Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 
(Read 21800 times)
Io
4
****
Offline


Posts: 284
Ljubljana
Gender: female
Re: Osebnost in individualnost
Reply #30 - 11.03.2003 at 23:04:14
 
Kratko in jedrnato. S tem se strinjam tudi jaz. 8)
Back to top
 

Sem kar sem...vem pa da sem del tebe
WWW WWW irenabartol  
IP Logged
 
e.
4
****
Offline

There is no spoon.
Posts: 295
Primorska
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #31 - 12.03.2003 at 08:54:10
 
gape wrote on 11.03.2003 at 22:07:17:
individualnost je esenca okrog katere se (z)gradi osebnost


Gape,
sama od sebe se z(gradi)? Hmm.
Ne bi reku.

MI (ti svojo in jaz svojo) jo gradimo/va, iz trenutka v trenutek.
Zato pa je vsak odgovoren zase in za svoje srečo/nesrečo, a ne...
In my opinion.
Back to top
 

Raziskovanje človeških potencialov in različnih poti doseganja sreče in izpolnjenjosti:&& LIFE Forum, prijazno mesto za vse &&http://www.icforums.net/lifeforum/
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #32 - 12.03.2003 at 09:37:36
 
Jest sem od te vzhodnjaške kritike zahodnega pojmovanja induvidulanosti odnesu predvsem to, da zrel in odrasel posameznik v  našai kulturi ne zmore več zaznat svoje iduvidulanosti v enem absolutnem smislu. Kljub temu, da je kolektivist, pa je tle še drug paradoks, da niti kolektivist ni v enmu aboslutnem smislu, kot to zna bit človk vzhodne tradicije, ki je lahko  hkart absoluten induvidualist in absoluten kolektivist.

Se mi zdi, da smo na zahodu zato tako obremenjen s svojo osebnostjo, ker se je oklepamo  kot nadomestka za nesposobnost bit tist kar smo. Kakorkoli obrneš, naša osebnost je najbolj sugestivna takrat, ko najbolj avtentično izraža  tisto, čemer se vsaj trenutno v določenem okolju pripisuje absoulno veljavnost, pa naj bo to idelogija al pa  modni trend. Osebnost je najbolj sugestivna takrat, ko se trdno zgradi okrog nečesa, kar pr nas še zdaleč ne pomen, da je to induvidualnost. Pr nas se osebnost okrog individulnosti pravzaprv ne more zgradit, pa ne zato, ker bi blo kaj narobe z osebnostjo, ampak ker narobe  pojmujemo individualnost. Za nas se induvidulanost  izraža skoz možnost izbire, ki deluje v polju svobode. Zen-budist  pa je lepo razložu, da polja v svobode na zahodu v bistvu ni, ker ga definira odvisnost od tehnologije in  da je svoboda le prazna beseda (zdej vem, kje je joplinka to besedno zvezo pobrala  Wink).

Tehnologija je opremetena kolektiviteta, ki pa za svoje vzdrževanje in reprodkcijo rab ideologijo, ki pa je spet lahko le kolektivna. Zahodni človek v te smislu sploh ne more bit totalen induvidualist, osebnost mora nujno vezat na ene kolektivistične obrazce, njegova svoboda pa se kaže v le svobodni izbiri teh obrazcev: takih ali drugačnih blagovnih znamk, levih ali desnih ideologij, bivalnih okolij in drugih statusnih simbolov. Ker smo zgubl absolutno induvidualnost ne mormo niti absolutni koletivisti bit, zato smo  medsebojne odnose zakonsko zreguliral in socilano inštitucionaliziral, ker če se osebnost ne opira na avtentično občutenje induvidulanosti smo v klolektivističnem smislu prikrajšan tud za elementarno občutje  sočutja/solidranosti/enosti.

