Svet pogovorov
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
General >> Splošno,  aktualno ... >> Protesti proti podobi knežjega kamna
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1130182816

Message started by Iga on 24.10.2005 at 21:40:16

Title: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 24.10.2005 at 21:40:16

Protesti proti podobi knežjega kamna na slovenskih kovancih za evro

(STA) CELOVEC - Napoved Banke Slovenije, da bo na slovenskih kovancih za dva centa upodobljen knežji kamen, je pri predsedniku združenja za prihodnost Avstrije (BZOe) na avstrijskem Koroškem in namestniku deželnega glavarja Martinu Strutzu izvala ostre prosteste. Kot je dejal, bodo izkoristili vse pravne možnosti, da "zaščitijo knežji kamen pred polaščanjem nacionalistično mislečih slovenskih krogov". Protestiral je tudi koroški Heimatdienst (KHD).

Načrtovana upodobitev knežjega kamna na slovenskih kovancih za dva centa je po Strutzevih besedah "dejanje provokacije." Predsednik koroškega BZOe je pri tem opozoril, da je Slovenija že leta 1991 na tedanjih bonih prikazala "koroške simbole", sedaj pa naj bi poskusila v drugo.

Knežji kamen naj bi bil "koroški simbol z močno kulturnopolitično in politično simboliko", je poudaril Strutz. Pri tem naj bi šlo za najstarejši avstrijski simbol oblasti, na njem je vtisnjen tudi koroški grb kot najstarejši izpričani simbol. "Ne bomo dovolili, da se skozi zadnja vrata in simboliko spači zgodovina Koroške, je dodal predsednik koroškega BZOe in namestnik deželnega glavarja Strutz.

KHD je izrazil bojazen, da bi takšno dejanje utegnilo ponovno oživiti tako imenovani koroški prastrah pred slovenskimi ozemeljskimi zahtevami. Obenem bi lahko bila ogrožena doslej uspešna prizadevanja za konsenz glede dvojezičnih krajevnih napisov na avstrijskem Koroškem. KHD je zato pozval deželo Koroško in republiko Avstrijo, da od Slovenije "v interesu dobrega sosedstva zahtevata odpoved vsakršni veleslovenski simboliki".

Knežji kamen je osrednji simbol slovenske karantanske države, ki je imela od 7. stoletja naprej svoje središče na Gosposvetskem polju na današnjem avstrijskem Koroškem. Na tem kamnu so svobodni slovenski kmetje, tako imenovani kosezi, nekdaj predajali oblast knezom in bodočim vojvodam. Danes je knežji kamen razstavljen v preddverju koroškega Deželnega muzeja v Celovcu.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 24.10.2005 at 22:45:16

Se mi je zdelo res čudno, da se avstrijčki niso že prej oglasili.

Sicer pa se mi zdi tale knežji kamen sporen že s simboličnega vidika - konec koncev, če sprejmemo osnovna dejstva, so na njem sedeli tisti naši predniki, ki so enkrat že zafurali svoj narod v tujski jarem - kamen bi tako lahko bil predvsem simbol neodgovornosti naših (pra)politikov, po zaslugi katerih že celo zgodovino izgubljamo svoja ozemlja - skupaj z raznimi  kamni vred (pri čemer je ta polomljeni rimski steber samo eden od naših "kulturno-zgodovinskih spomenikov", ki jih imamo na varnem spravljene v tujini).



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bamby on 25.10.2005 at 04:00:46

Ah, spet nič ne razumeta   :)

Se tako razburjajo zaradi kamna, da sploh niso opazili, da smo jim na drugi kovanec podtaknili "avstroogrske" lipicance.  ;D

Bamby, Franc Jožefov cesarski zakladnik in "bečki konjušar".

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 25.10.2005 at 09:53:27

Jeba je, ker smo odnekdaj živeli v nekakšnih skupnih državah in v bistvu lahko ponudimo bore malo svojega. Ker vedno se bo našel kdo, ki nam bo oporekal, da to pa ni naše.

Mogoče bi pa lahko dali na kovanec za en evro čevapčiče in pleskavice in bi mogoče bratski nam balkanski narodi na eno oko zamižali.  ;D

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bamby on 25.10.2005 at 14:52:16

Večno slovensko komunajzlanje:


wrote on 25.10.2005 at 09:53:27:
Mogoče bi pa lahko dali na kovanec za en evro čevapčiče in pleskavice in bi mogoče bratski nam balkanski narodi na eno oko zamižali.  ;D



Evo slovenskega komunajzla takoj spoznaš po tem, da meni, da se mora vedno na nekoga prilepiti. Enkrat na SHS, drugič na internacionalni delavski razred, tretjič na veliko “bratsko” stalinovo Rusijo, potem na vsejugoslovansko balkansko “tschewaptschitsch” titovo klučavničarsko hohštaplersko opankarsko internacionalo in po 15 letih samostojnosti bi zopet rad plesal srbsko kolo ob ognju z na ražnju vrtečim se “prasencem”.

Plovi patka, plovi guska, ova zemlja biče ruska.


Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Devi on 25.10.2005 at 15:18:36


wrote on 24.10.2005 at 21:40:16:
Knežji kamen naj bi bil "koroški simbol z močno kulturnopolitično in politično simboliko", je poudaril Strutz. Pri tem naj bi šlo za najstarejši avstrijski simbol oblasti, na njem je vtisnjen tudi koroški grb kot najstarejši izpričani simbol. "Ne bomo dovolili, da se skozi zadnja vrata in simboliko spači zgodovina Koroške, je dodal predsednik koroškega BZOe in namestnik deželnega glavarja Strutz.

