Svet pogovorov
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
General >> Verstva,  religije,  filozofije,  kulture >> Ekološka zavest in religioznost kot simptom
http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1050562161

Message started by ten-nej on 17.04.2003 at 08:49:21

Title: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 08:49:21

Še eno nadaljevanje teme Religija kot simptom.

Bog ju je blagoslovil in Bog jima je rekel: »Bodita rodovitna in množita se, napolnita zemljo in si jo podvrzita; gospodujta ribam v morju in pticam na nebu ter vsem živalim, ki se gibljejo po zemlji!« 29 Bog je rekel: »Glejta, dajem vama vse zelenje s semenom, ki raste po vsej zemlji, in vse sadno drevje, katerega sadje nosi seme. Naj vama bo v hrano. 30 Vsem živalim na zemlji, vsem pticam na nebu, vsemu, kar se giblje po zemlji in ima v sebi življenje, dajem v živež vse zelene rastline.« Zgodilo se je tako. 31 Bog je videl vse, kar je naredil, in glej, bilo je zelo dobro. In bil je večer in bilo je jutro, šesti dan. (1Mz 1,28 )

Po moje lahko delimo religije na ekološke in neekološke, pri čemer je ekološkost vedno na strani primitivnejših religij (indijanski animizem je eden lepših ekoloških zgledov), medtem ko vsa večja verstva, razen redkih izjem, človeka postavljajo nad naravo, nad živali. In ravno v tej samopostavitvi člaveka nad vse bivajoče (judovstvo je tu samo simptomatični primer - recimo zmagoviti primer) lahko vidimo tudi izvor njegovega uničevalnega odnosa do narave.

Ali smo torej res predvsem neke duše, ki so se spustile v ta "umazani" materialni svet, da bi se reciklirale in nabrale nekaj izkušenj za večno blaženost v večnem zgoraj?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by mind on 17.04.2003 at 11:05:33

Ten-nej, kaj če bi enkrat za spremembo pogledal religioznost izven institucionalnega koncepta religije. Potem bi v tem sestavku, ki ga navajaš videl, ne samo dolgoročno resitev človeškega problema z "hrano" ampak bi tudi prenehal non-stop iskati neke slabosti, ki naj bi jih religija proizvajala. (kot v tem primeru navajaš "človeško večvrednost")

Ker, ten-nej, splošno znano je, da najpogosteje najdemo le tisto, kar iščemo.






LP

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 11:28:30

Mind,

bistvo večine religij je vera v posmrtno življenje, vera v neko višje bitje in institucionalnost - bistvo religije ni v nekem občutku.

Zaenkrat pa se mi prikazujejo predvsem slabosti vseh religij - še posebej slabosti vseh trenutno prevladujočih religij.

V skrbi za človekovo "dušo" so pač pozabile na vse ostalo.


lp

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 14:17:46


t wrote on 17.04.2003 at 11:28:30:
bistvo večine religij je vera v posmrtno življenje, vera v neko višje bitje in institucionalnost - bistvo religije ni v
nekem občutku.

V skrbi za človekovo "dušo" so pač pozabile na vse ostalo.

kako pa se teb lahko zdi da ljudje sploh verjamejo in sledijo svetim osebam brez "obcutka"? kaj ti pol mislis da ljudi pelje v to smer ce ne ravno "obcutek"?

ce se ti pa zdi, da je vsak "obcutek" ki pelje v vero v posmrtno zivljenje, v visje bitje (boga) itd. goljufija, prevara, slepljenje itd. ,pol je pa to pac samo tvoja nesreca. upa da sam ze itak tocn ves, da eksperimentiranje oz. razni eksterni simptomi nimajo vrednosti brez univerzalne aplikacije. skor bi ti pa tezko verjel da si ze vse probu in vse spoznal.

drgac pa, to cemur ti pravis "dusa" ni "dusa" v smislu kot jo opisujejo in cutijo "vitalne" religije" (v nasprotju z institucionalnimi, mrtvimi). v tvojem primeru ti zamenjujes "duso" za um, oz. subtilno materijo, ki je res razlicna od grobega telesa (in deluje po mal drgacnih zakonih), ampak vseen ni to "dusa" (spirit). um sicer lahko obstaja tud brez grobega telesa (je neodvisen), ampak on sam pa tud ne more obstajat brez duse (spirita). predlagam ti da mal bolj podrobno razisces stvari, tko v teoriji kot v praksi in ti bo bl jasn.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by LittleStar on 17.04.2003 at 14:31:02


wrote on 17.04.2003 at 14:17:46:
kako pa se teb lahko zdi da ljudje sploh verjamejo in sledijo svetim osebam brez "obcutka"? kaj ti pol mislis da ljudi pelje v to smer ce ne ravno "obcutek"?

ce se ti pa zdi, da je vsak "obcutek" ki pelje v vero v posmrtno zivljenje, v visje bitje (boga) itd. goljufija, prevara, slepljenje itd. ,pol je pa to pac samo tvoja nesreca. upa da sam ze itak tocn ves, da eksperimentiranje oz. razni eksterni simptomi nimajo vrednosti brez univerzalne aplikacije. skor bi ti pa tezko verjel da si ze vse probu in vse spoznal.

drgac pa, to cemur ti pravis "dusa" ni "dusa" v smislu kot jo opisujejo in cutijo "vitalne" religije" (v nasprotju z institucionalnimi, mrtvimi). v tvojem primeru ti zamenjujes "duso" za um, oz. subtilno materijo, ki je res razlicna od grobega telesa (in deluje po mal drgacnih zakonih), ampak vseen ni to "dusa" (spirit). um sicer lahko obstaja tud brez grobega telesa (je neodvisen), ampak on sam pa tud ne more obstajat brez duse (spirita). predlagam ti da mal bolj podrobno razisces stvari, tko v teoriji kot v praksi in ti bo bl jasn.


Jaz se pa bolj nagibam k temu, da Duh (Spirit) in Duša (Soul) nista ena in taisto, čeprav ne bi znala točno razložit razlike.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 14:34:14


wrote on 17.04.2003 at 14:17:46:
kako pa se teb lahko zdi da ljudje sploh verjamejo in sledijo svetim osebam brez "obcutka"? kaj ti pol mislis da ljudi pelje v to smer ce ne ravno "obcutek"?

drgac pa, to cemur ti pravis "dusa" ni "dusa" v smislu kot jo opisujejo in cutijo "vitalne" religije" (v nasprotju z institucionalnimi, mrtvimi). v tvojem primeru ti zamenjujes "duso" za um, oz. subtilno materijo, ki je res razlicna od grobega telesa (in deluje po mal drgacnih zakonih), ampak vseen ni to "dusa" (spirit). um sicer lahko obstaja tud brez grobega telesa (je neodvisen), ampak on sam pa tud ne more obstajat brez duse (spirita). predlagam ti da mal bolj podrobno razisces stvari, tko v teoriji kot v praksi in ti bo bl jasn.


Po moje ima ta občutek svoj izvor v človeški nemoči - v nemožnosti, da bi imeli absolutno varnost ali absolutno moč in kontrolo, so si izmislili bitje, ki naj bi to imelo. Torej vodi jih strah.

Aryan; preden me začneš učiti, poglej še v slovar, kjer lahko vidiš, da so tvoje predstave o duši vsaj nekoliko napačne, če že ne popolnoma zgrešene. (dúša soul; (duh) spirit; ghost; figurativno mind;) Če ne ločiš med duhom in dušo ti pač ni pomoči, kje je šele um in njegova uporaba ;).


uživaj


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 15:05:15


wrote on 17.04.2003 at 14:31:02:
Jaz se pa bolj nagibam k temu, da Duh (Spirit) in Duša (Soul) nista ena in taisto, čeprav ne bi znala točno razložit razlike.