Še o problemu osebne odgovornosti, ki jo v zahodni kulturi takorekoč svetinja. Svetinja je pa zato, ker nima nobene osnove, na kateri bi jo lahko postavil. To smo si to vsaj posredno tud priznal, ko smo večinoma ukinl smrtno kazen. S tem smo  si priznal, da je vsak inuvidualen motiv za socialno  deviantnost posmeznika družbeno pogojen in zato družba nase prevzame vsaj del odgovornosti. To je zame eden največjih civilizajcijskih dosežkov zahodne družbe,  ki pa se ga preveč na silo trudmo izvozit v npr. pakistan al pa kitajsko. Tam smrtno kazen ne pojmujejo kot zlorabo osebne svobode nasprot klektivtivno postvaljenim normam. Ker je   človekova kolektivnost le druga plat njegove induvidualnosti  ni vmes nobenega prostora za t.i. osebno svobodo in odgovornost. Ko se pregrešiš zoper svoj kolektivnost se hkrat pregrešiš zoper svojo induvidualniost in obratno, prekršek je v obeh primerih absoluten in tud kazen za tak prekršek je absolutna, se nč ne tehtajo 'družbene okoliščine', ki so osebo kot 'svoboden' individum napeljale k prekrkšu. Je sistem krut in danes ziher neutrezen, ker je tud vzhd preplavilo zahodnjaško pojmovanje svobode in odgovornosti, ampak sistem v enmu smisu, ki ga mi nismo sposobni štekat, ni bil prav nč bolj represiven do posameznika kot osebnosti, ker se je tud osebnost drgač vezala na lastno induvidualnost. Tongue            
Back to top
 
 
IP Logged
 
LittleStar
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #33 - 12.03.2003 at 09:54:31
 
titud wrote on 12.03.2003 at 09:37:36:
Zen-budist  pa je lepo razložu, da polja v svobode na zahodu v bistvu ni, ker ga definira odvisnost od tehnologije in  da je svoboda le prazna beseda (zdej vem, kje je joplinka to besedno zvezo pobrala  Wink).


...ona je rekla, da je svoboda pač... z drugimi besedami povedano, ko nimaš več kaj izgubiti...
Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #34 - 12.03.2003 at 11:00:42
 
Quote:
...ona je rekla, da je svoboda pač... z drugimi besedami povedano, ko nimaš več kaj izgubiti...


Zgubit nimaš kaj tud  takrat, ko se ti razblini iluzija, da si s svojo svobodo sploh imel kaj za počet...  Undecided Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #35 - 12.03.2003 at 12:18:12
 
titud wrote on 12.03.2003 at 09:37:36:
Jest sem od te vzhodnjaške kritike zahodnega pojmovanja induvidulanosti odnesu predvsem to, da zrel in odrasel posameznik v  našai kulturi ne zmore več zaznat svoje iduvidulanosti v enem absolutnem smislu. Kljub temu, da je kolektivist, pa je tle še drug paradoks, da niti kolektivist ni v enmu aboslutnem smislu, kot to zna bit človk vzhodne tradicije, ki je lahko  hkart absoluten induvidualist in absoluten kolektivist.

Se sploh ne strinjam. Ljudje, za katere mislim da so zanimivi, imajo samo to skupno točko, da so individualisti. Zelo vsak po svoje, jih ne druži noben čredni credo. Po mojem so to svojo posebnost in individualnost razvili dosti bolj, kot bi jo lahko na vzhodu.
Quote:
Se mi zdi, da smo na zahodu zato tako obremenjen s svojo osebnostjo, ker se je oklepamo  kot nadomestka za nesposobnost bit tist kar smo. Kakorkoli obrneš, naša osebnost je najbolj sugestivna takrat, ko najbolj avtentično izraža  tisto, čemer se vsaj trenutno v določenem okolju pripisuje absoulno veljavnost, pa naj bo to idelogija al pa  modni trend. Osebnost je najbolj sugestivna takrat, ko se trdno zgradi okrog nečesa, kar pr nas še zdaleč ne pomen, da je to induvidualnost.
S tem se pa strinjam.
Quote:
Pr nas se osebnost okrog individulnosti pravzaprv ne more zgradit, pa ne zato, ker bi blo kaj narobe z osebnostjo, ampak ker narobe  pojmujemo individualnost. Za nas se induvidulanost  izraža skoz možnost izbire, ki deluje v polju svobode.

Če je to napisal nek Zen-budist, to ne pomeni, da velja na splošno. Osebnost, ki ne gradi na individualnosti se izraža skozi možnost izbire in je zelo omejeno svobodna.
Tko nekako, kot v Trainspottingu Johna Hodgea:

Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a crappity smacking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of crappity smacking fabrics. Choose DIY and wondering who the crappity smack you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing crappity smacking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, crappity smacked up brats you spawned to replace yourself.

