Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 ... 8
(Read 36040 times)
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

a je tole kaj dobrega?
20.11.2005 at 07:49:54
 
Ne razumem tega - država je ločena od cerkve ?
Sem jaz razpolovljena ?
Ali je mišljeno tako da mora bit narod razpolovljen ?
Če drži to slednje, potem jim je to uspelo še najbolj takrat, ko so zanetili vojno in vzpostavili iz dveh narodnih taborov tako sovraštvo med ljudmi, da še do danes ni preseženo.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #1 - 20.11.2005 at 14:59:14
 
vida wrote on 20.11.2005 at 07:49:54:
Ne razumem tega - država je ločena od cerkve ?
Sem jaz razpolovljena ?
Ali je mišljeno tako da mora bit narod razpolovljen ?
Če drži to slednje, potem jim je to uspelo še najbolj takrat, ko so zanetili vojno in vzpostavili iz dveh narodnih taborov tako sovraštvo med ljudmi, da še do danes ni preseženo.


evo izseka iz analize ...

(
INŠTITUT ZA PRAVO ČLOVEKOVIH PRAVIC, LJUBLJANA

2. Primerjalno pravna analiza ustavnih določb in zakonodaje evropskih držav

Prispevek je del projekta Inštituta za pravo človekovih pravic, Ljubljana:  »Oblikovanje strokovnih podlag za normativno ureditev področja verskih skupnosti v Republiki Sloveniji«.

Vodja projekta: prof. dr. Lovro Šturm
)


3. LOČITEV DRŽAVE IN CERKVE IN SVOBODA RELIGIJE KOT ČLOVEKOVA PRAVICA.

Pojem laične države je mogoče razumeti v formalnem ali materialnem smislu. V prvem pomeni, da v državi ni državne cerkve. Tako v formalnem smislu laične države v Evropi niso Velika Britanija, skandinavske države in države z državno pravoslavno cerkvijo.  Po materialnem razumevanju je kriterij, da verske skupnosti niso povezane s političnimi strankami in tako vplivajo na njihove odločitve. Za razmerje med državo in cerkvijo je ključnega pomena soodvisnost med svobodo religije in laičnostjo države.

Svoboda religije je danes univerzalno priznana človekova pravica. Zagotavlja jo Splošna deklaracija o človekovih pravicah iz leta 1948,  v Evropi tudi Evropska konvencija o človekovih pravicah. V EKČP 9. člen zagotavlja tako zasebno kot javno izražanje religije in svetovnega nazora. Oblike izražanja religije so naštete v 9. členu in vključujejo bogoslužje, druge obrede, poučevanje in običaje. Pri posegih v te oblike izražanja religije Evropsko sodišče za človekove pravice uporablja strogi test sorazmernosti.

Svoboda religije in radikalna ločitev države in cerkve se v določenem smislu izključujeta. Razvoj načela o laičnosti države in o ločitvi države in religije ob uveljavitvi svobode religije v Franciji je pomembno vplival na sodobno evropsko doktrino. V sodnih odločbah Conseil d´Etat se je načelo svobode religije pokazalo kot najmočnejša protiutež proti prvotni ideji ločitve cerkve od države, ki je izhajala iz državno laicističnih predpostavk.  Do državnega zagotavljanja svobode religije, kar je pomenilo bistveno več od gole religiozne tolerance države, je prišlo v Franciji s francosko revolucijo.  V francoski Deklaraciji o človekovih in državljanskih pravicah iz leta 1789 člen 10 postavlja pravico v obrambnem smislu, da nihče ne sme biti preganjan zaradi svojih verskih prepričanj. V pozitivnem smislu jo uveljavlja francoska ustava iz leta 1791, ki zagotavlja vsakomur pravico, da izvršuje versko bogoslužje.  