SSKJ:

     duh -a m, im., tož. dv. tudi duha (u)
1. razumsko-spoznavna stran človeka: njegov duh je ostal jasen; oblikovati duha človeka; stremljenje duha k lepoti; zadovoljiti potrebe duha; sposobnost duha; knjiž. moj duh bedi nad njim / dela človeškega duha najvišje, izvirno ustvarjalne sposobnosti; velikani duha / enoličnost ubija duha miselno dejavnost; bogastvo človekovega duha mišljenja, čustvovanja; lepa je in polna duha bistroumnosti, domiselnosti // s prilastkom miselne, značajske značilnosti: je bistrega, upornega duha; manjka mu kritičnega duha // s prilastkom nadarjenost, sposobnost: narava mu ni dala umetniškega duha; ima preroškega duha; je brez trgovskega duha
2. s prilastkom človek, zlasti glede na njegove miselne in značajske značilnosti: slovi kot izrazit analitičen duh; takšno stališče zastopajo naši najnaprednejši duhovi; nemiren, velik duh / spada med največje duhove dvajsetega stoletja mislece, razumnike; klasična filozofija je dolgo obvladovala evropske duhove // mn., publ. ljudje, zlasti glede na določene nazore, ideje: glede tega se duhovi razhajajo; novica je razburila duhove / ločitev duhov razcepitev v nazorsko različne skupine
3. splošne miselne, nazorske značilnosti: duh časa se spreminja; nasprotovati duhu časopisa; spoznati duha modernega človeka / napreden duh knjige; patriarhalni duh meščanstva / biti vzgojen v svobodoljubnem duhu miselnosti, nazorih; biti Slovenec po rodu in duhu / vsi so istega duha; vznes. bil mu je brat po duhu in po srcu // resnična, prava vsebina: pačiti načela in duha gibanja; takšni zaključki so tuji duhu razprave; to ustreza le črki, ne pa duhu zakona / postopati v duhu predpisov smislu
4. navadno s prilastkom splošno psihično razpoloženje: zanimalo ga je, kakšen duh vlada med delavstvom, v deželi; tekmovalni duh je zajel šolo / knjiž., z oslabljenim pomenom: med množicami se je širil duh nezadovoljstva nezadovoljstvo; vanj je stopil duh zavisti / odnosi med državama se razvijajo v prijateljskem duhu vzdušju, atmosferi; publ. posvetovanje je potekalo v duhu medsebojnega razumevanja / vnašati v poslovanje dobičkarski duh stremljenje, težnje
5. v različnih mitologijah in religijah bitje netvarne narave: verjeti v duhove; dobri in zli duhovi; gozdni, vodni duhovi; odšel je tiho kakor duh / v krščanstvu: Bog je duh; hudobni duh hudič; nebeški duhovi angeli
6. v različnih religijah nematerialno, neumrljivo bistvo človeka; duša: duh je zapustil telo / prikazal se mu je duh rajnega; ekspr. ali si ti ali je tvoj duh
7. v idealističnih filozofijah nematerialno počelo vsega, kar je: duh in materija; bitnost duha
• knjiž. njegov duh ni klonil ostal je pogumen; duh se mu je omračil duševno je zbolel; bibl. duh je sicer voljan, ali meso je slabo človek si prizadeva za dobro, toda njegove slabe lastnosti ga pri tem ovirajo; dvigniti duha vojakom jih opogumiti; biti v duhu pri kom z mislimi, ne dejansko; samo sedel je pri njih, z duhom pa je bil odsoten mislil je na druge stvari; brati kaj s pravim duhom namenom, razumevanjem; ekspr. on je njegov zli duh kvarno vpliva nanj; star. bolan na duhu slaboumen, omejen; iron. ubog na duhu nedomiseln, naiven; knjiž. braniti resnico z orožjem duha s prepričljivim, bistrim dokazovanjem; ura duhov po ljudskem verovanju čas od polnoči do ene, v katerem se vračajo duhovi rajnih; ekspr. zakladi duha kar je ustvaril človeški razum
* filoz. absolutni duh po Heglu zadnja, dokončna stopnja razvoja duha iz njega samega; svetovni duh po Heglu počelo in urejevalec zgodovine; rel. sv. Duh tretja božja oseba


     duša -e ž (u)
1. v različnih religijah nematerialno, neumrljivo bistvo človeka: človek ima telo in dušo; pogubiti dušo; skrbeti za dušo / v krščanstvu: moliti za pokoj, zveličanje duš; trpljenje duš v vicah / ekspr. tekel je, da bi kmalu dušo izpustil zelo hitro; vpije kot duša v vicah / pog., kot podkrepitev pri moji duši da ni res // v idealističnih filozofijah nematerialno počelo vsega, kar je; duh: človekova duša je le del vesoljne duše
2. čustveno-moralna stran človeka: njegova duša se temu upira; s pogovarjanjem si lajša dušo; dvomi mu trgajo dušo; izbrisati sovraštvo iz duše; boriti se v duši / občutek krivde mu teži dušo vest; ima čisto dušo / razkril mu je svojo dušo misli, čustva; biti brez duše usmiljenja, sočutja; posvetil mu je vse moči svoje duše duha; pren. spoznati dušo mesta, umetnine // s prilastkom skupek človekovih čustvenih, miselnih in voljnih značilnosti; duševnost: spoznati mladostnikovo dušo; značilnosti ženske duše; vživeti se v dušo sočloveka // s prilastkom narava, čud: ima birokratsko, pogumno dušo; človek umetniške duše; je vesele duše in dobrega srca / mehka slovanska duša // ekspr., v prislovni rabi, s predlogom, v zvezi dno duše izraža visoko stopnjo, intenzivnost čustvene prizadetosti: iz dna duše ti želim; v dno duše ga je bilo sram / v dno duše se je čutil ponižanega
3. ekspr., navadno s prilastkom človek, zlasti z vidika njegovih značajskih, čustvenih značilnosti: iskal je sočutno dušo; živel je med samimi kramarskimi dušami; bil je zlata duša; neka zlobna duša ga je zatožila / kot psovka odpri, pasja duša / njegov oče je duša dobrosrčen, ustrežljiv // knjiž. oseba, človek sploh: ti si prva duša, ki sem jo srečal; mesto šteje deset tisoč duš prebivalcev / kot nagovor: duša, dušica, pridi sem; tako ne bo šlo dalje, duša draga; ljuba duša, počakajte no malo / ekspr.: žive duše nisem videl na cesti nikogar; živi duši tega ne povej nikomur
4. z rodilnikom najvažnejši, najpomembnejši član ali del: postal je duša društva; mati je duša družine; publ. duša drame je konflikt
5. osrednji, notranji del česa: žogi je počila duša; duša kabla; žica z jekleno dušo
6. priprava s stenjem pri svetilki na olje: duša plava na olju
• ekspr. komaj se ga še duša drži je tako slab, da bo kmalu umrl; šalj. duša se mu je prirasla kljub starosti še ne bo kmalu umrl; ekspr. dušo bi dala zanj vse bi žrtvovala za njegove koristi; na vsak način si ga želi pridobiti; evfem. izdihniti dušo umreti; star. duše pasti opravljati duhovniški poklic; šalj. podpreti, privezati si dušo utešiti si žejo, glad; ekspr. še dušo bi prodal ima močno trgovsko strast; pri izbiri sredstev za dosego česa ne spoštuje ničesar; pog., ekspr. na dušo ji piha vneto ji prigovarja, dvori; star. vzeti kaj na svojo dušo prevzeti odgovornost, krivdo; vznes. njena podoba se mu je vtisnila v dušo zapomnil si jo je; to mu ni po duši mu ni všeč; tesno mu je pri duši čuti nedoločen strah; nihče ni vedel, kako ji je bilo tedaj pri duši kaj je občutila; ekspr. za to sem z dušo in telesom popolnoma, brez pridržka; mirne duše lahko greste brez pomislekov, skrbi)

V Vedah tega ne piše, ampak, misliti da pa vseeno ;)

Ni duše brez duha, obstaja pa duh brez duše. 8)



uživajte 8)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by LittleStar on 17.04.2003 at 15:27:43

:) Super. Dost za razmislit.

Spomnila sem se filma Lady Hawk - Michelle Pfeiffer in Rutger Hauer. Ful ful lep film :'( o ljubezni. Živela sta takšno usodo, da je se je ob prehodu dneva v noč spremenil v volka, ona pa v prehodu noči v dan v sokola. V človeški obliki sta se lahko srečala le za trenutek..., pa vendar sta večinom bila drug ob drugem (kot Duh in Duša??)

Kaj obstaja kje na netu SSKJ?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 15:46:54

ten-nej : sej tocn o tem ti jz govorim. da ljudje zamenjujejo duso z subtilnim umom, glede na to kar je tam napisan.

ce pa bos pogledu v bhagavad-gito ali srimad bhagavatam, ali upanishade ali purane ali katerekoli drugo vedsko literatutro, bos teoreticno lahko razlikoval med telesom (groba materija), um/intelekt/lazni-ego (subtilna materija ali to o cemer ti govoris da je dusa) in med "atmo", s katero Vede opisujejo "soul" ali "duso" ali "spirit".

telo je tko kot avto, um/inetelekt/lazni ego je tko kot bencin/olje v avtu, dusa pa je sam voznik. zdej pa lahko tud razberes kater je neodvisen od drugih za svoj obstoj in kar je najbl vazn tud za delovanje.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 16:08:22


wrote on 17.04.2003 at 15:46:54:
ce pa bos pogledu v bhagavad-gito ali srimad bhagavatam, ali upanishade ali purane ali katerekoli drugo vedsko literatutro, bos teoreticno lahko razlikoval med telesom (groba materija), um/intelekt/lazni-ego (subtilna materija ali to o cemer ti govoris da je dusa) in med "atmo", s katero Vede opisujejo "soul" ali "duso" ali "spirit".



