Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 
(Read 6921 times)
X
4
****
Offline

Vsa moja družina je narejena
iz mesa.
Posts: 407

Gender: male
Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
08.04.2005 at 11:57:11
 
Quote:
Me zadnje dni čudi predvsem neka podobnost med kolobocijami, ki so se dogajale ko je umrl Tito in temi okrog papeža. Čeprav je bila Titejeva smrt dojeta precej bolj tragično (kar se je v veliki meri izkazalo za upravičeno + DIAMAT), pa vseeno obstajajo med tema dvem voditeljema precejšnje podobnosti.


Hmnja, tudi meni se zadnja dva tedna, ko je Papež ugašal in potem končno napredoval po lestvici svoje korporacije in postal Executive Personal Assistant to God in ne več samo njegov namestnik, zdi, kot da gledam en film izpred 25 let. Objokane množice, ihta, obup, konec sveta, dizaster, solze, jok, itd. Časopisi polni čustveno zlomljenih množic, novice prepolne besed o "največjem političnem vodji", "svetlem žarku", "najbolj priljubljen papež", "naj naj naj naj naj".

Prav, o mrtvih pač vse najlepše, a ne. A ves ta protokol, ta kolobocija, se mi zdi popolnoma, do pičice enaka kot pred 25 leti, ko je umrl Tite. V vseh tekstih iz tistega časa, bi morali samo zamenjati besedo "Tito" v "papež", pa smo na istem - ma ni rečeno, da ni to kak novinar zares naredil, he he.

Skratka, vse je isto, še najbolj politični redi takšni in drugačni, celo tisti, ki se skrivajo za duhovnostjo, katoliško ali kakšno drugačno. Kar je presenetljivo je to, da po hudi streznitvi, ki je sledila Titejevi smrti (še posebej 10 let kasneje), ljudje niso zavzeli neke kritične distance do pojava kulta osebnosti. Kot da se iz izkušnje s Titejem sploh ne bi ničesar naučili, ampak so v pomanjkanju, ki je nastala z njegovo smrtjo, samo čakali, kdaj se bodo lahko zagnali v objem drugi taki osebnosti. Hrvati so kot nadomestek hitro našli Tuđmana, vmes se je kasneje spipalo ostanku sveta, ko je tista bogatašinja umrla v onem tunelu, zdaj pa papež...

A se človeštvo nikoli ničesar ne nauči? Saj to so samo bili samo ljudje. Ki so s svojim dejanju pač vplivali na ljudi, čeprav zvečinoma s pretanjeno medijsko manipulacijo pranja možganov (in ker je možgane najlažje prati, ko še niso definirani, je vsaka taka institucija najprej planila po primatu šolstva, zadnje čase so to pač župniki - a to je že druga zgodba).

Prav hecno pa je poslušati komentarje, da zdaj, ko so se papežu ohladile pete, bodo pa nastopili težki časi? Kaki težki časi? Težki časi so res nastopili po Titu, saj tisti slavni paroli ("Po Titu, Tito") navkljub, to seveda ni bilo možno, medtem ko je papež kot funkcija popolnoma nadomestljiv. Če človek, ki je papež, umre, ga bo pač nadomestil drug človek. Cerkev je pač sistem večživke, ki ne umre, če odmre glava - enostavno zraste nova. Torej bo po papežu papež, a ne? Nobenega razloga ni za paniko in "težke čase." Že kar vidim, kakšno katarzično doživetje bo predstavitev novega papeža. In svet bo pomirjen. Gledališka predstava se bo odvrtela do konca, s happy endom vred.

Kar me bolj zanima, je to, od kod masam ljudem, ta notranja potreba, da imajo nekoga, nekega liderja, pastirja, bodisi komunističnega, katoliškega ali samo medijskega? Tu gre očitno za neke globje družbene psihološke fenomene, za katere pa sem prekratek, da bi jih dojel. Pač nimam šol, a ne. Sem samo računalničar, neproduktiven delavček, pa to.

