Bardo_Thodol wrote on 30.08.2005 at 14:33:58:Kaj pa sploh je to "resnični človek"?
"Resničen človek je tisti, ki upira svoj pogled navznoter." Kje je Bog? V vsakem človeku, v vsakem živem bitju. Zato pravijo: »Bog prebiva v vseh bitjih.« (Ešvara sarva bhutanam.) Bog si nadene človeško telo. (Daivam manuša rupena.) Ko bodo za vas vsi božanski, ne boste nikoli več nikogar obrekovali. Bog sodi človeka po njegovih občutkih in ne po njegovih dejanjih. Zato se potrudite in preusmerite pozornost v svojo notranjost. Kdor se ravna samo po tem, kar vidi zunaj sebe, je žival.
Ljubezen je vaše največje premoženje. Negujte ljubezen in vedno govorite resnico. Vendar je resnica lahko neprijetna, zato ljudje raje lažejo. Ljudem se steklenica mleka, ki jim jo dostavijo na hišni prag, ne zdi prav nič posebnega, za steklenico žganja pa so pripravljeni prepotovati več kilometrov. Laganje je postalo nekaj običajnega. Laž mogoče zadovolji druge ljudi, ne pa tudi vaše vesti. Namesto, da ustrežete drugim ljudem, najprej ustrezite svojo vesti. Sledite poti resnice ne glede na okoliščine. Če pa resnica lahko koga prizadene ali ogrozi, molčite. Nekoč je bil puščavnik globoko zatopljen v premišljevanje o Bogu. Zaobljubil se je, da bo vedno govoril resnico'. Gospod Ešvara se je odločil, da ga bo preizkusil. Nadel si je podobo lovca in začel loviti srno, ki se je v strahu skrila za grm tik ob puščavnikovem bivališču. Puščavnik je to opazil. Ko ga je lovec vprašal, kje je srna, se je znašel v precepu. Ni mogel hliniti nevednosti in reči, da srne ni videl, saj bi to bila navadna laž. Srne pa tudi ni mogel izdati, ker bi jo lovec ubil. Tako bi bil udeležen pri zločinu. Hitro je pomolil k Ešvari, da bi mu pokazal pot iz zagate. Po Božji milosti ga je prešinila sijajna ideja. Bog je vedno s teboj, v tebi, okrog tebe, nad teboj; vodi te in je tvoj varuh. Čemu potem strah, če je Bog tu? Puščavnik je takole odgovoril lovcu: »O, lovec, kdor vidi, ne more govoriti, kdor govori, ne more videti.« S tem pretkanim odgovorom puščavnik ni ostal samo zvest resnici, temveč je tudi obvaroval srno. Nato si je Ešvara nadel svoje pravo obličje in dejal: »Takšna obzirnost (jukti), ki je v tvojo korist in v korist drugih, je resnična joga.«[5]
Zato pravijo, da je resnica življenje jezika, pravičnost življenje rok in nenasilje življenje srca. http://www.sathyasai-drustvo.si/govori/govori02/mahasivaratri.htmlOsho:
Quote:Osho pa pravi tak:
Tantre ne zanima morala in njeni koncepti, temveč to, kar si. Nikoli niste idealni, zato ste obsojani. Vsaka morala je ustvarjanje krivde. Ideal je v prihodnosti, ti pa vedno zaostajaš, se primerjaš in se počutiš krivega. Hipokrizija pomeni, da si resničen človek, ne idealen, vendar želiš pokazati, da si idealen. Če narediš lažen obraz, se lažje giblješ v družbi, v notranjosti pa se moraš zatirati in tvoja neresničnost postane zavest. S tem večaš prepad v svoji notranjosti. Rojevajo se nam otroci in napravimo jih lažne-večni krog...
Neresnična osebnost je vedno proti uživanju in proti tebi. Žrtvuje se za druge. Vendar Tantra pravi:«Dokler ne moreš uživati sam zase, ne moreš pomagati drugim.« Uživanje ni sebično, ni greh. Če ti tvoja mama pravi:«Vedno sem se trudila zate!«, te bo mučila. Žrtvovanje je le trik za mučenje drugih. Tisti, ki se žrtvujejo, so nevarni. Besede, kot so žrtvovanje, dolžnost, služba, služenje so umazane in nasilne.