Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 ... 9
(Read 46342 times)
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #30 - 22.08.2005 at 21:59:30
 
t wrote on 01.01.2000 at 00:00:00:
Kar pa sploh ni pomembno, če ti je vsebina pomembnejša od odlike - kot si napisala ti.!



kar je še pomembnejše ... da zadeve ne bereš v kontekstu, da demokracija ni samo postavljanje pravil in ni samo izvrševanje pravil, ampak oboje skupaj



t wrote on 01.01.2000 at 00:00:00:
Ljubica draga, v naši državi ti načeloma na fakulteti ne smejo dati obveznega branja v tujem jeziku (razen pri jezikih), zato pride to pod sekundarno literaturo. Poleg tega pa Locka nismo brali samo pri novoveški filozofiji temveč tudi pri socialni filozofiji, tam smo brali še "Pismo o toleranci" in tisti dve razpravi, tega se spominjam, ker sem pomladi med pospravljanjem v star papir poslal fotokopije srbohrvaškega prevoda.

Če bi ti prebrala vsaj Pismo o toleranci, bi lahko videla, da je Locke nasprotoval samo RKC (ker imajo katoliki dva šefa, od katerih jim eden ponuja nebesa), drugače pa je oblastnikom priporočal toleranco do vseh  religij.

Kar pa se tiče Lockove politične teorije, si v slovenščini lahko prebereš knjigo, ki jo je napisal John W. Gough: Družbena pogodba - Kritična študija njenega razvoja, kjer je IX. poglavje posvečeno Locku. (naslednji dve poglavji sem prevedel jaz) Če bi kadarkoli brala Locka vsekakor ne bi mogla pisati takih neumnosti. Za nasprotnika absolutne države so ga razlasili wighi (in pa v nadaljevanju američani, kateri so ga najbrž tako kot ti brali v raznih enciklopedičnih povzetkih - Lockova pisanja so pač uporabili v skladu s svjimi potrebami), ki so zagovarjali pravice ljudi (tj. zemljiških posestnikov) viz. rojalistom, ki so zagovarjali od boga dano kraljevo oblast. Locke tako ni bil nasprotnik avtoritarne absolutne države temveč zgolj teoretski nasprotnik rojalistične teorije o od boga dani oblasti.

Locke je tako kot večina kontraktualistov izhajal iz naravnega stanja ala Hobes, pri čemer je zagovarjal popolno svobodo in enakost posameznikov v naravnem stanju (pri tem pa je za razliko od Hobesa (človek človeku volk) uvajal določeno naravno racionalno moralo - ne delaj mi tega, česar nočeš, da jaz delam tebi), ki pa se nato preko pogodbe odrečejo svojim močem, ki jih uporabljajo za obrambo sebe in svoje lastnine ter jih prenesejo na skupnost. V tem smislu Locke zagovarja polnomočje oblasti  - vse to za javno dobro, ki je tudi edina omejitev za tistega, ki postavlja zakone po naravnem pravu (za razliko od Hobesa, ki govori o suverenu, Locke tu govori o poverjenikih). Revolucija pa je upravičena vedno, kadar vlada ravna v nasprotju s poveritvijo.
Uvede pa tudi neko noviteto - da je vsak lastnik samega sebe in da je tudi lastnik svojega dela (kot da bi poslušal kakšnega komuista a ne?).

Locke na tak način samo upraviči revolucionarni upor proti državi, in seveda spodbija rojalistično tezo o oblasti kot nasledljivemu božjem darilu, v ničemer pa ne govori proti absolutnosti države, vse dokler v skladu s pravili naravnega prava ravna v javnem interesu.

Sploh pa Locke vsaj na področju politične teorije ne pove ničesar novega ali posbej izvirnega, temveč predvsem dobro sledi svojim predhodnikom. .




ljubček dragi, kaj v naši ljubi državi in fakultetah se ne bi smelo početi pa se ... je lista tako dolga .... vendra že samo dejstvo, da knjiga ni prevedena pove kar nekaj o naših preferencah

pri čemer si posebej zasluži izpostavitve tale neumnost:

t wrote on 01.01.2000 at 00:00:00:
Uvede pa tudi neko noviteto - da je vsak lastnik samega sebe in da je tudi lastnik svojega dela (kot da bi poslušal kakšnega komuista a ne?)...


kajti tale noviteta je definitivno vse prej kot komunistična ideja ....

ker revež ubogi - rezultati dela so tudi prihranki, kritična masa prihrankov pa ustvari kapital, ki v nekem momentu postane samostojen ustvarjalec novega denarja (teorija čistega kapitalizma).

zgolj opomba - če bereš delo z naslovom, ki namiguje na versko toleranco, verjetno v njem ne boš našel recepta kako speči palačinke s čokolado


kar se pa tiče predstavnikov religije se zdaj prosim odloči kaj naj bi nov zakon predlagal - da parlament imenuje člane nadzornega sveta, ali pa so določene nove skupine "civilne družbe" - glede na tvoj nazor - da ablast prevzema jevni medij se odloči ali ga prevzema ablast ali Cerkev (novi ceh)
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #31 - 23.08.2005 at 09:25:25
 
sinjeoka wrote on 22.08.2005 at 21:59:30:
kar je še pomembnejše ... da zadeve ne bereš v kontekstu, da demokracija ni samo postavljanje pravil in ni samo izvrševanje pravil, ampak oboje skupaj