Svoboda religije je ostala kot ustavna pravica v francoski ustavi. V ustavi iz leta 1814 pa je bila poleg verske svobode zavarovana tudi katoliška religija kot državna religija.  V ustavi iz leta 1830 je bila zagotovljena državna plača katoliškim duhovnikom in drugim duhovnikom krščanskega bogoslužja. Konec temu je naredil zakon o ločitvi cerkve od države z dne 9. decembra 1905. Zakon zagotavlja svobodo prepričanja in svobodo bogoslužja v skladu z javnim redom ("ordre public"). Določba iz 2. člena zakona o tem, da Republika ne priznava, ne plačuje ali ne podpira nobene religije, je odprta in različnim možnim interpretacijam podvržena formula specifične francoske ločitve cerkve in države. Ta formula je bila v začetku obravnavana  v smislu militantnega laicizma, ki je sam po sebi predstavljal religiji konkurenčen in tekmovalen svetovni nazor. Izhajal je iz osnov razsvetljenstva in je bil tesno povezan z obdobjem pozitivizma, ki je bilo značilno za prelom 20. stoletja. Zakon, ki še vedno velja, se dandanes razume v smislu liberalne laičnosti, ki izhaja iz dualizma med državo in cerkvijo, ne da bi zanikal dejstva, da imajo ljudje, ki sodijo pod državno suverenost, religiozne potrebe. Religiozne obrede smejo opravljati verniki v javnosti v okviru javnega reda.  Doktrina pozitivne laičnosti nalaga državi, da vsakomur omogoči izvajanje religije. Če posameznik živi v državni ustanovi, katere ne more zapustiti in se udeležiti bogoslužja zunaj nje, mora imeti to možnost znotraj te ustanove. Zaradi tega država zagotavlja in financira  duhovno oskrbo povsod, kjer živijo ljudje v ustanovah zaprtega tipa. Po zakonu iz leta 1905 so to poleg vojašnic, zaporov in javnih bolnišnic lahko tudi javne šole z internati.

Različne oblike laicizma so prišle do izraza v republikanskih ustavah latinskih držav v južni Evropi.   Dandanes sta svoboda religije in ločitev cerkve od države ustavno zagotovljeni v vseh teh državah in so bili tudi kasneje zasidrani v zakonih ali konkordatih. Cerkev in država sta tako v principu ločeni, toda sodelujeta skupaj v raznovrstju oblik pri mnogih skupnih projektih moderne socialne države.

Pojem laičnosti se je v sami Franciji bistveno spremenil v obdobju med obema vojnama: na eni strani je država odtlej dopuščala različnost in pluralnost, na drugi strani je cerkev ugotovila, da lahko nevtralnost vzpodbuja svobodo religije.  Laičnost kot nevtralnost je bila sprejeta tudi v Ustavi iz leta 1946 in 1958. Država je priznala, da nevtralnost ne zahteva zanikanja religioznega, ampak prepoveduje le identificiranje z religijo in dajanje prednosti kateri izmed njih. Laizacija se mora zgoditi v razmerju do države in ne v razmerju do družbe.

...

Omejitve dovoljenega razlikovanja se torej nanašajo na prepoved diskriminacije oz. diskriminatornega obravnavanja. Nedopustno je npr. podeliti neupravičene privilegije le eni cerkvi in s tem povečati njen vpliv ne le glede na druge cerkve, ampak tudi do državljanov. Zato ni dopustno neupravičeno omejevati svobode ustanoviti cerkev ali versko skupnost in izvrševanje vere. Razlike v pristopu ne bi smele preprečiti potencialnega obstoja določene verske skupnosti, saj mora biti vsaki skupnosti zagotovljena možnost določene oblike pravnega obstoja.




http://www.gov.si/uvs/analiza.doc



pa povej

so te razpolovil al ne?



ps
bi sam kle opozoru da je to pisu (odobril objavo?) trenutni pravosodni, se mi zdi, minister ...
in, pri tem zadnjem odstavku priporoču branje v tej obliki:
*
Omejitve dovoljenega razlikovanja se torej nanašajo na prepoved diskriminacije oz. diskriminatornega obravnavanja. Nedopustno je npr. podeliti neupravičene privilegije le eni cerkvi in s tem povečati njen vpliv ne le glede na druge cerkve, ampak tudi do državljanov. Zato ni dopustno neupravičeno omejevati svobode ustanoviti cerkev ali versko skupnost in izvrševanje vere. Razlike v pristopu ne bi smele preprečiti potencialnega obstoja določene verske skupnosti, saj mora biti vsaki skupnosti zagotovljena možnost določene oblike pravnega obstoja.
*
rang ... kdo bo določu kaj je upravičeno in kaj ne (kdaj cilj posvečuje sredstva provzaprov)
Back to top
« Last Edit: 20.11.2005 at 19:01:30 by gape »  

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #2 - 20.11.2005 at 18:10:52
 
vida wrote on 20.11.2005 at 07:49:54:
Ne razumem tega - država je ločena od cerkve ?


