni prišlo na misu, da  vanje ne bi več verjel oz.  da ne bi vanje več ne investiral svoje čustvene projekcije. Spoznaje v tem smislu nima veze z religioznostjo, bogovi in moralne norme vzdržjujejo iste čustvene energije, ki jim jim razum ne more do živga, dokler razrešujejo življejske  probleme oz.  paradokse med posamičnim in splošnim, objektivnim in subjektivnim, dobrim in zlim. Ko se čustvena investicija ne povrača več, ko se dogme in moralne norme izpraznejo, se iz te iste energije skreirajo nove drugačne, pač času primerne, a še vedno bazirane v naši presežni energiji, ki je niti ne  mormo jemat  kot svojo, če hočmo da deluje, neglede na to, da v bistvu vemo da je naša.


Mislim, da je v tem tud bistvo avtoritete, ki  je personificirana v boga, papeža,  cesarja
ali predsednika.  Tud če vemo, da je 'cesar nag', da sami investiramo svojo čustveno energijo vanjga in ga na tak način vzdržujemo kot avtoritetro, ga bomo vzdrževal naprej, če nam rešuje bistvene življenjske probleme. Spoznaje, da je 'cesar nag' nas je zgodovinsko gledano večinoma sicer pripeljelo do depersonalizacije avtoritete, ampak tisitega, zarad  katerega smo bli včasih prisiljeni to persono ustvrat, pa nobeno zgodovisko ne bo odpravlo. Religiozno bistvo človeka se prenaša v sekularizirano družbo tud če religija shira.

Tisto, da 'svetosti' ni v naši ustavi, zna bit res, ampak men je blo takrat simpatično, da je prav hribar ta termin hotu noter spravt. Kot ateistični filozof je s tem pokazal, da pozna  bistvo temeljnega državljanske zaveze. Če bi hotu to noter spravit kakšen teolog, bi tud jst koj zastrigu z ušesi, da kakšna religija hoče ustavo zdogmatizirat po svoje.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: dogma II
Reply #53 - 12.02.2003 at 10:11:32
 
Quote:
Ah daj no, če si se zaljubil v učiteljico, (saj razumem, da lahko hormoni orng ponagajajo), si se z "buljenjem v njene joške" verjetno bolj malo naučil.  
Bolje bi bilo, če bi se skoncentriral na učno snov ...  


Quote:
Če je "buljenje v joške" za tebe ljubezen pol sma si pa res različna.Tud z učiteljem je možno imet ljubezenski odnos tako kot lahko ljubiš očeta ali brata. Spolna privlačnost nima tukaj nikakršnega smisla, še manj paje pogoj za ljubezen
.

Quote:
Na tem mestu sem se spomnila iniciacije, tudi za to je potrebno popolno zaupanje v znanje in modrost nekoga, al ne?


Personifikacija avtoritete v konkretni osebi je po moje važen faktor pri prenašanju znanj in vedenj, ne pa več tolk za delovanje splošnih moralnih načel. Pri slednjem se moralne lastnosti personifificirajo le še v kriznih trenutkih, ko folk išče skoz  poosebitvi vsega vrednega v nekom garancijo, da se njihov  moralni sitsem ne bo razsul.  

Pri učenju oz. prenašanju vedenj pa je zaupanje v avtoriteto važen faktor zarad vzpostavljanja sugestivnega polja, v katerem prenos znanj in vedenj poteka tud globinsko, ne pa samo površinsko. V klasični šoli se klasična znanja vsaj teortično lahko prenašajo tud brez personificiranih avtoritet in praktično breosebno, le učenec mora bit motiviran s ciljem, to je osvojitvijo znanja. Ker te moticije v saj pr enmu osnovnošolcu ni realno za pričakovat, ga je treba motivirat z ljubeznijo al pa represijo, različna zgodovinska obdobja in kulture pač bolj s podatkom na enem al pa na drugem.

Pri prenosu celovitih vedenj iz mojstra na učenca (podobno je tud pri psihoterapijah) pa je nujno potrebno vpostavt eno sugestibilno okolje,  ker le v takem oklolju se lahko  prenašajo ene subtilne energije, ki so nujne za osvojitev vedenja. Tle smo že na raznih mejnih stanjih zavesti od ektsze do hipnoze in drugih povečanih in zamnjšanih budnosti zavesti, ki jih je mogoče vpostavt le z zaupanjem v avtoriteto, ki meji na ljubezen ali pa celo ena oblika ljubezn tud je. Isto se dogaja tud v neformalnih prijateljskih skupinah in partnesrkih odnosih, saj skoznje  na en subtilen način vsrkavamo ena socialna zananja in moralne norme, potrebna za našo osbenostno rast. Seveda so zarad občutljivosti in totalnosti takih prenosov vednj tud pod udarom zlorab in nezaupnja, ampak zarad tega rizika čustvenga faktorja ne mormo odpravit, ker drugač teh vedenj enostavno ni možno delit in  prenašat.        
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: dogma II
Reply #54 - 12.02.2003 at 10:43:09
 
mind wrote on 11.02.2003 at 21:50:15:
Če te učiteljica v osnovni šoli, tvoji starši ali družba z njenimi zakoni celo življenje uči, da je ljubezen slaba in nekaj čemur se moraš na veliko izogibat, pomoje nikoli ne boš imel volje spoznati jo. Zaupanje v avtoriteto pa se mi zdi pomembno predvsem zaradi učinkovitosti. Od učiteljice ki ji zaupam se bom verjetno več naučil kot od tiste ki ji ne.

