bogglefreak20 wrote on 26.11.2003 at 11:51:46:Ne enačim fašizma, nacizma, patriotizma in nacionalizma (tudi slednja pojma namreč nista sopomenki). Trdim pa, da so meje tako tanke, da jih je težko definirati, kaj šele paziti, da jih ne prestopimo.
Kaj je slovensko (ali nemško ali grško ali albansko), je vedno konstrukt vladajoče elite, ki iz tradicije IZBERE elemente in jih postavi kot kanon. Zato pravimo, da je potica tipično slovenska jed (pa čeprav imajo podobnih, da ne rečem enakih kolačev po svetu na pretek). Kozolci naj bi bili tudi naša iznajdba in naj ne bi obstajali nikjer drugod na svetu - ne bo držalo. Sušilne naprave za seno in nedozorelo žito so poznali tudi drugi. Itd. Zato ne vidim smisla v postavljanju meja med tem, kaj je naše in kaj ni. Danes je naše to, jutri bo nekaj drugega. Slovenci se danes identificiramo z nečim, čez 300 let se bodo s čim drugim. Ker narod živi, se spreminja.
Če nekoga obtožiš, da meša svoje gene s slovenskimi, potem je on tvoj grešni kozel. In če ti to mešanje predstavlja problem, potem te najbrž moti vsakokrat, ko vidiš kakega potencialnega "mešalca" v "avtohtoni" slovenski družbi. In če si vsaj malo koleričen, se to tvoje nestrinanje kaže v nestrpnosti, gnevu in nezadovoljstvu. Da je to psihološko-socialni moment, se strinjam, čeprav to ni nobeno opravičilo.
Majhen narod smo, to je res. Ampak naša majhnost je predvsem v naših glavah. Meje so tudi v naših glavah.
Pa recimo, da zavoljo debate sprejmem tvojo idejo... Bi te vprašal naslednje - kje postaviti meje, o katerih govoriš? Kako določiti še sprejemljivo število priseljencev? Koliko procentov prebivalstva lahko največ predstavljajo, da nas ne ogrožajo? Naj omejujemo priseljevanje vseh ali samo "južnih bratov"? Naj dovolimo vračanje recimo druge generacije slovenskih izseljencev, ki so "omadeževani" z npr. ameriško ali argentinsko kulturo?
Tudi jaz znam več jezikov, pa to smatram samo in izključno kot prednost. Pomeni, da sem relativno bolj razgledan kot moji vrstniki, ki jih ne znajo. Pomeni, da se bom lahko s kakim tujcem pogovarjal, namesto, da se gledava kot dva bika. V takih situacijah sem se že znašel in NIKOLI nisem naletel na človeka, ki bi v tem videl mojo podložnost, marveč vedno le hvaležnost, da lahko zaradi mojega znanja sploh komunicirava, včasih pa celo občudovanje, češ, odkod meni tako znanje.
Diskurz nacionalnih karakterjev je passe. Ker so ravno tako konstrukt, kot je to nacionalna identiteta.
Gostoljubnost Slovencev je po mojih izkušnjah precej izbirčna. Deležni so je "ugledni", "civilizirani", "kultivirani" ljudje, pa še ti le za kratek čas. Tudi Slovenci se ravnamo po tisti "svakog gosta tri dana dosta." Živeti kot priseljenec v Sloveniji, je pa nekaj drugega. Pomislimo, kako se počuti nekdo iz Kosova ali Bosne, ki živi in dela v Sloveniji in prebere Trstenjakov članek. Kot tujec, ki ne bo nikoli sprejet, ker ni rojen na "trdni slovenski grudi", ki si naj ne bi drznil imeti otroka s Slovenko, ker bo s tem "popackal čistost našega naroda". Jaz že ne bi rad bil v njegovi koži.
Nič ni stalno. Vse živi in se spreminja. Tudi etnične strukture. Pestrost je dobra. Ni grožnja obstoju, ampak znanilka sprememb, ki so neizogibne.
