Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6
(Read 32522 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #30 - 09.01.2003 at 09:50:29
 
Brez veze, bp, da ti prodajam nazaj nekaj tvojga, kar ti še od sebe ne bi kupu. Bom odzdej naprej skušal le svoje okrog talat, kar si me nenazadnje tud vuvodnemu postu naprosu.

Quote:
Rekel sem že, da nisem ravno do konca skeptik, razlog temu pa je, da sem verjetno prelen, da bi brez upanja na odgovor  v neskončnost vrtal v kakšna "velika življenska" vprašanja, pa sem ker se hitro naveličam, izbral nekatere odgovore, ki so mi bili iz nekega razloga bolj všeč od drugih, torej so bolj "moji" in rekel, dost mam, to so stvari v katere pa verjamem.


Jest se stalno/dnevno  globoko čudim svoji nevednosti. Ampak bolj jo hočm odpravt, bolj spoznavam, da sploh ni finta v nevednosti, saj vem realtivno dost več kot folk, med katermu se gibljem.  Torej mi je začel počas kapljat, da ni finta v vedenju, ampak  v moji nesposobnosti, bi verjel  v tisto, kar vem. Ker ne verjamem v tisto, kar vem, res ne morem prčakovat, da bi  bi verjel v tisto, česar ne vem in  v čemer je   v bistvu smisu verovanja.

Verjetje pride z zaupanjem, zato sem začel verjetje začel zavestno 'trenirat' na tistih, ki jim zaupam. To so najprej žena pa otroc. So me tud oni navadal (predvsem otroc, ki so zrastl), da ni nujno, da moram o njih vse vedet, da bi jim lahko zaupal. Da jim moram zaupat pa verjet, da sami zase  vedo, kaj je zanje dobr in da je šele tisto kar je dobro za njih lahko  dobro za mene in ne obratno. Pr odnosu s svojim  fotrom sem moral v skladu s tem odkritjem o pomebnosti verjetja pač uprabit obraten proces: kar je dobro za mene je dobro tud zanj, pa naj to sprejme al pa ne in da ne rabm zgubljat energije s tem, da bi mu to non stop dajal vedet, če on tega ni sposoben z verjetjem  dojet.

Gremo naprej na širšo skupnost, pred katero se non stop z enim znanjem pa vedenjem dokazujem, ko pa se ljudje hočjo na to moje znanje pa vedenje zanest, se hitr izkaže, da mu tud sam ne verjamem. Mi morajo kar naprej dopvedaovat, da naj izkoristim kar vem , da se mi ni treba non stop za nekaj naprej 'višjega'  naprezat pa na eno nepopolnost zgovrajat. Tle sva se (tko kot ti?)tud z a.-jem zapela, ker  me je hotu 'izkoristi' za  to, da delam, kar vem pa znam, jest pa sem hotu njega/njih/vas 'izkorsitit' za to, da bi zvedu še več. Vam v tem smsilu niti ne bi želu zaupat, ker se tem s izognem tud temu, da bi vi moral zaupat men. Ampak se je spet izkazal, da vedenje, ki ga dobim od vas, ni dost, da vam moram tud in predvsem verjet. To mojo potrebo po verjetju so mi razkrile tud (med drugim tud  tvoje) dvojne/tojne identitete na forumu, saj od njih sem sicer nekaj zvedu, zaupanje v to, kar sem zvedu,  pa se mi je zarad neavteničnih  identitet za posti  sesul.

Skratka, jest tud tle gor na forumu se mi je odprlo eno spoznanje, da nimam problemov tolk z vedenjem, temeveč predvsem z verjetjem. Da mam okrog vere tolk nerazčišne pojme, da sem jo zarad tega spsoben totalno zatajit al pa se ji po drugi strani tako naivno prepustit, da glede na raven svojega vedenja presenetim tako sebe kot druge. Tle gor sem najdu eno ljudi z zlo podobnimi problemi, s katerimi nihamo od totalne skepse do totalne vere, med totalno indeferntnostjo drug do drugega  in totalnim  zaupanjem, saj vitualnost/anonimnost medija  omogoča oboje.  Zato skupina v praksi deluje med obema tem skrajnostima, kar ji daje eno veliko dinamiko, a hkrat obsoja na neučinkovistost (ki tebe moti) in ki je po moje ni možno odpravit, ne da bi s tem osiromašl v njeno dinamiko.