Seveda če se kdo ne strinja z menoj lahko magari to označi za "sranje", pač povem svoje mnenje ker potrebujem feedback. Bullshit pa mi sicer pove marsikaj še vedno pa mi ne razloži zakaj je bullshit.

Tvoja "dolžnost" kot pubertetnika/adolescenta je bila, da postaviš pod vprašaj vse avtoritetete, jih preizkusiš, da ti bo naprej v življenju jasno, da so le te pogojene, da se da živet tudi brez njih, da pa so ponavadi tudi potrebne za nek namen in zato lahko celo koristne.

Recimo učiteljico zgrabit za joške, da ugotoviš, da se za strogo izvajano avtoriteto morda skriva velika negotovost in še kakšen drug problem Wink (šala, mind, šala, v njej pa morda nekaj resnice)

Namesto tega trdiš, da so avtoritete absolutne, tvoje vedenje pa pogojeno s strani njih, ti pa na njih nimaš vpliva. Nak. Avtoriteta in moč je vedno dvostranska reč, s svojim upoštevanjem avtoriteto tudi sam vzpostavljaš. S svojim podrejanjem volji drugega vzpostavljaš njegovo moč nad tabo in drugimi.

V čem je razlika med "podrejenemu prijazno avtoriteto", ki ti svojo avtoritarnost prijazno poskuša razložit in utemeljit in pa tisto, katere naravo si sam preizkusil in spoznal? Razlika je natanko v naslovu tega topika, v dogmi. Avtoriteta z razlogom, ki ne vzdrži tvojega preizkusa njene narave je lahko utemeljena samo v dogmi.

Dogma vseh dogem, ki se uveljavlja v svetu v zadnjem času pa je, da je treba avtoriteto brezpogojno spoštovat, sicer se bo svet podrl. Uveljavlja se tako, da policaji najprej brez razloga prebutajo enega klošarja, ki ni dovolj spoštljiv oz. se sam ne odstrani dovolj hitro, potem pa je kmalu normalno, da prebutajo že vsakega, ki se ne obnaša "pravilno" oz. dovolj spoštljivo. Uveljavlja se skozi miljon filmov, "odvetniških" dram ali pa skozi to, da se recimo v StarTreku v skoraj vsaki epizodi in to v skoraj 100% problemi nastanejo, ker nek član posadke ne posluša v celoti kapitanovih navodil oz. ne upošteva njegove avtoritete.

Nasproti tvoji pogojenosti s strani avtoritete ti postavljam svoje prepričanje, da si svoboden posameznik, ki je sam odgovoren za svoja dejanja.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: dogma II
Reply #55 - 12.02.2003 at 10:46:48
 
Quote:
Nasproti tvoji pogojenosti s strani avtoritete ti postavljam svoje prepričanje, da si svoboden posameznik, ki je sam odgovoren za svoja dejanja.

absolutno svoboden? in popolnoma odgovoren za svoja dejanja?
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: dogma II
Reply #56 - 12.02.2003 at 11:17:12
 
ne in ne, aryan, marsikdaj in marsikje si odvisen/pogojen/neveden/..., ni pa seveda nujno, da si odvisen/pogojen/neveden/..., si pa vedno v celoti odgovoren za svoja dejanja.  

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: dogma II
Reply #57 - 12.02.2003 at 12:02:46
 
Quote:
ne in ne, aryan, marsikdaj in marsikje si odvisen/pogojen/neveden/..., ni pa seveda nujno, da si odvisen/pogojen/neveden/..., si pa vedno v celoti odgovoren za svoja dejanja.  

kdo ali kaj pa je tist ki vpliva na eno in drugo stanje, ce ne jaz (kot si sam zgori opisu, da ni nujno)

pol tud ne morm bit v "celoti" odgovoren samo jaz, a ne? oz. ni nujno.

po moje bos mogu mal bl se premislit preden dajes izjave ki so znotri sebe kontradiktorne, razen ce se pogovarjamo mogoce o "cudezih"? te pa naj bi bli ze domena mistike in "verjetja" oz. dogme?
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: dogma II
Reply #58 - 12.02.2003 at 12:14:51
 
Quote:
V čem je razlika med "podrejenemu prijazno avtoriteto", ki ti svojo avtoritarnost prijazno poskuša razložit in utemeljit in pa tisto, katere naravo si sam preizkusil in spoznal? Razlika je natanko v naslovu tega topika, v dogmi. Avtoriteta z razlogom, ki ne vzdrži tvojega preizkusa njene narave je lahko utemeljena samo v dogmi.  


