Svet pogovorov
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
General >> Verstva,  religije,  filozofije,  kulture >> Sant Mat
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1062668877

Message started by bogglefreak20 on 04.09.2003 at 11:47:57

Title: Sant Mat
Post by bogglefreak20 on 04.09.2003 at 11:47:57

Zanima me kolikim na tem forumu je znan oziroma se z njim celo bolj poglobljeno ukvarja.

Sam sem še v fazi zbiranja informacij, bil sem (en dan) na Satsangu s Sant Thakar Singhom v Italiji, me pa zanima koliko je kaj interesa v Sloveniji.
Nekaj ga že mora biti, ker je knjiga Juliana Johnsona velikokrat izposojena iz knjižnice  ;)  Upam, da kdo od bralcev zahaja tudi na ta forum.

Lahko bi malo poklepetali.

Lepo se imejte!

Title: Re: Sant Mat
Post by stojchi on 04.09.2003 at 13:20:46

:)
dragi buglfrik
sam sem pred mnogimi leti proučeval skupne točke religij in hotel o tem napisati knjigo., ko pa sem naletel na knjigo Pot mojstrov, sem videl, da je to on opisal mnogo bolje, kot bi kdajkoli jaz.
Sam sem že kar dolgo učenec mojstra Prem Rawat Maharajija, ki je postal mojster s svojimi osmimi leti in pričel svojo misijo na zahodu pri svojih trinajstih letih.
Ima na milijone učencev po celem svetu v sloveniji preko tisoč in je kar naprej na turneji po vseh kontinentih.
Na naših straneh  www.pozitivke.net
imaš veliko mojih zgodb, ki govorijo o tem., priporočil bi ti, da si prebereš:
http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=20030311165035439

http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=20021225165706813

http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=20030109005908390

in tu na: Prem Rawat Maharaji umetnost notranjega spoznanja3

lahko si ogledaš njegove strani na
www.tprf.org
www.maharaji.net
www.contact-info.net
(kjer lahko slišiš njegove triminutne govore in njegovo glasbo)

o video prireditvah po sloveniji na
www.ustanova-elanvital.si

tehnike so podobne, vendar je od tehnik še bolj pomemben sam mojster, ki jih podaja, tako da si prisrčno vabljen, če te ta stvar zanima.
Najboljši mojster je za vsakega tisti mojster,
pri katerem se ti najbolj udobno počutiš.
lp

Title: Re: Sant Mat
Post by gape on 04.09.2003 at 13:32:25

SATSANG
DIREKTNO DELO NA SEBI
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=ezofest;action=display;num=1017090670;start=0#0

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 04.09.2003 at 19:17:54

Sant mat ali pot mojstrov.Gre za versko skupino,ki ima mnogo podskupin in prav toliko edinih pravih mojstrov.Bistvo učenja je da vsak človek potrebuje za stik z bogom živega mojstra.Od njega prejme sveto iniciacijo.Navadno so to 2 meditacijski tehniki,včasih 4(zgoraj reklamirani Maharaji,ki ravno tako izhaja iz tradicije sant mata).Tehnike so poslušanje ter gledanje.Mojster te vodi skozi meditativne izkušnje,kot skozi tvoje življenje,seveda ni pogoj njegova prisotnost saj je on pravzaprav inkarnacija vsemogočnega boga,ponekod pravijo, da je še mogočnejši od samega boga...  :o Mojster ti ob inicijaciji po njihovih trditvah uniči vso karmo razen tiste,ki jo imaš v tem življenju.Le ta pa je seveda močno ublažena.Zagovarjajo vegeterjanstvo,ne sme se piti,drogirati,seks samo za potomstvo,poplna predaja mojstru,čiste misli,besede,dejanja,ponekod je tudi potrebno pisati spiritualni dnevnik,kjer se vpisujejo dnevni grehi.
Sčasoma sledilci razvijejo močne občutke krivde in manjvrednosti ter stahu pred tem ,da niso dovolj dobri za vsop v sač kand(pravi dom).Kaj lahko napr.stori potlačevanje spolne energije je jasno pokazal Thakar Singh s svojimi posilstvi(prevzemanje karme preko spolnih odnosov s tujimi ženskami).Dojenčkom je povezoval oči in ušesa da bi bili v stiku z zvokom in svetlobo.
Pomembno je da imaš pravega mojstra.Le da je danes že veliko pravih mojstrov ki so se namnožioli kot gobe po dežju s smrtjo Baba Sawan Singha pa tudi Kirpal Singha.Najdaljši sodni proces v Indiji poteka ravno zaradi kosa zemlje, ki si ga lastita 2 sant mat skupini.
Moje mnenje je da se je od časov Kabirja stvar grozovito izrodila in jo z vsem srcem odsvetujem.Vkolikor pa se boš odločil za to pot potem delaj tisto, kar se zdi tebi prav četudi ti bo mojster to odsvetoval,ob prvih občutkih krivde pa spokaj kolikor te nesejo noge.Videl sem primerke, ki so zreli za psihiatrijo v teh skupinicah,četudi so na ven na prvi pogled povsem normalni,je v njihovi notranjosti neredko pravi pekel.Duhovnost ni šala.
Premisli torej in poslušaj svoje srce.Ne moje ne njihovo temveč svoje.Vedno.
Aja pa še nekaj.Neglede kaj govorijo o tistih astralnih kavzalnih in ostalih izkušnjah ti povem da za prakticiranje teh tehnik in doseganje izkušnje ne potrebuješ nobenega mojstra.Bog je v tebi to tudi oni pravijo,če boš meditiral s pravimi razlogi se nimaš česa bati.Višji jaz ti bo pomagal veliko bolj kot pa neki Thakar singh.Vso njihovo literaturo lahko z lahkoto ovržem, ker je logično neskladna beri kontradiktorna.O tem bi lahko pisal še cel roman.Ampak nima smisla.Sam boš videl.

