Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4
(Read 16649 times)
Petra.
Global Moderator
p
*****
Offline

All IS Full Of Love
Posts: 10693

Gender: female
Slovenija - družba molka
19.07.2008 at 01:31:21
 
http://www.uradzadroge.gov.si/aktualno.php?id=221

Antropolog Klemen Jelinčič Boeta razmišlja o molku v naši družbi, pa tudi o drogah, odvisnosti in molku, ki ohranja oblast.....

V naši državi molčimo. V naši državi se ne pogovarjamo, stvari zakrivamo in se jih ne dotikamo. Tudi v Evropi molčimo. V Evropi se ne pogovarjamo o problemih, bolje rečeno, v krščanski Evropi ne govorimo o problemih. V Evropi po meščanski revoluciji ne govorimo o rečeh. Z molkom ohranjamo oblast. Z molkom ohranjamo razdaljo, ohranjamo iluzijo o dobrem, ostajamo pri življenju. In vseeno, vse manj molčimo. Vse več govorimo, vse več zidov podiramo, vse več razkrivamo. Pomembno je govoriti. Z besedo je bil svet ustvarjen.  

V Sloveniji smo vedno molčali o nečem. Ko je prišlo krščanstvo, smo molčali o pobiti vojski Valjhuna in staroselskih bogovih gomil, lesov, gajev in barij. Ko so dominikanci prinesli inkvizicijo, smo molčali o osebnem Bogu. Ko smo izgnali protestante, smo molčali o slovenskih knjigah. Ko smo zažigali čarovnice, smo molčali o tem, da hočejo utišati modre ženske. Pa vendar, nismo vedno molčali in nismo molčali o vsem. Nismo molčali o razvratu duhovščine, nismo molčali o prodaji odpustkov, ženskah, ki so nam namesto, da bi nam puščale kri, pripravljale zvarke iz zeli, nismo molčali o divjosti plemstva, turških grozotah. Preden so nas utišali in smo obmolknili, smo govorili in to naglas in kričali smo, ampak govorili smo narobe in nekomu navkljub. Zmagovalcu navkljub, čeprav tudi ta zmagovalec nikoli ni utišal vsega in vseh.

Pa pustimo starodavne molke, ki nas ne tiščijo več. Leta 1945 se je začelo novo obdobje molka. Molčali smo o kralju in molčali smo o pripadnikih plemstva, dobri vzgoji in nekmečkem ali neproletarskem izvoru. Molčali smo o deset ali petnajst tisoč pobitih Slovencih po vseh tistih brezštevilnih jamah in breznih. In čeprav mislim, da so si, razen tistih otrok in drugih nedolžnih civilistov, pa še koga, tisti, ki so prisegli zvestobo Hitlerju in s tem podpisali smrtno obsodbo slovenskemu, torej svojemu, jeziku, resnično zaslužili smrt, o tem ni bilo treba molčati. Njihovo smrt bi bilo treba javno in sodno prikazati, vsem na očeh. Pa vendar, molk o tem ni bil le posledica strahu, saj so posamezniki v družinskem krogu o tem le govorili, te vrste molk je bil drugačen molk, bolj zapleten molk. Res je, seveda je bil strah, samo v Jugoslaviji, tudi tistih prvih nekaj revolucionarnih let, komunističen teror nikoli ni dosegel, sploh v Sloveniji, ravni Sovjetske zveze, Romunije, Severne Koreje ali Kube. Bil je Goli otok, bili so Dachauski procesi, zaprli so škofa Volka, pa vendar, cerkva niso rušili in jih spreminjali v javna kopališča, duhovnikov niso pošiljali v taborišča, kjer so pomrli v sibirskem mrazu in nobenemu niso prepovedovali učenja svojega jezika. Slovenski molk, če pustimo ostale republike SFRJ ob strani, je bil celo do določene mere prostovoljen molk. Molk, ki si ga izberemo, da živimo dalje, da ne motimo družbenega ustroja, ker zakaj bi se z vsem tem ukvarjali, če pa lahko živimo mirno in malomeščansko (čeprav temu takrat nismo smeli tako reči) življenje sprenevedanja in pretvarjanja. In še danes živi tako večina Evropejcev. In zanimivo, v socializmu je bil moto šokirati buržuazijo še bolj nesprejemljiv kot v buržuaznih družbah. Leto 1968 je bilo leto šokiranja meščanskih vrednot, na primer zatiranja spolnosti, in v socializmu je bil prav ta upor proti meščanstvu označen za meščanskega. In tu je ta molk enak molku celotne Evrope. Molku Dunaja, viktorijanske Anglije, kjer se je nogam reklo spodnji udi, kjer se je čustva zatiralo, ker se jih za spodobnega človeka ne spodobi izrekati, kjer je bila ljubezen privilegij nižjih slojev. S tem se je meščanstvo želelo ločiti od aristokracije, postati bolj disciplinirano in bolj obvladljivo. In kot nam pokaže Foucault, je prav Cerkev priskrbela prvi vzorec za to. Spremeniti osebke v pokorno statistiko. In socializem je v tem še najbolj blestel. Tudi pri nas. Molk je represija. Vseeno s katere strani je zaukazan.  