Ali pa v tem kontekstu, da ni nobene oblike politične urteditve, v kater bi imeli samo postavljanje ali samo izvrševanje pravil? Povseod je oboje skupaj.

sinjeoka wrote on 22.08.2005 at 21:59:30:
ljubček dragi, kaj v naši ljubi državi in fakultetah se ne bi smelo početi pa se ... je lista tako dolga .... vendra že samo dejstvo, da knjiga ni prevedena pove kar nekaj o naših preferencah


To pove samo o tvojih preferencah, saj knjige niti prebrala nisi pa še kar bluziš in natolcuješ o stvareh, o katerih več kot očitno nimaš pojma.

sinjeoka wrote on 22.08.2005 at 21:59:30:
pri čemer si posebej zasluži izpostavitve tale neumnost:

kajti tale noviteta je definitivno vse prej kot komunistična ideja ....

ker revež ubogi - rezultati dela so tudi prihranki, kritična masa prihrankov pa ustvari kapital, ki v nekem momentu postane samostojen ustvarjalec novega denarja (teorija čistega kapitalizma).


Spet si padla v neko past in dokazala, da od Locka ničesar nisi prebrala: Locke je namreč to, da je človek lastnik svoje osebe in vsega, česar se ta oseba dotakne, zagovarjal za naravno stanje (pred civilno družbo), ki je anarhija. Vse skupaj se po Lockovem mnenju prelomi z uvedbo denarja, ki zadevo poruši, saj omogoči kopičenje rezerv in popolno izkoriščanje (Locka lahko šteti med zagovornike suženjstva, k je posledica vojne, ali napačnih dejanj ali okoliščin - načeloma je nasprotoval le dednemu suženjstvu)

sinjeoka wrote on 22.08.2005 at 21:59:30:
zgolj opomba - če bereš delo z naslovom, ki namiguje na versko toleranco, verjetno v njem ne boš našel recepta kako speči palačinke s čokolado


Zgolj opomba, če delo namiguje na politiko in vladanje, še ni nujno, da je to brez prevoda te knjige, ne moremo biti demokratična država.


sinjeoka wrote on 22.08.2005 at 21:59:30:
kar se pa tiče predstavnikov religije se zdaj prosim odloči kaj naj bi nov zakon predlagal - da parlament imenuje člane nadzornega sveta, ali pa so določene nove skupine "civilne družbe" - glede na tvoj nazor - da ablast prevzema jevni medij se odloči ali ga prevzema ablast ali Cerkev (novi ceh)


17. člen
(6)
od 29 članov programskega sveta
2 madžari in italijani
1 SAZU
2 registrirane verske skupnosti (imenjuje jih predsednik republike na njihov predlog)
3 zaposleni
5 DZ na predlog političnih strank
16 DZ na predpog gledalcev in poslušalcev


Raje vidim različne cehe, sicer pa cerkev sploh ni ceh tako kot ribištvo ni religija. Cerkev je prej totalitaristična politična stranka, kot karkoli drugega, kar se mene tiče, bi morali RKC povsem izključiti iz bližine kakršnihkoli javnih istitucij - nobene tolerance, tako kot to lepo utemelji Locke.




uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #32 - 23.08.2005 at 10:08:43
 
t wrote on 23.08.2005 at 09:25:25:
Spet si padla v neko past in dokazala, da od Locka ničesar nisi prebrala: Locke je namreč to, da je človek lastnik svoje osebe in vsega, česar se ta oseba dotakne, zagovarjal za naravno stanje (pred civilno družbo), ki je anarhija. Vse skupaj se po Lockovem mnenju prelomi z uvedbo denarja, ki zadevo poruši, saj omogoči kopičenje rezerv in popolno izkoriščanje (Locka lahko šteti med zagovornike suženjstva, k je posledica vojne, ali napačnih dejanj ali okoliščin - načeloma je nasprotoval le dednemu suženjstvu)


tole o popolnem izkoriščanju je tvoj dostavek, zato ker kopičenje rezerve še ne pomeni izkoriščanja per se. Locke v svojem naziranju družbene pogodbe, tako kot vsi "pogodbeniki" govori o odpovedi pravicam iz naravnega stanja samo toliko kolikor je nujno potrebno za zagotavljanje reda (minimalistični pristop oziroma ohranjanja anarhije kot se le da)

z razliko Rosseauja, ki pravi, da je obseg odpovedi pravicam odvisen od stopnje konsenza koliko se jim odpoveš. Če je odpoved lastnim rezultatom dela popoln (kar poimeni, da država izplačuje vse plače) je to pač stvar konkretnega naroda, da se je tako "zmenil"

Locke po drugi strani pa teži, da je odpoved naravnim pravicam kar se da minimalen, da se maksimalno ohrani osebna svoboda.

