satis wrote on 18.04.2010 at 20:43:11:M.L. wrote on 18.04.2010 at 18:14:34:Jeza je izrodek pekla.
Ne vedno! Jeza je sestavni del naše duše, kot vsa druga čustva. Saj vsi vemo, da se sam Bog jezi, ko pošlje poplave nad grešno človeštvo ali kako se je Jezus nenehno jezil nad farizeji.
Jeza nad slabimi stvarmi na splošno ali jeza, ki popelje k napredku je dobra. Jeza, ki uničuje, razdira, pa je res od pekla. Kot vse drugo se tudi
jezo lahko uporabi na dobro ali slabo, denimo lahko se jezimo sami nase, če kaj slabega naredimo, pa nam v tem primeru jeza pomaga, da se poboljšamo itd. Dober namen ne posvečuje sredstev s katerimi dosežemo željeno, zato jeza sigurno ni posvečeno sredstvo, s katerim bi dosegli dober namen.
Božja jeza je kot materialna beseda prispodoba za Božjo duhovno vzgojo človeštva. Bog ničesar ne kaznuje iz tako rečene božje jeze, ampak se človeštvo samo kaznuje zaradi neupoštevanja Božjega reda in s tem prikliče nad sabo razne nesreče po svoji krivdi in ne zaradi posredovanja tako imenovane Božje jeze.
Jezus je že na nek nam razumljen način kazal jezo nad farizeji in vso duhovščino, če jih je že samo imel za gadjo zalego, vendar v njegovi ljubezni ni mogla prebivati niti trohica jeze, sicer bi vse kateri mu niso bili po godu pogubil v samem trenutku. Je bil morda jezen na Juda, ne, njegovo usmiljenje in ljubezen sta bili preveliki.
Božjo jezo in maščevanje je potrebno razumeti za povsem nekaj drugega, kot pa jezo, ki jo mi razumemo. Če bi bog res deloval z jezo, bi ne bilo življenja nikjer več.
Potrplenje, ponižnost, vzdržnost in ljubezen do bližnjega, so lastnosti, ki nas osvobodijo naših napak, nikakor pa jeza, ki nas še bolj utrdi v grehu. Mogoče se z pomočjo jeze samo navidezno poboljšamo, a v sami biti, smo pa še bolj zakrknjeni in utrjeni v tistem, česar bi se radi rešili.
No pa lep pozdrav.