Oldio wrote on 03.10.2006 at 08:21:49:Fašistoidno je, da ena nazorska skupina - v našem primeru krščansko fundamentalistična - izvaja etični teror in pri tem povzroča tudi neznosno trpljenje.
Ja kaj drugega delaš pa ti in tebi podobni, ko hočete druge prisiliti v ubijanje in uveljaviti družbene norme, ki zaudarjajo po smrti in razpadanju.
Saj sploh ne gre za to in tudi ni pomembno, kdo komu soli pamet in kdo je etično "bolj razvit".
Tu se odpira gromozanski problem zlorab, ki se ga, kot opažam, sploh ne zavedaš.
Na področjih, kjer ostrih meja ni mogoče postaviti, jih potem navadno tudi ni, tako na koncu ostaneta le dve ekstremni alternativi, ali začnemo pobijati kar vse po vrsti ali pa nikogar, zdaj pa izbiraj.
Razloži mi, kako lahko v tistih nekaj minutah, ki jih imaš v bolnišnici v kriznem primeru na razpolago pametno odločiš ali je uboj res edina možnost. Če nimaš dovolj znanja, ampak le golo in surovo sočutje, se lahko ta možnost res pokaže kot edina.
Z nekaj več znanja in izkušenj pa se vedno odpirajo tudi druge možnosti in če v takem odločilnem trenutku potem vendarle izbereš to drugo, mogoče trenutno bolj bolečo pot, lahko na dolgi rok vendarle ohraniš življenje.
Ker v posmrtne možnosti ne verjamem in me tudi ne zanimajo preveč, se mi zdi izredno pomembno ohraniti tisto, kar evidentno še je pri življenju.
Vzemimo primer otroka, ki je bil ob rojstvu nezaželen in bi ga iz "usmiljenja" (predvsem pa neznanja) in na trenutno željo staršev v afektu ubili.
Poznam namreč kar nekaj konkretnih primerov, ko so nezaželenega otroka na prigovarjanje vendarle pustili pri življenju in si danes starši niti predstavljati več ne morejo, zakaj so se ga takrat pred rojstvom ali po njem želeli znebiti. Če jim le nekaj let kasneje, ko ta isti otrok že malo odraste in hodi v vrtec ali v šolo, predlagaš, da bi ga pa vendarle zdaj dali ubiti, te bodo zagotovo razglasili za norega, če ne celo za zločinca. In v obeh primerih gre za istega otroka!!
Na drugi strani življenske črte, pri evtanazijah, se pojavljajo drugačne vrste problemi, napimer problem asistence bolniku pri njegovi odločitvi za samomor. Pri tem se vedno omenja le asistenca zdravniškega osebja, kar me vedno, ko to slišim ali berem, kar zmrazi.
Pri tovrstni asistenci, če je res tako nujno potrebna, bi morali sodelovati za to posebej usposobljeni rablji, ki niso nujno in po moje tudi ne bi smeli biti zdravniki. Če v tako dejanje po dolžnosti siliš zdravnike, s tem povsem neupravičeno posegaš tudi v njihovo etično integriteto (ki se jo pri vsem tem pogosto rado kar zanemarja, kot da so zdravniki brezčutni roboti) in na njihovo zaobljubo, da bodo bolnike zdravili, ne pa tudi ubijali.
In ja, tudi tukaj poznam veliko primerov, ki so se zdeli brezupni in do kraja trpeči. Nekdo "preveč sočuten" in s premalo znanja bi jim samo skrajšal muke. Vendar so po velikih naporih vendarle preživeli in živijo še danes in ni jim ni žal, da so vse tisto prestali, saj tako lahko še danes uživajo v življenju.
Na odrešitev po smrti se dejansko lahko zanašajo samo verski fundamentalisti, drugi pa prisegamo na življenje tukaj in zdaj.