In prišlo je leto 1991 in molk je začel popuščati. Javen molk, zaseben še zdaleč ne. O politiki se ni več molčalo in se je o njej naenkrat toliko govorilo, da so nove, po letu 1960 rojene generacije postale enake vsem evropskim. Ne hodijo več volit. Jih več ne zanima. In naenkrat živimo v družbi, kjer se ogromno govori in občutek imamo, da se govori o vsem in mogoče celo preveč govori, premalo naredi. In vendar, še zdaleč se ne govori dovolj. Veliko stvari je neizrečenih. Pa tu ne govorim o tistih krhkih, osebnih trenutkih dvojine, ki če jih izgovoriš, lahko hitro zgubijo svojo magijo. In ne govorim o založenih arhivih Udbe, da bi lahko končno vedeli, kdo so vsi tisti mnogi, ki so vohunili za nič hudega slutečimi, da jih kot garjave pse zavržemo, ker so vsakič znova izbrali zlo. In nekatere objamemo in jim oprostimo, ker so jih nezmožne priziva izsiljevali in jim življenja uničevali. In prav tako ne govorim o tem, da ne govorimo o zasebnem življenju politikov, kjer za nekatere med njimi zagotovo ne bi volili, če bi vedeli, da v javnosti na vse kriplje obsojajo prav to, kar v zasebnem življenju počnejo sami, ko jih javnost ne vidi, in bi za njih še manj volili, če bi vedeli, kaj počnejo svojim soprogam in svojim otrokom. In seveda soproge in otroci molčijo. Govorim o drugih rečeh, nič manj pomembnih rečeh, težkih rečeh, o globokih rečeh, ki ljudem ne dajejo spati ponoči. O tem ne govorimo v javnosti.  

Kdaj smo nazadnje resnično spregovorili o drogah? O vseh tistih neštetih odvisnikih neštetih substanc in razvad? Na primer, odvisnikih od heroina. O vseh tistih ne tako maloštevilnih posameznikih, ki po ulicah slovenskih mest beračijo za nekaj drobiža, uničujejo življenja sebi in svojim družinam, kaj šele otrokom, če so jih uspeli imeti. O tistih mladih ljudeh, ki si med šolskimi odmori vbrizgavajo strup po javnih straniščih. In tu ni bistvenega pomena njihov videz, ki kvari sicer skoraj lekarniško čist slovenski prostor, ali pa njihova nadležna in sramotna zavrženost, tu je bistvenega pomena njihova želja po smrti, njihov samomorilski nagon, ki je pri Slovencih že tako ali tako močan. So tisti, ki predlagajo, da se preprosto prepove metadonska terapija brez kakršnegakoli nadomestila, ampak ti se nikoli niso poglobili v razloge za pojav. Odvisnost je samo simptom. In ne smemo ponoviti iste napake, kot jo dela zahodna medicina, ki se večinoma osredotoča le na simptome, redko na vzroke. Zakaj si vsi ti ljudje ne želijo biti del naše družbe, zakaj si želijo tako zelo ubežati, zakaj ne govorimo o njihovih stiskah, o njihovih mukah?  

Zakaj v Sloveniji ne govorimo o tolikih rečeh? Sedaj je res dežela že skoraj svobodna in ljudje bi si lahko upali govoriti o vsem. Pa si ne. Pri nas molčimo o alkoholizmu, čeprav je vsak peti slovenski moški odvisnik, pri nas molčimo o grozljivem dejstvu samomorov, čeprav spadamo v sam svetovni vrh, pri nas molčimo o krvoskrunstvu, o tej ogabni reči incesta, ko dedki, očetje in še kdo zlorabljajo svoje otroke in vnuke. In še bolj molčimo o tem, da so velikokrat dečki ti, ki so posiljeni in zlorabljeni. In molčimo o pedofiliji. Molčimo o posilstvih in molčimo o nasilju v družini. Pri nas je normalno, da se otroka oklofuta in ubije njegovo dušo že zgodaj, da bo ja molčal, kot se to pri nas spodobi. Kolikokrat ste poklicali policijo, ko ste pri sosedih slišali kričanje pretepene ženske? Pri nas molčimo o nestrpnosti in diskriminaciji do Romov, o nestrpnosti do 'Južnjakov', za katere smo izumili cel kup grdih in ponižujočih besed, pri nas molčimo o slovenskem antisemitizmu, ki je bil do nedavnega še prisoten v javnih občilih. Pri nas molčimo o tem, da se določeni državljani ne smejo poročiti z osebami po svoji izbiri, čeprav jim to osnovno človekovo pravico zagotavlja ustava, ta najvišji dokument slovenske državnosti. Homoseksualci, ta prepovedana tema slovenske javnosti. Ljudje, katerih osnovno bistvo je bilo še pred nekaj deset leti po zakonu prepovedano. In koliko poznanih, žalostnih ljudi je med njimi. Koliko nesrečnih moških (in seveda tudi žensk), ki zaradi tega molka živijo v laži poročeni in skačejo od ženske do ženske, od ljubice do ljubice, da bi zatrli to svojo željo po objemu, po ljubezni, ki si jo želijo, ki delajo nesrečne sebe in vso svojo okolico. Ki lažejo sebi, ker bi jih okolica obsodila, jih zavrgla, ker bi jih družine izvrgle, ker se bojijo. Strahopetni so, ker se bojijo sebe in svojih želja, in vendar pogumni, ker vso to bolečino nosijo.