Choose your future.

Choose life.

Quote:
Tehnologija je opremetena kolektiviteta, ki pa za svoje vzdrževanje in reprodkcijo rab ideologijo, ki pa je spet lahko le kolektivna. Zahodni človek v te smislu sploh ne more bit totalen induvidualist, osebnost mora nujno vezat na ene kolektivistične obrazce, njegova svoboda pa se kaže v le svobodni izbiri teh obrazcev: takih ali drugačnih blagovnih znamk, levih ali desnih ideologij, bivalnih okolij in drugih statusnih simbolov. Ker smo zgubl absolutno induvidualnost ne mormo niti absolutni koletivisti bit, zato smo  medsebojne odnose zakonsko zreguliral in socilano inštitucionaliziral, ker če se osebnost ne opira na avtentično občutenje induvidulanosti smo v klolektivističnem smislu prikrajšan tud za elementarno občutje  sočutja/solidranosti/enosti.
Lepo v zahodni kulturi je, da pušča več odprtega prostora, kot vzhodne družbe, recimo ima dokaj široko polje umetnosti, tako da na razmerje med individualnostjo in kolektivnostjo tukaj niti ni nujno gledati kot na paradoks. Niti ni potrebno iti v Zen tempelj in na to temo nekaj mesecev ali let meditirat, da bi presegel to protislovje.  Če si upaš, greš lahko ustvarjat tudi skulpture iz blata in zamrznjenega urina ali pa gradove iz peska ali pa delat odštekane keramične šalce, ker se ti zdijo pač lepe. Al pa pisat Open Source software. Al pa letet. Al pa razbijat po bobnih. Al pa ...

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #36 - 12.03.2003 at 13:19:31
 
Quote:
Se sploh ne strinjam. Ljudje, za katere mislim da so zanimivi, imajo samo to skupno točko, da so individualisti. Zelo vsak po svoje, jih ne druži noben čredni credo. Po mojem so to svojo posebnost in individualnost razvili dosti bolj, kot bi jo lahko na vzhodu.


Tle moram spet trstenjaka ven potegnt:

V čem pravzaprav obstaja ta osebna moč ali intenziteta? Skrivnost močnih, magnetično sugestivnih osebnosti ni ne v njihovi etničnosti niti v umski nadarjenosti, še manj pa v resnični izobraženosti - izobraženci predstavljajo razmeroma, t.j. glede na višino njihove izobrazbe, majhen procet močnih osebnosti - marveč predvsem v njihovi naravnost krilatično jasni, enostavni in premočrtni miselnosti, ki ima vedno privlačno moč. Ta enostvnost mišljenja prihaja iz svetovnonazorne enote.
 
Čim večja in močnejša je namreč takšna osebnost, tem bolj prihajajo ljudje do nepremagljivega vtisa, da je takšna oseba v zvezi z "drugim" svetom, s tajnimi silami; tembolj vidijo ljudje v njem nekaj mističnega, magičnega; neznanski strah jih obhaja, ko mislijo nanje. Z druge starni pa take osebnosti tudi same v resnici deloma zavestno, deloma vsaj podzavestno žive in mislijo iz nekega drugega, transcedentno mističnega težišča.  To transcedenco, ki je tu zadnja skrivnostsilnosti osebe, pa smo prej označili kot zadnji razlog svetovno nazorne vrednostnosmotrne enotnosti in absolutne neomajnosti, ki človeka usposablja, da stopi pred zadnje absolutne odločitve, ne da bi dvomil in omahoval.  

Sila ali intenziteta osebnosti je končno realizirana samo tam, kjer je človek vrednostno-smotrno in to transcedenčno, t.j. svetovnonazorno uravnovešen
.  


