Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 4 5 6 
(Read 32991 times)
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Župniki in........
Reply #75 - 22.08.2007 at 07:22:28
 
RKC odgovor na zgornji članek:

http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/dnevnik/263232/


   Imajo duhovniki otroke res radi?

   petek, 17.08.2007
   Tekst: Dr. Andrej Saje, tiskovni predstavnik SŠK

   Kolumnist časnika Dnevnik dr. Vlado Miheljak je 8. avgusta 2007 objavil komentar na temo duhovniških spolnih zlorab z naslovom Imajo duhovniki otroke res radi? Članek začne z navajanjem moje izjave, ki je bila objavljena v oddaji Preverjeno 5. junija 2007 na Pop TV.

   Ker je novinarka omenjene TV-hiše Irena Pan mojo izjavo, da je vsak duhovnik osebno odgovoren za dejanja, ki jih stori, iztrgala iz konteksta in jo napačno ter zlonamerno interpretirala, smo 5. junija 2007 od urednice in voditeljice informativne oddaje Preverjeno Alenke Arko zahtevali, naj v prihodnji oddaji korektno objavi naš demanti (http://aktualno.rkc.si/?id >7953$amp;fmod>13), vendar je novinarka - v nasprotju z zakonom o medijih - našo zahtevo zavrnila kot neutemeljeno.

   Novinarki Ireni Pan sem med snemanjem pojasnil, da Cerkev spolne zlorabe jemlje zelo resno in da je pri presoji tovrstnih dejanj podvržena strogi zakonodaji. Pedofilija je problem celotne družbe in ne samo Katoliške cerkve. V Sloveniji je namreč okoli 270 prijav na leto, mediji pa se osredotočajo predvsem na nekatere osumljene duhovnike.

   Kazniva dejanja spolnih zlorab duhovnikov odločno obsojamo, vendar posamezni primeri zlorab ne morejo in ne smejo biti razlog za posplošen sum, da so vsi duhovniki pedofili. Poudaril sem, da so pedofilija in druge spolne zlorabe po cerkvenem pravu težka kazniva dejanja (prim. kan. 1396 Zakonika cerkvenega prava (ZCP)), ki morajo biti najstrožje sankcionirana. Tako kot vsak državljan je tudi duhovnik osebno odgovoren za kazniva dejanja, ne glede na to, kdaj jih je storil. Cerkev za morebitne zlorabe odškodninske odgovornosti ne more sprejeti, saj je tudi država ne prevzema v primeru, če učitelj zlorabi otroka, kar pa seveda ne pomeni, da ob zlorabah stoji križem rok! Razložil sem še vsebino dokumentov Svetega sedeža iz leta 1962 in 1991 ter kazenske postopke, vendar tega v prispevku niso objavili. Takšno držo novinarke težko razumemo kot resen poskus realnega prikaza postopanja v primeru zlorab, zlahka pa v njej razberemo poskus očrniti Cerkev.

   Tudi gospod Miheljak ni imel namena razjasniti dejstev spolnih zlorab s strani duhovnikov in priti do resnice, sicer bi se obrnil na Tiskovni urad SŠK, kjer bi dobil verodostojne podatke in avtentično razlago zakonskih besedil. Kot profesor in novinar si z neutemeljenimi in pavšalnimi sodbami, češ da duhovniška pedofilija močno presega pedofilijo v splošni populaciji in da omenjeni cerkveni zakoni zgolj ščitijo storilce, jemlje kredibilnost. Kolumnist ne obsoja pedofilije kot pojava v družbi, ampak zgolj v Katoliški cerkvi. Moje izjave napačno interpretira, češ da duhovniki kot zasebniki lahko počnemo kar koli in da to Cerkev nič ne briga.

