Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 6 7 8 9 
(Read 22945 times)
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #105 - 20.02.2004 at 11:01:26
 
vida wrote on 20.02.2004 at 10:51:23:
Vsi res ne, žal večina pa ...  
Tako bodo bogati še naprej metali hrano v morje (zarad cen), drugje pa bodo še naprej lačni... Undecided
No, nekateri med njimi bodo morda le spregledali, da zunanja prikrajšanost ni bistvena ...

kot sem ti ze reku, zapor je le zapor, pa ne glede kje znotraj njega si situiran. zapora se ne da razresit, ker zapor ima doloceno funkcijo da je tako kot je. rajs se vec ukvarjaj s tem kako sama pridt ven iz zapora, tko da se pokesas za tisto zaradi cesar si zdaj tudi ti notri. ko bos zunaj in zivela srecno, osvobojeno zivljenje bos lahko dejansko pomagala drugim zapornikom s svojim lepim vzorom in inspiracijo. do takrat pa jim bos lahko le lajsala bolecine (posledico) ne pa tudi ozdravila bolezni (vzroka) kar pa vemo, da dolgorocno ni kej dost smiselno.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #106 - 20.02.2004 at 11:13:47
 
Aryan, zakaj tako trmasto vztrajaš, da osnovna človekova pravica ni tudi pravica do minimalnih materialnih pogojev za življenje. Če ti to tvoj bog govori, je slab, najverjetneje ga pa ti sploh ne razumeš.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #107 - 20.02.2004 at 11:26:00
 
stane wrote on 20.02.2004 at 11:13:47:
Aryan, zakaj tako trmasto vztrajaš, da osnovna človekova pravica ni tudi pravica do minimalnih materialnih pogojev za življenje.

to je dano od Boga vsaki pogojeni individualni dusi v skladu z njegovimi prejsnimi aktivnostmi. enkrat mas vec enkrat mas manj. ampak to ni tolk pomembno kot to, kako tisto kar ti je dano (tudi samega sebe) uporabljas. ce imas zuni vec ali ce imas manj je iz vidika notranje izpolnjenosti eno in isto. zato jaz pravim, da se ne tolk trudit okol teh zunanjih stvari ampak bolj z notranjimi, torej odnosom do stvari, ki so nam dane pa kolkrkol jih pac ze imamo.

Quote:
Če ti to tvoj bog govori, je slab, najverjetneje ga pa ti sploh ne razumeš.

Bog je vedno dober, vsedober. tudi ce nas "tepe" nas tepe iz ljubezni ne iz sovrastva. podobno kot ima mama rada vse svoje otroke, tko poredne kot pridne. istocasno pa nam indirektno (skozi kazen) in direktno (skozi nagrado) priporoca naj bomo za nase dobro pridni. ce hocemo seveda. imamo svobodno voljo.

Hari bol.
Back to top
« Last Edit: 20.02.2004 at 12:36:11 by aryan »  
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #108 - 20.02.2004 at 12:26:25
 
t wrote on 19.02.2004 at 16:27:25:
po moje mešaš še ideologijo in nujo: orodja se ni ustvarjalo iz kulturnih ali ideoloških razlogov temveč iz nuje: pojavil se je problem in edina ideologija je bila vsebovana v vprašanju: kako ta problem rešiti



Nobeno orodje ni blo ustvarjeno v neposrednem  razmerju človek-narava, ampak vsako skoz razmerje človeka do človeka in šele skoz ta odnos se je povratno vzpostavljal  odnos človeka do narave. Človek svoje nuje nikol ne zadovoljuje v neposrednem odnosu do narave, ampak zmerom skoz kulturo, skoz živ ali opredmeten  stik z drugim čovekom


Quote:
če je cilj tehnike reševanje posameznih problemov, potem je edina vrednota v tem vrednostnem sistemu rešen problem, čemer le težko rečeš kompleksen vrednostni sistem


podobno velja tudi za znanost tudi tam je edina oziroma najpomembnejša vrednota odgovarjanje na vprašanja kako in zakaj: ko dobimo odgovor na to vprašanje je edina vrednota, zadovoljivost tega odgovora (v kakšni meri smo na določeno vprašanje odgovorili); tudi tu ti odpade vsakršen "kompleksen vrednostni sistem"

zato je potrebno tudi pri družboslovnih znanostih ločevati med znanostjo, kot raziskovanjem določenih pojavov ter ugotavljanjem zakonitosti in tehniko upravljanja družbe



