Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 
(Read 22954 times)
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #15 - 20.12.2005 at 10:54:59
 
sinjeoka wrote on 20.12.2005 at 09:13:29:
smešno in  ista napaka kot nebuloza o prosti ekonomski coni

ameriška civilna religija ne obstaja - sploh pa ne na področju smrtne kazni. S smrtno kaznijo se načeloma zvezna sodišča ne ubadajo, ker so prepuščena pristojnostim zveznih držav. Tako imajo na eni strani Teksas, ki jo izvršuje v velikih količinah, pa državo Main, kjer je prepovedana. Če torej Teksačana moti civilna religija smrtne kazni države Teksas se lahko svobodno preseli v katerokoli državo, kjer je smrtna kazen prepovedana.


http://www.deathpenaltyinfo.org/state/


Verska toleranca v. Civilna religija ... očitno samo jaz vidim, da se pojavlja ideja novega monoreligizma, ki je kot tak prisilen...

(oziroma, vsi pravzaprav že vemo, da zgolj lakiranje nekih arhaičnih vrednot le teh ne spremeni - pod lakom komunizma, krščanstva v Sloveniji še vedno najdemo barbarsko izročilo ... ampak naši dušebrižniki bi še kar lakirali ...)



A je res tako težko prebrati zadeve, kot so napisane:
t wrote on 19.12.2005 at 17:40:07:
1.
Izraz civilna religija (la religion civil) je v Družbeni pogodbi vpeljal Jean Jacques Rousseau, ga filozofsko utemeljil, obenem pa razločil od dveh drugih religij: od religije, ki ji pravi religija človeka in religije, ki ji pravi klerična religija (svečeniška, duhovniška religija). V sodobno družboslovno terminologijo ga je prenesel ameriški sociolog religije Belach, ko je oblikoval sintagmo ameriška civilna religija, sam pa pod njegovim vplivom uvajam sintagmo evropska civilna religija. Ti specifični oznaki že nakazujeta, da v nasprotju z religijo človeka, ki pri Rousseauju označuje to, čemur danes pravimo svetovni etos, ne obstaja, vsaj za zdaj ne, ena sama, recimo, globalna civilna religija, marveč vlada na svetu več civilnih religij. Civilne religije obstajajo le v pluralu. Vendar pa niso več omejene na posamične (nacionalne) države, v svojih formulacijah niso več vezane zgolj na njihove državne ustave, temveč so se s povezovanjem držav začele širiti, tako da je evropska civilna religija tista religija, ki je omogočila nastanek Evropske unije, hkrati pa je, vsaj v osnutku, dobila svoj obraz z njeno ustavno pogodbo. Ta bo, če bo in kadar bo ratificirana, se pravi, verificirana s strani vseh držav povezave, Evropsko unijo vzvratno duhovno utrdila in pravno potrdila njeno identiteto.

V čem pa so temeljne razlike med posameznimi civilnimi religijami, kakršna sta ameriška in evropska civilna religija? Krucialna razlika med njima izhaja iz položaja smrtne kazni v njima. Znotraj ameriške civilne religije je smrtna kazen sprejemljiva, znotraj evropske civilne religije pa nikakor ne. V 2. členu Listine o temeljnih pravicah Evropske unije je zapisano: "Nihče ne sme biti obsojen na smrtno kazen ali usmrčen." Ta prepoved smrtne kazni ne pomeni le zapisa etičnega načela, marveč predstavlja njegovo uzakonjenje, tj. evropsko pravno normo.  Ne pomeni le spoštovanja in uveljavitve svetosti življenja kot ene od temeljnih vrednot svetovnega etosa, marveč samo dosedanjo najhujšo kazen za zločin, kakršen je umor človeka, razglaša za zločinsko. Znotraj evropske civilne religije in iz nje izvirajoče ustavnosti bi bila tako sodnik, ki bi zločinca obsodil na smrtno kazen, kot rabelj, ki bi to kazen izvršil, obsojena kot zločinca. Kot zločinca zoper človeškost.


Da še malo poglobim - civilna religija je u bistvu sociološki pojem (Rousseau to povzame s preprostimi dogmami: obstoj boga, posmrtno življenje, nagrada za kreposti, kazen za grehe, in toleranca do ostalih religij), klerična religija je religija, katero peljejo različni župniki, religija človeka pa ta svetovni etos - za katerega sicer tudi Hribar pravi, da je neke vrste religija, ker pač vključuje pojem svetosti.

Ne rečem, da se v popolnosti strinjam s Hribarjem, vendar je bil edini na posvetu, ki ni samo jamral nad komunizmom in njegovo dediščino (kar so počeli tačrni) ali bentil nad tačrnimi (kar so počeli tisti ki niso bili tačrni), hkrati pa je poskušal podati tudi neko  možnost, kako bi lahko zadevo pedenali naprej - pokazal je tudi, da pač kleriške religije ne peljejo nikamor drugam kot v nove pizdarije.



uživajte!

