Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 
(Read 32518 times)
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #45 - 14.01.2003 at 12:08:33
 
Titud,

Več ali manj se že ves čas strinjava, da je totalna skepsa precej sizifovsko početje, pa se tudi to menda da prenesti.

Prav tako se strinjava, da je neposreden upor, na polju ki je že vnaprej določeno in v ta namen pripravljeno, navadno nespameten.

Morda je to tisto, o čemer govoriš, ko omenjaš srednjo pot.

Pa vendar je včasih treba biti del Sizifa in se zanesti na lastno presojo, in kos Prometeja, ki nasprotniku krade ogenj, da ga lahko uporablja v svoje namene. Saj se ti v nasprotnem lahko zgodi, da zanikaš sebe in se ves čas umikaš, in skirivaš, kot ti to tud pravi Mind.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #46 - 14.01.2003 at 12:20:04
 
Quote:
Pa vendar je včasih treba biti del Sizifa in se zanesti na lastno presojo, in kos Prometeja, ki nasprotniku krade ogenj, da ga lahko uporablja v svoje namene. Saj se ti v nasprotnem lahko zgodi, da zanikaš sebe in se ves čas umikaš, in skirivaš, kot ti to tud pravi Mind.


Prometej ognja ni kradu za svoje namene, je bil izraz ene solidarnosti do nebogljne človeške ekistence naprot privligirane božanske. Ognja ni kradu, da bi ljudje postali bogovi, kot so si to razlagal bogovi, ki so ga zato kaznovali.

O upiranju kot negaciji umikanja sem že v prejšnjem postu govoru.

Skrivanje za titudom v  konkretni ekistenčni situaciji pa je ene vrste upor zoper sprijaznost z odsotnostjo iz javnega življenja, združen s  potrebo po  formulaciji enih stališč, mnenj  in sodb, ki jih v drugačnih okoliščinah sploh ne bi mogu formulirat (za šankom, doma, v javnih glasilih..).
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #47 - 14.01.2003 at 12:34:09
 
Quote:
Mind, eksistencilaistična filozofija upora ne pomen nedejavnosti, npr. tega, da ne bi sodeloval v  al pa celo vodil revulucionaren prevrat.


Titud, jaz nisem repliciral eksistencialistični filozofiji, ampak tvojemu "strahu" pred nerazumsko samorealizacijo. Si nekje že govoril o razliki med  tem v kaj verjameš in v kaj veruješ. Se mi zdi, da verjameš obema skrajnostima veruješ pa le v eno, saj ti ta zagotavlja "varno" eksistenco, čeprav je dokončno ne pojasni oz. realizira. In strah je nekaj drugega kot odpor  in mogoče pod krinko ne-odpora lahko preslepiš svoja prepričanja ne moreš pa svoje vere.


 





LP
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #48 - 14.01.2003 at 14:01:45
 
Quote:
Titud, jaz nisem repliciral eksistencialistični filozofiji, ampak tvojemu "strahu" pred nerazumsko samorealizacijo. Si nekje že govoril o razliki med  tem v kaj verjameš in v kaj veruješ. Se mi zdi, da verjameš obema skrajnostima veruješ pa le v eno, saj ti ta zagotavlja "varno" eksistenco, čeprav je dokončno ne pojasni oz. realizira. In strah je nekaj drugega kot odpor  in mogoče pod krinko ne-odpora lahko preslepiš svoja prepričanja ne moreš pa svoje vere.


Razlika med vedenjem in verjetjem je v tem, da je vedenje 'nevtralno',  verjetje pa ma v seb eno duhovno globino, mora bit ne vrste zunanji odraz dobrega. V eni vsakadnji, z družbenomorlaninimi normami zakamuflirani moderni  eskistenci, je v bistvu samo eksperimentalno možno ugotovit, kaj naj bi blo dobro. Do dobrega prideš samo skoz en realtivizem: ker absulotnega dobrega ni, je samo manj slabo mogoče ugotovit le  medsebojni primerjavi. In tako v bistvu nikol neprideš do tega, v kar bi zares in dokončno lahko verjel, razen če ne prideš do tega, da je edino kar zareš lahko verjameš, ta relativizem (s katerim  se z bp-jem obkladava).

To je zlo naporna drža, zato post modern človk išče nazaj absolutno dobro, na kar bi se lahko v tem relativističnem svetu brez trdnih vrednot opru. Tle se odpre trg storitev, ki sega od raeljancev na koncu in  ved na  začetku zgodovine. Ponudbe so privlačne, nauki pa  notranje konsitentni in logični, da se jim skor po nebenih kriterijih eksperimantalne in na razumu utemeljene zanosti ne da oporekat.  Edin kriterij za izbiro je stopnja  tvoje potrebe po zlitju z absoltnim dobrim, kar je tud merilo trdnosti tvojega verjetja/vere. Če je tvoja potreba velika, si pripravljen sprejet vero v absoltno dobro, ki te nagradi z dobroto tud izven tvoje omejene eksitence. Kater razumen človek bi se tej ponudbi uprl?

