titud wrote on 26.08.2002 at 12:52:38:O rodetovem predstavljanju vloge cerkve v naši družbi
pa to: je res strokovnjak in naš občutek, da je brez posluha za družbeno realnost, je varljiv.
Bi rekel. Pa še to, kar zadeva pridigo, ki jo tako z veseljem mnogi "ocenjujejo": Kaj sodi v neko pridigo in kaj ne, lahko sodijo predvsem pridigarji sami. Mi lahko pravimo, da nam je všeč, ali pa da nam ni. Težko pa bi bili mi poklicani soditi o tem, kaj sme pridigar reči, kaj ne. Če se že čutimo poklicane, nas verjetno naši občutki varajo. Samo to, k pravilnosti kritike pridige dr. Rodeta. Kdor je ni bral z namenom, da bi jo razumel, je pač ne more razumeti, pa jo bo zato le kritiziral. In s kritiko se človek zelo izpostavi, nekako razgali samega sebe, ne samo tistega, ki ga kritizira. Tako gledam jaz na to stvar. In s te strani mi je obravnavana kritika zelo veliko povedala, mnogo več sem videl v teh kritikah kot pri samem branju pridige...
titud wrote on 26.08.2002 at 12:52:38:Me veseli za samsonov come back. Ampak samson, mene pri teb zanima predvsem psihološka podstat tvoje religioznosti, ne tolk nauk, na katerega se tvoja religioznost navezuje/navdihuje pa občestvo, v katerem se utrjuje.
...Jest mam eno ljubeznsko čustvo do vsega kar je, že v seb. Res da spričo mojih osebnih izkušenj in vrženosti v ta čas in prostor komaj dremlje in se morda komaj vidno prebuja, ampak čutim, da vsaj v potencialu je.
....A si do religiozne izkušnje prišel sam al pa ga morda dolguješ občestvu, ki te nanjga zato morda drži z zgrožnjo pred odvzetjm oz. izobčenjem tko kot mati, ki veže svojga otroka nase zato, ker mu je 'slučajno' ona nudla filing prve tuzemske ljubezni?
No, ta drugi del tudi mene bolj zanima. Hvala za vprašanja, toda veliko jih je in potreboval bi mnogo prostora, če bi hotel na vse dovolj natančno odgovoriti. Zato mi ne zameri, če bo odgovor pomanjkljiv, saj bova lahko še nadaljevala.
Kaj je podstat moje religioznosti, te zanima. Imaš prav, čeprav tega tako ne rečeš: to ni nauk, o katerem sprašuješ, to je prej naravnavnost moje narave, moje osebnostne biti, ki ima posebno lastnost, ki ji pravimo religiozna komponenta. To mi je dano, ali, če hočeš, prirojeno. Seveda mi je vernost oblikovala tudi krščanska skupnost v kateri sem živel in odraščal. Toda tudi jaz sem prišel v času pubertete do tistega bolečega razpotja, ko sem postavljal pod vprašaj prav vse, kar so mi govorili starši, kar mi je govoril g. župnik, kar sem bral v verskem tisku in pozneje v Sv. Pismu. Seveda tudi prav vse, kar so mi prav kontra načrtno dopovedovali v šoli. Zelo sem se zanimal za marksizem in praktično za vse sodobne ateistične filozofije. Moj priljubljeni sodobni filozof je bil Sartre. Zaradi njega sem si lomil zobe s francoščino, da bi ga mogel brati v originalu. No, vseeno sem ga raje bral v nemščini, ki sem jo neprimerno bolj obvladal kot francoščino. V gimnazijskih letih sem bil zelo blizu ateizmu. Toda hotel sem biti pošten, in sem prav tako resno študiral religije, predvsem krščanstvo, kot protagoniste ostalih svetovnih nazorov, seveda tistih, ki so bili bolj vidni v mojem neposrednem okolju. In nekje ob koncu gimnazije sem se nekako "odločil" za Kristusa. Odločil pišem zato, ker niti ne vem, ali je bilo potrebno se ne vem koliko odločati. Kristusa sem namreč kot Boga človeka doživel v sebi na zelo oseben, prepričljiv način. Boga sem nenadoma zaznaval v svojih globinah zelo razločno. Nikdar doslej tega procesa nisem ne vem kako analiziral, toda vem, da sem šele tedaj postal prepričan vernik. Toda bil sem zelo kritičen, kar sem ostal do danes, obenem pa sem hotel biti pravičen. Mogoče je v tej moji nagnjenosti k resnici in pravičnosti nekaj tiste moje zagnanosti, ko je treba stopiti resnici v bran.
Zavedam se, prijatelj titud, da ti s tem še zadaleč nisem odgovoril na vsa vprašanja. Sicer pa je za to še čas. Pa tudi res je, da je mnogo lažje vprašanja postavljati, kot pa nanje hitro odgovarjati, še zlasti, če gre za tako osebna vprašanja.
To, kakšna je katera pridiga bi raje kar pustil. Naj sleherni ocenjuje zase. Tako in tako je bila namenjena samo kristjanom, kaj bi se torej toliko mučili z njo. Gotovo bi se s tem izognili marsikakšnemu nesoglasju. Tako gledam jaz na to stvar.
P topel pozdrav vsem!
Samson