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #16 - 20.12.2005 at 15:39:49
 
Quote:
Sam jedro svetovnega etosa, minimalni skupni etični imenovalec vseh ljudi, ta minimum od minimuma odkrivam v štirih pravrednotah: v človekovem dostojanstvu, svetosti življenja, posvečenosti mrtvih in zlatem pravilu. Ker v dveh od navedenih pravrednot svetovnega etosa neposredno nastopa sveto, pri prikazanem etosu ne gre le za etiko v običajnem pomenu, marveč tudi, če ne celo predvsem za religioznost, seveda pa tudi pri njej ne za klerično religioznost v običajnem, konfesionalnem ali celo teističnem pomenu.


Men pa dopade tale njegova oprediltev svetovnega etosa kot religioznosti in ne kot njenega nasprotja, utelešenega v  racionalistični etiki. S  to opredilitvijo daje  orožje, ki ga imajo v rokah kleriki (tačrni) - vero - v roke tudi ateisom (tardečim) in jih  postavlja  v enakopraven položaj na ravni univerzalnih  vrednot. Pa ne samo to, tud člane cerkvenih občestev in klerikov, ki izrazijo pripadnost ' svetovnenemu religioznemu etosu' s tem ne izključuje iz 'civilne regije' in jim daje možnost, da  se v njen  etos integrirajo  celostno s svojo specifično verizpovedojo. Naši kleriki trenutno namreč najbolj muči, kako se legitimno vrednostno opredeljevat do  političnih tem, tine pa jim po  moje  daje možnost, da to počnejo tud kot kler z vso versko gorečnostjo,  seveda če je ta utemljena  v človekovem dostojanstvu, svetosti življenja, posvečenosti mrtvih in zlatem pravilu.    
Back to top
« Last Edit: 20.12.2005 at 17:10:31 by titud »  
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #17 - 20.12.2005 at 18:26:03
 
Meni se pa dopade tale analiza, s katero je pekel tačrne:

Etičnega problema ni, dokler na biblijski tekst gledamo kot na dokument nekega arhaičnega zgodovinskega obdobja. Nastopi pa v trenutku, ko se na Boga s prikazanimi lastnosti začnejo sklicevati verski fanatiki, religiozni fundamentalisti te ali one religije, vezane na biblijskega Boga. Še z večjim etičnim problemom pa se srečamo, ko kak teolog, zlasti če jo to vodilni cerkveni teolog, začne krožno upravičevati morilska dejanja v imenu Boga s tem Bogom samim, recimo tako, da 5. božjo zapoved, ki jo imamo lahko za sestavino svetovnega etosa, brezpogojno podredi izključujočnostni 1. zapovedi, se pravi, jo z relativiziranjem kot tako razvrednoti; za zločinca pa v skladu s tem razvrednotenjem ne bo razglasil morilca v imenu Boga in njegove prve zapovedi, temveč kršitelja te zapovedi, po teologu izpostavljene kot zapovedi vseh zapovedi. Torej Teolog v tem primeru, oborožen s svojo monoteistično logiko, za zločince ne proglaša samo religioznih in sekularnih ateistov, ampak tudi politeiste. Pomor naj bi bil potemtakem drugotnega pomena, saj naj bi bilo vse krvavo dogajanje v zvezi z njim le posledica predhodnega religioznega samomora krivovercev oz. brezbožcev: "Dogajanje je izraz dejstva, da tisti, kdor odpade od Boga, tisti, ki se ne odtegne samo zavezi, temveč odide tudi iz območja življenja, uničuje sámo življenje in je v tem smislu že vstopil v območje smrti." (glej opomba 15Kardinal Joseph Ratzinger: Bog in svet, Družina, Ljubljana 2003, str. 126. Gre za sklepni stavek Ratzingerjevega odgovora na vprašanje, ki se je z osvetlitvijo vred glasilo: "Ko se Mojzes vrne s svete gore, ljudstvo pleše okoli znamenitega zlatega teleta. Poln jeze zaradi malikovanja je božji borec razbil plošči z zapovedmi. Pri njem so se zbrali samo Levijevi sinovi, ki pozneje sestavljajo duhovniško kasto, in se tako postavijo na stran Boga. Pojdite po taboru sem in tja, od vrat do vrat, jim ukaže Mojzes, in vsak naj ubije svojega brata, prijatelja in soseda! Zgodba desetih zapovedi se torej v bistvu začenja z grozljivim zločinom, ki je v neposrednem nasprotju z zapovedjo št. 5: Ne ubijaj! Mojzes bi moral te stvari bolje vedeti." Prvi stavki Ratzingerjevega odgovora pa se glasijo: "No, začela se je pravzaprav z zločinom proti prvi zapovedi, ki je nosilna: Ne imej drugih bogov poleg mene. Človeku gre dobro tedaj, če Boga priznava kot Boga in če živi v češčenju Boga. Odmika pa se v sprevrnitev, v perverzijo svojega bivanja, če malikuje to, kar ni Bog - če si sam izdela svoja božanstva in s tem konec koncev časti samega sebe. Ta temeljni zločin ljudstvo razžira in notranje iznakažuje. Ljudstvo se je napotilo v smrt. Oditi proč od Boga, ki je vendar vir življenja, namreč pomeni oditi iz življenja." Zdi se, da na podlagi takšnega razumevanja Mojzesovega masakra in razlogov zanj ni mogoče najti nikakršne poti do svetovnega etosa, do vrednot, skupnih tako politeistom, monoteistom kot ateistom. Razdalja med takšno klerično religijo in religijo človeka kot človeka je nepremostljiva, pod njenim udarom pa je tudi vsakršna civilna religija. Za Ratzingerja mora to, da beseda "Bog" ni bila zapisana v preambulo ustavne pogodbe EU, slej ko prej predstavljati zločin.) Naredil samomor. V skladu z bibličnim grozilnim geslom: ali "izberi življenje" (glej opomba 1616 Simptomatično je, da je slovenska sinoda (zbor najvidnejših udov RKC na Slovenskem) za svoje geslo izbrala prav to starozavezno geslo, ne pa kakega novozaveznega gesla, napotila iz evangelijev, ki naj bi jim bile krščanske konfesije najbolj zavezane.) , mene, Boga ali pa se pripravi na (večno) smrt.

