exorcist
Ex Member
|
1 Kajti nebeško kraljestvo je podobno hišnemu gospodarju, ki je zgodaj zjutraj odšel najemat delavcev v vinograd svoj. 2 In pogodivši se z delavci po denarju na dan, jih pošlje v vinograd svoj. 3 In ko pride ven okoli tretje ure, ugleda druge, da stoje na trgu brez dela, 4 in jim reče: Pojdite tudi vi v moj vinograd, in dan vam, kar bo prav. 5 In oni odidejo. Ko pride ven zopet ob šesti in deveti uri, stori enako. 6 Ko pa pride ven okoli enajste ure, najde druge, da postajajo, in jim reče: Kaj stojite tu ves dan brez dela? 7 Reko mu: Ker nas ni nihče najel. In veli jim: Pojdite tudi vi v moj vinograd. 8 Ko se je pa zvečerilo, veli gospodar vinogradov oskrbniku svojemu: Pokliči delavce in daj jim plačilo, počenši od zadnjih do prvih. 9 In prišedši prejmo tisti, ki so bili najeti okoli enajste ure, po denarju. 10 Ko pa pridejo prvi, mislijo, da bodo prejeli več; a tudi oni prejmo po denarju. 11 Prejemši ga, pa so godrnjali nad hišnim gospodarjem, 12 govoreč: Ti poslednji so delali eno uro, in si jih naredil enake nam, ki smo prenašali breme vsega dne in vročino. 13 On pa odgovori in reče enemu izmed njih: Prijatelj, ne delam ti krivice. Ali se nisi pogodil z menoj po denarju? 14 Vzemi svoje in pojdi! Hočem pa dati temu poslednjemu, kakor tudi tebi. 15 Ali mar ne smem jaz s svojim storiti, kar hočem? Je li oko tvoje hudobno, ker sem jaz dober? 16 Tako bodo zadnji prvi in prvi zadnji. Na prvi pogled se zdi, da je zgodba skregana z vsako logiko, vendar je taka - kot tudi mnoge druge novozavezne parabole - z določenim namenom. Povedati hoče, da človeško presojanje, tehtanje in sklepanje nimajo kaj iskati v stvareh, ki zadevajo vero. Posplošeno bi lahko celo rekli, da tisti, ki sprejme taka pravila igre, verjame v Boga, in narobe. V proiliki o delavcih v vinogradu pomeni plačilo za delo v prenesenem pomenu nebeško kraljestvo, pojem, kiga v krščanstvu, za razliko od egiptovske, starogrške in judovske religije, srečamo zelo pogosto. Gre za izhodiščno načelo, po katerem dobre in pobožne v nebesih čaka nagrada, zle in neverne pa kazen, kar je, preprosto povedano, prepričanje, da obstajajo nebesa in pekel, kamor pridemo glede na zasluge. Hišni gospodar iz prilike naj bi bil Bog, delavci, najeti ob različnih urah, pa različni ljudje. Kot vidi stvari Nova zaveza, obstajajo ljudje, ki mislijo, da se lahko pogajajo z Bogom: če strogo spoštujejo zakone in obrede (prenašajo težo dneva in vročino), menijo, da imajo pravico do nagrade. Taki ljudje so ošabni in radi druge ljudi gledajo zviška, česar krščanski pogled na svet ne dopušča. Ravno narobe, tisti drugi ljudje - če le iskreno verujejo v Božje usmiljenje in velikodušnost - dobijo ob poslednji sodbi nagrado. VIR: Resnice, miti in legende Kaj to zame pomeni?To pomeni, da ni nihče privligiran pri Bogu, niti kristjan, niti budist, niti ateist. Bog ni ratio, ne presoja razumsko, z njim se ne da pogodit ali barantati. Namreč Bog človeka posluša predvsem po srcu, lahko, da se ima nekdo za kristjana, se drži 10 božjih zapovedi, lepo hodi k maši, pa ga Bog ob smrtni uri morda ne bo prepoznal kot kristjana, kajti On ne gleda z zemeljskimi očmi, za njega ne igra logično sklepnje in indukcija..... Bog je enigma in abstraktnost. Čudna so pota Gospodova; torej ti, ki si nekaj umišljajo, da so nekaj, in da pri Bogu uživajo priviligiran položaj, se zelo motijo. Vsi smo pred Bogom enaki.
|