V zahodni kulturi  človeka s takšno osebnostjo ne boš razpoznal v puščavniku ali skromnemu anonimnežu, ki se priklopu na svoje mistićno individulano bistvo, ampak ga boš najdu v tistmu, ki pooseblja  nekaj kolektivističnega: vero, idelologijo, ekonomsko moč, znanje, umetnostne in modne trende ... (papež, vojskovodja, dikataorji, revolucionarji, zanstvniki, glasbeniki, manekenke...). V naši kulturi moraš  najprej vrhunsko obvladat določena koletivna znanja ali  'stroko', da  znotraj tega pridejo do veljave tvoja različnost, pojmoana kot  induvidualnost. Ne moreš induvidualna osebnsot   kar bit, ker na tej osnovi zgrajena  osebnost nima pr nas  nobenih eksitenčnih šans. Lahko pa seveda v enmu dost omejenmu  procesu ustvarjanja, izbiranja   al pa konckoncev tud negiranja svoje   kolektivitvne identitete postaneš induvidualist v svoji družbeni drži (nisi ovca), kar pa še zdaleč ni isto kot bit induvidualiziran  v zenosvkem smislu.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #37 - 12.03.2003 at 13:36:08
 
titud wrote on 12.03.2003 at 13:19:31:
V zahodni kulturi  človeka s takšno osebnostjo ne boš razpoznal v puščavniku ali skromnemu anonimnežu, ki se priklopu na svoje mistićno individulano bistvo, ampak ga boš najdu v tistmu, ki pooseblja  nekaj kolektivističnega: vero, idelologijo, ekonomsko moč, znanje, umetnostne in modne trende ... (papež, vojskovodja, dikataorji, revolucionarji, zanstvniki, glasbeniki, manekenke...). V naši kulturi moraš  najprej vrhunsko obvladat določena koletivna znanja ali  'stroko', da  znotraj tega pridejo do veljave tvoja različnost, pojmoana kot  induvidualnost. Ne moreš induvidualna osebnsot   kar bit, ker na tej osnovi zgrajena  osebnost nima pr nas  nobenih eksitenčnih šans. Lahko pa seveda v enmu dost omejenmu  procesu ustvarjanja, izbiranja   al pa konckoncev tud negiranja svoje   kolektivitvne identitete postaneš induvidualist v svoji družbeni drži (nisi ovca), kar pa še zdaleč ni isto kot bit induvidualiziran  v zenosvkem smislu.

Hmm, postavljanje gledaliških kulis, šraufanje starih avtov občasno še kakšna pirothenična reč ipd, po mojem ne spadajo v vero, idelologijo, ekonomsko moč, znanje, umetnostne in modne trende Wink, pa vendar je ta poba en bolj zanimivih. Pa drugi je postal budistični menih, tretji je sicer res vrhunski strokovnjak je naredil že marsikaj sam, pa zato v službi (ista stroka) ni prav nikamor priplezal in se zato niti ne trudi.

Tako da mi zdaj ti razloži, kaj to pomeni biti individualiziran v zenovskem smislu, da se bova lahko sploh naprej pogovarjala.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #38 - 12.03.2003 at 13:37:09
 
Quote:
Osebnost, ki ne gradi na individualnosti se izraža skozi možnost izbire in je zelo omejeno svobodna.
Tko nekako, kot v Trainspottingu Johna Hodgea: ...


A se s tem strinjaš? Jest se. Ko se lotiš gradit osebnost iz svoje kao svobodne izbire in ko pogruntaš, da ta je ta  kao svobodna izbira bolj  en kurčev temelj za nujno potrebno občutenje lastne induvidulanosti, greš svojo induvidulnost, na katero bi se edino lahko trdno uprl, iskat magari noter v drbovje, kjer je lajf. Ni čudn, da se ta lajf v trainspotingu  odvija večinoma po sekretih  Sad Smiley.


Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #39 - 12.03.2003 at 16:05:59
 
Quote:
Hmm, postavljanje gledaliških kulis, šraufanje starih avtov občasno še kakšna pirothenična reč ipd, po mojem ne spadajo v vero, idelologijo, ekonomsko moč, znanje, umetnostne in modne trende , pa vendar je ta poba en bolj zanimivih. Pa drugi je postal budistični menih, tretji je sicer res vrhunski strokovnjak je naredil že marsikaj sam, pa zato v službi (ista stroka) ni prav nikamor priplezal in se zato niti ne trudi.  

Saj ne pravm, da se ne da tud pr nas zgradit ene kolkr tolk celovite osebnosti, ampak njeno zadovoljstvo samo s sabo je non stop z nečim zunanjim pogojeno, ker praviloma ni zgrajeno na avtentični  induvidualnosti. Res da smo iz tega večnega nezadovolsjtva zdradl veličastno civilizacijo, ampak ta civilizacija je zgrajena na frustriranih  personah. Vsa čast izjemam, ki samo potrjujejo kulturni obrazec.      