Pestrost jezikov na svetu je dobra. Prav je, da se vsi jeziki spoštujejo in uporabljajo. Jaz govorim slovensko, kjerkoli slovensko razumejo. Že zato, ker ga najbolje izmed vseh jezikov obvladam. Če me sogovornik ne razume, pa bi se rada pogovarjala, poskušava najti druge možnosti. Če on noče (zaradi ponosa ali česa drugega) uporabljati jezika, ki ga uporabljam jaz, potem lahko naletiva na oviro in se pogovor prekine. Prikrajšana bova oba.
Dlje se ukvarjam z raziskovanjem kulture, tradicije in družbe, bolj spoznavam relativnost, ki jim je inherentna. In meje se brišejo. Svet brez meja je edina možnost za sprejemanje drugačnosti. Če obstaja meja, potem imamo takoj razliko med MI in ONI. Sicer smo pa samo MI. Zveni idealistično, ampak zame je to bolje kot nacionalizem, patriotizem, nacizem ali fašizem. Pa jih ne enačim.
Podla igra - podtikanja, klevetanja in izkrivljanje resnice!Skoraj ničesar zgoraj navedenega nisem zapisal. Tvoj pristop je skrajno liberalističen kot ten-neyev, le da je podkrepljen z agresijo, namenjen, da me pred javnostjo očrniš. Ljudje imamo različne nazore in sklicevati se na svoj lasten prav - absolutno resnico pod okriljem Gape simpatizerjev, je zelo podlo, posebaj, če dobiš potuho in vznikne psihologija množic, ki ti ponudi lažno moralno zavetje.
Izpodbijaj moje argumente, čigar je tvoja pravica, v kolikor se ne strinjaš z mano, ne pa da se spraviš na mojo osebnost ter me skušaš prikazati kot neresnega populističnega manipulanta, ki igra na skrajno nacionalistične strune.
Tukaj pa gre za zavajanje - preinterpretacija članka, ki deluje na principu, vidiš to, kar hočeš videti, pa še to drugim pokažem. Za podoben primer je šlo, ko so sodili O.J. Simsonu, vsak je vedel, da je hladnokrvno ubil svojo ženo, nakar pa so ga odvetniki z "odvetniškimi mažami" izmazali, češ, da gre za zaroto - "rasistično" gonju proti čncu, zato se je tudi izvlekel, pa $$$ je imel, čeprav je vsak vedel, da je kriv, v očeh mu je pisalo.
Uporabil si tudi metodo preusmerjanje pozornosti, npr., ko je bila pri nas pornogravska gonja, so zagovorniki legalizacije pozornost slušateljev vodo (pozornost) speljali na svoj mlin, na nasilje po tv, čeprav se debata na to temo sploh ni nanašala.
Kaj, če bi bil toliko fer in citiral te tvoje zaključke, ker jih ni blo, si si jih pač izmislil, ali kako?
Še enkrat poudarjam, ničesar nimam proti tujcem, kar sem dal jasno vedeti, ker smo sami Slovenci "tujci" v avstrijski Koroški, Benečiji, Porabju, in še marsikje drugod po svetu. Verjamem v načelo enakovrednosti in enakosti. Včasih pa je treba tudi pokazat zobe, če si napaden.Moj post se nanaša bolj na nepolitično sposobnost Slovencev. Slovenci nikoli nismo bili vajeni suverno državniško misliti. Vedno smo bili samo podaniki, zato je tudi naša miselnost v politiki podaniška => ni pol. tradicije.
Hlapec se vedno zadovolji že z drobtinicami, ki padejo z bogatinove mize. Manjka nam državniški čut in zvestoba samemu sebi.
Nazorsko so mi bližje konsevativno tradicionalistične stranke, npr. SDS, ki dajo večji poudarek na družino, vrednote in narodno pripadnost oziroma zavest in imam vso pravico, da se identificiram z njimi.
???