Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 4 5 6 
(Read 32295 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #75 - 16.08.2006 at 13:12:41
 
titud wrote on 24.03.2003 at 10:25:28:
Tole rapredam naprej bolj sam zase, a ker utegne kašnemu podobno zapletnmu iskalcu prav prav prit, se mi zdi škoda, da ne gre med folk.

Skratka, napisov sem, že na tem pa tud na kakšnem drugem topiku, da je evropski eksitencializemkot ena najbolj vitalnih filozofskih smeri XX. stoletja v marsičem sovpadal s filozofijo zen budizma. Če bi verjel heidegru kot vodilnemu filozofu eksistencializma, bi človk reku, da je to filozofsko ujemanje naključno, pri literatih pa drugih umetnikih  bi se  to ujemanje po moje dalo tud dostkrat kot nenaključno ali  clo jemat kot posnemanje (npr. haiku pesništva in slikarstva).




Na odnos budizem-eksistnecializem se navezuje tale tekst od žižka, ki ne išče podobnomosti ali clo posnemanje vzhodnih in zahohdnih konceptov praznine, ampak zahodno matrico razglaša izvornejšo od nirvane:

V 'vzhodnjaški' perspektivi, v njeni najbolj radikalni obliki, je temlejna “realnost” realnost Praznine, “pozitivne Praznine”, in vsaka končna /dločlena realnost je inherntno “iluzorna” - edina avtentična pot do etično-epistemološke Resnice je odpoved želji kot pogoju tistega, kar nas priklene na končne objekte in je torej zadnji vzrok trpljenja, t.j. tega, da stopimo v ravnodušno blaženost nirvane.  V nasprotju stem stališčem najbolj notranje jedro 'zahodnjaške' matrice v tem, da obstaja tretja pot: povedano v kantovsko-nietzschejenskih terminih, alternativa med ničesar ne želeti in “patološko” željo, ki nas priklene na pozitivne empirične objekte, ne izčrpa vseh možnosti, saj pri ljudeh obstaja želja, ki ni “patološka”, temveč “čista” želja po samem niču. Oziroma s Heideggerjevmi termini rečeno, obstaja “predontološka premaknjenost”, ki je “izvornejša” od alternative med blaženo zatopljenostjo v Praznino in podreditvijo “patološkim” željam.

Lacanovsko stališče glede vzhodnjaškega pojma nirvane je torej  jasno in nedvoumno: temeljna izbira, s katero se soočamo ljudje kot bitja želje, ni izbira med željo (nečim znotraj lažne realnosti) in odpovedjo (pokončanjem) želje, ne želeti, potopiti se v Praznino; obstaja tretja opcija, ki je želja po samem Niču, po objketu, ki je nomestek za Nič. Lacanovsko stališče ni v tem, da je budizem “premočan”, da je budizem dejansko le za tiste, ki lahko izbrišejo svojo željo, medtem ko za nas, zahodnjaške subjekte, ujete v dialektiko želje, psihoanaliza seže najdlje, kar lahko – gre za to, da je “želja po samem Niču” “izginevajoči posrednik”. Tretja, izvornejša opcija, ki ko enkrat formuliramo nasprotje kot nasprotje med željo po nečem in neželjenem, postane nevidna.  Dejstvo te tretje opcije je  mogoče razkiti iz težave, s katero budistično stališče pojasnjuje vznik želje: kako to, da je prišlo do motnje izvorne Praznine in da je nastopila žalja, da se je živo bitje ujelo v kolesje karme, povezanosti z lažnjo realnostjo? Edina rešitev te zagate je, da postavimo predontološko motnjo/obrat/izgred znotraj same nirvane, to je pred razcep na nirvano in lažni videz, tako da postane sam Absolut (kozmična Sila, ali kakorkoli ga že imenujemo) radikalno sprevrnjen. Sledi tega obrata je mogoče zaslediti celo v novodobnih pop-kulturnih ikonah, kakršen je Darth Vadler iz Vojne zvezd: v ideji, da so resnično zle osebe tiste, ki SO imele dostop do Sile, ki nam omogoča doseči resnično področje  onstran lažne materialne realnosti, ki pa so potem to Silo izpridile/zlorabile, jo uporabile za napačne cilje. Kaj pa. Če ta padec v preverzijo ni sekundarna sprevženost Sile? Kaj pa če je ta “perverzija” izvorna, izvorni pošatni rez/eksces, pri čemer je nasprotje nirvane in želje po lažnih videzih tu namenjeno temu, da prikrije to pošastnost?  


Back to top
 
 
IP Logged
 
minaa_83
1
*
Offline

be you:)
Posts: 5

Gender: female
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #76 - 18.08.2006 at 22:21:22
 
Wink rada bi samo dodala da biti to kar sama vrjamem da je prov in da se ne oziram na mnenja drugih in na njihova prepričanja je ....nekaj za kar si nikoli nisem predstavljala da je lahko tako naporno....zahteva ves moj čas in energijo...ki jo pridno črpam in pridobivam iz tistega kar me najbolj veseli in osrečuje.
Back to top
 
 
IP Logged
 
picola
5
*****
Offline

Življenje je lepo
Posts: 667
Novo mesto
Gender: female
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #77 - 19.08.2006 at 00:41:40
 
Hm...včasih je dobro se ozirati na mnenja drugih...vsi smo zmotljivi, četudi še tako verjamemo v svoj prav, z vsem svojim bitjem...Mogoče bi bilo bolje rečeno: in se ne ozirati PREVEČ na mnenja drugih...?
Back to top
 

Ljubezen vedno prevlada!
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #78 - 23.08.2006 at 13:00:11
 
minaa_83 wrote on 18.08.2006 at 22:21:22:
Wink rada bi samo dodala da biti to kar sama vrjamem da je prov in da se ne oziram na mnenja drugih in na njihova prepričanja je ....nekaj za kar si nikoli nisem predstavljala da je lahko tako naporno....zahteva ves moj čas in energijo...ki jo pridno črpam in pridobivam iz tistega kar me najbolj veseli in osrečuje.