Kopičenje zalog je namreč izkoriščanje samo v primeru, ko se nekdo ne drži individualnih dogovorov in takrat mora država narediti red.

V sodobnem svetu bi to pomenilo, da se Mercator ne drži dogovora o plačilnih rokih kmetom za breskve in jim namesto v dogovorjenih 90 dnevih plača šele po 300 dnevih (vmes pa denar kmetov neupravičeno in izkoriščevalsko obrača in pobira obresti) - primer je sicer izmišljen vendar v Slovenskem gospodarskem življenju zelo pogost




t wrote on 23.08.2005 at 09:25:25:
Zgolj opomba, če delo namiguje na politiko in vladanje, še ni nujno, da je to brez prevoda te knjige, ne moremo biti demokratična država.!


to je sicer res, če pa vodilna in edina izobraževalna ustanova s področja filozofije, tega dela svojim študentom niti ne omeni se je za vprašat kaj botruje selekciji



t wrote on 23.08.2005 at 09:25:25:
17. člen
(6)
od 29 članov programskega sveta
2 madžari in italijani
1 SAZU
2 registrirane verske skupnosti (imenjuje jih predsednik republike na njihov predlog)
3 zaposleni
5 DZ na predlog političnih strank
16 DZ na predpog gledalcev in poslušalcev


Raje vidim različne cehe, sicer pa cerkev sploh ni ceh tako kot ribištvo ni religija. Cerkev je prej totalitaristična politična stranka, kot karkoli drugega, kar se mene tiče, bi morali RKC povsem izključiti iz bližine kakršnihkoli javnih istitucij - nobene tolerance, tako kot to lepo utemelji Locke.


kar se mene tiče bi morali izključiti ne samo RKC ampak vse cehe, kajti princip njihovega delovanja je isti - izključujoč do vseh ostalih miselnosti še posebej konkurenčnih(če izločiš samo RKC si pač enako pristranski, kot česam RKC ne izločiš)


p.s. zelo zanimivo bo videti kako mislijo izpeljati zadnjo alinejo v praksi (V kakšni oddaji naši gledalci čestitajo in pozdravljajo?)
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #33 - 23.08.2005 at 10:53:09
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 10:08:43:
tole o popolnem izkoriščanju je tvoj dostavek, zato ker kopičenje rezerve še ne pomeni izkoriščanja per se. Locke v svojem naziranju družbene pogodbe, tako kot vsi "pogodbeniki" govori o odpovedi pravicam iz naravnega stanja samo toliko kolikor je nujno potrebno za zagotavljanje reda (minimalistični pristop oziroma ohranjanja anarhije kot se le da)

z razliko Rosseauja, ki pravi, da je obseg odpovedi pravicam odvisen od stopnje konsenza koliko se jim odpoveš. Če je odpoved lastnim rezultatom dela popoln (kar poimeni, da država izplačuje vse plače) je to pač stvar konkretnega naroda, da se je tako "zmenil"

Locke po drugi strani pa teži, da je odpoved naravnim pravicam kar se da minimalen, da se maksimalno ohrani osebna svoboda.


Popolno izkoriščanje se lahko pojavi z denarjem, ker ga lahko neomejeno nakopičimo in ni pokvarljiv - to je Locke. Prej je pač lahko vsak obdeloval svoj kos zemlje in ni mogel ustvarjati takšnih presežkov.

Prav tako tudi Locke nikjer ne govori o minimalni odpoved, temveč raje o polnomočni odpovedi - po Locku se človek svojim prvotnim pravicam odpove v celoti, edina izbira, ki mu načeloma ostane, je da odide (če lahko). Locke je omejil samo monarhično ureditev oziroma je dopuščal revolucija, če vlada ne ravna v skladu z javnim dobrim in naravnimi zakoni. Še vedno pa velja, da ima vlada polnomočje - tukaj si popolnoma zajebala: če večina kontraktivistov pravi, da se ljudje odpovedo delu svobode, da bi lahko ohranili ostalo, gre Locke dlje - ko človek postane državljan, preda vse svoje naravne pravice (Druga razprava § 90-99), medtem ko jih pri Rousseauju del ohrani.


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 10:08:43:
Kopičenje zalog je namreč izkoriščanje samo v primeru, ko se nekdo ne drži individualnih dogovorov in takrat mora država narediti red.

V sodobnem svetu bi to pomenilo, da se Mercator ne drži dogovora o plačilnih rokih kmetom za breskve in jim namesto v dogovorjenih 90 dnevih plača šele po 300 dnevih (vmes pa denar kmetov neupravičeno in izkoriščevalsko obrača in pobira obresti) - primer je sicer izmišljen vendar v Slovenskem gospodarskem življenju zelo pogost



Kopičenje zalog je negativno takoj, ko ima nekdo več, kot potrebuje.