V postu sem ti spet skušal prodat nekaj tvojga, ampak sem tisto zavil v oklepaje, tko da ti tega ni treba niti odmotat. Vse ostalo o veri/zaupanju pa je čist moje, dostavljeno tko, kot si zaželu. Porab zase kakor hočeš, zarad mene mu lahko zaupaš pa verjamešm al pa vzameš zgolj na znanje.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #31 - 09.01.2003 at 15:45:44
 
titud,

Si bom pa še jaz dovolil malo pokomentirat.

Se oba strinjava, da je totalna skepsa neučinkovit način hoje skozi življenje, totalno zaupanje oz. slepa vera pa nespameten. Tako, da noben od naju ne visi na nobenem od ekstremov, zaradi česar se lahko tudi pogovarjava.

Če poimenuješ nihanja med vero in skepso z besedo dinamika, pa če pri tem ne zanihaš preveč okrog lastne vrednosti  Shocked, pa se vse skupaj že tako lepo sliši, da bi temu že težko rekel problem. Tako da je morda dobro vprašat, komu kaj in zakaj zares dokazuješ.

Če že čutiš potebo po verjetju kateri od mojih pojav, ti predlagam Nemesis, je nesmrtno božanstvo in nasploh najbolj dodelana, saj je že najdlje na svetu in je imela največ sokreatorjev, jest sem se pa trudil, da je ne bi v bistvenih potezah preveč s svojimi barvami prebarval. Trenutno počiva, ker nima razloga, da bi se oglašala, sicer bi moral biti prav bp in njegov hubris tisti, ki bi si zaslužil njeno obdelavo. Ne obljubim pa nikomur, da ne bo spet prišla, ona ali pa kdo drug na forum, če se mi bo to zdelo koristno. Ali zabavno. Wink

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #32 - 10.01.2003 at 08:14:11
 
Quote:
Če poimenuješ nihanja med vero in skepso z besedo dinamika, pa če pri tem ne zanihaš preveč okrog lastne vrednosti  , pa se vse skupaj že tako lepo sliši, da bi temu že težko rekel problem. Tako da je morda dobro vprašat, komu kaj in zakaj zares dokazuješ.


Pri skepsi gre tko, da se vsaj na videz ne rabiš nikjer sidrirat, zato tud okrog nobene lastne vrednosti ne nihaš. Si bodisi nihilist al pa ekistencialist (kar je meni bližje), ker maš znotraj ekistence eno totalno svobodo, ampak ta svoboda pade nate kot breme, ker te v celot determinira, da ji ne moreš pobegnt. Karkoli počneš, počneš iz te svoje  svobode, te nobena zgodovinska al pa privatna okoliščina ne more te obosjenosti na svobodo losat, pa če te še tolk stiska pa pritiska. Nimaš prav nobene druge vrednote kot to, camus bi reku absurdno ujetost v svobodo brez boga, da bi ti pot iz nje kazov. Jo  zato laghko  občutiš  vdano kot sizif,  a hkart tud uporno kot prometej.

Tako vdanost kot upor sta znamenja vere v človeka, ki kot sizif nikoli kloni in se upira kot prometej  in prav v teh dveh vrlinah centrira svoje vrednote.  

Tko da se pravzaprav ne dokazuješ nikomur, izkazuješ le vdanost/kljubovanje  eksistenci, ki ti je dana proti lastni volji in  v kateri obsojenost na svobo ne moreš prevalit na nikogar.

Vera je tako lahko tud ateistična  zadeva, je samo rezultat vdanosti/zaupanja spoznanju, da je 'nekaj' močnejše tod tebe, da mu lahko samo 'služiš' s tramsto  vadnostjo al pa uporom. Eksistencializem  mi je v tem pogledu še vedno najbližji in ko če maš vero v tisto 'nekaj', so ti vsi verniki v 'nekaj drugegega' po svoje bliz. Si del enga 'bratstva v veri', občestva, kjer vsak po svoje  časti sicer svojga boga: eden mu vdano vali skalo in uporno krade ogenj, drugi mu mu moli, tretji  poje mantre...