Title: Re: Sant Mat
Post by stojchi on 04.09.2003 at 23:02:40

:)
dragi natural,
z vsem kar si napisal se popolnoma strinjam. Dobro zrelo razmišljanje. Res srce posameznika je tisto, ki naj vedno odloča, ne to kar o nečem mislijo drugi. Samo osebne izkušnje. Tam, kjer človek začuti več umirjenosti, spokoja, nenarejenosti in iskrenosti, je pravo mesto zanj.
Vloga mojstra je, da učenca vzpodbuja pri njegovem vsakodnevnem poglabljanju in da mu razloži tiste stvari, ki jih učenec še ne razume.
Običajno se ljudje vse preveč haklajo na mojstrov izgled in način njegovega življenja, pri tem pa pozabljajo, da je mojster tu zato, da njim osebno pomaga, ko rabijo njegovo pomoč, kako se rešiti iz določenih osebnih težav  in to večina veliko premalo izkorišča.
Kar se mene tiče, sem izjema in izkoristim prav vsako priložnost, ki jo lahko. To so lahko videli tisti, ki so bili v Cankarjevem domu na Prem Rawatovi prireditvi.  ;)
Sam večkrat rad poudarim, da če ne bi bilo zame mojstra, bi jaz ta notranji trud vsakodnevnega poglabljanja že zdavnaj opustil, čeprav je to najslajša stvar, notranje se zrelaksirati v svojo globino, v samo bit, ali dušo in poslati svoje misli za tisto uro na dan lepo na dopust :-*

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 09:22:30

 
Pot*Sant Mat
Maharaj Charan Singh


 
Bog ni ločen od nas, v resnici je On vse,
toda naše oko ga ne vidi in zato trpimo
v samoti ločenosti.

Bulleh Shah



Mošeja je zgrajena iz kamnov, velikih
in malih; enako stolp, na katerega se
povzpne mula in glasno kliče, dokler ni
hripav, kot da bi bil Gospod gluh.

Zakaj mula vpije? Kaj ne veš, o mula,
da Nevidni ni naglušen in da tisti,
katerega pozivaš tako glasno, prebiva
znotraj tvojega srca?

Turek gre v mošejo, Hindujec v
svetišče, vsak po svoje hitita, a znotraj
njunih teles je Nevidni Gospod - Njega
ne vidita.

Kabir



Kakšna škoda!  Prava tragedija!  V
umetno zgrajeno svetišče ali mošejo
hodiš in se trudiš zaman, medtem ko je
resnična mošeja ves čas znotraj tebe.

Tulsi Sahib                  
     


Sežgi molitvenike, poteptaj post v
blato, kvragu obredno recitiranje! Bul-
teh je našel Boga v sebi, toda ljudje
blodijo v nevednosti in zmoti.



Prebral sem Vede, prebral Koran, bral
sem do onemoglosti. Globoko sem se
priklanjal k molitvi, čelo sem si ogulil,
a le ugotovil, da Boga ni na romanjih
niti ga ni v Meki.

Kdor ga je našel, ga je našel znotraj
sebe, prijatelj moj.

Bulleh Shah







Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 09:49:08

Prepreka ega*

 

Vsakdo se rodi iz ega in v egu umre.
Prihaja in odhaja, daje in sprejema,
služi in troši, laže ali pa govori resnico
- ves čas z egom.

Slaba dela, dobra dela in razglablja-
nja, pekel,  nebesa in reinkarnacije -
ničesar ni brez ega.




Ego je težka bolezen, katere zdravilo se
nahaja znotraj nas. Če Bog izkaže
naklonjenost, učenec skozi Gurujevo
besedo izniči svoj ego.




Bog je večno resničen in je najvišji od
najvišjih; toda zlomiti moraš svoj ego,
da ga uresničiš.

Guru Amar Das




Ne ponašaj se in bodi ponižen, o Dadu.
Ne prisegaj na velike stvari. Koliko jih
je že vstopilo in zapustilo to trgovino!

Dadu Sahib




Preženi dvojnosti iz srca in se nehaj
prepirati, kajti Turek in Hindujec se ne
razlikujeta.

Vse ljudi imej za sveta, ne pa za tatove,
kajti Bog prebiva v vsakomur.

Bulleh Shah




Ta ali oni sovražnik ti vedno sledita za
petami: poželenje odpraviš, a jeza os-
tane; pohlep se priplazi, ko jeza odide;
in ko to pohlep zapusti, častihlepje zapolni razum.



Kako naj bomo ponosni nase, če se zavemo svojega mentalnega stanja? Spoznanje, kaj smo, je ponavadi trpko. Priznanje napake zahteva precejšen pogum. Včasih za določene lastnosti razuma mislimo, da so vrline. Z meditacijo oz. nadvladovanjem razuma spoznamo, da so to v resnici slabosti. Če v temno sobo posije žarek svetlobe, vidimo v zraku polno prašnih delcev. Spoznamo, da "naša soba" ni tako čista, kot smo domnevali. Samospoznanje je zaradi tega nujno, preden spoznamo Boga.




Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 09:58:41

Še?

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 18.09.2003 at 10:02:17


wrote on 18.09.2003 at 09:49:08:
Samospoznanje je zaradi tega nujno, preden spoznamo Boga.

ce je spoznanje sebe nujno preden spoznamo Boga (kot pise zgori), to pomeni, da smo "mi" in "Bog" razlicni?

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 11:13:00

Razum

Kdo ali kaj je tisto, ki ljubi in je navezano na stvari tega sveta? To je naš razum. In če obstaja pregrada med dušo in Bogom, potem je to naš lasten razum. Razum je naš najhujši sovražnik, ker nas drži proč od Boga. V enem trenutku se kaže kot prijatelj, v naslednjem kot sovražnik. Če stvari dobro pretehtamo, bomo ugotovili, da se samo zaradi vpliva razuma pripadniki ene vere bojujejo z drugimi, narod proti narodu, brat proti bratu. Podlaga temu je vedno sebičnost. Vsakdo želi izvleči čimveč iz drugega. Vpletamo se v dejanja in kujemo spletke, ki prizadanejo druge. Glavni arhitekt vsega je razum, razpršen po grobi materiji. Dokler so tokovi misli usmerjeni v svet, ne moremo nadzirati razuma.