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 10:08:43:
to je sicer res, če pa vodilna in edina izobraževalna ustanova s področja filozofije, tega dela svojim študentom niti ne omeni se je za vprašat kaj botruje selekciji


Spet se milo rečeno izmišljuješ, ker to preprosto ni res.

sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 10:08:43:
kar se mene tiče bi morali izključiti ne samo RKC ampak vse cehe, kajti princip njihovega delovanja je isti - izključujoč do vseh ostalih miselnosti še posebej konkurenčnih(če izločiš samo RKC si pač enako pristranski, kot česam RKC ne izločiš)


RKC ima poseben status, ker je njihov šef hkrati tudi šef neke druge države.

Cehi so žal edini branik pred neomejenim politikantstvom, katerega je pri nas veliko preveč. In ne moreš reči, da je isti princip pri delovanju čebelarske zveze slovenije in RKC ali obrtniške zbornice. Ali na primer društva slovenskih pisateljev, ki ti tako gre v nos.

sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 10:08:43:
p.s. zelo zanimivo bo videti kako mislijo izpeljati zadnjo alinejo v praksi (V kakšni oddaji naši gledalci čestitajo in pozdravljajo?)



Predvsem s pomočjo kolektivov kmečkjih žena in balinarskih društev, ter raznih podmladkov, ŠD-jev in društev upokojencev - ki bodo nato seveda morali imeti ustrezen političen žegen iz parlamenta.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #34 - 23.08.2005 at 11:07:07
 
pri vsej tvoji anarhičnosti pa me zanima zgolj nekaj, ali si se kdaj vprašal kaj je naravno stanje in naravna posledica nekoga, ki ne dela (ali pa zveri, ki ne lovi)?

Kar se Lockeja tiče se ključ filozofije še vedno skriva v tem, da ljudem priznava pravico do upora, če aktualna vlada ne ravna po naravnih zakonih ki so? hja tiste  pravice, ki so se jim v celoti odpovedali ... veš smrček to je bolj tvoja interpretacija Lockeja - odpoved naravnim pravicam ni absolutna po obsegu, ampak v tem, da odpoved pravicam pomeni, da nobena ne ostane popolnoma nedotaknjena (absolutna)

torej, da je država vseeno omejena z naravnimi zakoni svobode posameznika

tista tvoja filoofija o kopičenju zalog v segmentu, da imaš več kot potrebuješ bi se zelo strinjala, če ne bi poznala človeške lakote po tem kaj potrebujem jaz v primerjavi s kaj potrebuješ ti

potrebuješ samo tisto kar je nujno za preživetje (kruh in sol) mobitel pa že ni več potreba. (je pa lahko tak kapital kot potrošniška igrača) - seveda te relativnosti pač ne znaš razumeti skozi koncept imaš več kot potrebujem, če si ti tisti, ki misli da mora imeti mobitel

pa če grem še korak dalje, če že pristanem na tvoj koncept - ko imaš toliko kot potrebuješ, te zaloge tvojega soseda ne tangirajo več.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #35 - 23.08.2005 at 11:23:56
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:07:07:
pri vsej tvoji anarhičnosti pa me zanima zgolj nekaj, ali si se kdaj vprašal kaj je naravno stanje in naravna posledica nekoga, ki ne dela (ali pa zveri, ki ne lovi)?

Kar se Lockeja tiče se ključ filozofije še vedno skriva v tem, da ljudem priznava pravico do upora, če aktualna vlada ne ravna po naravnih zakonih ki so? hja tiste  pravice, ki so se jim v celoti odpovedali ... veš smrček to je bolj tvoja interpretacija Lockeja - odpoved naravnim pravicam ni absolutna po obsegu, ampak v tem, da odpoved pravicam pomeni, da nobena ne ostane popolnoma nedotaknjena (absolutna)

torej, da je država vseeno omejena z naravnimi zakoni svobode posameznika


Draga smrčica, boš mogla malo u knjige pogledat, ne pa da prepisuješ iz povzetkov povzetkov.

Država je pri Locku omejena samo z "javnim dobrim". Svoboda posameznika pa nikoli ni bila javno dobro (svoji svobodi in enakosti, se je odrekel, ko je vstopil v civilno družbo, v zameno pa država ščiti njegovo lastnino). Medtem ko so za Locka naravna pravila, predvsem pravila razumnega ohranjanja vrste in lastnine (v stilu ne počni mi tega, česar nočeš, da ti počnem sam - vendar to velja samo v naravnem stanju; v državi pa je posameznik podrejen vsem ostalim).

Locke je tako uspešen in čistlan pri kapitalistih, ker je vlado in državo utemeljil na lastnini - osnovni cilj države je zaščita lastnine, (tistih, ki jo imajo) ne pa svobode.


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:07:07:
tista tvoja filoofija o kopičenju zalog v segmentu, da imaš več kot potrebuješ bi se zelo strinjala, če ne bi poznala človeške lakote po tem kaj potrebujem jaz v primerjavi s kaj potrebuješ ti

potrebuješ samo tisto kar je nujno za preživetje (kruh in sol) mobitel pa že ni več potreba. (je pa lahko tak kapital kot potrošniška igrača) - seveda te relativnosti pač ne znaš razumeti skozi koncept imaš več kot potrebujem, če si ti tisti, ki misli da mora imeti mobitel

pa če grem še korak dalje, če že pristanem na tvoj koncept - ko imaš toliko kot potrebuješ, te zaloge tvojega soseda ne tangirajo več.