Redko kdo, ampak moj problem in problem večine folka je ta  ujetost v zgodovinski kontekst  lastne eksitence, ki ga ne moreš kar ragzlasit za takega, ki bo s svojo vero kar vzpostvail  absolutno dobro. Nasprotno, ta zgodovinski kontekst te uči, da  se je na   to ponudbo dobrega kot strašno konjukturne dobrine obeslo en kup parazitov, ki svoje dobro izčrpavavajo iz tvoje vere v dobro in  te na tak način izčrpavajo v tvojem lastnem prizadevanjem za dosego dobrega.

Zgodovinski kontekst ni v bistvu nikol naklonjen brezpogojni realizaciji absolutnega  dobrega v vsakem delu ekistence, zato se je verjetju v samoudejanje  te iluzije boljš odrečt prej, preden te tok ne razjebe, da se zarad razočarnja tud na relativistični koncept dobrega ne moreš več opret.

Prizadevanje za dobro je absolutno legitimen cilj vsakega posameznika in prek njega celotne družbe, saj je človek družbenio bitje. Ampak znotraj konkretne eksitence je mogoče vero v dobro samo znotraj solidarnasti s konkretnimi sotrpini vzpostavt. Včasih si v svoji uporni eksitenci čist sam, včasih je je taka uporna celica družina, včasih vrstniška skupina, včasih razred, včasih narod... odvisno od osebnih in zgodovinskih okoliščin.  Solidranost znotraj konkretne  eksistence je  edina podlaga, na  kateri lahko kot človek svojo vero v  dobro centriraš. Tle ni nč relativnega, na ravni ekistence ni nč bolj vrednega. Če ne zmorem tega verjet,  to v bistvu pomen, da se nism zmožen več z nikomur solidalizirat.

Moje osebnostne in zgodovinske okoliščine so pač take, da se nagibam bolj na sizifosko kot na prometejevo stran, edino tle gor dobim včasih mal njegovega prosvetiteljskega, do trpčega človeštva solidarnega žara  Smiley  
Back to top
« Last Edit: 14.01.2003 at 16:05:45 by titud »  
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #49 - 14.01.2003 at 18:38:02
 
titud:
Se strinjam, če ni tenzije ni potrebe. Če ni potrebe tudi ni želje in tudi dejanja so temu primerna. Absolutno dobro je navsezadnje nek ideal in verjetno hlepenje po idealu brez prave želje res ni smiselno. Jaz tebi govorim, da ni dobro biti v eni skrajnosti v bistvu pa sam skačem iz ene v drugo. Glede na našo današnjo zgodovinsko-kulturno pogojenost je verjetno res najboljša srednja pot. Ti si jo očitno že našel in ta ti zagotavlja neko varno eksistenco. Upam da jo bom tudi jaz kmalu, ampak pred seboj vidim en problem te srednje poti. Namreč verjetno je lažje v tej sredini obstati kot pa aktivno delovati. Ko spoznavaš te različne skrajnosti jih lahko spoznaš le do določene meje, vsakršno globjejše delovanje v katerikoli smeri (ker to je tudi pomoje smisel srednje poti-da deluješ in spoznavaš obe smeri) pa ti potem lahko povzroči dodatne tenzije in ni važno v katero smer greš. Torej vračanje in ohranjanje te sredinske pozicije je pomoje en problem, ki potem lahko nastane. Me zanima kako ti to rešuješ, torej se poglabljaš v obe smeri in hkrati vzdržuješ distanco do obeh.




LP





Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #50 - 15.01.2003 at 11:32:11
 
Mind, jest nism najdu nobene srednje, zmerne  in  zato  varne poti, ki bi mi prinašala varno ekistenco brez tenzij , v kateri sem obstal brez potrebe aktivnem delovanju. Je pa res, da ne počutm posebne  potrebe več po tem, da bi si tako pot trasiral na podlagi pozitivnih/negativnih izkušnenj, ki bi si jih pridobival na podlagi ustvarjanj/zapadanj  v ekstremne situacije.

Moj ideal  je kreirat okoliščine, ki bi mi  omogočale tako vrsto  delovaja, ki bi blo  podobno samoudejanjanju, ne pa naporno dokazovanje/sledenje nekomu/nečemu al pa  premagovanju nekoga/nečesa.  Take okoliščine si lahko ustvariš na več načinov, odvisno tud od tega, iz katere pozicije štartaš. Če še nis vpleten v socialne odnose, zarad katerih bi bli  od tebe neporedno odvisni drugi, pol maš na voljo tud  bolj asocialne variante: se samoomejiš znotraj okoliščin, ki jih lahko kreiraš tako, da delajo teb v prid. Za to je ponvad potrebna materialna askeza in socialna izolacija, ki ti da duhoven polet al pa angažiranje po materialnih dorinah in družbeni veljavi, ki ti zoža duhovne dimenzije. Bolj ko si skratka zožaš okoliščine, znotraj katerih si se namenu delovat, lažje jih skreiraš tako, da bodo same začele delat teb v prid. Mistiku se začnjo odpirat nesluten duhovna prostrastva in se zato odvezuje od vezanosti na  materilno danost in okoliščine,  materialistu pa se  bogastvo samokopiči obratno sorazmerno z odvezovanjem od duhovnih vrednot in načel. Najbolj jebeno je v bistvu jemat srednjo špuro, kjer moraš  za enak cilj (samuresničevanje) seb v prid kreirat  tako materialne kot duhovne okoliščine. Kar pa v bistvu ni tko zajeban, treba je seveda verjet v  harmonijo kot tist zakon, ki edin zagotavlja eksistenco.