   Dokument Crimen solicitationis iz leta 1962 ne govori niti o pedofiliji niti o prikrivanju tovrstnih dejanj, kot trdi Miheljak. Škofom naroča, kako naj postopajo v primeru, če duhovnik pri zakramentu svete spovedi penitenta zapeljuje v greh zoper šesto Božjo zapoved dekaloga. Predvideva kazen izobčenja za zlorabljeno osebo, ki kaznivega dejanja v enem mesecu ne bi naznanila tega pristojnemu ordinariju (prim kann. 904 in 2368, ZCP/1917), ne pa izobčenja za žrtev, ki bi spregovorila. Zlorabljena oseba je pod zagroženo kaznijo dolžna naznaniti omenjeno kaznivo dejanje, pristojna cerkvena oblast pa je dolžna sprožiti natančno predpisani postopek in duhovnika kaznovati. Zahteva po visoki stopnji tajnosti tovrstnih postopkov je zaradi zaščite dostojanstva človeške osebe in integritete posameznika razumljiva. Kazniva dejanja v urejenih, civiliziranih in demokratičnih družbah rešujejo pravosodni organi in ne mediji in njihova logika Divjega zahoda. Poleg tega je treba poudariti, da je dokument prenehal veljati že leta 1983 oziroma je bil vključen v Zakonik cerkvenega prava, ki je izšel istega leta (prim. kann. 6, 1387; ZCP/1983).

   S tem v zvezi je treba omeniti še dva dokumenta: motu proprio papeža Janeza Pavla II. z dne 30. aprila 2001 z naslovom Svetost zakramentov in pismo Kongregacije za nauk vere s podpisanim kardinalom Ratzingerjem glede deliktov in težkih kaznivih dejanj proti zakramentom z dne 18. maja 2001. Omenjena dokumenta izrecno določata, da je postopek kaznivega dejanja zoper spolno nedotakljivost osebe, mlajše od 18 let, izključno v pristojnosti Svetega sedeža, pri čemer razlog ni prikrivanje kaznivega dejanja, ampak zagotavljanje večje temeljitosti in objektivnosti postopka.

   Slovenski škofje so na osnovi omenjenih dokumentov 7. marca 2006 sprejeli Smernice za ravnanje v primeru spolnega zlorabljanja mladoletnih oseb s strani duhovnikov ali drugih pastoralnih delavcev (prim. Sporočila slovenskih škofij, št. 4/2006, predstavitev smernic je bila tudi 24. septembra 2006 v tedniku Družina št. 39 na str. 28 v članku Takoj obvestiti škofa). V skladu z njimi v Cerkvi na Slovenskem tečejo kazenski postopki.

   Iz povedanega je razvidno, da je Cerkev že ves čas spremljala kazniva dejanja spolnih zlorab, v zadnjem času pa je dodatno poostrila ukrepe glede ugotavljanja in kaznovanja duhovnikov, ki so omenjena kazniva dejanja storili.

   Znanost in civilna javnost sta se je z reševanjem spolnih zlorab začeli ukvarjati šele po letu 1984 (prim. Mathias Waiss, Ingrid Galle, V labirintu spolnih zlorab, Ljubljana 2001, str. 13). Navedena avtorja na osnovi izkušenj dela tako z žrtvami kot tudi storilci navajata, da se spolne zlorabe pojavljajo v vseh družbenih slojih in vseh svetovnonazorskih skupinah (str. 16) in da duhovniki pri tem posebej ne izstopajo.

   Pavšalne, pretirane, netočne in zlonamerne trditve gospoda Miheljaka ter ravnanje novinarke in urednice oddaje Preverjeno Irene Pan in Alenke Arko zaradi navedenih dejstev ocenjujemo kot neetične in v nasprotju s 1. členom Splošne deklaracije o človekovih pravicah, v neskladju s 63. členom Ustave RS, v nasprotju z 6. in 8. členom Zakona o medijih in 23. člena Kodeksa novinarjev Slovenije, ker spodbujajo in izzivajo versko nestrpnost in sovraštvo do Katoliške cerkve.

   Dr. Andrej Saje, tiskovni predstavnik SŠK

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Župniki in........
Reply #76 - 22.08.2007 at 07:27:11
 
1. odgovor Sajetu:
http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/dnevnik/264061/

   Imajo duhovniki otroke res radi?

   sreda, 22.08.2007
   Tekst: Alenka Arko, urednica in voditeljica oddaje Preverjeno

   "Obljubil sem si, da bo to moja najbolj iskrena spoved," začne duhovnik Oliver O'Grady v dokumentarnem filmu BBC-ja svojo pripoved o tem, kako je 20 let spolno zlorabljal otroke. Najmlajši je imel devet mesecev. Prizna, da so cerkveni dostojanstveniki vedeli za njegova dejanja, edina kazen, ki ga je doletela, pa je bila premestitev v drugo župnijo.