Gre za naravno stanje, kjer se več kot toliko zaradi pokvarljivosti ni moglo nakopičiti. Poleg tega pa, človek več kot enega mobitela ne potrebuje.

Načeloma pa se kljub neizmerni človeški lakoti lahko postavijo neke precej razumne omejitve. Tako pri zemlji kot pri ostalih materialnih zadevah.




uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #36 - 23.08.2005 at 11:37:14
 
t wrote on 23.08.2005 at 11:23:56:
Draga smrčica, boš mogla malo u knjige pogledat, ne pa da prepisuješ iz povzetkov povzetkov.

Država je pri Locku omejena samo z "javnim dobrim". Svoboda posameznika pa nikoli ni bila javno dobro (svoji svobodi in enakosti, se je odrekel, ko je vstopil v civilno družbo, v zameno pa država ščiti njegovo lastnino). Medtem ko so za Locka naravna pravila, predvsem pravila razumnega ohranjanja vrste in lastnine (v stilu ne počni mi tega, česar nočeš, da ti počnem sam - vendar to velja samo v naravnem stanju; v državi pa je posameznik podrejen vsem ostalim).

Locke je tako uspešen in čistlan pri kapitalistih, ker je vlado in državo utemeljil na lastnini - osnovni cilj države je zaščita lastnine, (tistih, ki jo imajo) ne pa svobode.



ko smo ravno pri povzetkih(ali še bolje reinterpretacijah), celo sam Marx priznava da je potrebno imeti vsaj nekaj lastnine če želiš biti svoboden. Nag in brez kruha na Antarktiki ti daje vso fizično svobodo. (ne pa ravno obilo zadovoljstva, pa verjetno tudi ne občutka svobode)

Kar se pa lastnine tiče je naravno stanje borba za večji in boljši teritorij (in to ne samo pri ljudeh) in če lastnino braniš s civilizacijskimi ukrepi (ne pa s fizično silo v konkretnem sporu močnejšega) pride bolj do izraza moč človekovega intelekta in ustvarjalnosti - ustvarjalnost na sploh pa dviguje družbeno blaginjo - družbena blaginja pa je javno dobro. (pri čemer ti življenjski standard tipičnega Irca v primerjavi s tipičnim Slovencem največ empirično pove)



t wrote on 23.08.2005 at 11:23:56:
Gre za naravno stanje, kjer se več kot toliko zaradi pokvarljivosti ni moglo nakopičiti. Poleg tega pa, človek več kot enega mobitela ne potrebuje.

Načeloma pa se kljub neizmerni človeški lakoti lahko postavijo neke precej razumne omejitve. Tako pri zemlji kot pri ostalih materialnih zadevah.




uživaj!



ko smo že pri tvoji interpretaciji naravnega stanja, je verjetno spravljanje ozimine tudi zavržno dejanje (ker pač preprečuješ pokvarljivost)

en mobitel  Grin (je lahko tudi tisti za nekaj tisoč $ in je narejen iz platine)

verjetno se res lahko ugotovi koliko človek posameznik potrebuje (zato imajo liberalne države tudi socialne sisteme) - za več pa se morajo potruditi sami

(pri čemer se že v interpretaciji o omejitvi uporabe Marihuane takoj razideva - če namreč uporabim tvoj koncept o omejevanju v skladu s potrebami - potem travica ni potreba, ampak razvadica  Wink )

p.s. ko smo že pri obtožbah o mojem neprebiranju Locka (si mejčkeno bolj natančno preberi tisti segment o pravici do upora v povezavi z naravnimi zakoni) - domnevam, da ne boš prišel do zaključka, da je Locke mislil, da je revolucija upravičena, če vlada deluje v nasprotju z zakonom gravitacije ali kakšnim termodinamičnim zakonom.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #37 - 23.08.2005 at 11:43:14
 
pa prosila bi te za malo doslednosti in te bom zato še enkrat prosila, da razčistiva tale problem

sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:07:07:
pri vsej tvoji anarhičnosti pa me zanima zgolj nekaj, ali si se kdaj vprašal kaj je naravno stanje in naravna posledica nekoga, ki ne dela (ali pa zveri, ki ne lovi)?




da razčistiva, kaj je "naravno" stanje nedejavnosti
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #38 - 23.08.2005 at 12:01:13
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:37:14:
ko smo ravno pri povzetkih(ali še bolje reinterpretacijah), celo sam Marx priznava da je potrebno imeti vsaj nekaj lastnine če želiš biti svoboden. Nag in brez kruha na Antarktiki ti daje vso fizično svobodo. (ne pa ravno obilo zadovoljstva, pa verjetno tudi ne občutka svobode)


Spet prepisuješ iz slovarjev - Marx je kritiziral predvsem lastnino produkcijskih sredstev, ne pa lastnine na splošno. Kritiziral je iz podobnega stališča kot je Lockovo naravno stanje, kjer je človek lastnik vsega, svojega dala. Medtem ko v kapitalizmu postane lastnik vsega dela tisti, ki je lastnik produkcijskih sredstev ne pa tisti, ki dela.