Ne vem, jest vsem tem vidm eno  dinamiko, ki si ji  vdajam, a se zard tega ne počutm čist nč konformno/nesvobodno.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #33 - 13.01.2003 at 10:11:09
 
Titud,

Recimo, da se sam spravim brat vede, kabalo, biblijo, hertmeticne spise, koran, ali zapise kakšnih budisticnih menihov, sem preprican, da bom v njih našel v prvi vrsti stvari, ki se dotikajo, pojasnjujejo, razjasnjujejo ali pa se motijo o stvareh, ki se ticejo tega sveta v katerem živim in pa napotke za moje življenje.

Kako sem lahko v kaj takega tako prepričan. Zelo enostavno, ker bom s svojim branjem, iskanjem, ignoranco in interpretacijo pac našel v teh knjigah natanko to kar išcem. Pri tem bom spregledal vse zgodovinska pričevanja o času, ko so zapisi nastajali in pa vsa bolj mistična doživetja, zato ker o tem ne vem zadosti, da bi jih lahko sploh prepoznal.

Tako, kot jaz išcem zapise o svetu in življenju, pa lahko prav tako nekdo drug v istih knjigah išče način, kako odgovornost zase in za svoje življenje prenesti na drugega. In si na ta način narediti svoje življenje bolj enostavno, bolj predvidljivo, na videz bolj obladljivo in pa najti način kako sprejeti dogodke, ki jih ne more preprečiti.

Sizifov greh je bil menda pretirano zanašanje na lastne sile, podvomil je, da v svojem življenju potrebuje bogove. Zaradi te svoje skepse ali morda prepričanja je bil obsojen na večen napor, na večno iskanje nedosegljivega, ki se mu izmuzne vedno, kadar je tik pred  tem, da uspe. Prometej je bil obsojen na večne muke, na večno trpljenje posledic, ker je prinesel ljudem ogenj (moč in sposobnosti), s katerimi le ti niso znali upravljati.

Oba Sizif in Prometej v grški mitologiji _nista_ simbola drže, oba sta bila v svoje trpljenje prisiljena, kot kazen za svoj (menda nespameten in neproduktiven) odnos do sveta.

Ponavadi ljudje in bogovi v grški mitologiji ljubijo, trpijo, iščejo, sovražijo, se igrajo, skratka živijo in ne prenašajo in ne kljubujejo eksistenci, kvečjemu kakšnemu drugemu bogu.

Prenašanje in kljubovanje pa je prej reakcija subjekta ki ne živi svojega življenja, ki živi za ali skozi druge, ki  svojo svobodo razume kot služenje/upor. Prenašanje in kljubovanje sta znak sužnja, znak nesvobode, znak prisile in ne svobodnega človeka.

Ko govoriš o vdanosti in kljubovanju eksistenci, bi lahko prav tako govoril o karmi in ujetosti vanjo, sta koncepta zelo podobna, če pustiš pravljice o ponovnih rojstvih za sabo. Prenašanje in kljubovanje pa sta dejanji, ki ga krepita, ki ohranjata tisto razmerje sil, ki ga vzdržujejo. Kako v vsakem konkretnem primeru razbiti ujetost, sicer ne vem, verjetno niti ne obstaja enostaven recept, saj je treba marsikaj spremeniti, najprej pa svoj pogled. Vem pa, da ko ga ne bo več, bo izginilo govorjenje o in občutek prenašanja in/ali kljubovanja.

Preko Sizifa in Prometeja si mi pokazal podobnost med ujetostjo v karmo in prenašanjem in/ali kljubovanjem eksistenci.
Tako, da če bo kdo kdaj govoril o karmi, osvoboditvi in razsvetljenju, zdaj vsaj vem kje ga iskat.

Evo, pa sem spet našel, kar sem iskal Smiley

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #34 - 13.01.2003 at 11:17:08
 
Quote:
Preko Sizifa in Prometeja si mi pokazal podobnost med ujetostjo v karmo in prenašanjem in/ali kljubovanjem eksistenci.
Tako, da če bo kdo kdaj govoril o karmi, osvoboditvi in razsvetljenju, zdaj vsaj vem kje ga iskat.