Titud, če si še kje tu, daj napiši kaj na to temo, ti znaš vedno tak fajn razložit te človeške odnose in psiho, ne da debata degenerira v kup sranja. Grin Unlike me. Grin
Back to top
 

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
WWW WWW  
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #1 - 08.04.2005 at 12:57:15
 
X wrote on 08.04.2005 at 11:57:11:
Kar me bolj zanima, je to, od kod masam ljudem, ta notranja potreba, da imajo nekoga, nekega liderja, pastirja, bodisi komunističnega, katoliškega ali samo medijskega? Tu gre očitno za neke globje družbene psihološke fenomene, za katere pa sem prekratek, da bi jih dojel. Pač nimam šol, a ne. Sem samo računalničar, neproduktiven delavček, pa to.

Bojevnik upornik: glasnik nove dobe
Bojevnik upornik ne pripada nobeni od obstoječih kategorij. Je nova kategorija, v svet vpeljuje novega človeka. Je glasnik nove zore, novega začetka. Je sema za preobrazbo vsega. On ne dela kompromisa z oblastmi. V svojem uporništvu je popoln.
Človek potrebuje popolne upornike, da bo lahko spremenil usodo človeštva iz usmeritve na pokopališče v usmeritev v rajski vrt. On ne bo imel nobene preteklosti nobene zgodovine, imel bo samo sedanjost in širno prihodnost.
'Utopija' pomeni 'to kar nikoli ne pride'.
Bojevnik upornik ni utopija, je resničnost.
Je dejanska realizacija človekovih potencialov, je izpolnjena obljuba, so realizirane sanje.
Zanj je najbolj pomemebna ovira, da mora nastopiti proti množici, množica pa ima vso moč. Bojevnik upornik je zelo ranljiv, tako kot vrtnica. Z lahkoto jo uničite, upornika lahko križate brez težav. Vendar občutim izredno gotovost, da se bo bojevnik upornik rodil - mogoče je že rojen. Ljudje bodo samo potrebovali nekaj časa da ga prepoznajo.
Zakaj sem tako gotov?
Zato ker je človek prišel v krizo. izbrati mora, ali novega človeka ali pa vsesplošni samomor.
Dnevi starega človeka so mimo. Predolgo je živel - skoraj posmrtno. Njegovega časa je konec, sam je ustvaril pogoje za nastanek novega človeka, človeka ki se bo bojeval proti vsem religijam, vsem vladam, vsemu establišmentu, vsem vladajočim interesom ... proti vsemu kar je delalo človeka slepega ...
Bojevnik upornik bo imel novo moralo, ne po zapovedih, ampak glede na svojo zavest.
Imel bo novo religoiznost.
Vse kar je potrebno je malo meditativnosti, malo tišine, malo ljubezni, malo več človečnosti ... samo malo več in existenca bo postala tako edinstvena in nova da boste morali za to iznajti novo kategorijo - Bojevnik upornik.
V tem stoletju smo doživeli samo eno filozofsko šolo: eksistencializem - dolgčas je glavne tema te šole.
Novi človek ima vse možnosti, da postane rešitelj. Ne Jezus, ne Buda, ne Krišna, pač pa uporniški mladostniki po svetu. Zaupam mladim ljudem, zaupam njihovemu hrepenenju po ljubezni, življenju, petju, igranju glasbe. Ne vidim da bi bili pripravljeni umreti.
Stari ljudje lahko umrejo če želijo, nimajo pa pravice vzeti s seboj mladih, ki sploh še niso izkusili življenja. Vsak ki ljubi življenje je mlad.
Bojevnik upornik se samo ne sme bati javnega mnenja, ne sme se bati množice, mask, raznih stališč. Ne bodite zaskrbljeni zaradi tega, to s onačini s katerimi so stoletja množice obvladovale posameznike.
Množice so v primežu religijskih vodij, političnih vodij in ti nočejo sprememb,oni hočejo ohraniti 'status quo'. Življenje voditeljev in vladajočih je tako udobno in luksuzno, da je bolje da vse ostane enako.
Vladajoči pa so ustvarili situacijo, kjer mora priti do spremembe - ali življenje ali smrt. Mislim da nihče ne bo izbral smrti.

http://www.gape.org/gapes/osho-bojevnik-upornik.htm#Bojevnik
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #2 - 08.04.2005 at 13:46:34
 
X, v tem da človek nekega drugega človeka popolnoma izenači s simbolom, ni po moje nč slabga.  Men se ni naredila kepa v grlu, ko sta umrla tito in papež,  zato ker sta umrla  kot konkretna človeka, ampak zato, ker sem z njuno konkretno ukinitvijo začutu živo  simbolno moč  (očetostva..?) kot takšnega.  Podobno kot začutim mravljice na koži, ko se dvigne ali spusti zastava, zašpila himna.... Temu se nima smisla upirat, ker bi s tem tajil ene skoz človeško zgodovino ustvarjene mehanizme, ki mi   kot induvidualnemu   bitju omogočajo občutit povezanost z izvorno enostjo. Tako tito ko janez sta to simbolno moč name očitno imela in je ne bi mogu zanikat s še tako  polemično debato o tem, kako sta to moč uprabljala/zlobrablja meni v prid ali škodo  kot človeka iz mesa in krvi.