Življenje je edin  živ dokaz, kako se  v kozmičnem smislu morajo vsi ekstremi  lepo sharmonizirat, da sploh vzklije, po mojem ni treba v kašno posebno transecednco po to potrdilo hodit. Sory, zmotu sem se:  moral bi   v transcedenco po tako potrdilo hodit, če si se kot človk v labirinte čutno/materilane danosti tko zaplezal, da se skoznje ne zmoreš več samoresničevat. In obratno, ker ekstremi so samo dualnost, koz katere lahko subjekt lahko harmonijo/enost razpoznava.

Harmonija je  proses, ni stanje. Je proces potovanja proti ekstremom al pa  upiranju potovanja proti ekstremom. Nemogoče je enkrat za vselej  opredelit, kaj je harmonija za posameznika in kako se mora skoz družbo odražat. Men je bliz antična opredelitev harmonije, ki jo je platon je platon slikovito orisal skoz štiri kardinalne vrline, ki jih je ponazoru s konjsko vprego: um je postavu za voznika voza, pogum usteza voljnemu konju v pregi, poželenje pa upornemu konju. Pravčnost kot četrta  kardilalna vrlina vlada, če vsi deli v pravi meri izpolnjujeo svojo nalogo.  Um v stanovskem  smislu predstavljajo  filozofi, njihova vladavina pa bi bla  aristokracija; pogumu odgovorja vojaški stan, njihova oblast pa bi se odražala v timokraciji; poželenje predstavlja prehranjevalni stan, njihova oblika vladavine pa je lahko ali oligarhija ali demokarcija ali tiranija.

Določen zgodovinski trenutek in tvoj osebnostni položaj v njem pač določata  tvoj čut za pravičnost, v skladu z njim pa si določaš eno predstvo/ideal  o harmonji, ki si ga želiš v seb in v okolici vzpostavt.

To je lahko zlo mukotrpen posu, zato se velik  folka rajš prepušča čredništvu,  ki se oblikuje iz izničevanja ekstremov. Živet v harmoniji pa zato ne pomen nujno, da si črednik: ker je družba  je pogosto večinsko 'zglajzana' proti katermu od ekstremov, zato harmonija, vzpostavljena v teb, lahko pomen tud družben odklon in takrat je treba s sotrpini v temu odklonu pač vztrjat, čeprav zgleda po siziofovsko/prometjsko brezupno, nikakor pa ni  nedejavno.          
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #51 - 15.01.2003 at 12:39:54
 
titud:

S tem nedelovanjem nisem mislil tega dobesedno, ampak predvsem nezmožnosti globjejšega delovanja proti različnim ekstremom zaradi ohranjanja srednje poti. In verjetno je na tej srednji poti potrebno še kako delovat in to me je v bistvu zanimalo. Kako delovati in kako si skreirat okoliščine. Ti si mi v bistvu spet ponudil dva ekstrema , odklop od materialnega sveta oz. kreacija "duhovnih" okoliščin ali pa kreiranje materialnih in zapostavljanje duhovnih "dobrin". In si napisal:

Quote:
Najbolj jebeno je v bistvu jemat srednjo špuro, kjer moraš  za enak cilj (samuresničevanje) seb v prid kreirat  tako materialne kot duhovne okoliščine. Kar pa v bistvu ni tko zajeban, treba je seveda verjet v  harmonijo kot tist zakon, ki edin zagotavlja eksistenco.  



Ampak še vedno mi ni jasno kako je mogoče vzpostavljati harmonijo med odkloni v eno in drugo stran. Do neke mere že,, ampak če hočeš resnično spoznati obe smeri so odkloni vse večji in večji. Zdaj, lahko verjetno prenehaš iti globje in to sem mislil, ko sem rekel nedelovanje. Ampak če je razlog za takšno nedelovanje strah pred porušitvijo harmonije je nekaj drugega kot če je razlog odsotnost potrebe po takem početju. In mene zanima ali je sploh možno globjejše zahajanje proti različnim ekstremom (kjer se vedno bolj vključuje tudi izkustvena vpletenost ) in hkrati ohraniti takšno minimalno distanco do obeh, da si še vedno na srednji poti le odkloni so bolj konstantni in konkretni. To sprašujem prav zaradi vedskih spisov oz. ki jihlahko označim kot nek ekstrem napram izključno materialnemu delovanju. Kako je možno delovati v en ekstrem (ki vključuje prakticiranje) in hkrati ohranjat harmonijo z materialnim svetom. In zanima me ali ti nimaš potrebe oz. želje po globjejšem spoznavanju npr. vedskih spisov ali pa je prisoten "strah" pred porušitvijo harmonije, ki jo imaš vspostavljeno ?