Slovenci molčimo o čustvih, Slovenci molčimo o svojih željah, o svojih nagonih. Slovenci molčimo o zasebnem in razen enkrat na leto o smrti. Molčimo o naravnih rečeh. Že od majhnega nas vzgajajo, da stvari zadržimo zase, da drugim ne govorimo, kaj se dogaja doma, da drugim ne zaupamo, da jim ne zaupamo svojih stvari.  

Mogoče pa molčimo, ker že tako ali tako vse o vseh vemo, ker moramo zase ohraniti vsaj tisti kanček zasebnosti, ki je za zavesami, ker si vseh teh globokih in edinih resničnih stvari ne povemo, ker se bomo srečevali celo življenje, ker smo obsojeni drug na drugega za vse življenje? Ampak, kako bomo srečni, če ne bomo govorili o nesreči?

Govoriti je treba, o vsem je treba govoriti, vse resnice je treba povedati. Govor osvobaja. Govor zdravi.  

Klemen Jelinčič Boeta
Back to top
 

you cant look in the mirror and expect it to smile first
 
IP Logged
 
M.L.
5
*****
Offline

I Love YaBB 2!
Posts: 1728

Re: Slovenija - družba molka
Reply #1 - 19.07.2008 at 12:55:29
 
Petra. wrote on 19.07.2008 at 01:31:21:
http://www.uradzadroge.gov.si/aktualno.php?id=221

Antropolog Klemen Jelinčič Boeta razmišlja o molku v naši družbi, pa tudi o drogah, odvisnosti in molku, ki ohranja oblast.....

V naši državi molčimo. V naši državi se ne pogovarjamo, stvari zakrivamo in se jih ne dotikamo. Tudi v Evropi molčimo. V Evropi se ne pogovarjamo o problemih, bolje rečeno, v krščanski Evropi ne govorimo o problemih. V Evropi po meščanski revoluciji ne govorimo o rečeh. Z molkom ohranjamo oblast. Z molkom ohranjamo razdaljo, ohranjamo iluzijo o dobrem, ostajamo pri življenju. In vseeno, vse manj molčimo. Vse več govorimo, vse več zidov podiramo, vse več razkrivamo. Pomembno je govoriti. Z besedo je bil svet ustvarjen.  

V Sloveniji smo vedno molčali o nečem. Ko je prišlo krščanstvo, smo molčali o pobiti vojski Valjhuna in staroselskih bogovih gomil, lesov, gajev in barij. Ko so dominikanci prinesli inkvizicijo, smo molčali o osebnem Bogu. Ko smo izgnali protestante, smo molčali o slovenskih knjigah. Ko smo zažigali čarovnice, smo molčali o tem, da hočejo utišati modre ženske. Pa vendar, nismo vedno molčali in nismo molčali o vsem. Nismo molčali o razvratu duhovščine, nismo molčali o prodaji odpustkov, ženskah, ki so nam namesto, da bi nam puščale kri, pripravljale zvarke iz zeli, nismo molčali o divjosti plemstva, turških grozotah. Preden so nas utišali in smo obmolknili, smo govorili in to naglas in kričali smo, ampak govorili smo narobe in nekomu navkljub. Zmagovalcu navkljub, čeprav tudi ta zmagovalec nikoli ni utišal vsega in vseh.

Pa pustimo starodavne molke, ki nas ne tiščijo več. Leta 1945 se je začelo novo obdobje molka. Molčali smo o kralju in molčali smo o pripadnikih plemstva, dobri vzgoji in nekmečkem ali neproletarskem izvoru. Molčali smo o deset ali petnajst tisoč pobitih Slovencih po vseh tistih brezštevilnih jamah in breznih. In čeprav mislim, da so si, razen tistih otrok in drugih nedolžnih civilistov, pa še koga, tisti, ki so prisegli zvestobo Hitlerju in s tem podpisali smrtno obsodbo slovenskemu, torej svojemu, jeziku, resnično zaslužili smrt, o tem ni bilo treba molčati. Njihovo smrt bi bilo treba javno in sodno prikazati, vsem na očeh. Pa vendar, molk o tem ni bil le posledica strahu, saj so posamezniki v družinskem krogu o tem le govorili, te vrste molk je bil drugačen molk, bolj zapleten molk. Res je, seveda je bil strah, samo v Jugoslaviji, tudi tistih prvih nekaj revolucionarnih let, komunističen teror nikoli ni dosegel, sploh v Sloveniji, ravni Sovjetske zveze, Romunije, Severne Koreje ali Kube. Bil je Goli otok, bili so Dachauski procesi, zaprli so škofa Volka, pa vendar, cerkva niso rušili in jih spreminjali v javna kopališča, duhovnikov niso pošiljali v taborišča, kjer so pomrli v sibirskem mrazu in nobenemu niso prepovedovali učenja svojega jezika. Slovenski molk, če pustimo ostale republike SFRJ ob strani, je bil celo do določene mere prostovoljen molk. Molk, ki si ga izberemo, da živimo dalje, da ne motimo družbenega ustroja, ker zakaj bi se z vsem tem ukvarjali, če pa lahko živimo mirno in malomeščansko (čeprav temu takrat nismo smeli tako reči) življenje sprenevedanja in pretvarjanja. In še danes živi tako večina Evropejcev. In zanimivo, v socializmu je bil moto šokirati buržuazijo še bolj nesprejemljiv kot v buržuaznih družbah. Leto 1968 je bilo leto šokiranja meščanskih vrednot, na primer zatiranja spolnosti, in v socializmu je bil prav ta upor proti meščanstvu označen za meščanskega. In tu je ta molk enak molku celotne Evrope. Molku Dunaja, viktorijanske Anglije, kjer se je nogam reklo spodnji udi, kjer se je čustva zatiralo, ker se jih za spodobnega človeka ne spodobi izrekati, kjer je bila ljubezen privilegij nižjih slojev. S tem se je meščanstvo želelo ločiti od aristokracije, postati bolj disciplinirano in bolj obvladljivo. In kot nam pokaže Foucault, je prav Cerkev priskrbela prvi vzorec za to. Spremeniti osebke v pokorno statistiko. In socializem je v tem še najbolj blestel. Tudi pri nas. Molk je represija. Vseeno s katere strani je zaukazan.  