Res pretiravam. Če zanemarim dekjstvo, da je znanost sama družbeni pojav  in kot taka potencilano povratna, z aplikacijo metod naravoslovnih znanosti na družbene pojave lahko dobimo v bistvu čist uporabne rezultate. Znastveniki so s vsojim predmetom preučevnja  povezani kot udeleženci  in tudi kot opazovalci, toda prepoznavana značilnost znanstvene metode naj bi bla,  da  se  ti dve fukciji med sabo ne prepletata oz. da teorije znanstvenikov nimajo nikakršnega učinka na njihove poizkuse. Glih kontra,  poizkusi naj bi dajal  dejstva, s katerimi je mogoče znanstvene hipoteze presodit. Dokler ostane ločitev med trditvami in dejstvi neprodušna, gre za pridobivanje znanja. Vrednostno /ideloški motivi zanstvenikov tle kao ne bi smel nobenga vpliva na rezultate raziskovanja in tle ni nobene bližnjice, da bi pripravl naravo do tega, da bi služila našim potrebam. To je tisto  spoznanje, o katremu sem pisal v prejšnjih postih in s katerim je zanost presegla magijo, zaklinjanja in rituale, ki bi na naravo vplivali direktno.  

Zdej, kako bi lahko najboljš obvaroval tako pojmovano zanstveno metodo? Kako se zavarovat pred nevarnostjo, da politične ideologije izrabijo prestiž znansoti, da bi vplivale na potek zgodovine (napr. marksizem kot znanost)? Da bi zanstveno metodo obvarovali pred zlorabami te vrste, bi edina  varianta bla ta, da teorije, ki jih  zaradi povratnega pojava v družboslovju ( pri katerem  zanstvena teorija  vpliva na rezulte tako, da potrujejo njihovo pravilnost) ni  mogoče ovreči pač  ne bi priznali za znanstvene. Še boljš rešitu pa bi bla, da družbenim znanostim enostavno ne bi priznal istega statusa, kot ga imajo naravoslovne znanosoti. Ne  glede na vsa odkritja, ki jih lahko uveljavlja družboslovno in staitsično raziskovanje, so  družboslovne teorijo psevdoznanstvene in se  zato ne morejo kitit s tujim perjem. S tem  sicer ne bi preprečil poskusov oblikovanja univerzalno veljavnih zakonitosti člpoveškega vedenja,  vendar pa bi nam to pomagalo zmanjšati naša pričakovnaj o rezultatih. Še boljš, omogočil bi nam, da se sprijaznimo z omejitvami našega znanja, družbsolovnno  znanost  pa bi osvobodili   izpod prisilnega jopiča,  v kakterga so jih spravile ambicije njihovihovigh zagovornikov, da bi dosegli status zanastvenosti (žačenši pri marxu in freudu).

Kot sem že tud napisov: prizanje omejitev družboslovja  ne pomeni, da moramo opustit iskanje resnice, kadar proučujemo družbene pojave. Pomen le to, da iskanje resnice od nas zahteva  priznanje, da neakterih vidikov človekovekova vedenja ne obvladujejo večno veljavne zakonitosti.   Pa predvsem tud priznannje, da lahko na družbene pojave lahko vplivajo teorije, ki so natale, da bi jih razložile.

T, kako si, če si, ta učinek povratnosti  upošteval pri svoji lastni (zanstveni) teoriji?      
Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #109 - 20.02.2004 at 12:45:52
 
t wrote on 19.02.2004 at 17:15:07:
preživeti, potem pa sproščati: preživetje kot predpogoj kakršnega koli delovanja

a misliš na Schumacherja al kej?


(se mi zdi, da on živi od sproščanja akumulirane energije)


ali si mislil na kaj drugega?


(sicer pa itaq vsak v svojem življenju sprosti toliko energije kolikor je ima: ko je zmanjka je mrtev: sproščanje energije ubija Wink)



uživaj!