LP
 
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #52 - 15.01.2003 at 14:04:49
 
Tole debato med nama, mind,  je v bistvu aryan sprovicirov, zato je prav, da svoj odnos do  prakticiranja ved bolj preciziram.

Harmonijo in  exstreme je treba po mojem razumet kompleksno, še posebej,   če govorimo v kontekstu človeške ekistence na naravni posmeznik-družba v vsem njunem pogovanju in prepletanju. Če je kulturni vozrec materilaizem, je duhovnost ekstrem in obratno. Če ti prevladujoč materialistični kulturni vzorec dojemaš kot extrem, se z vso vnemo svojo osebno harmonijo lotiš gradit na duhovnem ektrezmizmu. S tem si vzpostvu potrebno  osebno harmonijo, ki pa  se lahko vzdržuje le v  skrajni osebni  materialni askezi in socialni izoliranosti, ki sta  v družbi večinsko razumljena kot ekstrem.

Praviloma je brezmerno bogatenje prav tako razumljeno kot ekstrem, ker zanemarja etično komponento in predpostvalja izkoriščanje oz. porabo omejenih virov. Hkarti pa oba ekstrema lahko služita kot motivacijski dejavnik za osebno dejavnost  posameznika, odvisno pač od konkretnega zgodovinskega trenutka. Trenutno zgodovinsko nihalo tega dulizma nahaja na materialističnem polu, čeprav je že doživel svojo skrajno amplitudo in se vrača proti duhovnemu polu. To pomen, da so družbene okoliščine še vedno bolj naklonjene smorealizaciji znotraj materialne sfere, a  se te okoliščine relativno poslabšujejo. Ob tem reativnem slabšanju in dejstvu,  da je splošno ravnotežje  itak porušeno, je  duhovnost aryanovega tipa ena konkretna opcija, ki nas na to duhovno  opozarja in nas zato vsaj nekatere  privlač in vabi vsaj k solidariziranju z njimi. Ta solidarnost  do prakticiranja duhovnosti tako radikalnega tipa se kaže skoz toleranco in skoz solidarno zagotavljanje sicer skromne  materialne ekistence, čeprav so se prav razlagalci ved dokaj dobro tud materialno vključili v zahodno matrializirano družbo in zato tud na področju duhovnosti nauk al pa vsaj/razlagi precej prilagodl, da ne rečem kompromitiral.

Kva pa vem, kje se svojo osebno harmonijo jest. Po moje ni to, da se ne bi upal it ene od materialnosti kao osvobojene duhovnosti, ampak nekak ni v mojmu kontekstu, da bi si svojo eksitenco utemljeval na tovrstni družneni  solidarnosti al pa totalni aksezi. Se mi enostavnio zdi, da  za vzpostavljanje  torstne osebne  harmonije rabu en zlo močno  brco v rit iz trnove   materialne doline, da bi se tud  njene blagodeti   zmogu kompenzirat s slavljenjem  duhovne enosti z bogom in stvarstvom. Jest tega nism zmožn nardit, ensostavno ne čutm dost velike potrebe, ampak se mi zdi čist legitmna opcija in po svoje privoščm vsakmu, če mu to rata.

Se pa zarad tega pomanjkanja duhovnega naboja  nimam za nič manj človeka v eksitencialnem smislu, ker znotraj človeškega življenja  smo vsi zmeram le to, kar nismo, neglede na to, po katerih  poteh k temu hodmo. Tle jest ne priznam neobene hierahije, edin kriterij dobrega/višjega je solidarnost na poti.        
Back to top
« Last Edit: 15.01.2003 at 15:49:34 by titud »  
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #53 - 16.01.2003 at 11:33:40
 
Je mind nekam izmaglu, po moje praznuje tolk pa tolk letnico svoje eksitstence  Grin, bom jest kar mim njega nadaljeval, me še zmeraj drži v pesti uno njegovo vprašanje, če me je strah, da bi si narušu svojo harmonijo, če bi se v prakticiranju vedskih spisov začel iskat.

Sem že na tale forum prišel z eno slutnjo, da se centriram na podobnih temeljih, kot se gape oz. folk, ki ga na njegov forum vleče. Da mam z njim  eno elementarno soglasje okrog nečesa, za katero še sam  ne vem točno, kaj bi to blo. Duhovnost je zame preveč raztegljiva  zadeva,  religioznost  preveč zlorabljena, filozofija preveč racionlana, bog/enost  preveč abstraktna, ljubezen preveč osebna, čvekanje zarad čvekanja preveč banalna, afnanje z znanjem preveč ego-tripska, razsuvanje zarad razsuvanja preveč nihilistična...