Upam, da te nisem zavedu k iskanju razsvetljenja izven eksistence,  da te ne bom imel na vesti, ko se boš kje zastrupljen/sežgan   prdružu kakšnemu kultu sonca... Shocked Smiley

Dragač je pa tud mene ves cajt vznemirja skrivnostna povezanost/podobnost ne tolk med ujetostjo v karimčno danost in existenco ampak svoboda, na katero si zarad te ujetosti praktično obsojen. Nekje gre za krmarjenje znotraj karme pa dharme, drugje za pa  determeniranost gentsko/kulturno dane eksitence z zgodovinskimi okoliščinami. V mladostnem obodju sem bil praktično obseden z zgodovisnkim determinizmom lastne eksitnece, pri čemer sem bil nagnjen k temu, da sem se zlahka  podrejal kakšnemu totalitarnemu cilju:v gimnaziji post hipijevskem krišnatjanstvu pa navduševanju za hesseja, v vojski pa začetnem obdobju študija za camija in  molroja in sartra,  ki sem jih doplnjeval z humanističnimi marksiti  la from. V kasnejšem obdobju (ljubezen, daružina, otroci) je zgodovisnki determinizem zamenjal determenizem  pragmatične realnosti, nenaklonjene na ljubezni utemljeni skupnosti. Obsojenost na svobodo eksitence sem razširu še   z dvema novima nebogljenima bitjema, drža pa je ostala v bistvu  enako prenašalna/kljubovalna. Na 'stara' leta sem začel pač v skladu s pojemanjem vitalnih življenskih moči na račun duhovnih začel v temu  eksitencilaističnu modelu začel prepoznavat trancedenčne karmično/dharmične vzorce in začel samga sebe presenečat, da sem kljub svomu ateizmu v bistvu en prikrit vernik, čeprav bi tko kot vsi men podobni svojo religioznost rajš zakamuflikral za duhovnost.

Glede razsvetljenja si jest še nism prišel na čisto tko kot ti, čeprav bi se tud tle dal najt en vzorec. Camus v nezmožnosti spoznanja v naprej danega absolutnega smisla, ko vodi življenje, vidi za človeka edino šanso v tem, da mora najti pravo mero znotraj svojih možnosti.  Pot k temu najde camus v 'sredozemskem mišljenju', utelešenem  v pokrajini sredozemskega prostora in grškem mišljenju, ki je v njem vzniknilo.  V tej pokrajini se manifestira  poravnava nasprotij med svetlobo in senco, med morjem in soncem (evo, mi smo vsako leto maximalo možno ob morju Smiley). Camus tu spet poseže po grški mitologiji (to bo nekaj za tvojo nemsis Wink):

Nemesis je na straži, je boginja mere, ne maščevanja. Vse kar prestopi meje, neizprosno kaznuje. 8)      
Back to top
 
 
IP Logged
 
gape
YaBB Administrator
p
*****
Offline

I love YaBB!
Posts: 13595
The Land of YaBB
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #35 - 13.01.2003 at 11:17:53
 
titud wrote on 09.01.2003 at 09:50:29:
Jest se stalno/dnevno  globoko čudim svoji nevednosti. Ampak bolj jo hočm odpravt, bolj spoznavam, da sploh ni finta v nevednosti, saj vem realtivno dost več kot folk, med katermu se gibljem.  Torej mi je začel počas kapljat, da ni finta v vedenju, ampak  v moji nesposobnosti, bi verjel  v tisto, kar vem. Ker ne verjamem v tisto, kar vem, res ne morem prčakovat, da bi  bi verjel v tisto, česar ne vem in  v čemer je   v bistvu smisu verovanja.
... ... ... ... ... ...  

bravo titud ... prov krasno si napisu
Back to top
 

Lahko pa da se tudi motim ...

The Administrator of this yabb and domain.
WWW WWW  
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #36 - 13.01.2003 at 14:48:11
 
Nekaj iz časov moje mladosti, iz Intervjuja z Milanom Mladenovićem iz skupine Ekaterina Velika ...