Kaj pomeni »nadzirati razum«? Tako kot je duša po svojem bistvu Bog, tudi razum ni neka ločena sila. Ustvaril ga je Bog, z določenim namenom. Tako kot je duša ločena od svojega izvora, je tudi razum ločen od svojega. Pripada Brahmu in njegov izvor je v Trikutiju, na vrhu duhovno - materialnega področja. Tudi razume je torej ločen od svojega izvora. Od tod izvira njegova nepotešenost na tem nivoju. Ujet je v gosto mrežo iluzije, zasužnjen s čutnimi užitki. Razum in duša sta med seboj prepletena. Posledice dejanj razuma tako trpi tudi duša. Dokler se duša ne odreče družbe razuma, ne more spoznati sebe niti svojega izvora. Duša pa zapusti družbo razuma, ko se slednji vrne v svoj izvor. Tedaj je prosta, da se tudi ona povrne v svoj izvor. Ves trud, ki ga vlagamo, mora biti usmerjen proti razpletanju vozla razuma in duše. "Spoznaj samega sebe", je zapisano Sokratovo geslo nad vrati grških templjev. Spoznati sebe je korak na poti k spoznanju Boga. Kabir je rekel: "Sadho, Satguru je napravil Nevidno za vidno, ko mi je omogočil, da sem spoznal samega sebe."


Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 18.09.2003 at 11:19:07


wrote on 18.09.2003 at 11:13:00:
Tako kot je duša po svojem bistvu Bog, tudi razum ni neka ločena sila.

tukaj pise, da je dusa po svojem bistvu Bog. ok.


Quote:
Spoznati sebe je korak na poti k spoznanju Boga.

in tu se ponovi moje vprasanje iz prejsnega posta.

ali je "dusa" potem razlicna od "Boga", ker moramo najprej spoznati sebe in sele nato Boga, ali sta enaka, kot trdis zgoraj?

Title: Re: Sant Mat
Post by Joc on 18.09.2003 at 11:37:58

Pri tej stvari z mojstri mi ni nekaj čisto jasno. Namreč, kako lahko oni sami trdijo, da samo oni poznajo pravo pot in samo preko njih lahko dozoriš  na njihov ali božji nivo. Kako se lahko imajo za višje rangirane od boga, če pa se v svojih inkarnacijah tepejo za "svoje" učence, ali pa za košček zemlje.
Po mojem prepričanju naj ne bi bilo nivojev oz rangov posameznih ljudi ali živih bitji, so samo stopnje razvoja, ki jih mora vsaka duša ali entiteta od svojega nastanka pa do boga prehoditi oz spoznati sama, lahko pa ima pri tem svojem napredovanju ali padanju pomoč skozi vodnike ali pa v tuzemskem življenju mojstre, da je seveda pot nekoliko lažja...

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 18.09.2003 at 11:42:49


Joc wrote on 18.09.2003 at 11:37:58:
Pri tej stvari z mojstri mi ni nekaj čisto jasno. Namreč, kako lahko oni sami trdijo, da samo oni poznajo pravo pot in samo preko njih lahko dozoriš  na njihov ali božji nivo. Kako se lahko imajo za višje rangirane od boga, če pa se v svojih inkarnacijah tepejo za "svoje" učence, ali pa za košček zemlje.

ja veliko je takih "mojstrov" in "uciteljev", ampak to so le prevarantje. ce oni res imajo "nekaj vec" (Boga, neizmerno sreco, notranjo izpolnjenost itd.), zakaj bi se potem tepli za nekaj "nizjega", npr. stevilo ucencev ali zemlja itd. s tem se popolnoma strinjam.

tist ki je spoznal Boga je osvobojen vseh materialnih zelja. edina njegova zelja je, da bi sluzil Bogu, in pri tem tudi pomagal drugim, ce si to tudi sami zelijo.


Quote:
Po mojem prepričanju naj ne bi bilo nivojev oz rangov posameznih ljudi ali živih bitji, so samo stopnje razvoja, ki jih mora vsaka duša ali entiteta od svojega nastanka pa do boga prehoditi oz spoznati sama, lahko pa ima pri tem svojem napredovanju ali padanju pomoč skozi vodnike ali pa v tuzemskem življenju mojstre, da je seveda pot nekoliko lažja...

do neke mere lahko gremo "sami", brez pomoci vodnika, ampak od neke tocke naprej pa ne. za spoznat Boga moramo dobiti tudi njegov blagoslov (privoljenje), in ta milost konkretno je "realiziran svetnik" poslan od Boga.

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 11:50:55

Če resnično hočemo spoznati samega sebe, se moramo dvigniti nad področju razuma in materije. S tem odstranimo z duše tri pokrivala, t.j. fizično, astralno in vzročno telo, ter se dvignemo nad tri lastnosti – mirovanje, delovanje in harmonijo. Ta tri pokrivala ali lastnosti so ključni dejavniki materialnega in mentalnega nivoja ter so izraz delovanja razuma. Mirovanje, delovanje in harmonijo lahko ponazorimo z nihalom. Odklon nihala v eno smer je dejavnost. Na najvišji točki odklona doseže mirovanje, se za trenutek ustavi in nato obrne v nasprotno smer. Na vmesni točki med odklonom v eno smer in odklonom v drugo smer nastopi harmonija. Matematično izraženo je to plus, minus in ničla. Tako deluje tudi naš razum. Valovanje misli so odkloni. Nikoli se ne ustavijo, kajti vsak odklon povzroči naslednjega. Vsaka misel je odklon. Prehod ene misli k drugi je ničelno stanje. Nastopi nekakšen vakuum, ki pa pri običajnem človeku traja samo trenutek. Z meditacijo ali urjenjem razuma poskušamo ta čas nemisli in vakuuma podaljštai. Proces je zelo zahteven in obstaja vrsta tehnik, jog ali filozofskih sistemov, ki poskušajo to osvojiti. Obvladovanje miselnega procesa v miselnem središču pomeni začetek odkrivanja notranjosti.
Neobvladani razum je krivec vsega blata, ki lega na dušo. Blato sestoji iz karmičnega bremena. Breme je tako veliko, da je duša popolnoma nemočna pod težo. Hrepenenje duše po izvoru je neznansko, toda obremenitev je prevelika, da bi duša poletela proti domu. Osredotočenost misli čisti razum in karmično breme se manjša, kajti osredotočen razum stopi v stik s čistim duhom ali Shabdom. Proces je popolnoma samodejen; v trenutku, kor razum doseže "ničelno" ali neaktivno stanje delovanja v fizičnem svetu, je sposoben zaznati Shabd, ki neprenehoma valovi v nas. Shabd je ista energija kot duša. Shabd je Bog. V trenutku torej, ko razum "odpre pot" Shabdu se tokovi duše prično vzpenjati proti čistim duhovnim področjem. Naša duša je kot čista dežna kaplja, ki pa se je na tleh pomešala z blatom. Izgubila je provtni izgled, celo vonj je postal neprijeten. Ko posije sonce, se kaplja v obliki pare dvigne iz blatne kotanje v nebo. Sedaj spozna, da ej bila vedno čista kot biser.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 18.09.2003 at 12:01:30