To, da ljudje mešajo je dejstvo - vendar pa se mi zdi, da v danem primeru mešaš tudi ti, ko mi razlagaš, kaj govorim, oziroma kaj mislim, ko napišem "duša" mislim pojem duše, kot ga vidijo religije (SSKJ) in nič drugega (ne duh, ne um, ne jaz ali višji jaz - če bi mislil to bi ti tako napisal in nič drugače). Medtem, ko kritiziraš mene oziroma mi razlagaš, kaj mislim, pa sam govoriš neumnosti:

atman (atma ali atman)
je človekov pravi, resnični jaz, večna, neuničljiva bit in prabit v človeku, njegova resnična neskončna in večna oseba-sebstvo, eno z Brahmanom z Brahmanom ali Božanskim in se lahko imenuje tudi duh (angleško Self, spirit) žal pa ne duša.

antaratman
je duša (angleško soul) in je neumrljivo jedro človeškega bitja, božanska iskra, ki izvira iz življenja v življenje raste in oblikuje dušno bitje


Kot vidiš sem to že preštudiral (morda celo nekoliko bolj podrobno od tebe) razlika, ki obstaja med dušo in duhom v indijski vedski filozofiji mi je kljub njeni subtilnosti jasna (očitno bolj kot tebi saj ti med dušo in duhom sploh ne ločiš), zato za svoja teoretična ločevanja tudi ne potrebujem tvojih avtomehaničnih inštrukcij.


uživaj 8)


8)atmanam sarvabhutešu sarvabhutani čatmani 8)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by mind on 17.04.2003 at 16:42:19


Quote:
bistvo večine religij je vera v posmrtno življenje, vera v neko višje bitje in institucionalnost - bistvo religije ni v nekem občutku.


Bistvo religije oz. religioznosti pomoje ni "vera", ampak delovanje na podlagi te vere. Poznam veliko t.i. "vernikov", ki verjamejo v posmrtno življenje in v Boga ter formalno pripadajo določeni instituciji, pa vendar ne delujejo v skladu s tem. In edini možen razlog za to se mi zdi "neobčutenje" religioznosti.


Quote:
...zato za svoja teoretična ločevanja tudi ne potrebujem tvojih avtomehaničnih inštrukcij.


A si ti ta topic odprl samo zato, da bi nam kaj povedal, al mogoče tudi zato da bi dobil različna mnenja in poglede ?




LP

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 17:25:56

ten-nej : prestudiral si Vede? kaj pa ce smem vprasat,  kolk in kaj od tega si tud prakticiru? z veseljem se bom s teboj tud kej o tem pogovoru, sploh ker si "zgleda" bolj vesc teh stvari. ti se kr razpis, ampak upam da ne bos prepisoval samo iz leksikonov, slovarjev itd.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 17:27:09


mind wrote on 17.04.2003 at 16:42:19:
Bistvo religije oz. religioznosti pomoje ni "vera", ampak delovanje na podlagi te vere.

A si ti ta topic odprl samo zato, da bi nam kaj povedal, al mogoče tudi zato da bi dobil različna mnenja in poglede ?


Bistvo religije (vsake posebej) je zame tisto, kar religija uči, kako posameznik to izvaja v praksi pa prepuščam njemu in moči njegove vere. Zato se s tabo strinjam bistvo ni vera bistvo je to kar se dogaja potem, ki pa je določeno s tem, kar religija uči.

V topicu pa sem hotel izvedeti kako gledate na učenja religij, ki lahko po svojih učinkih (v praksi) na naravo in svet vplivajo pozitivno ali pa negativno in bi jih lahko po učinku delili na bolj ekološke (indijanski animizem in razni panteizmi) in manj ekološke (judovske in ostale odrešenjske religije).

Skratka zadevo sem nekoliko posplošil in učenje dobršnjega dela religij povzel v vprašanju: "Ali smo torej res predvsem neke duše, ki so se spustile v ta "umazani" materialni svet, da bi se reciklirale in nabrale nekaj izkušenj za večno blaženost v večnem zgoraj?", ki meri na doberšen del religij, katere v svojem reševanju in kultiviranju duš pozabljajo na telo in naravo.

Vmes pa smo tudi nekliko skrenili in pogledali tudi v razmerje duh/duša na splošno in v filozofiji ved ;)


lp


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 17:33:56


t wrote on 17.04.2003 at 17:27:09:
Vmes pa smo tudi nekliko skrenili in pogledali tudi v razmerje duh/duša na splošno in v filozofiji ved

kje pa si citiral kksne Vede, ce smem vprasat?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 17:37:27


wrote on 17.04.2003 at 17:33:56:
kje pa si citiral kksne Vede, ce smem vprasat?


8)atmanam sarvabhutešu sarvabhutani čatmani8)
(Gita 6, 29) - to bi pa ja moral vedeti


uživaj ;)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 17:49:58

mal si se zmotu pr transkripciji, ampak ok.

dej zdej napis se prevod, in kaj si hotu s tem povedat.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 17:58:03

Jaz v Vsem in Vse v Jazu.

8)Duh v Vsem in Vse v Duhu. 8)

Jaz v vseh bivajočih stvareh in vse bivajoče stvari v Jazu.

(tile trije prevodi so mi najbolj všeč)



To je vse, kar sem se naučil iz Ved.




lp

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 18:14:38

no pol pa se tole nastudiri. marsikej se ti bo razjasnil.

Chapter 6. Sankhya-yoga
TEXT 29

sarva-bhuta-stham atmanam
sarva-bhutani catmani
iksate yoga-yuktatma
sarvatra sama-darsanah

SYNONYMS

sarva-bhuta-stham--situated in all beings; atmanam--the Supersoul; sarva--all; bhutani--entities; ca--also; atmani--in the self; iksate--does see; yoga-yukta-atma--one who is dovetailed in Krsna consciousness; sarvatra--everywhere; sama-darsanah--seeing equally.

TRANSLATION

A true yogi observes Me in all beings, and also sees every being in Me. Indeed, the self-realized man sees Me everywhere.

PURPORT

A Krishna conscious yogi is the perfect seer because he sees Krishna, the Supreme, situated in everyone's heart as Supersoul (Paramatma). Isvarah sarva-bhutanam hrd-dese 'rjuna tisthati. The Lord in His Paramatma feature is situated within both the heart of the dog and that of a brahmana. The perfect yogi knows that the Lord is eternally transcendental and is not materially affected by His presence in either a dog or a brahmana. That is the supreme neutrality of the Lord. The individual soul is also situated in the individual heart, but he is not present in all hearts. That is the distinction between the individual soul and the Supersoul. One who is not factually in the practice of yoga cannot see so clearly. A Krishna conscious person can see Krishna in the heart of both the believer and the nonbeliever. In the smrti this is confirmed as follows: atatatvac ca matrtvac ca atma hi paramo harih.
The yogi sees equally because he sees that all living entities, although in different situations according to the results of fruitive work, in all circumstances remain the servants of God. While in the material energy, the living entity serves the material senses; and while in spiritual energy, he serves the Supreme Lord directly. In either case the living entity is the servant of God. This vision of equality is perfect in a person in Krishna consciousness.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 18:31:38

Men je itak že vse jasn 8)


(pa tale transkripcija ni najbolj po standardih)



:oduh je vse in vse je duh :o



ti pa uživaj v prebiranju

(itak pa anglosaksonci tega ne morejo dojet - poskusi pri germanih ali pa pri starih pa tudi serbokroatarji niso kar tako)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 17.04.2003 at 20:24:05

ten-nej : ce povzamemo po tvoje "vse je duh in duh je vse" pol mi povej od kje prihaja trpljenje, oz. ce se teb zdi da je pol ves smisel absoluta le trpljenje, oz. da smisla ni, pol ti bo najbrz vsec tak koncept. kok casa bos pa se vstrajal pri tem pa ne vem.

ko bos dovolj zejen, bos ze poiskal vodo. takrat bo manj problema z ponosom.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 17.04.2003 at 20:34:50

Aryan,

od take vode se jih je še malo odžejalo ;)


Sicer pa, še vedno je boljše toplo pivo, kot pa mrzla voda.