KHD je izrazil bojazen, da bi takšno dejanje utegnilo ponovno oživiti tako imenovani koroški prastrah pred slovenskimi ozemeljskimi zahtevami. Obenem bi lahko bila ogrožena doslej uspešna prizadevanja za konsenz glede dvojezičnih krajevnih napisov na avstrijskem Koroškem. KHD je zato pozval deželo Koroško in republiko Avstrijo, da od Slovenije "v interesu dobrega sosedstva zahtevata odpoved vsakršni veleslovenski simboliki".

imajo avstrijci očitno hude probleme komu ta kamen pripisat da bo najmanj škode :P ;D

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 25.10.2005 at 17:14:09


Devi wrote on 25.10.2005 at 15:18:36:
imajo avstrijci očitno hude probleme komu ta kamen pripisat da bo najmanj škode :P ;D




Problem tega polomljenega stebra in njegove simbolike je najprej v tem, da je to polomljen rimljanski steber, nato v tem, da so se na njem ustoličevali voditelji, ki so dobesedno prodali svoje ljudstvo, na koncu pa ne smemo zanemariti niti tega, da ta polomljen rimski steber leži v neki drugi državi, za kar pa so spet krivi naši prapolitiki neke druge dobe.

Torej že sama zgodba in simbolika tega polomljenega rimljanskega stebra ni tako bleščeča (vsaj njena dejanska plat ne), kot bi si morda želeli vse skupaj predstaviti nekateri hoteli-bi-biti-ideologi Slovenskega naroda. Poleg tega pa obstaja tudi simbolika tega, kam se ta sibol hoče dati: na kovanec majhne vrednosti in velikega števila nekega ekonomsko-političnega projekta v katerem ponovno izgubljamo svojo avtonomnost (in katerega prihodnost je vse prej kot svetla - nek Ameriški general je dejal, da je EU gospodarski velikan, politični pajac in vojaški črv.).

To da se bodo avstrijski naci-potomci zaradi tega razburili, bi moralo biti jasno, saj so se razburjali že prej.

Problem je bolj pri teh, ki so se izkazali kot nesposobni poiskati kakršnekoli bolj pozitivne in manj v zgodovino zazrte simbole - čeprav bi nam simboli morali biti tudi v opomin in spomin.



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 25.10.2005 at 23:40:43


Devi wrote on 25.10.2005 at 15:18:36:
imajo avstrijci očitno hude probleme komu ta kamen pripisat da bo najmanj škode :P ;D


Ma ja, vsi imajo nekakšne strahove pred Slovenijo. Vsi sosedje se bojijo, da jim bomo nekaj vzeli. Pa tako mali smo in miroljubni in vedno teptani. :-/

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 25.10.2005 at 23:44:08


Bamby wrote on 25.10.2005 at 14:52:16:
Večno slovensko komunajzlanje:

Evo slovenskega komunajzla takoj spoznaš po tem, da meni, da se mora vedno na nekoga prilepiti. Enkrat na SHS, drugič na internacionalni delavski razred, tretjič na veliko “bratsko” stalinovo Rusijo, potem na vsejugoslovansko balkansko “tschewaptschitsch” titovo klučavničarsko hohštaplersko opankarsko internacionalo in po 15 letih samostojnosti bi zopet rad plesal srbsko kolo ob ognju z na ražnju vrtečim se “prasencem”.

Plovi patka, plovi guska, ova zemlja biče ruska.


Posle TITA - TITO.

Posle Bambyja - kup govna.


Vstanite v suženstvo zakleti,
ki jarem vas teži gorja.... :P :P :D

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bamby on 26.10.2005 at 06:19:49

V spodnjem primeru gre za značilno nostalgično balkansko obarvano primerjavo s strani avtorja med dvema posredno povezanima dogodkoma s posledicami.



wrote on 25.10.2005 at 23:44:08:
Posle TITA - TITO.

Posle Bambyja - kup govna.

Nedvomno je spodnji dogodek boljša izbira kar pokaže tudi podrobna analiza primerjave:

A => B

C => D


A => B = C => D


B = D

TITO = kup govna



Avtorju priporočam, da hodi v bodoče raje na dopust na Korziko namesto na Hrvaško ali na “seljačke festivale” v Srbijo, da bo lažje prebrodil abstinenčno krizo po izgubi drekpumparskega komunističnega raja. Pa še ceneje bo.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 26.10.2005 at 09:11:55


Bamby wrote on 26.10.2005 at 06:19:49:
V spodnjem primeru gre za značilno nostalgično balkansko obarvano primerjavo s strani avtorja med dvema posredno povezanima dogodkoma s posledicami.


Nedvomno je spodnji dogodek boljša izbira kar pokaže tudi podrobna analiza primerjave:

A => B

C => D


A => B = C => D


B = D

TITO = kup govna



Avtorju priporočam, da hodi v bodoče raje na dopust na Korziko namesto na Hrvaško ali na “seljačke festivale” v Srbijo, da bo lažje prebrodil abstinenčno krizo po izgubi drekpumparskega komunističnega raja. Pa še ceneje bo.


Avtor še nikoli v življenju ni prestopil srbskih mej. Kdaj pa kdaj na Hrvaško morje. Pa vedno manj.

Posle Bambyja - kup govna. da ne boš spet delal svojih zblojenih analiz.