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:37:14:
Kar se pa lastnine tiče je naravno stanje borba za večji in boljši teritorij (in to ne samo pri ljudeh) in če lastnino braniš s civilizacijskimi ukrepi (ne pa s fizično silo v konkretnem sporu močnejšega) pride bolj do izraza moč človekovega intelekta in ustvarjalnosti - ustvarjalnost na sploh pa dviguje družbeno blaginjo - družbena blaginja pa je javno dobro. (pri čemer ti življenjski standard tipičnega Irca v primerjavi s tipičnim Slovencem največ empirično pove)

ko smo že pri tvoji interpretaciji naravnega stanja, je verjetno spravljanje ozimine tudi zavržno dejanje (ker pač preprečuješ pokvarljivost)

en mobitel  Grin (je lahko tudi tisti za nekaj tisoč $ in je narejen iz platine)

verjetno se res lahko ugotovi koliko človek posameznik potrebuje (zato imajo liberalne države tudi socialne sisteme) - za več pa se morajo potruditi sami


Nisem postavljal nikakršne svoje interpretacije naravnega stanja, temveč sem sledil Locku - pri njemu je v naravnem stanju človek kar se lastnine tiče omejen s tem, koliko lahko sam porabi (dokler ni denarja kmet ne bo pridelal več, kot potrebuje, saj viška ne more koristno uporabiti).


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:37:14:
(pri čemer se že v interpretaciji o omejitvi uporabe Marihuane takoj razideva - če namreč uporabim tvoj koncept o omejevanju v skladu s potrebami - potem travica ni potreba, ampak razvadica  Wink )



Kot kaže si se nam zelo uspešno priklučila, zaenkrat sem jaz še vedno na mali začetnici od travce - glede na to, da jo pišeš z veliko začetnico pa imaš ti hude probleme z njo (vsekakor večje kot jaz).

Dobrodošla v klubu.

uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #39 - 23.08.2005 at 12:08:33
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 11:43:14:
pa prosila bi te za malo doslednosti in te bom zato še enkrat prosila, da razčistiva tale problem



da razčistiva, kaj je "naravno" stanje nedejavnosti




Kar se mene tiče sem v primerjavi s teboj poosebljena doslednost, zato bi te prosil, da si najprej podrobneje pogledaš vsaj Gougha, Hobbesa, Spinozo, Pufendorfa, Locka in Rousseauja, saj je več kot očitno, da ne obvladaš te teme dovolj za resno razpravo.

(če potrebuješ naslove del in nadaljne predloge pa sem ti na razpolago)



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #40 - 23.08.2005 at 13:41:18
 
t wrote on 23.08.2005 at 12:01:13:
Spet prepisuješ iz slovarjev - Marx je kritiziral predvsem lastnino produkcijskih sredstev, ne pa lastnine na splošno. Kritiziral je iz podobnega stališča kot je Lockovo naravno stanje, kjer je človek lastnik vsega, svojega dala. Medtem ko v kapitalizmu postane lastnik vsega dela tisti, ki je lastnik produkcijskih sredstev ne pa tisti, ki dela.


gospodič Marx je zadevo res tako opisal, pri čemer je bil eden prvih, ki je lastnino delil in po nekaj desetletnem obdobju več vrst lastnine so ekonomisti spet ugotovili, da veljajo še vedno enake zakonitosti

veš ko smo ravno pri Marxu in njegovemu razumevanju lastnine z dostavkom produkcijskih sredstev - produkcijsko sredstvo je lahko tudi ribiška palica, če seveda znaš loviti ribe. Produkcijsko sredstvo je rudnik bakra, če seveda znaš pridobivati iz rude baker ...(sicer je smo en kos zemlje kot vsak drug)

gospodič Marx je imel temeljni problem, ni bil produktiven  zato njegova lastnina ni mogla postati produkcijsko sredstvo ampak samo potrošna dobrina

in v tem je ves keč umetne delitve lastnine (med produkcijska in neprodukcijska sredstva) in je danes lastnina samo še lastnina


t wrote on 23.08.2005 at 12:01:13:
Nisem postavljal nikakršne svoje interpretacije naravnega stanja, temveč sem sledil Locku - pri njemu je v naravnem stanju človek kar se lastnine tiče omejen s tem, koliko lahko sam porabi (dokler ni denarja kmet ne bo pridelal več, kot potrebuje, saj viška ne more koristno uporabiti).!