Cerkve so ponavadi organizacije z zelo specifičnimi potrebami, zato je nujno, da se njihov vplov na delovanje države zmanjša v čim večji meri, še pomembneje pa je, da se zmanjša možnost zlorabe države za namene posameznih religij in cerkva.

vida wrote on 20.11.2005 at 07:49:54:
Sem jaz razpolovljena ?


Mogoče - to bi morala najbolj sama vedeti.

vida wrote on 20.11.2005 at 07:49:54:
Ali je mišljeno tako da mora bit narod razpolovljen ?
Če drži to slednje, potem jim je to uspelo še najbolj takrat, ko so zanetili vojno in vzpostavili iz dveh narodnih taborov tako sovraštvo med ljudmi, da še do danes ni preseženo.



Narod ni nekaj, kar bi lahko zapisali v formuli: narod = cerkev + država. Zato je ločevanje cerkve od države predvsem stvar higiene - načeloma bi bilo najbolje, da bi vse religije preprosto postavili med izme in jih v čim večji meri ignorirali. Največji problem cerkva in religij je njihovo prepričanje, da imajo v svoji posesti absolutno resnico, kar ne bi bilo problematično, če bi obstajala ena sama ideologija. Ker pa jih je več je potrebno poskrbeti, da se ne začnejo med seboj pobijati - najbolje tako, da se jim vzame glavno orožje - to je državo skupaj z njenimi represivnimi aparati, s katere bi lahko zlorabile za svoje grde namene.




uživajte!



Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #3 - 20.11.2005 at 18:45:31
 
kako bi npr zgledal
če bi se en (vsaj en (i suppose ... hope)) policaj odloču, da on bi pa po svoji Izkušnji, hotu v policiji delovat bolj nenasilno ... je po izkušnji spoznal tudi budizem in tud skupnost njihovo kle v sloveniji in se med bolniško npr tud mal dogaju v njej ...
on se je zdej vrnu v službo
med polcaje
v sloveniji
ne u misiji na tujem
in bi meu duhovno oskrbo ... k se je glih tolk velik o tem govoril ...
pa bi jim razložu da duhovnik kot tak niti ne obstaja (še) v sloveniji ... slovenec ... bi ga blo treba zaposlit ... kot kurata ... npr ... pa prostor zagotovit, da ta tud še ne obstaja ...
mogoče bo pa še komu (znotraj policije) potegnl blj na nenasilje ...

bi takemu človeku dodelili katoliškega kurata?
(ki je quitak samo za tujino namenjen ... al kako že)

frdr
naprimer
un model
k je biu paznik od šefov države, pol pa je ratu šaman; po Izkušnji.
če bi on bil v tej situaciji danes ... bi mogoče zaprosu državo da bi postal trener znotraj države, da bi modelom, ki tovrstno oskrbo potrebujejo, jo omogoču ... in še vedno bi lahko pazu na megapomembne modele ...


next
pri tej takoopevani svobodi religije in tako
dobr se ve da na jamajki (in tud drugod po svtu) obstaja religija imenovana rastafari.
ona trdi da
ganja & man & word = holy trinity
sveta trojica
(kar ni deleč od Resnice)
me zanima ... kaj bi zgodil, če bi vsi zainteresirani (znotraj slo, za začetek) se združl (kot del civilne družbe seveda), z namenom, da nam država neha osporavat naše človekove pravice, svobodo in našo religijo ...
naj se ona prizna in naj se neha preganjat

enakost za vse religije ...


(u bistvu je vse samo stvar interpretacije ... in predstave)





tale je tud kr zanimiv ... sploh v tem kontextu ...
http://www.pozitivke.net/article.php/20051116233127857
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #4 - 20.11.2005 at 20:18:21
 
t wrote on 20.11.2005 at 18:10:52:
Narod ni nekaj, kar bi lahko zapisali v formuli: narod = cerkev + država. Zato je ločevanje cerkve od države predvsem stvar higiene - načeloma bi bilo najbolje, da bi vse religije preprosto postavili med izme in jih v čim večji meri ignorirali. Največji problem cerkva in religij je njihovo prepričanje, da imajo v svoji posesti absolutno resnico, kar ne bi bilo problematično, če bi obstajala ena sama ideologija. Ker pa jih je več je potrebno poskrbeti, da se ne začnejo med seboj pobijati - najbolje tako, da se jim vzame glavno orožje - to je državo skupaj z njenimi represivnimi aparati, s katere bi lahko zlorabile za svoje grde namene.




uživajte!






vida,


predvsem moraš Cerkev kot institucijo ločiti od cerkve v smislu verovanja in vrednostnega sistema. Zadnji je pač stvar intime vsakega posameznika. (te ločitve tejko ne razume, ali pa se dela, da je ne)



Ker vrednote, nekatere torej cerkev (z malim c), vodijo vsakega posameznika ločitev cerkve kot vrednostnega sistema in države v tem smislu ni možna.