Glede na to, da Katekizem katoliške Cerkve splav razglaša za gnusen zločin, dopušča pa smrtno kazen in da ima nekdanji vatikanski perfekt za čistost vere, sedanji papež za zločin vsakršno nespoštovanje oz. že kar neupoštevanje prve od desetih božjih zapovedi, obstaja očitna razlika že med klerično religijo katolikov in evropsko civilno religijo, kaj šele med katolicizmom in svetovnim etosom, religijo človeka kot človeka. Katoliška klerična religija je bliže ameriški kot pa evropski civilni religiji. Bržkone ni dvoma, da bi bila RKC veliko bolj zadovoljna, če bi ustavna pogodba EU vsebovala namesto prepovedi smrtne kazni prepoved splava in če bi bila utemeljena na prvi zapovedi dekaloga, ne pa na razsvetljenskih izhodiščih evropejstva.

Potemtakem obstaja latenten vrednostni konflikt med evropsko civilno religijo, na kateri temelji tudi Ustava Republike Slovenije in katoliško klerično religijo, v večji ali manjši meri tudi s kleričnimi religijami drugih verskih skupnosti na Slovenskem. Pravoverni katoliki le stežka prenašajo "zločinski" ustavni člen o svobodnem odločanju o rojstvu otrok. Na drugi strani pa ateisti, obenem pa odločni zagovorniki svobode vesti, tj., človekovega dostojanstva težko pristajamo na odvzem samskih ženskam pravice do spočetja otroka z biomedicinsko pomočjo. Menimo, da je šlo pri propagandi za zakonsko prepoved te pomoči za zlorabo medicine, izvirajočo iz katoliških dogem, če ne celo za kršenje katere od teh dogem samih, saj je prepoved v nasprotju s svetostjo življenja kot vrednoto, ki jo močno poudarja tudi katolištvo. Hkrati gre tudi za napad na svobodo vesti, saj jo ta zakonska prepoved s pravnim nasiljem spodbija, medtem ko ustavna norma o svobodnem odločanju o rojstvu otrok tega ne počne: tako verna ženska kot verni zdravnik se po lastni vesti in/ali veri odločita za svojo takšno ali drugačno odločitev. Pravno nasilje, uveljavljeno v prvem primeru je torej izraz nejevere, nezaupanja v trdnost vere svojih sovernikov, majhna skupina samskih žensk pa je v času propagande postala najprej grešni kozel, predmet zasmehovanja, danes pa ostaja žrtveno jagnje tradicionalne patriarhalnosti in modernega klerikalizma. (glej opomba 17V tem primeru skoraj dobesedno velja Rousseaujeva za današnje čase sicer preostra opredelitev klerične religije: "Obstaja pa še tretja, bolj bizarna vrsta religije, ki daje ljudem dve zakonodaji, dva poglavarja, dve očetnjavi in jih podvrže protislovnim dolžnostim, s tem pa jim preprečuje, da bi bili hkrati pobožni verniki in dobri državljani. Takšna je religija Lam, takšna je religija Japoncev, takšno je rimsko krščanstvo. To religijo bi lahko imenovali duhovniško religijo. Iz nje izhaja nekakšno mešano in neudružbljeno pravo, ki sploh nima imena." (J.J. Rousseau: Družbena pogodba, Krtina, Ljubljana 2001, str. 120, s popravki, vnesenimi iz J.J. Rousseau: Oeuvres complčtes III, Gallimard, Paris 1964, str. 464) Govor je o prevladi duhovniške, klerične religije nad civilno, državljansko religijo, do katere je pri nas v obravnavanem primeru sicer prišlo po ustavno zakonodajni poti, prek referenduma, kar pa še ni dokaz etičnosti izglasovanega rezultata: na referendumu bi bila ob primerljivi, pogosto močno zavajajoči populistični propagandi "v pravem trenutku" bržkone izglasovana tudi ponovna uvedba smrtne kazni.)


U bistvu je pokazal, da tačrna RKC ekipca niso več niti čuvaji etike in vrednot, temveč so navadni bastardi, ki se gredo svojo politiko - in pokazal jim je na njihovem področju na svetosti življenja, kjer imajo na vsake toliko ogromno za povedati...