   To je samo eden od tisočev duhovnikov, ki so v zadnjih letih priznali, da so zlorabljali otroke.

   Pa dobro, kot pravite, gospod Saje, se to dogaja povsod, spolne zlorabe so tudi drugje. Nikjer nismo trdili, da to ni res. Bistven pri Katoliški cerkvi pa je utemeljen sum, da je te zločine vedno prikrivala oziroma trdila, da jih bo sankcionirala kar sama, s svojimi zakoni. To je tisto, kar je strah zbujajoče. Katoliška cerkev vedno pozablja, da je samo ena izmed institucij civilne družbe, da tudi zanjo velja civilna zakonodaja posamezne države. Njeni zakoni oziroma pravila so z vidika pravne države povsem irelevantni. Kako bi bilo, če bi motoristični klub na primer zatrdil, da bo sam opravil z motoristi, ki prehitro vozijo in povzročijo prometno nesrečo, da jih bo že sam kaznoval po svojih pravilih??

   V pismu pravite, da tudi država ni odgovorna, če bi učitelj v šoli spolno zlorabljal. Znova se primerjate z državo. Še enkrat, vi seveda niste država, prav gotovo pa bi odgovarjal še kdo, ne samo učitelj.

   Najbolj vas je razburilo, saj to je lahko razumeti, vprašanje denarja, odškodnin. Na to ste odgovorili, da bi morali najprej ugotoviti, ali je duhovnik spolno zlorabljal samo v delovnem času??? Kako naj to vašo zdaj že znamenito izjavo, sploh razumemo? Da vas preganjanje otrok v prostem času potem ne zadeva?

   Morda jo seveda lahko razumemo samo kot bolj ali manj okorno izmotavanje, saj se Cerkev zaveda in (upam, da tudi sramuje) prikrivanja zločinov, ne nazadnje, zakaj skuša tako krčevito preprečiti oddajo BBC-ja o prikrivanju spolnih zlorab?

   Trdite, da smo kršili številne zakone, deklaracije, spodbujali versko nestrpnost.

   Prosim, kje konkretno? Vi sami ste izjavili, da Cerkev izobči duhovnike samo takrat, ko gre za res hude zločine. Očitno sem ne štejete zlorabe otrok, vi sami menite, da je to stvar delovnega časa duhovnikov, vi sami trdite, da je to zadeva cerkvene zakondaje. Če pa menite, kljub vsemu, da smo res kršili vse te zakone, so za to sodišča, civilna seveda, teh se ne bojim. Verjemite pa, da se globoko zavedam, kakšno veliko srečo imam, da so časi inkvizicije vendarle že mimo.

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Župniki in........
Reply #77 - 22.08.2007 at 07:29:55
 
In še en Miheljakov komentar:

http://www.dnevnik.si/kolumne_komentarji/kolumne/264056/


   Koga torej brani Cerkev?

sreda, 22.08.2007

Vlado Miheljak


   

   Če se zavaruješ s kontracepcijo, si vedno na razpolago. In si potem lahko žrtev zlorabe. In si potem lahko na razpolago, da nekdo s teboj počne, kar koli že hoče.



   Pater dr. Christian Gostečnik, vodja frančiškanskega družinskega inštituta (Mladina, 11. avgust 2007)

   ***

   »Reči pa je treba, da je inkvizicija vendarle bila napredek, da niso smeli soditi brez inquisitio, to pomeni, da so morale biti preiskave.«



   Kardinal Joseph Ratzinger o pomenu inkvizicije za razvoj preiskovalnih postopkov (ARD-Magazin Kontraste, 3. marec 2005)

   ***

   Stara avtoritarna partija je rada porekla, da je treba iti z besedo nad besedo, z argumentom nad argument in še zlasti s knjigo nad knjigo. Sliši se lepo. Problem je bil samo en. Da namreč knjiga besed in argumentov ni bila katera koli knjiga, ampak Kazenski zakonik SFRJ. Ta je vseboval razvpiti 133. člen, ki je predvideval sankcioniranje sovražne propagande in verbalnega delikta. In vanj so lahko strpali vse in vsakogar, ki je govoril, pisal, umetniško izražal tisto, kar partijski državi ni bilo všeč. Takrat smo radi rekli, da je partija kot dogmatska cerkev. Zdaj, ko je partija izdihnila, je treba kompliment vrniti: Cerkev je kot zakrknjena boljševiška partija. Ko resnica nasprotuje interesu Cerkve, jo je treba ukiniti. Ne Cerkve, ampak resnico. Cerkev je nedovzetna za kritike, zato je ne samo nepripravljena, ampak tudi nezmožna soočenja argumentov.