V končni fazi človek, razen kakšnega volčjega dečka, ne more obstjati brez lastnega vrednostnega sistema. Tejeva cerkev (z malim c) je pač anarhija, nekoga drugega pa materializem ali pa potrošništvo.


Ločitev Cerkve (institucije) od države je torej možna v popolnosti samo v institucionalnem smislu (povedano zelo na izi). Pri čemer je vsaka cerkev (z malim c) v vsaki družbi zmerj tako močna kot so močni njeni podporniki (glede na število, družbeno moč in bogastvo). Tako da "diskriminacijo" lahko generira samo sama družba, brez civilnih (državnih) institucij.

Kar pomeni, država se v cerkev (z malim c) ne v Cerkev (institucijo)ne sme vpletat, ne s pozitivno ne z negativno diskriminacijo. Cerkev (institucija) pa mora biti organizacijsko-institucionalno-personalno (v smislu cerkvene hierarhije) od države popolnoma ločena. (Škof, imam ali rabin ne morejo nikakor postati šefi držav, ali biti člani stranke - lahko pa so simpatizerji).
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #5 - 21.11.2005 at 07:03:21
 
sinjeoka wrote on 20.11.2005 at 20:18:21:
predvsem moraš Cerkev kot institucijo ločiti od cerkve v smislu verovanja in vrednostnega sistema. Zadnji je pač stvar intime vsakega posameznika. (te ločitve tejko ne razume, ali pa se dela, da je ne)


Ker vrednote, nekatere torej cerkev (z malim c), vodijo vsakega posameznika ločitev cerkve kot vrednostnega sistema in države v tem smislu ni možna.

V končni fazi človek, razen kakšnega volčjega dečka, ne more obstjati brez lastnega vrednostnega sistema. Tejeva cerkev (z malim c) je pač anarhija, nekoga drugega pa materializem ali pa potrošništvo.





Tudi vsako gobarsko ali balinarsko društvo ima nek svoj vrednostni sistem, tako kot cerkev in cerkev ni nič drugega kot društvo, ki se gre religijo, ponavadi govorimo o krščanskih cerkvah, kadar pa pišemo z veliko, je to RKC (in ker je Rimsko katoliška Cerkev po razpadu partije edino tako društvo, ki bi vsem ostalim še vedno vsiljevalo svoj vrednostni sistem in pogled na svet se govori predvsem o ločevanju tega društva od države - čeprav to velja za vse verske skupnosti...).

Ko govorimo o cerkvi, pa ne govorimo o vrednotah, katere naj bi predstavljale, temveč o instituciji ali o stavbi - čeprav bi posamezni predstavniki cerkva radi razlagali to na tak način kot sinjeoka. Da se začne govoriti o vrednotah in o tem, kako so predvsem oni tisti, ki vedo, kako in kaj - čeprav bi v zgodovini težko našli še kakšno bolj kriminalno in povampirjeno združbo kot je RKC.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #6 - 21.11.2005 at 08:22:45
 
gape wrote on 20.11.2005 at 14:59:14:
pa povej

so te razpolovil al ne?



Smiley ja ne vem, a tebe niso? ... sicer pa hvala za tekst.
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #7 - 21.11.2005 at 08:24:23
 
t wrote on 20.11.2005 at 18:10:52:
Mogoče - to bi morala najbolj sama vedeti.



saj, pa ti veš  ???
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #8 - 21.11.2005 at 08:32:32
 
sinjeoka wrote on 20.11.2005 at 20:18:21:
predvsem moraš Cerkev kot institucijo ločiti od cerkve v smislu verovanja in vrednostnega sistema. Zadnji je pač stvar intime vsakega posameznika. (te ločitve tejko ne razume, ali pa se dela, da je ne)



se strinjam ... (mislim da se ne dela)
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #9 - 21.11.2005 at 08:40:26
 
sinjeoka wrote on 20.11.2005 at 20:18:21:
Ker vrednote, nekatere torej cerkev (z malim c), vodijo vsakega posameznika ločitev cerkve kot vrednostnega sistema in države v tem smislu ni možna.