To pa je pokazal, kar pri njihovem šefu.

Razkrinkal je tudi njihove podle politične igrice in seveda novo nevarnost, da se kleriki dvignejo in ponovno tako ali drugače zavladajo.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Hribarjev govor
Reply #18 - 20.12.2005 at 19:25:44
 
Rosseau je pripadal vrednostnemu sistemu zahodne evrope in to kar si ti ravnokar zapisal kot sociološki fenomen ni nič drugega kot pogled nekoga na religijo skozi lastne zahodnoevropske (katoliške) vrednote. Si živ dokaz, da jim ne moreš uiti.

Vse kar lahko država stori je, da predpiše minimalne standarde sobivanja.  Problem seveda je, da so ti minimalni standardi kljub vsemu sociološko povzeti po (vsaj v zahodni kulturni hemisferi) katoliških vrednotah.

Ta globinski sociološki fenomen je tisto kar preprečuje recimo muslimanskim priseljencem integracijo v recimo francosko družbo, brez zapustitve globinskega islamskega vzorca.

Nekaj takega kot je civilna religija torej ne obstaja, razen seveda na nivoju družbenega eksperimenta, potegnjenega z marsa.

V fenomenologiji slovenskega vsakdana, pa se izraz civilna religija uporablja kot antipod krščanstvu, brez tega da ljudje vedo kaj bolj podrobnega o lastnem vrednostnem sistemu.

Da bi vedela kaj je Tine Hribar mislil ali še bolje rečeno čutil kot "civilno religijo" ... bi se morala poglobiti v več njegovih del in predvsem v neko logično konsistenco takšnih in drugačnih nazorskih odstopanj. (Rugelj jih je recimo poln)

Precej več sem seukvarjala s Spomenko, ki pa je  Roll Eyes za moje pojme oportunističen podn. (koliko si to lastnost deli z njo nejn mož pa tukaj in zdaj ne morem sodit)


... zgolj oznaka nekoga za "disidenta" in "oporečnika"  pač vsaj zame, nima kakšne hude teže

(p.s. v zapisanem sem v smislu krščanstva govorila o  vrednotah in ne o instituciji, evropa ino amerika pa vrednostno spadata v isti koš, čeprav se v ureditvi smrtne kazni razlikujeta - za to namreč obstajajo zgodovinski razlogi)

če pa se že sklicuješ na razsvetljence - ti so se v etičnem smislu najraje sklicevali na red narave (od tod izraz naravno pravo). Če logiko naravnega reda izpeljemo do konca, potem medicina nima kaj početi pri oploditvah zdravih ljudi.

(čeprav načeloma nimam nič proti oplojevanju psihično zdravih samskih žensk, žal pa pri stopnji socialne patologije v Sloveniji ne vem, kdo bi bil tisti psiholog, ki bi imel zadostno osebnostno zrelost, da bi smel presojati druge)

ppps - v ZDA je oplojevanje samskih žensk, surogatno materinstvo in donacija spolnih celic dober biznis in je popolnoma dovoljeno
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #19 - 21.12.2005 at 08:20:26
 
sinjeoka wrote on 20.12.2005 at 19:25:44:
pps - v ZDA je oplojevanje samskih žensk, surogatno materinstvo in donacija spolnih celic dober biznis in je popolnoma dovoljeno


Saj pri nas je (po moje) tud dovoljeno, vendar ker ni del 'državne religije' in  tega država pri nas ne finacira, ker pa  ne financira pa je pri nas masa folka, ki bi si sama plačevala tovrstne medicinske usluge,  premajhna, da bi se lahko pri nas tovrstna stroka sploh razvila. Zato folk hod po tovrstne usluge v države, kjer je ta masa folka dost velika, da se je razvila stroka  po zaslugi  dobrega  biznisa al pa ob podpori države.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Hribarjev govor
Reply #20 - 21.12.2005 at 08:50:42
 
titud wrote on 21.12.2005 at 08:20:26:
Saj pri nas je (po moje) tud dovoljeno, vendar ker ni del 'državne religije' in  tega država pri nas ne finacira, ker pa  ne financira pa je pri nas masa folka, ki bi si sama plačevala tovrstne medicinske usluge,  premajhna, da bi se lahko pri nas tovrstna stroka sploh razvila. Zato folk hod po tovrstne usluge v države, kjer je ta masa folka dost velika, da se je razvila stroka  po zaslugi  dobrega  biznisa al pa ob podpori države.  


med "financiraeti" in dovoliti je kar nekaj razlike.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #21 - 21.12.2005 at 08:59:05
 
t wrote on 20.12.2005 at 18:26:03:
Quote:
Razkrinkal je tudi njihove podle politične igrice in seveda novo nevarnost, da se kleriki dvignejo in ponovno tako ali drugače zavladajo.