Quote:
Tako da mi zdaj ti razloži, kaj to pomeni biti induvidualiziran v zenovskem smislu, da se bova lahko sploh naprej pogovarjala.


Ti si za zen  večji stručko,  tko da bi ti po moje znal boljš razložit. O.K. naj ti bo, si bom spsodu še eno zenovsko analizo zahonjaškega pojmovanja osebnosti :

Osebnost je bila najprej pravni pojem v Rimu. Ko se je krščanstvo pozabavalo s pojmom Trojstva, so ji krščanski učenjaki začel pridajat teološki pomen kot se vidi iz pojmov 'božanska osebnost' in  'človekova osebnost', ki se harmonično izmenjavajo v Kristusu. Ko mi danes uporabljao ta pojem, ima moralno psihološki pomen skozi vse zgodinske implikacije. Problem osebnosti se v končni fazi sprovede na problem človekovega jaza. Zahodnjaki ne bodo mogli preseči dualizma, ki  počiva v sami naravi osebnosti  vse dokler se bodo krčevito držali svoje zgodovinske-teološke  tradicijie bogačloveka ali človekaboga. Ta nezavedni dulistični konflikt povzroča občutke nelagodja, ki  časovno  in prostorsko stremijo k izrazitvi.  Zahodnjaki so  zato ekstrovertirani, ne pa introvertni.  Namesto da bi odznotraj spoznavali naravo osebnosti in jo obvadovali, dualistične spopade poskušajo pomiriti objektivno, kot jih dojemajo na umskem planu. Osebnost tako dojemajo kot dejstvo ali predmet, ki pa ga ne morejo opredeliti s še tako popolno analizo. Zakaj? Ker je osebnost nikolli ni tukaj ali tam, ker je vedno v akciji, ker je nezadržljivem naletu.

Absolutna subjektivnot se izmika vsem našim poskusom, da jo postavimo na neko mesto, ki se lahko opredeli objektivno. Ker je atko neulovlijva, je nemoremo ujeti z nobenim objektivno skunstuiranim pomagalom. jaz sebe lahko spoznova samo odznotraj, nikoli odzunaj.

Umetnik življenja nima nikakršne potrebe karkoli iskati izven sebe. Ves material, vse vse orodje in vso potrebno tehničn opremo poseduje  od rosjtva in morda še od prej. Telo, fizično telo, ki ga vsi posedujemo, to je material, ki odgovrja slikarjevemu platnu, kiparjevemu deblu ali glini, glasbenikovi violini. In vse to je del telesa -roke noge, trup glava, drobovje, živci, celice, misli, občutja - pravzaprav se, kar sestavlja celovito osebnost - je hkarti material in instrument v  katerem človek oblikuje  svoj ustvrjalni genij. Življenje takega človeka  odraža vsako sliko, ki jo ustvarja iz neičrpnega izvora nezavednega. Vsako dejanje takega človeka odraža individualnost, originalnost, kreativnost, nejgovo živo osebnost. V njem ni konvencionalnosti, konformizma in motivov, ki bi ga ovirali. Gre, kamor hoče, obnaša se kot veter. Tak človek se obnaša v skladu s sabo, kjerkoli se znajde. To je resnični umetnik življenja.


 

Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #40 - 12.03.2003 at 19:06:18
 
Titud, tale analiza krščanstva s stališča Zen budista mi ne pomaga prav dosti.

Bi pa še prej malo razčistili osnovno dilemo, ker je nekdo slovar privlekel in rekel, da nič ne razume.

Devi je na začetku na dan privlekla Oshota pa sem poiskal eno dodatno pojasnilo o njegovem pogledu na osebnost in individualnost:

Quote:
Običajni neozaveščeni človek nima individualnosti, ima samo osebnost. Osebnost je tisto, kar ti dajo drugi, starši, učitelji, duhovniki, družba - vsi ki so že kdaj kaj rekli o tebi.  In želel si si biti vreden spoštovanja in spoštovan in si počel reči, ki so bile cenjene in za katere te družba nagrajuje s čedalje več spoštovanja. Takšna je (njihova) metoda ustvarjanja osebnosti.
Toda osebnost je lahko precej tanka in spremenljiva reč. Osebnost ni del naše narave. Otrok se ne rodi kot osebnost, temveč se rodi s potencialom individualnosti. Potencial individualnosti pomeni enostavno vse tisto, v katerem se razlikuje od vseh drugih ljudi - njegovo drugačnost.