se strinjam da ločitev ni možna.
Po drugi strani pa je nujno potrebna ločitev.
Paradoks  ???
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #10 - 21.11.2005 at 08:43:12
 
t wrote on 21.11.2005 at 07:03:21:
Tudi vsako gobarsko ali balinarsko društvo ima nek svoj vrednostni sistem, tako kot cerkev in cerkev ni nič drugega kot društvo, ki se gre religijo, ponavadi govorimo o krščanskih cerkvah, kadar pa pišemo z veliko, je to RKC (in ker je Rimsko katoliška Cerkev po razpadu partije edino tako društvo, ki bi vsem ostalim še vedno vsiljevalo svoj vrednostni sistem in pogled na svet se govori predvsem o ločevanju tega društva od države - čeprav to velja za vse verske skupnosti...).

Ko govorimo o cerkvi, pa ne govorimo o vrednotah, katere naj bi predstavljale, temveč o instituciji ali o stavbi - čeprav bi posamezni predstavniki cerkva radi razlagali to na tak način kot sinjeoka. Da se začne govoriti o vrednotah in o tem, kako so predvsem oni tisti, ki vedo, kako in kaj - čeprav bi v zgodovini težko našli še kakšno bolj kriminalno in povampirjeno združbo kot je RKC.



uživajte!



Tejko pojem institucija presega formalno oblikovanje, predvsem pa pojem institucije presega pojem društva v razmeju množica podmnožica,  t.i. razpad partije pa lahko jemljemo tudi kot zgolj njen odhod v ilegalo (nekaj podobnega se je zgodilo med obema vojnama). Duhovna dediščina partije je v naši družbi še vedno zelo prisotna, njeni institucionalni elementi pa tudi.

Sicer pa, tvoj dvoličen odnos do forme in vsebine ne čudi, ker je le paralela s tvojim dojemanjem SSKJ.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #11 - 21.11.2005 at 08:46:47
 
vida wrote on 21.11.2005 at 08:40:26:
se strinjam da ločitev ni možna.
Po drugi strani pa je nujno potrebna ločitev.
Paradoks  ???


Ne, samo različna nivoja. Kar načeloma zadostuje, da se lahko ljudje za vero in institucijo odločajo po svoji vesti in po svojem prepričanju. (žal ob zelo iracionalni predpostavki, da ljudje svoja prepričanja v življenju spreminjajo v skladu s svojim znanjem. Za zananje pa je potrebno učenje, kar pa ljudem načeloma ne diši - vsaj v Sloveniji ne.)
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #12 - 21.11.2005 at 09:00:17
 
t wrote on 20.11.2005 at 18:10:52:
Narod ni nekaj, kar bi lahko zapisali v formuli: narod = cerkev + država.



ja res, a se še vedno mnogi prav s tem identificirajo ...
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #13 - 21.11.2005 at 10:41:37
 
sinjeoka wrote on 21.11.2005 at 08:43:12:
Tejko pojem institucija presega formalno oblikovanje, predvsem pa pojem institucije presega pojem društva v razmeju množica podmnožica,  t.i. razpad partije pa lahko jemljemo tudi kot zgolj njen odhod v ilegalo (nekaj podobnega se je zgodilo med obema vojnama). Duhovna dediščina partije je v naši družbi še vedno zelo prisotna, njeni institucionalni elementi pa tudi.

Sicer pa, tvoj dvoličen odnos do forme in vsebine ne čudi, ker je le paralela s tvojim dojemanjem SSKJ.



Še ena od tvojih blodenj, očitno povezana z neznanjem jezika, zato bi bilo dobro, da si večkrat pogledaš kakšno definicijo v SSKJ - seveda pa je to zate zelo boleča izkušnja, ker lahko vedno znova ugotavljaš, da nimaš razjasnjenih osnovnih pojmov - kar pa ti omogoča tvoje manipulacije.

cerkev -kve ž, mn. stil. cerkve (e)

1. stavba, namenjena za krščansko
bogoslužje: ljudje gredo iz cerkve; stati
pred cerkvijo; božjepotna, farna, stolna
cerkev; baročna, gotska cerkev; cerkev
sv. Petra; hlad cerkve; vidi se stolp
domače cerkve; tiho kakor v cerkvi /
ekspr. cela cerkev je pela vsi ljudje v cerkvi