Če te kot enga na splošno dost zadržanga skeptika   ena zadeva tolk vase potegne, da ti postane skor obsesija, pol  ni drugega, kot da s priznaš, da je v tvoje temelje segla. V tiste, za katere sploh nis vedu da jih maš, dokler prav zarad njih ne ugotoviš, da  ne moreš kar poljubno svetovnih nazorov izbirat pa menjavat.  

Kje so pol sidriran moji temelji? Zadnje kolkr tolk celovitega, na kar se je opirala  moja zavest, je bla filozofija eksitencializma, ki sem jo osvajal posredno skoz literarna dela sartra, camus in  malrauxa, pishološko utemljitu sem najdu v frommu, ki se je tako kot sartr v v družbeni  praksi spogledaoval z marksizmom.  Na tej   podlagi sem najdu oporo za  bistvene življenjske premike in jo pol pustu, da jo  je prikril prah, ker mi je zagotavljala vsaj eno kolkr tolk harmonično  osebno/družbeno življenje, ki mi  je lavfalo v bistvu po njenih principih: brez potrebe po globjem psihološkem utemljevanju tistga kar čutim, ker je blo utemljeno na ljubezni in družinski solidarnosti, ki se je skušla širt tud v šiše družbeno okolje, kar je blo pogosto sicer stresno in konfliktno, a znosno.

Potreba po iskanju temljev se je spet pojavla, ko  se ko so otrc zrastl, ko se je vsakemu od nas začel prebujat očitno ne do kraja preseženi  individualizem, ko je ljubezen začela postajat vse bolj abstraktna kategorija in ko se notranja solidranost ni več utemeljevala s potrebo pred zaščito na ljubezni utemljene skupnosti pred brezčutnim al pa vsaj indiferentnim zunanjim okoljem.

Žena, sicer zatajena dogmatilčna platonistka/idealistka/iracionalistka,  je začela po novodbni literaturi strastno posegat, jest kot  dogamatični eksitencilaist s primesmi markzima pa tud, predvsem zato, da mi ne pobegne v svet mistike oz. vsaj zato, da bom vedu, kam  jo  it iskat pa kako jo nazaj ven potegnt, če se je ne  bo dal zadržat.  Se je ta novodobna duhovnost (religija k sreč k ne, ker ni bla nikol religiozna) začela v s vsakdanjem lajfu  čist praktično odražat, kar me je sprva močno motil, pol sem pa začel naprej tolerirat, kasnej pa clo sam izvajat. Sprva še zmeraj z alibijem pred sabo, da bo 'mir pri hiši' in da bom vsaj na tak način imel z njo kontakate, pol sem pa začel odkrivat, da tud mene 'not' v duhovnost, kakršna koli mi je že pod roke pršla, začel vlečt. Kot zaprisežen existencialist/materialist (vsaj v primerjai z ženo, navzven, npr. v očeh svoja fotra, zihr ne več tolk), sem sicer duhoven fore kritiziral, presojal in sistematiziral, vendar pravzprav nisem mogel nikol zanikat, da delujejo: cel življenjski koncept zadnjih dvajsetih let z njo mi je blo zmeraj kot eno čudo, ki po moji racionalnii presoji  skor nobenih materialnih  podlag in pogojev ni imelo, da bi eksistiralo, a je vendar uspevalo!
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #54 - 16.01.2003 at 13:14:03
 
Da nadaljujem. Se je res za zamislt: a sem  jest preeksitiral zadnjih 20 let dokaj harmoničnega in s tem tud polnega lajfa po zaslugi mojga materializma, utemljenega na racionalizmu;  a ni boljš,  da si  priznam, da je blo vse to bolj zasluga ženinga idealizma, utemeljenega na iracionalizmu. Se nima smisla upirat, priznej si stari,  da so  tvojih temeljev ni pokril le  prah, ampak da so se tvoje korenine posušle, si začel vitalne sokove iz  ženih  črpat pa skoz njene pore dihat. Skratka, stari, odzemljen si, odklop se svoje iz svoje eksistencilane ujetosti v materio in racio, daj duhu duška....

Evo stari se zaganja k norc, da bi vzletu, a ga nekaj kar naprej k zemlji vleče. Jebiga, stari ma zgleda še zmeraj svoje temelje: bolj suhe sicer, a žilave. Se ne da kar tko na izy prek drugega od sebe odklopit,  je treba pogledat, kaj se bi se dalo z lastnimi temelji nardit.

Sem zasadu lopato in odkril čudo: ni nujno, da eksitencilaizem, na katerga sem prirašačen, črpa sokove  le iz materije, ampak existira lahko  pravzprav iz nule/praznine. Kako se je mogl zgodit, da sem jest to spregledov? Al pa, madona, kaj pa če sem ves cajt to v bistvu vedu al pa pa vsaj slutu, pa tega nism bil pripravljen verjet, ker sem navajen verjet samo tistmu, kar se da oprijet? Saj kako sem se pa lahko  sploh z ženo  solidaliziral, če je bla ideološko že od samga začetka prot men  in če bi  šlo za to, kdo bo koga?  