- Osho, ‘Wake Up and You are It’, in Beyond Psychology.


Aja v njegovem taroku je karta XV Conditioning, ki se tudi ukvarja s tem, na njej je upodobljen lev, ki so ga vzgojile ovce in verjame da je ovca.

Ampak Oshota jest niti ne vidim kot vzhodnjaka, sploh pa nima tukaj dosti skupnega z Zenom.

...
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #41 - 12.03.2003 at 19:06:45
 
V Zenu jaz ne obstaja, tudi nekateri drugi budisti pravijo, da ga je treba odpraviti, ker izhaja iz navezanosti, kot vse drugo trpljenje.

Japonci so v tem tako totalni, tako kolektivni, da morajo v zrelih letih po mojem prav zato pogosto bežat v Zenovske in druge templje, kjer potem mesece in leta razmišljajo o stvareh, kot so jaz, individualnost, pogojenost ipd in jim to predstavlja paradoks, individualnost - kolektivnost je zanje tak paradoks, da ga lahko presežejo samo z največjim trudom. Osebnost zanje ni nekaj, kar je povezano z individualnostjo, temveč predvsem z družbeno vlogo.

Budisti so po mojem prvi izpeljali vsaj manjši lingvistični obrat in pod vprašaj postavili absolutnost naše kategorizacije, ki je postala zrelativizirana, z njo pa vse naše najpomembnejše kategorije. Ki pa so tako en sam velik nič, obstajajo samo v navezavi na druge kategorije, vse pa so del enega procesa. Logika, vkolikor se ukvarja s temi kategorijami pa je zato nezanesljivo orodje. Peljati to do ekstrema bi pomenilo priti morda do solipsizma, pa vendar vse veje poznajo in priznavajo "dejanskost", ki se jo da spoznat, v Zenu z meditacijo v zazenu in z uvidom.
Zatirat svoje impulze in svoje želje je tudi zanje zatiranje svoje prave narave, h kateri pa konec koncev težijo. Prava narava pa je in ni individualna. Tako kot je in ni individualen in poseben vsak val v oceanu.

Sicer pa je Buda menda pred smrtjo rekel: "Bodite sami svoja luč."

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #42 - 13.03.2003 at 10:26:45
 
Quote:
Titud, tale analiza krščanstva s stališča Zen budista mi ne pomaga prav dosti.


Res nima kakšne posebne veze z indivdualnostjo/induvidualizacijo, mogoče jo ma tole jungovo razmišljanje več.

Proces induviduacije je za junga sprememba subjekta  v  procesu ozaveščnja nezavednih delov osebnosti. Junga zanima predvsem  način spremebe, v katerem igrata glavno vlogo jaz in sebstvo. Sebstvo je ta nova, celovitejša podoba, ki jo poživi dotok nezvednega v jaz. Zaradi intenzivnosti nezavednga obstaja velika nevarnost, da se jaz identificara s sebstvom in si na tak način ohrani iluzijo o prevladujočem jaz-u ali pa da se jaz asimilira z nezavednim, kar povzoroči zatemnitev zavesti jaza oz. identiteto sebstva s predzavestno celoto. Oba  razvoja sta patološka in onemogočata uresničevanje sebstva  na eni strani in po drugi škodujeta obstoju zavesti jaza. Če se jaz zaradi indentifikacije s sebstvom razblini, pride do neke vrste nedoločenega nadčloveka  z napihlim jazom in usahlim sebstvom. Po jungu bi takšnemu človeku, neodvisno od rešiteljske/rušiteljske dejavnosti, manjka duševna iskrica, tista majhna božansak lučka, ki ne sveti nikoli svetleje kot takrat, ko se mora upreti vdoru teme.