Govorim o sproščanju energije fosilnih goriv, urana itd.
Kaj bo tvoja energija   Grin
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #110 - 20.02.2004 at 14:27:18
 
titud wrote on 20.02.2004 at 12:26:25:
Nobeno orodje ni blo ustvarjeno v neposrednem  razmerju človek-narava, ampak vsako skoz razmerje človeka do človeka in šele skoz ta odnos se je povratno vzpostavljal  odnos človeka do narave. Človek svoje nuje nikol ne zadovoljuje v neposrednem odnosu do narave, ampak zmerom skoz kulturo, skoz živ ali opredmeten  stik z drugim čovekom


tu se nikakor ne morem strinjati, saj se kljub naši vpetosti v neko družbo in kulturo s posameznimi dejstvi življenja ne srečujemo posredno prek te družbe in kulture temveč neposredno - kot ljudje posamezniki

ko sredi gozda doživim nujo in se userjem, te nuje ne zadovoljujem "skoz kulturo, skoz živ ali opredmeten  stik z drugim čovekom" temveč neposredno skozi danko kot rit in narava (čeprav je to, da si nato z listjem obrišem rit kulturno pogojeno - tako kot tudi to, da sem si med opravljanjem nuje slekel hlače)



titud wrote on 20.02.2004 at 12:26:25:
Res pretiravam. Če zanemarim dekjstvo, da je znanost sama družbeni pojav  in kot taka potencilano povratna, z aplikacijo metod naravoslovnih znanosti na družbene pojave lahko dobimo v bistvu čist uporabne rezultate. Znastveniki so s vsojim predmetom preučevnja  povezani kot udeleženci  in tudi kot opazovalci, toda prepoznavana značilnost znanstvene metode naj bi bla,  da  se  ti dve fukciji med sabo ne prepletata oz. da teorije znanstvenikov nimajo nikakršnega učinka na njihove poizkuse. Glih kontra,  poizkusi naj bi dajal  dejstva, s katerimi je mogoče znanstvene hipoteze presodit. Dokler ostane ločitev med trditvami in dejstvi neprodušna, gre za pridobivanje znanja. Vrednostno /ideloški motivi zanstvenikov tle kao ne bi smel nobenga vpliva na rezultate raziskovanja in tle ni nobene bližnjice, da bi pripravl naravo do tega, da bi služila našim potrebam. To je tisto  spoznanje, o katremu sem pisal v prejšnjih postih in s katerim je zanost presegla magijo, zaklinjanja in rituale, ki bi na naravo vplivali direktno.  

Zdej, kako bi lahko najboljš obvaroval tako pojmovano zanstveno metodo? Kako se zavarovat pred nevarnostjo, da politične ideologije izrabijo prestiž znansoti, da bi vplivale na potek zgodovine (napr. marksizem kot znanost)? Da bi zanstveno metodo obvarovali pred zlorabami te vrste, bi edina  varianta bla ta, da teorije, ki jih  zaradi povratnega pojava v družboslovju ( pri katerem  zanstvena teorija  vpliva na rezulte tako, da potrujejo njihovo pravilnost) ni  mogoče ovreči pač  ne bi priznali za znanstvene. Še boljš rešitu pa bi bla, da družbenim znanostim enostavno ne bi priznal istega statusa, kot ga imajo naravoslovne znanosoti. Ne  glede na vsa odkritja, ki jih lahko uveljavlja družboslovno in staitsično raziskovanje, so  družboslovne teorijo psevdoznanstvene in se  zato ne morejo kitit s tujim perjem. S tem  sicer ne bi preprečil poskusov oblikovanja univerzalno veljavnih zakonitosti člpoveškega vedenja,  vendar pa bi nam to pomagalo zmanjšati naša pričakovnaj o rezultatih. Še boljš, omogočil bi nam, da se sprijaznimo z omejitvami našega znanja, družbsolovnno  znanost  pa bi osvobodili   izpod prisilnega jopiča,  v kakterga so jih spravile ambicije njihovihovigh zagovornikov, da bi dosegli status zanastvenosti (žačenši pri marxu in freudu).

Kot sem že tud napisov: prizanje omejitev družboslovja  ne pomeni, da moramo opustit iskanje resnice, kadar proučujemo družbene pojave. Pomen le to, da iskanje resnice od nas zahteva  priznanje, da neakterih vidikov človekovekova vedenja ne obvladujejo večno veljavne zakonitosti.   Pa predvsem tud priznannje, da lahko na družbene pojave lahko vplivajo teorije, ki so natale, da bi jih razložile.