Ali še boljše:

Bamby = kup smrdečega dreka.

:-* :-* :-* :-* :P :P :P :P

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by stojči on 26.10.2005 at 09:55:54


Star pregovor,

ki v zgornjem igor petkovem primeru še kako drži pravi:

"To kar pišeš in govoriš o drugih, to si"

:o :o :o  

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 26.10.2005 at 10:21:45


wrote on 26.10.2005 at 09:55:54:
Star pregovor,

ki v zgornjem igor petkovem primeru še kako drži pravi:

"To kar pišeš in govoriš o drugih, to si"

:o :o :o  


Samo, da ne drži v Bambyjevem primeru. In seveda v tvojem.

Da se ne boš razpočil od škodoželjnosti, gospod Švet.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by stojči on 26.10.2005 at 14:19:48


"Kdor drugim jamo koplje, sam vanjo pade."                                                                

pravi že star slovemski pregovor.
Kdor je moder se drži  zgornjega pregovora pravil
in se s škodoželjnostjo ne ukvarja,
kajti dobro ve, da se to ne splača,
ker vse kar daješ od sebe,
se ti itak samo lepo vrača.

Modri vsem drugim želi,
da se jim samo dobro godi,
v velikem loku ipa se zogne,
škodoželjneževih poti

:o :o :o

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 26.10.2005 at 14:52:23


wrote on 26.10.2005 at 14:19:48:
"Kdor drugim jamo koplje, sam vanjo pade."                                                                

pravi že star slovemski pregovor.
Kdor je moder se drži  zgornjega pregovora pravil
in se s škodoželjnostjo ne ukvarja,
kajti dobro ve, da se to ne splača,
ker vse kar daješ od sebe,
se ti itak samo lepo vrača.

Modri vsem drugim želi,
da se jim samo dobro godi,
v velikem loku ipa se zogne,
škodoželjneževih poti

:o :o :o


Ravno zaradi tega, kar v svoji misli pišete v zadnjih dveh vrsticah, gospod Švet, se vas izogibam.

Sicer pa vsem ljudem želim vse najboljše. :) :D

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bamby on 26.10.2005 at 14:54:03


wrote on 26.10.2005 at 09:11:55:
Avtor še nikoli v življenju ni prestopil srbskih mej. Kdaj pa kdaj na Hrvaško morje. Pa vedno manj.


… kar pa je samo še en lep dokaz več, da je najhujša, že kar katastrofalna tista meja in omejitev, ki se nahaja v tvoji glavi.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Iga on 26.10.2005 at 15:16:23


Bamby wrote on 26.10.2005 at 14:54:03:
… kar pa je samo še en lep dokaz več, da je najhujša, že kar katastrofalna tista meja in omejitev, ki se nahaja v tvoji glavi.


Imaš čisto prav. Ravno zaradi teh meja in omejitev se pretirano ne ukvarjam s tabo in gospodom Švetom. Razen včasih za zabavo. Moram še to mejo dodelat, da se sploh več ne bom več ukvarjal z vama. Delo na sebi, Iga, delo na sebi.

Sicer pa je point tega topica knežji kamen. Če bi to bil idiotski kamen, bi ti ziher še vedno gor sedel, Bamby.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Devi on 26.10.2005 at 15:40:17


t wrote on 25.10.2005 at 17:14:09:
Problem tega polomljenega stebra in njegove simbolike je najprej v tem, da je to polomljen rimljanski steber, nato v tem, da so se na njem ustoličevali voditelji, ki so dobesedno prodali svoje ljudstvo, na koncu pa ne smemo zanemariti niti tega, da ta polomljen rimski steber leži v neki drugi državi, za kar pa so spet krivi naši prapolitiki neke druge dobe.

Torej že sama zgodba in simbolika tega polomljenega rimljanskega stebra ni tako bleščeča (vsaj njena dejanska plat ne), kot bi si morda želeli vse skupaj predstaviti nekateri hoteli-bi-biti-ideologi Slovenskega naroda.

kaj vem, jest na ta knežji kamen mal bl s simpatijo gledam kot ti, men je fajn ob misli, da so bli enkrat eni ljudje, ki so hotli bit kot narod priznani in imet svojo državo. to da kamen danes leži v drugi državi in da je ostanek rimskega stebra, se mi ne zdi, da bi zgodovinskim dogodkom, ki so se okrog tega kamna razvijali, kakorkoli jemali pomen. oni bojo zmer slovenski, pa če to avstrijcem paše al ne.


Quote:
ki so dobesedno prodali svoje ljudstvo

na kaj točno s tem misliš? plebiscit?

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 26.10.2005 at 16:00:44


Devi wrote on 26.10.2005 at 15:40:17:
kaj vem, jest na ta knežji kamen mal bl s simpatijo gledam kot ti, men je fajn ob misli, da so bli enkrat eni ljudje, ki so hotli bit kot narod priznani in imet svojo državo. to da kamen danes leži v drugi državi in da je ostanek rimskega stebra, se mi ne zdi, da bi zgodovinskim dogodkom, ki so se okrog tega kamna razvijali, kakorkoli jemali pomen. oni bojo zmer slovenski, pa če to avstrijcem paše al ne.


Seveda obstaja tudi pozitivna razsežnost, ki pa je bolj ali manj že ideološko vzpostavljena, saj ni vse skupaj tako preprosto - sama ideja narodov in nacionalnih držav se je začela šele v 19. stoletju, zato imajo avstrijčki deloma prav, ko jamrajo, da je to nacionalistično  prisvajanje nečesa, čeprav je res, da si oni tega ne morejo prisvajati, dokler se imajo za germane...