kaksen pa je konkretn proces spoznavanja "shabd" oz. sebe?

in se zmeri mi littlestar nisi odgovorila na vprasanje iz prejsnih postov.

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 12:12:15

Vzemimo primer električne žarnice. Dokler je ovita v črne ovoje, ne oddaja nobene svetlobe, naj bo še tako svetla. Soba, v kateri gori žarnica, bo ostala v temi. Ko pa z žarnice pričnemo odstranjevati ovoje, soba postane svetlejša, in odstranimo zadnji ovoj, postane popolnoma razsvetljena. Na podoben način duša odmetava prevleke razuma; osredotočen razum se v stiku s Shabdom bitri. Tokovi razuma zdaj tečejo v obratno smer in se vračajo v svoj izvor, duša pa spoznava svojo pravo podobo.

Razum je suženj čutil, intelekt je suženj
razuma; povej mi, kako naj motrim
Boga, ko pa je svet takšen kaos!  

Charan Das


Vse svoje sile in napore moramo usmeriti v obvladovanje razuma ter v povratek razuma v Trikuti. Vse religije in drugi filozofski sistemi poudarjajo potrebo po nadvladi nad razumom. Svetu nudijo tisoče metod. Pomagamo si z recitiranjem svetih knjig. Trpinčimo se strogostmi. Umivamo se v svetih rekah. Prižigamo kadila in svete ognje. Zapustimo celo domače ognjišče in se umaknemo v gorske votline. Z disciplino poskušamo odtegniti misli od svetnih objektov, vendar želje ostanejo pod površino. Razum hoče uživati. V vakuumu ne zdrži dolgo. Čez nekaj časa se upre in zdrvi v svet z isto močjo in pretkanostjo. Dejansko naše stanje postane še slabše, kot pri običajnih ljudeh. Bolj ko nekaj zatiramo, bolj se le-to odziva.
Nasilno nadzorovanje misli je, kot da bi strupeno kačo zaprli v košaro. Dokler je kopara zaprta, smo varni. V trenutku, ko odstranimo pokrov, kača pobegne in nas piči. Samo s tem, da položimo kačo v košaro, še nismo na varnem. Živimo v strahu in negotovosti. Če pa kačo ujamemo in odstranimo strup, postane popolnoma nenevarna in jo lahko celo nosimo okrog vratu.
Nadziranje razuma s pomočjo stroge discipline je kot prekrivanje tleče žerjavice s pepelom. Ognja ni videti, toda s prvim pišem vetra se žerjavica razpiha in ogenj se razplamti. Enako se vzdigne vihar strasti. Nad razumom izgubimo nadzor in misli s podvojeno silo zdrvijo v nepravilna dejanja.
Prisiljeno nadzorovanje lahko primerjamo tudi s predajo kriminalca policiji. Dokler je kriminalec v rokah policije, smo varni; v trenutku, ko ga osvobodijo, se povrne v kriminal. Če ga uspemo z nasveti in dobro besedo prevzgojiti v poštenega državljana, se za vedno znebimo njegovih slabih dejanj.
Svetniki svetujejo, naj razuma ne poskušamo obvladati s silo. Začano bi dosegli določen mir in blaženost, toda dolgo ga ne bi mogli brzdati. Če ga želimo obvladati, moramo najprej proučiti njegov značaj in navade. Iz izkušenj vemo, da ljubi užitke, in da je suženj navad. Nekaj ali nekoga lahko močno ljubi, a v trenutku, ko najde nekaj boljšega, opusti prvo in steče za drugim. Nobena ljubezen ali navezanost ga ne zadrži na enem mestu. Stvari, za katere smo nekoč pripravljeni žrtvovati življenje, po našem mnenju izgubijo vrednost in jih celo videti ne želimo več.



Title: Re: Sant Mat
Post by ten-nej on 18.09.2003 at 12:18:08


wrote on 18.09.2003 at 12:12:15:
Vzemimo primer električne žarnice. Dokler je ovita v črne ovoje, ne oddaja nobene svetlobe, naj bo še tako svetla.




butast primer


žarnica oddaja svetlobo VEDNO, kadar je prižgana (pa čeprav samo do ovojev).

in povoji so zelo dobro razsvetljeni


(dark is basic)  8)




Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 12:30:48

Pravijo, da ima razum rad spremembe. Stvari ali ljudi se naveliča. Če se ozremo nazaj na svoje življenje, ugotovimo, da smo nekoč zelo ljubili starše. Odsotnost matere nas je spravila v jok. Kasneje smo isto ljubezen prenašali na brate in sestre. V šoli smo jo dajali prijateljem. Ko smo ustvarili družino, so naše srce osvojili partner in otroci. Na stara leta smo zvesti svojemu narodu, veroizpovedi in deželi. Vse to je ista ljubezen v različnih oblikah, poklonjena različnim ljudem in stvarem. Nobena vrsta ljubezni ni trajna, a kljub temu razum ves čas "potrebuje" takšno ali drugačno vrsto ljubezni, ki ga "okupira". Izgleda, da je v naravi razuma, da se predaja in navezuje. Ne more opustiti ene stvari, ne da bi se prej oprijel druge. Enako razume ne more opustiti svojih vezi in navezanosti do svetnih stvari, oseb in užitkov, dokler ne prejme nečesa bolj vzvišenega in plemenitega, kot je svetna ljubezen.
Kakšna je ta vzvišena ljubezen, zaradi katere je razum pripravljen opustiti svoje navezanosti na svet? Kateri je tisti boljši užitek kot pa vsi svetni užitki? Svetniki pravijo, da to okus Shabda, Nama, Besede, Logosa, notranje neslišne glasbe ali kakorkoli že imenujemo čisto duhovno energijo. Tako je sladka, transcendentna in privlačna, da se razum popolnoma poteši in umiri, ko ga preplavi. Kdor prejme rubine in diamante, odvrže drobiž. Odvezanost sama po sebi nikoli ne pripelje do navezanosti. Od neke stvari pa se odvežemo, če nas privlači in pritegne nekaj drugega. Mlado, neporočeno dekle ne bi moglo zapustiti in pozabiti staršev, bratov, sester in prijateljev. Ko pa se zaljubi, se samodejno vsa njena ljubezen prenese na moža in otroke. Če bi beraču hoteli izmakniti drobiž, bi se stepel zanj; Če pa bi mu v roke stisnili zlatnik, bi takoj izpustil drobiž. Guru Arjan Dev slikovito opisuje naravo razuma:


Na nešteto načinov sem se trudil, da bi
našel Boga, recitiral spise, prebiral
Vede in izvajal jogo, toda pet
sovražnikov me ni zapustilo - nasprot-
no - ego je rastel.

Ne, moj dragi prijatelj, to niso poti,
ki vodijo nazaj k Bogu. Verjemi mi,
nešteto takšnih poti sem prehodil
zaman.


Pripoveduje o svojem življenju in iskanju prave poti. Študiral in recitiral je svete spise, a učinek je bil nasproten. Z različnimi jogami si prav tako ni mogel pomagati. Nekatere jogijske tehnike privedejo do umiritve razuma v miselnem središču, vendar praktikanta ne povežejo z energijo Shabda. Shabd lahko učencu pokloni le Mojster ali Učitelj, ki je sam izpopolnjen v duhovnosti. Tehnike same po sebi razuma ne potešijo za stalno. Discipline zajezujejo reko misli kot jez, a ko voda zavrtih teženj razuma za jezom naraste prekomerno, poplavi bregove in napravi še več škode kot prej. Zajezovanje reke je koristno in nujno na poti samoobvladovanja, vendar le v primeru, da poleg jezu izpeljemo dodatni iztočni kanal. V našem primeru je to Shabd, kajti Shabd absorbira razumska hotenja. Vsakršno odrekanje zahteva nadomestilo. Nadalje Arjan Dev opisuje strogosti, ki jih je izvajal:


Zaprisegel sem se tišini in se zadovoljil
le s toliko hrane, kolikor mi jo je šlo v
dlan.

Hodil sem gol skozi gozdove, potoval
na štiri strani neba, obiskal vse svete
reke in mesta romanja.

Nisem se znebil nenehnega valovanja
razuma - še več - gnjavil me je do
skrajnosti, da sem se nastanil v svetem
kraju in se dal prežagati na pol.

Umazanija razuma se ni odstranila.



Title: Re: Sant Mat
Post by Joc on 18.09.2003 at 13:05:23

[quote][/quote]
Ne vem zakaj bi potrebovali naknadno blagoslov -  dovoljenje (ta beseda me tako spominja na cerkvene ustanove), od koga le so dobili naknadno milost za spoznat Boga prvi pravi mojstri, Bog sam se najbrž ni realiziral-materaliziral in jim dal dovoljenje - blagoslov da izbrišejo sami sebi svojo karmo in se mu pridružijo...
Mislim, da nam je ta milost dana že pri samem stvarjenju duše začetnice in ne potrebujemo nujno mojstra poslanca, kot ga niso sami mojstri na svoji poti, seveda pa vsaka prava pomoč prav pride.




Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 18.09.2003 at 13:20:17


Joc wrote on 18.09.2003 at 13:05:23:
Ne vem zakaj bi potrebovali naknadno blagoslov -  dovoljenje

Bog je "nad" nami, mi smo mu podrejeni. torej ce hocemo pridt k njemu mora tudi on v to najprej privolit.

Bog je neomejen, mi smo omejeni (ocitno). nekdo ki je  omejen ne more spoznati nekaj neomejenga. in, tisti ki je neomejen, ni zares neomejen ce se ne more naredit poznanega omejenemu.

torej, za realizacijo Boga potrebujemo poleg nasega truda nujno tudi njegovo milost, oz. privoljenje.


Quote:
od koga le so dobili naknadno milost za spoznat Boga prvi pravi mojstri, Bog sam se najbrž ni realiziral-materaliziral in jim dal dovoljenje - blagoslov da izbrišejo sami sebi svojo karmo in se mu pridružijo...

"prvi" mojstri so dobili blagoslov od Boga, da so ga lahko spoznali, tako kot vsi "kasnejsi".

Bog je vecen, torej ni nekoc nastal ali se materializiral. On je izvor vsega in vzrok vseh vzrokov, tudi materije, ki je pogojena s casom in prostorom. On blagoslovi mojstre preko "duse" (spirita), ne materije.


Quote:
Mislim, da nam je ta milost dana že pri samem stvarjenju duše začetnice in ne potrebujemo nujno mojstra poslanca, kot ga niso sami mojstri na svoji poti, seveda pa vsaka prava pomoč prav pride.

ilustracija : mi imamo v sebi potencial ognja, tako kot les. ampak ta ogenj (speci) se ne bo zakuril sam od sebe, brez pomoci zunanjega ognja (ze realiziranega mojstra).