Q: U pesmi "Modro i zeleno" postoji jedan stih koji govori o promenama i kaze "Kako da ostanem isti, kako da sacuvam sebe od promena, samo putem promene"...

MILAN: Promene su me uvek fascinirale - to kako ljudi vremenom menjaju izgled i svoje unutrasnje osobine i kvalitete...Mislim da je jedini nacin da covek ostane ne isti (to je u ovom stihu bukvalno receno), nego da ostane svoj - jeste da se vremenom menja. Emocija je najveca ljudska vrednost, i to iskrena emocija koju ljudi ulazu u ono sto rade ili u kontakte sa drugim ljudima. I zato nije vazno da li neko svira muziku koju svira Koja, ili koju sviram ja ili bilo ko drugi, vec je vazna iskrenost, naboj emocija i naboj dozivljavanja onoga sto radi. To je vaznije od svake stilske odredjenosti. Mogu da volim razlicite vrste muzike i ne samo muzike vec svih oblika ljudskog delovanja, ali pritom vrlo mi je vazna iskrenost i pozitivno ubedjenje onoga koji stvara. Volim i postujem sve ukoliko sam ubedjen da onaj ko to stvara misli da je to ono pravo, a to se uvek oseti i razlikuje se od foliranja i laznih trendovskih previranja.
Back to top
 
 
IP Logged
 
BonSens
3
***
Offline


Posts: 109
prestolnica
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #37 - 13.01.2003 at 14:51:19
 
titud wrote on 13.01.2003 at 11:17:08:
Nemesis je na straži, je boginja mere, ne maščevanja. Vse kar prestopi meje, neizprosno kaznuje. 8)          

Predvsem pa človeški napuh, če me spomin ne vara... zato pa gre snovalcem foruma tko v nos pa še kam. 8)
Oh k bi se le večkrat tle gor oglasila, k mi je tko simpatična.  Cheesy
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #38 - 13.01.2003 at 15:44:43
 
Quote:
Nekaj iz časov moje mladosti, iz Intervjuja z Milanom Mladenovićem iz skupine Ekaterina Velika ...


Ja, muska je ena potenca eksitence, ki se ji velja strastno pa iskreno predajat, če je tud sama iskrena.


Quote:
Predvsem pa človeški napuh, če me spomin ne vara... zato pa gre snovalcem foruma tko v nos pa še kam.  
Oh k bi se le večkrat tle gor oglasila, k mi je tko simpatična.    


Ja, bon sens, samo  se mora pazit, da je zmerna, da njej sami napuh ne zavlada  Undecided.
Back to top
 
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #39 - 13.01.2003 at 17:20:31
 
Sem hotel reči, da se s svobodo soočiš šele, ko se NE podrejaš in ko se NE upiraš (ker s tem nasprotnika legitimiraš in ker se s tem ujameš v zastopanje pozicij, ki so pa tako že na začetku konfliktne in morda nepomirljive), ampak ko poskušaš spreminjati pogoje pod katerimi se srečuješ z nasprotnim interesom.

Za to so potrebne mnogotere spremembe, od majhnih in nepoaznih, do tistih, ki so bolj vidne.

Sem bil zgleda precej štorast, ker tega nisem znal prej bolj jasno povedat.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #40 - 13.01.2003 at 17:41:49
 
so oproščam, ker vskakujem, ampak :

Quote:
Sem hotel reči, da se s svobodo soočiš šele, ko seNE podrejaš in ko se NE upiraš (ker s tem nasprotnika legitimiraš in ker se s tem ujameš v zastopanje pozicij, ki so pa tako že na začetku konfliktne in morda nepomirljive), ampak ko poskušaš spreminjati pogoje pod katerimi se srečuješ z nasprotnim interesom.


te jaz to prav razumem, da SEBE (v soočenju z nasprotnim interesom) ne smeš spreminjati, ampak moraš spremeniti  pogoje, pod katerimi prihajaš v konfliktne situacije ?

kateri pa so ti pogoji, ki naj bi jih spremenil in kako to počneš ?




