exorcist wrote on 23.09.2003 at 12:13:04:Gape forum uteleša oziroma pomeni, le reakcijo na razočaranja potrošništva in materializma morda še v povečanem obsegu.
Prav to povečano zanimanje za duhovnost, detabuizacija duhovnosti in na drugi strani kot odgovor povečana in bolj ali manj agresivna ponudba novih duhovnosti in psevdoduhovnosti prinaša nove težave. Ob ponudbi "edino pravilnih" odgovorov na duhovne stiske, ki jih prinašajo nove in stare religije, sekte, gibanja, ostaja človek duhovno le še bolj zmeden.
Temu pojavu, ki ga prakticira večino uporabnikov Gape foruma skupaj z administratorji pravimo "beg v duhovnost", ko ste se sami sebe prestrašili, ko ste se začeli spoznavat, odkrivati pri sebi lastnosti, ki vam niso všeč. Beg v duhovnost je v teh primerih beg od samega sebe, oklenli ste se iluzije svobode in postali od nje odvisni, zasvojeni. "Poduhovljenost" pri vas je navidezna, nepristna. Ta nepristnost pa tudi ni le prehodna oblika - le malo verjetnosti je, da bi se kasneje prerasla v pravo duhovnost.
Dezinformacije pri interpretaciji EGA in SAMOPODOBE na Gape forumu:
Ego je tisti, ki opravi identifikacijo potrebe ali porušenega organizmičnega ravnotežja, ki torej reče "Lačen sem", "Osamljen sem"... Če posameznik doseže polno razbitost funkcij organizmične samoregulacije, ego postane odvečen, nepotreben. Self deluje sam, ego je presežen. Samoaktualizacija je stanje popolne opore v sebi, ko je ego postal nepotreben, odvečen. Popolna transcedenca je nekakšen idealni cilj, ki ga je možno deseči le za krajši čas, za daljše obdobje ga dosegajo redki posamezniki "svetniki". V celoti se otresti ega je le metanje peska v oči in zavajanje. Prikladnejsi termin je avtentičnost, ki pomeni pošteno, direktno ponašanje, skladno s samim seboj in okoljem. V vsakdanjem življenju pa se srečujemo u lažno in navidezno samoaktualizacijo[b], ki je naslonjena na [b]fantazije, na domišljijske predstave o svojih pričakovanjih, potrebah...
V psihološki literaturi sumljivih kvalitet ala Gape forum, ki včasih zelo osvaja tržišče takoimenovana "fast-food psihologija", zelo pogosto zasledimo izraz "samouresničenje", ki je pravzaprav neka idealizirana samopodoba - navidezna samoaktualizacija. "Dobra samopodoba" ne more biti nikakršen končni vzgojni cilj. Je pa pojem, ki je za vzgojni proces neobhodno potreben kot sistem identifikacij, predstav o samem sebi, ki je nujno potreben za postavljanje meje. Včasih zasledimo na Gape forumu zavajajoče in nevarne usmeritve, kot da je "dobre samopodobe" nekakšen končni cilj vzgoje ali kar osebnostne rasti.
Pogosto se srečujemo s samopodobo, ki se v celoti naslanja na oporo v okolju. Ki ne temelji na lastnih potrebah, ampak na tem, kar naj bi drugi menili, da so posameznikove potrebe; ki ne temlji na lastnih zmogljivostih, ampak na domnevnem mnenju drugih o posameznikovih potrebah. Poenostavljeno bi torej lahko rekli, da je to "moja predstava o tem, kar jaz mislim, da drugi mislijo o meni". Kadar govorimo o "slabi samopodobi" imamo vedno opravka s tovrstno lažno samopodobo.
Bil sem toliko "fer", da sem se zdržal nekaterih opazk predvsem proti administratorkam/moderatorkam tega foruma, ki mistificirajo, florificirajo, nakladajo, besedičijo v prazno - "flancajo"; gnostificirani osebi (pasivnemu slušatelju Gape foruma) pa vtisnejo doživljenjski pečat, ki se navadno izkaže kot največja ovira za produktivno življenje, kot tujki oziroma nepotrebne "duhovne barikade" v sklopu posredovanega nesmiselnega obasurda.
Sem bil koj pozoren na ta tvoj post, ker sem tud sam podobno bombo spustu vanjga s svojim prvim postom sploh. Tud jest fantom pa puncam na forumu poočital mistifikacijo, ki s svojo sugestvnistvjo lahko usodno zaznamuje posmeznikovo psiho prizadane njegovo bližnje soscialno okolje. To sem argumentiral z lastno izkušnjo, saj sem imel na sumu, da je ženino povečano zanimanje za vse vrste in oblike nove duhovnosti okupiralo velik del čustvenega polja, ki je bil (vsaj po mojem prepričanju) prej namenjen men. Ampak glej, bolj ko sem skušov tle gor to svojo tezo argumetirat, bolj sem sem začel odkrivat, da mistika pa naša čutna realnost nista dva med seboj izkljujoča polja, da sem tud sam del te njene mistike že s tem, ko sva v skupnem polju ljubezni. Da je duhovnost v bistvu drugo ime za ljubezen, da je obema skupna pestrost pojavnih oblik in čutna avtentičnost mistično/transcedentnih/božanskih dimenzij.
Skratka, se mi je s pomočjo pestrosti izkušenj, sočutja, (pa tud privoščljivosti) teh fantov pa punc na forumu začel svitat, da sam sploh ne izhajam iz tako čistega racionalističnega uma, da bi iz te vzvišene al pa vsaj nevtralne pozicije lahko sodil vsepovrek. V bistvu sem si dal dopovedat kar mi ni mogla dopovedat moja partnerka, ker bi ji ob tem moral priznat zmago njenga iracionalizma nad mojim racionalizmom. Od tle nazaj sem začel tud sam odpirat pestrosti ponudbe religij, duhovnih sistemov, praks in čist osebnih izkušenj, ki sem jih prej imel za eno več al manj za navadno nategovancijo in zaslepljenost.
Upam, da si iz katerga od mojih mailov razbral, da nism ravno kakšna naivčina, ki bi sedala na vsako novodobno duhovno finto in poularno psihologijo, ampak da skušam analitično stestirat, kaj je v tej ponudbi tolk avtentičnega, da bi se lahko ražrl skoz precej stanjšan racionalistični filter. Tale forum s svojo odprtostjo to razžiranje omogoča dost boljš kot je to vsaj v mojem primeru možno nardit v družinskem krogu, v raznih skupinskih delavnicah, sektah ali verskih skupnostih. Sem tle našu še nekaj podobnih, naj tle omenm le bp-ja, ki je tko precizno anliziaral tvoj post kot kašen forumov advokat kljub temu da je bil še pred kratkim do njegove forme in večine članov še bolj kritično nastrojen kot midva oba skup.
Delim tud evino navdušenje nad vzdušjem na forumu, samo da mam pač svoje razloge, da ohranjam do članov eno osebno disatnco.
Tud pr teb, exo, opažam, da si not bolj, kot bi si pripravljen priznat. Ne bom ugibol razlogov, množica postov in trud, da bi pozornost usmeru nase, mi to potrjujejta brez globje analize. Prznej si, da si med nami v bistvu rad, le da te je tega v bistvu strah. Napiš še kaj o tem, zakaj si rad med nami in po moje nismo tolk nevedni in zgrešeni, da ti ne bi mogli razržret filtra, ki te drži v distanci od nas, naših dvomov, slutenj, verovanj in prepričanj. V bistvui na distanci od tebe samga.