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 13:31:02

Lahko se zaobljubimo tišini. Zapustimo dom in družino ter zbežimo v samoto. Odvržemo oblačila in hodimo goli naokrog. Odvržemo posode in jemo z rokami. Romamo v svete kraje. Lahko se celo prepustimo različnim mučenjem. Arjan Dev pravi, da se je dal prežagati na pols s sveto žago karwat. Rečeno je bilo, da se na tak način doseže nesmrtnost. Razum se s takšnimi strogostmi ne odveže od svetnik stvari. Tudi Bulleh Shah opisuje svoja iskanja:


Bog ne prebiva v mošeji, Kaba ni njegov dom, Koran in druge svete knjige ga ne vsebujejo, niti ga ne odkrijemo v ponavljanju molitev.

Nisem ga našel v romarskih krajih, le
noge sem zama utrudil.

V trenutku, ko je Bulleh našel svojega
Mojstra, so dvomi in hotenja izginila.



Bulleh Shah je prejel od svojega učitelja Innayat Khana Nam. To pomeni, da je bil posvečen v skrivnost Nama ali Sabda. Ko razum okusi Nam, se ljubezen in navezanost na svet pričneta ohajati. Njegova sladkost in magnetična privlačnost je daleč nad vsakršnim užitkom, ki ga nudijo čutila. Swami Ji je učil:


S poslušanjem glasbe Shabda
spravimo razum pod nadzor, druge
metode so neuspešne.

Jogi se goreče trudi z vajami, asket se
trpinči s strogostmi, puščavnik s
pokoro. Samotar sedi v samoti,
meditira na to ali ono podobo razuma,
tudi on je v prevari.

Učenjak prebilra Vede in razširja njih
filozofijo, kaj mu koristi poznavanje?
Kaj ti bo pamet? Celo učenjaki se na
koncu kesajo. Predaj se melodiji Shab-
da.


Ko iskalec resnice sreča Mojstra, ki pozna skrivnost Shabda, Mojster vanj vseje bolečino ločenosti od Boga. Duša prisluhne Shabdu in razum pride pod nadzor.
Swami Ji primerja osebo, ki obvlada svoj razum, z zmagoslavnim bojevnikom. Razum je smrtni sovražnik in ker je v nas samih, ga je izredno težko premagati. Swami Ji svetuje učencu, naj se izključno ubada samo s to nalogo in naj ne troši svojih moči v druge namene. Pravi, da metoda nadziranja razuma sestoji iz razvijanja predanosti do Mojstra in iz polušanja božanske glasbe znotraj - oboje je bistvenega pomena za nadvlado razuma.


Če sliši Mantro Guruja, kača razuma
odvrže svoj strup; očarana od Nama se
umiri.

Guru Nanak


Če nekoga piči kača, mu zdravnik vbrizga zdravilo. Zdravilo učinkuje kot protistrup in žrtev ozdravi. Prav tako je z nami, ki smo zastrupljeni v razumu. Poiščemo mističnega Izvedenca ali popolnega Mojstra in v skladu z njegovimi navodili združimo razum s silo Shabda. Ko razum okusi Shabd, se za večno umiri.


Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 18.09.2003 at 13:59:54


Joc wrote on 18.09.2003 at 13:05:23:
Ne vem zakaj bi potrebovali naknadno blagoslov -  dovoljenje (ta beseda me tako spominja na cerkvene ustanove), od koga le so dobili naknadno milost za spoznat Boga prvi pravi mojstri, Bog sam se najbrž ni realiziral-materaliziral in jim dal dovoljenje - blagoslov da izbrišejo sami sebi svojo karmo in se mu pridružijo...
Mislim, da nam je ta milost dana že pri samem stvarjenju duše začetnice in ne potrebujemo nujno mojstra poslanca, kot ga niso sami mojstri na svoji poti, seveda pa vsaka prava pomoč prav pride.


Sem tudi jaz tako nekako razmišljala. Ampak mislim, da ne samo, da prav pride, ampak je potrebna za celotno sliko. Ja, seveda pa, ko je učenec pripravljen.

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 19.09.2003 at 08:49:52

Shabd ali zvok ni nekaj kar bi ti samo po sebi onemogočilo vezanost na ta svet.Shabd je del nas tako kot vsaka druga stvar na telesu.In vsakdo, ki želi lahko sliši ta zvok.In kaj sedaj?Nisem še videl realizranega sant matovca.V ničemer se ne razlikujejo od ostalih skupin.Ko je na vrsti praksa pa kar naenkrat stvari niso več tako rožnate, kar je prav pogost pojav pri teh raznoraznih duhovnih gibanjih.
Kdaj bo ljudem postalo jasno, da za dvigovanje zavesti ne obstajajo bližnice.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 19.09.2003 at 08:57:43


natural wrote on 19.09.2003 at 08:49:52:
In kaj sedaj?Nisem še videl realizranega sant matovca.V ničemer se ne razlikujejo od ostalih skupin.Ko je na vrsti praksa pa kar naenkrat stvari niso več tako rožnate, kar je prav pogost pojav pri teh raznoraznih duhovnih gibanjih.

kaj konkretno zate nakazuje, pokaze, da nekdo ni "realiziran" ali pa je?


Quote:
Kdaj bo ljudem postalo jasno, da za dvigovanje zavesti ne obstajajo bližnice.

ce prav razumem, hoces povedat, da je zate sant mat ena izmed teh dolgorocno gledano neuspesnih bliznjic?

kaj pa je pol tista pot po kateri mormo hodt, da nas bo tud dokoncno in dejansko pripeljala do cilja?

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 19.09.2003 at 10:03:51


wrote on 19.09.2003 at 08:57:43:
kaj konkretno zate nakazuje, pokaze, da nekdo ni "realiziran" ali pa je?

ce prav razumem, hoces povedat, da je zate sant mat ena izmed teh dolgorocno gledano neuspesnih bliznjic?

kaj pa je pol tista pot po kateri mormo hodt, da nas bo tud dokoncno in dejansko pripeljala do cilja?