Devi wrote on 26.10.2005 at 15:40:17:
na kaj točno s tem misliš? plebiscit?



Ne u bistvu na tiste kneze, ki so se kronali na tem polomljenem stebru še dolgo potem, ko so se pokrstili in začeli hlapčevati germanom - in pa seveda na tiste, ki so bili toliko naivno neumni, da niso vojaško zasedli Koroške tedaj, ko je bila za to možnost, seveda pa tudi na te, ki sedaj slepo sledijo EU birokratom...


uživaj!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by sinjeoka on 26.10.2005 at 16:03:53

ideja družbene pogodbe, ideja suverenosti ljudstva iz česar izvira oblast, izvira (med drugim) tudi od
J. Bodin-a (francoskega filozofa), ki je v svojem delu opisal obred pri knežjem kamnu.

Na to delo in na opis tega obreda na Koroškem so svoja filozofska razmišljanja oprli veliki umi kot so Rosseau, Montesquieu in T. Jefferson.

Drugače pa, le zakaj bi me moralo motiti dejstvo, da je knežji kamen samo polomljen rimski steber, isto simboliko bi lahko imela tudi katerakoli skala v gmajni, če bi jo ravno izbrali v ta namen.

Drugače pa zgolj iz radovednosti me zanima, kateri zgodovinski simbol je tako "slovenski", da bi ga lahko uporabili brez usajanja enega drugega ali tretjega eksperta.

(srpi in kladivo odpadeta, pa Svarunov trizob tudi, ba blisk od slovanskega boga Triglava tudi)




Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 26.10.2005 at 16:18:59


sinjeoka wrote on 26.10.2005 at 16:03:53:
ideja družbene pogodbe, ideja suverenosti ljudstva iz česar izvira oblast, izvira (med drugim) tudi od
J. Bodin-a (francoskega filozofa), ki je v svojem delu opisal obred pri knežjem kamnu.

Na to delo in na opis tega obreda na Koroškem so svoja filozofska razmišljanja oprli veliki umi kot so Rosseau, Montesquieu in T. Jefferson.

Drugače pa, le zakaj bi me moralo motiti dejstvo, da je knežji kamen samo polomljen rimski steber, isto simboliko bi lahko imela tudi katerakoli skala v gmajni, če bi jo ravno izbrali v ta namen.

Drugače pa zgolj iz radovednosti me zanima, kateri zgodovinski simbol je tako "slovenski", da bi ga lahko uporabili brez usajanja enega drugega ali tretjega eksperta.

(srpi in kladivo odpadeta, pa Svarunov trizob tudi, ba blisk od slovanskega boga Triglava tudi)



Mene sam steber nič ne moti in sem v bistvu zelo zadovoljen z njim, še posebej, kadar začne to iti v nos Avstrijskim nacistom...

Že kot celota mislim, da je ta simbol zelo primeren za nas (še posebej skupaj z vso svojo zgodbo in nauki), čeprav pravi in resničen Slovenski simbol je samo Aljažev stolp na vrhu Triglava - kjer jih prvič dobiš s štrikom po riti.


uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by lola on 26.10.2005 at 16:47:35


t wrote on 26.10.2005 at 16:18:59:
čeprav pravi in resničen Slovenski simbol je samo Aljažev stolp na vrhu Triglava - kjer jih prvič dobiš s štrikom po riti.


Sem odločno proti. Ni mi treba po skalah mimo prepadov  plazit za slovenstvo pa tud skakat ne  :)

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 26.10.2005 at 16:51:13


lola wrote on 26.10.2005 at 16:47:35:
Sem odločno proti. Ni mi treba po skalah mimo prepadov  plazit za slovenstvo pa tud skakat ne  :)




Seveda ko pa je zato toliko lažje sedeti na polomljenem rimljanskem stebru  ;)



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by sinjeoka on 26.10.2005 at 17:17:12


t wrote on 26.10.2005 at 16:18:59:
Mene sam steber nič ne moti in sem v bistvu zelo zadovoljen z njim, še posebej, kadar začne to iti v nos Avstrijskim nacistom...

Že kot celota mislim, da je ta simbol zelo primeren za nas (še posebej skupaj z vso svojo zgodbo in nauki), čeprav pravi in resničen Slovenski simbol je samo Aljažev stolp na vrhu Triglava - kjer jih prvič dobiš s štrikom po riti.


uživajte!


Aljažev stolp ;D qul
ob tem bi dodala še klopotec iz Slovenskih Goric in pa Zlatoroga

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 26.10.2005 at 17:26:09


sinjeoka wrote on 26.10.2005 at 17:17:12:
Aljažev stolp ;D qul
ob tem bi dodala še klopotec iz Slovenskih Goric in pa Zlatoroga



Pa saj imamo tudi tukaj v Sloveniji nekaj znamenitosti, še kakšen kozolec bi se našel, ampak kot simbol slovenstva je Aljažev stolp zmagal, saj je dejansko narodni simbol in se je že v tem smislu sploh začel uveljavljati (ker je Aljaž kupil vrh triglava zato, da ga ne bi dobili Nemci...), zraven tega pa je še resnična romarska destinacija, kamor se demokratično lahko vtakne vsak, ki pride do vrha (pa še v Sloveniji je - zaenkrat) in kjer se lahko izvajajo razni obredi.




uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by lola on 26.10.2005 at 21:54:03


t wrote on 26.10.2005 at 16:51:13:
Seveda ko pa je zato toliko lažje sedeti na polomljenem rimljanskem stebru  ;)


Pojma nimam, zakaj bi sedela na polomljenem rimljanskem stebru, če mi ni za plazit na Triglav  ???