In prišlo je leto 1991 in molk je začel popuščati. Javen molk, zaseben še zdaleč ne. O politiki se ni več molčalo in se je o njej naenkrat toliko govorilo, da so nove, po letu 1960 rojene generacije postale enake vsem evropskim. Ne hodijo več volit. Jih več ne zanima. In naenkrat živimo v družbi, kjer se ogromno govori in občutek imamo, da se govori o vsem in mogoče celo preveč govori, premalo naredi. In vendar, še zdaleč se ne govori dovolj. Veliko stvari je neizrečenih. Pa tu ne govorim o tistih krhkih, osebnih trenutkih dvojine, ki če jih izgovoriš, lahko hitro zgubijo svojo magijo. In ne govorim o založenih arhivih Udbe, da bi lahko končno vedeli, kdo so vsi tisti mnogi, ki so vohunili za nič hudega slutečimi, da jih kot garjave pse zavržemo, ker so vsakič znova izbrali zlo. In nekatere objamemo in jim oprostimo, ker so jih nezmožne priziva izsiljevali in jim življenja uničevali. In prav tako ne govorim o tem, da ne govorimo o zasebnem življenju politikov, kjer za nekatere med njimi zagotovo ne bi volili, če bi vedeli, da v javnosti na vse kriplje obsojajo prav to, kar v zasebnem življenju počnejo sami, ko jih javnost ne vidi, in bi za njih še manj volili, če bi vedeli, kaj počnejo svojim soprogam in svojim otrokom. In seveda soproge in otroci molčijo. Govorim o drugih rečeh, nič manj pomembnih rečeh, težkih rečeh, o globokih rečeh, ki ljudem ne dajejo spati ponoči. O tem ne govorimo v javnosti.  

Kdaj smo nazadnje resnično spregovorili o drogah? O vseh tistih neštetih odvisnikih neštetih substanc in razvad? Na primer, odvisnikih od heroina. O vseh tistih ne tako maloštevilnih posameznikih, ki po ulicah slovenskih mest beračijo za nekaj drobiža, uničujejo življenja sebi in svojim družinam, kaj šele otrokom, če so jih uspeli imeti. O tistih mladih ljudeh, ki si med šolskimi odmori vbrizgavajo strup po javnih straniščih. In tu ni bistvenega pomena njihov videz, ki kvari sicer skoraj lekarniško čist slovenski prostor, ali pa njihova nadležna in sramotna zavrženost, tu je bistvenega pomena njihova želja po smrti, njihov samomorilski nagon, ki je pri Slovencih že tako ali tako močan. So tisti, ki predlagajo, da se preprosto prepove metadonska terapija brez kakršnegakoli nadomestila, ampak ti se nikoli niso poglobili v razloge za pojav. Odvisnost je samo simptom. In ne smemo ponoviti iste napake, kot jo dela zahodna medicina, ki se večinoma osredotoča le na simptome, redko na vzroke. Zakaj si vsi ti ljudje ne želijo biti del naše družbe, zakaj si želijo tako zelo ubežati, zakaj ne govorimo o njihovih stiskah, o njihovih mukah?  