Po jungu je celota, pogojno bi to celoto lahko razumeli kot osebnost, sesatvljena iz uspešne združitve  jaza in sebstva, pri čemer oba ohranita bistvene lastnosti. Jung kot pozitivno ponazoritev tega procesa navaja zenbudistične koane, ki s svojo pardoksalnostjo sunkovito osvetljujejo težko razumljive odnose med jazom in sebstvom. Jung si pri razlagi procesa induviduacije  pomaga z anlogijami tako iz področja psihopatologije kot analogijami iz vzhodne in zahodne mistike, saj je ta proces zanj mejni psihični fenomen , ki potrebuje čisto posebne pogoje, da bi postal zavesten.

Tko da je  tud iz tegale jungovega naprezanja težko zaključit, da je človekova osebnost kdaj identična  z njegovo  induvidualnostjo. Naj bi bla v en izraz nikol končanega procesa uranotežene induviduacije. Jest bi temu reku, da si pravi ti v bistvu to, kar nis.     Tongue
Back to top
« Last Edit: 14.03.2003 at 15:13:54 by titud »  
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Osebnost in individualnost
Reply #43 - 15.03.2003 at 21:51:06
 
titud wrote on 13.03.2003 at 10:26:45:
Po jungu je celota, pogojno bi to celoto lahko razumeli kot osebnost, sesatvljena iz uspešne združitve  jaza in sebstva, pri čemer oba ohranita bistvene lastnosti. Jung kot pozitivno ponazoritev tega procesa navaja zenbudistične koane, ki s svojo pardoksalnostjo sunkovito osvetljujejo težko razumljive odnose med jazom in sebstvom. Jung si pri razlagi procesa induviduacije  pomaga z anlogijami tako iz področja psihopatologije kot analogijami iz vzhodne in zahodne mistike, saj je ta proces zanj mejni psihični fenomen , ki potrebuje čisto posebne pogoje, da bi postal zavesten.

Tole je pa komplicirano. No saj je konec koncev definicija sebstva kot jaza v celoti metaforična in morda preidejo Jungove ideje in metafore v pop-psihologijo in se tam primejo in postanejo splošno sprejete. Undecided

Kaj se da pa z jazom in sebstvom početi? Kako lahko komu pomagata?

bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Osebnost in individualnost
Reply #44 - 17.03.2003 at 08:45:29
 
Sebstvo je metaforično, tko vsaj tako  kot njegova anima pa koletivno nezavedno pa arhetipi pa kar se je še tega prijelo v popularni psihologiji. Ampak mene je ta pop-psihologija zarad svoje  pocukranosti al  pa usmerjenosti k enemu povečanju učinkovitosti al pa zarad propagiranja takih al pa drugačnih oblik kolekttivizma ali pa kvazi induvidualizma zmerom odvračala. Nikol nism prov vedu, zakaj me je hkrat tud pritegovala, zdaj vidm, da me je morda privlačila morda prav zarad jungovskega intektulastičnega jedra, ko je v ene sodobnejše  besedne skovanke zajelo dotedanje  reigiozno, magijsko ali mistično obravnavanje lastnosti psihičnega.

Tvegam, da bom izpadu kot en jungovski fanatik, ampak tole je tres dobr povedal:

Poznavalcu komplesne psihologije  se bo morebiti zdelo odveč, če že zdavnaj pozano razliko med ozaveščanjem (Bewusstwerdung) in samopostajanjem (Selbstwetrdung, Induviduation) omenim še enkrat. Vedno znova opažam, kako se proces induviduacije zamenja z ozaveščanjem Jaza in s tem identificira Jaz s Sebstvom, iz česar seveda sledijo nezdrave zamenjave pojmov. Sebstvo pa zaobsega v sebi neskončno več kot čisti Jaz, kar dokazuje simbolika že od nekdaj: Sebstvo je ravno tako tale ali ta drugi (titud  ???8)) kot Jaz. Individuacija ne izključuje sveta, ampak ga vključuje.

Evo, tole bi brez slabe vesti, da sem se komu pustu zmanipulirat, vzel za programsko in tud magari  precej ortodoksno izhodišče  svojega ozvaščanja/induviduacije. Tko kot ga  po moje vzame  marsikdo iz duhovno/religiozno pop-psiho  obarvanega new-aga, samo da se v tovrstno izhodišče ponavad konzumira v bolj privačnih in lažje prebavljivih pakungah.    
   

Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4