T, kako si, če si, ta učinek povratnosti  upošteval pri svoji lastni (zanstveni) teoriji?      



po moje je tukaj bolj problem na tvoji strani, saj se večina družboslovnih znanosti svojih pomankljivosti in značilnosti svojega predmeta precej dobro zaveda; tu bi te še posebej opozoril na vsiljeno razlikovanje med metodami naravoslovnih in družboslovnih znanosti, ki je predvsem posledica pozitivističnih prerekanj prve polovice prejšnjega stoletja: debata je vsaj nekoliko zastarela in v veliki meri presežena

gre torej predvsem za prerekanje, katere znanosti so bolj ekzaktne in katere imajo boljše metode (tu se je začela debata najprej znotraj "duhoslovnih" znanosti torej znotraj humanističnih znanost, pri čemer pa je bila zgled predvsem fizika s svojo matematično metoda), od tu tudi take oznake, ko se humanistične znanosti označujejo za "psevdoznanost" medtem, ko naj bi se naravoslovje temu izognilo

če gledamo nekoliko bolj na široko obstaja samo ena znanstvena metoda, to je metoda argumenta: pri čemer se posamezne podrobnosti pri raziskovanju predmeta posamezne znanosti prepuščajo posameznim znanstvenikom, v grobem pa so odvisne predvsem od predmeta samega: ali se bo neka teorija uveljavila ali ne ni toliko odvisno od metode in orodij, ki se bodo pri raziskovanju uporabila, temveč predvsem od njenje prepričljivosti, torej od tega, če svoj predmet zadovoljivo opiše in odgovori na zastavljena vprašanja

in dejstvo je, da so znanstvena spoznanja povsem nevtralna, česar pa ne moremo reči za uporabo teh spoznanj: za zlorabo znanosti niso krive znanosti, temveč tisti, ki jih zlorabljajo in če znanosti odvzameš njen status znanstvenosti, s tem ne spremeniš ničesar: spoznanje in spoznano ostane in je prepuščeno nadaljni uporabi

to, da so posamezni poskusi večkrat narejeni tako, da potrjujejo teorijo, katero naj bi upravičili pa je problem vsake znanosti: ta problem pa ima korenine bolj znanstvenikih in njihovi želji po uveljavljanju svoje teorije, kot pa v posameznih znanostih: ta problem se pri "naravoslovju" pojavlja v istem, ali pa še večjem obsegu kot pri družboslovnih (družboslovci so že v osnovi večji skeptiki)
(tako kot tudi napovedovanje posameznih rezultatov: vedno je pač tako, da se posamezna željena ujemanja poudarjajo, posamezni odkloni rezultatov od pričakovani pa se pripišejo napakam neidelnih pogojev ali pa se preprosto spregledajo)

kar se mene tiče, se v veliki meri zavedam tega prepada med teorijo in prakso in sodim, da se najbrž nikoli ne bosta popolnoma prekrili (po moje bi bilo to celo škodljivo), dejstvo je tudi, da so teoretična prizadevanja nujno uperjena k popolnosti, medtem ko se je v praksi potrebno zadovoljiti s tistim užitkom, ki nam ga praksa ponudi, ne glede na to, kako kratkotrajen ali začasno nepopoln že je ali bo



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #111 - 20.02.2004 at 15:50:15
 
t wrote on 20.02.2004 at 14:27:18:
tu se nikakor ne morem strinjati, saj se kljub naši vpetosti v neko družbo in kulturo s posameznimi dejstvi življenja ne srečujemo posredno prek te družbe in kulture temveč neposredno - kot ljudje posamezniki

ko sredi gozda doživim nujo in se userjem, te nuje ne zadovoljujem "skoz kulturo, skoz živ ali opredmeten  stik z drugim čovekom" temveč neposredno skozi danko kot rit in narava (čeprav je to, da si nato z listjem obrišem rit kulturno pogojeno - tako kot tudi to, da sem si med opravljanjem nuje slekel hlače)

po moje je tukaj bolj problem na tvoji strani, saj se večina družboslovnih znanosti svojih pomankljivosti in značilnosti svojega predmeta precej dobro zaveda; tu bi te še posebej opozoril na vsiljeno razlikovanje med metodami naravoslovnih in družboslovnih znanosti, ki je predvsem posledica pozitivističnih prerekanj prve polovice prejšnjega stoletja: debata je vsaj nekoliko zastarela in v veliki meri presežena


gre torej predvsem za prerekanje, katere znanosti so bolj ekzaktne in katere imajo boljše metode (tu se je začela debata najprej znotraj "duhoslovnih" znanosti torej znotraj humanističnih znanost, pri čemer pa je bila zgled predvsem fizika s svojo matematično metoda), od tu tudi take oznake, ko se humanistične znanosti označujejo za "psevdoznanost" medtem, ko naj bi se naravoslovje temu izognilo