Tole tvoje težko pridobljeno prepričanje  me spominja na žižkov primer mene kot  zaljubljenca, ki ko mi biokemik pove, da so vsa moja  čustva samo rezultat biokemičnih procesov v mojem  telesu,  odgovorim: "vse, kar praviš je morda res, toda kljub temu mi nič ne more vzeti intenzivnosti strasti, ki jo pravkam izkušam."

Po žižku je problem  v tem, da smo  subjektivno  razsrediščeni in oropani celo svojega najbolj subjektivnega izkustva, to je  tega, kakšne se mi stvari resnično zdijo. Oropani smo  temeljene fantazme, ki tvori in zagotavlja srčiko moje biti, saj je kljub še takemu trudu ne moremo nikoli zavestno izkusiti in vzeti nase. Po žižku bi v nasprotju s splošno modrostjo, da imamo z subjektom opraviti v trenutku, ko neka entiteta pokaže znake "notranjega življenja" (fanatazmastkega samoizkustva, ki ga ne moremo zvesti na zunaje obnašanje) morali trditi, da tisto, kar zazanamuje človekovo subjektivnost v ožjem smislu, prej zev, ki ločuje oboje. t.j., da fantazma v svoji elementrani obliki ostane subjektu nedostopna, prav ta  nedostopnost pa subjekta izprazni. V svojem najbolj radikalnem pomenu je nezavedno meni   nedostopni fenomen, ne pa objektivni mehanizem, ki uravnava  moje izkustvo. Pardoks  subjektivnosti ni v tem, da bi nam kot fantazma premaknila/popačila pravo ravnovesje stvari in  zmotila kozmični red, ampak je nasilni eksces, ki utemeljujevsak pojem uravnoteženega univerzuma in vzdržuje pojem takšnega reda. Zaradi tega nastop logosa, govorjene besede pri človeku ni preprost eksces, ki bi zmoti uravnoteženi naravni krogotok, pač pa odgovor na neskončno bolečino in zagato žive narave, razrešitev njene napetosti: kakor da bi živa narava sama skrivoma  napotevala na, čakala in hrepenela po nastopu logosa kot svoje odrešitve.    
Back to top
 
 
IP Logged
 
Madan_Gopal_Das
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #79 - 23.08.2006 at 14:32:22
 
titud wrote on 23.08.2006 at 13:00:11:
minaa_83 wrote on 18.08.2006 at 22:21:22:
Wink rada bi samo dodala da biti to kar sama vrjamem da je prov in da se ne oziram na mnenja drugih in na njihova prepričanja je ....nekaj za kar si nikoli nisem predstavljala da je lahko tako naporno....zahteva ves moj čas in energijo...ki jo pridno črpam in pridobivam iz tistega kar me najbolj veseli in osrečuje.


Tole tvoje težko pridobljeno prepričanje  me spominja na žižkov primer mene kot  zaljubljenca, ki ko mi biokemik pove, da so vsa moja  čustva samo rezultat biokemičnih procesov v mojem  telesu,  odgovorim: "vse, kar praviš je morda res, toda kljub temu mi nič ne more vzeti intenzivnosti strasti, ki jo pravkam izkušam."

Po žižku je problem  v tem, da smo  subjektivno  razsrediščeni in oropani celo svojega najbolj subjektivnega izkustva, to je  tega, kakšne se mi stvari resnično zdijo. Oropani smo  temeljene fantazme, ki tvori in zagotavlja srčiko moje biti, saj je kljub še takemu trudu ne moremo nikoli zavestno izkusiti in vzeti nase. Po žižku bi v nasprotju s splošno modrostjo, da imamo z subjektom opraviti v trenutku, ko neka entiteta pokaže znake "notranjega življenja" (fanatazmastkega samoizkustva, ki ga ne moremo zvesti na zunaje obnašanje) morali trditi, da tisto, kar zazanamuje človekovo subjektivnost v ožjem smislu, prej zev, ki ločuje oboje. t.j., da fantazma v svoji elementrani obliki ostane subjektu nedostopna, prav ta  nedostopnost pa subjekta izprazni. V svojem najbolj radikalnem pomenu je nezavedno meni   nedostopni fenomen, ne pa objektivni mehanizem, ki uravnava  moje izkustvo. Pardoks  subjektivnosti ni v tem, da bi nam kot fantazma premaknila/popačila pravo ravnovesje stvari in  zmotila kozmični red, ampak je nasilni eksces, ki utemeljujevsak pojem uravnoteženega univerzuma in vzdržuje pojem takšnega reda. Zaradi tega nastop logosa, govorjene besede pri človeku ni preprost eksces, ki bi zmoti uravnoteženi naravni krogotok, pač pa odgovor na neskončno bolečino in zagato žive narave, razrešitev njene napetosti: kakor da bi živa narava sama skrivoma  napotevala na, čakala in hrepenela po nastopu logosa kot svoje odrešitve.    

titud, vsaj dve večni živi bitji obstajata, čeprav jih je neomejeno.


Back to top
 
 
IP Logged
 
Madan_Gopal_Das
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #80 - 23.08.2006 at 15:02:44
 
Quote:
titud, vsaj dve večni živi bitji obstajata, čeprav jih je neomejeno.

aja... pa ti si en/o izmed njih.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 4 5 6