Na tvoje prvo vprašanje ljudje pišejo knjige debele 1000 strani in je to predvsem filozofsko vprašanje.Kot realizacijo lahko vzameš v primeru sant mata nenavezanost na materjo in ljubezen do boga ter napredek v meditaciji.Cilj se navadno izmika in izmika...Zvok in svetloba sta zame pripomočka in ne cilj.
Sant mat je v svojem bistvu močno orodje vendar s svojo navlako postane hitro breme, ki vodi v stagnacijo razvoja zavesti, kar je po mojem edini smisel obstajanja.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 19.09.2003 at 10:08:24


natural wrote on 19.09.2003 at 10:03:51:
Kot realizacijo lahko vzameš v primeru sant mata nenavezanost na materjo in ljubezen do boga ter napredek v meditaciji.Cilj se navadno izmika in izmika...Zvok in svetloba sta zame pripomočka in ne cilj.

kaj pa je pol cilj, ce sta zvok in svetloba le pripomocka?


Quote:
Sant mat je v svojem bistvu močno orodje vendar s svojo navlako postane hitro breme, ki vodi v stagnacijo razvoja zavesti, kar je po mojem edini smisel obstajanja.

smisel obstajanja je pr teb dinamika in ne stagnacija?

ampak ocitno te tudi dinamika nekje moti, ker ...


Quote:
Cilj se navadno izmika in izmika...

kaj pa je narobe s to dinamiko? zakaj ni smiselna?

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 19.09.2003 at 10:34:01

V mislih sem imel cilj ki si ga željo izsiliti.
Zame je cilj širiti zavest.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 19.09.2003 at 10:37:32


natural wrote on 19.09.2003 at 10:34:01:
Zame je cilj širiti zavest.

in kaj mas (naj bi imel) od tega?

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 19.09.2003 at 10:38:13


natural wrote on 19.09.2003 at 10:34:01:
V mislih sem imel cilj ki si ga željo izsiliti.
Zame je cilj širiti zavest.


Zakaj pa misliš, da njihov ni?  8)

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 19.09.2003 at 11:24:08

Širjenje je proces oni želijo to narediti kot dogodek.

Title: Re: Sant Mat
Post by LittleStar on 19.09.2003 at 11:29:23


natural wrote on 19.09.2003 at 11:24:08:
Širjenje je proces oni želijo to narediti kot dogodek.


Nisem imela tega vtisa. Dogodki so, če si pa ti pripravljen, da "ujameš" trenutek oz. če se ukvarjaš s tem "kako sestopiti", ne more biti wrong, ker s tem ko ozaveščaš, si manifestacija drugim. Kar razumeš ti, slej ali prej razume tud drugi. Pravi trenutek je velikokrat vse. To so po moje njihov namen. Seveda pa niti to ni tako pomembno, kot daje vtis.

Title: Re: Sant Mat
Post by Dejana on 24.09.2003 at 09:40:41

Normalno je, da človek dvomi in išče. V tej fazi prebira razne zadeve, se senanja z različnimi stvarmi in na koncu ugotovi, katera je tista stvar, ki mu"sede".

Vsak se pač nekje najde in potem reče: to je to. Jaz sem iniciirana v Sant Mat (trenutno sva v Sloveniji samo 2) in zame to "to to".

Vsak mora sam spoznati, ali je ta pot zanj ali ne. Ko stvar preizkusi, se lahko odloči.

Povedala bi pa eno stva, ki ste jo narobe razumeli: Sant Mat NI VERA in NE SEKTA in nikoli ne bo.  Jeza pripadnike vseh ver in ras. Je joga uma. V bistvu gre za spoznanje duše in spoznanje Boga.

Če koga zanima, bo konec oktobra, predvidoma 25. in 26. predavanje Sant Matu v Ljubljani, prost vstop. Vabljeni ste vsi, če ne drugega, pridite iz radovednosti in se prepričajte. Če ugotovite, da ni za vas, ok, če vam bo všeč, pa še toliko bolje. Točen datum in kraj bom sporočila, ko bo 100%.

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 24.09.2003 at 09:56:03

Veš Dejana v Sloveniji ne obstaja samo ena sant mat skupina.In v mojih očeh boste pokazali pravo duhovnost, ko se boste spoznali in imeli satsange skupaj.Naslednji korak bi bil npr. da se odkrito pogovorite o izkušnjah v meditaciji jih primerjate z drugimi skupinami(budisti,hare krišna,tm...).Nato primerjajte spoznanja.Ne bodite kakor ovčice na satsangih in kot gobe vpijate vsako besedo ki vam jo tisti ki vodi pove.Verjemi da se hitro pojavijo vprašanja če si to želiš priznati.

Title: Re: Sant Mat
Post by Dejana on 24.09.2003 at 10:26:57

Vem, da obstaja še ena skupina, s katero pa nimamo stika.
Midva hodiva na Satsange v Celovec, po eni strani zato, ker sva samo dva, po drugi strani pa zaradi drugih posvečenih v Celovcu, ki jih poznava in se rada druživa z njimi.
Nimam namena kogar koli v kaj prepričevat, ker je to izguba energije, kdor to začuti, sam poišče pot.
Jaz in moj partner sva oba na Sant Matu in moram reči, da je zame to najlepša stvar. V tem duhu vodim tudi svojo hči, ki je še majhna, vendar se hitro uči in upam, da se bo tudi odločila za to pot. Vendar je odločitev njena in sama se bo spustila v to, če bo tako želela.
Za vse ostale velja isto. Zame je to prava pot, za ostale pa....kot želite.

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 24.09.2003 at 10:46:35

Kateri mojster ti je dal sveto iniciacijo?Thakar Singh?

Title: Re: Sant Mat
Post by exorcist on 24.09.2003 at 12:27:36


natural wrote on 24.09.2003 at 10:46:35:
Kateri mojster ti je dal sveto iniciacijo?Thakar Singh?


Kaj to je žegnaje? Pridi k meni domov, imamo žegnane vode na pretek, še piješ jo lahko! Misliš, da bo pomagalo? Ja, če verjameš, drugače pa je vse larifari za moje pojme. ;D

Title: Re: Sant Mat
Post by Kali on 24.09.2003 at 12:41:03

Mah , jst sem čisto alergična na vse, ki trdijo, da so edini pravi mojstri, ali edina prava religija..ego, ego, ego

Title: Re: Sant Mat
Post by Dejana on 24.09.2003 at 12:45:58


natural wrote on 24.09.2003 at 10:46:35:
Kateri mojster ti je dal sveto iniciacijo?Thakar Singh?