• pog. hoditi v cerkev k verskim obredom;
javno izpovedovati svojo vero; počutim se
kot pes v cerkvi odveč, nezaželen

2. skupnost pripadnikov posameznih
krščanskih veroizpovedi: cerkev to
priporoča; izstopiti iz cerkve;
anglikanska, katoliška, pravoslavna
cerkev; avtoriteta cerkve; ločitev cerkve
od države / Cerkev katoliška, pravoslavna
cerkev

* rel. armenska, episkopalna, grška
cerkev; vzhodna cerkev pravoslavna ali
katoliška cerkev vzhodnega obreda; um.
dvoranska cerkev cerkev z več ladjami, ki
so vse enako visoke in ločene s stebri

institucija tudi inštitucija -e ž (u)
navadno s prilastkom

1. javna, organizirana skupnost ljudi za
opravljanje kake dejavnosti; ustanova:
upravljati, voditi institucijo; gospodarske,
izobraževalne, kulturne, vzgojne,
znanstvene institucije; institucije
zdravstvenega varstva

2. knjiž. z zakonom ali normami nastala
ustaljena oblika odnosov med ljudmi:
gospodarski sistem ne more sloneti na
dveh različnih institucijah; državne,
pravne institucije; institucija delavskega
samoupravljanja

* jur. institucije rimskega prava učbenik
rimskega civilnega prava; Justinijanove
institucije; soc. družbena institucija


društvo -a s (u)

1. organizirana skupina ljudi, ki ima
skupne cilje in deluje po določenih
pravilih: ustanoviti, razpustiti društvo;
pristopiti k društvu; biti, delati v društvu;
cerkvena, dijaška, strokovna društva;
predsednik društva; občni zbor društva;
sprejeti pravila društva / avto-moto
društvo; čebelarsko društvo;
prostovoljno gasilsko društvo;
kulturno-prosvetno društvo; planinsko,
telesnovzgojno, turistično društvo;
društvo književnikov / Društvo prijateljev
mladine

* zgod. Društvo narodov po prvi svetovni
vojni ustanovljena organizacija večjega števila
držav, katere cilj je bil krepiti sodelovanje med
narodi in ohraniti mir na svetu

2. zastar. druščina, družba: ni mogel
živeti brez veselega društva / potovati v
društvu ljubeznivih dam


Tu je lepo razvidno, da samo pri najbolj oskogledem razumevanju lahko razlikujemo med društvom in instiutucijo - pa v tem primeru je Cerkev bolj društvo, kot pa institucija, v kolikor je ločena od države (in v kolikor bi institucija bilo nekaj, kar je ustanovljeno s strani države). Zanimivo je tudi to, da po eni strani prodajaš najbolj ozke definicije, po drugi pa bi rada govorila o obliki in vsebini...

Zato je popoln nesmisel dajati verskim skupnostim karkoli več, kot imajo ostala društva - konec koncev za gobarje lahko vsaj rečemo, da predmet njihovega združevanja obstaja, medtem ko za večino religij lahko rečemo, da prodajajo meglo - zakaj bi jim torej pripadalo karkoli več, kot ostalim.

In če že tako rada govoriš o vsebini in formi - vrednote niso vsebina, temveč forma. Vsebina cerkve niso neumnosti, katere prodaja kot svoje svete resnice, temveč verniki in pastirji (društvo ni statut ali neka številka iz kakega registra, temveč so njegovi člani, ki sprejmejo pravila in cilje društva). Tu si se nekoliko izgubila: čeprav lahko rečemo, da ima vsak nauk neko svojo vsebino (zapovedi, prepovedi, zgodbe) je to, samo forma, znotraj katere se nauk giblje (Na primer: "Ne laži." je vsebina neke zapovedi, vendar pa je to samo forma, ki določa način govorjenja). Vrednote so forma, čeprav lahko tvorijo vsebino neke množice vrednot.


uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Gru Gru
YaBB Moderator
p
*****
Offline


Posts: 2402

Re: a je tole kaj dobrega?
Reply #14 - 21.11.2005 at 10:43:24
 
t wrote on 21.11.2005 at 07:03:21:
Tudi vsako gobarsko ali balinarsko društvo ima nek svoj vrednostni sistem, tako kot cerkev in cerkev ni nič drugega kot društvo, ki se gre religijo, ponavadi govorimo o krščanskih cerkvah, kadar pa pišemo z veliko, je to RKC (in ker je Rimsko katoliška Cerkev po razpadu partije edino tako društvo, ki bi vsem ostalim še vedno vsiljevalo svoj vrednostni sistem in pogled na svet se govori predvsem o ločevanju tega društva od države - čeprav to velja za vse verske skupnosti...).