V bistvu počas prihajam do spoznanja, da avtentično občutmo predsem tiste ljudi, ki nas simbolno  povezujejo z enostjo, kolektivnim nezavednim, praizvorom, arhetipskim... Tud  lastno mater ne občutimo kot mater zaradi tega, ker nas je konkretno dojila/varovala, ampak le pod pogojem, če  nam prav  ona osebno simbolizira  lik materinstva. Tko da nas ob  njeni konkretni izgubi ne duši dejstvo, da smo izgubili fizičnega oskrbnika/varuha, ampak dejstvo, da nam je bila z njeno smrtjo načeta simbolno vzpostavljena vez s svojo  lastno izvornostjo.   Undecided
 
   
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #3 - 08.04.2005 at 15:13:50
 
X wrote on 08.04.2005 at 11:57:11:
Kar me bolj zanima, je to, od kod masam ljudem, ta notranja potreba, da imajo nekoga, nekega liderja, pastirja, bodisi komunističnega, katoliškega ali samo medijskega? Tu gre očitno za neke globje družbene psihološke fenomene, za katere pa sem prekratek, da bi jih dojel.


Tale stric pravi tukajle (povzetek najdete tukaj) , da vse izhaja iz strogega očeta oz. osnovnih odnosov v družini.

Če igra ta metafora tako močno vlogo pri vzpostavljanju življenskih nazorov, je čisto mogoče, da potem marsikdo išče neko ikono, ki bi mu/ji dajala podoben občutek varnosti in smisla.

bp

(pri tem moje stališče ni čisto identično njegovemu)
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #4 - 08.04.2005 at 18:02:48
 
Quote:
Tale stric pravi tukajle (povzetek najdete tukaj) , da vse izhaja iz strogega očeta oz. osnovnih odnosov v družini.

Če igra ta metafora tako močno vlogo pri vzpostavljanju življenskih nazorov, je čisto mogoče, da potem marsikdo išče neko ikono, ki bi mu/ji dajala podoben občutek varnosti in smisla.

bp

(pri tem moje stališče ni čisto identično njegovemu)




Eh zdaj pa že razumem.

(predvsem, kaj je popeklo Sinjeoko)


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #5 - 08.04.2005 at 18:18:46
 
Je pa še drugi del cele zgodbe, ki se ji reče publiciteta. In novica.

Zanimivo je, kako so tokrat vsi politiki drveli na pogreb (razen Putina, ki ima svojo cerkev).

Po moje je v tem delu zgodbe bplj pomembno to, da se pokažejo in si pridobijo pike pri čredi, ki žaluje za očetom. Kaže, da je v tem primeru celotna stvar precej bolj preračunana.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Anadrog
Guest




Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #6 - 08.04.2005 at 18:51:26
 
A samo Tito in Papež ??? Kaj pa Esmeralda Grin.

No ona in papež sta vsaj rekla, da nas imata rada, maršal pa ni tega kakor vem nikoli Wink

Se da pa tukaj dihat Grin

Radi se imejmo Grin
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #7 - 08.04.2005 at 20:11:40
 
PANKRTI

Gospodar

Če se neb prklanju
kdo b po glavi me trplou
kako bi vedu kaj sploh delat
če neb mi on prepovedvou.
Vsakdo nuca gospodarja
vsakdo najde mentorja
pa če tud je nekoristn
nekdo ga uporablat zna.

Ah! Gospodar
še en zamah.

Kako bi sploh pršu čez cesto
če ne bi mi kazu pot
ab našu si nevesto
če ne bi on me daju spat?
Vsakdo nuca gospodarja
vsakdo najde si boga
pa če tud ne ve za čustva
nekdo ga rad ima.