Po moje ni finta dogme le  v tem, da je na njej utemljena avtorieteta. S tem dogma avtomatsko dobi neagtivni prizvok, ki si ga ne zasluž.

Dogma sama po seb je po moje čist nevtralna zadeva, je le  organiziranje resnice okrog principa razodetja, tko kot se resnica  sodstvu ogranizira okrog materialnega dokaza in v znanosti okrog  teoritične konstitentnosti oz. emprične preverljivosti znotraj zanastvene paradigme. Avoriteta se na vseh teh področjih črpa iz tako ali drugače dojete  resničnosti same neglede na to, okrog česa se resničnost organizira. Dogma ma v tem smislu enako veljavno in legitimno avtoriteto kot inštitut materialnega prava ali na znanstvenem ugledu utemljenjo stanje stavri. Šele če iz svoje resničnosti (in ta je v bistvu že transcedentalna, nadnaravna) ne more črpat avtoritete, pol se poslužeuje zunanjih avtoritet, kar enako velja tako za religijo kot pravo kot znanost oz njihove resnice.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: dogma II
Reply #59 - 12.02.2003 at 12:15:41
 
titud wrote on 12.02.2003 at 09:22:07:
Valjda da so moralne norme iz družbe, pa ja ne misliš, da jest mislim, da izhajajo iz nebes. Ampak to še ne pomen, da jim družba, tud naša sedanja sekularna, ne samo na religiji utemljena, ne priznava metafizičnega oz. nadnarvanega značaja. Nobena norma, noben  zakon ne bi veljal  v družbi prav nč, če ne bi vsak posmeznik vanjga investiral svoj čustveni  presežek,  na katerga se obešajo tud religiozne dogme. Samo za primer: že v 4. stoletju je grški filozof zarad podobnosti grških bogov z ljudmi razglasu, da smo si te bogove izmislili ljudje sami, pa niti njemu niti  nobenmu drugmu ni prišlo na misu, da  vanje ne bi več verjel oz.  da ne bi vanje več ne investiral svoje čustvene projekcije. Spoznaje v tem smislu nima veze z religioznostjo, bogovi in moralne norme vzdržjujejo iste čustvene energije, ki jim jim razum ne more do živga, dokler razrešujejo življejske  probleme oz.  paradokse med posamičnim in splošnim, objektivnim in subjektivnim, dobrim in zlim. Ko se čustvena investicija ne povrača več, ko se dogme in moralne norme izpraznejo, se iz te iste energije skreirajo nove drugačne, pač času primerne, a še vedno bazirane v naši presežni energiji, ki je niti ne  mormo jemat  kot svojo, če hočmo da deluje, neglede na to, da v bistvu vemo da je naša.


Mislim, da je v tem tud bistvo avtoritete, ki  je personificirana v boga, papeža,  cesarja
ali predsednika.  Tud če vemo, da je 'cesar nag', da sami investiramo svojo čustveno energijo vanjga in ga na tak način vzdržujemo kot avtoritetro, ga bomo vzdrževal naprej, če nam rešuje bistvene življenjske probleme.


Tisto, da 'svetosti' ni v naši ustavi, zna bit res, ampak men je blo takrat simpatično, da je prav hribar ta termin hotu noter spravt. Kot ateistični filozof je s tem pokazal, da pozna  bistvo temeljnega državljanske zaveze. Če bi hotu to noter spravit kakšen teolog, bi tud jst koj zastrigu z ušesi, da kakšna religija hoče ustavo zdogmatizirat po svoje.  


Še pred tem filozofom je nek drug filozof razglasil, da je človek mera vseh stvari. Ne vem kako si predstavljaš te religiozne čustvene energije, po moje pa je to predvsem strah, strah pred izločitvijo iz družbe in strah pred kaznijo. Po moje je to celoten čustveni presežek.

Ali mi lahko podaš vsaj en konkreten primer tega, kako neka konkretna dogma, rešuje konkretne primere in paradokse?

Cesar je cesar samo zato, ker ga imamo za cesarja in avtoriteta je avtoriteta zato, ker jo imamo (verjamemo vanjo) kot avtoriteto. Tudi tu bi se dalo izpeljati primere obeh vrst (uspešne in neuspešne).


A veš, da so ravno teologi najbolj nasprotovali Hribarju?
Hribar je resnično ateistični filozof (po definiciji), kar pa pomeni le, da religija večkrat krši načela svetosti kot ateizem. Poleg tega pa je Hribar govoril o svetosti življenja ne pa o svetosti države ali državne zaveze.
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 11