Zakaj v Sloveniji ne govorimo o tolikih rečeh? Sedaj je res dežela že skoraj svobodna in ljudje bi si lahko upali govoriti o vsem. Pa si ne. Pri nas molčimo o alkoholizmu, čeprav je vsak peti slovenski moški odvisnik, pri nas molčimo o grozljivem dejstvu samomorov, čeprav spadamo v sam svetovni vrh, pri nas molčimo o krvoskrunstvu, o tej ogabni reči incesta, ko dedki, očetje in še kdo zlorabljajo svoje otroke in vnuke. In še bolj molčimo o tem, da so velikokrat dečki ti, ki so posiljeni in zlorabljeni. In molčimo o pedofiliji. Molčimo o posilstvih in molčimo o nasilju v družini. Pri nas je normalno, da se otroka oklofuta in ubije njegovo dušo že zgodaj, da bo ja molčal, kot se to pri nas spodobi. Kolikokrat ste poklicali policijo, ko ste pri sosedih slišali kričanje pretepene ženske? Pri nas molčimo o nestrpnosti in diskriminaciji do Romov, o nestrpnosti do 'Južnjakov', za katere smo izumili cel kup grdih in ponižujočih besed, pri nas molčimo o slovenskem antisemitizmu, ki je bil do nedavnega še prisoten v javnih občilih. Pri nas molčimo o tem, da se določeni državljani ne smejo poročiti z osebami po svoji izbiri, čeprav jim to osnovno človekovo pravico zagotavlja ustava, ta najvišji dokument slovenske državnosti. Homoseksualci, ta prepovedana tema slovenske javnosti. Ljudje, katerih osnovno bistvo je bilo še pred nekaj deset leti po zakonu prepovedano. In koliko poznanih, žalostnih ljudi je med njimi. Koliko nesrečnih moških (in seveda tudi žensk), ki zaradi tega molka živijo v laži poročeni in skačejo od ženske do ženske, od ljubice do ljubice, da bi zatrli to svojo željo po objemu, po ljubezni, ki si jo želijo, ki delajo nesrečne sebe in vso svojo okolico. Ki lažejo sebi, ker bi jih okolica obsodila, jih zavrgla, ker bi jih družine izvrgle, ker se bojijo. Strahopetni so, ker se bojijo sebe in svojih želja, in vendar pogumni, ker vso to bolečino nosijo.

Slovenci molčimo o čustvih, Slovenci molčimo o svojih željah, o svojih nagonih. Slovenci molčimo o zasebnem in razen enkrat na leto o smrti. Molčimo o naravnih rečeh. Že od majhnega nas vzgajajo, da stvari zadržimo zase, da drugim ne govorimo, kaj se dogaja doma, da drugim ne zaupamo, da jim ne zaupamo svojih stvari.  

Mogoče pa molčimo, ker že tako ali tako vse o vseh vemo, ker moramo zase ohraniti vsaj tisti kanček zasebnosti, ki je za zavesami, ker si vseh teh globokih in edinih resničnih stvari ne povemo, ker se bomo srečevali celo življenje, ker smo obsojeni drug na drugega za vse življenje? Ampak, kako bomo srečni, če ne bomo govorili o nesreči?

Govoriti je treba, o vsem je treba govoriti, vse resnice je treba povedati. Govor osvobaja. Govor zdravi.  

Klemen Jelinčič Boeta

Petra, to je pa zelo vse res, vendar težko bo kdaj dočakat ta dan, ko bodo ljudje upali resnico govoriti. Laž jim je ljubša,ker trenutno daje lažno olajšanje, posledično pa trplenje sledi, slej ko prej.

Lep pozdrav in z resnico naprej.
Back to top
 

Vrnimo Življenju življenje.

 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #2 - 19.07.2008 at 14:39:29
 
M.L. wrote on 19.07.2008 at 12:55:29:
Petra, to je pa zelo vse res, ...


Ne bo držalo!!!

M.L. wrote on 19.07.2008 at 12:55:29:
... vendar težko bo kdaj dočakat ta dan, ko bodo ljudje upali resnico govoriti.



Tudi to ne drži!!! Smo že dočakali ta dan, vendar kdor danes govori resnico je še vedno večinsko obsojen, da skuša revidirati zgodovino.



M.L. wrote on 19.07.2008 at 12:55:29:
Laž jim je ljubša,ker trenutno daje lažno olajšanje, posledično pa trplenje sledi, slej ko prej.

Lep pozdrav in z resnico naprej.


Tudi to ne drži! Razlogi za laganje so dosti bolj "prozaični" kot navajaš, npr. laganje zaradi ohranjanja pridobljenih nezaslužnih pokojnin.

Drugače pa, pozneje bom tudi podrobneje komentiral in protiargumentiral to skrpucalo iz uvodne teme, lep dan je danes in ta je sedaj moja prioriteta.
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #3 - 20.07.2008 at 19:04:18
 
Bamby

Že čakam tvoje komentarje. Upoštevaj,da smo Slovenci v mnogočem specifični. Ti verjetno tega še nisi dojel v svojem 'neomejenem duhu'.
Nič nas ne bo dokončno spremenilo, kot zgolj tisto spoznanje, zakaj smo sploh Slovenci!!

Bamby izvoli,beseda je tvoja!

Lp Alojz Grin Grin Grin Grin Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #4 - 23.07.2008 at 05:53:30
 
Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Bamby

Že čakam tvoje komentarje. Upoštevaj,da smo Slovenci v mnogočem specifični. Ti verjetno tega še nisi dojel v svojem 'neomejenem duhu'.