Ah! Gospodar
še en zamah.

Za koga bi lahk um'ru
če ne bi on biu vse kar mam
kako lahko bi se zaniku
če ne bi on me učiu lagat.
Vsakdo nuca gospodarja
vsakdo najde si voditelja
pa če tud ne zna lagat in dihat hkrati
za nekoga gre lahko umret.

Ah! Gospodar
še en zamah

Da lahko povem to pesem
mi je dovolu gospodar
ko sem sreču ga v sanjah
in mu sebe dau v dar.
Vsakdo nuca gospodarja
vsakdo najde firerja
pa če tud ne ve za nič
tud zanga se bo našu bič.

Ah! Gospodar
še en zamah
še en elektrošok ...
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #8 - 09.04.2005 at 11:11:39
 
Še nekaj me je začudilo - namreč to, da se papeža poveličuje kot zgled nekakšnega čuvarja morale, kot moralna avtoriteta.

Seveda pa ob nekem določenem premisleku zame ta naziv nima nobene vrednosti.

Če sprejmemo, da je etika "veda o delovanju", poznavanje tega, kaj je dobro in ugotavljanje načinov, kako to v čim večji meri dosegati, morala pa nek zbir teh naukov, potem se je potrebno vprašati, kdo je potem lahko moralna avtoriteta.  
Prvi najočitnejši odgovor je, da je to nekdo, ki živi po morali oziroma pravilih, katera sam zagovarja. V tem primeru je bolj moralen tisti, ki svoja moralna načela udejanja v višji meri.  
Drugi odgovor bi lahko bil, da je to nekdo, katerega se kot moralno avtoriteto upošteva. Spet je večja avtoriteta tisti, katerega se upošteva v večji meri.

Seveda tu lahko v primeru papeža pridemo do precej zanimivih ugotovitev: glede na to, da je šef ene najbogatejših organizacij in držav, vsekakor ne bi mogli reči, da se drži vseh pravil, katera pridiga drugim.

Po drugi strani pa tudi ti, ki ga proglašajo za največjo moralno avtoriteto, največkrat ne delujejo v skladu s tem, kar jim ta najvišja avtoriteta zapoveduje in včasih celo kaže s svojim zgledom (tu je morda najbolj očiten primer napada na Irak, kjer so ga izdali tako njegovi bratje Poljaki, kot njegovi sosedje Italijani ter določen kavboj, ki prisega na vse njegove vrednote). Torej z lahkoto ugotovimo, da tudi ti, ki ga razglašajo za največjo moralno avtoriteto, v to ne verjamejo.

Obstaja pa še tretji najbolj kritični vidik, ki se vprašuje, ali je papež zares naredil vse, kar je bilo v njegovi moči, da bi kot moralna avtoriteta, deloval v skladu s svojo moralo tako kot recimo njegov šef Jezus. In ravno tu je potrebno odgovoriti, da je pogorel na vsej črti.  
Če ostanemo pri primeru njegove borbe za mir, lahko ugotovimo, da se je na deklarativni ravni zavzel za mir, v praksi pa ni naredil dovolj. Namreč kot šef določene organizacije vsekakor je imel več moči, kot je je uporabil.  

In seveda tu spet pridemo na tla real politike makiavelizma - govoriti eno in početi drugo. Ravno ta politika mu je podelila njegov naziv največje avtoritete predvsem zato, da ji ne bi nasprotoval pri njenem delovanju. Dopustili so mu, da govori karkoli, hkrati pa ne uporablja svoje moči, da bi v skladu s svojimi načeli tudi deloval. In ravno tu je njegov največji greh: vedeti, kaj je prav, imeti možnost, delovati v skladu s tem, vendar pa ne narediti vsega, je vsekakor velik greh, še posebej kadar je v igri tisto najsvetejše, za kar se na deklerativni ravni najbolj zavzema - človeško življenje in dostojanstvo človeka.