To bi se lahko zgodilo v primeru, da se država v potrebi po  'državni religiji'  poistoveti z eno izmed kleriških  religij. Zato bi  se po moje  po moje tako ateisti kot pripadniki nekleriških religij (skupaj z manjšinskimi  klerirškimi religijami, ki bi ble v primeru prevlade večjih izločene) moral zavedat potrebe po oblikovanju 'univerzalne državne religije', če brez nje država očitno ne more funkcionirat.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #22 - 21.12.2005 at 09:18:33
 
sinjeoka wrote on 20.12.2005 at 19:25:44:
(čeprav načeloma nimam nič proti oplojevanju psihično zdravih samskih žensk, žal pa pri stopnji socialne patologije v Sloveniji ne vem, kdo bi bil tisti psiholog, ki bi imel zadostno osebnostno zrelost, da bi smel presojati druge)


Ta določitev 'psihično zdrave ženske' se v primeru, če država preko dajanje  licence psihološki ali medicinski stroki, lahko raztegne v odgovornost države do rezultautov takih posegov.  Država se v tem smislu postavlja v vlogo očeta/skrbnika, odgovornega za potomce, zato bi spreten pravnik lahko iztožil  od nje posebene privilegije do otrok z 'državno licenco'. Razumna pravna država si zato tovrstne licence ne bo nakopala, ampak bo prepustila vso odgornost in svobofo izbire  materi, tud če ji bo  strokovno uslugo s subvencioniranjem naredila bolj dostopno.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #23 - 21.12.2005 at 09:45:34
 
titud wrote on 21.12.2005 at 08:59:05:
To bi se lahko zgodilo v primeru, da se država v potrebi po  'državni religiji'  poistoveti z eno izmed kleriških  religij. Zato bi  se po moje  po moje tako ateisti kot pripadniki nekleriških religij (skupaj z manjšinskimi  klerirškimi religijami, ki bi ble v primeru prevlade večjih izločene) moral zavedat potrebe po oblikovanju 'univerzalne državne religije', če brez nje država očitno ne more funkcionirat.



Tista svetovna etika je že en takšnih možnih skupnih imenovalcev, vendar pa bi morali še dodatno onemogočiti vsakršno možnost, da kleriki vstopijo v državo.

To da so necivilizirani zagovorniki neke svoje paraetike je lepo pokazal Hribar - torej nas na etičnem področju lahko učijo samo kot negativni zgled.

Preostane jim edino še šov biznis in klasično prodajanje "višjih smislov", za kar pa bi jih morali samo še dodatno obdavčiti. Religije bi bilo potrebno obdavčiti kot luksuz.

Lahko se gredo dobrodelnost, tako kot ostale dobrodelne organizacije, lahko se gredo tudi izobraževanje, vendar na svoje stroške...

Ravno tako me vseeno strese ob misli na univerzalno državno religijo, saj je bil to že svoje čase katolicizem, potem ga je nadomestil komunizem, sedaj pa spet na glavna vrata uletava katolicizem (je Štuhec zadnjič na nekem omizju prijavil, da sicer smo vsi enakopravni, nismo pa vsi enaki, zato morajo nekateri imeti več pravic... ima tudi v spisu od Drnija precej podobne izjave); potrebno je uvajati nek etos, ki je lahko skupen vsem religijam, ki pa sam ne bi mogel ne smel postati religija, temveč bi samo znotraj sebe dopuščal različne religiozne prakse (dokler bo še potreba takšna - u bistvu sem prepričan, da so posamezne religiozne organizacije potrebne v istem smislu kot dobrodelne).

Država bi se morala lotiti na vzgojnem področju (naveza na zgodovino, etiko, filozofijo, religije; glavni problem našega šolstva je v tem, da sploh ni nekega skupnega pregleda, ki bi se moral dogajati od začetka, ne pa da vsak čuva svoj mini vrtiček...) - pa ne tako, kot se gredo predmet etika (čeprav je to že nek korak naprej - dokler je ne bodo začeli učiti kristjani s potrdilom) - imam najstnico za sestro, pa me je presenetilo, da se ukvarjajo z idoli - in če si za domačo nalogo ne moreš iz cajtnga izstriči nobenega svojega idola, dobiš opomin (pa čeprav nimaš idolov). Kar je čista zguba časa in energije.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Hribarjev govor
Reply #24 - 21.12.2005 at 10:25:52
 
t wrote on 21.12.2005 at 09:45:34:
Ravno tako me vseeno strese ob misli na univerzalno državno religijo, saj je bil to že svoje čase katolicizem, potem ga je nadomestil komunizem, sedaj pa spet na glavna vrata uletava katolicizem (je Štuhec zadnjič na nekem omizju prijavil, da sicer smo vsi enakopravni, nismo pa vsi enaki, zato morajo nekateri imeti več pravic...

sm prov gledu k je to prjavu model ... sm sam bulu...


titud wrote on 21.12.2005 at 09:18:33:
Država se v tem smislu postavlja v vlogo očeta/skrbnika, odgovornega za potomce

to bi blo fino fajn, če bi država delovala po načelih ki sodijo v 'znanstveno fantastiko' ... taka k je zdej, mislm da je jasno da ji tega ne moremo in ne smemo dovolt ...