A meniš, da mi moraš podajati kompartijske smernice? Če tako meniš bodi malo bolj specifičen v podajanju svojega mnenja v čem mnogočem so Slovenci specifični, ker drugače so tvoje kompartijske smernice zanič in bi jih tudi, če bi želel, ne mogel  upoštevati, ker se ne znam seliti v tuje duše in videti o čem drugi razmišljajo. Drugače pa, karkoli bi ti rekel ali boš rekel, bom upošteval samo svoje mnenje in se na tvoje mnenje ne bi(bom) oziral.


Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Nič nas ne bo dokončno spremenilo, kot zgolj tisto spoznanje, zakaj smo sploh Slovenci!!


Zakaj ste Slovenci sploh Slovenci? Nebeško ljudstvo?

Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Bamby izvoli,beseda je tvoja!
Lp Alojz Grin Grin Grin Grin Cool


Menim, da ne rabim tvojega dovoljenja!
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #5 - 23.07.2008 at 08:45:45
 
Bamby wrote on 23.07.2008 at 05:53:30:
Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Bamby

Že čakam tvoje komentarje. Upoštevaj,da smo Slovenci v mnogočem specifični. Ti verjetno tega še nisi dojel v svojem 'neomejenem duhu'.


A meniš, da mi moraš podajati kompartijske smernice? Če tako meniš bodi malo bolj specifičen v podajanju svojega mnenja v čem mnogočem so Slovenci specifični, ker drugače so tvoje kompartijske smernice zanič in bi jih tudi, če bi želel, ne mogel  upoštevati, ker se ne znam seliti v tuje duše in videti o čem drugi razmišljajo. Drugače pa, karkoli bi ti rekel ali boš rekel, bom upošteval samo svoje mnenje in se na tvoje mnenje ne bi(bom) oziral.


Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Nič nas ne bo dokončno spremenilo, kot zgolj tisto spoznanje, zakaj smo sploh Slovenci!!


Zakaj ste Slovenci sploh Slovenci? Nebeško ljudstvo?

Alojz in Sandib wrote on 20.07.2008 at 19:04:18:
Bamby izvoli,beseda je tvoja!
Lp Alojz Grin Grin Grin Grin Cool


Menim, da ne rabim tvojega dovoljenja!


Bamby

Tri dni si rabil,da si spacal tale zmazek.Slovo-beseda -ven daje -Ven-neti -z besedo sporoča-besedo ven daje (v začetku je bila beseda -večno-sedaj je beseda naše orodje. Slovenci
Kar-gora ant -star slovan Agniji-varuhi večnega ognja življenja-Karanta(g)nija.
Triglav-Trimužjat, Kralj Matjaž -Kralj sveta,Ajdna-hrastov brod-Argo
Napisal sem ;Izvoli beseda je tvoja! To ni dovoljenje,to je gesta spoštovanja naslednjemu govorcu-za menoj.

Bamby si zelo zlojevoljen? Ne boj se tvojega vedenja si nihče ne želi in nihče ti ne bo storil nič hudega. Ne boj se !

Lp Alojz Cry Cry Cry Wink Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #6 - 23.07.2008 at 14:15:46
 
Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 08:45:45:
Tri dni si rabil,da si spacal tale zmazek.


Če nisi opazil, sploh nisem nič spacal, ker sploh (še) nisem odgovoril na uvodno temo. Tvoje pokroviteljsko kompartijsko usmerjanje in priganjanje me je samo malo spodbudilo, da še malo počakam in te malo jezim. Pravilno sem predvideval kako boš reagiral, ker te poznam že kot star denar.

Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 08:45:45:
Slovo-beseda -ven daje -Ven-neti -z besedo sporoča-besedo ven daje (v začetku je bila beseda -večno-sedaj je beseda naše orodje. Slovenci
Kar-gora ant -star slovan Agniji-varuhi večnega ognja življenja-Karanta(g)nija.
Triglav-Trimužjat, Kralj Matjaž -Kralj sveta,Ajdna-hrastov brod-Argo


Brezvezno trobezljanje (igranje z besedami) je tole zgoraj in za take neumnosti ne nameravam trošiti več časa kot da jih na hitro preletim v cca 10 sekundah in še enkrat vprašam: "V čem mnogočem ste Slovenci specifični?" Drugače pa, tudi Slovaki se imenujejo Slovenci.

Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 08:45:45:
Napisal sem ;Izvoli beseda je tvoja! To ni dovoljenje,to je gesta spoštovanja naslednjemu govorcu-za menoj.


Naslednjemu govorcu za teboj???? O čem pa si govoril? Pokroviteljsko si me usmerjal. Aha o specifičnosti Slovencev. Nisi odgovoril (navedel) v čem ste Slovenci v mnogočem specifični? Torej nisi govoril o ničemer, samo postavljal si neargumentirane trditve in ukazoval.

Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 08:45:45:
Bamby si zelo zlojevoljen? Ne boj se tvojega vedenja si nihče ne želi in nihče ti ne bo storil nič hudega. Ne boj se !

Lp Alojz Cry Cry Cry Wink Cool


Ne bojim se!
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #7 - 23.07.2008 at 21:30:54
 
Bamby

Jutri,če bo le čas,ti bom polefko vse razložil !


Lp Alojz Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
Bamby
5
*****
Offline

No pain no gain
Posts: 999

Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #8 - 24.07.2008 at 00:31:50
 
Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 21:30:54:
Bamby

Jutri, če bo le čas, ...