Tle sem se spomnu na to, kako so se logični pozivitivisti, navdušeni nad uspehi znanosti v začetku prejšnjega stoletja, lotili zanastvene razrešitev logičenega paradoksa krečana epimenidesa, ki je izjavu , da vsi krečani lažejo in s tem pod vprašaj  postavu resnićnost svoje lastne trditve. Pozitivist russell je ugotovu, da za nase nananšujoče trditve ni mogoče ugotovit, ali so resnične ali ne. Wittgestnstein je šel še dlje in jih razlasu za nesmiselne (una njegova tadnja  misu iz traktata: kdor je moj argument razumel, mora spoznati, da je vse, kar sem v knjigi rekel, nesmiselno). Že sam wittgesnstain pa je spoznal, da je bla ta njegova sodba preostra in se začel poglabljat v vsakdnjo rabo jezika. Zgodu se je obrat, zarad katerga so clo naravoslovne znanosti postale manj determnistične (enisteinova teorija realtivnosti, hisebergovoi načelo nedoločenosti, teorija kaosa pri proučevanju kompleksnih sistemov, ideja o nedoločenosti vesolja, v katerem si dogodki sledijo po edinstveni, iverzibilni poti...)

Mene ne vleče tolk v že presežen pozitivizem, ki je samonanašajoče trditve proglasu za nesmislene, ampak v smer, ki logični pozitivizem z vpeljavo pojma povratnosti postavlja na glavo. Ta zadeva je nova in jo pred parimi leti na podlagi opazovanja/samoopazovanja  finačnih trgov objavu finačni mag george soros. Po njem sta pojem samonanašanje in povratnost povezana, vendar ju ne gre pomešati. Samonanašanjre je lastnost trditev in v celoti pripada področju mišljenja. Povratnost pa povezuje mišljenje s stvarnostjo in pripada obema področjema.   Tkole prav soros: Daleč od tega, da bi bile trditve, katerih resnične vrednosti niso dololčljive, nesmiselne; mislim, da so še bolj pomembne kot tiste, katerih resnična vrednost je znana. Slednje tvorijo spoznanja: pomagajo nam razumeti svet, kakršen je. Toda prve, izrazi našega po naravi nepopolnega razumevanja, pomagajo oblikovati svet, v katerem živimo. Ko sem prišel do tega sklepa, sem ga imel za veliko spoznanje. Zdaj ko ko naravoslovne zananosti ne vztrajajo več pri determinističnih  interpretacijah pojavov in ko je logični pozitivizem zdrsnil v ozadje, se počutim, kot da bi udrihal po oslovi senci. Pravzaprav se je intelektualna moda presumerila v drugo skrajnost: razsajati je zčelo dekonstuiranje stvarnosti v subjektivne poglede in predsodke udeležencev. Pod vprašaj je postavljena prav tista osnova, na podlagi katere je mogoče presojati napsrotujoče poglede, namreč resnica. Mislim, da je ta druga skrajnost ravno tako na napačni poti. Povratnost naj bi vodila v ponovno presojanje pojma resnice, ne pa v njeno zavračanje.



Quote:
če gledamo nekoliko bolj na široko obstaja samo ena znanstvena metoda, to je metoda argumenta: pri čemer se posamezne podrobnosti pri raziskovanju predmeta posamezne znanosti prepuščajo posameznim znanstvenikom, v grobem pa so odvisne predvsem od predmeta samega: ali se bo neka teorija uveljavila ali ne ni toliko odvisno od metode in orodij, ki se bodo pri raziskovanju uporabila, temveč predvsem od njenje prepričljivosti, torej od tega, če svoj predmet zadovoljivo opiše in odgovori na zastavljena vprašanja