V tem primeru je tudi Tito večja moralna avtoriteta, saj je živel bolj v skladu s svojimi moralnimi načeli, kot papež, ki je s svojim pasivnim pristopom zgolj vzdrževal svojo deklarativno pozicijo moralne avtritete, ki so mu jo nadeli tisti katerim je žegnal njihove krvave svadbe, čeprav je bil vseskozi na napačni strani. Namreč ne narediti tistega, kar vem da je prav, ni nič manjši greh od, ravnanja v nasprotju s tem, kar bi bilo prav.




uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #9 - 09.04.2005 at 11:12:19
 
B. p., ta dvojnost (očetovsko/materinsko, konzeravtivno/liberlano, induvidualo/komunitarno, avtokratsko/demotkratsko) ma po moje vsak človk v seb, šele v interaskciji z drugimi se začne bolj nagibat k eni od njej. Če teh dveh generalnih opcij na ravni klektivnega nezvednega ne bi imel v seb vsaj v potencialnih zametkih, ne bi imel možnosti svobode izbire za razvoj ene od njih, s tem pa tud ne možnosti inividulizacije. Po  obeh hkrat je nemogoče, najboljšem primeru pa. shizofreno delovat (da pa se jih po moje menjavat, predvsem skoz razlilčna starostna obdobja al pa zarad slabih izkušenj zarad zlorab). Induviduliziramo se torej  lahko samo  skoz svobodo izbire med obema opcijama, lahko pa  odločitev  za eno od njiju seveda občutmo kot racionalno odločitu,  čustveno/intuitivno nagnjenost, zgodovinsko determeniranost, mitološko umeščenost, usojenost, vero  in kar je še bolj ali manj  trdno vezanega na omenjena arhetipska simbola  oz. kot ti to imenuješ metafori.

T, po moje se tega notranjega  gospodarja ne da  premagat. To pa ne pomen, da mu moraš hlapčevat. Upor je lahko  oblika sožitja s tem gospodrjem, a je v pricipu sizifovski. Kjub temu pa, da je sizifovski, je v
njem vredno vztrajat. A v tem sem že dost napisla v polemikah z bp-jem

Gape, jest si tko  zadeve razlagam: mam kot upornik/bojevnik  ful slab, rečmo temu hlapčevski filing, če priznam, da me je smrt papeža/titota kot vrhovne avtoritete/gopodarja/očeta prizadanezadane na ravni celega bivanja in ne morem ob njem zamahnit z roko, češ,  to lahko prizadane  samo črednike, ki se pustijo zmanipulirat.  A hkrat ful dobrega, če si v tem papeževem/titovem  liku očeta pripustim pripoznat  avtoretito/gopodarja, ustvarejeno skozi lik bojevnika. Konc koncev naj bi bil tud jaz sam kot bojevnik in kot oče nekomu simboliziral nekaj avtoritarnega, če ne sem ti dve vlogi odšpilal čist neavtentično.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #10 - 09.04.2005 at 11:16:55
 
Quote:
« Reply #8 on: Today at 11:11am »

« Reply #9 on: Today at 11:12am »


Tole naključje zgoraj pa je primer za našo kali/petro... Shocked Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #11 - 09.04.2005 at 11:27:38
 
titud wrote on 09.04.2005 at 11:12:19:
T, po moje se tega notranjega  gospodarja ne da  premagat. To pa ne pomen, da mu moraš hlapčevat. Upor je lahko  oblika sožitja s tem gospodrjem, a je v pricipu sizifovski. Kjub temu pa, da je sizifovski, je v
njem vredno vztrajat. A v tem sem že dost napisla v polemikah z bp-jem



Ne predstavljam si točno, kaj misliš z notranjim gospodarjem.

Če pa se oprem na dialektiko gospodarja in hlapca, je tu zadeva nekoliko bolj jasno. - čeprav moram uvesti še nek določen dodatek (mogoče bojevnika, ki kot gospodar ne rabi hlapca za svoje pripoznanje)

V svetu življanja obstaja samo en resnični notranji gospodar - smrt. Tu se tudi dela dialektika gospodarja in hlapa - hlapca je pač strah tistega neizbežnega, gospodar pa v tej dialektiki spuši zato, ker potrebuje hlapca, da ugotovi, da je gospodar.

(tu je precej jasno, da niti Titej niti papež nista bila gospodarja, temveč bolj ali manj maskoti pop kulture, čeprav je Tito prišel bližje - če drugega ne se je lotil resnične vloge šefa krdela in pojebal vse, kar se je pojebat dalo)

V svetu metafizike pa se smrti pridruži še bog, ki seveda ni nič živega in zato smrt nad njim nima nobene moči.



uživaj!


Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #12 - 09.04.2005 at 11:52:19
 
t wrote on 09.04.2005 at 11:11:39:
Še nekaj me je začudilo - namreč to, da se papeža poveličuje kot zgled nekakšnega čuvarja morale, kot moralna avtoriteta.

Seveda pa ob nekem določenem premisleku zame ta naziv nima nobene vrednosti.

Če sprejmemo, da je etika "veda o delovanju", poznavanje tega, kaj je dobro in ugotavljanje načinov, kako to v čim večji meri dosegati, morala pa nek zbir teh naukov, potem se je potrebno vprašati, kdo je potem lahko moralna avtoriteta.  
Prvi najočitnejši odgovor je, da je to nekdo, ki živi po morali oziroma pravilih, katera sam zagovarja. V tem primeru je bolj moralen tisti, ki svoja moralna načela udejanja v višji meri.  
Drugi odgovor bi lahko bil, da je to nekdo, katerega se kot moralno avtoriteto upošteva. Spet je večja avtoriteta tisti, katerega se upošteva v večji meri.

Seveda tu lahko v primeru papeža pridemo do precej zanimivih ugotovitev: glede na to, da je šef ene najbogatejših organizacij in držav, vsekakor ne bi mogli reči, da se drži vseh pravil, katera pridiga drugim.

Po drugi strani pa tudi ti, ki ga proglašajo za največjo moralno avtoriteto, največkrat ne delujejo v skladu s tem, kar jim ta najvišja avtoriteta zapoveduje in včasih celo kaže s svojim zgledom (tu je morda najbolj očiten primer napada na Irak, kjer so ga izdali tako njegovi bratje Poljaki, kot njegovi sosedje Italijani ter določen kavboj, ki prisega na vse njegove vrednote). Torej z lahkoto ugotovimo, da tudi ti, ki ga razglašajo za največjo moralno avtoriteto, v to ne verjamejo.

Obstaja pa še tretji najbolj kritični vidik, ki se vprašuje, ali je papež zares naredil vse, kar je bilo v njegovi moči, da bi kot moralna avtoriteta, deloval v skladu s svojo moralo tako kot recimo njegov šef Jezus. In ravno tu je potrebno odgovoriti, da je pogorel na vsej črti.  
Če ostanemo pri primeru njegove borbe za mir, lahko ugotovimo, da se je na deklarativni ravni zavzel za mir, v praksi pa ni naredil dovolj. Namreč kot šef določene organizacije vsekakor je imel več moči, kot je je uporabil.  

In seveda tu spet pridemo na tla real politike makiavelizma - govoriti eno in početi drugo. Ravno ta politika mu je podelila njegov naziv največje avtoritete predvsem zato, da ji ne bi nasprotoval pri njenem delovanju. Dopustili so mu, da govori karkoli, hkrati pa ne uporablja svoje moči, da bi v skladu s svojimi načeli tudi deloval. In ravno tu je njegov največji greh: vedeti, kaj je prav, imeti možnost, delovati v skladu s tem, vendar pa ne narediti vsega, je vsekakor velik greh, še posebej kadar je v igri tisto najsvetejše, za kar se na deklerativni ravni najbolj zavzema - človeško življenje in dostojanstvo človeka.

V tem primeru je tudi Tito večja moralna avtoriteta, saj je živel bolj v skladu s svojimi moralnimi načeli, kot papež, ki je s svojim pasivnim pristopom zgolj vzdrževal svojo deklarativno pozicijo moralne avtritete, ki so mu jo nadeli tisti katerim je žegnal njihove krvave svadbe, čeprav je bil vseskozi na napačni strani. Namreč ne narediti tistega, kar vem da je prav, ni nič manjši greh od, ravnanja v nasprotju s tem, kar bi bilo prav.
 

uživajte!


T, mislim da vem, kaj te muči.

Karlova osebna etika ni po moje ni mogla nardit nč drugegega kot da je papeštvo ponovno nabila s simbolnim pomenom. Če bi šel karel z osebno etiko čez ali proti simbolnemu pomenu papeštva, bi kot karel ziher ne zapustu v cerkvi  tako močne sledi kot jo je kot  janez pavel II. V tem smsilu se je zavestno žrtvoval za cerku in od tud njegova osebna karizma. Tko da zarad te njegove žrtve bo cerku po njem zihr preživela, je zavestno ni odnesu s sabo v grob.