tko je pisu osho:
*
Družine so zastarele
Nastati bodo morale nove oblike skupnosti.
Živeti bodo morale v globoki povezanosti.
Družina je vir miljonov bolezni.
Temeljna lastnost družine je posesivnost.
Ljubezen naj bo edini zakon med dvem človeškima bitjema. Če se odločita živeti skupaj, naj bo samo veselje njuna povezovalna sila.
Z Izginotjem družine bodo izginili narodi, er je družina temeljna enota naroda.
Otroke moramo zaščititi pred preteklostjo.
V vzorčni skupnosti bo imel vsak obe kvaliteti, kvaliteto Zorbe in kvaliteto Bude - veliko zanimanja za zunanji svet in prav toliko ljubezni za notranje raziskovanje.
V skupnosti naj bodo zbrani iskalci, ljubimci, prijatelji, ustvarjalni ljudje najrazličnejših dimenzij in življenja.
Raj lahko naredimo tukaj, na zemlji.
*
http://www.gape.org/gapes/osho-zlata-prihodnost-manifest.htm


*
Drugi del: MOJA VIZIJA ZA NOVO ČLOVEŠTVO

Meritokracija - moč v rokah inteligence


Popolnoma jasno je: obdobja politikov je konec.
Za politika čas ni več ugoden, ni mu več naklonjen in vsak dan je bližje svojemu koncu. Sam je odgovoren za to.
Opustiti moramo prepričanje da je vsak človek, že samo za to, ker je polnoleten sposoben izbrati pravo osebo, tisto, ki bo odločala o usodi drugih. Starost ne more biti odločilni faktor. Ker moramo to spremeniti moramo spremeniti vso osnovo.
Odločati sme samo oseba, ki je resnično izobražena, starost pa ni pomembna.
Tako se prepreči 'mobokracija', vlada drhali.
Še nikoli se ni zbrala intiligenca sveta, da bi odločala o usodi človeštva. Napišejo naj prvo ustavo sveta.
Šele ko bomo vzeli moč drhali in jo bomo dali v roke intiligentnim ljudem, ljudem ki vedo, kaj delajo, lahko usvarimo nekaj lepega.
Toliko moči dajete moči lačnim ljudem; z lastnimi rokami jim pomagate, da vas obesijo!
To ni demokracija.
Ti ljudje izkoriščajo množice v imenu demokracije.

Kako pripraviti ljudi na moč
Ustanovita naj se dva inštituta.
Eden naj bo inštitut za deprogramiranje.
Drugi pa naj bo inštitut za meditacijo.
Moja religioznost ni nič drugega kot znanost deprogramiranja.
Dokler vas nekaj ne preobrazi ni meditacije.
Meditacija ni nič drugega kot ustvarjanje prostora med vami in vašim umom.
Meditacija vas ustvari kot novo bitje, novega človeka, novo zavest, ki ne pozna strahu, ne resnobnosti ne pohlepa ne sovraštva - nobenega izmed teh temnih čustev in nazorov, ki so umazani, bolni, ogabni.
Ti procesi tečejo sočasno - deprogramiranje in meditacija ...
Ko prejmeš doktorat znanosti prejmeš tudi doktorat iz meditacije. Torej so te medtem ko si se izobraževal, na zelo tih in komaj opazen način pripravlajli na moč, ki jo boš imel, in to na tak način, da te moč ne bo mogla pokvariti, da je ne boš mogel zlorabiti.

Izbira: meditacija ali smrt
Politiki so vas pripeljali do te točke.
(Ta točkica je bolj za tiste ki bodo odločali)
*
http://www.gape.org/gapes/osho-zlata-prihodnost-manifest.htm




http://www.gape.org/gapes/osho-bojevnik-upornik.htm
 
http://www.gape.org/gapes/prispevki/files/osho-meditacija-umetnost-eksta ze.htm
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #25 - 21.12.2005 at 13:34:24
 
t wrote on 21.12.2005 at 09:45:34:
Tista svetovna etika je že en takšnih možnih skupnih imenovalcev, vendar pa bi morali še dodatno onemogočiti vsakršno možnost, da kleriki vstopijo v državo.

To da so necivilizirani zagovorniki neke svoje paraetike je lepo pokazal Hribar - torej nas na etičnem področju lahko učijo samo kot negativni zgled.


Kva pa vem, jest jim zavidam njihovo zavzetost  oz. vero v to, da če delajo sebi dobro  vsaj  hote drugim ne delajo slabo. Njihova vnema za poboljševanje drugih  bi bla čist o k., če bi bla sposobna predhodne samorefleksije tko kot jim jo svetuje tine. Tako poboljševanje bi pol vzajemno podpiranje in krepitev vere ateistov, ne pa vsiljevanje parcialne religije in  misionarstvo.
Quote:
Preostane jim edino še šov biznis in klasično prodajanje "višjih smislov", za kar pa bi jih morali samo še dodatno obdavčiti. Religije bi bilo potrebno obdavčiti kot luksuz.

Lahko se gredo dobrodelnost, tako kot ostale dobrodelne organizacije, lahko se gredo tudi izobraževanje, vendar na svoje stroške...