Ok, z dokazi na dan!

Včeraj sem po dolgmu cajtu spet vzel v roke ericha fromma, tokrat knjigo v srbohravščini, ki je zarad svojga ezotričnega naslova v svojih prejšnjih cajtih nism še nikol, čeprav sem tega avtorja že v vseh jezikih po dolgem in počez prebral. Knjigi je naslov zen budizam i psihoanaliza  s podnaslovom zen i zapadna misao. Fromm v njem soavtorjem knjige, japonskim strokovnjam za zen budizem d.t. suzkijem in avtorjem knjige esej o zen budizmu (izšla je že leta 1927),  že v uvodu ugotavlja:

Čas pojavitve eseja o Zen-budizmu  in hitrega uspeha v zahodnem svetu sovpada s pojavom ekistencialistične filozofije v  Evropi, posebej z osnovnimi deli  Heideggerja in Jaspersa. Ta dva filozofa šele  v zadnjem času, na svoje stare dni (knjiga zen budizem in psihoanaliza je izšla konec 60-let, tko da sta seveda oba filozofa, ki sta bila sartrova in camusova sodobnika, postala znana v tem času in sta zdaj že mrtva), ozaveščata to naključno povezanost (koincidencijo)
z vzhodno filozofijo, posebno tisto budističnega izvora. Znano je, da so Heideggru interes  za zen vzbujali njegovi japonski učenci. Ko je neposredno  zvedel za Suzkukijeva dela,  je Heidegger izjavil: "Če pravilno razumem, je to isto kot jaz hočem povedat v svojih spisih." - Japers je svoje koncepte univerazalistične  filozofije odprtih horizontov bistveno razširilna istovrstno problematiko  vzhodnih kultur šele v delu Die grossen Philosophen leta 1957....
Osrednja skupna tema današnje eksistencialistične filozofije in budizma je v tej izpraznjenosti ali praznosti
(ništetnosti) esitence, v njeni neposredni psihični  danosti.  Ta nauk o praznini ( sunyata), je v zaćetku našega štetja razdelal Nadarđuma na principih  dialektične kritike spoznanjskih kategorij z idealističnega stališča in s tem utemeljil nadaljni razvoj mahayana filozofije  v Indiji in daleč izven v kulturnem svetu Daljnega vzhoda (o njem piše tudi jaspers v svoji knjigi)...

Tko,  da niti ni čudno, da sem se pustu presenetit budističnim izvorom eksitencilaizma, tko kot se jim je   na svoja stara let pustu presnetit  tud nesojeni  utemelejitelj nejvove zahodnjške verzije heidegger.

Tko da tud ni čudno, zakaj se je men  kot materialistu ekistenca na podlagi praznine/duhovnost tko privlačna pa bliz: sem jo v bistvu prakticiral, samo vedu nism, da jo prakticiram, zato tudji tud nism mogu verjet.

Tko da zdaj sta vedenja in vejetje končn  prišla skup. To je vsaj zame kot eno razodetje principa, na katermu sem živu. Se v bistvu ne spremeni nč, ampak dobr dane spoznanje, da ma tistu, na čemer utemelujem  svoj življenje,  tud svoje korenine.  

Da sem v tem smsilu avtentičen in da mi  bo treba  stara leta prestajat z eno zavestjo, da sem v bistvu parazit. Cry

Mind pa bp,  tole sta mi za aryanom nekak pomagala razčistit. Ne vem, klok to  lahko vama prav pride, sicer pa še nism reku zadnje besede. Upam da jim bom čim večim od slej naprej tud verjel, tko da bo vam laže verjet men.  Tongue Smiley              
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #55 - 16.01.2003 at 14:13:05
 
Quote:
Sprva še zmeraj z alibijem pred sabo, da bo 'mir pri hiši' in da bom vsaj na tak način imel z njo kontakate, pol sem pa začel odkrivat, da tud mene 'not' v duhovnost, kakršna koli mi je že pod roke pršla, začel vlečt. Kot zaprisežen existencialist/materialist (vsaj v primerjai z ženo, navzven, npr. v očeh svoja fotra, zihr ne več tolk), sem sicer duhoven fore kritiziral, presojal in sistematiziral, vendar pravzprav nisem mogel nikol zanikat, da delujejo: cel življenjski koncept zadnjih dvajsetih let z njo mi je blo zmeraj kot eno čudo, ki po moji racionalnii presoji  skor nobenih materialnih  podlag in pogojev ni imelo, da bi eksistiralo, a je vendar uspevalo!