zgolj v vednost ... človek je še vedno omejen glede lastnine s tem koliko porabi, s tem da porabi vsakdan več ... kar se pa obsega pridelave tiče pa na isti površini niti dve leti ne zraste enako, pri čemer zaradi naravnih katastrof kakšno leto tudi bolj pas zateguje (sodobni primer bi bil prevelike količine mleka v SLO)

iz povedanega bi nekdo, ki je lastnik produkcijskih sredstev izluščil tudi logiko: Ni toliko problem ustvarjati, kot zadevo prodati. Naravna omejenost dejansko je še vedno poraba - to pa je tisti neviden vzvod, ki krmili trg skozi negativno povratno zvezo ... ko se trg (poraba)zasiti, potem začne rast pešat (zadevo lahko ponazoriš tudi s kmetom, ki se je poročil in vsako letonaštepal novega otroka) poraba je rastla, proizvodnja je mogla tudi - neko naravno ravnovesje pa tudi

pri čemer je na sploh zabavno predpostavljati, koliko sploh porabiš različnih vrst dobrin; če meriš blaginjo dveh kmetov z enako površino zemlje boš dobil različne rezultate tako po vrsti kot po količini - vsi metje namreč ne bodo gojili zelja in krompirja; pa tudi enako učinkoviti ne bodo

še vedno bodo obstajale individualne razlike, ki pa so bistveni trigger srbenja v prstih sosedov - zato se pa lastnina po Lockeju varuje.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #41 - 23.08.2005 at 13:45:32
 
t wrote on 23.08.2005 at 12:08:33:
Kar se mene tiče sem v primerjavi s teboj poosebljena doslednost, zato bi te prosil, da si najprej podrobneje pogledaš vsaj Gougha, Hobbesa, Spinozo, Pufendorfa, Locka in Rousseauja, saj je več kot očitno, da ne obvladaš te teme dovolj za resno razpravo.

(če potrebuješ naslove del in nadaljne predloge pa sem ti na razpolago)



uživaj!


ja seveda ... še dobro, da me nisi poslal SSKJ-ja brat

naravo stanje nedela, nelova je smrt katerokoli živo stvar pogledaš
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #42 - 23.08.2005 at 14:52:08
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 13:41:18:
gospodič Marx je imel temeljni problem, ni bil produktiven  zato njegova lastnina ni mogla postati produkcijsko sredstvo ampak samo potrošna dobrina




Gospodičnica sinjeoka ima temeljni problem s konsistenco: če je namreč lastnina gospodiča Marxa postala potrošniška dobrina, je moral biti tudi produktiven. Brez produktivnosti ne moremo govoriti o nobenem "postajanju" ali nastajanju in seveda bi si normalen človek težko predstavljal, kako je neka lastnina sama od sebe postajala "samo potrošniška dobrina".

Poleg tega pa je ravno produktivnost nekaj, kar je določeno s količino izdelkov proizvedenih v določenem obdobju, čeprav so to zgolj "potrošne dobrine" kot knjige:

Marx, K. (1841) Differenz der demokritischen und epikureischen Naturphilosophie,
Marx, K. (1843a) Zur Kritik der Hegelschen Rechtsphilosophie,
Marx, K. (1843b) ‘Zur Judenfrage’,
Marx, K. (1844) The Paris Manuscripts,
Marx, K. and Engels, F. (1845a) Die Heilige Familie,
Marx, K. (1845b ) ‘Theses on Feuerbach’,
Marx, K. and Engels, F. (1845-6) Die Deutsche Ideologie,
Marx, K. and Engels, F. (1848 ) Das Kommunistische Manifest,
Marx, K. (1850) Die Klassenkämpfe in Frankreich,
Marx, K. (1852) Das achtzehnte Brumaire des Louis Bonaparte,
Marx, K. (1857-8 ) Grundrisse der Kritik der politischen Ökonomie, Grundrisse, Harmondsworth
Marx, K. (1859) Zur Kritik der politischen Ökonomie,
Marx, K. (1862-3) Theorien über den Mehrwert,
Marx, K. (1867- ) Das Kapital,
Marx, K. (1871) Der Französische Bürgerkrieg, International and After, 1973, 187-268.
Marx, K. (1875) Kritik des Gothaer Programms,



Zato bi gospodičnici priporočal, naj ne poskuša samo pisati, ampak naj kdaj tudi malo (pre)misli, kaj bo napisala. Seveda pa bi bilo dobro, da bi vsaj približno poznala stvari, o katerih piše.



uživajte!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
sinjeoka
5
*****
Offline

No guts no glory!
Posts: 2783

Gender: female
Re: Zakon o RTVS
Reply #43 - 23.08.2005 at 15:02:56
 
t wrote on 23.08.2005 at 14:52:08:
Gospodičnica sinjeoka ima temeljni problem s konsistenco: če je namreč lastnina gospodiča Marxa postala potrošniška dobrina, je moral biti tudi produktiven. Brez produktivnosti ne moremo govoriti o nobenem "postajanju" ali nastajanju in seveda bi si normalen človek težko predstavljal, kako je neka lastnina sama od sebe postajala "samo potrošniška dobrina".