Ko govorimo o cerkvi, pa ne govorimo o vrednotah, katere naj bi predstavljale, temveč o instituciji ali o stavbi - čeprav bi posamezni predstavniki cerkva radi razlagali to na tak način kot sinjeoka. Da se začne govoriti o vrednotah in o tem, kako so predvsem oni tisti, ki vedo, kako in kaj - čeprav bi v zgodovini težko našli še kakšno bolj kriminalno in povampirjeno združbo kot je RKC.

uživajte!


Tudi vsako filozofsko društvo je zgolj društvo, tudi FDV srenja je nekago zgolj kot društvo, če pogledaš na vse skupaj iz ptičje perspektive.

Boj za premoč nekega "društva" sega že iz pamtiveka.

Res je, da je RKC, delovala v preteklosti zelo povampirjeno. S tem pa ne moreš izločiti ostalih vampirjev, ali ker so ti bili ti vampirji sosedi ali tako rekoč na slovenskem ozemlju.

Dej probi na vse skupi gledat GLOBALNO. Turki so v naše kraje prinašali veselje in žurke? Ohranjevanje komunističnih lenuhov iz juge tud? Hvala bogu, jim nismo bili tok zanimivi, da ti niso počeli takih grozot, kot so jih imeli delati v Srebrnici.

Govorit lepo iz mehkega naslonjača je prov fino in krasno, tud jest to počnem, ampak kakorkoli, v sodobnih časih, je zlo razpršeno v vsa DRUŠTVA, nobeno ni imuno, to pa zaradi posameznikov, ki niso zadovoljni s svojim posamezništvom, temveč želijo posegat v polje drugega posameznika.

Poleg tega, sedanji čas čisti kar je umazanega ostalo iz preteklosti, kot sodijo Miloševiču, tako je potrebno obsoditi vse, ki so storili zločine.

Quote:
GAPE: če bi se en (vsaj en (i suppose ... hope)) policaj odloču, da on bi pa po svoji Izkušnji, hotu v policiji delovat bolj nenasilno ... je po izkušnji spoznal tudi budizem in tud skupnost njihovo kle v sloveniji in se med bolniško npr tud mal dogaju v njej ...  
on se je zdej vrnu v službo, med polcaje v sloveniji
ne u misiji na tujem, in bi meu duhovno oskrbo ... k se je glih tolk velik o tem govoril ...  pa bi jim razložu da duhovnik kot tak niti ne obstaja (še) v sloveniji ... slovenec ... bi ga blo treba zaposlit ... kot kurata ... npr ... pa prostor zagotovit, da ta tud še ne obstaja ...  
mogoče bo pa še komu (znotraj policije) potegnl blj na nenasilje ...


Ne vem zakaj se tukaj na tem mestu ne vprašamo, kaj za boga pa je budizem, islam, hinduizem, protestantizem, pač katerikoli -izem, drugačen od katoliškega. Glede na to, da smatram, da smo tu že pred časom ugotovili, da vse vere v osnovi, v čisti osnovi govore eno te isto, na kratko ljubezen do sočloveka, do vsega stvarstva, ne vem zakaj bi zdaj morali se učit vsa verstva. Zakaj nebi ostali pri tradiciji, pri tem kar najoblj poznamo in to spedenali v nulo. Kaj pomeni spedenali, to da se seveda tudi v RKC vrstah naredi red, počisti s tistimi posamezniki, ki ne ustrezajo temu kar govorijo. Kajti organizacija sama taka kot je , s svojimi cilji, usmeritvami in nameni, ni tako zločinska, kot nekateri natepavajo iz dneva v dan tu in na še podobnih forumih. Zavedati se je potrebno, da vsaka preobrazba potrebuje čas, in zakaj ga nebi imela tudi sedanja vladajoča politika. Če ste nemo, in precej nekritično opazovali kraje LDS-ja in njegovih ko-operanotov, dajte VSAJ možnost tem, ki so na oblasti sedaj.
Če je nekdo smetil 10 let, rabiš precej časa, da to počistiš, in potem še nekaj časa, da začneš pravilno delovati naprej.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 ... 8