Ne vem, zakaj mi spet pripisuješ stvari, ki jih nisem govoril, niti jih ne mislim govoriti.


Pa me razsvetli, daj povej mi, od kje po tvoje prihaja trpljenje?
Nalij nama čistega vina, da vidiva, če je kaj resnice v njem!

(sam ne mi rečt, da naj spet kakšna angleška skropucala od Ved berem - povej po Slovensko ali pa umolkni)

pa

na zdravje!

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Devi on 18.04.2003 at 00:14:30


t wrote on 17.04.2003 at 08:49:21:
Bog je videl vse, kar je naredil, in glej, bilo je zelo dobro. In bil je večer in bilo je jutro, šesti dan. (1Mz 1,28 )
Ali smo torej res predvsem neke duše, ki so se spustile v ta "umazani" materialni svet, da bi se reciklirale in nabrale nekaj izkušenj za večno blaženost v večnem zgoraj?


En dan sem odprla ekološko vprašanje na nekem krščanskem forumu in dobila odgovor, da nam narava ni bila dana zato, da bi jo arhivirali, zaprli v parke in pustili nedotaknjeno. Da smo mi tudi del narave, kjer preživi močnejši in da tako pač je, saj so tudi dinozavri izumrli, kaj zato, če še kaka druga vrsta za njimi.
Predpostavljam, da je to večinsko mnenje, čeprav verjetno precej kristjanov misli drugače.
Za njih se mi dejansko zdi, da mislijo, da so prišli v ta "umazani" materialni svet.

Religije, ki tako zelo povzdigujejo dušo, ta svet tako ali tako prezirajo, od tu se bodo spravili, če bo božja milost taka ali pa ko odplačajo svojo hudo karmo, ki jih je sem pahnila.

Bilo je rečeno: "Bog je videl vse, kar je naredil, in glej, bilo je zelo dobro. Po moje je bil Bog zadovoljen s tem svetom, z rastlinami, živalmi in ljudmi in med njihovo vrednostjo ni delal posebne razlike. Vsakemu je dal svojo nalogo in verjetno nobena ni bila manj vredna. Če je Bog bitje, ki je tako visoko nad vsem, potem med cvetenjem ene cvetlice in uspešnostjo nekega človeka najbrž ne dela enormnih razlih, za njega smo vsi enako mali in verjetno je pommebno samo, da vsako bitje pri nalogi, njej in njeni razvitosti primerni, pokaže rezultate... če je sploh to njena naloga in če ni res, da si bog želi samo, da bi bili srečni.

Indijanski animizem se zame od krščanstva in indijskih religij razlikuje po tem, da se mi zdi precej srečna religija, v nasprotju s poudarjanjem trpljenja, ki ga opažam pri drugih. Mogoče ta sreča izvira ravno iz tega, da so presegli prepotentnost duha in duše, ki težita nekam stran, in razvili plemenitost duha in duše, ki z ljubeznijo sprejema tisto, kar ima. Zato je spojena s tem, za to skrbi in ima to, kar ima, za "zelo dobro".

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Harry on 18.04.2003 at 00:45:54

Indijanci so dobro zastavili zadevo. Samo mi jih ne razumemo. 8)

http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=20030413081833672

LP Harry

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by himynameis on 18.04.2003 at 00:51:04


wrote on 18.04.2003 at 00:45:54:
http://www.gape.org/geeklog/public_html/admin/story.php?mode=edit&sid=20030413081833672

Vsi dostopi do administracijske strani se beležijo.
Ta del spletne strani lahko uporabljajo samo pooblaščene osebe.


Hmm? ???


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Harry on 18.04.2003 at 01:00:27


Quote:
Sicer pa, še vedno je boljše toplo pivo, kot pa mrzla voda.


Toplo pivo.......bljak :-/ :-X  
Hladna bistra studenčnica... :D


Quote:
ten-nej : ce povzamemo po tvoje "vse je duh in duh je vse" pol mi povej od kje prihaja trpljenje, oz. ce se teb zdi da je pol ves smisel absoluta le trpljenje, oz. da smisla ni, pol ti bo najbrz vsec tak koncept. kok casa bos pa se vstrajal pri tem pa ne vem.


Trpljenje prihaja od znotraj. Smisel je, da poiščeš izhod iz trpljenja. Čeprav cerkev pravi, da je trpljenje nekaj pozitivnega, ker je tudi Jezus trpel za nas. Sam zakaj trpet?

LP Harry


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Harry on 18.04.2003 at 01:04:50

UPS .. ;D Himy sem že popravil.  ;D

http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=20030413081833672

LP Harry

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Kali on 18.04.2003 at 01:50:11


Quote:
Sicer pa, še vedno je boljše toplo pivo, kot pa mrzla voda.
??? ;D



Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 09:00:24

Telo je bilo v zgodovini krščanstva, za razliko od uboge duše, vedno vir greha, kar je za njim potegnilo tudi ostali snovni svet. Zato ima to precejšen vpliv tudi na odnos do sveta.

Recimo še vedno je dogma, da živali nimajo duše, (ribe se ob postu lahko jejo samo zato, ker so menihi ugotovili, da to sploh niso živai  ;)).


In če gremo nazaj do Mojzesa lahko preberemo:


Quote:
24 Bog je rekel: »Zemlja naj rodi živa bitja po njihovih vrstah: živino, laznino in zveri zemlje po njihovih vrstah!« Zgodilo se je tako. 25 Bog je naredil zveri zemlje po njihovih vrstah, živino po njenih vrstah in vso laznino na zemlji po njenih vrstah. Bog je videl, da je dobro.


Brez nas je torej bilo samo dobro, oceno zelo dobro dobi stvarstvo šele s človekom in njegovim gospostvom nad ustvarjenim (no ja potem, ko mu je naredil tudi žensko ;)). - kako je že rekel Grk - če bi konji in krave imeli svoje bogove, bi le ti imeli podobo konj in krav.

Še lepše pa so zastavili američani s svojim american way - ki je njihova nova doktrina ravnanja z vsem (my way or highway); mi smo gospodarji in če nekaj ni v skladu z našimi načeli (recimo manjša poraba fosilnih goriv) potem tega ne moremo sprejeti. Pri čemer so najbolj verno ljudstvo na svetu (predsednik ima boga vedno v ustih "God bless America", svojo vero pa izpovejo tudi na svojih najljubših podobicah - ki predstavljajo materializirano bistvo njihove vere).


lp




Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 10:19:13

ten-nej : vzrok vsega trpljenja je nase nesodelovanje z voljo Boga. ker pa on ni nek impersonalisticni napisan zakon, ampak je vrhovna oseba z zavestjo, nam dopusca svobodno voljo, katero lahko uporabimo za ljubece sluzenje njemu, ali pa odklanjanje te ljubezni. brez svobodne volje ni ljubezni, ampak bi bla to le prisila. ker pa prisila ne prinasa nbenga zadovoljstva, ne enmu ne drugmu je pol zraven te svobodne volje moznost izbire. eno ali drugo. riskiranje. svobodna volja je lahko najvecje samomorilsko orozje ali pa zelo koristen instrument. ce das ti noz kirurgu bo ta operiral nekoga in mu s tem resil zivljenje, ce ga pa das morilcu pa ga bo on uporabljal za ubijanje ljudi. ampak svobodna volja nam je vseen dana. to riskiranje "povecuje" ljubezen.

ce ne sluzis Bogu, pol moras obvezno (pod prisilo) sluziti njegovi eksterni energiji, ki pa nam dolgorocno prinasa le "nelagodje" kot ga cutis tud ti sam. ko pa se odlocimo spet se obrnit nazaj k Bogu nam on sam pomaga pri tem kako se mu spet priblizati.

vse te stvari si lahko bolj podrobno preberes v bhagavad-giti in pa tudi proces ponovnega zdruzevanja z Bogom. od tam naprej pa naj te vodi iskrenost.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 11:01:23

Aryan,

po tvoji logiki služenja vsakdo rabi svojga gospodarja  :o.


ljubezen pa se na tem nivoju ne more dogajati

logika ljubezni in logika služenja namreč že po defoltu ne gresta skupaj. Ljubezen je sprejemanje, ki se dogaja na področju enakosti, logika služenja pa se dogaja na področju gospodarja in hlapca (bistvo gospodarja je njegova absolutnost v tvojem primeru absolutnost Boga, ki niti sam zase ne more biti svoboden).