in dejstvo je, da so znanstvena spoznanja povsem nevtralna, česar pa ne moremo reči za uporabo teh spoznanj: za zlorabo znanosti niso krive znanosti, temveč tisti, ki jih zlorabljajo in če znanosti odvzameš njen status znanstvenosti, s tem ne spremeniš ničesar: spoznanje in spoznano ostane in je prepuščeno nadaljni uporabi

to, da so posamezni poskusi večkrat narejeni tako, da potrjujejo teorijo, katero naj bi upravičili pa je problem vsake znanosti: ta problem pa ima korenine bolj znanstvenikih in njihovi želji po uveljavljanju svoje teorije, kot pa v posameznih znanostih: ta problem se pri "naravoslovju" pojavlja v istem, ali pa še večjem obsegu kot pri družboslovnih (družboslovci so že v osnovi večji skeptiki)
(tako kot tudi napovedovanje posameznih rezultatov: vedno je pač tako, da se posamezna željena ujemanja poudarjajo, posamezni odkloni rezultatov od pričakovani pa se pripišejo napakam neidelnih pogojev ali pa se preprosto spregledajo)

kar se mene tiče, se v veliki meri zavedam tega prepada med teorijo in prakso in sodim, da se najbrž nikoli ne bosta popolnoma prekrili (po moje bi bilo to celo škodljivo), dejstvo je tudi, da so teoretična prizadevanja nujno uperjena k popolnosti, medtem ko se je v praksi potrebno zadovoljiti s tistim užitkom, ki nam ga praksa ponudi, ne glede na to, kako kratkotrajen ali začasno nepopoln že je ali bo


Ne vem, men se zdi tisto tvoje 'vsakokratno kritičino presojenje resničnosti',  ki ga tolkrat omenjaš v lastni teoriji,   opravlja podobno funkcijo, ki jo soros opisuje pod pojmom  povratnosti in njegov pomen za resničnost. A bi se ti najdu kaj v tem?
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #112 - 20.02.2004 at 18:54:45
 
Če lahko malo pokomentiram. Znanost po mojem ne temelji samo na argumentu, temvec na učenosti (scholarship), argumentih in eksperimentih.

Goedlov dokaz neodločljivosti nekaterih problemov vsaj zaenkrat ni povzrocil hujsih problemov v znanosti, razen da je uokviril nekatera previsoka pricakovanja in porezal krila nekaterim "znanstvenim prerokom". Pravzaprav je edini vsaj teoreticni problem do sedaj, za katerega se spomnim, da je neodlocljiv pravzaprav Turingov Halting problem (ni mozno skonstruirat turingovega stroja, ki bi za vsak dani turingov stroj ugotovil, ali se bo le ta ustavil ali bo tekel v neskoncnost). Problemi, s katerimi se srecuje znanost danes so prej kompleksnost problemov, ali pa  racunska obcutljivost nekaterih modelov na zacetne pogoje.

Sorosevo trditev, da pricakovanja sooblikujejo oz. spreminjajo svet, lahko mirno sprejmem, kot tudi tvojo, da se lahko nasa pricakovanja oblikujejo skozi razlicne teorije (saj zato jih pa imamo, ne), vendar za razliko od tebe titud, v njej ne vidim resitve, ki bi mi nazaj vrnila gotovost in predvidljivost (oz. z drugimi besedami objektivno resnico) tega sveta.

Če bi se lotil študija Zen-a, kot se ga je mojster t., bi verjetno prej ali slej spoznal, da je vsa skrivnost v odnosu, ki ga zavzames do pojavov ki ti pridejo na pot. In posledicno tudi v odnosih, ki jih ustvarjas v svetu. (zaradi cesar lahko dosledna dekonstrukcija povzroci probleme). In da ni pravzaprav nicesar drugega, cesar bi se lahko oprijel.

lp bp
Back to top
« Last Edit: 20.02.2004 at 20:07:23 by bp »  
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #113 - 20.02.2004 at 19:28:39
 


ja samonanašanje in goedlov teorem sta bila dva velika problema, ki sta povzročila predvsem padec enega glavnih projektov logičnega pozitivizma, to je, izpeljave matematike iz logike, ali logike iz matematike, vendar pa imata različne korenine: samonanašanje je možno zaradi značilnosti jezika, ki se lahko samonanaša, goedlov teorem pa izhaja iz teorije množic

kot taka st oba predvsem pristrigla peruti vsem tistim, ki so menili, da bi bila kdaj možna nekakšna vseobsegajoča teorija

z mojstrom Sorošem bi se do določene mere lahko strinjal, čeprav ga premalo poznam, da bi se lahko popolnoma opredelil

s "kritičnim presojanjem resničnosti" pa mislim predvsem tisto resničnost, ki se nam na tak ali drugačen način prodaja skozi različne teorije in ideologije, ne pa toliko na resničnost kot realnost ali stvarnost, čeprav je tudi do slednje potrebno ohranjati neko minimalno distanco