LP


Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #41 - 14.01.2003 at 09:10:25
 
Z eksitenco si bit-za se in si že ob svojem rojstvu v nepomirljivem odnosu z bitjjo- na- seb. Rojstvo je met proti samoresničitvi, na to si  obsojen, tega  ne moreš premgat. Iz sebe si prisilejn naredit, kar še nis, človeka ni mogoče reducirat na faktično dano, zato je brez veze živet v iluzji, da boš faktično dano (bi- na -seb) kdajkoli prilagodu seb (bitjo-za-sebe).

Bistvo človekove ekistence  je ravno v tej večni razliki med faktično danim in človekovo obsojenostjo  na to, da samemu seb ni dan, da on ni nikol to, kar je, da je kot zasnutek vedno že prek prek sebe. Človeka ni mogoče reducirat na faktično dano, on ni le to kar je,  pač pa to, kar se naredi.

Človek je prisiljen delovat znotraj svoje eksitence ne glede na okoliščine.  A zard tega ti tud ni treba bit  noben fatalist/nihilist, ker ravno po teb,  po tvoji  zavesti/biti je nič šele lahko prišel na svet.  Ker je nič je v teb vsebovan šele po tvoji zvesti, si  ravno zarad te niči lahko samo to, kar še nis.  V tem, da bi  bil, kar še nis,  pa je bistvo tvoje  obsojenosti na svobodo.

Lahko se bremena te svobode tud poskusaš losat  tud tko, da se poistovetiš  s kakšno  idejo ali kakšnim idealom/idolom, ampak pol si v svojo ekistenco vnesu boga/božanstvo, ki je izven  nje in s tem svoje delovanje utemeljil na nečem, kar niča ne dopoušča več, ker ga zapolnjuje sabo. A je pol to sploh še ekistenca, saj  se odpveduje sami seb oz. se žrtvuje za transcedentalni smisel?

Upor kot žrtvovanje ekistence za namišljen absoluten cilj  se tako izteka v nihilizem in zaničevanje človeka. Odpoved slehernemu metafizičnemu osmišljanju pa od človeka zahteva , da se umesti znotraj sveta po človeški meri, da se ne nadeja nč onostranskega, ampak da izčrpa dano. Človeku je zato usojeno, da trpljenje v svetu brez smisla in boga vzame nase kot sizif, toda tud sizif , ko se vrača k skali, da bi svojo usodo znova vzel nase, je vzvišen nad svojo usodo. Iz usode je naredil človeško zadevo, ki se mora urejat med ljudmi. Posameznik mora spozant, da ni sam s vsojo usodo in da se lahko identificira le  drugimi sotrpini. Osnova vsakega upora v prometejevskem smislu je torej lahko le solidarnost med sotrpini. Če se človek med uporom žrtvuje, potem to stori v korist nekega dobrega  (svobode, pravičnosti), ki sega čez njegovo lastno usodo.

Ne vem, men taka razlaga človekove eskistence čist zadošča. Me varuje pred zaletavostjo v kakšno revuliconarnost ali totalitarizem pod zastavo idelogije ali pa fanatično religioznost, ker je filozofija eksistence že utemlejna na nihilizmu, tko da ga naredila za jedro humanitarnega delovanja. Znotraj nje se hkrat upiraš in prepuščaš brez iluzije, da boš vset spremenu po svoji podobi al pa prilagodu sebe svetu, ker to itak ni možno, ker si ti pravzaprav zmerja tisto, kar še nisi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
mind
5
*****
Offline

Always remember Krishna
and never forget Him
!
Posts: 686
MB
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #42 - 14.01.2003 at 10:32:16
 
Quote:
Ne vem, men taka razlaga človekove eskistence čist zadošča. Me varuje pred zaletavostjo v kakšno revuliconarnost ali totalitarizem pod zastavo idelogije ali pa fanatično religioznost, ker je filozofija eksistence že utemlejna na nihilizmu, tko da ga naredila za jedro humanitarnega delovanja. Znotraj nje se hkrat upiraš in prepuščaš brez iluzije, da boš vset spremenu po svoji podobi al pa prilagodu sebe svetu, ker to itak ni možno, ker si ti pravzaprav zmerja tisto, kar še nisi.