To, kar pa jaz čutim je tebi popolnoma nedostopno in izven tvojega dometa.

Ti postavljaš celoten problem na nivo svobodne volje (to pa je koncept, ki v Vedah nima nobene posebne veljave - ampak si ga tam pobral zato, ker bereš anglosaksonske prevode, ki tudi Vede gledajo predvsem znotraj svojega krščanskega kulturnega konteksta, zato ti močno priporočam, da se raje lotiš Biblije in krščanstva saj boš le tako lahko vsaj deloma lahko spoznal tudi to, kar te tako muči).

lp

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 14:35:38


t wrote on 18.04.2003 at 11:01:23:
Aryan,

po tvoji logiki služenja vsakdo rabi svojga gospodarja  :o.

tako je. a mi lahko poves en primer, kjer ti nisi mel nbenga gospodarja nad sabo.

Quote:
ljubezen pa se na tem nivoju ne more dogajati

ljubezen je delovanje in to takrat ko je razmerje med mojim interesom in interesom ljubljenega bolj nagnjeno na stran interesa ljubljenega.

vse ljubezni, bodisi kratkotrajne, dolgotrajne ali vecne se dogajajo po tem principu. ce mas ti ksno drgacno idejo jo prosim razlozi, ampak ne le teoreticno, ampak navedi tud primer.


Quote:
logika ljubezni in logika služenja namreč že po defoltu ne gresta skupaj.

eno brez druzga ne more. za ljubezen morta bit dva. ob tem se dogaja medsebojno sluzenje skupnemu interesu, ali interesu svojega ljubljenega.


Quote:
Ljubezen je sprejemanje, ki se dogaja na področju enakosti, logika služenja pa se dogaja na področju gospodarja in hlapca

ljubezen ni bila nikol, zdej ni in tud nikol ne bo sprejemanje, temvec sprejemanje in dajanje, pri cemer je zelja po dajanju ljubimca ali ljubljenega vecje kot sprejemanja.


Quote:
(bistvo gospodarja je njegova absolutnost v tvojem primeru absolutnost Boga, ki niti sam zase ne more biti svoboden).

tega nism razumel ciz kaj si hotu povedat, dej bl razloz.


Quote:
To, kar pa jaz čutim je tebi popolnoma nedostopno in izven tvojega dometa.

kaj je to kar ti cutis, in zakaj je to izven mojega dometa?


Quote:
Ti postavljaš celoten problem na nivo svobodne volje (to pa je koncept, ki v Vedah nima nobene posebne veljave - ampak si ga tam pobral zato, ker bereš anglosaksonske prevode, ki tudi Vede gledajo predvsem znotraj svojega krščanskega kulturnega konteksta, zato ti močno priporočam, da se raje lotiš Biblije in krščanstva saj boš le tako lahko vsaj deloma lahko spoznal tudi to, kar te tako muči).

no pa smo spet pr Vedah. Vsa vedska literatura je povzeta v Vedanta-sutri. Vedanta-sutra govori o Bogu, o individialni dusi, naravi (energijah), o casu in o delovanju. svobodna volja je esenca zivljenja in zavesti. brez volje, ostane samo materija. individualne duse majo omejeno/relativno svobodno voljo, medtem ko ima Bog neomejeno in absolutno voljo. individualna dusa se ima moznost odlociti sluziti Bogu preko njegove notranje energije ali pa mora pod "prisilo" sluziti Bogu preko njegove zunanje energije.

drgac te pa se enkrat sprasujem od kje ti ideje da jaz poslusam/studiram Vede pod vodstvom nekoga ki prihaja iz krscanskega ozadja itd. jaz za razliko od tebe ne berem leksikonov, enciklopedij in slovarjev oseb ki imajo omejene informacije glede raznoraznih tem.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 15:18:56


wrote on 18.04.2003 at 14:35:38:
drgac te pa se enkrat sprasujem od kje ti ideje da jaz poslusam/studiram Vede pod vodstvom nekoga ki prihaja iz krscanskega ozadja itd. jaz za razliko od tebe ne berem leksikonov, enciklopedij in slovarjev oseb ki imajo omejene informacije glede raznoraznih tem.


???Oprosti stari, ampak tole, s čimer si me včeraj učil, je hudo omejeno:


Quote:
Chapter 6. Sankhya-yoga
TEXT 29  

sarva-bhuta-stham atmanam  
sarva-bhutani catmani  
iksate yoga-yuktatma  
sarvatra sama-darsanah

SYNONYMS  

sarva-bhuta-stham--situated in all beings; atmanam--the Supersoul; sarva--all; bhutani--entities; ca--also; atmani--in the self; iksate--does see; yoga-yukta-atma--one who is dovetailed in Krsna consciousness; sarvatra--everywhere; sama-darsanah--seeing equally.  

TRANSLATION  

A true yogi observes Me in all beings, and also sees every being in Me. Indeed, the self-realized man sees Me everywhere.  

PURPORT  

A Krishna conscious yogi is the perfect seer because he sees Krishna, the Supreme, situated in everyone's heart as Supersoul (Paramatma). Isvarah sarva-bhutanam hrd-dese 'rjuna tisthati. The Lord in His Paramatma feature is situated within both the heart of the dog and that of a brahmana. The perfect yogi knows that the Lord is eternally transcendental and is not materially affected by His presence in either a dog or a brahmana. That is the supreme neutrality of the Lord. The individual soul is also situated in the individual heart, but he is not present in all hearts. That is the distinction between the individual soul and the Supersoul. One who is not factually in the practice of yoga cannot see so clearly. A Krishna conscious person can see Krishna in the heart of both the believer and the nonbeliever. In the smrti this is confirmed as follows: atatatvac ca matrtvac ca atma hi paramo harih.  
The yogi sees equally because he sees that all living entities, although in different situations according to the results of fruitive work, in all circumstances remain the servants of God. While in the material energy, the living entity serves the material senses; and while in spiritual energy, he serves the Supreme Lord directly. In either case the living entity is the servant of God. This vision of equality is perfect in a person in Krishna consciousness.


če tega ne veš, potem ti ni pomoči. (tole so zame omejeni viri vzeti izven konteksta in interpretirani v krščanskem slogu)


8)Dih je vse in vse je dih. 8)


aleluja


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 17:25:05

ten-nej : ce se jaz prav spomnem si ti ta verz neki omenju, in jaz sem ga sam bolj podrobno pastal. drgac je to iz bhagavad-gite 6.29, kot si tud sam napisu.

kje je tuki kej krscanskega? bhagavad-gita je teisticna razprava, kjer sri krishna (bog) govori o sebi svojemu prijatelju arjuni. a ti mogoce govoris o kateri drugi giti slucajno?

p.s. : na velik mojih vprasanj se nisi odgovoru, se iz prejsnega posta.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 19:00:16


wrote on 18.04.2003 at 17:25:05:
ten-nej : ce se jaz prav spomnem si ti ta verz neki omenju, in jaz sem ga sam bolj podrobno pastal. drgac je to iz bhagavad-gite 6.29, kot si tud sam napisu.

kje je tuki kej krscanskega? bhagavad-gita je teisticna razprava, kjer sri krishna (bog) govori o sebi svojemu prijatelju arjuni. a ti mogoce govoris o kateri drugi giti slucajno?

p.s. : na velik mojih vprasanj se nisi odgovoru, se iz prejsnega posta.



Aryan,
krščansko je dojetje Krišne kot nekakšnega Kristusa in se lepo vidi v določenih prevodih - tudi v temu, ki si napastal ti. Zraven pa nisi podal nobenega komentarja, ki bi mi povedal kako celo zadevo vidiš ti (to kar me v topicu zanima) pokazal si kako gleda en ozek pogled Vedskih interpretacij, ki je po mojem mneju zelo zavajajoč, če ne popolnoma zgrešen. Tisto, kar sem ti podal je pač neko moje mini dojetje nekega dela Ved (lahko bi ga našel tudi na 4.35 in 5.18 ).

Zato ti tule v tvoje veselje napastam še nekaj drugih interpretacij, ki gredo večinoma na isto temo:

http://www.bhagavad-gita.org/Gita/verse-06-24.html

Because of perceiving the (same) Self (abiding) in all beings and all beings (abiding) in the (same) Self; a yogi, who is in union with the Self, sees everybeing with an equal eye. (See also 4.35) (6.29)
(http://eawc.evansville.edu/anthology/gita.htm)


http://www.bhagavad-gita.us/bhagavad-gita-6-29.htm
A true yogi observes Me in all beings and also sees every being in Me. Indeed, the self-realized person sees Me, the same Supreme Lord, everywhere.