   Minuli teden se je na mojo kolumno o sistematičnem prikrivanju pedofilije med kleriki in bežanju od odgovornosti oglasil dr. Andrej Saje, tiskovni predstavnik Slovenske škofovske konference. Zahteval in dosegel je objavo demantija. Demantija? Pravzaprav bi temu težko tako rekli, ker ni ničesar argumentirano ovrgel, je zgolj nasprotoval objavi vsebin, ki jih je sporočala kolumna. Tako se med drugim huduje tudi na Pop TV (Preverjeno), češ da je bila njegova izjava iztrgana iz konteksta. Kakšnega konteksta? Kakšen in kateri kontekst pa bi lahko relativiziral skrajno bizarnost in aroganco predstavnika RKC, ki pravi, da je vsak duhovnik sam odgovoren za svoja dejanja in da je vprašanje, »ali je to storil v službenem času ali zunaj službenega časa«. Namesto da bi se krščansko pokesal za hud spodrsljaj ter se opravičil javnosti in predvsem vernikom, se zapleta še naprej. Pravi, »da Cerkev za morebitne zlorabe odškodninske odgovornosti ne more sprejeti, saj je tudi država ne prevzema v primeru, če učitelj zlorabi otroka«. Kakšna nesmiselna primerjava! Materialno odgovornost prevzemajo škofije kot pravne osebe, tako kot bi šole in ravnatelji (ne pa država!) prevzemali odgovornost, če bi na podoben način prikrivali spolne zlorabe svojih učiteljev. In v primerih zaključenih odškodninskih tožb (na primer v ZDA) so strašanske vsote denarje izplačevale škofije – ne zato, ker imajo v svojih vrstah pedofile, ampak zato, ker so te spolne zlorabe svojih »uslužbencev« prikrivale. Cerkev kot celota pa zaradi sistematičnega prikrivanja prevzema hudo moralno odgovornost. Prav dokumenti (glej angl. prevod: http://www.cbsnews.com/htdocs/pdf/Criminales.pdf), ki sem jih navajal, so bili kronski dokazi v (zaključenih) sodnih postopkih, da prikrivanja niso bila sporadična, ampak zavestna, načrtna in zlonamerna. Strokovnjak za cerkveno pravo Tom Doyle vidi v omenjenih dokumentih nedvoumni poskus, da se z grožnjo ekskomunikacije vse, storilce, priče in celo žrtve (!), prisili v trajno molčečnost (»perpetual silence … under the penalty of excommunication«). Tudi novi dokumenti (iz leta 2001) tega vprašanja, namreč napotila k ovadbi storilcev civilnim organom pregona, ne rešijo. Prej obrnjeno. Zato tudi ni znanih primerov, da bi Cerkev (cerkvene oblasti) sama prijavila storilca iz svojih vrst. Si predstavljate, da ravnatelj ne bi prijavil zlorab svojega učitelja?!