em napaka - lahko potrošniško parazitiraš na sadovih dela drugih ljudi, bodisi kot razvajen sinček na dediščini, bodisi kot intelektualec na podpori kakega mecena (recimo Engelsa); pri čemer pa vseskozi onaniraš na ideji kako fajn bi bilo, da te sovrstniki ne bi v materialnem smislu prehitevali po levi strani med tem ko sam toneš v alkoholni omami (zanimivo je prebrati življenjepis Marksa - ker v nejm hitro prepoznaš človeka, ki je denar znal samo trošiti)


t wrote on 23.08.2005 at 14:52:08:
Poleg tega pa je ravno produktivnost nekaj, kar je določeno s količino izdelkov proizvedenih v določenem obdobju, čeprav so to zgolj potrošniške dobrine kot knjige:


hja tudi trabant je proizvajal, dokler je Berlinski zid stal - pa potem še nekaj časa (žal so ga vzhodni nemci vseeno nehali kupovati - so imeli raje VW)

tako da imaš lušten primer v trabantu kdaj se proizvodna iz plemenitenja denarja sprevrže v trošenje  Wink

t wrote on 23.08.2005 at 14:52:08:
Marx, K. (1841) Differenz der demokritischen und epikureischen Naturphilosophie,
Marx, K. (1843a) Zur Kritik der Hegelschen Rechtsphilosophie,
Marx, K. (1843b) ‘Zur Judenfrage’,
Marx, K. (1844) The Paris Manuscripts,
Marx, K. and Engels, F. (1845a) Die Heilige Familie,
Marx, K. (1845b ) ‘Theses on Feuerbach’,
Marx, K. and Engels, F. (1845-6) Die Deutsche Ideologie,
Marx, K. and Engels, F. (1848) Das Kommunistische Manifest,
Marx, K. (1850) Die Klassenkämpfe in Frankreich,
Marx, K. (1852) Das achtzehnte Brumaire des Louis Bonaparte,
Marx, K. (1857-8 ) Grundrisse der Kritik der politischen Ökonomie, Grundrisse, Harmondsworth
Marx, K. (1859) Zur Kritik der politischen Ökonomie,
Marx, K. (1862-3) Theorien über den Mehrwert,
Marx, K. (1867- ) Das Kapital,
Marx, K. (1871) Der Französische Bürgerkrieg, International and After, 1973, 187-268.
Marx, K. (1875) Kritik des Gothaer Programms, trans. The Critique of the Gotha

uživaj!



Marx me ni nikoli fasciniral - verjetno zato, ker razen za poln kozarc ni bil sposoben poskrbeti za nič drugega - recimo za banalnost kot je hrana za družino

tako da med Marxovim življenjem in življenjem za železno zaveso obstaja nenavadna podobnost (mogoče je samo vodka zamenjala schnapps)

Čist tako - meni osebno se dobra socialna služba zdi civilizacijska pridobitev - v smislu varnostne mreže, če se ti kdaj v življenju zalomi in rabiš čas, denar in nasvet, da se pobereš, v primeru pa da nekdo socialno izkorišča za ležernost pa bi ga mirno prepustila zakonom narave

tudi usmiljenje in sočutje je naravno stanje civiliziranega človeka, ki se zaveda, da se kolo življenja obrača

pa čist tako Marxove knjige so proizvod, produkcijsko sredstvo pa sta črnilnik in list papirja - seveda pa brez tržnega prometa tega proizvoda ne moreš ponuditi otrokom za večerjo (tko kot ne trabanta, ki se ti nabira na zalogi)
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Zakon o RTVS
Reply #44 - 23.08.2005 at 15:55:09
 
sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 15:02:56:
em napaka - lahko potrošniško parazitiraš na sadovih dela drugih ljudi, bodisi kot razvajen sinček na dediščini, bodisi kot intelektualec na podpori kakega mecena (recimo Engelsa); pri čemer pa vseskozi onaniraš na ideji kako fajn bi bilo, da te sovrstniki ne bi v materialnem smislu prehitevali po levi strani med tem ko sam toneš v alkoholni omami (zanimivo je prebrati življenjepis Marksa - ker v nejm hitro prepoznaš človeka, ki je denar znal samo trošiti)



In kje so zdaj vsi tisti, ki so Marxa materialno prehitevali po levi?

Kaj nam lahko pokažejo - kje so ostali, koga se spominjamo večkrat?

Poleg tega pa so Marxovi eksistencialni problemi predvsem v tem, da se ni podredil trenutnemu sistemu (namesto pravu se je raje posvetil filozofiji), tako kot so se mu podredili sodobniki, ki so ga materialno prehitevali po levi, duhovno pa mu niso segli do kolen.


sinjeoka wrote on 23.08.2005 at 15:02:56:
pa čist tako Marxove knjige so proizvod, produkcijsko sredstvo pa sta črnilnik in list papirja - seveda pa brez tržnega prometa tega proizvoda ne moreš ponuditi otrokom za večerjo (tko kot ne trabanta, ki se ti nabira na zalogi)



Čistk tako - trabant vseeno ni bil nikoli na črni listi ali preganjan tako kot Marxova dela in Marx.

In seveda, kako je lahko nekdo, ki še v prejšnjem tvojem postu "ni bil produktiven", naenkrat prišel do svojega proizvoda?





uživajte!

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 ... 9