Čas obstaja v neomejeni količini čeprav ljudje kar naprej trdijo, da ga nimajo.
Jutri, jutri???  Shocked  Ne skrbi,  tudi jutri bo čas, čeprav ti trdiš, da jutri ne obstaja ...:

Alojz in Sandib wrote on 15.07.2008 at 11:06:43:
Bošty kar trobi in trobi. Ne dojame da jutri včeraj ne obstaja ...


... sedaj pa celo namiguješ, da bo mogoče jutri, ki ga po tvojem mnenju  naj ne bi bilo, ostal celo brez časa.
Sem pa že navajen, da pri "teoretičnemu" Prometejkovcu nekaj ne obstaja kar "praktični" Prometejkovec veselo uporablja. Kdo bi razumel zmedene duše.


Alojz in Sandib wrote on 23.07.2008 at 21:30:54:
... ,ti bom polefko vse razložil !


Polefko??? le kaj naj bi to pomenilo??, a je to kaj sokratnega?

... še ena izmed mnogih sokratno  Grin  neumnih besed, ki jih uporabljaš in jih ni v slovarju slovenskega knjižnega jezika.
Back to top
 

Življenje je popolnoma zastonj in brezplačno, pa vendar je ni
stvari na tem svetu, ki bi bila vredna več. (Bamby)
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #9 - 24.07.2008 at 11:02:05
 
Bamby

Nekje sem opazil,da si Radovana Karadžića hvalil kot morilca. Zadaj ti bom  nekaj lepega povedal! Zahojenc pokvarjen si in nič drugega! V mojem konceptu ni nikoli in nikjer bilo, ali bo, prostor za morilce ljudi in neetičnega ubijanja živali. Ti si Radovana Karadžića vtakni v posteljo in naj ti bo vzor. Takšna pokvarjena duša kot si ti,ne more priti do samospoznanja ker, noč in dan vidi sama sebe!!!!!!! To pa še ni vse,drugim podtika in jih ima za morilce!!!! Ti pokvarjeni 'stvor'če je kdo potencialni morilec na tem topicu, si to ti edini!!!!
Ti ki imaš lasten narod za 'Balkance' in se pri tem hvališ,da poznaš zgodovino Slovencev,ti še lastne biti ne poznaš 'baraba'. Slovenci odkar pomnimo zase še nikoli nismo bili agresorji. Smo, ali pa skoraj sigurno edini narod,ki ni nikoli ogrožal druge narode in ljudi. Ferdamanc zahojen in ti boš koga učil etike. Zberi se in prenehaj 'balkanizirat' Slovence.Sam nimam nič proti nobenemu narodu in proti nobenemu človeku,tudi proti tebi ne-Ne bodi pokvarjen in zahrbten,pa bo vse ok. Nizko leta tvoja duša,to ti lahko zagotovo potrdim!!!

Lp Alojz Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
plesnamesecu
Ex Member




Re: Slovenija - družba molka
Reply #10 - 25.07.2008 at 10:47:53
 
Agresija se izraža na različne načine. Če Slovenci nismo nikoli ogrožali in uničevali drugih narodov, pa znamo biti še kako agresivni med seboj in do samih sebe. Ampak to še vedno je agresija. No, tudi temu lahko rečeš specifičnost.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #11 - 25.07.2008 at 12:42:01
 
[quote author=plesnamesecu link=1216423881/0#10 date=1216975673]Agresija se izraža na različne načine. Če Slovenci nismo nikoli ogrožali in uničevali drugih narodov, pa znamo biti še kako agresivni med seboj in do samih sebe. Ampak to še vedno je agresija. No, tudi temu lahko rečeš specifičnost.


plesnamesecu

Imaš prav. Tej naši slovenski karakteristiki lahko rečeš specifičnost.
Mogoče smo pa, ravno zaradi te naše specifičnosti (notranje trme) obdržali to lepo Slovenijo.

Lp Alojz Smiley Wink Cool

















Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #12 - 25.07.2008 at 12:56:47
 
Quote:
Agresija se izraža na različne načine. Če Slovenci nismo nikoli ogrožali in uničevali drugih narodov, pa znamo biti še kako agresivni med seboj in do samih sebe. Ampak to še vedno je agresija. No, tudi temu lahko rečeš specifičnost.


Ta zatrta agresija do drugega se pri slovencih odraža v odporu do sprejemanja sebe kot drugega.  Zanimivo, da je to isto situacijo  pri sebi odkril  anglosaksonec eckhart tolle, po moje pa do tega ni prišlo po naključhju ravno v času, ko je pri anglo-američanih prišla v krizo praksa, da so razreševanje nesprejemanja sebe kot drugega razreševali z agresijo nad konkretnimi drugimi. Tako da ni čudno, da se eckardova pomisel  češ,  'kdo pa sem ta jaz, ki me nagovarja k temu, da se ubijem?'  tako dobro nagovori ne samo američane, ampak  tudi in predvsem nas....
Back to top
 
 
IP Logged
 
Alojz in Sandib
5
*****
Offline

Tao
Posts: 10528

Re: Slovenija - družba molka
Reply #13 - 25.07.2008 at 13:28:15
 
titud wrote on 25.07.2008 at 12:56:47:
Quote:
Agresija se izraža na različne načine. Če Slovenci nismo nikoli ogrožali in uničevali drugih narodov, pa znamo biti še kako agresivni med seboj in do samih sebe. Ampak to še vedno je agresija. No, tudi temu lahko rečeš specifičnost.