English Translation - Swami Gambhirananda
6.29 One who has his mind Self-absorbed through Yoga, and who has the vision of sameness every-where, see this Self existing in everything, and every-thing in his Self.

English Translation - Dr. S Sankaranarayan
6.29. He, who has yoked the self in Yoga and observes everything equally perceives the Self to be abiding in all beings and all beings to be abiding in the Self.

English Translation - Swami Sivananda
6.29 With the mind harmonised by Yoga he sees the Self abiding in all beings and all beings in the Self; he sees the same everywhere.

English Translation - Sri Adidevananda
6.29 He whose mind is fixed in Yoga sees equality everywhere; he sees his self as abiding in all beings and all beings in his self.
(http://www.gitasupersite.iitk.ac.in/)


bandhur âtmâtmanas tasya yenâtmaivâtmanâ jitaa  
anâtmanas tu shatrutve vartetâtmaiva shatruvat
Dem ist das Selbst sein eigner Freund, der durch das Selbst das Selbst besiegt;
Doch kämpft es mit der Außenwelt, dann wird das Selbst sich selbst zum Feind.
(http://home.t-online.de/home/hanumans/gita-6.htm)


Sarvabhootasthamaatmaanam sarvabhootaani chaatmani;
Eekshate yogayuktaatmaa sarvatra samadarshanah.
29. With the mind harmonised by Yoga he sees the Self abiding in all beings and all beings in the Self; he sees the same everywhere.
(http://www.dlsmd.org/scriptures/bgch6.htm)

He is a perfect yogi who, by comparison to his own self, sees the true equality of all beings, in both their happiness and their distress, O Arjuna!


Such a yogi, who engages in the worshipful service of the Supersoul, knowing that I and the Supersoul are one, remains always in Me in all circumstances.
(http://www.iskcon.org/sastra/bg_6b.html)


A yogi, who is in union with the Supreme Being, sees every being with an equal eye because of perceiving the omnipresent Spirit abiding in all beings, and all beings abiding in the Supreme Being.
(http://www.sacred-texts.com/hin/gita/agsgita.htm)



Who is a yogi?

Supreme bliss comes to a Self-realized yogi whose mind is tranquil, whose desires are under control, and who is free from sin (or faults). (6.27) Such a sinless yogi, who constantly engages his or her mind and intellect with the Eternal Being (Brahm), easily enjoys the infinite bliss of contact with Brahm. (6.28 ) Because of perceiving the omnipresent Eternal Being (Brahm) abiding in all beings, and all beings abiding in the Eternal Being; a yogi, who is in union with the Eternal Being, sees every being with an equal eye. (6.29) Those who perceive Me in everything and behold everything in Me, are not separated from Me, and I am not separated from them. (6.30) The non-dualists, who adore Me as abiding in all beings, abide in Me irrespective of their mode of living. (6.31) One is considered the best yogi who regards every being like oneself, and who can feel the pain and pleasures of others as one’s own, O Arjun. (6.32)
(http://www.sacred-texts.com/hin/gita/agsgita.htm)

29
A true yogi observes Me in all beings and also sees every being in Me. Indeed, the self-realized person sees Me, the same Supreme Lord, everywhere.  

Aurobindo:
29. The man whose self is in Yoga, sees the self in all beings and all beings in the self, he is equal-visioned everywhere.
(http://intyoga.freeservers.com/bg_06.htm)


29
A true yogi observes Me in all beings and also sees every being in Me. Indeed, the self-realized person sees Me, the same Supreme Lord, everywhere.
(http://www.ishwar.com/holy_bhagavad_gita/chapter06.html)


Kot vidiš se med sabo precej razlikujejo, čeprav prevajajo vsi eno in isto, jaz sem pač zadevo samo skrajšal (odpikal sem jogija in gospoda) in povzel v svoj prosti prevod "Vse je v duhu in duh je v Vsem" gre pač za razumevanje in prevajanje besede atman, ki jo angleži najraje interpretirajo kot dušo ali naddušo, sam sem jo razumel bolj kot duha, čeprav bi bilo bolj pravilno, če bi jo prevedel kot sebstvo.


Zadeva pač predstavlja neko spoznanje, ki pa ga lahko interpretiraš na več načinov.


Na tvoja vprašanja pa odgovorim, ko ti odgovoriš na vprašanja topica (tako kot so zastavljena) 8)



uživaj



Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 21:33:17

He he Aryan našel sem ti slovanske brate, evo Gite:
(iz angleščine (A.C.Bhaktivedanta Swami))
http://bhagavatgita.cjb.net/


ŠESTO POGLAVLJE


Dhyana-yoga


Stih 29


sarva-bhuta-stham atmanam
sarva-bhutani catmani
iksate yoga-yuktama
sarvatra sama-darsanah

sarva-bhuta-stham - koja se nalazi u svim bićima; atmanam - Nad-dušu;   sarva
- svim; bhutani - bićima; ca - također; atmani - u jastvu; iksate - tako vidi; yoga-
-yukta-atma - onaj tko je došao u dodir sa svjesnosti Krsne;     sarvatra - svuda;
sama-darsanah - jednako vidi

PRIJEVOD


Pravi yogi Me vidi u svim bićima i sva bića vidi  u  Meni.  Samospoznata
duša svuda vidi Mene, istog Svevišnjeg Gospodina.

SMISAO


Vizija yogija svjesnog Krsne je savršena, jer vidi da se Krsna, Svevišnji, nalazi u
srcu  svih  živih bića kao Nad-duša (Paramatma).  Isvarah sarva-bhutanam  hrd-
-dese 'rjuna tisthati.  Gospodin  se  u  obliku  Paramatme nalazi i u srcu psa i u
srcu brahmane.  Savršeni yogi zna da je Gospodin vječno transcendentalan i da
ne  podliježe  materijalnom  utjecaju kada je prisutan u psu ili brahmani.   To  je
Gospodinova vrhunska nepristranost.  Osobena  duša  se također nalazi u srcu,
ali nije prisutna u svim srcima.  To  je razlika između osobene duše i Nad-duše.
Onaj tko ne primjenjuje yogu s  ozbiljnošću  ne  može  to  jasno  vidjeti.  Osoba
svjesna  Krsne  može  vidjeti  Krsnu  i u srcu vjernika i u srcu nevjernika.  To  je
potvrđeno  u  smrti  na sljedeći način: atatatvac ca matrtvac ca atma hi paramo
harih.  Pošto  je izvor svih bića,  Gospodin je kao majka i izdržavatelj.  Kao  što
majka  nije  pristrana  prema  svojoj  djeci,  vrhovni  otac  (ili majka) nije pristran
prema živim bićima. Zato se Nad-duša uvijek nalazi u svakom živom biću.
 Pored toga,  svako živo biće se nalazi u Gospodinovoj energiji.  Kao što će biti
objašnjeno u sedmom poglavlju,  Gospodin ima dvije osnovne energije - duhovnu
(ili višu) i materijalnu (ili nižu).  Iako  je  živo biće dio više energije,  uslovljeno  je
nižom energijom; živo biće je uvijek Gospodinova energija.  Svako  živo  biće se
nalazi u Njemu na ovaj ili onaj način.
 Yogi vidi sve jednakim očima, jer vidi da sva živa bića, iako se nalaze u raznim
situacijama  ovisno  o  rezultatima plodonosnih aktivnosti,  u  svim  okolnostima
ostaju  sluge  Boga.   Dok  se  nalazi  u  materijalnoj  energiji,   živo  biće  služi
materijalna čula,  a  kada  je  utemeljeno u duhovnoj energiji,  neposredno  služi
Svevišnjeg  Gospodina.  U  svakom  slučaju,  živo  biće  je  sluga Boga.  Osoba
svjesna Krsne ima savršenu viziju jednakosti.

<<< I >>>


hare krsna hare krsna
krsna krsna hare hare
hare rama hare rama
rama rama hare hare

slab prevod iz slabega angleškega prevoda???
(tile krišnovci nimajo za burek)

uživaj!

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 21:41:20

ponavad mas dvoje vrst interpretatorjev. eni so monisti, drugi so sluge.

monisti pravjo da je vse brahman, se prav sem tud jaz brahman in to pomen da sem jaz bog, sam da se tega se ne zavedam. vse to okol mene pa je maya (iluzija) in nima nbene prave vrednosti, zato se ne mislim sekirat. po moje bi se ti kr zelo hitr lahko poistovetu s takim nacinom razmisljanja, in po moje okol 99% tega foruma.

zal pa ta "monisticni" koncept ne deluje v praksi, kar pa redko kater prizna. seveda pa scasoma sami dojamejo, vendar se rajs umaknejo v samoto in od tam naprej prakticirajo v skladu z vedam tko kot je. najvecji monist vseh casov je bil sankaracarya. ampak tud on je na konc spremenil svojo interpretacijo.

se mal za v tvoj repertoar.