Ja sprijaznjenje z svojo "usodo" te vsekakor varuje pred morebitnimi škodljivimi posledicami, saj ti preprosto onemogoča delovanje v kakšni drugi smeri. In tvoj eksistenčni problem bi celo lahko bil rešen, saj ni želje po kakšni revolucionarni spremembi (za katero ti tvoj razum pravi, da je nemogoča) ampak če malo izklopiš svoj razum lahko spoznaš to, kar že cel čas nekako veš le da se temu spoznanju razumsko upiraš in s tem  ostajaš tisto , kar nisi.





LP
Back to top
 

Hari bol
 
IP Logged
 
bp
Ex Member




Re: Moja osebna prepričanja
Reply #43 - 14.01.2003 at 11:32:13
 
mind wrote on 13.01.2003 at 17:41:49:
te jaz to prav razumem, da SEBE (v soočenju z nasprotnim interesom) ne smeš spreminjati, ampak moraš spremeniti  pogoje, pod katerimi prihajaš v konfliktne situacije ?

Ne čisto. Seveda lahko spreminjaš sebe, seveda pa lahko poskusiš še kaj drugega, saj če samo spreminjaš sebe, se verjetno dostikrat moraš podrediti zunanjim zahtevam.

Glede spremembe pogojev pod katerimi se srečuješ z nasprotnikom je vedel veliko povedati že general Sun Tzu v Umetnosti vojne, kjer med drugim pravi, da se je najbolje vojskovati brez spopadov.

Tako lahko s titudom tukaj tja do neskončnosti filozofirava, lahko pa spremeniva pogoje in greva na pivo, in  ker noben od naju ni vajen tega, že po ta tretjem pivu v spremenjenih pogojih ugotoviva, da se v bistvu v vsem strinjava Grin.

lp bp
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Moja osebna prepričanja
Reply #44 - 14.01.2003 at 12:06:35
 
Quote:
Ja sprijaznjenje z svojo "usodo" te vsekakor varuje pred morebitnimi škodljivimi posledicami, saj ti preprosto onemogoča delovanje v kakšni drugi smeri. In tvoj eksistenčni problem bi celo lahko bil rešen, saj ni želje po kakšni revolucionarni spremembi (za katero ti tvoj razum pravi, da je nemogoča)


Mind, eksistencilaistična filozofija upora ne pomen nedejavnosti, npr. tega, da ne bi sodeloval v  al pa celo vodil revulucionaren prevrat. Andre malraux je kot existencialist svoje junke zmerom postavljal v ene revolucionarne al pa pustolovske situacije (npr. meščanska revolucija v šahghaju 1929, odkrivanje starodavnih temljev na tajskem), ampak tam se za razliko od ostalih niso angažiral pa clo žrtvoval za politične ideje ali materialno bogastvo, ampak za človeške zadeve kot so prijateljstvo in solidarnost. Le negativci so svojo existenco utemlejjval iz nihilistične volje do moči (npr. anarhistični teroristi, pohlepni roparji umetnin) ali idelogije (politkomisarji...)  

Sartre kot najboplj viden existencilaist  je bil eden najbolj dejavnih inteletulcev v slavnem prevratu francoskih študentov leta 1968, camus se bil kot alžirski francoz  zavzemal za dekolonizacijo tedaj še imperialne francije...

Res da je ekistencilizem bolj intelektulno gibanje, a to ne pomen, da je racionalno. V njem je bil velik čustven naboj in je imel zlo humao noto, ki se  ni čist izčrapla in se spodbujena s kakšnimi novodobnimi skorpucalščinami vsaj v men hitr nazaj vzpostav    Tongue Smiley

Quote:
Tako lahko s titudom tukaj tja do neskončnosti filozofirava, lahko pa spremeniva pogoje in greva na pivo, in  ker noben od naju ni vajen tega, že po ta tretjem pivu v spremenjenih pogojih ugotoviva, da se v bistvu v vsem strinjava


Tle maš prov, bp, zato sem jest za kresanje  mnenj in  stališč bolj  za tipkovnico bolj kot   pa za šankom. Vsaj dokler sam pred sabo nism na jasnem, kaj mislim.   
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6