Ja point je, da uspeva pa naj bo na tak ali drugačen način in takšnimi ali drugačnimi pristopi. V bistvu mi je zdaj nekako bolj jasno, kako ti uspe vzdrževat harmonijo. Sam praviš, da so tvoji temelji predvsem iz materialne sestave oz. še več da so zelo,zelo trdni pa čeprav se je na njih skozi čas začel nabirat prah. In mogoče je prav ta trdnost temeljev pogoj za kasnejše vzdrževanje harmonije, ki je bila še posebej potrebna ob vdoru "duhovnosti". Drugačen, iracionalni pristop torej mogoče te temelje lahko samo razrahlja ne more jih pa podret. In v bistvu temelji sploh niso razrahljani ampak so na podlagi vnosa novega materiala celo trši kot kdajkoli prej. Pa vendar vse to ob predpostavki dovršenih materialnih temeljev že ob sami gradnji hiše. Tebi verjetno uspeva ta harmonija prav s pomočjo teh osnovnih gradbenih delcev. Ampak t.i. "duhovnost" je nekaj v kar moraš predvsem verjet in verjameš lahko samo skozi izkušnje oz. skoz prakticiranje. In dosledno prakticiranje pomeni verjetno tudi razbitje osnovnih temeljev in zanima me ali je to  "pametno" storiti. Pridobiš s tem seveda lahko na kvaliteti, vendar obstaja nevarnost nezmožnosti vrnitve zaradi porušenih "varnih" temeljev. In pri meni so za razliko od tebe ti osnovni materialni temelji postavljeni nekako naključno brez nekih dodatnih naporov, in s tem je tudi večja možnost njihovega razrahljanja in mogoče tudi večja možnost kvalitetnejšega dodajanja novih primesi, čeprav je s tem manjša celotna varnost hiše. In kaj je zdaj problem: Problem je meni skompenzirat to materialno varnost z željo po npr. večni ljubezni.




LP
     
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #56 - 16.01.2003 at 15:41:22
 
Quote:
Sam praviš, da so tvoji temelji predvsem iz materialne sestave oz. še več da so zelo,zelo trdni pa čeprav se je na njih skozi čas začel nabirat prah. In mogoče je prav ta trdnost temeljev pogoj za kasnejše vzdrževanje harmonije, ki je bila še posebej potrebna ob vdoru "duhovnosti". Drugačen, iracionalni pristop torej mogoče te temelje lahko samo razrahlja ne more jih pa podret. In v bistvu temelji sploh niso razrahljani ampak so na podlagi vnosa novega materiala celo trši kot kdajkoli prej. Pa vendar vse to ob predpostavki dovršenih materialnih temeljev že ob sami gradnji hiše. Tebi verjetno uspeva ta harmonija prav s pomočjo teh osnovnih gradbenih delcev...
 

Aha, vidim kaj te bega.

Prvič, jest sem bil zmerom obremenjn s tem, da je osnova za existenca materialnost,  da  materialnost ekistenco prdepostostvlja in jo zagotavlja. Duhovnost v najširšem smislu je iz materilanosti izvedena in sicer lahko vpliva nazaj na materialnost, ampak je tle zarad materialnosti. Obremenjenost s pojmovanjem materialne baze kot temelja  družnene nadstavbe po marxu pač, ki se je pokrivala z mojo osebno vlogo enega razvajenega adolescenta, ki je odraščal v času socialističnega potrošniškega booma v sedemdesetih. Skratka, greš se neke ideje, če in dokler  te odzad fotr cola in če te čaka najmanj bajta, če boš spravu skoz vsaj sredno šolo. Se ti zdi, da doma med tastrima sicer marsikaj ne klapa, ampak te podkupjo, da se ne poglabljaš, ti pa začneš kar nekaj fatazirat, ker se lahko špogaš.

Men se je zgodl tole: zalubu sem se v deklco, ki ni mela nč, pa tud hotla ni od mene nč za ceno, ki bi jo morala za ceno svobode oz.   materilne odvisnosti od mojga tastarga (življenje v njegovi  bajti) in posredno tud mene  ona plačevat. Sem se znajdu pred dejstvom fotr (bajta, materilanost, malomeščanstvo) al pa ona (ljubezen brez vsega). Sem se odloću zanjo, ostal brez vsega  in zato imel zmeraj občutek, da sem se ji nekak podredu. Tko da okrog materilanih temeljev sem hitr vidu da jih v skladu sta takim  konceptom, na katerem je bla utemljena  najina zveza, nikol ne bo. O teh peripetijah sem tud tle dost pisov, zadnjič v enem topiku, ki ga je arska odprla. Sem se na to težko navadu, me je zmeraj moril, da bomo jutr na cest brez vsega, da je teba imet eno 'rezervo', če ne  bom moral okrog fehtart pa tko... Po drug stran sem se pa začel privajat na to, da je vse stvar  čiste psihe. Če je skupnost utemljena na ljubezni, torej čisti psihični sili, je živ bog ne more razjebat, materialna stiska pa še najmanj. Ker je v bistvu nikol ni, ker je sam niti ne vidiš, tud če si na 2x2 metra, če je luxuz imet 20 let starga amija... Se ne tud ne pustiš na račun materialne eksitence nobenmu podrejat, se lahko lotevaš neverjetnih projektov, ki  te ne sesujejo tud če se materilano sfižjo... Ugotoviš, da otrok v bistvu ne rab skor  nč drugega kot ljubezen, da je tista barbika pa lego kocke pa kar je še tega nekaj vredno samo v kontekstu ljubezni in da se na račun nikakor ne sme ljubezni zastavit, da bi do teh dobrin pršov...