Veda means knowledge, and anta means the end. In other words, proper understanding of the ultimate purpose of the Vedas is called Vedanta knowledge.

A sutra is a code that expresses the essence of all knowledge in a minimum of words. It must be universally applicable and faultless in its linguistic presentation; this is the definition of sutra according to Vayu and Skanda Puranas.

Knowledge which is given in the Vedanta-sutra is supported by the Upanisads. Vedanta-sutras are known as nyaya-prasthana, legitimate logic and argument concerning cause and effect giving the conclusive understanding of the sruti-prasthana, the Upanishads .

Vedanta-sutra, which consists of codes revealing the method of understanding Vedic knowledge, is the concise form of all Vedic knowledge. It begins with the words athato brahma-jijnasa: "Now is the time to inquire about the Absolute Truth". The human form of life is especially meant for this purpose, and therefore the Vedanta-sutra very concisely explains the human mission. According to the great dictionary compiler (Kosakara), Hemacandra, Vedanta refers to the purport of the Upanishads and the Brahmana portion of the Vedas.

The Vedanta-sutras are also known by the following different names:

 

(1) Brahma-sutra

(2) Saririka-sutra

(3) Vyasa-sutra
(4) Badarayana-sutra

(5) Uttara-mimamsa

(6) Vedanta-darsana

The Vedanta-sutra consists of four chapters. The first two chapters discuss the relationship of the living entity with the Supreme Personality of Godhead. This is known as sambandha-jnana, or the knowledge of relationship.

The third chapter describes how one can act in his relationship with the Supreme Personality of Godhead. This is called abhideya-jnana.

The fourth chapter describes the result of such action. This is known as prayojana-jnana.

Because the Vedanta-sutra is in codes which contain a lot of knowledge, it required commentaries (bhashyas).

Sripada Sankaracharya wrote his commentary on Vedanta-sutra based on monism (advaita - not two). He established that God and the living entity are one. Not accepting the transformation of the energy of Absolute Truth, which is the actual explanation of th e Vedanta-sutra, he introduced the theory of illusion. He claimed that everything is one with Supreme.

There are other (theistic) commentaries by vaishnava acharyas:

Nimbarka - dvaitadvaita (oneness and dualism)
Vishnuswami - suddhadvaita (purified oneness)
Ramanujacharya - visistadvaita (specific oneness)
Madhvacharya - dvaita (dualism)
Baladeva Vidyabhusana - acintya bhedabheda (inconceivable oneness and difference)

In each of these commentaries, the Supreme Personality of Godhead is established as the cause of all causes, the cosmic manifestation is established as transformation of His inconceivable energies, and devotional service is described very explicitly.

jaz sem praktikant linije ki prihaja od Srila Baladeva Vidyabhusana, se prav ene izmed teisticnih sol. absolutna resnica je tko al tko ena, vecno vspostavljena. ce nekdo "spekulira" oz. ugiba o njej s svojimi omejenimi zmoznostmi, to ne spremeni vecnih dejstev.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 22:02:36

In ko človek vidi takšne prevode, lahko spozna še en negativen ekološki vidik religije - koliko dreves umre, če se takšno skropucalo od prevoda svetovnega klasičnega dela slučajno natisne?

(in ponavadi se, saj so strokovnjaki na teh področjih ali predragi, preveč zaposleni ali pa jih ni, poleg tega, da je to najbrž edina prava interpretacija, ki jo ubogi zavedenci smejo brati - kanonska knjiga)


Da ne govorimo o duhovni škodi, ki jo povzročajo ???


Koliko dreves pade zaradi raznih Stražnih stolpov, Družin in podobnega propagandnega materiala?

Pa sveče pa vse to ???

Veliki Duh jih nima rad ???


Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 22:21:25

ten-nej : komu pa ti zaupas?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 22:29:51

Verjamem samo sebi, temu kar vem in tistim za katere mislim, da me lahko kaj naučijo 8)



Zaupam v svoj ki, v svojega duha ;)



Zaupam družini (kri ni voda), prijateljem, krvnim bratom in sebi 8)


pa užitku 8)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 22:39:10


t wrote on 18.04.2003 at 22:29:51:
Verjamem samo sebi, temu kar vem in tistim za katere mislim, da me lahko kaj naučijo

kdo pa si ti?


Quote:
Zaupam v svoj ki, v svojega duha ;)

se prav sta ti, in tvoj ki razlicni stvari? drgac bi blo rect "moj ki" nesmiselno. kako je pol se vedno lahko vse duh, in duh je vse? oz. vse je ki, in ki je vse?


Quote:
Zaupam družini (kri ni voda), prijateljem, krvnim bratom in sebi

sam da se maste fajn...


Quote:
pa užitku 8)

...in da je dolgotrajen in pristen

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 23:03:46


wrote on 18.04.2003 at 22:39:10:
kdo pa si ti?

se prav sta ti, in tvoj ki razlicni stvari? drgac bi blo rect "moj ki" nesmiselno. kako je pol se vedno lahko vse duh, in duh je vse? oz. vse je ki, in ki je vse?



Sem, ki sem 8)

Če jaz in moj ki ne bi bila eno in isto, to ne bi bil moj ki, ker pa je ta izrazni del govorice (jezik), linearne narave, ti moram stvari povedati v nekem zaporedju - lahko sem sicer tiho, ali pa ti kaj narišem, vendar je le malo možnosti, da bi tvoj um bil to sposoben dojeti (glede na to, da mu že običajne pocedi delajo take težave ;)

Ker tedaj, ko rečem vse tudi mislim vse - ti tega ne moreš KER SI SLUGA, jaz lahko KER SEM BRAHMAN.

in DUH JE VSE IN VSE JE DUH

in KI JE VSE TOREJ VSE JE KI


TI tega NE RAZUMEŠ
JAZ pa RAZUMEM 8)


TI imaš NESMRTNO DUŠO
JAZ je NIMAM


jaz UŽIVAM
ti pa ne ;)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 23:12:15

ten-nej : blagor teb.

drgac pa, ce je vse brahman, pol sem tud jaz brahman, a ne? a se ti zdi da si ti jaz, in jaz ti? kako to da se pogovarjava pol sploh in zakaj se ob tem tako vznemirjas?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 23:25:17

Si kar misleš, da si 8)


zarad mene 8)


uzhivaj 8)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 23:36:42


wrote on 18.04.2003 at 23:12:15:
ten-nej : blagor teb.

zakaj se ob tem tako vznemirjas?


Temu se reche projekcija sebe (in svojih občutkov) na nekoga drugega.

Tudi, če bi bila skupaj na piru, bi ti o mojih občutkih vedel le malo, tu pa nisva na pivu, zato je moj edini odgovor na tvoje vprašanje, da projeciraš svoje občutke name.

upam, da ti to koristi



Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 18.04.2003 at 23:38:30

ten-nej : ok, ce ti tko cutis in pravs...

po moje je najboljs, da gres res kr naprej uzivat.

kokr ti bo pac ratal  ;)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 18.04.2003 at 23:53:52

Aryan,

sam ne se sekirat


sej bo


baje, da je zemlja univerzalno zdravilo ;)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by gape on 19.04.2003 at 02:07:11

* eno brez druzga ne more. za ljubezen morta bit dva. ob tem se dogaja medsebojno sluzenje skupnemu interesu, ali interesu svojega ljubljenega. *
ta mi je zanimiva ... a je možno da je ljubezen, četrti nivo, samo finalni preizkus, najvišje možno zadovoljstvo ki ga lahko doživimo v mayi. ta nivo od nas zahteva ljubezen do drugega, neizmerno ljubezen do drugega, pa četudi je ta drugi moj višji jaz, ali bog po domače.
hkrati je ta najbolj nenavadna, najvišja energija dvojnosti, prehod v subtilnejše nivoje in kot da to še ni dovolj, je še prvo od 'čustev' od 'občutkov' od 'čutov' koneckoncev, ki ga 'čutimo' drugače, kot smo vse do sedaj. saj je najmanj materialen, najmanj 'trd' ... najfinejši ... najsubtilnejši filing ever.
 
