exorcist
Ex Member
|
Karma izgubi vsakršno vrednost, če je bil človek zaradi nje nekako programiran, da verjame, da je vse v žviljenju popolnoma in nepreklicno pogojeno s preteklimi dogajanji in je torej le odmev preteklosti. Moderna vzhodna ideja o karmi (kar seješ, to žanješ) pogosto razumejo preveč poenostavljeno tako na Zahodu kot na Vzhodu. Pojem karme je namreč danes strogo reduktiven v veri, da je sedanji trenutek zgolj posledica preteklih dejanj in dogodkov. Toda v azijski misli karma ne izniči moči božanstva, ki se lahko kadarkoli vmeša v človekovo življenje in mu izkaže posebno milost in ugodnost, ki si je ni prislužil niti je ni vreden zaradi kakšnega preteklega dejanja ali vedenja. Že več stoletij je na Zahodu v rabi izraz causa finalis (latinsko "končni vzrok, smoter"), s katerim pojasnjujejo idejo inherentne psihične namenskosti, ki oblikuje dogodke z namenom, da bodo doseženi določeni cilji. DNK jabolčnega semena je vrojena (inherentna) jablana; ta DNK ima cilj, nevidno sliko še neuresničenega prihodnjega dogodka, ki se imenuje jablana.
Kakorkoli že, življenje ponuja izzive, ki jih niso povzročili le pretekli dogodki in dejanja, ampak se ponavljajo, da nas pritegnejo k cilju.
Kdor želi razviti mišice, telovadi, dela sklece, dviguje uteži in podobno, in vse to je lahko zanj boleča izkušnja. Te bolečine ni povzročilo neko preteklo dejanje, temveč sedanje, za katerega se človek prostovoljno odloči z namenom, da bo v prihodnjosti dosegel cilj, v tem primeru močno, zdravo, mišičasto telo.
Če so dejanja reduktivne (posledica preteklosti), so tudi prospektivne (pomagajo pri razvoju), saj sta preteklost in prihodnost vedno neločljiva dela sedanjega trenutka.
|