Ne vidim povezave. Oziroma je pri meni ni.


t wrote on 26.10.2005 at 17:26:09:
Pa saj imamo tudi tukaj v Sloveniji nekaj znamenitosti, še kakšen kozolec bi se našel, ampak kot simbol slovenstva je Aljažev stolp zmagal, saj je dejansko narodni simbol in se je že v tem smislu sploh začel uveljavljati (ker je Aljaž kupil vrh triglava zato, da ga ne bi dobili Nemci...), zraven tega pa je še resnična romarska destinacija, kamor se demokratično lahko vtakne vsak, ki pride do vrha (pa še v Sloveniji je - zaenkrat) in kjer se lahko izvajajo razni obredi.


Še vedno ne povezujem slovenstvo s hribolazništvom in v nobenem primeru ne bom romala na Triglav, da se potrdim kot Slovenka.


Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bamby on 27.10.2005 at 03:37:26


t wrote on 26.10.2005 at 16:18:59:
..., čeprav pravi in resničen Slovenski simbol je samo Aljažev stolp na vrhu Triglava - kjer jih prvič dobiš s štrikom po riti.


Narobe, kozolec je prava stvar, simbol revnih in iznajdljivih saj je skoraj edinstvena gradbena tvorba, ki je drugod skoraj ne poznajo.

Nedvomno je kozolec boljša izbira, pod katerim se je vsaj v preteklosti spočelo kar precej najbolj "čistokrvnih" novih slovenčkov, kar je bilo manj naporno in bolj zabavno od hoje na Triglav, pa še po riti jih nisi dobil s štrikom.

Seks je zabava revnih, bogati raje igrajo golf.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bardo_Thodol on 27.10.2005 at 10:16:28

Tudi mene preseneča, zakaj se kozolca v Sloveniji bolj ne poudarja.
Zaslužil bi si svoje stalno mesto (v različnih variantah) vsaj na slovenskih kovancih in bankovcih.

Kozolec je dejansko edinstvena posebnost, značilna samo za slovensko etnično skupnost.

Take posebnosti so bile potisnjene v ozadje še v časih skupne države, ker je bila prisotna izrazita težnja po zatiranju vsega, kar je specifično za posamezni narod. Ti časi so na srečo minili in zdaj, v evropskem duhu ni več nobenega razloga, da takih narodnostnih posebnosti ne bi le le še bolj poudarjali. To je celo naša obveza, sicer se bodo izgubile za vedno.

Ok, Triglav ali človeška ribica sta sicer tudi značilnosti tega prostora, vendar gre v teh primerih za kreacije narave, neodvisne od človeka in z njimi se ljudje ne moremo ponašati ali identificirati tako, kot se lahko ponašamo s kreacijami svojih rok, kar kozolec nedvomno je.



Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 27.10.2005 at 11:11:12

Kozolec je res značilnost slovenije, vendar pa je po moje problem v tem, da ima skoraj vsaka pokrajina svoje značilne kozolce, poleg tega pa še znotraj vsake pokrajine obstajajo različne vrste - toplarji, enojni... (a si predstavljate zdraho, ki bi najbrž nastala, če bi bil gorenjski toplar na 1 euru, zidani notranjski kozolec pa na 50 centih...)

Vendar pa bi ga težko razglašal za nek pravi simbol slovenstva, saj kozolci predstavljajo bolj značilnosti pokrajin, poleg tega pa so bili tu že davno preden se je sploh začelo razmišljati na narodno zavedni način - tu so kozolci enako problematični kot knežji kamen, pri čemer je kamen samo eden, kozolcev pa je zaenkrat še kar nekaj. Poleg tega pa sta to bolj ali manj predmeta zgodovine, pri čemer pa je res, da imamo kozolce še vedno v Sloveniji, čeprav so povečini že popolnoma izgubili svoj namen, tako kot se počasi izgublja tudi dejavnost zaradi katere so sploh nastali.

Zato je po mojem še vedno največji simbol slovenstva Aljažev stolp. Je samo eden, je zgodovinski, postavljen je kot simbol slovenstva in še vedno služi določenim obredom, ki so močno povezani s slovenstvom.



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bardo_Thodol on 27.10.2005 at 11:26:08

Aljažev stolp je na  Gorenjskem, zato nisem čisto prepričan, da se Prekmurci, Štajerci ali Dolenjci lahko kar tako brez rezerve identificirajo z njim, kot s prvenstvenim slovenskim simbolom.


Jaz osebno se nekako čutim bolj povezanega s kozolci, kot s tisto piksno na vrhu ene skale.
(to da si niti dva kozolca nista povsem identična, niti ni tako pomembno, podobni so si po namenu in to je tisto, kar je pri kozolcu zares pomembno),

Ideja unifikacije skozi enotni simbol (zvezda, svastika, križ in podobno) mi nikoli ni bila všeč, ker se mi zdi nenaravno prisiljena, da ne rečem celo vsiljena.

Raje imam unifikacijo skozi različnost in kozolci so lep primer tega, kjer ima vsaka slovenska pokrajina svoje značilne kozolce, vendar je kozolec v vseh svojih različicah hkrati skupen le  Slovencem, saj česa takega drugi narodi nimajo.



Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by lola on 27.10.2005 at 11:38:46


Bardo_Thodol wrote on 27.10.2005 at 11:26:08:
Aljažev stolp je na  Gorenjskem, zato nisem čisto prepričan, da se Prekmurci, Štajerci ali Dolenjci lahko kar tako brez rezerve identificirajo z njim, kot s prvenstvenim slovenskim simbolom.

Jaz osebno se nekako čutim bolj povezanega s kozolci, kot s tisto piksno na vrhu ene skale.


;D   ;D   ;D

Tista piksna mene ne bo vidla  ;)

Pri Slovencih me tudi sicer večkrat zbode, da zanemarjajo in spregledajo vzhodni del Slovenije. Npr. ob temi "Slovenija in njene lepote" ali ob predstavitvi Slovenije tujcem obstaja samo Ljubljana, Bled in tistih nekaj kilometrčkov obale. Prekmurja kakor da ni.


Quote:
Ideja unifikacije skozi enotni simbol (zvezda, svastika, križ in podobno) mi nikoli ni bila všeč, ker se mi zdi nenaravno prisiljena, da ne rečem celo vsiljena.

Raje imam unifikacijo skozi različnost in kozolci so lep primer tega, kjer ima vsaka slovenska pokrajina svoje značilne kozolce, vendar je kozolec v vseh svojih različicah hkrati skupen le  Slovencem, saj česa takega drugi narodi nimajo.


Lepo napisano. Se strinjam.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 27.10.2005 at 11:55:22



Tudi kozolci niso enakomerno razporejeni po vsej Sloveniji, temveč jih lahko najdemo predvsem na gorenjskem, severno primorskem, notranjskem, dolenjskem.

Vendar pa so tako kot tisti polomljeni rimljanski steber, ki ga hranimo v muzeju pri najboljših sosedih, del naše zgodovine, ki je že zdavnaj mimo, iz naroda kmetov smo postali narod planincev, zato je najboljši simbol Aljažev stolp - u bistvu stolp lahko simbolizira napredek, medtem ko postavljanje kozolca za simbol pomeni regresijo nazaj.

(zanimivo je tudi to, da na Triglav najbolj množično romajo ravno Štajerci in Dolenjci - zato mislim, da problema z identifikacijo ni)

Poleg svoje zgodovinsko simbolne vrednosti, ki jo ima Aljažev stolp pri boju za slovence kot narod pa ima še vedno živo mitologijo Slovenstva, ki je precej bolj konkretna od polomljenega rimljanskega stebra ali kozolca, ki kot zgradba v zgodovini ni imel pomembnejše vloge mimo kmečko produkcijske.



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 27.10.2005 at 12:07:04


lola wrote on 26.10.2005 at 16:47:35:
Sem odločno proti. Ni mi treba po skalah mimo prepadov  plazit za slovenstvo pa tud skakat ne  :)



lola wrote on 26.10.2005 at 21:54:03:
Še vedno ne povezujem slovenstvo s hribolazništvom in v nobenem primeru ne bom romala na Triglav, da se potrdim kot Slovenka.



lola wrote on 27.10.2005 at 11:38:46:
;D   ;D   ;D

Tista piksna mene ne bo vidla  ;)



Pa saj te nihče ne sili.  ::)

Sploh.

Lahko pa si ga vtetoviraš na rit (na desno stran kozolec, na levo pa Aljažev stolp - in če najdeš še kaj prostora lahko tudi knežji kamen).  ;)

Simbol je abstrakcija ne glede na to, kako je ponazorjen, gre pri simbolu za vsebino, zgodbo, zgodovino, mitologijo, ideologijo... Skratka ne gre za konkretno - da bi moral vsak slovenec živeti na kozolcu ali biti na Triglavu ali ne vem kje še.



uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by lola on 27.10.2005 at 12:27:05


t wrote on 27.10.2005 at 12:07:04:
Lahko pa si ga vtetoviraš na rit (na desno stran kozolec, na levo pa Aljažev stolp - in če najdeš še kaj prostora lahko tudi knežji kamen).  

Tetovaže ti kar sebi delaj, mojo kožo pusti lepo pri miru. Izbiraš lahko tudi med drugimi simboli, ne samo narodnimi ter drugimi deli telesa.

Quote:
Simbol je abstrakcija ne glede na to, kako je ponazorjen, gre pri simbolu za vsebino, zgodbo, zgodovino, mitologijo, ideologijo... Skratka ne gre za konkretno - da bi moral vsak slovenec živeti na kozolcu ali biti na Triglavu ali ne vem kje še.

Ah, odprl si mi celo obzorje, a da gre pri simbolu za abstrakcijo, pa da ni treba romat tja in jih dobit po riti  :o

Jaz v planinarjenju ne vidim povezave s Slovenstvom in Aljažev stolp kot simbol me pušča povsem hladno. Ker, kot sem že omenila, na Prekmurce se običajno pozabi in Prekmurci ljubijo ravnico.

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 27.10.2005 at 12:53:13


lola wrote on 27.10.2005 at 12:27:05:
Jaz v planinarjenju ne vidim povezave s Slovenstvom in Aljažev stolp kot simbol me pušča povsem hladno. Ker, kot sem že omenila, na Prekmurce se običajno pozabi in Prekmurci ljubijo ravnico.