drgač pa tale duh ... ta duh o katerem govorita je u bistvu substanca se men zdi.
ljubezen.
zdej a je to BOG - kreator ... to pa ... to je beyond u bistvu.
se reče ... a smo mi vsi iz substance, katera je del njega in katere del je verjetno on.
da prenesem na normalnega človeka.
zamisli si v mislih svoj svet.
in si predstavlji ljudi.
ki so iz tvojih misli.
substanca od katere oni živijo je misel in tudi ljubezen in vse ostalo ... ampak, glavna substanca njih je misel, misel z atributi ostalega.
in to isto bi lahko naredu u igrci.
igrci ki bi se sama igrala in se sama gradila, no osnovi popreje določenih pravil.
kaj bi bla substanca?
elektrika?
al v končni fazi moja zavest, ki povzroči da valovna funcija kolapsira in se fizično manifestira ena od realnosti. ali pač zavest nekoga drugega.

evo

na višjem nivoju to ni misel ampak je ljubezen.

in to je to

četrti nivo in naprej je božji del človeka in njegovega bivanja na zemlji.
spodnji del je živalski del ... nikomur ga ni treba zanikat, ne, omogočite mu življenje boga. pomagajte mu da vas vzljubi, vzljubite ga vi.
MI VSI


hočem pa rečt, da če govoriš o duhu, pomoje govoriš o maximumu o čemer veš govort.

klele sm o tem že pisu enkrat http://www.gape.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=vera;action=display;num=1030540304;start=15#21
... pa tud na atmanih in brahmanih nekje, pa ne najdem.

in duha jest nebi enaču s kijem
pomoje ki izhaja iz duha ... in je substanca (če tko hočeš) ki je ista kot duh, samo da je duh pač še več ... veliko več.
ki ... recimo ... napaja enega od nivojev, je substanca enega od nivojev recmo.
a?

t wrote on 18.04.2003 at 23:03:46:
Ker tedaj, ko rečem vse tudi mislim vse - ti tega ne moreš KER SI SLUGA, jaz lahko KER SEM BRAHMAN.

in DUH JE VSE IN VSE JE DUH

in KI JE VSE TOREJ VSE JE KI


TI tega NE RAZUMEŠ
JAZ pa RAZUMEM 8)


TI imaš NESMRTNO DUŠO
JAZ je NIMAM


jaz UŽIVAM
ti pa ne ;)


bi se pa kr strinju s tabo ... edin pri nesmrtni duši ... kle se postavm na drugo stran.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 19.04.2003 at 05:39:42

ok

substanca je zame podstat, nekaj kar naj bi zapolnilo obliko,
duh je samooblikujoča se substanca (substanca mi diši po materiji), - duh je več kot oblika (duh ni kost)
ki dojemam kot duh, kot vzdušje, ki lahko iz mene raste in se jaz iz njega napajam
ljubezen je zame harmonija vsega, igrica, ki se sama igra, to naj bi bila pesem (zame življenjski duh)
energija zame predstavlja potencial nečesa, kar se lahko spremeni v moč (energija ni ki ali duh, je pozitivna ali negativna)
moč je sproščanje količine energije v nekem določenem času (količina energije je omejena)
čas je enota poti in trajanja (vendar v večnosti izgubi svoj pomen - tako kot ga energija dobi)
praznina pa je nekaj v čemer se vse dogaja (praznina ni nič, je več kot nič)
moja volja je moj poskus harmoniziranja celote

in kdo sem jaz?


pesnik in filozof
(te nay)



(kar pa ostane je iluzija - maya)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by Harry on 19.04.2003 at 10:21:45

http://www.gape.org/geeklog/public_html/article.php?story=2003041708015783

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 19.04.2003 at 10:55:44

Ali se je že kdo vprašal, koliko dreves je padlo za vse križe?




aleluja

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 19.04.2003 at 10:59:00

ten-nej : a se ti kdaj vprasas zakaj sploh si?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 19.04.2003 at 11:06:43

Aryan,
kaj pa ti?



uživaj!

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 19.04.2003 at 11:14:15

ten-nej : kaj pocnes kej drgac?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by himynameis on 19.04.2003 at 11:17:04

Pejta na chat. :)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 19.04.2003 at 11:23:32

ten-nej : ti mi sam se prosim razloz, zakaj se ti zdi da se vsi na tem svetu skos neki sekirajo in da so vsi skos zamorjeni, da jim mors stalno ponavljat "da naj se ne sekirajo" in da naj "uzivajo". a s tem sebe sugeriras al kaj?


ce se sebe tezko prepricas da se ne sekirat, kako pol upas da ti bo to uspel pr drugih. ljudje mamo stalno probleme kot so rojstvo, smrt, bolezen in ostarelost + se 100 drugih problemov, kot tebe npr. skrbi za naravo itd. men se zdi da sam rect "ne se sekirat" in "uzivi" ni lih ucinkovita metoda za njihovo razresitev. intoksikacije in droge ter spanje in sanjanje pa tud ne. a mas se ksn drug predlog kot sam ta dva?

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 19.04.2003 at 11:44:28

Aryan,

ko rečem "uživajte", je to podobno, kot da bi rekel, "bog vas blagoslovi", ali "imejte se maksimalno dobro", ali "bodite optimisti" ali "nazdravje" ali "živijo" in še kaj.

To je pač moje sporočilo, so moje želje za vse, pa čeprav nekateri tega ne dojamejo :)

Življenje je itak en sam problem - nekateri bi rekli, da je to bolezen za smrt (s čimer se strinjam).

Ja Aryan, življenje je kot ženske gate, kratko, usrano in krvavo 8)


Vedno pa je naša izbira ali bomo jamrali in žalovali, da smo prišli v to "dolino solz", ali pa bomo kaj naredili in živeli in uživali.


Konec, koncev pa nikoli ne vemo, kdaj nas bo stara gospa potrepljala po levi rami in nas povabila v večna lovišča - in Aryan tisto ni več življenje, tisto je smrt 8).



uživaj!




Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by mind on 20.04.2003 at 10:21:50


Quote:
Konec, koncev pa nikoli ne vemo, kdaj nas bo stara gospa potrepljala po levi rami in nas povabila v večna lovišča - in Aryan tisto ni več življenje, tisto je smrt


ten-nej , izjasni se zdaj ali smo po tvoje mi samo materialna telesa, ki živijo cca80 let, al smo še kaj več ?

ko praviš "smrt" kaj s tem mislis ?

a tvoj/naš duh  v večnih loviščih ne obstaja več ?






LP

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 20.04.2003 at 10:33:53

indijanci radi lovijo. in oni so si pac nebesa/boljse zivljenje itd. predstavljal tko da tam "vecno lovis" se prav more bit ful dobr.

npr. tibetanci si predstavljajo nebesa kot da je tam zelo toplo (ker na himalajah je skos mraz), medtem ko indijci pravjo da je v nebesih zelo hladno (ker je v indiji skos vroce).

bistvo je, da mamo mi ene skrite upe po boljsem, ampak nam ni ciz jasn od kje prihajajo in ce so avtenticni in kako jih dosezt. tisti ki so iskreni, jih ta zelja vlece naprej in na konc tud najdejo prostor, kjer je mir, harmonija, blazenost, ljubezen in najbl vazn tud vecnost

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 20.04.2003 at 21:17:00

Aryan:


Torej so nebesa stvar želje.


(Vsak si predstavlja nebesa po tem, česar mu manjka)

Zakaj si želiš absolutnega znanja?


(mogoče zato, ker nimaš niti minimalnega)



uzhivaj!

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by aryan on 20.04.2003 at 21:24:56

tenej : no vids, zdej si koncno enkrat zadel. cudn je sam to da tega ze prej nis opazu.

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by ten-nej on 21.04.2003 at 02:35:08

Che ne najdem nebes na zemlji, jih bom nashel kje drugje.


Hare rama na kruhu pa med in mleko.



uzhivajte 8)

Title: Re: Ekološka zavest in religioznost kot simptom
Post by titud on 22.04.2003 at 19:15:27

V tem religiozno-simptomatskem pogledu je zlo zanimiv pojav asketizem. Težko bi  človek odrekal ekološkost vzdrževanju telesnih funcij na minimani ravni, a največji asketizem je pogosto porajal navečje arhitektonsko/tehnološke konstrukte, ki so posvem preobikovali pokrajino: samostani, katedrale,  templji...  Duhovna superiornost, ki jo psihofizično spdbudi asketizem (vizije, sanje, mistična videnja), se slej ko prej hoče realizirat v fizičnem planu, zato sta  po mojem zmernost pa harmonija dost bolj ekološka religiozna simptoma  :).

Svet pogovorov » Powered by YaBB 2.3!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.