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #114 - 22.02.2004 at 21:37:51
 
t wrote on 20.02.2004 at 19:28:39:
ja samonanašanje in goedlov teorem sta bila dva velika problema, ki sta povzročila predvsem padec enega glavnih projektov logičnega pozitivizma, to je, izpeljave matematike iz logike, ali logike iz matematike, vendar pa imata različne korenine: samonanašanje je možno zaradi značilnosti jezika, ki se lahko samonanaša, goedlov teorem pa izhaja iz teorije množic

Umm ... ne cisto. Goedel je preslikal jezik oz. logicne izraze v stevila, med njimi pa tudi paradoks laznivca v malo spremenjeni obliki (ta teorem je nedokazljiv). Prav pri tem oz. tovrstnih izrazih se je pokazalo, da obstajajo stevila, katerih ne moremo generirati iz aksiomov t.i. Peano(ve) Aritmetike ali pa je ta nekonsistentna.
Pri tem kakrsnokoli samonanasenje ni pogoj (v aritmetiki tako ni samonanasanja).

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #115 - 22.02.2004 at 23:54:16
 
Goedel je bil v resnici programer, ne da bi se tega sam zavedal.
S tem, ko je logične izjave na precej kompliciran način preslikal v (pra)števila, je v bistvu zapisal kodo programa, ki ga je potem v mislih poganjal in preko takega programa prišel do določenih zaključkov.

Zato ni presenetljivo, da je Goedelov rezultat v tesni zvezi s Turingovim problemom ustavljivosti programov (Halting problem). Turing je namreč dokazal, da ni mogoče narediti programa (algoritma), ki bi lahko prebral katerikoli program in iz prebranega ugotovil ali se bo dani program ustavil ali bo večno tekel.
Rezultat velja splošno in takega programa ne more narediti nihče, ne človek, ne stroj, ne Bog, nihče.

Zanimivo je, da je na splošno nemogoče odgovoriti že na tako enostavno vprašanje, kot je to; ali se bo program ustavil ali se ne bo ustavil. Za posamezne konkretne primere je postopek (in odgovor) seveda mogoče najti, ne obstaja pa splošen postopek za poljuben primer.


V spoznavno filozofskem smislu bi iz tega lahko zaključili, da ne obstaja nič takega, kot je univerzalna (absolutna) rešitev za vse probleme.

Odgovora na vsa vprašanja torej nima nihče!


Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #116 - 23.02.2004 at 08:44:26
 
Bardo_Thodol wrote on 22.02.2004 at 23:54:16:
Goedel je bil v resnici programer, ne da bi se tega sam zavedal.
S tem, ko je logične izjave na precej kompliciran način preslikal v (pra)števila, je v bistvu zapisal kodo programa, ki ga je potem v mislih poganjal in preko takega programa prišel do določenih zaključkov.

Zato ni presenetljivo, da je Goedelov rezultat v tesni zvezi s Turingovim problemom ustavljivosti programov (Halting problem). Turing je namreč dokazal, da ni mogoče narediti programa (algoritma), ki bi lahko prebral katerikoli program in iz prebranega ugotovil ali se bo dani program ustavil ali bo večno tekel.
Rezultat velja splošno in takega programa ne more narediti nihče, ne človek, ne stroj, ne Bog, nihče.

Zanimivo je, da je na splošno nemogoče odgovoriti že na tako enostavno vprašanje, kot je to; ali se bo program ustavil ali se ne bo ustavil. Za posamezne konkretne primere je postopek (in odgovor) seveda mogoče najti, ne obstaja pa splošen postopek za poljuben primer.


V spoznavno filozofskem smislu bi iz tega lahko zaključili, da ne obstaja nič takega, kot je univerzalna (absolutna) rešitev za vse probleme.