Ja, Sant Thakar Singh.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 12:46:18


exorcist wrote on 24.09.2003 at 12:27:36:
Kaj to je žegnaje?

iniciacija je neki podobnega kot krst. pri iniciaciji se gre za formalni ucencev sprejem ucitelja in uciteljev sprejem ucenca. ko je to izvedeno, ucitelj "disciplinira" in pouci ucenca glede teorije in prakse, ki jo ucitelj zastopa.


Quote:
Misliš, da bo pomagalo? Ja, če verjameš, drugače pa je vse larifari za moje pojme.

ce das roko v ogenj vede ali nevede te bo v vsakem primeru speklo. ni vse le v "mentalni sugestiji" s katero ti zamenjujes "vero".

Title: Re: Sant Mat
Post by Dejana on 24.09.2003 at 12:47:39


Petra. wrote on 24.09.2003 at 12:41:03:
Mah , jst sem čisto alergična na vse, ki trdijo, da so edini pravi mojstri, ali edina prava religija..ego, ego, ego


Sant Thaka Singh ni rekel  da je edini pravi, rekel je, da ve, da so tudi drugi mojstri in da je že tako prav, ko je. On ne zanika drugih in tudi sebe ne povzdiguje kot edinega pravega.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 12:47:48


Petra. wrote on 24.09.2003 at 12:41:03:
Mah , jst sem čisto alergična na vse, ki trdijo, da so edini pravi mojstri, ali edina prava religija..ego, ego, ego

kako pa lahko sebe prenasas pol?

Title: Re: Sant Mat
Post by Kali on 24.09.2003 at 13:11:46


wrote on 24.09.2003 at 12:47:48:
kako pa lahko sebe prenasas pol?

Res bi rada vidla, kje sem jst napisala, da sem mojster, in to celo edini pravi?  ::) :o ::)

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 24.09.2003 at 13:35:38


wrote on 24.09.2003 at 12:47:39:
Sant Thaka Singh ni rekel  da je edini pravi, rekel je, da ve, da so tudi drugi mojstri in da je že tako prav, ko je. On ne zanika drugih in tudi sebe ne povzdiguje kot edinega pravega.

...kar je lepo in prav.Mene pa zanima tvoje mnenje o njegovih spolnih deliktih ter nasilju, ki ga je vršil nad otroci(povezovanje oči in ušes).Vem da se je kesal in ga ne želim obsojati vendar upoštevaj, da on takrat že dosegel sač kand.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 13:36:43


Petra. wrote on 24.09.2003 at 13:11:46:
Res bi rada vidla, kje sem jst napisala, da sem mojster, in to celo edini pravi?  ::) :o ::)

sej ni treba, da to napises. ;)

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 13:38:55


natural wrote on 24.09.2003 at 13:35:38:
vendar upoštevaj, da on takrat že dosegel sač kand.

kar nakazuje na to, da "sač kand" se ne izpolne individualne duse toliko kolikor ji nese njen potencial in hrepenenje.

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 24.09.2003 at 14:08:13


wrote on 24.09.2003 at 13:38:55:
kar nakazuje na to, da "sač kand" se ne izpolne individualne duse toliko kolikor ji nese njen potencial in hrepenenje.

Ne. Kar nakazuje, da ni dosegel sač kanda.

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 14:11:19


natural wrote on 24.09.2003 at 14:08:13:
Ne. Kar nakazuje, da ni dosegel sač kanda.

al pa da "sač kand" ne izpolne.

Title: Re: Sant Mat
Post by natural on 24.09.2003 at 14:17:36

Sač kand pomeni v prevodu pravi dom ali enostavno zlitje z Bogom in dvomim da bi to bilo premalo.Saj je tvoj cilj isti mar ne?

Title: Re: Sant Mat
Post by aryan on 24.09.2003 at 14:28:57


natural wrote on 24.09.2003 at 14:17:36:
Sač kand pomeni v prevodu pravi dom ali enostavno zlitje z Bogom in dvomim da bi to bilo premalo.Saj je tvoj cilj isti mar ne?

ne, zlitje z Bogom ni moj cilj.

moj cilj je sluziti Boga v ljubezni, in pri tem se ohrani tako moja individualnost kot tudi od Boga.

razen ce "zlitje" razumemo kot "zlitje interesa" z Bogom, in ne zlitje individualnosti v ekskluzivno eno nerazlicnost.

se enkrat te prosim, da si preberes tole : http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=prijateljstvo;action=display;num=1058473173;start=75#89

Goura Hari bol.

Title: Re: Sant Mat
Post by exorcist on 24.10.2003 at 18:06:52


bogglefreak20 wrote on 04.09.2003 at 11:47:57:
Zanima me kolikim na tem forumu je znan oziroma se z njim celo bolj poglobljeno ukvarja.

Sam sem še v fazi zbiranja informacij, bil sem (en dan) na Satsangu s Sant Thakar Singhom v Italiji, me pa zanima koliko je kaj interesa v Sloveniji.
Nekaj ga že mora biti, ker je knjiga Juliana Johnsona velikokrat izposojena iz knjižnice  ;)  Upam, da kdo od bralcev zahaja tudi na ta forum.

Lahko bi malo poklepetali.

Lepo se imejte!


To knjigo pravkar berem, zdi se mi zanimiva, posebaj, ker osvetli religijo in vero še pod drugimi zornimi koti, dobiš globlji vpogled v vzodnjaško filozofijo, ki mi je še skoz bolj ali manj tujka.
;)

Title: Sant Mat
Post by Gregor on 20.05.2004 at 18:43:07

Vabljeni na predavanje o moditaciji na notranji zvok in notranjo svetlobo.

V MB bo predavanje v sredo, 26. maja 2004, ob 19h na Bolfenški 66

Vstop prost!

Svet pogovorov » Powered by YaBB 2.3!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.