Ta zatrta agresija do drugega se pri slovencih odraža v odporu do sprejemanja sebe kot drugega.  Zanimivo, da je to isto situacijo  pri sebi odkril  anglosaksonec eckart tholle, po moje pa do tega ni prišlo po naključhju ravno v času, ko je pri anglo-američanih prišla v krizo praksa, da so razreševanje nesprejemanja sebe kot drugega razreševali z agresijo nad konkretnimi drugimi. Tako da ni čudno, da se ekardova pomisel  češ,  'kdo pa sem ta jaz, ki me nagovarja k temu, da se ubijem?'  tako dobro nagovori ne samo američane, ampak  tudi in predvsem nas....


Titud

Lahko ti napisano potrdim, brez slabih misli!
Sam imam za to ekardovo pomisel neko drugo razlago vezano na našo akumulirano (snovno vendar ne masno)vrednost 'dušo'. Nekako sem na osebni ravni prišel do misli,da smo Slovenci oz. ljudje,ki se rodimo na tem geografskem področju rojeni z nekim posebnim poslanstvo-z nekim globljim smislom ( specifično življenjsko odgovornostjo?) Če to sedaj povežem z mojim osebnim spoznjem,ki mi potrjuje,da so naše duše večne,potem se mi zdi moje sklepanje logično. Torej kup osebnih razočaranj in s tem povezanih samomorov vidim v tem skritem nagovarjanju naših duš( k poslanstvu) znotraj naše fizične -materialne eksistence. Kot bi mi Slovenci slutili,da živimo za nekaj več kot je to naše bivanje tu in zdaj.
Kakšen je tvoj komentar na to moje razmišljanje?

Lp Alojz Smiley Roll Eyes Cool
Back to top
 

Človek? Vse je pod njegovimi nogami, tudi nebeški prestol!
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Slovenija - družba molka
Reply #14 - 25.07.2008 at 15:42:23
 
Alojz in Sandib wrote on 25.07.2008 at 13:28:15:
titud wrote on 25.07.2008 at 12:56:47:
Quote:
Agresija se izraža na različne načine. Če Slovenci nismo nikoli ogrožali in uničevali drugih narodov, pa znamo biti še kako agresivni med seboj in do samih sebe. Ampak to še vedno je agresija. No, tudi temu lahko rečeš specifičnost.


Ta zatrta agresija do drugega se pri slovencih odraža v odporu do sprejemanja sebe kot drugega.  Zanimivo, da je to isto situacijo  pri sebi odkril  anglosaksonec eckart tholle, po moje pa do tega ni prišlo po naključhju ravno v času, ko je pri anglo-američanih prišla v krizo praksa, da so razreševanje nesprejemanja sebe kot drugega razreševali z agresijo nad konkretnimi drugimi. Tako da ni čudno, da se ekardova pomisel  češ,  'kdo pa sem ta jaz, ki me nagovarja k temu, da se ubijem?'  tako dobro nagovori ne samo američane, ampak  tudi in predvsem nas....


Titud

Lahko ti napisano potrdim, brez slabih misli!
Sam imam za to ekardovo pomisel neko drugo razlago vezano na našo akumulirano (snovno vendar ne masno)vrednost 'dušo'. Nekako sem na osebni ravni prišel do misli,da smo Slovenci oz. ljudje,ki se rodimo na tem geografskem področju rojeni z nekim posebnim poslanstvo-z nekim globljim smislom ( specifično življenjsko odgovornostjo?) Če to sedaj povežem z mojim osebnim spoznjem,ki mi potrjuje,da so naše duše večne,potem se mi zdi moje sklepanje logično. Torej kup osebnih razočaranj in s tem povezanih samomorov vidim v tem skritem nagovarjanju naših duš( k poslanstvu) znotraj naše fizične -materialne eksistence. Kot bi mi Slovenci slutili,da živimo za nekaj več kot je to naše bivanje tu in zdaj.
Kakšen je tvoj komentar na to moje razmišljanje?

Lp Alojz Smiley Roll Eyes Cool


To bi bilo mogoče razumet kot da individulana duša nagovarja individulani zavestni jaz, ki se ujet znotraj neke kolektivne (narodove) zavesti ne zmore realizirat (opravit  dušnega poslanstva), naj se izniči. V to ne vejamem, saj 'tisto', kar nagovrja jaz, lahko jaz nagovrja le v jeziku jaza, da bi ga ta lahko razumel. Jaz je torej nekako   vključen v ta nagovor, že zato sliši in razume 'dušo' samo na način, ki je blizu njemu. Nobenega neposrednega  nagovora duše torej ni, ampak le prišepetovanje drugega jaza,  torej tistega drugega, o katerem govorim, ko pravim,  da ga jaz ne zmore sebe sprejet kot drugega...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4