Bom nekoliko grob:
Če bi Prekmurci skozi zgodovino za slovenstvo počeli še kaj drugega, kot da ste sedeli na svojih ritih in jamrali, bi najbrž tudi vaša ljubljena ravnica lahko predstavljala kakšen pozitiven simbol slovenstva...

Bitka za slovensko samobitnost se je odvijala tudi v gorah, zato je bila postavitev piksne na največji gori na našem ozemlju pomembno simbolno dejanje, s katerim so nemci in ostali gospodarji dobili jasnio sporočilo, da smo se začeli dojemati kot narod in seveda, da smo za svojo samobitnost zmožni tudi kaj storiti. Tako je skupaj s to piksno gorništvo in planinstvo pomemben konstitutivni element slovenstva, ki ga v tvoji ljubljeni ravnici ni najti. Seveda je najlažje sedeti na svoji ljubljeni ravnici ter jamrati o prezrtosti, hkrati pa nič ne postoriti za večjo opaženost.




uživajte!

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Devi on 28.10.2005 at 11:46:42


t wrote on 27.10.2005 at 11:55:22:
Poleg svoje zgodovinsko simbolne vrednosti, ki jo ima Aljažev stolp pri boju za slovence kot narod pa ima še vedno živo mitologijo Slovenstva, ki je precej bolj konkretna od polomljenega rimljanskega stebra ali kozolca, ki kot zgradba v zgodovini ni imel pomembnejše vloge mimo kmečko produkcijske.

če bi na vrhu Triglava postavili kozolec in na njem ustoličevali kneze, bi bla zadeva skratka rešena ;D

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Bardo_Thodol on 28.10.2005 at 12:16:17


Devi wrote on 28.10.2005 at 11:46:42:
če bi na vrhu Triglava postavili kozolec in na njem ustoličevali kneze, bi bla zadeva skratka rešena ;D


;D ;D

Ja in knez bi moral bit iz Prekmurja.



Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by Devi on 29.10.2005 at 14:43:08

lol ;D

Title: SLOVENSKA IDENTITETA - je bil : ... knežjega kamna
Post by gape on 12.11.2005 at 12:08:29

SLOVENSKA IDENTITETA

http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=slovenija;action=display;num=1019719086;start=

Title: Re: Protesti proti podobi knežjega kamna
Post by t on 03.12.2005 at 19:31:44

Dober članek na to temo v Današnji Sobotni prilogi:


Quote:
Miti za drobiž
ŠVAGELJ Tomaž, Sob 03.12.2005
Orodja

Pred prvo svetovno vojno je bil slovenski simbol vojvodski prestol, knežji kamen se je postopoma uveljavil nekoliko pozneje. Prvi je namreč stal na Gosposvetskem polju, na prostem, vsem na očeh, drugega pa so (že 1862. odkupili in) spravili v muzej.
Koroški Slovenci so prestol že takrat imeli za del slovenske zgodovinske tradicije. Pa ne le oni, saj je spomladi leta 1914, za 500-letnico zadnjega ustoličevanja koroških vojvod, prišlo v Ljubljani celo do stavke dijakov, ki so jo organizirali člani tajne slovenske organizacije Preporod. Ker jim takratna avstrijska oblast ni dovolila proslave, so 18. marca izostali od pouka in imeli dopoldne pri frančiškanih spominsko mašo. Policija je reagirala panično, na II. državni gimnaziji so čez dva dni uvedli preiskavo, nekaj stavkajočih aretirali, preporodovce pa postavili celo pred sodišče.