Tko da ti iracionalni principi ničesar ne razkrajajo, ker če ničesar nimaš, pol v bistvi ničesar tud ne razkrajaš (ok, prznam, men so razkralaj iluzije, da nekaj imam). Začneš zaupat pa verjet, da se na teh  iracionalnih principih da  tud materialno (pre)živet: se zmerom kje kašna rešitu njade, se zmeraj kje kaj opdre, če v te pricipe verjameš. Samo ti pricipi delujejo le, če jih zmeraj sprot utrjuješ, so izmuzljivi kot psiha sama, se jih ne da zafiksirat v materialnost pa pol iz njih nazaj varnost črpat. To so moji tastrai počel, pa se jim je kljub  zmeraj vse sprot sesipal, pa še mene so s to svojo obsesijo z materialnostjo globok zakodiral.

Tko, mind, ne vem kje si na  svoji življenski poti ti, jest sm svoj radikaln rez od vladavine materialnosti nad mano že zdavnaj potegnu, le da si tega dolg cjata nism upal priznat. Zdaj sva z njo na ti, dons mam več, jutr manj,  če je dobra volja se zmeraj kaj najde, kaj bi se človek s tem obremenjeval. Mogoče ti reza ne rabiš, mogoče loh greš z njo brez reza na ti.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #57 - 16.01.2003 at 15:54:25
 
Titud,

Je budizem tudi meni blizu, čeprav je moj pogled na to precej svojski, morda še najbližji alt.buddha.short.fat.guy, internet news skupini ki mi ga je pred precej leti uspela nekako približat. Oz. mi je blizu alt.buddha.short.fat.guy, vsaj kakršna je bila pred leti.

Se mi zdi, da pri sebi omenjaš precej nasprotij, ki zame to sploh niso, tipa vzhodnjaška duhovnost -- zahodni materializem, oz. vsaj nimajo nič opraviti z budizmom, kot ga poznam jaz. Ta pa ni niti preveč mističen niti preveč gnostičen, čeprav nimam proti temu prav nič, ob pogostem omenjanju duhovnosti pa se mi še vedno prižge opozorilna lučka "follow the money", saj sem prepričan, da imata navadno diametralno nasprotna pola vedno stično točko, s katero se krog sklene.

Duhovnost, materialnost pa te reči so zame nalepke, ki mi ne pomenijo prav dosti, saj se  kot približen budist nanje ne bi smel preveč navezati, svojo pozornost pa naj bi usmerjal na ta trenutek in kaj se v njem dogaja.

Ti želim veliko zadovoljstva pri prakticiranju, katerokoli pot si si / si boš še izbral.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #58 - 17.01.2003 at 07:36:31
 
Hvala za dobre namene, bp, sem zmeraj slutu, da se nama korenine iz iste podtalnice napajajo. Roll Eyes

Jest   zarad takih in podobnih  spoznanj  po moje svojih prakticiranj tukajšnosti in zdajšnosti ne bom dost spreminjal, bi mi pa seveda  pasal, če bi se še kakšnega bremena, ki ga tukaj pa zdaj brez veze s sabo vlačim,  lahko brez slabe vesti znebu.
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #59 - 17.01.2003 at 10:58:46
 
Quote:
Tko, mind, ne vem kje si na  svoji življenski poti ti, jest sm svoj radikaln rez od vladavine materialnosti nad mano že zdavnaj potegnu, le da si tega dolg cjata nism upal priznat. Zdaj sva z njo na ti, dons mam več, jutr manj,  če je dobra volja se zmeraj kaj najde, kaj bi se človek s tem obremenjeval. Mogoče ti reza ne rabiš, mogoče loh greš z njo brez reza na ti.


Sem tud jaz pred nekaj leti doživel en rez, zarad katerega sem močno podvomil v takšno obliko vladavine. Mi je ta rez omogočil sploh videt na drugo stran, kajti prej sem bil v notranjosti te doline in niti na kraj pameti mi ni prišlo, da obstaja še kaj drugega. Skratka nisem videl izven doline, ni pa se mi ljubilo samemu plezat. Zdaj sem nekako osvobojen te vladavine čeprav ji še vedno pripadam. Zato tud rad zahajam v druga "kraljestva" ampak ne bi spet rad pristal v dolini pa kakršna koli že je, ampak nekje na ravnini oz. še bolje na višini, kjer bi lahko užival v sadovih te kraljevine in obenem imel jasen pogled tudi v nižje kraje.



LP
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6