Odgovora na vsa vprašanja torej nima nihče!

v bistvu si s tem postom samo razkril svoje ateisticno nagnenje. ceprav ne verjames v vsevednega, vsemogocnega Boga vseeno verjames Njegovi iluzorni/eksterni potenci/energiji. tud ta nas indirektno uci. splaca pa se dat pozornost tud Njegovi notranji potenci/energiji, ki pa nas uci direktno. kaj nas ucita ti dve Njegovi potenci? kdo smo, zakaj smo in kaj naj pocnemo za nas prijetnejsi obstoj.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #117 - 23.02.2004 at 09:01:44
 
Quote:
v bistvu si s tem postom samo razkril svoje ateisticno nagnenje. ceprav ne verjames v vsevednega, vsemogocnega Boga vseeno verjames Njegovi iluzorni/eksterni potenci/energiji. tud ta nas indirektno uci. splaca pa se dat pozornost tud Njegovi notranji potenci/energiji, ki pa nas uci direktno. kaj nas ucita ti dve Njegovi potenci? kdo smo, zakaj smo in kaj naj pocnemo za nas prijetnejsi obstoj.


Blodnje!
Po prepričanju nisem ne teist ne ateist. Lahko bi rekel, da je zame vprašanje obstojai Boga nepomembno. Tudi, če obstaja, pred nami z nekim razlogom skriva sebe in svoje potenciale. Najbrž zato, ker si moramo odgovoriti na več pomembnejših vprašanj, kot je tole o njegovem obstoju.

Tu je potem seveda tudi pomembno vprašanje, v kakšnega Boga bi bilo pa sploh potrebno verjeti, saj kot je videti, si ga vsak predstavlja malo po svoje in vanj projicira svoje želje, kakšen naj bi bil.

Poleg tega ne moreš nekoga kar tako označiti za ateista, če ne verjame v vsemogočnost Boga. Obstajajo verstva, kjer ljudje verjamejo v mnoga božanstva, za katera ne bi mogli reči, da so vsemogočna, vendar zaradi tega teh ljudi ne bi mogli označiti za ateiste.



Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #118 - 23.02.2004 at 09:25:47
 
Bardo_Thodol wrote on 23.02.2004 at 09:01:44:
Blodnje!
Po prepričanju nisem ne teist ne ateist. Lahko bi rekel, da je zame vprašanje obstojai Boga nepomembno. Tudi, če obstaja, pred nami z nekim razlogom skriva sebe in svoje potenciale. Najbrž zato, ker si moramo odgovoriti na več pomembnejših vprašanj, kot je tole o njegovem obstoju.

lahko, da se On skriva (kot ti pravis)... ali pa, da si mi zatiskamo ocmi pred Njim (kot jaz pravim).

obstoj Boga je torej samo-ociten, samo-razodet...

Quote:
Tu je potem seveda tudi pomembno vprašanje, v kakšnega Boga bi bilo pa sploh potrebno verjeti, saj kot je videti, si ga vsak predstavlja malo po svoje in vanj projicira svoje želje, kakšen naj bi bil.

ilustracija : ce pogledas diamant pod razlicnimi koti bo odseval drgacno svetlobo. ampak to ne spremeni dejstva, da je diamant se vedno diamant. na podobn nacin je Bog Bog in njegovi poznavalci/zaznavalci so individualci (mi) in On sam. ciz logicno je, da ga vidi vsak mal po svoje in vsako tako videnje je videnje Boga. res pa je, da se boljs splaca vidt Boga takega kot je, ne takega kot ga mi z nasimi omejenimi cutili zaznavamo ali v omejenem umu predstavljamo, konstruiramo. Bog se po svoji volji razodene tak kot je tistim, ki se mu predajo. videnje predanega posameznika in videnje drugega predanega posameznika je v vsebini isto (diamant) ampak vsak ga vidi mal po svoje. med tem ko nepredani vidijo vecinoma le svoje spekulacije, predsodke in zelje. razlika je ocitna (predvsem v obcutju).
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #119 - 23.02.2004 at 09:31:27
 
Quote:
res pa je, da se boljs splaca vidt Boga takega kot je, ne takega kot ga mi z nasimi omejenimi cutili zaznavamo ali v omejenem umu predstavljamo, konstruiramo. Bog se po svoji volji razodene tak kot je tistim, ki se mu predajo.

In jaz naj zdaj verjamem, da se je ravno tebi razodel tak, kot je ali kako?


Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 6 7 8 9