Konstitutivni del obreda

Nesporno je, da sta knežji kamen in prestol tudi simbola koroške zgodovine. To, da se je pri ustoličevanju na knežjem kamnu uporabljal slovenski ali protoslovenski jezik, tudi ni sporno. In z jezikom, piše zgodovinar Igor Grdina, je v slovenskem nacionalnem imaginariju kar najtesneje povezan položaj obeh karantansko-koroških srednjeveških simbolov. Ustoličevalni obred ni ne v 19. stoletju ne kdaj prej zbujal pozornosti samo zato, ker je tako ali drugače oživljal spomin na družbeno pogodbo med deželnim gospodom in ljudstvom, temveč tudi zaradi vloge slovenščine v njem. Ta je bila konstitutiven del ceremonije, ki ga po njegovih besedah ni bilo mogoče ne pogrešati ne nadomestiti (denimo z nemščino). Ker oblastniki novoveške Koroške slovenskega jezika niso šteli za bistveni element deželne identitete, njegove uporabe pa seveda niso pospeševali, je bilo doživljanje obeh spomenikov kot slovenskih znamenj po mišljenjskih standardih 19. in začetka 20. stoletja še toliko bolj logično.
Uporaba slovenščine kot obrednega jezika je bila pač najbolj nesporno znamenje pripadnosti slovenstvu. Zanikanje kontinuitete njenega razvoja od alpske slovanščine zgodnjega srednjega veka do modernega nacionalnega jezika pa je bilo doslej kljub več konkretnim poskusom za lingvistiko pretežka naloga.
Doživljanje obreda kot slovenskega še posebej jasno dokazuje že omenjeni sprejem vojvodskega prestola na začetku 20. stoletja za pravi slovenski simbol. O uporabi jezika na njem sedečih oseb danes, drugače kot pri knežjem kamnu, sicer ne vemo nič konkretnega, toda dejstvo, da so ga Nemci leta 1914 ob slovenskih spominskih slovesnostih »demonstrativno opažili«, je neizpodbitno opozarjalo na njihovo pojmovanje tega simbola kot tujega. Ljubljanski časopis Dan je 6. julija 1914 zaplankanje vojvodskega prestola komentiral takole: »Ker so koroški Nemci sami zabiti – so mislili, da mora biti tudi vojvodski prestol zabit.« Jasneje bi svoje duhovne odtujenosti od njegove tradicije ne mogli pokazati, ugotavlja Grdina.
Veliki gosposvetski zvon
V času mejnih sporov po koncu prve svetovne vojne je kot glavni simbol slovenstva na Koroškem veljal torej bolj vojvodski prestol kot knežji kamen. Simbola sta se prvič izenačila šele decembra 1923 po ljubljanski premieri opere Rista Savina Gosposvetski sen, kasneje pa se je južno od Karavank vse bolj poudarjal pomen knežjega kamna, po vseh relevantnih zgodovinskih virih povezanega z obredno uporabo slovenščine. Prišel je tudi na slikarska platna, upodabljali so ga še zlasti na historicističnih slikah ustoličevanja (Gojmir Anton Kos, Kiar Meško). Šele od leta 1930 naprej se kot slovenski simbol začne pojavljati tudi Triglav, France Brenk pa je 1935. napisal dramo Poslednje ustoličenje, ki so jo uprizorili na Poljani pri Pliberku. Takrat so naredili tudi repliko knežjega kamna, ki so jo razbili šele okupatorji. Ko pa so partizani maja 1945 za nekaj dni osvobodili – ali zasedli, kakor za koga – Koroško, so pri vojvodskem prestolu postavili častno stražo. Z gosposvetskega zvonika je takrat zaplapolala slovenska zastava in hkrati zadonel veliki gosposvetski zvon.
Knežji kamen z ustoličevanjem vred prikazuje tudi znamenita freska Slavka Pengova iz leta 1958 v državnem zboru oziroma takratni republiški ljudski skupščini. Taisti kamen je na knjigi Zgodovina Slovencev Cankarjeve založbe iz leta 1979, pa tudi na ovitku gimnazijskega učbenika zvezne slovenske gimnazije v Celovcu za zgodovino ne le koroških, temveč vseh Slovencev (uradno ga je odobril koroški deželni šolski svet). Itd.
Pri dojemanju in razumevanju simbolne vsebine knežjega kamna in deloma tudi vojvodskega prestola, povzema Grdina, kljub prelomom tako zaradi druge svetovne vojne kot tudi nedavne osamosvojitve ni prišlo do večjih sprememb. In knežji kamen se je leta 1991 pojavil med drugim tudi na takratnih denarnih bonih, kar pa je med nemškimi oblastniki v Celovcu povzročilo pravcati vihar. In zakaj? Zato ker je na avstrijskem Koroškem sredi 20. stoletja prišlo do spremembe in na lepem se je izkazalo, da se ima uradna Koroška za izključno lastnico tega simbola (ki ji je še leta 1914 pomenil toliko kot lanski sneg)!


Nepotreben populistični hrup

Kaj to pomeni, če preidemo s konkretnih primerov na splošno raven? Predstave o zgodovini so, preprosto povedano, realna moč sleherne sedanjosti, saj so vsebovane v današnjih identitetah. S to mislijo Igorja Grdine se najbrž ni težko strinjati. Projiciranje novoveških narodnostnih pojmovanj, in to vseh, ne le slovenskih, v čas pred letom 1500 ali celo v zgodnji srednji vek je seveda anahronizem, torej povsem neznanstveno početje, vendar je po drugi strani enako nevzdržno tudi zanikanje vsakršne povezave med omenjeno davnino in sedanjostjo. Stare identitete so se samo preobrazile v nove, nikakor pa niso izginile. Kontinuiteta tega izročila se nedvo(u)mno kaže »v sferah ljudske kulture, ki je dokazljiva v okvirih folkloristike in lingvistike«. Povedano drugače, novoveška stvarnost se nikakor ni oblikovala v praznem prostoru, brez sleherne tradicije, kar velja tudi za južno Koroško.
Dalje, sedanji populistični hrup na oni strani Karavank je zadeva, pomembna kvečjemu za koroško dnevnopolitično rabo. Zakaj sicer knežjega kamna na svojih evrokovancih ni uporabila Avstrija? Saj je bila prej v EU kot Slovenija in bi to zlahka naredila. Zato seveda, ker je zanj povsem nezainteresirana. Njeno prebivalstvo, razen Slovencev, za domnevno sporni kamen še ve ne, kaj šele, da bi bil to zanjo avstrijski simbol v kateremkoli (tudi najbolj ohlapnem, mitološkem, mitomanskem) pomenu besede. Na svoji državni in vojaški zastavi ima Avstrija tradicionalnega cesarskega orla in ta ji kajpak povsem zadošča.
V Evropski centralni banki zadnje čase resno razmišljajo o ukinitvi kovancev za cent in dva centa. Ne glede na to pa bi lahko državi spričo dolge skupne zgodovine tako knežji kamen kot lipicanca (zaradi katerega pa se tam čez nihče ne razburja!) »evropeizirali« na ta način, da bi ju oba usklajeno uporabili vsaka na svojih evrokovancih. Navsezadnje bi s tem nekaj prispevali tudi k odpravi starih zamer in travm. Bojim pa se, da je to bolj stvar prihodnjih kot sedanjih rodov.
Tomaž Švagelj


http://www.delo.si



uživajte!

Svet pogovorov » Powered by YaBB 2.3!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.