Quote:Alojz in Sandib wrote on 10.05.2010 at 13:38:42:Telo je orodje zavesti,
Telo je posoda, prevozno sredstvo
kaj je tu tak revolucionarnega in novega in oh in ah? Nič.
kanglice lopatke čarovniki in peskovnik - nalepke - to še najbolj od vsega
Bhagavad Gita opisuje stvari znanstveno logično in če vsak samo malo razmisli, tega ne more zanikat, saj so učenja Gite celo v skladu z fizikalnimi zakoni, da je energija neuničljiva itd.
Del uvoda Gite:
Edited:
Bhagavad-gita torej opisuje išvaro (Vsevišnjega Gospoda), dživo (živo bitje), prakriti (naravo), kalo (večni čas) in karmo (delovanje). Gospod, živa bitja, materialna narava in čas so večni. Čeprav je prakriti večna, pa obstaja v zaznavni obliki le določen čas. Nekateri filozofi zato pravijo, da je materialna narava nestvarna, vendar po vajšnavski filozofiji, filozofiji Bhagavad-gite, to ne drži. Pojavni svet ni nestvaren. Dejanski je, vendar začasen. Primerjamo ga lahko z oblaki, ki se v deževni dobi pojavijo na nebu in zalivajo žitna polja. Ko je deževne dobe konec, se oblaki razkadijo, rastlinje, ki ga je hranil dež, pa se posuši. Na podoben način tudi materialni svet v določenih intervalih nastane, nekaj časa obstaja in nazadnje izgine. Tako deluje prakriti. Ta cikel se ponavlja večno, torej je prakriti večna in ni nestvarna. Gospod ji pravi »Moja prakriti«. Materialna narava je Gospodova ločena energija. Tudi živa bitja so energija Vsevišnjega Gospoda, le da niso ločena od Njega, temveč so večno povezana z Njim. Gospod, živa bitja, materialna narava in čas so torej večni. Karma, peti element, pa ni večna, čeprav njene posledice izkušamo že zelo dolgo. Naše delovanje nam že od vekomaj prinaša uživanje in trpljenje, vendar pa imamo možnost, da sadove svoje karme oziroma delovanja spremenimo. Koliko lahko vplivamo nanje, je odvisno od tega, kolikšno je naše znanje. Vsi delujemo na različne načine, ne vemo pa, kako bi morali delovati, da bi se rešili iz kroga dejanj in njihovih posledic. Bhagavad-gita nas poučuje tudi o tem.
Vsevišnji Gospod, išvara, ima vrhovno zavest. Živa bitja, džive, so kot sestavni delci Vsevišnjega Gospoda prav tako zavestna. Živo bitje in materialna narava sta opisana kot prakriti, Gospodova energija. Razlikujeta se po tem, da dživa ima zavest, materialna narava pa ne. Dživa-prakriti zato velja za višjo, saj so džive zavestne, kakor je zavesten Gospod. Gospodova zavest je vrhovna, ne bi pa smeli misliti, da je taka tudi zavest džive, živega bitja. Živo bitje nima vrhovne zavesti niti na stopnji najvišje popolnosti. Teorija, po kateri je to mogoče, je napačna. Živo bitje sicer je zavestno, nima pa absolutne oziroma vrhovne zavesti.
O razliki med dživo in išvaro govori trinajsto poglavje Bhagavad-gite. Gospod je kšetragja in je zavesten, kakor je zavestno živo bitje, toda živo bitje se zaveda samo svojega telesa, medtem ko se Gospod zaveda vseh teles. Ker prebiva v srcih vseh živih bitij, pozna želje vsake džive. Tega ne bi smeli pozabiti. V trinajstem poglavju je pojasnjeno tudi, da Vsevišnji Gospod, Paramatma, prebiva kot išvara ali upravitelj v srcu vsakogar in usmerja živo bitje tako, da to deluje v skladu s svojimi preteklimi željami, na katere je pozabilo. Živo bitje se odloči delovati na določen način, potem pa se ujame v krog svojih dejanj in njihovih posledic (v krog karme). Ko zapusti eno telo, dobi drugo, kakor bi sleklo eno oblačilo in se odelo v drugo. Ko se tako seli, trpi posledice svojih preteklih dejanj. Svojo karmo pa lahko spremeni, če se dvigne do gune vrline in spozna, kako mora delovati. To pomeni, da karma ni večna. Zato je rečeno, da so štirje od petih elementov (išvara, dživa, prakriti in kala) večni, karma pa ne.
Vrhovno zavestni išvara in živo bitje sta si podobna po tem, da imata oba transcendentalno zavest. Zavest ne nastane s spajanjem materialnih elementov. Ta razlaga je napačna. Bhagavad-gita ne podpira teorije, po kateri se zavest poraja na določeni stopnji razvoja materije.
Torej kaj je tu težko razumet? Mi smo trenutno spoj višje in nižje energije, mrtvega telesa in živega duha. Zavest je prisotna do smrti, ko ta višja energija odide, se pokaže prava narava materialnega telesa, ki je res samo orodje, vozilo, kot že David pravi.