Jožko je osebno karizmo tud zgradil na podreditvi  lastne etike partiji kot kelektini lastnici komunistične ideje. Tito je bil  simbol partije tja do razhoda z stalinom leta 49.   Pol pa  je dobil  imel priložnost (kar se nobenmu papežu ne bo ponudila, ker nobena ceku tega ne dopustila), da je on sam kot jožko v podobi tita poosebil partijo. Ni se mu blo treba več žrtvovati zanjo, ampak  se morala partija  žrtvovati zanj. Simbol se je konkretiziziral, se  zgostil na tita osebno, zato smo s titom  pokopali partijo - vključno z državo, na kateri se je paratija vzdrževala.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Anadrog
Guest




Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #13 - 09.04.2005 at 11:53:41
 
NE pozabimo, da govorimo navsezadnje samo o ljudeh- ČLOVEKU, vsak se pač po svoje trudi, da bi na tem svetu naredil nekaj po čemer bi se ga vsaj spominjali. če že ne bi nekaj od tega odnesli. Wink

Papežu in Titu je to uspelo Grin

Zavidanja vredno, a ne Grin Grin

Ljudje so kot hruške in breskve, sladke postanejo malo prej, preden začno gniti. HOLMES
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Papež Janez in Tovariš Tito - poskus drugi
Reply #14 - 09.04.2005 at 12:15:08
 
titud wrote on 09.04.2005 at 11:52:19:
T, mislim da vem, kaj te muči.

Karlova osebna etika ni po moje ni mogla nardit nč drugegega kot da je papeštvo ponovno nabila s simbolnim pomenom. Če bi šel karel z osebno etiko čez ali proti simbolnemu pomenu papeštva, bi kot karel ziher ne zapustu v cerkvi  tako močne sledi kot jo je kot  janez pavel II. V tem smsilu se je zavestno žrtvoval za cerku in od tud njegova osebna karizma. Tko da zarad te njegove žrtve bo cerku po njem zihr preživela, je zavestno ni odnesu s sabo v grob.

Jožko je osebno karizmo tud zgradil na podreditvi  lastne etike partiji kot kelektini lastnici komunistične ideje. Tito je bil  simbol partije tja do razhoda z stalinom leta 49.   Pol pa  je dobil  imel priložnost (kar se nobenmu papežu ne bo ponudila, ker nobena ceku tega ne dopustila), da je on sam kot jožko v podobi tita poosebil partijo. Ni se mu blo treba več žrtvovati zanjo, ampak  se morala partija  žrtvovati zanj. Simbol se je konkretiziziral, se  zgostil na tita osebno, zato smo s titom  pokopali partijo - vključno z državo, na kateri se je paratija vzdrževala.



Lepo povedano  - lahko rečemo, da se je Janez II. podredil vlogi, ki mu je bila dodeljena, nikoli pa se ni lotil svojega scenarija, da bi karkoli naredil; medtem, ki si je Tito podredil partijo tako, da je u bistvu partija služila njemu.

U tem oziru lahko rečemo, da Tito je preizkusil svojo moč in poskušal spreminjati dejanskost, medtem ko je papež ostal pop ikona in niti poskušal ni narediti karkoli drugega kot blebetati in talati nauke, seveda bi se lahko ob papeževem drugačnem pristopu - recimo, da bi se dejansko zavzel za mir in na primer zagrozil komu od teh, ki so delovali mimo načel miru in spoštovanja svetosti življenja, z izobčenjem: tedaj bi se lahko reklo, da deluje oziroma poskuša delovati v skladu s svojimi načeli - vendar pa bi lahko zato izgubil dobršen del ovčic in svoje karizme pop ikone. Tako pa je izobčenje uporabljal predvsem za tiste, ki so poskušali karkoli spremeniti na bolje ali pa opozarjali na Cerkvene nečednosti.

Kar je zanimivo - svoje moči izobčenja ni uporabljal na tistih, ki so kršili osnovna načela (od pedofilov do množičnih morilcev), temveč na tistih, ki so opozarjali na Cerkvene nečednosti in poskušali karkoli spremeniti (recimo teologinja Uta Ranke Heinemann).

Tu imamo torej dva nasprotna lika: Tito si je prizadeval spreminjati sedanjost, papež pa je vztrajal pri trenutnem stanju.


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3