exorcist
Ex Member
|
Ali nismo vsi "božji sinovi"?
V teh tradicionalnih judovskem okolišu je "mešiah" oziroma mesija (odrešenik) prvotno zemeljska, sodobna osebnost. Dobesedni pomen tega izraza je "maziljeni". Kralji so bili dejansko kronani tako, da so jih namazili z oljem. Ko so sedli na prestol, so postali "Gospodovi maziljenci" (1 Sam 24,6; 26,11 itd.), tako kot pri kronanju Savla, ki ga Samuel razglasi za Izraelskega kralja in mu tedaj reče: "Ali te ni Gospod mazilil (mešhaka, op. avt.) za kneza čez tvojo dediščino?" (1 Sam 10,1). Tudi duhovniki so bili posvečeni ob maziljenju z oljem. Druga Samuelova knige (7,14): "Jaz mu bom oče in on mi bo sin." Pri Samuelu se to nanaša na Izraelskega kralja, ki ob svojem ustoličenju postane Božji sin.
Božansko sinovstvo ni nič presenetljivega. Vladarje od egipčanskih faraonov do rimskih cesarjev so imeli za božje sinove. Vendar so ti vladarji postali božji sinovi šele ob prevzemu dolžnosti, kar je zgodnji primer božanske pravice kraljev. Da je "božji sin", je označevalo monarhovo posebno razmerje do Boga, ne pa odsotnost zemeljskega očeta. (Spomnimo se, da je Jezusov rodovnik izpeljan preko Jožefa.)
Judovsko izročilo ponuja še natančnejši kontekst. Bog seveda ni kakršenkoli oče, ampak Oče: "Moj oče si ti, moj Bog, skala moje rešitve." (Psalm 89,26) Potemtakem smo vsi božji sinovi. Bog je bil tudi oče Izraela, oče celotnega naroda: "Ko je bil Izrael mlad, sem ga ljubil, iz Egipta sem poklical svojega sina." (Ozej 11,1). Izraelski kralji so še posebaj imeli za božje sinove. V Psalmu 2,7 Gospod pravi Izraelskemu kralju: "Ti si moj sin, danes sem tte rodil."
V Drugi Samuelovi knjigi (7,14), potem ko zatrdi, da bo vzpostavil Davidov kraljevi rod za vse čase, Bog izjavi: "Jaz mu bom oče in on mi bo sin."
O takšnih primerih sinovstva znanstveniki govorijo kot o "posvojitvi": Bog posvoji človeško bitje kot svojega sina, ki s tem vzpostavi poseben onos z Bogom. Sinovstvo v tem smislu nima nič opraviti s fizičnim sestopom. Izraz "bižji sin" so uporabljali za kralje, duhovnike in celo za pripadnike izraelskega ljudtva, od ljudi, maziljenih na tem svetu, so prihodnjih odrešenikov.
|