Prisilt jih v nujnost kombiniranja obojega,  to je dodatnim  obdavčenje za luksuz  jih prsilit k  dobrodelnosti, za katereo se nudi dodatne oljašev oz. s subencioniranjem njihovga prsipevka k izobraževanju univerzalnih vsebin nevtralizirat dodano obdavčenje  parcialnega katehetstva....

Quote:
potrebno je uvajati nek etos, ki je lahko skupen vsem religijam, ki pa sam ne bi mogel ne smel postati religija, temveč bi samo znotraj sebe dopuščal različne religiozne prakse  


Po moje se tega etosa ne da potegt/izdestilirat iz religij na način, ki ne bi bil religiozen. Ne moreš od vernika zahtevat, da se odreče veri, da bo lahko parkticiral ta skupnen etos.  Po moje bi blo  bolj smiselno apleriat na  ateista,  naj  sprejeme oz. deli s teisti vero skupen etos.   Undecided
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #26 - 21.12.2005 at 14:22:23
 
titud wrote on 21.12.2005 at 13:34:24:
Kva pa vem, jest jim zavidam njihovo zavzetost  oz. vero v to, da če delajo sebi dobro  vsaj  hote drugim ne delajo slabo. Njihova vnema za poboljševanje drugih  bi bla čist o k., če bi bla sposobna predhodne samorefleksije tko kot jim jo svetuje tine. Tako poboljševanje bi pol vzajemno podpiranje in krepitev vere ateistov, ne pa vsiljevanje parcialne religije in  misionarstvo.

Prisilt jih v nujnost kombiniranja obojega,  to je dodatnim  obdavčenje za luksuz  jih prsilit k  dobrodelnosti, za katereo se nudi dodatne oljašev oz. s subencioniranjem njihovga prsipevka k izobraževanju univerzalnih vsebin nevtralizirat dodano obdavčenje  parcialnega katehetstva....


Po moje se tega etosa ne da potegt/izdestilirat iz religij na način, ki ne bi bil religiozen. Ne moreš od vernika zahtevat, da se odreče veri, da bo lahko parkticiral ta skupnen etos.  Po moje bi blo  bolj smiselno apleriat na  ateista,  naj  sprejeme oz. deli s teisti vero skupen etos.   Undecided



Ne gre za siljenje, temveč za preprosto ugotovitev, da religije ne morejo biti več niti branilke etičnih vrednot, temveč samo ovirajo splošni napredek, ker še vedno vztrajajo pri svojih vrednostnih sistemih, ki so tako nekonsistentni znotraj sebe, kot tudi netolerantni do drugih vrednostno religioških sistemov.

Gre za to, da strah pred Božjo kaznijo po smrti ni več inštrument, ki bi preprečeval nečednosti (temveč jih lahko še celo povzroča in tudi jih) - in da niti nikoli ni bil.

Zato je potrebno delati na novih sistemih, ki so jasni in preprosti - tu di bil od Hribarja še bolj radikalen, svetost se pokensla, in ostane zlato pravilo: ne delaj drugemu tega, česar nočeš, da bi drugi delal tebi.

Zavzetost njihova je zlagana, saj jim gre za preživetje ne pa za vero, vsaka organizacija si pač prizadeva preživeti in pri tem ne izbira sredstev - tu bi morale biti države radikalne. U bistvu je problem religij v tem, da nujno potrebujejo zunanjo potrditev - v tem pogledu so edini zarji mistiki, gnostiki, taoisti, šamanisti, zenovci, ker so edini sami sebi zadostni - vse ostale organizacije pa nujno potrebujejo vernike, čim več vernikov, vse vernike (tu se lepo kaže panika velikega voza - so pač spušili tako daleč, da verjamejo, da je potrebno odrešiti vse - da torej ne bo odrešen nihče, dokler ne bodo vsi).

Religije so same po sebi zlo v najslajši obliki.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #27 - 21.12.2005 at 16:02:41
 
t wrote on 21.12.2005 at 14:22:23:
Ne gre za siljenje, temveč za preprosto ugotovitev, da religije ne morejo biti več niti branilke etičnih vrednot, temveč samo ovirajo splošni napredek, ker še vedno vztrajajo pri svojih vrednostnih sistemih, ki so tako nekonsistentni znotraj sebe, kot tudi netolerantni do drugih vrednostno religioških sistemov.

Gre za to, da strah pred Božjo kaznijo po smrti ni več inštrument, ki bi preprečeval nečednosti (temveč jih lahko še celo povzroča in tudi jih) - in da niti nikoli ni bil.

Zato je potrebno delati na novih sistemih, ki so jasni in preprosti - tu di bil od Hribarja še bolj radikalen, svetost se pokensla, in ostane zlato pravilo: ne delaj drugemu tega, česar nočeš, da bi drugi delal tebi.


Svetost življenja je po moje potrebna ravno zarad religij, ker če ne  bi blo pol tud z uporabo zlatega pravila pod  določenimi pogoji dovoljeno morit: če si se  pripravljen žrtvovat oz. bit mučenik za obrambo svoje vere in odrešitev po smrti,  pol predpostavljaš tud, da bo enako motiviran tud tvoj nasprotnik (grešnik v lastni veri, krivoverec,  nevernik...), to je, da si smrt zasluži oz. zanjga predstvlja odrešitev tud če si morilcti sam.