   Praksa to domnevo sistematičnega prikrivanja in sprenevedanja več kot potrjuje. Denimo, pred časom je skupina bostonskih vernikov v Rimu šokirana ugotovila, da je v Petrovi katedrali četrto spominsko mašo za pokojnega papeža, ki so se je udeležili, vodil zloglasni kardinal Law, ki je sodno dokazano sistematično in zavestno prikrival spolne zlorabe svojih duhovnikov in po odškodninski tožbi spravil veliko in bogato škofijo na boben ter bil umaknjen v Vatikan za arhipresbitra rimske bazilike Santa Maria Maggiore. V Nemčiji pri Regensburgu je v zadnjih tednih najbolj odmevala afera nekega kaplana, ki je pred osmimi leti spolno zlorabil brata (9 in 12 let) v navzočnosti 11-letne sestre. Ko so otroci doma razkrili dogodek, so cerkvene oblasti po preizkušeni metodi prisilile verne starše k molčečnosti, kajpak v korist otrok, jih pobotale s 5000 markami odškodnine, kaplana pa umaknile v dom ostarelih oseb. A pred kratkim so mu cerkvene oblasti podelile župnijo, saj je »primer tako juristično kot terapevtsko zaključen«. Takšnih zgodb kar mrgoli. Navsezadnje, mar ni pri nas podobno? Župnik Frantar je po tistem, ko se je začel proti njemu sodni proces, pobegnil v misijon v afriškem Malaviju, slovenska RKC pa se je, dokler ga ni (prek Googla!) »izsledila« Mladina, sprenevedala, da ne ve, kje je. In dr. Saje, namesto da bi se globoko zamislil nad to trajajočo in ponavljajočo se prakso, svojo polemiko premakne na spolzek teren in mi očita, da ne obsojam »pedofilije kot pojava v družbi, ampak zgolj v Katoliški cerkvi«. Kakšna sprevrženost. Kakšna pokvarjenost! Kako to dr. Saje ve? Na osnovi česa to trdi?

   Dr. Saje se spreneveda tudi o raziskanosti fenomena. Fenomen je psihološko, sociološko in tudi statistično relativno podrobno raziskovan. Celo sam Saje, ne da bi hotel, z navajanjem podatka, da je na Irskem, kjer so pritiski cerkvenih oblasti na starše žrtev največji, zabeležen okoli triodstoten delež klerikov v pedofilskih zlorabah, kar je nesorazmerno z deležem klerikov v populaciji. A demantirajo ga predvsem seriozne raziskave fenomena: ne samo frekvenca, tudi narava dejanj gre v »prid« duhovnikom. Sociolog David Finkelhor (vodja Crimes Against Children Research Center at the University of New Hampshire) ugotavlja, da medtem ko so ponavljajoča dejanja zlorab otrok v splošni populaciji zreducirana v glavnem na primere incesta, je med duhovniki takšnih dejanj skoraj štirikrat več; med splošno populacijo privede 48 odstotkov pedofilskih napadov do penetracije – med duhovniki kar 98,5 odstotka. Itd. itd.


   A ne glede na vse, če napišeš, da je skrajno perverzna in do tisočih žrtev ponižujoča izjava kardinala (zdaj papeža) Ratzingerja, da je inkvizicija prispevala k razvoju preiskovalnih metod, pa denimo izjava našega nekdanjega nadškofa, da je ateist človek, ki umrlega očeta vrže v kanto za smeti, ali če napišeš, da pater psiholog, ki pravi, da ženska, ki se zavaruje s kontracepcijo, prevzema krivdo za morebitno zlorabo, nima naravnanega kolesja v glavi in je kot tak v sramoto tako Cerkvi kot stroki, potem si versko nestrpen in sovražen do Katoliške cerkve.


   No, meni se zdi, da ima Cerkev skozi vso svojo institucionalno zgodovino najhujše sovražnike predvsem v mnogih papežih, kardinalih, škofih in tiskovnih predstavnikih.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Župniki in........
Reply #78 - 22.08.2007 at 16:32:33
 
t wrote on 22.08.2007 at 07:18:25:
Vsakršno kritično obravnavo napak ali celo nečednosti in kriminalnih dejanj klerikov zavrača kot napade nestrpnih in predsodkov polnih sovražnikov Cerkve.

ampak točn tko ...
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
Fiction
1
*
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 18

Re: Župniki in........
Reply #79 - 22.08.2007 at 18:58:13
 
katoliški kler je bil vedno pokvarjen in bo...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Oldio
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 688
Kranj
Gender: male
Re: Župniki in........
Reply #80 - 22.08.2007 at 21:59:25
 
Danes je v dnevniku Miheljakov odgovor RKC PR-ovcu in največjemu živečemu družinoslovcu na Slovenskem.
Back to top
 

Sreče ne more dati človeku ne država, ne partija, ne religija, samo ljudje imamo to moč.
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 4 5 6