Quote:
Zavzetost njihova je zlagana, saj jim gre za preživetje ne pa za vero, vsaka organizacija si pač prizadeva preživeti in pri tem ne izbira sredstev - tu bi morale biti države radikalne. U bistvu je problem religij v tem, da nujno potrebujejo zunanjo potrditev - v tem pogledu so edini zarji mistiki, gnostiki, taoisti, šamanisti, zenovci, ker so edini sami sebi zadostni - vse ostale organizacije pa nujno potrebujejo vernike, čim več vernikov, vse vernike (tu se lepo kaže panika velikega voza - so pač spušili tako daleč, da verjamejo, da je potrebno odrešiti vse - da torej ne bo odrešen nihče, dokler ne bodo vsi).


Probleme (med sabo in za steisti)  imajo predvsem skupnostne religije, hkrat pa majo teiste religije tud dost bogato zakladnico organizacijskih znanj in izkušenj, ki bi se jih dalo s pridom univerzalno izkoristit. Nekaj so s  tem  ekprimentirale  ideologške  organizacije, ampak niso presegle vzorcev religioznih organizacij oz jih niso ble kljub velikim ambicijam sposbne nardit za univerzalne.    

Quote:
Religije so same po sebi zlo v najslajši obliki.



Tko da umetnost bi blo destilirat sladkobo od zlega.  Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Hribarjev govor
Reply #28 - 21.12.2005 at 16:23:04
 
titud wrote on 21.12.2005 at 16:02:41:
Svetost življenja je po moje potrebna ravno zarad religij, ker če ne  bi blo pol tud z uporabo zlatega pravila pod  določenimi pogoji dovoljeno morit: če si se  pripravljen žrtvovat oz. bit mučenik za obrambo svoje vere in odrešitev po smrti,  pol predpostavljaš tud, da bo enako motiviran tud tvoj nasprotnik (grešnik v lastni veri, krivoverec,  nevernik...), to je, da si smrt zasluži oz. zanjga predstvlja odrešitev tud če si morilcti sam.



Moriti je vedno dovoljeno - je ravno svetost mojega življenja tista, v imenu katere se lahko lotim in pobijem pol sveta, če se počutim ogroženega (če govorimo o svetosti življenja, je to najprej moje življenje), zato se mi ta predpostavka ne zdi potrebna - prej škodljiva.

Medtem ko zlato pravilo vedno pomeni vprašanje sebe in postavljanje sebe v drugega...zame je to dovolj.


titud wrote on 21.12.2005 at 16:02:41:
Probleme (med sabo in za steisti)  imajo predvsem skupnostne religije, hkrat pa majo teiste religije tud dost bogato zakladnico organizacijskih znanj in izkušenj, ki bi se jih dalo s pridom univerzalno izkoristit. Nekaj so s  tem  ekprimentirale  ideologške  organizacije, ampak niso presegle vzorcev religioznih organizacij oz jih niso ble kljub velikim ambicijam sposbne nardit za univerzalne.    


Mislim, da to ni problem v organizacijski moči - finta je v tem, da povečini organizirane religije nastopajo kot eden od ideoloških aparatov države: u bistvu je strah pred večnim pogubljenjem še vedno močno orožje v rokah religij. In seveda opij za ljudstvo - upanje na posmrtne nagrade, ki nas čakajo zato, ker mirno nastavljamo svoje riti, namesto, da bi se dvignili.


titud wrote on 21.12.2005 at 16:02:41:
Tko da umetnost bi blo destilirat sladkobo od zlega.  Wink



Pustiti cuker, preden nas sladkorna zjebe.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Hribarjev govor
Reply #29 - 21.12.2005 at 20:05:40
 
tole
t wrote on 21.12.2005 at 14:22:23:
ne delaj drugemu tega, česar nočeš, da bi drugi delal tebi.

se da tud s pozitivko zapisat:
delaj drugemu to, kar hočeš, da bi drugi delal tebi
zlato pravilo

t wrote on 19.12.2005 at 17:41:40:
prve pravrednote svetovnega etosa, zlatega pravila kot okvirne vrednote vseh drugih njegovih vrednot. "Ne stori drugemu tega, česar ne želiš, da bi drugi storil tebi."
To pravilo, vsebujejo sveta besedila vseh svetovnih religij, vključno z Biblijo


Zakaj RAJ
Vse religije nam na koncu (če ne prej) obljubljajo neko vrsto raja. Če nič drugega, jim je skpno točno to - raj, pa kakorkoli ga že imenujejo. Če pogledamo malo natančneje, ugotovimo, da imajo vse religije v bistvu istega Boga: ima sicer najrazličnejše pomočnike in imena, ampak ponavadi je glavni Bog (tisti, ki obvlada vse) en sam. In ta je tisti, ki ga iščemo. K njemu stremimo.
...
http://www.gape.org/vratavraj/

(u firefoxu dela bogo - u ie pa gut (tko kt je blo mišljeno) ... morm pogledat kaj mu je)
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3